Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 28

Emner: Ny TV-aftale 2015-2021

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    484

    Ny TV-aftale 2015-2021

    Ifølge denne http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...cle2315144.ece er der indgået en ny TV-aftale imellem Divisionsforeningen og MTG/SBS. Det betyder så - så vidt jeg kan se i hvert fald - at nogle af superliga-kampene (kampvalg 2 og 5) bliver lagt ud på kanal 5/6. Dvs. vi er tilbage til dengang, hvor Canal 9 ikke var en del af Viasats kanalpakke (for parabol-kunder) og en situation, hvor FCK´s kampe bliver spredt ud over en bred vifte af forskellige kanaler, som man måske ikke kan se. Det er som sædvanligt ikke fans, der bliver taget hensyn til.... Hvor er det træls, at man skal ud og investere i så meget forskelligt TV-lort, fordi man blot vil se nogle enkelte FCK-kampe...

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Ny TV-aftale 2015-2021

    Der er kommet flere detaljer om aftalen - og mandagskampene og fredagskampene beholdes.

    Da dette tydeligvis er klubbernes ønske at holde stenhårdt fast i for merindtægtens skyld, må man da håbe at det fremover er den vej utilfredsheden rettes, de få gange vi selv rammes af disse akavede spilletidspunkter, snarere end tv-kanalerne. Ditto, når tv viser sig ufleksible i forhold til at rykke kampe inden vigtige europæiske kampe.

    Hvordan ledelser i klubber som Esbjerg, SønderjyskE, Randers m.fl. vil forklare over for deres fans, at de i endnu seks år skal spille masser af mandags- og fredagskampe er op til deres egen kreativitet. Men igen: Det er deres eget ønske.

  3. De følgende 4 brugere er enige:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Ny TV-aftale 2015-2021

    Jeg synes, at det er direkte latterligt at rettigheden igen er blevet sendt til flere TV-stationer (ser man også det andre steder?), desuden kan Superligaen overhovedet ikke bærer at sprede kampene ud på den måde.

    Jeg flytter pr. 1/7 og har besluttet at holde igen med antallet af TV-kanaler, så må jeg undvære nogle kampe af og til! På trods af at jeg streamer flittigt i udlandet, så er jeg egentlig imod det - en holdning der stille og roligt ændre sig med dette idioti!

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Ny TV-aftale 2015-2021

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Jeg flytter pr. 1/7 og har besluttet at holde igen med antallet af TV-kanaler, så må jeg undvære nogle kampe af og til!
    Hvis kampene ikke blev spredt ud og sendt på flere stationer, ville du jo også gå glip af nogle kampe. Jeg er enig i, at det umiddelbart ikke er optimalt set med forbrugerbriller, men man må antage, at det er økonomisk set er den bedste løsning for klubberne.

    Samtidig skal det også nævnes, at Konkurrencerådet har skærpet kravene til udbudsprocessen for at undgå monopoltilstande: http://www.kfst.dk/Indhold-KFST/Nyhe...22A6ABB9D&_z=z

  6. #5
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    356

    Re: Ny TV-aftale 2015-2021

    Nogen der ved noget om streaming rettighederne. Følger de kampene eller kunne fodboldfans være så heldig at der kun er en streaming service som er nødvendigt. Kunne f.eks. være lækkert med det hele var samlet på Viaplay (229 per måned) og så gerne med mulighed for at se kampene flere dage efter (vist ikke en mulighed i dag).

  7. #6
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Ny TV-aftale 2015-2021

    Citat Oprindeligt indsendt af danebull Se meddelelser
    Nogen der ved noget om streaming rettighederne. Følger de kampene eller kunne fodboldfans være så heldig at der kun er en streaming service som er nødvendigt. Kunne f.eks. være lækkert med det hele var samlet på Viaplay (229 per måned) og så gerne med mulighed for at se kampene flere dage efter (vist ikke en mulighed i dag).
    Var det ikke netop Brøndbys store fejlkalkule, at de troede, de kunne sælge rettighederne flere gange til forskellige platforme? Jeg tror med andre ord ikke, du skal regne med at slippe for både at købe streaming af MTG og SBS.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  8. #7
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Ny TV-aftale 2015-2021

    Citat Oprindeligt indsendt af danebull Se meddelelser
    Nogen der ved noget om streaming rettighederne.....
    Jeg ved ikke, om det er rette tråd, men det lugter lidt. Jeg har lige opdaget, at Viaplay, ikke på grund af den nye tv-aftale, men på grund af SBS's køb af bl.a. Canal9, ikke viser (streamer) dagens kamp (mod Hadeslev). Og dermed heller ikke fremtidige eftermiddagskampe.

    Jeg kan i stedet købe et abonnement på nutv, som er SBS's streamingtjeneste. Merde. Yderligere en stremingtjeneste og 99 kr./måned (oveni Viaplay, HBONordic, Netflix og TV2Play). Nutv kan ikke ses på mit high end smart-tv, eller iPad men alene på min computer.

    Har nogen erfaring med nutv? Er det pengene værd? Eller skal jeg heller gå på sportsbar eller konsekvent opsøge mine homies, når vi spiller i Jydeland?

    Edit. Efter at have skrevet indlægget ovenfor er jeg pludselig i tvivl, om jeg overhovedet kan streame Canal9's Superligakampe på nutv.dk (?).
    Sidst redigeret af Døren : 02.08.15 kl. 12:16

  9. #8
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,873

    Re: Ny TV-aftale 2015-2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser

    Har nogen erfaring med nutv? Er det pengene værd? Eller skal jeg heller gå på sportsbar eller konsekvent opsøge mine homies, når vi spiller i Jydeland?

    Edit. Efter at have skrevet indlægget ovenfor er jeg pludselig i tvivl, om jeg overhovedet kan streame Canal9's Superligakampe på nutv.dk (?).
    Såfremt jeg kan få bekræftet, at kampen kan ses via nutv.dk, vil jeg efter kampen kunne give dig svar på dit spørgsmål, om det er pengene værd.
    (Det er i øvrigt sygt dårlig kundeservice fra Viaplay, at de ikke har informeret bedre. Deres Facebookside er oversvømmet med overraskede og utilfredse kunder)

    EDIT: Det lader bestemt til, at man kan se kampene på http://nutv.dk/video?video=7071
    Sidst redigeret af Jobbeelg : 02.08.15 kl. 12:27
    Tiramisultras - måske med ske?
    Måske bananer, måske fasaner?
    Men det smager bedst med pizzarest! (...og kulørte lamper)
    Jobbeelg's Avatar

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #9
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Ny TV-aftale 2015-2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Jobbeelg Se meddelelser
    EDIT: Det lader bestemt til, at man kan se kampene på http://nutv.dk/video?video=7071
    Ja, sådan tror jeg også, at det skal læses, men deres hjemmeside gør bare ikke meget ud af, at de nu streamer al fodbold på Canal9.

    Jeg læner mig nok opad et køb af én måned, som jeg straks siger op for ikke at hænge på abonnementet, hvis det sutter, eller hvis jeg reelt ikke får brug for det. Men det er sgu' irriterende med alle de abonnementer.

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #10
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    304

    Re: Ny TV-aftale 2015-2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Ja, sådan tror jeg også, at det skal læses, men deres hjemmeside gør bare ikke meget ud af, at de nu streamer al fodbold på Canal9.

    Jeg læner mig nok opad et køb af én måned, som jeg straks siger op for ikke at hænge på abonnementet, hvis det sutter, eller hvis jeg reelt ikke får brug for det. Men det er sgu' irriterende med alle de abonnementer.
    Jeg kan sige det er ikke alle kampe CANAL9 viser, derbliver streamet gennem nutv, f.eks. bliver europa league kampe ikke streamet (hej hej udekampe i gruppespillet og eventuelt videre) Samt la liga kampe og tyske kampe. EM kval kampe bliver også streamet fra et andet sitet af. Her kan man i øvrigt se hvilke kampe der bliver sendt hvor http://www.6-eren.dk/kampe .

    Jeg fandt også et sted hvor der stod at de anbefaler en ADSL linje over 512KB/s og at streaming forgår i den fantastiske opløsning af SD/DVD kvalitet. Jeg overvejede at se første halveg på arbejdet, men da jeg så fik en besked om at skulle downloade og installere Silverlight, valgte jeg at opsige abbonnement i stedet for. Nu vil jeg se om jeg kan få de 99kr. igen eller om man bare skal tage det som en "fuck det oplevelse"

    LORTE TV UDBYDER!


    Update:
    "På nutv har du mulighed for at se kampe fra Premier League, FA CupogCapital One Cup samt EL Clásico-opgør, som sendes på 6'eren.Der sendes på nutv ikke kampe fra Europa League, selvom disse vises på 6'eren, dette skyldes at vi ikke har rettighederne til at vise kampe fra denne turnering på nutv.
    Det er ej heller muligt at se kampe fra Bundesligaen, Copa del Rey eller La Liga (undtaget El Clásico) på nutv.
    Du kan altid se hvilke kampe der kan ses på nutv her"

    Man skal lige være OBS på at IE6 ikke længere understøttes, så hvis man har en PC fra. 1980´erne skal skal man ikke forvente det virker (HAHAHAHHHHAAHAHHA). Men heldigvis virker det på alle de "Største" Browsers, som dog ikke er IE eller Chrome .. Fucking latterlig streamin tjeneste!!
    Man burde fandme ikke støtte sådan et foretagende!

    "nutv bør fungere på de "største" browsere, men der er begrænsninger. Som mange andre sites understøtter vi ikke længere Internet Explorer 6, det er grundet Google Chromes nyeste opdatering ej heller muligt at benytte denne på hverken PC eller Mac.

    Vi vil anbefale, at du ikke gør brug af Internet Explorer, da vi med den har registreret flest problemer ifm. afspilningen af streams."

    Sidst redigeret af Bushen : 02.08.15 kl. 13:19

  14. #11
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Ny TV-aftale 2015-2021

    Her er så nutv.dk kvalitet fra MacBook Pro og Firefox:



    JJeg er skiftet til Safari, hvor det går en del bedre.

  15. #12
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    46

    Re: Ny TV-aftale 2015-2021

    Utroligt at man intet sted kan købe en Superliga-pakke, hvor man kan se alle kampe. Jeg har intet imod at betale for at se fodbold, men 229 kr/md for Viaplays sportspakke og 99 kr/md for nutv er godt nok lige i overkanten. Det undrer mig yderligere, at man ingen steder kan købe en enkelt kamp (pay-per-view). 30-50 kr ville være acceptabelt.

  16. De følgende 6 brugere er enige:

  17. #13
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    592

    Re: Ny TV-aftale 2015-2021

    Jeg fattet intet af at nutv forvalter deres dyrt indkøbte rettigheder så dårligt. Ingen apps eller nem mulighed for at se kampen på sit tv. Fjolser understøtter kun PC og Mac. De er 5-10 år bagefter. Aldrig i livet om jeg gider betale for så elendig en løsning. Ligaklubberne burde skamme sig over at sælge rettigheder til nogen med så dårligt et produkt.

  18. De følgende 3 brugere er enige:

  19. #14
    Tilmeldingsdato
    May 2010
    Indlæg
    185

    Re: Ny TV-aftale 2015-2021

    Jeg er ikke sikker, men kan man ikke streame kampene på enten Unibet eller bet365, hvis man har penge på kontoen?

  20. #15
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    304

    Re: Ny TV-aftale 2015-2021

    Jeg kiggede lidt rundt og fandt en side der sagde man ikke kunne se danske kampe med en dansk ip adresse, og dette bekræftet af at der ingen danske kampe var i oversigten for min bet365 konto.

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Sæsonkort 2014/2015 - information
    By tobynator in forum Home & Away
    Svar: 78
    Sidste Meddelelse: 16.12.14, 10:36
  2. Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part III
    By Killer in forum Transferforum
    Svar: 736
    Sidste Meddelelse: 18.07.14, 17:22
  3. Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part II
    By madebysoren in forum Transferforum
    Svar: 505
    Sidste Meddelelse: 24.06.14, 14:20
  4. Spilledatoer 2014-2015
    By HToudahl in forum De korte linier
    Svar: 18
    Sidste Meddelelse: 05.06.14, 12:51
  5. Til- og afgange: Sommer 2014/2015
    By Wonderboy in forum Transferforum
    Svar: 602
    Sidste Meddelelse: 19.05.14, 16:54

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •