Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 27

Emner: FCK Start XI 2014/2015

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    211

    FCK Start XI 2014/2015

    Jeg sidder og bøvler med mit drømmehold og kommer i tvivl om hvordan FCK vil stille stærkest når sæsonen bliver fløjtet op. Jeg er i tvivl om man vil spille 4-4-1-1 eller 4-5-1/4-3-3(de to opstillinger kan være meget lig, afhængigt af hvor højt kanterne står)

    Jeg forsøger at danne mig et billede ved at følge med i kampene op til sæsonstart. Man kan på baggrund af kampen mod Maribor kampen hælde til sidstnævnte opstilling vil blive foretrukket.
    Hvis Cornelius har tænkt sig at blive ved med at afholde sig fra at score mål, håber jeg man vil give Pourie chancen på samme position.

    Jeg tror at det stærkeste man kan stille med i skrivende stund er:

    Stephan A

    Høgli Mellberg Zanka/Pelle Bengtson

    Amartey Delaney/Claudemir

    De ridder Mussis Jørgensen

    Cornelius



    Det er i min optik et mere end almindeligt stærkt hold. Jeg tror man vil lægge pres på Claudemir ved at lade ham starte ude(for at få ham i form)

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Nov 2013
    Indlæg
    74

    Re: FCK Start XI 2014/2015

    Jeg tænker at man prøver at bibeholde 4-4-2 eller en 4-4-1-1

    Mit bud på en start 11'er er derfor lidt forskellig, omend forsvarskæden er magen til.

    Johan W

    Høgli - Mellberg - Pelle/Zanka - Bengtsson

    Gislason - Delaney/Mussis- Amartey/Claudemir - Jørgensen

    De Ridder - Cornelius

    De sidste to vil så blive placeret med De Ridder bagest i tilfælde af en 4-4-1-1.

    De steder jeg har stråstreg er manden før skråstregen mit bud på manden der får pladsen.

    Mussis ryger ned under Amartey grundet hans manglende form i forhold til at kunne spille en hel kamp i start fasen, og som vi har hørt fra Ståle selv. (Kilde: http://www.fck.dk/#/nyhed/2014/07/07...til-nk-maribor)

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    854

    Re: FCK Start XI 2014/2015

    Jeg tror godt du kan bide spids på at vi spiller 4-4-2 eller 4-4-1-1 i alt andet end nødstilfælde, selvom jeg udmærket forstår hvordan du havner i nævnte formationer.

    Og så så jeg da helst følgende formation, når Wiland engang har forstået at det er alvor:

    Wiland
    Høgli - Nilsson - Zanka - Bengtsson
    Gislasson/Toutouh - Amartey - Mussis - Jørgensen
    Cornelius - De Ridder
    Sidst redigeret af nivlaps : 08.07.14 kl. 17:56
    "Men det er fodbold. Vi er neanderthalere alle sammen." - Zanka

  4. De følgende 12 brugere er enige:

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    246

    Re: FCK Start XI 2014/2015

    Ståle prøvede en del gange med diamant på midten i løbet af sidste år. Så kunne blive noget i stil med.

    --------Andersen
    Høgli---Pelle---Zanka-- Bengtsson
    --------Amartey
    ---Mussis-----Toutouh
    ------- Jørgensen
    ---De Ridder - Cornelius

    Jeg vil så også mene at vi mangler flere kant spillere, hvis vi skal spille en flad 442

  6. De følgende 5 brugere er enige:

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    211

    Re: FCK Start XI 2014/2015

    Jeg giver mig, det er måske mest ønsketænkning med den 4-3-3/ 4-5-1. Syntes ellers med de spillere som er til rådighed, og følge tiden tern at det giver mening.
    Men det er et princip for ståle at spille 4-4-2, og ingen skal som bekendt komme og lære ham noget nyt

  8. #6
    Tilmeldingsdato
    Sep 2003
    Indlæg
    790

    Re: FCK Start XI 2014/2015

    Det bliver utrolig spændende at følge hvordan kortene bliver blandet til første turneringskamp. Jeg føler mig dog overbevist om, at vi kommer til at se FCK i en klassisk 4-4-2 formation. På målmandsposten, midterforsvaret og den centrale midtbane eksisterer den største konkurrence, og mon ikke kampen mod Lyon giver et godt fingerpeg om hvem der bliver vindere og tabere. Forudsat alle spillere er skadesfri tror jeg vi kommer til at se en af følgende opstillinger:

    Johan Wiland
    Tom Høgli - Per 'Pelle' Nilsson - Oluf Mellberg - Pierre Bengtsson
    Rúrik Gíslason - Franco Mussis - Thomas Delaney - Nicolai Jørgensen
    Steve De Ridder - Andreas Cornelius


    eller

    Stephan Andersen
    Tom Høgli - Per 'Pelle' Nilsson - Mathias 'Zanka' Jørgensen - Pierre Bengtsson
    Rúrik Gíslason - Franco Mussis - Thomas Delaney - Nicolai Jørgensen
    Steve De Ridder - Andreas Cornelius

    We'll see...
    Sidst redigeret af Lion King : 08.07.14 kl. 20:41
    #1

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    360

    Re: FCK Start XI 2014/2015

    Tror man skal holde lidt øje med Danny Amankwaa. Han har allerede fået en del spilletid og i modsætning til Rurik, Toutouh og Nicolai som i følge Ståles kommentarer efter kampen i går enten kæmper med at kommer ordenligt tilbage fra skade eller har lidt små problemer, Så kan nemt se at Danny starter som højre midtbane i kampen imod Silkeborg.

    Tror også at Amartey starter på den centrale midt. Spørgsmålet er om det bliver med Mussis eller Claudemir. På langt sigt helt sikkert Mussis, men kan godt blive Claudemir indtil Mussis er godt op i form og bedre forstår det taktiske og kan kommunikere med sine medspillere.

    Det centrale forsvar er svært at spå om og kommer nok lidt an på hvordan det går i den 1½ uge der er indtil sæsonstart.

  11. De følgende 4 brugere er enige:

  12. #8
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: FCK Start XI 2014/2015

    Det bliver nok noget alá:
    Johan Wiland
    Tom Høgli - Per 'Pelle' Nilsson - Oluf Mellberg - Pierre Bengtsson
    Rúrik Gíslason - Franco Mussis - Amartey/Toutouh- Nicolai Jørgensen
    Steve De Ridder - Andreas Cornelius

    Jeg så det helst som en: 4-2-3-1

    Johan Wiland
    REMMER! - Per 'Pelle' Nilsson - Mathias 'Zanka' Jørgensen - Pierre Bengtsson
    Franco Mussis - Amartey
    Rúrik Gíslason - Steve De Ridder - Nicolai Jørgensen
    Andreas Cornelius

    Forsvar:
    Jeg håber Remmer starter, og vi venter med at smide Høgli ind til han er bedre inde i systemet. Han lader sig let stresse offensivt og har ikke slået mange (hvis nogen) brugbare indlæg i de to træningskampe. Samtidig synes jeg Remmer er en fantastisk spiller - alene hans indlæg og løbe pensum gør ham enorm attraktiv til startopstillingen.
    Pelle+Oluf tror jeg vil have let ved at komme til kort overfor hurtigere spillere og derfor vil en Zanka være at fortrække.
    Midtbane:
    Mussis skal spilles varm og integreres så hurtigt som muligt så vi kan få en reél trussel fra midtbanen (igen!). Amartey har en stor fremtid og på trods af en del store fejl i kampen mod Maribor, så det i perioder fantastisk ud. - Spørgsmålet ligger bare i hvorvidt Mussis og Amartey kan nå at komme ind i systemet inden det går løs. Med stor sandsynlighed bliver det Delaney som træder ind i stedet for Amartey, da han kender systemet og kan forsøge at gøre Mussis mere offensivt orienteret.
    Kanter/Angreb:
    Rúrik, simpelthen i mangel af bedre. Ikke at han er en dårlig spiller, men han fungere ikke med Corner på toppen da han har store udfordringer med at komme til baglinien.
    Ridderen skal ned og ligge bag (og rundt om) Corner, han skal kombinere med kanterne og prøve at skabe noget på egen hånd, samt være disponibel for Corner så han har en mand mere at ligge bolden af på. NJ giver sig selv, han er klart vores bedste spiller på positionen.
    Corner er også selvsagt, han er vores eneste deciderede targetman. Jeg synes dog det kunne være interessant at se en flad 4-4-2 med Marvin og Ridderen såfremt Corner skal hvile.

    Jeg er kæmpe fan af Danny, men han mangler stadig at afslutte sine aktioner (som før har været nævnt i transfertråden), samt at rykke mod baglinien/kanterne og slå indlæg (høje som lave), han kommer for ofte til kort ved altid at være direkte. Måske kommer det med spilletid, men han er bag både Toutouh og NJ i køen om startpladsen...
    Toutouh skal spille som offensiv midt, men det er en plads der er stor uklarhed omkring da det afhænger af Mussis, ham selv, Amartey og Danny - meget forskellige typer som alle ligger i spil til den samme plads (Toutouh er dog Ståles ynglingsspiller iflg. resten af holdet, så mon ikke det bliver til en starter :D).

    Takker Lion King for formationsskabelon!


    Ridderen kommer til at ligge bag Corner, og ikke som offensiv midt.
    Sidst redigeret af Wonderboy : 09.07.14 kl. 20:55

  13. De følgende 3 brugere er enige:

  14. #9
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,623

    Re: FCK Start XI 2014/2015

    Wonder, ville sætte rurik på bænken og smide de ridder derud, og så Toutouh bag cornelius.
    Forstår ikke man stædigt bliver ved at hænge fast i den skide 442, som lange selv er inde på, er det svært at finde spillere som er skolet i en sådan taktik.

    Ellers er jeg meget enig med din opstilling.
    I den 4231 version du har valgt.

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #10
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: FCK Start XI 2014/2015

    Citat Oprindeligt indsendt af Slush Se meddelelser
    Wonder, ville sætte rurik på bænken og smide de ridder derud, og så Toutouh bag cornelius.
    Forstår ikke man stædigt bliver ved at hænge fast i den skide 442, som lange selv er inde på, er det svært at finde spillere som er skolet i en sådan taktik.

    Ellers er jeg meget enig med din opstilling.
    I den 4231 version du har valgt.
    Jeg ønsker at Ridderen skal være lige bag Corner snarer end Toutouh som ligger lige foran de to centrale midtbanespillere. Jeg kan dog sagtens følge dig, men jeg tror ikke på formationen med Corner "helt alene" på toppen, han er simpelthen ikke er god nok til at iscenesætte sig selv. Yderligere tror jeg en spiller som har let ved at vende og lave de små træk i omkring feltet vil få meget plads fordi Cornelius tager så meget opmærksomhed. Præcis som Santin og N'doyle.
    Jeg ville dog meget gerne bænke Gislasson indtil vi skal spille 4-3-3!

  17. #11
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,623

    Re: FCK Start XI 2014/2015

    Citat Oprindeligt indsendt af Wonderboy Se meddelelser
    Jeg ønsker at Ridderen skal være lige bag Corner snarer end Toutouh som ligger lige foran de to centrale midtbanespillere. Jeg kan dog sagtens følge dig, men jeg tror ikke på formationen med Corner "helt alene" på toppen, han er simpelthen ikke er god nok til at iscenesætte sig selv. Yderligere tror jeg en spiller som har let ved at vende og lave de små træk i omkring feltet vil få meget plads fordi Cornelius tager så meget opmærksomhed. Præcis som Santin og N'doyle.
    Jeg ville dog meget gerne bænke Gislasson indtil vi skal spille 4-3-3!

    Problemet med Toutouh er bare at han ikke fungere ude på kanten, og de ridder har spillet højre wing førhen.
    Deraf er det ikke nogen uvant plads for ham..

    Mht cornelius, skal han bare lærer at blive i boksen i stedet for at tåge rundt alle andre steder på banen.

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #12
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    211

    Re: FCK Start XI 2014/2015

    Den 4-2-3-1 opstilling du har afbilledet dér wonderboy, er godt nok stærk.

  20. De følgende 3 brugere er enige:

  21. #13
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,165

    Re: FCK Start XI 2014/2015

    Hvis det skal være en 4-2-3-1, kunne man også overveje

    Johan Wiland
    Remmer/Høgli - Per 'Pelle' Nilsson - Mathias 'Zanka' Jørgensen - Pierre Bengtsson
    Delaney - Amartey
    Steve De Ridder - Mussis/Toutouh - Nicolai Jørgensen
    Andreas Cornelius

    Evt. med begge svenskere i midterforsvaret.
    Time flies like an arrow - fruit flies like a banana

    Landslollet burde ved førstkommende lejlighed
    kollektivt have moonet emiren af (røv)Qatar


    Jeg håber, at en af landsholdets bedste spillere i 2034 har taget navneforandring til Khashoggi


  22. De følgende 2 brugere er enige:

  23. #14
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Indlæg
    678

    Re: FCK Start XI 2014/2015

    Det eneste der vist er helt sikkert er at Corner starter på toppen. Willand havde en dårlig sæson, og det virker som om at Stephan kan få chancen fra start. Jeg tror at der går lidt tid før Zanka er helt klar. Han vil nok langsomt overtage pladsen fra Mellberg. En helt ny midtbane med Mussis og Amartey er meget satset. Jeg tror at Delaney vil starte sæsonen og så for at få lidt styrke i luftrummet på dødbolde. De Ridder virker som sikker bag ved Corner. Men jeg kan godt forstille mig at der vil blive roteret en del imellem De Ridder, Jørgensen, Amankwaa og Toutouh som hhv hængende angriber og kant, så det kan til tider komme til at ligne en 4-4-1-1 eller 4-2-3-1.

    Andersen
    Høgli - Nilsson - Mellberg - Bengtsson
    Amankwaa - Mussis - Delaney - Jørgensen
    Steve De Ridder - Andreas Cornelius

  24. #15
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,623

    Re: FCK Start XI 2014/2015

    Dertil kan man sige, at med de spillere man har til rådighed, vil alt andet end en 4231 opstilling være dybt godnat.

    Man kunne med god grund også vælge en 4141 om man vil det.


    Johan Wiland
    Remmer/Høgli - Per 'Pelle' Nilsson - Mathias 'Zanka' Jørgensen - Pierre Bengtsson
    Amartey(delaney)
    Steve De Ridder - Mussis - Toutouh - Nicolai Jørgensen
    Andreas Cornelius

  25. De følgende 2 brugere er enige:

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Sæsonkort 2014/2015 - information
    By tobynator in forum Home & Away
    Svar: 78
    Sidste Meddelelse: 16.12.14, 10:36
  2. Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part III
    By Killer in forum Transferforum
    Svar: 736
    Sidste Meddelelse: 18.07.14, 17:22
  3. Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part II
    By madebysoren in forum Transferforum
    Svar: 505
    Sidste Meddelelse: 24.06.14, 14:20
  4. Spilledatoer 2014-2015
    By HToudahl in forum De korte linier
    Svar: 18
    Sidste Meddelelse: 05.06.14, 12:51
  5. Til- og afgange: Sommer 2014/2015
    By Wonderboy in forum Transferforum
    Svar: 602
    Sidste Meddelelse: 19.05.14, 16:54

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •