Side 11 af 99 FørsteFørste ... 8910111213142161 ... SidsteSidste
Viser resultater 151 til 165 af 1481

Emner: Til- og afgange: Sommer (og efterår) 2014 - Part IV

  1. #151
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Citat Oprindeligt indsendt af peterandreasen Se meddelelser
    Man må jo stille sig selv det spørgsmål : hvorfor mon Ståle køber en højreback der kan så relativt lidt i det offensive som Høgli - al den stund wingbacks og overlap er essentielle funktioner i moderne fodbold.

    Kommer man ikke ud over fløjene til indlæg - klumper spillet midt for målet hvor pladsen er trang som oftest.

    Jeg frygter at Høgli vil vise sig at være et svagt led europæisk - men håber selvfølgelig han overrasker!
    Der er ingen tvivl om at Høgli ikke er en færdig pakke, men der er meget få spillere som ikke skal tillægge sig et eller andet når de kommer til en ny klub/system.

    Med udgangspunkt i Silkeborg kampen synes jeg at i (flere af ovenstående) glemmer hvor meget hele spillet forsvandt i højresiden da Gislason blev skiftet ud. Jeg synes ikke Høgli spillede en god kamp, men vi havde faktisk et størrer problem i at alt spillet frem ad banen kun skete centralt/venstre siden (efter Gislasson udskiftning). Bashkim fjollede rundt på venstrekanten, og i angrebet - hvilket gjorde vi kunne skabe overtal dér - men vi blev lukket ned støstedelen af tiden fordi der INGEN afveksling var i spillet.
    Høgli havde altså INGEN at komme i overlap på (med undtagelse af 2-3 gange hvor Toutouh trækker ud, - og der kom han faktisk godt med).
    - Han har helt sikkert også fået at vide at han skulle holde sig tilbage og stå sikkert defensivt frem for at komme med frem. Ståle ved at det er en uvant rolle for Høgli, og så er der ikke nogen grund til at prøvegrænser i første kamp - der er så meget andet der er vigtigere længere fremme. Man bliver simpelthen nød til at gøre det "ufarligt" at de offensivespillere prøver hinanden af (og taber bolde) - og en solid 4-back-kæde var sagen. Så vidt jeg husker var det også Høgli der stod tilbage på midterlinjen ved hjørnespark.

    Yderligere har vi Remmer som jeg er ret sikker på får pladsen (eller chancen), når han er tilbage på 100% (måske allerede i weekenden). Remmer har ikke en ufattelig speed, men slår nogle giftige indlæg (læs: "assist kongen"), og søger altid frem ad banen - præcis som efterlyst.

    Høgli kommer til at gøre det godt i de internationale kampe hvor backerne alligevel ikke kan stå så højt, og har sværere ved at komme i overlap. Tilgengæld har han rutinen og (eftersigende) gode defensive kundskaber, så han kan slå til hvor Remmer stadig mangler lidt.

    Høgli fortjener en fair chance med en ordenlig højrekant, en der ikke løber midt ind i banen og trykker af. - Gisla er en vidunderlig fighter, men som midlertidig løsning vil Remmer kunne spille højrewing bedre i vores system. Jeg vil næsten sige jeg er 90% sikker på at dagen hvor han gør, så smækker Corner 2-3 stykker ind!
    Sidst redigeret af Wonderboy : 25.07.14 kl. 07:31

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #152
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    1,224

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Gislason har et brud i ryggen, godt vi fik Bashkim !

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #153
    zebos er offline can't put this day back
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,837

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Citat Oprindeligt indsendt af Sir Lanng Se meddelelser
    Gislason har et brud i ryggen, godt vi fik Bashkim !
    Enig og nu med link: https://twitter.com/gislasonrurik/st...08389079552000

    Spørgsmålet er om det kommer til at betyde noget i forhold til indkøb? Jeg tror vi henter en højrekant mere nu. Gislason er ude i min. 6 uger (nok en del mere) og så er der genoptræning etc.
    At the first world's fair, the 1851 Crystal Palace Exhibition in London, trinkets abounded, everything from handbills to small cards, all emblazoned with the image of the Crystal Palace.

  6. #154
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,767

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Jaja, dommerne var med FCK. Efter min mening et KLART gult kort til Mikkelsen - den var sgu grim, hvilket en brækket ryg nu bekræfter.

    Den kamp var også ved at koste os Amartey, godt at det ikke blev til flere skader, for jeg skal da love for at SIF gik til den.
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  7. De følgende 3 brugere er enige:

  8. #155
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    1,183

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Det viser sig nu at Rurik har brækket ryggen, da han blev taklet i søndags :(
    God bedring herfra til Rurik !

    Det må næsten betyde vi skal ud og hente en ny ?
    Dansk mester 92/93 - 00/01 - 02/03 - 03/04 - 05/06 - 06/07 - 08/09 - 09/10 - 10/11 - 12/13 - 15/16
    Pokalvindere 94/95 - 96/97 - 03/04 - 08/09 - 11/12 - 14/15 - 15/16
    Skandinaviske mestre 04/05 - 05/06
    Mighty Lions's Avatar

  9. #156
    zebos er offline can't put this day back
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,837

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Citat Oprindeligt indsendt af Mighty Lions Se meddelelser
    Det viser sig nu at Rurik har brækket ryggen, da han blev taklet i søndags :(
    God bedring herfra til Rurik !

    Det må næsten betyde vi skal ud og hente en ny ?
    Et tip: Prøv at læse lidt højere oppe i tråden.
    At the first world's fair, the 1851 Crystal Palace Exhibition in London, trinkets abounded, everything from handbills to small cards, all emblazoned with the image of the Crystal Palace.

  10. De følgende 9 brugere er enige:

  11. #157
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Citat Oprindeligt indsendt af Wonderboy Se meddelelser
    Høgli havde altså INGEN at komme i overlap på (med undtagelse af 2-3 gange, hvor han faktisk kommer godt med).
    Her må jeg lige kommentere, for det er ganske enkelt ikke rigtigt. Jeg sad et utal af gange og bandede og svovlede, over Høgli's fravær i offensive situationer. Flere af de gange han var med fremme og kunne have spillet bolden og taget løbet forbi deres back, til den klassiske 1-2, stoppede han i stedet op og spillede bolden tilbage i banen. Det var en jammerlig debut, målt op imod profilen af en moderne back, omend o.k. habil i sine defensive aktioner.
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  12. De følgende 5 brugere er enige:

  13. #158
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Citat Oprindeligt indsendt af skroder Se meddelelser
    Her må jeg lige kommentere, for det er ganske enkelt ikke rigtigt. Jeg sad et utal af gange og bandede og svovlede, over Høgli's fravær i offensive situationer. Flere af de gange han var med fremme og kunne have spillet bolden og taget løbet forbi deres back, til den klassiske 1-2, stoppede han i stedet op og spillede bolden tilbage i banen. Det var en jammerlig debut, målt op imod profilen af en moderne back, omend o.k. habil i sine defensive aktioner.
    Og du har så evig ret i at spillere som LJ og Prospech havde styrtet frem og tilbage på kanten - med massere plads, men Høgli var (for) defensivt orienteret - og holdt alt for lang tid på bolden - jeg tror barer at det var noget han havde fået besked på. "Løb kun frem hvis du er helt sikker".

    Hvad du ikke har ret i er at han kunne lave overlap (hvilket ikke er det samme som en klassisk 1-2). For kantspilleten der skulle have været der var på ingen måde tilstede i den side af banen - og hans kombinationsmakker ville derfor være Corner eller De Ridder/Marvin! Hele højrekanten var hans job at være offensiv kræft på, og det er simpelthen ikke hans skyld at det ikke fungere fra første kamp og at Ståle ikke sætter hårdere ind overfor den flakkende Kadrii. - en Kadrii-debut Ståle selv mener var for tidlig og for lang.

  14. #159
    David_T er offline Occasionally wears a hat
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    2,506

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Så flakkende var Kadrii nu heller ikke. Måske virkede det bare sådan fordi han reelt kun spillede højrekant i første halvleg, i anden var det en diamant på midten med Kadrii til venstre og Toutouh til højre.

  15. De følgende 3 brugere er enige:

  16. #160
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Citat Oprindeligt indsendt af David_T Se meddelelser
    Så flakkende var Kadrii nu heller ikke. Måske virkede det bare sådan fordi han reelt kun spillede højrekant i første halvleg, i anden var det en diamant på midten med Kadrii til venstre og Toutouh til højre.
    Touché, men det ændre ikke på at der manglede en "konstant" spiller på højrekanten efter Gislasson røg ud.
    Om det så var Kadrii, Toutouh eller kan være det samme.

  17. #161
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    529

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Citat Oprindeligt indsendt af /Simon Se meddelelser
    Det er jo i alle tilfælde ikke noget, han ville gøre uden at kræve sig fyrsteligt betalt for det :-) Og det var også det, der var min pointe: Der er andre steder, hvor truppen i langt højere grad skriger på kvalitet, og hvor man kunne få mere gevinst for pengene samlet set.



    Arh, Delaney og Toutouh kan vel dårligt begge være eksempler på "den klassiske FCK-kant", når man tager i betragtning at de er vidt forskellige :-) Og Toutouh har bare været klart bedst i en central rolle, synes jeg. Desuden ville et køb af Kvist også betyde, at enten Amartey eller Mussis skulle væk fra den centrale midtbane, og de er trods alt begge er indkøb i 15 mio.-klassen. Man kunne selvfølgelig sætte Amartey i midterforsvaret, men så opstår der andre problemer.

    Jeg er dog helt enig i at man selvfølgelig måtte forholde sig til det, hvis der opstod en situation hvor William ville og kunne komme hjem, og jeg er overordnet enig i at der altid er plads til klassespillere, men selv i det tilfælde hvor han endte i København, så ville der stadig være et udpræget behov for mere offensiv kvalitet i truppen, synes jeg. Forstået på den måde at selv tilgang af en profil som William Kvist ikke ville gøre truppen komplet.

    /Simon
    Vi er ikke uenige i truppens mangler, og hvor behovet er størst. Tror bare ikke William ville være urimelig dyr. Kommer han hjem, så er det fordi han vil projektet, og fordi projektet vil ham. Og hvorfor skulle Ståle sige nej til noget der kunne ligne et garanteret højt niveau på midten? Samtidig en kulturbærer, som kan vise de nye hvad der skal til og som kender træneren bedre end de fleste.

    Som opstarten har forløbet, så virker det som om Ståle et gået back to basics fra sin allerførste tid i klubben. Logikken virker som om, at hvis vi bare kan reducere antallet af mål imod, så er der gode chancer for guld. Vi fik trods alt omkring 2p i snit med Ståle sidste sæson. Så tilbage til antikken. Godt med fysik, luk af bagude og direkte spil. Kønt var det ikke dengang. Her brugte han ofte fire centrale midtbanespillere, og Hutch kom under uddannelse som primært venstre midt. Opstillingen kan så være som en flad kæde eller diamant, som han sluttede med i weekenden. Her ville Toutouh og Delaney være glimrende på "kanten". Det efterlader Amartey, men Stadgaard er skadet, og Mellberg virker også til at synge på sidste vers, så det er jo bare ekstra mulighed.

    Så ja. Enig i hvor manglerne er størst, men selvfølgelig skal vi slå til, hvis William vil hjem:-)
    Sidst redigeret af And : 25.07.14 kl. 08:52

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #162
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,767

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Nu ved jeg godt at Gislason ikke var inde særlig længe, men han havde heller ikke det bedste sammenarbejde med Høgli. Han er jo heller ikke ligefrem en traditionel højre kant ala Bolanos der skaber overlapsene. Nu kan det være at min hukommelse svigter fuldstændig, men Gislason befinder sig generelt mere inde centralt og slår stort set aldrig et indlæg selv. En skam, da han jo har kvaliteterne til det (Braaten målet mod Gala) Det er vel også derfor at han til tider er blevet brugt som angriber, og har gjort det rigtig godt på venstre kanten fordi at han har lettere ved at trække ind da han er højre benet.
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #163
    Tilmeldingsdato
    Feb 2003
    Indlæg
    176

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Citat Oprindeligt indsendt af scoring Se meddelelser
    Nu ved jeg godt at Gislason ikke var inde særlig længe, men han havde heller ikke det bedste sammenarbejde med Høgli. Han er jo heller ikke ligefrem en traditionel højre kant ala Bolanos der skaber overlapsene. Nu kan det være at min hukommelse svigter fuldstændig, men Gislason befinder sig generelt mere inde centralt og slår stort set aldrig et indlæg selv. En skam, da han jo har kvaliteterne til det (Braaten målet mod Gala) Det er vel også derfor at han til tider er blevet brugt som angriber, og har gjort det rigtig godt på venstre kanten fordi at han har lettere ved at trække ind da han er højre benet.
    Nå, han er åbenbart ude i ca. 2 måneder, ca. tilbage først i oktober, lige på kanten til at der skal købes en erstatning:

    http://www.fck.dk/#/nyhed/2014/07/25...ca-to-maaneder

    ...Alligevel vildt at han har tre rygsøjler :)

    M

  22. De følgende 5 brugere er enige:

  23. #164
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Citat Oprindeligt indsendt af ntrm Se meddelelser
    Vi skal huske på at i og med Bendtner er transferfri kan han sagtens skrive under med en ny klub efter vinduet er lukket 31/08./ntrm
    Selvfølgelig. Du har ret. Tiden er ikke en faktor, og dermed falder mit eneste argument for, at København kunne blive interessant for ham.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  24. #165
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Citat Oprindeligt indsendt af sMartin Se meddelelser
    Nå, han er åbenbart ude i ca. 2 måneder, ca. tilbage først i oktober, lige på kanten til at der skal købes en erstatning:

    http://www.fck.dk/#/nyhed/2014/07/25...ca-to-maaneder

    ...Alligevel vildt at han har tre rygsøjler :)

    M
    Og så kan du smide 1½ måneds genoptræning oveni (minimum), eftersom han skal være fuldstændig afslappet indtil det er helet.. - med andre ord skal vi acceptere Toutouh/Remmer på kanten, eller købe en ny.
    - Let's go shoppin'!

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part III
    By Killer in forum Transferforum
    Svar: 736
    Sidste Meddelelse: 18.07.14, 17:22
  2. Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part II
    By madebysoren in forum Transferforum
    Svar: 505
    Sidste Meddelelse: 24.06.14, 14:20
  3. Til- og afgange: Sommer 2014/2015
    By Wonderboy in forum Transferforum
    Svar: 602
    Sidste Meddelelse: 19.05.14, 16:54
  4. Til- og afgange: Vinter 2013/2014
    By rmjdk in forum Transferforum
    Svar: 2107
    Sidste Meddelelse: 12.03.14, 11:53

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •