Side 99 af 99 FørsteFørste ... 498996979899
Viser resultater 1,471 til 1,481 af 1481

Emner: Til- og afgange: Sommer (og efterår) 2014 - Part IV

  1. #1471
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,852

    Re: Til- og afgange: Sommer (og efterår) 2014 - Part IV

    Citat Oprindeligt indsendt af scoring Se meddelelser
    Elmar Bjarnason er transferfri til sommer, så måske Randers er parate til at acceptere et godt tilbud? - Han ville sgu være et solidt kort at have i truppen, selvom han måske ikke ligefrem er den type man ligger mærke til i en kamp for sin x-factor/flair. Han er den slags 'no bullshit' spiller som truppen godt kunne have brug for, som islændinge jo typisk er. Utrolig alsidig og kan bådes bruge på back, kant og den centrale midtbane.

    Ellers skulle vi bare snuppe ham gratis til sommer selvfølgelig.
    Han ville uden tvivl være en opgradering ift. Rurik, og en 'utility-player' som ham er altid god at have i truppen. Lige nu anser jeg det dog for vigtigere at løfte truppens offensive topniveau, og det tror jeg ikke, at Bjarnason kan. Men måske kan han blive aktuel til sommer, når Claudemir skal erstattes, og Rurik måske skal videre i karrieren (rent gætteri, men det er vel ved at være tid for ham). Det ville også give os endnu en gardering på backpladsen, som du selv nævner, så vi slipper for, at Amartey skal derned i tilfælde af skader.

    Jeg er i hvert fald enig med dig i, at han kunne være en solid breddespiller. Lige nu håber jeg dog, at fokus er andetsteds.
    Mvh.
    Dane

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #1472
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,301

    Re: Til- og afgange: Sommer (og efterår) 2014 - Part IV

    Vi har nok breddespillere og det er også et punkt hvor Ståle har høstet meget kritik. Så for mit vedkommende er alsidighed ikke rigtig et kriterie der bør vægtes særlig højt.
    Jeg synes ikke rigtigt at Bjarnason vil være brugbar, da han på højrekant vil minde om Gislason, men jeg tror at Gislason er bedre i fart og har bedre teknik (om end han ikke har vist så forfærdeligt meget af det på det seneste). På midtbanen tror jeg ikke han kan slå Delaney, Claudemir, CP eller Amartey af.

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #1473
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,766

    Re: Til- og afgange: Sommer (og efterår) 2014 - Part IV

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Vi har nok breddespillere og det er også et punkt hvor Ståle har høstet meget kritik. Så for mit vedkommende er alsidighed ikke rigtig et kriterie der bør vægtes særlig højt.
    Jeg synes ikke rigtigt at Bjarnason vil være brugbar, da han på højrekant vil minde om Gislason, men jeg tror at Gislason er bedre i fart og har bedre teknik (om end han ikke har vist så forfærdeligt meget af det på det seneste). På midtbanen tror jeg ikke han kan slå Delaney, Claudemir, CP eller Amartey af.
    Har han høstet kritik for det? - nu ved jeg ikke om du snakker medier/eksperter eller os fans. Men min klare opfattelse er nærmere at truppen har høstet en del kritik for at vi har haft en meget smal bænk (af os fans), hvor vi har været nødsaget til at have spillere som f.eks. Lindbjerg og Brandur med til de europæiske kampe.

    Hans alsidighed er jo heller ikke det eneste kriterie for at hente ham, men snare hvilken kvalitet man kan få for meget få penge. Han har et utroligt højt bundniveau, og har sågar leveret flot på landsholdet i 2014. Han har erfaring, kæmper stensolidt og kan være med til at være en stabilisator. Nu tænker jeg også meget på de gange dette efterår hvor vi har været tvunget til at have Amartey/Amankwaa nede på backen, eller Toutouh/Claudemir på kanten. Der havde det været godt at have en type som Bjarnason i truppen, hvor man bare ved at han går ind og leverer uden alt for mange dikkedarer, og uden at man skal gå på kompromis andre steder på banen.
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  6. Den følgende bruger er enig i dette:
    Orb

  7. #1474
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Til- og afgange: Sommer (og efterår) 2014 - Part IV

    Citat Oprindeligt indsendt af scoring Se meddelelser
    Hans alsidighed er jo heller ikke det eneste kriterie for at hente ham, men snare hvilken kvalitet man kan få for meget få penge. Han har et utroligt højt bundniveau, og har sågar leveret flot på landsholdet i 2014. Han har erfaring, kæmper stensolidt og kan være med til at være en stabilisator. Nu tænker jeg også meget på de gange dette efterår hvor vi har været tvunget til at have Amartey/Amankwaa nede på backen, eller Toutouh/Claudemir på kanten. Der havde det været godt at have en type som Bjarnason i truppen, hvor man bare ved at han går ind og leverer uden alt for mange dikkedarer, og uden at man skal gå på kompromis andre steder på banen.
    Nu har jeg ikke fulgt sindssygt grundigt med i Islands EM-kval, men har Bjarnason ikke også fået langt mere spilletid på deres højrekant end Rurik? Taget i betragtning at Islands landshold præsterer rigtig godt, så synes jeg det virker anelse hovent at mene at Bjarnason vil være et skridt mod middelmådigheden, når vi samtidig har Rurik som fast del af vores egen primære 15-16 mandstrup.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #1475
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,766

    Re: Til- og afgange: Sommer (og efterår) 2014 - Part IV

    Citat Oprindeligt indsendt af /Simon Se meddelelser
    Nu har jeg ikke fulgt sindssygt grundigt med i Islands EM-kval, men har Bjarnason ikke også fået langt mere spilletid på deres højrekant end Rurik? Taget i betragtning at Islands landshold præsterer rigtig godt, så synes jeg det virker anelse hovent at mene at Bjarnason vil være et skridt mod middelmådigheden, når vi samtidig har Rurik som fast del af vores egen primære 15-16 mandstrup.

    /Simon
    Han har spillet højre back i alle Islands kval kampe indtil videre, hvor der kun er lukket 2 mål ind i 4 kampe mod Tyrkiet, Holland og Tjekkiet. Han fik specielt store roser for Holland kampen (men hvilken islænding gjorde ikke det).

    Han er derudover sjældent skadet og har spillet 1.401 minutter ud af 1.530 for Randers denne sæson, hvor 90 af dem var pga. karantæne.

    Jeg går selvfølgelig selv ind for at hente ham gratis til sommer, men man kunne jo forstille sig at der er større konkurrence fra andre klubber, når manden er gratis.
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  10. #1476
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    393

    Re: Til- og afgange: Sommer (og efterår) 2014 - Part IV

    Citat Oprindeligt indsendt af /Simon Se meddelelser
    Nu har jeg ikke fulgt sindssygt grundigt med i Islands EM-kval, men har Bjarnason ikke også fået langt mere spilletid på deres højrekant end Rurik? Taget i betragtning at Islands landshold præsterer rigtig godt, så synes jeg det virker anelse hovent at mene at Bjarnason vil være et skridt mod middelmådigheden, når vi samtidig har Rurik som fast del af vores egen primære 15-16 mandstrup.

    /Simon
    Nu er der så også væsentlig forskel på hvordan Island spiller, og hvordan FCK spiller. De dyder, Island og Bjarnason står for, er bare ikke lige så vigtige når man forventes at være spildominerende i størstedelen af sine kampe. Uden at være Ruriks største fan vil jeg mene, at han kan nogle ting, som kommer bedre til udtryk hos os, end de gør hos Island. Når man tonser sig til sine sejre (som Randers og Island), er Bjarnason helt ideel, men er det det, vi vil gøre?

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #1477
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Til- og afgange: Sommer (og efterår) 2014 - Part IV

    Det bliver interessant at følge, om vi går efter spillere fra danske klubber i transfervinduet. Jeg tror det ikke. Lad mig kort forklare hvorfor.

    Vi kan selvfølgelig udelukke at hente spillere fra FCM. Nicolai Thomsen er vel den eneste fra AaB, som vil være interessant for os, og det lægger heller ikke lige i kortene, at han vil til hovedstaden. BIF gider jeg ikke engang bruge tid på. Her i tråden er der tidligere blevet foreslået et par spiller fra Randers i form af Isaak, Fisker og Bjarnason. Uden den større indsigt i Randers' økonomi, kan jeg dog forestille mig, at det bliver en dyr omgang, deres position i ligaen taget i betragtning. FCN har i mine øjne kun to spillere med niveau til FCK - AC og Uffe Bech. Og alt tyder på, at de to ryger til udlandet, næste gang hjemmebanen skal skifte navn.

    Det efterlader i mine øjne kun to klubber med interessante og realistiske spillere. OB som følge af dårlig økonomi kan blive nødt til at lytte til bud på Emil Larsen og Rasmus Falk. Og EfB, hvor Pusic, Jonas Knudsen og Jakob Ankersen kunne være FCK-materiale.

    De er alle sammen fine spillere uden at umiddelbart at være den markante forstærkning, vi har brug for. Derudover er de stadig potentielt dyre handler. Og læg dertil, at en spiller som f.eks. Rasmus Falk aldrig for alvor har prøvet at være en del af en storklub og en stærk vinderkultur, som den der var i FCK i Ståles forrige periode. Med vores nuværende situation in mente er det afgørende, at vi får spillere ind, der ikke er for ydmyg, men derimod tør at gå forrest og sige, at FCK skal vinde hver gang. Og tro på det. Det var den ånd, som den gode Atiba i Bold.dk's julekalender fortalte om eksisterede i FCK i hans periode. Og den ånd, som Ståle prøver at bygge op igen. Det fortæller han bl.a. om her.

  13. De følgende 3 brugere er enige:

  14. #1478
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,301

    Re: Til- og afgange: Sommer (og efterår) 2014 - Part IV

    Citat Oprindeligt indsendt af scoring Se meddelelser
    Har han høstet kritik for det? - nu ved jeg ikke om du snakker medier/eksperter eller os fans. Men min klare opfattelse er nærmere at truppen har høstet en del kritik for at vi har haft en meget smal bænk (af os fans), hvor vi har været nødsaget til at have spillere som f.eks. Lindbjerg og Brandur med til de europæiske kampe.
    Kritikken har gået på, at man kune har en rigtig angriber i truppen og resten ikke er deciderede angribere. Det er da noget jeg synes han har fået rimelig meget kritik for og der har også været kritik af måden vi bruger Delaney, Toutouh og andre når de bliver rykket på kanten.

  15. #1479
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    781

    Re: Til- og afgange: Sommer (og efterår) 2014 - Part IV

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    Det efterlader i mine øjne kun to klubber med interessante og realistiske spillere. OB som følge af dårlig økonomi kan blive nødt til at lytte til bud på Emil Larsen og Rasmus Falk. Og EfB, hvor Pusic, Jonas Knudsen og Jakob Ankersen kunne være FCK-materiale.
    De 3 førstnævnte: Falk, Emil og Pusic, er oplagte emner IMO. Pusic og Emil dækker huller vi har ift. truppen og især Falk og Emil kan indeholde stort uindløst potentiale. Emil kan spille begge kanter og Falk kan være den tilføjelse der får Københavns spil til at flyde. Ingen af de 2 har jo ligefrem brændt igennem i denne superliga-sæson, så man kan håbe den aktuelle pris ligger under den (efter min vurdering) reelle værdi.

    Pusic er jo allerede en "proven goalscorer" så han er nok udenfor rækkevidde...her satser Esbjerg (og Pusic) formentlig på store bud fra en mere attraktiv liga.

    Summa Summarum: Et friskt bud herfra er at senest til sommer er enten Falk eller Emil Larsen FCK-spillere. Det ville jeg ihvertfald hilse velkomment :-)
    Olsen
    Ankersen Zanka Johansson Augustinsson
    Kvist Delaney
    Falk Verbic
    Cornelius Santander

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #1480
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    756

    Re: Til- og afgange: Sommer (og efterår) 2014 - Part IV

    Citat Oprindeligt indsendt af SantoZuma Se meddelelser
    Pusic er jo allerede en "proven goalscorer" så han er nok udenfor rækkevidde...her satser Esbjerg (og Pusic) formentlig på store bud fra en mere attraktiv liga.

    Summa Summarum: Et friskt bud herfra er at senest til sommer er enten Falk eller Emil Larsen FCK-spillere. Det ville jeg ihvertfald hilse velkomment :-)
    Pusic har en sæson med mål i støvlerne for Esbjerg. Resten af karrieren har været mere lala. Jeg tror nu nok vi kan tilbyde ham noget interessant. Problemet er nærmere købsprisen der nok er for høj, da hans værdi for Esbjerg langt overstiger hvad han kunne tilbyde os. Desværre, for han ligner en god angriber med de rigtig værktøjer.

    Falk og Emil er jeg lidt trætte af. De var dårligere end Baskim i OB, og det er ikke ligefrem fordi Baskim rykkede og vildt og voldsomt. Jeg drømmer om en spiller der gør en forskel via sit niveau, der kan løbe med og uden bold på kanten, der kan bidrage med kloge dybdeløb, der er skarp i feltet og som kan trække dybt og holde i bolden eller fordele den godt. Det kan godt være det er dyrt og besværligt, men hvis der er noget de sidste mange vinduer har vist os, så er det at halve løsninger aldrig virker.

  18. #1481
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    227

    Re: Til- og afgange: Sommer (og efterår) 2014 - Part IV

    http://www.cardiffcityfc.co.uk/news/...m-2153282.aspx

    Magnus Wolff Eikrem er nu transferfri. Jeg synes godt, at vi kan bruge en spiller af hans kaliber. Kunne eventuelt afløse Claudemir, som nok er væk til sommer.

  19. De følgende 7 brugere er enige:

Side 99 af 99 FørsteFørste ... 498996979899

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part III
    By Killer in forum Transferforum
    Svar: 736
    Sidste Meddelelse: 18.07.14, 17:22
  2. Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part II
    By madebysoren in forum Transferforum
    Svar: 505
    Sidste Meddelelse: 24.06.14, 14:20
  3. Til- og afgange: Sommer 2014/2015
    By Wonderboy in forum Transferforum
    Svar: 602
    Sidste Meddelelse: 19.05.14, 16:54
  4. Til- og afgange: Vinter 2013/2014
    By rmjdk in forum Transferforum
    Svar: 2107
    Sidste Meddelelse: 12.03.14, 11:53

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •