Side 16 af 99 FørsteFørste ... 6131415161718192666 ... SidsteSidste
Viser resultater 226 til 240 af 1481

Emner: Til- og afgange: Sommer (og efterår) 2014 - Part IV

  1. #226
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    612

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Ok. Jeg overreagerede, men jeg synes, du har en aggressiv tone. thomasroy skrev stille og roligt, at han havde en fornemmelse vedr. Løvenkrands, og 'fornemmelser' er vel ofte karakteriseret ved, at de ikke bygger på facts eller specifikke hændelser, som du afkræver ham.
    Jeg lod mig nok rive med af den dårlige stemning, der i mine øjne findes i diverse fodboldmediers debatter, hvor fx et FCK-indkøb med statsgaranti bliver svinet til af BIF'ere, og det samme gælder den anden vej rundt.
    Men du behøver ikke være nervøs på mine vegne... Jeg tror nok, jeg tør binde an med at læse videre på nettet ;-)

  2. De følgende 5 brugere er enige:

  3. #227
    Tilmeldingsdato
    Jun 2012
    Indlæg
    28

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Citat Oprindeligt indsendt af Jinx Se meddelelser
    Ok, jeg synes måske du lige skal prøve at læse indlægget igen. Der er absolut intet personligt, eller noget der bare tenderer en sviner. Jeg synes Løvenkrands lyder usansynligt, og jeg beder derfor om en smule facts til at bakke fornemmelsen op. Hvor præcist synes du debatøren "hånes, ydmyges eller trampes på"?

    Tilbage er så selvfølgeligt ordet "nummi", som jeg egentligt kun troede var uartigt i børnehaven. Men hey, hvis det er dét, du tager anstød af, så beklager jeg. Og i samme åndedrag, må jeg nok advare dig mod at læse meget videre på internettet. :-)
    Tja.. Du spurgte med andre ord om det var noget han havde trukket ud af røven... Det opfattede jeg også en smule provo. Eller måske unødvendigt.

  4. De følgende 6 brugere er enige:

  5. #228
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    486

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Nu da Bendtner stadig ikke har fundet en klub trækker de store hold efterhånden følehornene til sig. Han er uden tvivl i elendig form, mangler spilletid og har helt sikkert alderen til en middel/bund klub i tyskland/england/spanien/frankrig... Men hvis han stadig ikke har fundet noget efter august når de store ligaer også er startet kunne han da blive en mulighed? Måske man kunne signe ham til bare en enkelt sæson så han kom i form?

    vi ved at hørsholm og ståle snakker med ham.

    http://indkast.dk/index.php?nyhed=115457
    http://www.bold.dk/nyt/Solbakken-ude...Bendtner-i-FCK

    De afviste begge selvfølgelig, men det er flere måneder siden, dengang aston villa og frankfurt var inde i billedet.

    vi ved også at bendtner er nedre C dreng og har udtalt han vil afslutte i FCK

    http://politiken.dk/sport/fodbold/EC...rrieren-i-fck/

    Jeg tror helt sikkert ikke vi har en jordisk chance for at få ham allerede nu, især ikke når frankfurt var klar med en god pose penge og alligevel fik et nej. Det jeg bare mener er at Bendtner da netop kunne være den ekstraordinære handel ståle snakker om, men det bliver nok ikke aktuelt med mindre han stadig ingen klub har i starten af september.

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #229
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas1901 Se meddelelser
    Men det skal nok tages med i ligningen, at det er sagt til et svensk medie. De har jo nok spurgt ham specifikt til udsigterne til at skulle spille sammen med landholdsmakkeren, og ellers er det jo rettet i mod et svensk publikum. Der er nok lidt svensk vinkel over det.
    Præcis. Man skal huske på, at mange journalister sjældent citerer ordret, hvad der bliver sagt.

    Spørgsmålet kan sagtens have lydt: "Der er hård konkurrence i FCK og en af de, du måske skal konkurrere imod er Per Nilsson. Kunne det være interessant at danne et stærk, svensk midtstopper-par med Nilsson i FCK?",
    hvortil Anton har svaret: "Ja, det kunne da bestemt være spændende. Jeg kender jo Per rigtig godt fra landsholdet."

    Ja'et bekræfter journalistens tese, uden at Anton reelt selv har sagt, at han foretrækker den ene fremfor den anden. Ofte er det også derfor, at utrænede - eller uopmærksomme - kilder føler sig fejlciteret i medierne, fordi man hurtigt bliver lagt mange ord i munden. Særligt, hvis man kommer til at svare "ja" på et spørgsmål, der indeholder flere præmisser.

    Hvis I lagde mærke til det, indledte Ståle 1.0 meget, meget ofte sine svar med et "nej", formentlig både fordi han var knap så trænet i at udtale sig som træner (hvilket er en langt sværere disciplin), og fordi han ville være sikker på ikke at blive taget til indtægt for mere, end han selv ønskede at sige. Nu i version 2.0 har han dog fået styr på det, og svarer meget skarpt - og tør endda også bruge ja'er. Efter nærmest at have droppet pressen kan Ståle godt se, hvor meget indflydelse den har - også over for egne spillere - hvorfor han nu er mere aktiv (og offensivt) end nogensinde. Det er ret interessant, hvis man er kommunikationsnørd ;)

    Anyhow - det vil undre mig lidt, hvis en fyr som Anton, der virker rimelig intelligent og bestemt ikke konfliktsøgende, bevidst melder ud, hvem han helst vil spille sammen med. Enhver ved, at det klogeste er at henvise til, at det må være op til træneren at afgøre - og i øvrigt udelukkende forholde sig til sin egen og ikke nogen klubkammeraters situation. Så har han ordret sagt det, han er citeret for, er det både dumt og skadende for sammenholdet i truppen. Fint nok, hvad man eventuelt melder ud internt - men eksternt er det ekstremt simpelt: Den eneste trænerdisposition, du må blande dig i, mens du er i klubben, er, hvis du er blevet sat på bænken. Så kan du godt efter et stykke tid (alt afhængig af, hvor stor en stjerne omverdenen synes, du er) ytre utilfredshed over situationen, så længe du husker at give den maks til træning. Har du først forladt klubben, kan du godt driste dig til at sige, at dine kompetencer er blevet brugt "forkert", eller at situationen var "svær". And that's pretty much it. Det er egentlig ikke så kompliceret endda :)
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #230
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    189

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Citat Oprindeligt indsendt af Chahboun Se meddelelser
    Nu da Bendtner stadig ikke har fundet en klub trækker de store hold efterhånden følehornene til sig. Han er uden tvivl i elendig form, mangler spilletid og har helt sikkert alderen til en middel/bund klub i tyskland/england/spanien/frankrig... Men hvis han stadig ikke har fundet noget efter august når de store ligaer også er startet kunne han da blive en mulighed? Måske man kunne signe ham til bare en enkelt sæson så han kom i form?
    Jeg tror 100 procent på, at det kan lade sig gøre!
    Manden svømmer allerede i penge - og han gør til syneladende kun det, han har lyst til. Når Bendtner kræver en ekstremt høj løn af Frankfurt er det måske en kompensation for, at han ikke rigtig gider Tyskland, den tyske mentalitet og de høje krav til træning, opførsel osv. - noget der alt andet lige ligger på et mere menneskeligt niveau i FCK - selv med Ståle som chef. Jeg tror også, at byen (hvor han har en kæmpe lejlighed) + afstand til familie, venner og kæreste mm. spiller lidt ind.

    Kunne man forestille sig en kontrakt på 2 år med en årsløn på 10 - 12 millioner + diverse i bonus og et relativt lavt sat prisskilt i perioden? Ellers er han kontraktfri efter 2 år og ville stadig være omkring de 28 år til den tid, (gladere ?) og i bedre form.

  10. #231
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Citat Oprindeligt indsendt af august Se meddelelser
    Kunne man forestille sig en kontrakt på 2 år med en årsløn på 10 - 12 millioner + diverse i bonus og et relativt lavt sat prisskilt i perioden? Ellers er han kontraktfri efter 2 år og ville stadig være omkring de 28 år til den tid, (gladere ?) og i bedre form.
    En sådan aftale ville i mine øjne være dybt godnat. Bendtner ville naturligvis være en super spiller i Superligaen, men der bør være en grænse for hvor mange ressourcer der skal lægges i et sådant projekt.

    Ud fra ovenstående setup, skal FCK være ganske heldige for at det går hen og bliver en win-situation for klubben. Bevars, alt er til fortolkning - "hvis han scorer det afgørende mål i sidste minut af CL-kval" osv.

    Men hvis Bendtner skal til klubben, skal der være fornuft i det. Ellers mener jeg ikke det er hverken sportsligt eller økonomisk ansvarligt at signe ham.

    Zan - som i øvrigt ser det som komplet urealistisk stadigvæk. Bendtner venter til sidste fase af vinduet for at se hvad der byder sig. Han håber på noget der er mere sexet end Frankfurt, for sådan er han, og det er vel fair nok. Han kan jo altid slække væsentligt på hans krav - såfremt intet andet byder sig - og ende med at tage turen til Red Bull Salzburg, PSV eller lign.

  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #232
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Citat Oprindeligt indsendt af august Se meddelelser
    Jeg tror 100 procent på, at det kan lade sig gøre!
    Manden svømmer allerede i penge - og han gør tilsyneladende kun det, han har lyst til. Når Bendtner kræver en ekstremt høj løn af Frankfurt er det måske en kompensation for, at han ikke rigtig gider Tyskland, den tyske mentalitet og de høje krav til træning, opførsel osv. - noget der alt andet lige ligger på et mere menneskeligt niveau i FCK - selv med Ståle som chef. Jeg tror også, at byen (hvor han har en kæmpe lejlighed) + afstand til familie, venner og kæreste mm. spiller lidt ind.

    Kunne man forestille sig en kontrakt på 2 år med en årsløn på 10 - 12 millioner + diverse i bonus og et relativt lavt sat prisskilt i perioden? Ellers er han kontraktfri efter 2 år og ville stadig være omkring de 28 år til den tid, (gladere ?) og i bedre form.
    Du får 10-12 mio+div. bonus ordninger til at lyde meget lyserødt, alt imens du også glemmer hans sign-on fee. Jeg er helt enig i at jeg at han på et tidspunkt kunne vende næsen hjem ad, men jeg tror ikke på det endnu, alt imens jeg til fulde støtter din tankegang om hans mystiske ambitioner, samt at han svømmer i penge og har en (meget) nonchalant livsstil.

    En af hovedårsagerne til at han ikke kommer hjem er at han simpelthen har alt at tabe. Hvis han går ned i løn, får spilletid og scorer 16 mål i superligaen kommer han ikke tilbage til 19 mio+300k bonus (per point i ligaen) igen - en bonus på ca. 30mio? Hvis han har mega succes, scorer 29 mål kommer han til at være 1-2 år ældre og har tjent (langt) under det halve, for så igen at stå på nogenlunde det samme attraktivitetsniveau som han gør nu - hvor han er kontraktfri.

    En sidste ting, kan vi ikke stoppe Bendtner snakken igen? - Bare indtil der sker noget revolutionerende. Om han kommer eller ej har han været vendt og drejet siden... alt for længe, og der er ikke sket noget - ikke kommet nogen kommentarer eller noget som skulle indikere andet end at Bendtner besøger (Telia-)Parken engang imellem.
    - Jeg forstår godt iveren for at se ham i klubben, men det er så monotont at holde den samme diskussion (debat - w/e) kørende på gisniner og gut-feel. Med andre ord kan vi så ikke lukke lidt ned for Bendtner snakken igen? Og vende (nye?) interessante emner, rygter osv. eller som minimum bare holde os lidt væk fra noget der er sagt, skrevet, lyttet, læst mange gang - Nemlig: "Jeg tror vi signer Bendtner sidst i vinduet! Han nemlig lige fået afslag i Real Madrid og han elsker jo FCK!".
    Sidst redigeret af Wonderboy : 30.07.14 kl. 10:06

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #233
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    237

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    En sådan aftale ville i mine øjne være dybt godnat. Bendtner ville naturligvis være en super spiller i Superligaen, men der bør være en grænse for hvor mange ressourcer der skal lægges i et sådant projekt.

    Ud fra ovenstående setup, skal FCK være ganske heldige for at det går hen og bliver en win-situation for klubben. Bevars, alt er til fortolkning - "hvis han scorer det afgørende mål i sidste minut af CL-kval" osv.

    Men hvis Bendtner skal til klubben, skal der være fornuft i det. Ellers mener jeg ikke det er hverken sportsligt eller økonomisk ansvarligt at signe ham.

    Zan - som i øvrigt ser det som komplet urealistisk stadigvæk. Bendtner venter til sidste fase af vinduet for at se hvad der byder sig. Han håber på noget der er mere sexet end Frankfurt, for sådan er han, og det er vel fair nok. Han kan jo altid slække væsentligt på hans krav - såfremt intet andet byder sig - og ende med at tage turen til Red Bull Salzburg, PSV eller lign.
    Skulle Bendtner komme til FCK, dvs. vælge byen, familie, venner mv. frem for sportslig mere attraktive klubber og flere gysser i løn er det et sats af FCK. Det kan både blive en Grønkjær og en Laudrup, hvis Bendtner skulle komme til at slå sine daglige folder i Superligaen. Spørgsmålet er, hvordan hans udvikling og motivation til at præstere bliver? Grønkjær tog skridtet ned til FCK på en fantastisk måde og præsterede på højt niveau. Laudrup var ikke i form og kunne måske heller ikke rigtig motivere sig på det lavere niveau. Men hvad med Bendtner, har han den rette indstilling og er han fodboldsulten nok?

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #234
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    225

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    I forhold til det med at Antonsson så kan jeg godt forstå han helst vil spille sammen med Pelle. I denne artikel siger Pelle at han også kender ham fra ungdomslandsholdene og det virker i det hele taget til at de er gode venner.
    Men tror nu også at Antonssson bare har svaret på den svenske vinkel..

    I forhold til Bendtner, så syntes jeg ikke det ville være lidt mærkeligt at hente ham nu, selvom han uden tvivl ville gøre det formidabelt i suppen.
    Det ville dog enten betyde at Cornelius - superligaens dyreste spiller - eller De Ridder skal bænkes. Det virker også bare lidt underligt taget i betragtning af at Ståle gerne vil have den her "link-spiller" mellem Cornelius og midtbanen og så skal Ståle gå væk fra de "nye" system.
    "Hans fodboldhjerne var skudt tilbage til stenalderen. Jeg ved ikke, hvad det er for noget lalle-bold, han har spillet til Gold Cup..."
    Ståle om Atiba Hutchinsons tilbagevenden til FC København efter at havde været til Gold Cup.

  17. #235
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    486

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Citat Oprindeligt indsendt af madskl Se meddelelser
    hvordan hans udvikling og motivation til at præstere bliver? Grønkjær tog skridtet ned til FCK på en fantastisk måde og præsterede på højt niveau. Laudrup var ikke i form og kunne måske heller ikke rigtig motivere sig på det lavere niveau. Men hvad med Bendtner, har han den rette indstilling og er han fodboldsulten nok?
    Jeg vil tro at hvis han kommer i sin bedste fodboldalder er det KUN for at præstere så han kan komme videre igen hurtigst muligt. Det er også derfor jeg ser en kontrakt på et år som eneste mulighed.

  18. #236
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Citat Oprindeligt indsendt af august Se meddelelser
    Jeg tror 100 procent på, at det kan lade sig gøre!
    Manden svømmer allerede i penge - og han gør til syneladende kun det, han har lyst til. Når Bendtner kræver en ekstremt høj løn af Frankfurt er det måske en kompensation for, at han ikke rigtig gider Tyskland, den tyske mentalitet og de høje krav til træning, opførsel osv. - noget der alt andet lige ligger på et mere menneskeligt niveau i FCK - selv med Ståle som chef. Jeg tror også, at byen (hvor han har en kæmpe lejlighed) + afstand til familie, venner og kæreste mm. spiller lidt ind.

    Kunne man forestille sig en kontrakt på 2 år med en årsløn på 10 - 12 millioner + diverse i bonus og et relativt lavt sat prisskilt i perioden? Ellers er han kontraktfri efter 2 år og ville stadig være omkring de 28 år til den tid, (gladere ?) og i bedre form.
    Man kan i princippet forestille sig alt, og kombinationen af, at Bendtner er snotdum og hans karriere virkelig sejler, gør alle scenarier, der ikke involverer europæiske topklubber, mulige. Men kigger vi på Bendtners karriere indtil nu, har den sådan cirka 100% været styret af penge. Bendtner synes aldrig at være gået efter en klub, der bedst passede til ham, eller hvor han bedst var sikret spilletid. Penge er selvfølgelig en fair prioritering - særligt, når man må formode, at det ikke ligefrem er en indbringende trænerkarriere, der venter forude. Faktisk må det være ret svært at se, hvad der venter for Bendtner efter et karrierestop. Muligvis derfor, han har forsøgt sig med smykker (med en hjemmeside, der er omtrent lige så miserabel som mandens situation p.t.: http://www.noblebybendtner.com/).

    OK - indrømmet, jeg er alt andet end Bendtner-fan. Og jeg ville også have det svært med ham i FCK. Fair nok - manden KAN score mål, og vil helt sikkert sportsligt være en fremgang, ligesom nogen sponsorer sikkert vil elske det stjerneglimmer, navnet Bendtner i visse kredse stadig glimter af. At han så er usympatisk som dagene er lange i øjeblikket, og kan vise sig at være en pestilens for træneren, der vil skulle bruge uforholdsmæssig meget tid og energi på ham (find en toptræner, der har haft Bendtner i sin stald, og som stadig bryder sig om ham - I dare you), er en anden sag. Og jeg tvivler på, at hans nykker ville blive mindre af, at han skulle til en "sekundaklub" som FCK for at spille for "håndører". Ydmyghed har ikke ligefrem været Bendtners varemærke, og jeg frygter helt ærligt, at han vil kunne have en negativ indvirkning på truppen. Vi har set, at f.eks. spillere med gamblingproblemer har smittet spillere i omklædningsrummet, og med Bendtner kunne man frygte, at han ville gøre det mere acceptabelt at gå oftere i byen og drikke sig i hegnet. Jeg ved godt, at nogen ville råbe Mykland, men han var så tilpas meget en særling og boheme, at jeg ikke helt tror, at han lokkede andre med sig eller blev forbillede. Bendtner signalerer dyre vaner, unge piger og bling-bling, og det er typisk mere lokkende for særligt unge spillere.

    Anyhow. Hvis vi ser bort fra bekymringerne om at få en spiller med en hjerne på størrelse med en valnød og et ego højere end Eiffeltårnet i truppen, er der stadig et stort problem for Bendtner-lejren: Hans brandværdi. Hvis Bendtner i en alder af 26 år vælger at vende hjem til den danske liga, vil det i den grad ligne en retrætepost. Selvfølgelig kan man forsøge at forklare dispositionen med familiære hensyn og tilknytning til landet, men det vil være højst overraskende, hvis en topangriber fra PL skifter til en dansk klub i sin prime. Et sådan skifte er ALDRIG set før, og det vil være en ydmygelse af de større. Da vi scorede Laudrup, var FCK trods alt retræteklub nr. 2 (Rangers, really?) og både han og Jesper Grønkjær så FCK som en klub at slutte karrieren i - ikke et midlertidigt springbræt (selv om Laudrup så alligevel skiftede til Ajax. Men Laudrup var så også et navn af en HELT ANDEN og tungere kaliber end Bendtner).

    Nuvel, en gang skal være den første. Og hvis FCK vil smække mange millioner efter Bendtner - og måske endda give afkald på en stor transfergevinst ved at tegne en kort kontrakt eller indlægge klausuler; andet ville virke underligt fra Bendtnerlejren - så har muligheden nok aldrig været større. Det vil dog kræve en benhård kalkyle fra FCK's side. Vil FCK sportsligt og brandmæssigt score en tilsvarende eller højere værdi ved at have Bendtner tilknyttet? Og orker man at løbe den risiko, enhver klub i verden er bekendt med, ved at signe en spiller, der alt andet end signalerer gode dyder som hårdt arbejde og rimelig pletfri optræden udenfor banen? FCK løb til dels chancen med en mentalt ustabil Laudrup, og det gik helt galt. Også selv om det på papiret lignede et hit. Scorer FCK Bendtner, vil stort set al FCK-omtale komme til at handle om Bendtner. Han vil blive center of attraction for medierne, sponsorerne og til dels fansne, ligesom Laudrup og Grønkjær var det. Lige den del havde både Laudrup og Grønkjær vist, at de - trods alt - håndterede væsentligt bedre end Bendtner. Grønkjær har altid været stærk mediemæssigt, mens Laudrup blot var skrøbeligt porcelæn, der havde holdt sig udenfor skandalerne siden start 90'erne og det mislykkede oprør mod Ricardo.

    Så det er altså to lejre, der skal tælle plusser og minusser. Umiddelbart er det eneste plus for Bendtner ved FCK (hvis vi vil ham), at han virkelig elsker København og har sin kæreste her, og at der er en potentiel chance for at spille europæisk fodbold (krydser fingre for i aften). Men han vil på sekunder blive gjort til historien om spilleren, der blev persona non grata i det store udland og om talentet, der i den grad blev spildt. Dansk sportspresse vil muligvis elske for at komme hjem og håbe, han kan hjælpe på avissalget, men al øvrig presse vil stå i kø for at håne ham - og formentlig derefter glemme ham. Og træder han ved siden af igen (og hvorfor skulle han ikke det?), ville han blive til den triste historie om den tidligere topangriber, der nu end ikke kan få det til at fungere i en mindre liga. Så hellere malke koen lidt endnu, hvis der er en mellemklub i en god liga, der godt tør satse på en lottokupon. Altså...med mindre at Bendtner lige pludselig begyndte at tage sin karriere seriøst. But that would be a first!
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.


  19. #237
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    440

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Præcis. Man skal huske på, at mange journalister sjældent citerer ordret, hvad der bliver sagt.

    Spørgsmålet kan sagtens have lydt: "Der er hård konkurrence i FCK og en af de, du måske skal konkurrere imod er Per Nilsson. Kunne det være interessant at danne et stærk, svensk midtstopper-par med Nilsson i FCK?",
    hvortil Anton har svaret: "Ja, det kunne da bestemt være spændende. Jeg kender jo Per rigtig godt fra landsholdet."
    Man skal da være mere end ualmindeligt kreativ for at få "Ja, det kunne da bestemt være spændende. Jeg kender jo Per rigtig godt fra landsholdet." til at blive til "Det kan bara vara positivt, att vi lär känna varandra ännu bättre båda på och utanför planen. Det blir en konkurrenssituation med de andra mittbackarna, men jag hoppas det blir så att jag och Pelle får spela tillsammans. Jag hoppas vi kan bygga det där starka, svenska mittbacksparet."

    Er det ikke også bedøvende ligemeget? Han foretrækker at spille sammen med en fellow svensker og danne et solidt midterforsvar med ham. Cool. Det er stadig Ståle der sætter holdet. Det er møgirriterende, at fodboldspillere ikke kan udtale sig om noget som helst, uden det skal fortolkes og problematiseres.


  20. #238
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,164

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Mon ikke det er noget, han mener, fordi det vil gavne det svenske landshold, som han givet føler en del for, og fordi det vil styrke begges chance for at spille i nationaldragten? Fred være med det. Hvis Zanka er bedre, så tror jeg ikke, at Ståle holder ham ude for at hjælpe det svenske landshold...
    Time flies like an arrow - fruit flies like a banana

    Landslollet burde ved førstkommende lejlighed
    kollektivt have moonet emiren af (røv)Qatar


    Jeg håber, at en af landsholdets bedste spillere i 2034 har taget navneforandring til Khashoggi


  21. #239
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Citat Oprindeligt indsendt af Stenum Se meddelelser
    Man skal da være mere end ualmindeligt kreativ for at få "Ja, det kunne da bestemt være spændende. Jeg kender jo Per rigtig godt fra landsholdet." til at blive til "Det kan bara vara positivt, att vi lär känna varandra ännu bättre båda på och utanför planen. Det blir en konkurrenssituation med de andra mittbackarna, men jag hoppas det blir så att jag och Pelle får spela tillsammans. Jag hoppas vi kan bygga det där starka, svenska mittbacksparet."

    Er det ikke også bedøvende ligemeget? Han foretrækker at spille sammen med en fellow svensker og danne et solidt midterforsvar med ham. Cool. Det er stadig Ståle der sætter holdet. Det er møgirriterende, at fodboldspillere ikke kan udtale sig om noget som helst, uden det skal fortolkes og problematiseres.
    Nej, man skal ikke være ualmindelig kreativ for at finde på sådan et citat. Har selv arbejdet som journalist i mange år. Meget ofte er et citat blot et ekstrakt af samtalen. Selv har jeg normalt altid sikret mig citatgodkendelse, hvor man ringer til kilden for at spørge, om man kan citere dem for følgende (og så læser man citatet op). Mest ofte siger folk heldigvis: Ja, selvfølgelig, det var jo det, jeg sagde. Også selv om de aldrig sagde i nærheden af præcis det. Fusk? Nej. Ikke, hvis det bliver gjort ordentlig. Ofte er folk bare ikke så sammenhængende eller skide meget 'to the point'. Så hvis man virkelig vil udstille folk, citerer man dem ordret. Det samme gør sig til dels gældende på TV. Her klipper man gerne et svar på 40 sekunder ned til max 12 for at fange essensen og for ikke at kede seeren. Det er problematisk, hvis svaret bliver fordrejet eller (for) unuanceret i forhold til det, afsender ønsker at udtrykke. Men langt, langt oftest er det en hjælp for afsenderen. Her håber jeg dog, at der er sket en journalistisk stramning.

    Giver dig helt ret i, at det er møgirriterende, at fodboldspillere ikke kan udtale sig om noget som helst, uden det skal fortolkes og problematiseres. Men sådan er det. Kontroversielle udtalelser skal være taktiske og gennemtænkte. Ellers er de langt oftest blot dumme og gør mere skade end gavn. Sådan er det, når aviserne skal fyldes og der skal findes stof til de timelange optakter og debatprogrammer. Jo mere bekendt, man er med pressens arbejdsmetoder og jo bedre, man er til at tænke taktisk, jo længere kan man til gengæld gå som træner. Her er Mourinho mesteren, ligesom Ståle i den grad er kommet efter det. Selvfølgelig risikerer begge trænere noget ved en offensiv mediestrategi, men langt oftest vinder de ved det. Heldigvis.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #240
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    440

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Nej, man skal ikke være ualmindelig kreativ for at finde på sådan et citat.
    Så er du en mere kreativ journalist, end jeg er. ;)

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part III
    By Killer in forum Transferforum
    Svar: 736
    Sidste Meddelelse: 18.07.14, 17:22
  2. Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part II
    By madebysoren in forum Transferforum
    Svar: 505
    Sidste Meddelelse: 24.06.14, 14:20
  3. Til- og afgange: Sommer 2014/2015
    By Wonderboy in forum Transferforum
    Svar: 602
    Sidste Meddelelse: 19.05.14, 16:54
  4. Til- og afgange: Vinter 2013/2014
    By rmjdk in forum Transferforum
    Svar: 2107
    Sidste Meddelelse: 12.03.14, 11:53

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •