Viser resultater 1 til 15 af 1481

Emner: Til- og afgange: Sommer (og efterår) 2014 - Part IV

  1. #99
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Som en god Twitter-ven nævnte, svarer det nogenlunde til at spille Football Manager overhovedet at have tanken, men jeg er altså temmelig utålmodig i forhold til at få en ny angriber. Lige nu har vi ikke et alternativ til Corne, især når Pourie bliver skiftet ind i stedet for De Ridder. Egentlig mener jeg nok mest, at vi bør købe det modsatte af, hvad Kadrii er købt til. Jeg er stadig ikke sikker på, hvad han er hentet som, men hvis det er som kant, mangler vi en angriber og vice versa.

    Min egen holdning er, at jeg som udgangspunkt foretrækker så stor en udskiftning over 2-3 transfervinduer. Nu er situationen bare sådan, at vi allerede har skiftet mere end en halv startopstilling ud, og købt endnu flere til truppen som helhed, så vi kan egentlig lige så godt tage det hele med nu.

    Jeg har af gode grunde ingen anelse om, hvor stort et budget Ståle har tilbage at arbejde med, ligesom jeg heller ikke ved, hvilke markeder han kigger på. Derfor har jeg prøvet at finde lidt af hvert. Det er selvfølgelig ren namedropping, men jeg har dog forsøgt kun at tage spillere med, som vi måske har en relation til på den ene eller anden måde.

    Vi ved alle, at Rasmus Falk er et godt bud, så ham har jeg altså ikke taget med.

    Baba Diawara fra Sevilla blev vi for nogle år siden, da han spillede for Maritimo i Portugal, meldt interesseret i som N'Doyes afløser på sigt. Dengang hed det sig, at vi var klar til at smide helt op imod 30-35 millioner for ham. Sevilla endte med at købe ham, men han er langtfra blevet en succes hos dem. I hele sidste sæson var han udlånt til Levante, men heller ikke her blev han nogen stor kanon, og de har besluttet, at sende ham tilbage til Sevilla. Sevilla har netop lejet Iago Aspas hos Liverpool, og på rygtebasis kædes de sammen med Lucas Podolski fra Arsenal. Med andre ord har de næppe lyst til, at beholde Diawara. Han har måske stadig et fint navn rundt omkring i Europa, men de seneste års skuffelser må have en betydning. Jeg vil kalde ham en slags velkommen lottokupon.

    Rigtig spændende synes jeg det ville være, hvis Wu Lei fra Shanghai East Asia stadig var på vores radar. I sidste transfervindue blev vi kædet massivt sammen med ham, blandt andet fordi han selv tilkendegav sin interesse for et skifte til os, men det endte med at falde til jorden. Det kom aldrig rigtig frem hvorfor. Nogen sagde, at Wu Lei havde besluttet sig for at blive. Andre sagde, at Shanghai East Asia ikke ville sælge til Danmark. Dengang blev der nævnt en pris på helt op til 27 millioner.

    Værd at huske er at fælles for begge de to nævnte gælder, at vi blev sat kraftigt i forbindelse med dem, efter at Ståle var taget til Køln. Dermed naturligvis ikke sagt, at de ikke stadig kan stå i kartoteket.

    Hvis vi stadig er på det kinesiske marked, render der også en fyr rundt ved navn Zhang Xizhe. Han spiller for Beijing og er sammen med Wu Lei almindelig anerkendt som de to klart mest talentfulde kinesere. For lidt over et halvt år siden viste Celtic stor interesse for Xizhe. De sammenlignede ham med japanske Shunsuke Nakamura og sydkoreanske Ki Sung-Yueng, der begge har haft stor succes hos klubben. Xizhes kontrakt udløber om et halvt år.

    Mens Wu Lei som udgangspunkt er kantspiller i Shanghai East Asias 4-3-3-formation, bliver Zhang Xizhe brugt som offensiv midt hos Beijing. Begge tager dog ofte udgangspunkt helt fremme som angribere, og bedømt på nogle korte videoer af dem, tror jeg ikke det ville blive et problem for dem, hvis de mere permanent skulle spille angribere. Dog er der stadig den ubekendte om, hvad Kadrii egentlig er købt som.

    Vidar Örn Kjartansson spiller for Vålerenga og er suveræn topscorer i Tippeligaen. Første gang jeg bragte ham op som emne, fik jeg lidt røg for det, fordi han som type kan minde om Mos. Det synes jeg nu er uretfærdigt over for ham, for jeg mener, at han virker meget mere komplet. Dermed også sagt, at jeg godt kan se lighederne med Mos, fordi han kan de samme ting, men jeg synes, at han ser langt mere fysisk stærk ud, med en bedre arbejdsmoral, bedre hovedspil, bedre med fødderne og klart bedre evne til at spille med ryggen til målet. Vålerenga selv kalder ham deres bedste angriber siden Moa, bror til Mos. Det siges, at klubber fra både Premier League, Tyskland, Holland og Bordeaux har kig på ham, og da der for halvanden måned siden var et hav af mulige opkøbere til en kamp mellem Vålerenga og Aalesund, præsterede Kjartansson at score to mål og lave en assist. Han har kun spillet for Vålerenga i et halvt år, men klubben er stærkt presset på økonomien og har vedkendt sig, at de næppe kan afvise et fornuftigt bud på Kjartansson.

    Mikael Ishak var Ståles første indkøb som Køln-træner. Siden har han været hos Parma og været udlånt til Crotone. Nu er han principielt tilbage hos Parma, men de har givet ham lov til, at finde sig en ny klub og vil lade ham skifte gratis. Ifølge ham selv har han modtaget bud fra Cypern og en 2-3 stykker fra Skandinavien, og han mener selv, at han vil have bedst af, at skifte til Skandinavien. Vi blev hurtigt sat i forbindelse med ham, men det kan naturligvis sagtens være fordi, at det netop er relativ oplagt. Jeg spurgte en svensk bekendt på Twitter til ham og fik dette skudsmål: "Powerhouse trods 1.83cm. Pågående, hårdt spark. Mangler teknisk og pasningsspil. Tvivlsomt om han har noget at gøre i København. Men de kan sikkert lave en meget fordelagtig aftale med Parma." En anden Twitter-bruger supplerede: "Da han var i Köln havde Fulham, med Jol ved roret, ham i kikkerten. Desuden svensk U21 kaptajn." Her er i øvrigt et interessant interview med Ishak fra i dag.

    Jeg tror ikke, at Pourie har en fremtid i København. Lige nu er han bare bedste bud på et alternativ til Corne, og måske endda også som makker til ham. Det synes jeg ikke er godt nok. De nævnte spillere behøver selvfølgelig slet ikke være muligheder, men det er nogle af dem, jeg kan se som fornuftige investeringer. I øvrigt også fordi der er lidt forskellige typer blandt dem.
    Sidst redigeret af Gandhi : 22.07.14 kl. 14:49
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar


Threaded View


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part III
    By Killer in forum Transferforum
    Svar: 736
    Sidste Meddelelse: 18.07.14, 17:22
  2. Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part II
    By madebysoren in forum Transferforum
    Svar: 505
    Sidste Meddelelse: 24.06.14, 14:20
  3. Til- og afgange: Sommer 2014/2015
    By Wonderboy in forum Transferforum
    Svar: 602
    Sidste Meddelelse: 19.05.14, 16:54
  4. Til- og afgange: Vinter 2013/2014
    By rmjdk in forum Transferforum
    Svar: 2107
    Sidste Meddelelse: 12.03.14, 11:53

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •