Side 1 af 7 1234 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 96

Emner: Krystalkugle: Hvordan ender sæsonen 2014/2015

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    845

    Krystalkugle: Hvordan ender sæsonen 2014/2015

    Kom med dit bud på den endelige stilling i Superligaen 2014/15, dvs. stillingen efter sidste slutfløjt i sæsonens sidste spillerunde (7/6/2015).

    Regler:
    1. Dit bud består af de 12 forskellige Superliga hold rangeret fra 1 til 12.
    2. Alle deltagere starter med 100 points. Herfra fratrækkes forskellen mellem hvert holds faktiske position i tabellen og den gættede position.
    3. 5 bonus points for at få de 3 medaljevindere, uanset rækkefølge.
    4. 5 bonus points for at gætte de 2 nedrykkere, uanset rækkefølge.
    5. Vinder er den med flest points.
    6. Kun bud modtaget senest 25/7/2014 16:00 (DVS før 2. spillerunde) tæller med.
    Bemærk at alle står lige. Sidelinien kan sagtens klare at alle afleverer deres bud mellem 15:00 og 16:00 på selve dagen den 25/7 for dermed at bygge disse bud på maksimal information. Ønsker man at aflevere før, er det naturligvis også helt i orden – men lad vær samtidig at brokke dig over at det er ”uretfærdigt”. Afleverer man mere end et bud, er det sidste bud, der gælder. I sådanne tilfælde vil det gøre mit liv lidt nemmere hvis man sletter indlægget med det første bud.

    I eventuelle tilfælde af DBU skrivebordsafgørelser er min vurdering af et eventuelt andet stillingstidspunkt (efter sidste spillerunde) endelig.

    Mit eget bud:
    1. FCK
    Er helt overbevist om at holdet og Ståle er på rette kurs.

    2. EfB
    Jeg synes de virkeligt har imponeret de sidste sæsoner, og det tror jeg de kan blive ved med at gøre.

    3. BIF
    Ser ud til at ville bruge de penge der skal til for at være med i den sjove ende. Det er så selvfølgelig godt nok penge, de ikke har, men en konkurs er nok for meget at håbe på før omkring 2016-2017.

    4. AaB
    Kent Nielsen har gjort det godt, og AaB skal nok fortsætte det gode spil.

    5. FCM
    Samme kommentar som jag havde til FCM sidste sæson: Kunne sikkert ende alt mellem 2-9 – temmelig meget et gæt fra min side

    6. OB
    Der er noget fundamentalt galt i det fynske, der forhindrer dem i at nå fortidens højder.

    7. FCN
    De har mistet rigtig meget blod og kerne i Farum og det kunne blive den totale nedsmeltning med nedrykningskamp og det hele. Tror dog der er flere i konkurrence om at underpræstere, og derfor klarer de sig med en 7. plads.

    8. FCV
    FCV præsterede dårligere sidste sæson end jeg havde troet de ville, men jeg tror stadig deres tilgang er den rigtige og de med tiden kunne udvikle sig til et nyt SønderjyskE.

    9. RFC
    Randers er at finde på deres forventede plads omkring nedrykningsdramaet

    10. SIF
    Silkeborg eller SønderjyskE rykker ud, og i år må det være SønderjyskEs tur.

    11. SønderjyskE
    ”Problemet” med de evige overlevere er, at de kender overlevelsesgamet. De kæmper fra første kamp i sæsonen om at blive oppe. Jeg tror bare efterhånden flere af de andre hold også fatter det, og at Silkeborg vinder dysten om den sidste nedrykningsplads.

    12. HIK
    Hobro ligner godt nok et stensikkert nedrykningsbud.
    Pommie
    Successus breves - fides aeterna
    Pommie's Avatar

  2. De følgende 7 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    393

    Re: Krystalkugle: Hvordan ender sæsonen 2014/2015

    I grove træk enig i det du skriver, men jeg tror FCV har begået en bummert ved ikke at få forlænget med Ove P, og at de rykker ned sammen Hobro.

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #3
    TopM er offline Bruger af detailvarer
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    421

    Re: Krystalkugle: Hvordan ender sæsonen 2014/2015

    Mine bud:

    1. FCK
    Med flere signinger i vente, tror jeg på, vi har DKs stærkeste og ikke mindst bredeste trup igen, når vi går i gang i juli.

    2. BIF
    Selvom jeg hader at skrive det, så tror jeg, de fodboldmæssigt har fået skuden på ret køl. Derfor ser jeg dem som stærkeste konkurrent. Et nyt kollaps startet på ledelsesgangene kan dog også sende dem længere ned i tabellen.

    3. AAB
    Jeg tror, de har spillet lidt over evne. Og som vi ser det med flere smalle trupper, så får de det hårdt med Europa-kampe oven i Suppen. Derfor kommer de til at halte et stykke efter FCK og BIF.

    4. EfB
    Ser ud til at have fået noget stabilitet de seneste år (når vi ser bort fra efteråret 2013). Bygger videre på en solid trup og spilsystem. Afgangen fra Kian og halvdelen af Ankersen vil dog svække dem. De kan presse AAb for bronze.

    5. Randers FC
    Meget kommer an på, om de sælger Ronnie. Men de har generelt en solid trup, og har de seneste år bygget stille og roligt på, i stedet for at satse det hele på en række afrikanske lottosedler.

    6. FCN
    Farum kommer til at savne Hjulmand. Samtidig er der bare ikke mange andre en J John, der virkelig har kvalitet. Omvendt så har de fortsat en række talenter, så jeg tror på en midter placering.

    7. OB
    Burde jo egentligt kunne komme længere frem i tabellen. Men jeg har ikke meget tiltro til Bech eller deres indkøbsevner. Derfor ender de igen med at underpræstere.

    8. FCM
    Midtjyderne kommer til at bombe nbæste sæson. Nedturen sidst i sæsonen vil præge moralen - men de forventede salg af spillere vil gøre endnu mere ondt. Uden Erik, Juelsgaard og en række andre profiler bliver det en kedelig sæsonen med endnu en genopbygningsperiode for holdet. Bliver disse profiler dog en sæson mere - så ser jeg dem i kamp om medaljer. Men som vi kunne se i foråret så afhænger rigtigt meget af Erik - og Duncans scoringsform.


    9. SIF
    Den stærkeste oprykker. Jeg har ikke meget af have det i andet end følgende: NordtyskE bliver altid #10, og den ene oprykker klarer gerne frisag. Det bliver SIF og så må de få 9. pladsen.

    10. SønderjyskE
    Er allerede forklaret - derudover så er der truppen heller ikke så katastrofal, at det skriger af nedrykning.

    11. FCV
    FCV kunne godt have en stærk nok trup til at bytte plads med SIF. MEN jeg forudser, at omkøringen til en mere offensiv stil slet ikke kommer til at fungere i FCV. Og i hvert fald ikke de første måneder. Ud over Dal Hende og ham brasilianeren, har de så offensive profiler, der kan løfte en anden spillestil under Michael H?

    12. HIK
    Ved ikke andet om dem, end at jeg stort set ikke kan genkende nogen navne i deres trup (for noget godt).

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Apr 2013
    Indlæg
    333

    Re: Krystalkugle: Hvordan ender sæsonen 2014/2015

    01 FCK
    02 FCM
    03 EFB
    04 Aab
    05 BIF
    06 FCN
    07 OB
    08 Randers
    09 Silkeborg IF
    10 FC Vestsjælland
    11 SønderjyskE
    12 Hobro IK

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Jan 2012
    Indlæg
    66

    Re: Krystalkugle: Hvordan ender sæsonen 2014/2015

    1. FC København
    2. FC Midtjylland
    3. Ålborg
    4. De Pisgule
    5. Esbjerg
    6. FC Nordsjælland
    7. Randers
    8. Odense
    9. SønderjyskE
    10. Hobro
    11. Silkeborg
    12. FC Vestsjælland

  8. #6
    Tilmeldingsdato
    Dec 2008
    Indlæg
    949

    Re: Krystalkugle: Hvordan ender sæsonen 2014/2015

    1. FCK
    2. BIF
    3. EfB
    4. AaB
    5. FCN
    6. FCM
    7. OB
    8. Randers
    9. Sønderjyske
    10. Silkeborg
    11. FCV
    12. Hobro

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Dec 2005
    Indlæg
    122

    Re: Krystalkugle: Hvordan ender sæsonen 2014/2015

    1. FCK
    2. FCM
    3. EFB
    4. BIF
    5. AAB
    6. FCN
    7. OB
    8. RFC
    9.FCV
    10. SønderjyskE
    11. SIF
    12. HIK

  11. #8
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    27

    Re: Krystalkugle: Hvordan ender sæsonen 2014/2015

    1. FC København
    2. FC Midtjylland
    3. B******
    4. Aalborg
    5. Esbjerg
    6. SønderjyskE
    7. Odense
    8. Randers
    9. F.C. Nordsjælland
    10. F.C. Vestsjælland
    11. Silkeborg
    12. Hobro

  12. #9
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    363

    Re: Krystalkugle: Hvordan ender sæsonen 2014/2015

    1. FCK
    2. FCM
    3. BIF
    4. EFB
    5. Aab
    6. FCN
    7. Randers
    8. OB
    9. Sønderjyske
    10. FCV
    11. Silkeborg
    12. Hobro

  13. #10
    Tilmeldingsdato
    Jul 2007
    Indlæg
    293

    Re: Krystalkugle: Hvordan ender sæsonen 2014/2015

    1. FC København
    Vi skal jo tro på det. Foreløbig ser indkøbene rigtig, rigtig fornuftige ud, og Ståle har jo selv sagt, at han ikke er færdig på transfermarkedet endnu. Det store spørgsmål er selvfølgelig, om han kan nå at banke en stærk enhed sammen i løbet af første tredjedel af turneringen...
    2. AaB
    Double-vinderne har vel rimelig gode muligheder for at holde sammen på truppen - med mindre de dropper ud af CL-kvalen med et brag og sælger ud, inden vinduet smækker i.
    3. BIF
    Træneren virker (tør man skrive det? Jeg vover det!) fornuftig og realistisk i både målsætning og omgang med truppen. I Kahlenberg har de fået en ledertype, og det kan trække dem op i medaljeland.
    4. Esbjerg
    Et dejligt hold at se på - og nu har de fået den europæiske erfaring, der gør, at de ikke klasker sammen i Superligaen, hvis de igen skulle slå sig ind i gruppespillet.
    5. FC Nordsjælland
    AKP åbner vel lidt for pengetanken for at give den nye træner noget at arbejde med. Det er vel heller ikke urealistisk, at spillestilen skal justeres, så det bliver lidt af en mellemsæson i Farum. Igen.
    6. FC Midtjylland
    De er så rystede af forårsfloppet, at de aldrig rigtig kommer i gang.
    7. OB
    Det kunne være så godt, men det bliver vist aldrig mere end gråt og halvtrist. Troels Bechs sidste sæson i Odense - i denne omgang?
    8. Randers
    I god afstand af nedrykningspladserne og måske til tider med i subtoppen. Men slutter i nederste tredjedel.
    9. SønderjyskE
    De har lært af fejlene fra 2013-14, hvor de nok følte sig lidt for sikre, fordi der var kommet to svage oprykkere op. Hvis de fighter, som de gjorde til sidst (tak!), kommer de aldrig rigtig i knibe. Men de mister jo nok Okotie, og hvem skal så score målene sammen med Bechmann?
    10. FC Vestsjælland
    Den svære andensæson bliver en dans på nedrykningsstregen. Afgørende bliver det, om den nye træner kan kompensere for et mere utæt forsvar end i Ove "Kompakt" Pedersens tid med flere scoringer. Som gammel Slagelse-dreng satser jeg på, at FCV netop klarer den - og så kan bygge videre på en ny og mere positiv spillestil i 2015-16-sæsonen.
    11. Silkeborg
    De har Superliga-traditionerne og vel egentlig også potentiale til igen at bide sig fast i øverste række. Men 1. division har været så rædderlig i år, at de får det lidt for svært med at følge med i tempoet. Jokeren kan være Marvin Pourié.
    12. Hobro
    Hvis ikke det bliver en da capo af B93s "præstationer" i 1998-99, er det en sejr for Hobro. Det vil være en af de seneste års største sensationer, hvis de ikke slutter sidst.
    HØJERE. LÆNGERE. HÅRDERE.
    Brede Phanaticos 4Ever
    Medlem #3

  14. #11
    ZFDK er offline - vil hellere ha' en Star
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,102

    Re: Krystalkugle: Hvordan ender sæsonen 2014/2015

    1. FCK
    2. AaB
    3. BIF
    4. FCM
    5. EfB
    6. FCN
    7. OB
    8. SønderjyskE
    9. SIF
    10. RFC
    11. FCV
    12. HIK


    Mvh
    ZFDK
    Sidst redigeret af ZFDK : 02.06.14 kl. 18:15

  15. #12
    Tilmeldingsdato
    Jun 2002
    Indlæg
    305

    Re: Krystalkugle: Hvordan ender sæsonen 2014/2015

    1. FCK
    2. Bøf
    3. Aab
    4. EFB
    5. OB
    6. Randers
    7. FCM
    8. FCN
    9. Sønderjyske
    10. FC Vestsjælland
    11. Silkeborg
    12. Hobro
    -_-

  16. #13
    Tilmeldingsdato
    Aug 2011
    Indlæg
    128

    Re: Krystalkugle: Hvordan ender sæsonen 2014/2015

    1. FCK - Vurderet pt. har vi hentet kvalitet ind i form af specielt Mussis og Nilsson. Jeg er optimist.
    2. FCM
    3. AaB
    4. BIF

    - Disse 3 pladser er jeg usikker på. FCM synes jeg bliver talt en del ned her i tråden. Efter min mening havde de Superligaens bedste startelver sidste sæson, men var langt hårdere ramt af skader. Der skal sælges meget ud hvis FCM skal krakelere, som en del spår.

    5. EFB
    6. Randers
    7. OB
    8. FCN
    9. SønderjyskE
    10. Silkeborg
    11. FC Vestsjælland
    12. Hobro

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #14
    Tilmeldingsdato
    Jun 2008
    Indlæg
    240

    Re: Krystalkugle: Hvordan ender sæsonen 2014/2015

    1. BIF
    2. FCM
    3. AaB
    4. EfB
    5. FCK
    6. FCN
    7. RFC
    8. SJE
    9. FCV
    10. HIK
    11. OB
    12. SIF
    Sidst redigeret af Peter_FCK : 21.07.14 kl. 13:10

  19. #15
    Tilmeldingsdato
    May 2009
    Indlæg
    59

    Re: Krystalkugle: Hvordan ender sæsonen 2014/2015

    1. FCK
    2. AaB
    3. bøf
    4. FCM
    5. EfB
    6. FCN
    7. OB
    8. FCV
    9. RFC
    10. SJE
    11. SIF
    12. HIK
    Sidst redigeret af AlexFCK : 18.07.14 kl. 04:50

Side 1 af 7 1234 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Krystalkugle: Hvordan ender sæsonen 2013/2014
    By Pommie in forum De korte linier
    Svar: 104
    Sidste Meddelelse: 01.06.14, 10:59
  2. Til- og afgange: Sommer 2014/2015
    By Wonderboy in forum Transferforum
    Svar: 602
    Sidste Meddelelse: 19.05.14, 16:54
  3. Krystalkugle: Hvordan ender sæsonen 2012/2013
    By Pommie in forum De korte linier
    Svar: 73
    Sidste Meddelelse: 04.07.13, 10:17
  4. Krystalkugle: Hvordan ender sæsonen 2011/2012
    By Pommie in forum De korte linier
    Svar: 46
    Sidste Meddelelse: 25.05.12, 18:41
  5. Krystalkugle: Hvordan ender sæsonen 2011/2012
    By Pommie in forum De lange linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 20.07.11, 21:54

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •