Side 34 af 99 FørsteFørste ... 24313233343536374484 ... SidsteSidste
Viser resultater 496 til 510 af 1481

Emner: Til- og afgange: Sommer (og efterår) 2014 - Part IV

  1. #496
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    459

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Klubbers formbarometre går op og ned. Kan ske, at FCM får psykisk nedtur af at blive blæst ud af Europa, inden de næsten er kommet igang. De har desuden mistet deres main angriber de næste mange uger. Vedr. trådens emne, er jeg også tæt på at være skuffet. Men man bør vel give Ståle lige så lang tid, til at spille et slagkraftigt hold sammen, som man gjorde sidste gang han var her.

  2. #497
    Tilmeldingsdato
    Jun 2014
    Indlæg
    65

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Det er et besynderligt transfervindue.
    Jeg erindrer ikke fortilfælde a la Mussis - og heller ikke med så stor udskiftning.
    Men transfervinduet skal også ses som et opgør med "CV's beslutninger" - og det er jo første gang i maaange år at det ikke er CV som træffer den endelige beslutning om en spiller.
    Derfor bliver det også et overgangs-vindue - og mon ikke Ståle vil supplere og evt udskifte yderligere til vinter?

    Jeg tror på Ståle, og jeg tror på at truppen bliver rigtig god efter 1-2 transfervinduer yderligere.
    Om det nuværende er nok til at tage mesterskabet kan jeg kun gætte om.
    Hvis jeg sad i Ståles stol ville jeg nok prøve at finde yderligere en midtbane med blik for det offensive samt en angriber med evner på både hoved og fødder.

  3. De følgende 5 brugere er enige:

  4. #498
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,593

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Citat Oprindeligt indsendt af /Simon Se meddelelser
    Vi har allerede syv (!) point op til FCM efter fem runder, hvor vi endda har haft et taknemmeligt åbningsprogram, som har budt på de to oprykkere og sidste års nummer 9. Hvis FCM kun øger forspringet med yderligere 3-5 point over de næste 12 runder frem til vinterpausen, så lyder det da rimelig billigt sluppet. Der skal virkelig ske noget drastisk i transfervinduets sidste dage, hvis man skal tro på at medaljerne er inden for rækkevidde til vinter.

    /Simon
    Arh skal vi nu ikke lige. Selvfølgelig er det stærkt ønskeligt, at Ståle & co. får fingeren ud og henter 1-2 offensive profiler her til slut, og selvfølgelig skal holdet hæve niveauet især i ligaen. Omvendt er der da ingen grund til at tro, at top 3 er uden for rækkevidde til vinter, hvis ikke der sker noget drastisk. Jeg tvivler på, at FCM, Hobro, FCN og Randers holder deres nuværende pointgns indtil vinter :-) og vi skal omvendt nok komme efter det. Der er tid til at nå en fornuftig placering inden foråret, og det vil undre mig, hvis vi er mere end 3-5p efter førstepladsen, når vi når december.

    Jeg synes egentlig ikke, at det er gået pointmæssigt specielt meget værre end forventeligt indtil nu. Bemærk forventeligt. Det er bestemt ikke, som man kunne have håbet på. Men bortset fra Hobro så er jeg i hvert fald ikke stort overrasket over vores resultater i ligaen indtil nu.

    Bundniveauet er kummerligt og det halter flere steder på banen. Men truppen er på papiret rimelig stærk - om end smal - og forudsat at der overhovedet er tiltro til Ståle, så må man også kunne forvente, at vi begynder at hæve niveauet i suppen snart. Kan vi hive lige over 2p i snit i de næste 8-10 kampe, så er vi rigtig fint med igen.

    Hvis vi ikke kan det, og det hele i stedet vedbliver med at sejle som nu, ja så er det nok ikke noget, som 1-2 profilindkøb til sidst kan gøre det store ved. Så er det helt anderledes problemer på managementfronten, der gør sig gældende.
    "Gedanken ohne Inhalt sind leer, Anschauungen ohne Begriffe sind blind"

  5. De følgende 12 brugere er enige:

  6. #499
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,849

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Rygter fra BT's transfer-chat:

    "Vi er ret sikre på, at Ståle lige nu kigger på et offensivt navn på en højere hylde. I denne uge er der mange desperate agenter og spillere som pludselig sænker deres lønkrav, så der er gang i telefonen hos manageren kunne jeg forestille mig. Der er pt ingen konkrete forhandlinger, som vi hører det, men en angriber og en offensiv central midtbane mere kan godt lande inden mandag. Men vi hører også mange navne, og skriver kun, hvis vi hører, at det er konkret."

    "Profilen på den angriber FCK jagter er en 'proven goalscorer' og ikke fra et eksotisk sted."

    Skal vi krydse fingre og håbe på to spillere? Ordene "proven goalscorer" lugter da af noget, så må vi se med den offensive midt. Jeg håber i hvert fald, for fuck hvor ser offensiven dog tynd ud!

  7. De følgende 3 brugere er enige:

  8. #500
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Rygter fra BT's transfer-chat:

    "Vi er ret sikre på, at Ståle lige nu kigger på et offensivt navn på en højere hylde. I denne uge er der mange desperate agenter og spillere som pludselig sænker deres lønkrav, så der er gang i telefonen hos manageren kunne jeg forestille mig. Der er pt ingen konkrete forhandlinger, som vi hører det, men en angriber og en offensiv central midtbane mere kan godt lande inden mandag. Men vi hører også mange navne, og skriver kun, hvis vi hører, at det er konkret."

    "Profilen på den angriber FCK jagter er en 'proven goalscorer' og ikke fra et eksotisk sted."

    Skal vi krydse fingre og håbe på to spillere? Ordene "proven goalscorer" lugter da af noget, så må vi se med den offensive midt. Jeg håber i hvert fald, for fuck hvor ser offensiven dog tynd ud!
    Det lyder desværre ikke, som om BT har noget som helst konkret at hænge forestillingerne om en midtbaneforstærkning på. Men lad os håbe. Noget skal der i hvert fald ske, hvis vi ikke for første gang i 15 år skal opleve to sæsoner i træk uden mesterskab.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #501
    Tilmeldingsdato
    Dec 2013
    Indlæg
    104

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Celso Borges fra AIK ville i min bog være den optimale off.midt hvis man kun ser på Skandinavien. Jeg kender ikke andre oplagte emner andetsteds, så vil ikke foreslå nogen jeg ikke kender :-) Borges er en super offensiv spiller, der lige præcis er rigtig god til at stikke dybdebolde, samtidig med at han selv kan score mål og lave oplæg. Har haft et stabilt niveau i mange år i AIK, og var allerede i sin tid i Frederiksstad i Norge et rigtig spændende talent på et hold der overpræsterede dengang.

  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #502
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    237

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Det lyder desværre ikke, som om BT har noget som helst konkret at hænge forestillingerne om en midtbaneforstærkning på. Men lad os håbe. Noget skal der i hvert fald ske, hvis vi ikke for første gang i 15 år skal opleve to sæsoner i træk uden mesterskab.
    Enig, det BT skriver er det vi håber og logisk tænker os frem til, men om det bunder i andet end at skabe clicks eller sælge aviser må tiden vise. Det lyder bare umiddelbart alt for tilpasset til det forudgående forløb

  13. #503
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    308

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Lige lidt interessant på ungdomsfronten:
    Jeg er ret sikker på at vi får et halvt års tid siden havde en u17 landsholdsspiller fra elfenbenskysten til prøvetræning, Aboubakar Keita, men da man selvfølgelig ikke kan signe spillere under 18 år af ikke-europæisk afstamning måtte man vente. Så stødte jeg på det her: https://www.facebook.com/photo.php?f...type=1&theater , billede som er lagt ud den 20. Juni. Det kunne blot være en prøvetræning mere, men da der er billeder både fra sommer og vinter, tænkte jeg om FC måske var begyndt at gøre som f.eks Barcelona i deres indkøb af ungdomsspillere?

    Barcelona skaffede f.eks Messi's far et arbejde i Spanien, og så vidt jeg ved er det derved lovligt at sikre sig spillere der er under 18 år, såfremt at de flytter til landet med familien. Kunne det tænkes at det var tilfældet med Aboubakar Keita? I så fald, synes jeg i hvert fald at det er en MEGET spændende udvikling på den front.

    Han fik angiveligt 45 minutter mod vejle i en træningkamp i vinters, og skulle i øvrigt være en meget lovende central midtbanespiller, som gjorde det godt til u17 VM i efteråret 2013. Siden jeg læste om ham der for et halvt års tid siden, har jeg heller ikke kunne se hans nuværende klub på Transfermarkt, men nu giver det hele jo meget mere mening (forhåbentlig).

  14. #504
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Lidt mere forklaring mht. udlejningen af Mussis.
    Uddrag: "Man får ikke lov til at spille sig i form her. Der skal være fair konkurrence om pladserne. Vi havde mistet troen på, at han på kort sigt kunne slå til hos os" siger Ståle Solbakken.

    http://www.tv3sport.dk/fodbold/nyhed...nkende-mussis/

  15. #505
    Tilmeldingsdato
    Dec 2013
    Indlæg
    104

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Skuffelsen mildnes lidt, og vel egentlig fair og rigtigt at man reagerer, men stadigvæk virker det underligt at man kan blive så overrasket over en ændring i Mussis form.

    Har man ikke været i kontakt med ham det sidste halve år? Har man ikke været i kontakt med personer, enten herhjemme eller i Argentina, der kunne rådgive om hvordan man skal integrere sydamerikanske spillere og hvad faldgruberne/udfordringerne er?

    Det er jo ikke første gang i verdenshistorien at sydamerikanske spillere godt kan lide at spise god mad, og ofte det forkerte. Se bare på Ronaldo og Maradona?! :-) Både Mussis og FCK bærer et ansvar. Mussis når han er i så dårlig fysisk og mental forfatning. FCK, fordi det kunne tyde på man har været for naiv i sin tankegang...Et træningsskema der bliver udleveret er altså ikke nok, især ikke når spilleren angiveligt skal være en nøglespiller :-( Her skulle man have fokus på mere end det rent fodbolmæssige!!! Det skriger langt væk af naivitet!!!

  16. #506
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    30

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    "Lidt mere forklaring mht. udlejningen af Mussis.
    Uddrag: "Man får ikke lov til at spille sig i form her. Der skal være fair konkurrence om pladserne. Vi havde mistet troen på, at han på kort sigt kunne slå til hos os" siger Ståle Solbakken.

    http://www.tv3sport.dk/fodbold/nyhed...nkende-mussis/"

    *host* Cornelius *host*
    Sidst redigeret af Dunse : 25.08.14 kl. 14:29 Årsag: Fik ikke quotet.


  17. #507
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Citat Oprindeligt indsendt af Dunse Se meddelelser
    "Lidt mere forklaring mht. udlejningen af Mussis.
    Uddrag: "Man får ikke lov til at spille sig i form her. Der skal være fair konkurrence om pladserne. Vi havde mistet troen på, at han på kort sigt kunne slå til hos os" siger Ståle Solbakken.

    http://www.tv3sport.dk/fodbold/nyhed...nkende-mussis/"

    *host* Cornelius *host*
    Ja, det ligner mest af alt af en bekræftelse af mistanken om, at nummer 1, 2 og 3 på Ståles liste over foretrukne kvaliteter hos en fodboldspiller hedder fysik, fysik og fysik. Det var jo ikke, fordi manden ikke kunne løbe ti meter. Til gengæld viste han - selv i sin angiveligt horrible fysiske tilstand - nogle offensive kvaliteter, som ingen af de andre midtbanespillere er i besiddelse af. Igen passer det også rigtig godt ind i hele historien om Claudemir. Ståles anke i forhold til ham var fysiskken - ikke det faktum, at han stadig ikke har vist de offensive kvaliteter, der gjorde ham til en nøglespiller for snart meget længe siden. Næ, nu er han fysisk fit og lige så alibispillende som de sidste to år, men det er godt nok til Ståle, fordi han har smidt et par kilo. Ståle er ikke nordmand for ingenting...
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  18. #508
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    "Han beskriver Mussis som en åben person, der “giver meget af sig selv”. Og det er ikke på det personlige plan, parterne er gået skævt af hinanden."

    Men ikke givet mere af sig selv end han har dovnet den hele sommeren og ikke magtet at lære et ord engelsk i løbet af det sidste halve år siden hans kontrakt blev underskrevet...

    Det kan godt være, at han har knoklet til træningen, når den først er startet. Men det er dælme ikke professionelt på nogen måde. Det kan selvfølgelig have været kulturforskellene, men så burde ledelsen haft lidt mere hank i deres investering, mens han var i Argentina.

  19. De følgende 2 brugere er enige:

  20. #509
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    308

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    lidt mere Corner : http://www.tipsbladet.dk/nyhed/premi...-paa-cornelius
    Det er nu nok bare endnu en and (heldigvis)

  21. #510
    Tilmeldingsdato
    Jun 2013
    Indlæg
    432

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Ja det er hårde tider men lad os nu se hvad der sker... hvis vi slår bayer04 0-2 på onsdag så er alt glemt for en stund... Og meget er tilgivet!

  22. De følgende 3 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part III
    By Killer in forum Transferforum
    Svar: 736
    Sidste Meddelelse: 18.07.14, 17:22
  2. Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part II
    By madebysoren in forum Transferforum
    Svar: 505
    Sidste Meddelelse: 24.06.14, 14:20
  3. Til- og afgange: Sommer 2014/2015
    By Wonderboy in forum Transferforum
    Svar: 602
    Sidste Meddelelse: 19.05.14, 16:54
  4. Til- og afgange: Vinter 2013/2014
    By rmjdk in forum Transferforum
    Svar: 2107
    Sidste Meddelelse: 12.03.14, 11:53

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •