Side 19 af 99 FørsteFørste ... 9161718192021222969 ... SidsteSidste
Viser resultater 271 til 285 af 1481

Emner: Til- og afgange: Sommer (og efterår) 2014 - Part IV

  1. #271
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Citat Oprindeligt indsendt af Liquid Logic Se meddelelser
    Hvad pokker blev der i øvrigt af alle de sydamerikanere der blev talt om ? Er de alle sat i vente position indtil der er opnået enighed om en ufravigelig diæt fra kontrakt underskrivelse til start dato ? Mener vi i sin tid havde talt os op i "minimum 2 argentinere......"
    Den plan blev ændret, da det nu ikke længere er muligt at integrere to sydamerikanere på én gang.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  2. #272
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,537

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Super sløj og irriterende udtalelse. Havde egentlig en fornemmelse af, at FCK med CV's afgang og tilgangen af Ståle var blevet lidt mere moderne i forhold til rekrutteringen af spillere, men det modsatte lader til at være tilfældet. Det kan jo nemt lade sig gøre mange andre steder, men måske er Ståles system så taktisk stramt/besynderligt, at det ikke lader sig gøre her. Jeg tænker det må være et spørgsmål om spillernes kvaliteter, mere end om de er glade for frikadeller og kan tale engelsk. Der kan vel for helvede ikke være så stor forskel på at spille 4-4-2 i Sydamerika og i Danmark at man ikke kan magte at køre to spillere ind i truppen samtidig?? Jeg bider også lidt mærke i, at selv de spillere vi henter fra nærliggende lande og ligaer skal bruge tilvænning i forhold til Ståles system. Både De Ridder og Bashkim lader til nærmest at skulle starte forfra taktisk ligesom Mellberg vel aldrig rigtig vænnede sig til Ståles måde at spille på.

  3. #273
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,623

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Problemet er vel nærmere at de fleste klubber rundt om i verden, ikke bruger zone opdækning og 442 opstilling.
    De fleste af de spillere vi henter, spiller jo i forskellige udgaver af 433/451.

    Tror mere at man i FCK burde udvikle sig lidt mere, end den krampe man har stået i siden Roy hvad angår taktik.

  4. De følgende 4 brugere er enige:

  5. #274
    BigDumbFate Slettet

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Måske skal man bare lade være med at tage alt hvad Ståle siger så forbandet bogstaveligt og generelt bevare blot lidt kritisk sans for de kulørte medier. Han går sgu da ikke ud til BT og siger at vi kigger på den og den fra den og den liga.

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #275
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Citat Oprindeligt indsendt af BigDumbFate Se meddelelser
    Måske skal man bare lade være med at tage alt hvad Ståle siger så forbandet bogstaveligt og generelt bevare blot lidt kritisk sans for de kulørte medier. Han går sgu da ikke ud til BT og siger at vi kigger på den og den fra den og den liga.
    Jeg ved ikke om du læste citatet. Det lyder ikke sådan, men Ståle har åbenbart sagt:

    "Der er så store kulturelle forskelle, at det simpelthen ville kræve for meget at skulle integrere to spillere på en gang. Så det har vi slet ikke overvejet. Vi har stadig vores kontakter dernede, så det kan godt være, det bliver aktuelt en gang i fremtiden."

    Det er da helt sort at du hidser dig op over at man tager det "fandens bogstaveligt". Det er jo Ståle selv, der kommer med en fuldstændig kategorisk og utvetydig melding om at det ikke er aktuelt at hente flere sydamerikanere her og nu, og hvorfor skulle han føle behov for at sige det, hvis det faktisk var noget man arbejdede på. Så kunne han da bare have undladt at kommentere nærmere.

    Den der holdning med at man ikke kan regne med noget som helst, der står i aviserne, den er altså bizar. At have kritisk sans har da ikke noget at gøre med at man skal tro at folk nok snarere mener det lodret modsatte af, hvad de siger foran en mikrofon. Enhver kan da også se at det i dette tilfælde ikke er en lidt for frisk journalist, som har været på spil - det er om noget en typisk Ståle-kommentar, og han plejer da ikke at være kendt for at lægge røgslør ud.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  8. De følgende 9 brugere er enige:

  9. #276
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,537

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Nej selvfølgelig gør han ikke det, men derfor behøver han da overhovedet heller ikke sige som han gør, hvis ikke det er fordi han vitterligt mener det. Som Slush også nævner det, er det efterhånden et problem at så få hold spiller samme system som os, da det gør, at langt størstedelen af de spillere vi henter, skal bruge overordentlig lang tid på den taktiske omvæltning det er at komme til Fck. Min pointe ovenfor var egentlig bare, at det ærgrer mig, hvis vi skal gå glip af rigtig dygtige spillere på et tilsyneladende rigtig interessant marked, som vi lige havde åbnet op for, fordi vi vurderer det er for problematisk at integrere spillere herfra - så må man hellere se på hvad man kan gøre for at lette integrationen for disse spillere. Hvis man ikke magter at integrere to spillere fra sydamerika i en trup på 24 mand på én gang, er der efter min mening noget helt galt.

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #277
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Super sløj og irriterende udtalelse. Havde egentlig en fornemmelse af, at FCK med CV's afgang og tilgangen af Ståle var blevet lidt mere moderne i forhold til rekrutteringen af spillere, men det modsatte lader til at være tilfældet. Det kan jo nemt lade sig gøre mange andre steder, men måske er Ståles system så taktisk stramt/besynderligt, at det ikke lader sig gøre her. Jeg tænker det må være et spørgsmål om spillernes kvaliteter, mere end om de er glade for frikadeller og kan tale engelsk. Der kan vel for helvede ikke være så stor forskel på at spille 4-4-2 i Sydamerika og i Danmark at man ikke kan magte at køre to spillere ind i truppen samtidig?? Jeg bider også lidt mærke i, at selv de spillere vi henter fra nærliggende lande og ligaer skal bruge tilvænning i forhold til Ståles system. Både De Ridder og Bashkim lader til nærmest at skulle starte forfra taktisk ligesom Mellberg vel aldrig rigtig vænnede sig til Ståles måde at spille på.
    This! Er helt enig. Vi lader til at sidde fast i et spor, som hele den moderne fodboldverden går væk fra, og udsætter os selv for unødvendige indkøringsproblemer med dygtige spillere - denne gang De Ridder og Kadrii og førhen med andre. Og det bliver kun sværere og sværere at rekruttere folk.

    Jeg holder stadig på, at Ståle Solbakken er blandt de mindst dygtige taktikkere i Superligaen. Efter min humble mening er det ikke en kunst at kunne grave sig ned foran eget felt, trække tempo ud og spille på kontra. Det er - sat på spidsen - en taktik, som selv serie 6 hold kan praktisere.

    Men hvis andre er af en anden overbevisning, så kom endelig med et par argumenter - argumentet med Ståles historiske meritter frabedes dog. Det handler om taktikker, der fungerer i 2014, ikke i 2011.

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #278
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,767

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Både De Ridder og Bashkim lader til nærmest at skulle starte forfra taktisk ligesom Mellberg vel aldrig rigtig vænnede sig til Ståles måde at spille på.
    ALLE spillere skal vænne sig til en ny spillestil, og for nogen spillere ligger det bare naturligt at spille Ståles form for fodbold. Amartey og Zanka f.eks. er gået ind på holdet og brilleret fra første startfløjt af. Bashkim har andre ting at fokusere på end det taktiske, og det er at komme i form. De Ridder har godt nok selv nævnt at han skal finde sin plads på holdet, men han burde nok allerede have scoret 3 mål - og så havde ingen sikkert stillet spørgsmålstegn ved hans taktiske formåen. Han bliver bl.a. sat godt op af NJ og Corner i kampene mod SIF og FCN - nu er det på tide at han også sætte dem op.

    FCV kampen må betegnes som en stor kollektiv off day, hvor ingen kunne være sin indsats bekendt. Jeg ved ikke om vi kan skyde skylden på urolighederne i Ukraine, eller det tætte kampprogram, men et eller andet gik i hvert fald galt i den kamp. Spillerne og Ståle reagerede også lidt kraftigere end da vi fik uafgjort mod SIF. Jeg vil i hvert fald ikke allerede smide Ståle der stadig er ubesejret denne sæson.
    Sidst redigeret af scoring : 04.08.14 kl. 14:37
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  14. De følgende 3 brugere er enige:

  15. #279
    David_T er offline Occasionally wears a hat
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    2,506

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    Jeg holder stadig på, at Ståle Solbakken er blandt de mindst dygtige taktikkere i Superligaen. Efter min humble mening er det ikke en kunst at kunne grave sig ned foran eget felt, trække tempo ud og spille på kontra. Det er - sat på spidsen - en taktik, som selv serie 6 hold kan praktisere.

    Men hvis andre er af en anden overbevisning, så kom endelig med et par argumenter
    Måske ikke i transfertråden, dog?

  16. De følgende 6 brugere er enige:

  17. #280
    BigDumbFate Slettet

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Citat Oprindeligt indsendt af /Simon Se meddelelser
    Jeg ved ikke om du læste citatet. Det lyder ikke sådan, men Ståle har åbenbart sagt:

    "Der er så store kulturelle forskelle, at det simpelthen ville kræve for meget at skulle integrere to spillere på en gang. Så det har vi slet ikke overvejet. Vi har stadig vores kontakter dernede, så det kan godt være, det bliver aktuelt en gang i fremtiden."

    Det er da helt sort at du hidser dig op over at man tager det "fandens bogstaveligt". Det er jo Ståle selv, der kommer med en fuldstændig kategorisk og utvetydig melding om at det ikke er aktuelt at hente flere sydamerikanere her og nu, og hvorfor skulle han føle behov for at sige det, hvis det faktisk var noget man arbejdede på. Så kunne han da bare have undladt at kommentere nærmere.

    Den der holdning med at man ikke kan regne med noget som helst, der står i aviserne, den er altså bizar. At have kritisk sans har da ikke noget at gøre med at man skal tro at folk nok snarere mener det lodret modsatte af, hvad de siger foran en mikrofon. Enhver kan da også se at det i dette tilfælde ikke er en lidt for frisk journalist, som har været på spil - det er om noget en typisk Ståle-kommentar, og han plejer da ikke at være kendt for at lægge røgslør ud.

    /Simon
    Jeg hidser mig da på ingen måde op. Der er en hel del der er en del længere oppe i det røde felt end jeg. Jeg skriver heller ikke noget sted at man kategorisk ikke kan stole på medier.

    Grundlæggende synes jeg blot at folk herinde er helt hysterisk negative og måske skulle tage det en anelse roligt og give holdet tid til at falde på plads, men jeg er da helt med på at der blandt visse fans er kommet en utroligt negativ indstilling til Ståle. Fair nok, jeg tror blot på holdet og tror på at vi nok skal rejse os og at vi om et år vil stå som suveræne mestre igen.

  18. De følgende 6 brugere er enige:

  19. #281
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,537

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Citat Oprindeligt indsendt af scoring Se meddelelser
    ALLE spillere skal vænne sig til en ny spillestil, og for nogen spillere ligger det bare naturligt at spille Ståles form for fodbold. Amartey og Zanka f.eks. er gået ind på holdet og brilleret fra første startfløjt af. Bashkim har andre ting at fokusere på end det taktiske, og det er at komme i form. De Ridder har godt nok selv nævnt at han skal finde sin plads på holdet, men han burde nok allerede have scoret 3 mål - og så havde ingen sikkert stillet spørgsmålstegn ved hans taktiske formåen. Han bliver bl.a. sat godt op af NJ og Corner i kampene mod SIF og FCN - nu er det på tide at han også sætte dem op.

    FCV kampen må betegnes som en stor kollektiv off day, hvor ingen kunne være sin indsats bekendt. Jeg ved ikke om vi kan skyde skylden på urolighederne i Ukraine, eller det tætte kampprogram, men et eller andet gik i hvert fald galt i den kamp. Spillerne og Ståle reagerede også lidt kraftigere end da vi fik uafgjort mod SIF. Jeg vil i hvert fald ikke allerede smide Ståle der stadig er ubesejret denne sæson.
    Zanka har så også fået mere eller mindre hele sin senior-fodboldopdragelse hos Ståle, så den er måske lidt letkøbt :-) Og Armatey har da spillet et par gode kampe, men også to mere eller mindre håbløse kampe. Hvorom alting er, tror jeg vi ville have nemmere ved at integrere nye spillere rent fodboldmæssigt, hvis vi skiftede til et mere moderne system, men den snak hører sig nok til i en anden tråd..

  20. #282
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Zanka har så også fået mere eller mindre hele sin senior-fodboldopdragelse hos Ståle, så den er måske lidt letkøbt :-) Og Armatey har da spillet et par gode kampe, men også to mere eller mindre håbløse kampe. Hvorom alting er, tror jeg vi ville have nemmere ved at integrere nye spillere rent fodboldmæssigt, hvis vi skiftede til et mere moderne system, men den snak hører sig nok til i en anden tråd..
    Sig lige til, hvis du finder den tråd. Kunne være interessant at snakke mere om.

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #283
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    196

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Jeg tror ikke man skal forstå Ståles udtalelse vedrørende flere argentinere i truppen, som om han ikke mener det kan lade sig gøre. Tror nærmere man skal se det i perspektiv til det transfervindue vi netop i midt i.

    Tror mere pointen er noget i stil med; Det er svært at integrere to spillere fra en så markant anderledes (fodbold)kultur, SAMTIDIG med at man også har købt 7 andre nye spillere.

    Vi ved jo alle at sommeropstarten er meget kort, og det tror jeg helt sikkert er en faktor. Ser det eksempelvis ikke som helt usandsynligt at man godt kunne finde på at hente to argentinere i vinterens transfer vindue, eller næste sommer. Der må der trods alt forventes at være langt mindre udskiftning på holdet, og samtidig vil man formodentlig stå med et hold der kender hinanden godt. Derfor vil der være meget mindre risiko ved at integrere to argentinere, da resten af holdet vil fungere og endnu vigtigere kende systemet og hinanden.

    Dermed ikke sagt at vi henter to nye argentinere i næste vindue ;)

  23. #284
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    393

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    Sig lige til, hvis du finder den tråd. Kunne være interessant at snakke mere om.
    Nu kom jeg til at lave en:

    http://sidelinien.dk/forums/showthre...600#post627600

  24. #285
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    "FC København har hentet den 22-årige stopper Lasse Lindbjerg hjem fra Frem. Han skal deltage i førsteholdstræningen og spille på reserveholdet."

    - Han spiller sin chance, og han gør os en kæmpe tjeneste. Så må han bare bevise, at han er god nok til at blive hos os efter jul også.

    Kilde: http://www.bold.dk/nyt/lindbjerg-tilbage-i-fck

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part III
    By Killer in forum Transferforum
    Svar: 736
    Sidste Meddelelse: 18.07.14, 17:22
  2. Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part II
    By madebysoren in forum Transferforum
    Svar: 505
    Sidste Meddelelse: 24.06.14, 14:20
  3. Til- og afgange: Sommer 2014/2015
    By Wonderboy in forum Transferforum
    Svar: 602
    Sidste Meddelelse: 19.05.14, 16:54
  4. Til- og afgange: Vinter 2013/2014
    By rmjdk in forum Transferforum
    Svar: 2107
    Sidste Meddelelse: 12.03.14, 11:53

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •