Side 10 af 99 FørsteFørste ... 789101112132060 ... SidsteSidste
Viser resultater 136 til 150 af 1481

Emner: Til- og afgange: Sommer (og efterår) 2014 - Part IV

  1. #136
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    182

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Citat Oprindeligt indsendt af Gandhi Se meddelelser
    Jeg kan ikke slippe tanken om, at jo længere tid, der går med status quo for begge parter, desto mere realistisk bliver det at hente Bendtner. Vi kender alle til hans ret så høje tanker om sig selv, men faktum er bare, at som det ser ud lige nu, kommer han slet ikke til at spille fodbold det næste halvår. Samtidig er vi mange, der mener, at vi mangler et alternativ til Corne i angrebet, og jeg tvivler temmelig meget på, at Ståle ikke har samme tanker. Ståle har jo i øvrigt flere gange udtalt meget offentligt, at han vil byde Bendtner velkommen med åbne arme, og han slår mig da heller ikke som en arrogant type, men mere som en grundlæggende god dreng, som bare har taget nogle virkelig dårlige beslutninger.

    Det er som sådan ikke noget, jeg drømmer særlig meget om, men det kunne da bestemt være spændende.
    Vi skal huske på at i og med Bendtner er transferfri kan han sagtens skrive under med en ny klub efter vinduet er lukket 31/08.

    Jeg tror han venter og dukker den rigtige mulighed ikke op, lander han i en klub der har måttet lade deres topangriber gå til allersidst i vinduet uden mulighed for at hente forstærkninger og derfor desparat smider de penge Lord Bendtner kræver.

    /ntrm

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #137
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Citat Oprindeligt indsendt af And Se meddelelser
    Weird? Måske, men jeg har svært ved at forestille mig, at Ståle siger "nej tak" hvis William banker på og tilbyder en 5 årig aftale.
    Det er jo i alle tilfælde ikke noget, han ville gøre uden at kræve sig fyrsteligt betalt for det :-) Og det var også det, der var min pointe: Der er andre steder, hvor truppen i langt højere grad skriger på kvalitet, og hvor man kunne få mere gevinst for pengene samlet set.

    På midten er Claudemir snart historie, og både Delaney og Toutouh er gode eksempler på den klassiske FCK "kant", Så selvfølgelig vil vi kunne bruge William.
    Arh, Delaney og Toutouh kan vel dårligt begge være eksempler på "den klassiske FCK-kant", når man tager i betragtning at de er vidt forskellige :-) Og Toutouh har bare været klart bedst i en central rolle, synes jeg. Desuden ville et køb af Kvist også betyde, at enten Amartey eller Mussis skulle væk fra den centrale midtbane, og de er trods alt begge er indkøb i 15 mio.-klassen. Man kunne selvfølgelig sætte Amartey i midterforsvaret, men så opstår der andre problemer.

    Jeg er dog helt enig i at man selvfølgelig måtte forholde sig til det, hvis der opstod en situation hvor William ville og kunne komme hjem, og jeg er overordnet enig i at der altid er plads til klassespillere, men selv i det tilfælde hvor han endte i København, så ville der stadig være et udpræget behov for mere offensiv kvalitet i truppen, synes jeg. Forstået på den måde at selv tilgang af en profil som William Kvist ikke ville gøre truppen komplet.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  4. De følgende 12 brugere er enige:

  5. #138
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,516

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Citat Oprindeligt indsendt af /Simon Se meddelelser
    Det er jo i alle tilfælde ikke noget, han ville gøre uden at kræve sig fyrsteligt betalt for det :-) Og det var også det, der var min pointe: Der er andre steder, hvor truppen i langt højere grad skriger på kvalitet, og hvor man kunne få mere gevinst for pengene samlet set.



    Arh, Delaney og Toutouh kan vel dårligt begge være eksempler på "den klassiske FCK-kant", når man tager i betragtning at de er vidt forskellige :-) Og Toutouh har bare været klart bedst i en central rolle, synes jeg. Desuden ville et køb af Kvist også betyde, at enten Amartey eller Mussis skulle væk fra den centrale midtbane, og de er trods alt begge er indkøb i 15 mio.-klassen. Man kunne selvfølgelig sætte Amartey i midterforsvaret, men så opstår der andre problemer.

    Jeg er dog helt enig i at man selvfølgelig måtte forholde sig til det, hvis der opstod en situation hvor William ville og kunne komme hjem, og jeg er overordnet enig i at der altid er plads til klassespillere, men selv i det tilfælde hvor han endte i København, så ville der stadig være et udpræget behov for mere offensiv kvalitet i truppen, synes jeg. Forstået på den måde at selv tilgang af en profil som William Kvist ikke ville gøre truppen komplet.

    /Simon
    jeg vil give dig ret.

    En ting jeg syntes virkelig mangler er overlaps på kanterne som lykkedes i 60-70 % af gangene. Vi havde det i Grønkjær/Wendt og tildels i Bengtsson/Oviedo.

    Jeg kan virkelig godt frygte at vores spil bliver meget let at læse og har været det siden Oviedo forlod FCK. Vi har høgli som er god defensivt, men slet ikke har de samme offensive kvaliteter og i og med han har den alder som han har, så tror jeg ikke der kommer til at ske meget udvikling her.

    Bengtsson forlader FCK til Vinter, og hvad så ? jaa så kommer ham den nye Augustinusson, ham kender jeg desværre ikke så meget til.

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #139
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    En ting jeg syntes virkelig mangler er overlaps på kanterne som lykkedes i 60-70 % af gangene. Vi havde det i Grønkjær/Wendt og tildels i Bengtsson/Oviedo.

    Jeg kan virkelig godt frygte at vores spil bliver meget let at læse og har været det siden Oviedo forlod FCK. Vi har høgli som er god defensivt, men slet ikke har de samme offensive kvaliteter og i og med han har den alder som han har, så tror jeg ikke der kommer til at ske meget udvikling her.

    Bengtsson forlader FCK til Vinter, og hvad så ? jaa så kommer ham den nye Augustinusson, ham kender jeg desværre ikke så meget til.
    Manglen på overlap er helt klart en bekymring. En anden ting vi lærte af Silkeborg-kampen (altså ud over at Høgli var ringe), er at Claudemir og Amartey ikke skaber meget dynamik sammen centralt. Den konstellation håber jeg ikke vi får at se igen. Jeg gloede lige på kampstatistikken, og jeg huskede rigtigt: Vi havde to afslutninger inden for rammen. Det er simpelthen bare alt for ringe mod et oprykkerhold.

    Der er jo stadig mange "what ifs" som kan ændre tingene, selvfølgelig især hvad vi kan få ud af Mussis, Toutouh og Kadrii. Det er vel dér, det skal komme fra, hvis der skal leveres stabilt i offensiven, for vi må jo nok forvente at Jørgensen og Cornelius fortsat vil have nogle gevaldige og desværre lidt for regelmæssige udfald. Det ville virkelig være betryggende, hvis man hentede en rutineret kantspiller eller angriber med et højt bundniveau, men de hænger selvfølgelig ikke på træerne.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  8. De følgende 5 brugere er enige:

  9. #140
    Tilmeldingsdato
    Feb 2013
    Indlæg
    470

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Man må jo stille sig selv det spørgsmål : hvorfor mon Ståle køber en højreback der kan så relativt lidt i det offensive som Høgli - al den stund wingbacks og overlap er essentielle funktioner i moderne fodbold.

    Kommer man ikke ud over fløjene til indlæg - klumper spillet midt for målet hvor pladsen er trang som oftest.

    Jeg frygter at Høgli vil vise sig at være et svagt led europæisk - men håber selvfølgelig han overrasker!

  10. #141
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    374

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Citat Oprindeligt indsendt af peterandreasen Se meddelelser
    Man må jo stille sig selv det spørgsmål : hvorfor mon Ståle køber en højreback der kan så relativt lidt i det offensive som Høgli - al den stund wingbacks og overlap er essentielle funktioner i moderne fodbold.

    Kommer man ikke ud over fløjene til indlæg - klumper spillet midt for målet hvor pladsen er trang som oftest.

    Jeg frygter at Høgli vil vise sig at være et svagt led europæisk - men håber selvfølgelig han overrasker!
    Jeg tænker, at det sikkert skyldes, at en full blods wing back med europæisk kvalitet ikke kan opdrives med menneskepenge. Faktisk kan jeg umiddelbart ikke komme tanke om ret mange højrebacks i FCKs historie, der med kvalitet har kunne udfylde rollen som wingback - altså bortset fra Lars Jacobsen.

  11. #142
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Citat Oprindeligt indsendt af mceppe Se meddelelser
    Jeg tænker, at det sikkert skyldes, at en full blods wing back med europæisk kvalitet ikke kan opdrives med menneskepenge. Faktisk kan jeg umiddelbart ikke komme tanke om ret mange højrebacks i FCKs historie, der med kvalitet har kunne udfylde rollen som wingback - altså bortset fra Lars Jacobsen.
    Pospech er et endnu bedre eksempel end Lars Jacobsen. Hvor jeg dog elskede hans gøren og formåen på den højre back!

    Høgli virker ikke specielt dygtig rent offensivt. Dog skal vi lige give ham mere end én gældende kamp, før vi drager den konklusion. Overlap og raids op ad fløjen handler jo også om indbyrdes aftaler og løbemønstre. Og til gengæld virker Høgli virkelig dygtig i det defensive, især mand-mand.

    Man kan se sådan på det, at vi pt. ikke har en fullback. Til gengæld har vi en super dygtig defensiv back og en dygtig offensiv én af slagsen i Remmer. Det giver flere strenge at spille på. Og så kan én af de to vel på sigt udvikle sig til en fullback.

  12. De følgende 15 brugere er enige:

  13. #143
    Tilmeldingsdato
    Mar 2008
    Indlæg
    392

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    Pospech er et endnu bedre eksempel end Lars Jacobsen. Hvor jeg dog elskede hans gøren og formåen på den højre back!
    Det er selvfølgelig en rigtig betragtning, som du sikkert får svært ved at finde nogen der er uenig i. Den er også bare lidt nem, al den stund at Pospech vel var - ikke bare den med afstand bedste højre back vi har haft -, men måske den bedste der har været i Superligaen. Jeg kan ikke lige komme på nogen, der når i nærheden.

    Anywho, pointen er, at når man har en back der er så exceptionel god som Pospech, så ændres systemet lidt efter ham, så man bedst udnytter hans kompetencer. Men det kræver altså en spiller af den kvalitet - alle andre må rette ind. Og jeg tror Ståle har set Høgli som én, der kan fylde rollen ud. Hverken mere eller mindre. Og sammenholdt med at han kom på fri transfer, har man nok vurderet sammenlagt, at kunne komme nærmere et komplet hold, ved at koncentrere transferkronerne andetsteds.

    Når det er sagt, er det som I andre siger, jo så følgeligt oplagt at der skal noget offensivt power ind i højre side.

    Midten er super godt dækket ind med Armarty, Mussis og Delaney til de to pladser når vi forventer modstand, med muligheden for at få Toutouh ind som offensiv midt i en diamant, når vi er meget på bolden. Jeg kunne frygte, at højresiden kommer til at blive en rotation mellem Bashkim, Gisla og Toutouh.

    Men alligevel; Selvom det ville være fantastisk med en højre midt á la Bola eller Sionko i deres gode perioder, så er min største bekymring stadig angrebet. Jeg tror Marvin har fået en (sidste) reel chance for at spille sig på holdet, og det ville egentlig ikke undre mig hvis han greb den - og De Ridder så godt ud i periode mod Silkeborg, men vi har altså stadig kun tre angriber til to pladser. Og det er ikke svært at forestille sig enten en skade eller et formdyk, hvilket ville efterlade os super sårbare. Med mindre selvfølgelig Bashkim er tiltænkt en angriberrolle - hvilket så flytter problemet tilbage ned på højre midt.

    Så altså, jeg synes det ser lidt shaky ud i højresiden, men jeg frygter endnu mere for angrebet. Og selvom jeg synes der er masser af perspektiv og kvalitet i Bashkim, så synes jeg måske ikke han var lige dét vi stod og manglede.

    ....og så skal vi slet ikke snakke om keepersituationen, som jeg rablede lidt om her; http://sidelinien.dk/forums/showthre...727#post626727

    Alt i alt, er jeg en blanding er meget optimistisk for fremtiden og de nye (især Armarty og Mussis), som jeg ser et kæmpe potentiale i, og lidt bekymret for om holdet nu også helt besidder kompetencer til at dække alle positioner optimalt.
    Række 23 - Du skal ikke komme her og blive væk.
    Jinx's Avatar

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #144
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    Man kan se sådan på det, at vi pt. ikke har en fullback. Til gengæld har vi en super dygtig defensiv back og en dygtig offensiv én af slagsen i Remmer. Det giver flere strenge at spille på. Og så kan én af de to vel på sigt udvikle sig til en fullback.
    Jeg er lidt forvirret over din brug af begrebet fullback. Det er, så vidt jeg ved, bare det engelske udtryk for det, vi kalder en back - altså de to yderste forsvarere i en klassisk firebackkæde. Er det, du mener, en back, der både er god defensivt og offensivt?
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  16. #145
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    140

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Da det drejer sig om de ansatte i FCK, som spillerne også er, tillader jeg mig at skrive her.

    http://www.fck.dk/nyhed/2014/07/24/k...-fc-koebenhavn

    Klavs Rasmussen stopper (Læs fyres) og FCK SE skal have ny U17 træner. Kunne man tænke sig følgende scenarie:

    Brian Riemer bliver U17 chef og Bård Wiggrn ny assistent for Ståle efter fritstillelsen i Rosenborg?

    Eventuelt at Bård Wiggen bliver U17 chef? Eller meget langt ude, at Christian Poulsen bliver U17 cheftræner?

  17. #146
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,852

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Citat Oprindeligt indsendt af MadsFCK Se meddelelser
    Da det drejer sig om de ansatte i FCK, som spillerne også er, tillader jeg mig at skrive her.

    http://www.fck.dk/nyhed/2014/07/24/k...-fc-koebenhavn

    Klavs Rasmussen stopper (Læs fyres) og FCK SE skal have ny U17 træner. Kunne man tænke sig følgende scenarie:

    Brian Riemer bliver U17 chef og Bård Wiggrn ny assistent for Ståle efter fritstillelsen i Rosenborg?

    Eventuelt at Bård Wiggen bliver U17 chef? Eller meget langt ude, at Christian Poulsen bliver U17 cheftræner?
    Hvis vi skal have Bård Wiggen tilbage, ville det så ikke give mere mening at oprette en First Team Coach-agtig stilling, som man kender det fra Premier League? I forbindelse med omorganiseringen af den sportslige ledelse, hvor Ståle som bekendt blev manager, luftede man jo muligheden for eventuelt at styrke det sportslige setup med en ekstra mand i trænerstaben. Jeg tror sagtens, at der kan være plads til både Wiggen og Riemer omkring førsteholdet.
    Mvh.
    Dane

  18. De følgende 7 brugere er enige:

  19. #147
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    553

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Citat Oprindeligt indsendt af MadsFCK Se meddelelser
    Da det drejer sig om de ansatte i FCK, som spillerne også er, tillader jeg mig at skrive her.

    http://www.fck.dk/nyhed/2014/07/24/k...-fc-koebenhavn

    Klavs Rasmussen stopper (Læs fyres) og FCK SE skal have ny U17 træner. Kunne man tænke sig følgende scenarie:

    Brian Riemer bliver U17 chef og Bård Wiggrn ny assistent for Ståle efter fritstillelsen i Rosenborg?

    Eventuelt at Bård Wiggen bliver U17 chef? Eller meget langt ude, at Christian Poulsen bliver U17 cheftræner?
    So far er Jacob Neestrup vist bare forfremmet fra assistent til cheftræner.
    Nørder fodbold alle steder - FCKnews.com - Fooz.dk - Thinktoscore

  20. #148
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    140

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Er det officielt?

  21. #149
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    553

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Citat Oprindeligt indsendt af MadsFCK Se meddelelser
    Er det officielt?
    Jeg går ud fra at den officielle hjemmeside er officiel, men der er ikke meldt noget ud. De har vel næppe fjernet Klavs Rasmussen og samtidig givet Jacob Neestrup cheftræner-titlen ved en fejl. Derudover så synes jeg, at det er mærkeligt at bringe nyheden om fyringen, når man sammenligner med de øvrige nyheder (eller manglen på samme) fra den kant.
    Nørder fodbold alle steder - FCKnews.com - Fooz.dk - Thinktoscore

  22. #150
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    140

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Det har du ret i. Mon ikke han skal videre og være chef i en divisionsklub. Valget af Jacob Neestrup er dog godt - Meget talentfuld træner!

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part III
    By Killer in forum Transferforum
    Svar: 736
    Sidste Meddelelse: 18.07.14, 17:22
  2. Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part II
    By madebysoren in forum Transferforum
    Svar: 505
    Sidste Meddelelse: 24.06.14, 14:20
  3. Til- og afgange: Sommer 2014/2015
    By Wonderboy in forum Transferforum
    Svar: 602
    Sidste Meddelelse: 19.05.14, 16:54
  4. Til- og afgange: Vinter 2013/2014
    By rmjdk in forum Transferforum
    Svar: 2107
    Sidste Meddelelse: 12.03.14, 11:53

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •