Side 2 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 66

Emner: Københavns nye målmand

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,200

    Re: Stefan Andersen

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas1901 Se meddelelser
    Den sande del af myten er, at en stor del af den københavnske fanskare tilsyneladende har taget Bøphan til sig i en grad, at man skulle tro, at han var den hjemvendte Dame N'Doye, og at de følgelig klapper, når selv de simpleste ting lykkes for ham. Det har jeg min mening om, men I skal da være velkomne. Måske vil Bøphan føle sig så tilpas hjemme, at han begynder at tage med hænder - måske.
    Nu siger du jo selv du er ude i at aflive myter, så skal vi så ikke være ærlige og sige, at der også bliver set skævt til de folk, der har accepteret Stephan Andersen umiddelbart, og dvs. har set bort fra hans Brøndbyfortid. Det bliver der da i den grad.
    For så vidt helt naturligt, men på den måde går fanpolitiet jo begge veje.

    Vh. Simon
    While them that defend what they cannot see
    With a killer’s pride, security
    It blows the minds most bitterly
    For them that think death’s honesty
    Won’t fall upon them naturally
    Life sometimes must get lonely

  2. #17
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Stefan Andersen

    Citat Oprindeligt indsendt af Mandrilen Se meddelelser
    For så vidt helt naturligt, men på den måde går fanpolitiet jo begge veje.
    Jeg har stadig til gode at se nogen opfordre andre - meget aktivt og insisterende - til ikke at klappe ad Bøphan eller undlade at råbe hans navn.

    Så nej, det er ikke en two way street i den forstand. Jeg undrer mig over at folk gider hylde Bøphan, men jeg skriver ikke indlæg om at de skal stoppe med det, fordi jeg synes noget andet. Denne form for aktiv og belærende missionering kommer i svært dominerende grad fra Bøphan-elskerne til skeptikerne.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  3. De følgende 8 brugere er enige:

  4. #18
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,200

    Re: Stefan Andersen

    Citat Oprindeligt indsendt af /Simon Se meddelelser
    Jeg har stadig til gode at se nogen opfordre andre - meget aktivt og insisterende - til ikke at klappe ad Bøphan eller undlade at råbe hans navn.

    Så nej, det er ikke en two way street i den forstand. Jeg undrer mig over at folk gider hylde Bøphan, men jeg skriver ikke indlæg om at de skal stoppe med det, fordi jeg synes noget andet. Denne form for aktiv og belærende missionering kommer i svært dominerende grad fra Bøphan-elskerne til skeptikerne.
    /Simon
    Du har ret i, at der ikke er så eksplicitte opfordringer til at lade være med at bakke ham op. Men der er jo rigeligt af hentydninger og implicitte referencer både i trådene og i skakten til de folk der er helt pragmatiske om hans fortid. Fx når der bliver refereret til Stephan-elskere eller, som du selv gør, Bøphan-elskerne :-)

    Jeg ikke en del af sidstnævnte, så det er ikke fordi jeg føler mig ramt. Men jeg synes det er tydeligt, at der også foregår inddirekte moraliseringer den anden vej.
    While them that defend what they cannot see
    With a killer’s pride, security
    It blows the minds most bitterly
    For them that think death’s honesty
    Won’t fall upon them naturally
    Life sometimes must get lonely

  5. De følgende 7 brugere er enige:

  6. #19
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Stefan Andersen

    Citat Oprindeligt indsendt af Mandrilen Se meddelelser
    Jeg ikke en del af sidstnævnte, så det er ikke fordi jeg føler jeg mig ramt. Men jeg synes det er tydeligt, at der også foregår inddirekte moraliseringer den anden vej.
    Det gør der da, men jeg synes bare der er en substantiel forskel på at sige: a) "Jeg synes dit synspunkt er mærkeligt, og jeg rynker i høj grad på næsen over det, men derudover: dig om det" og så b) "Jeg helmer simpelthen ikke før du forstår hvorfor mit synspunkt er rigtigt ud fra en logisk argumentation, og du vælger at gøre ligesom mig!". Diskussionen kan jo netop ikke vindes ud fra simpel logik, og det kniber for nogle at håndtere.

    Lidt røg og moralisering kan de fleste vel tåle, men de dér deciderede formaninger fra den høje hest er pissetrættende. Jeg mener det ved Gud: Bøphan-elskerne skal endelig ikke holde sig tilbage på stadion (eller andre steder), bare jeg slipper for at være med i kulten.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar


  7. #20
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,200

    Re: Stefan Andersen

    Citat Oprindeligt indsendt af /Simon Se meddelelser
    Det gør der da, men jeg synes bare der er en substantiel forskel på at sige: a) "Jeg synes dit synspunkt er mærkeligt, og jeg rynker i høj grad på næsen over det, men derudover: dig om det" og så b) "Jeg helmer simpelthen ikke før du forstår hvorfor mit synspunkt er rigtigt ud fra en logisk argumentation, og du vælger at gøre ligesom mig!". Diskussionen kan jo netop ikke vindes ud fra simpel logik, og det kniber for nogle at håndtere.

    Lidt røg og moralisering kan de fleste vel tåle, men de dér deciderede formaninger fra den høje hest er pissetrættende. Jeg mener det ved Gud: Bøphan-elskerne skal endelig ikke holde sig tilbage på stadion (eller andre steder), bare jeg slipper for at være med i kulten.
    Det er indlysende rigtigt at det er forskel på a og b. Jeg synes måske nok du fortegner udsagnene lidt, eller om ikke andet ophæver et par enkelte debattørers udsagn til at være definerende for 'den anden side' af debatten.

    Anyway, min pointe var sådan set blot, at der også fra 'jeres' side lægges et ret klart moralsk imperativ ind over diskussion, hvilket du eksemplificerer ganske fint med, at angive dem der indtager en anden position end dit eget som "Bøphan-elskerne" og en del af en "kult".

    /Simon
    While them that defend what they cannot see
    With a killer’s pride, security
    It blows the minds most bitterly
    For them that think death’s honesty
    Won’t fall upon them naturally
    Life sometimes must get lonely

  8. De følgende 4 brugere er enige:

  9. #21
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Stefan Andersen

    Citat Oprindeligt indsendt af Mandrilen Se meddelelser
    Anyway, min pointe var sådan set blot, at der også fra 'jeres' side lægges et ret klart moralsk imperativt ind over diskussion, hvilket du eksemplificerer ganske fint med, at angive dem der indtager en anden position end dit eget som "Bøphan-elskerne" og en del af en "kult".
    Jeg tror skam ikke du får svært ved at få Bøphan-skeptikerne til at erkende at de i nogen grad ser ned på Bøphan-kulten. Blot tror vi fuldt og fast på fredelig sameksistens, mens det er kultens erklærede mål at omvende os eller på anden vis "udrydde" os :-)

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  10. De følgende 6 brugere er enige:

  11. #22
    Tilmeldingsdato
    Sep 2008
    Indlæg
    129

    Re: Stefan Andersen

    Citat Oprindeligt indsendt af Kjoeller Se meddelelser
    Bevares /Simon... men skeptikerne har da mindst ligeså travlt med ytre deres utilfredshed og skyde ham ned...
    Jeg tror nu ikke det er fordi der som sådan er "Bøphan-elskere", men blot at det er en erkendelse af, at situationen er som den er og at det ikke gavner nogen, hvis truppen ikke kan koncentrere sig om det den nu engang skal...
    Han fumlede da også gevaldigt meget i Silkeborg og så usikker ud og lavede et kæmpe drop i Parken. Er det at skyde manden ned ? Det er sgu er debatforum hvor hans og holdets præstationer vurderes fra uge til uge.

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #23
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Stefan Andersen

    Citat Oprindeligt indsendt af Mandrilen Se meddelelser
    Du har ret i, at der ikke er så eksplicitte opfordringer til at lade være med at bakke ham op. Men der er jo rigeligt af hentydninger og implicitte referencer både i trådene og i skakten til de folk der er helt pragmatiske om hans fortid. Fx når der bliver refereret til Stephan-elskere eller, som du selv gør, Bøphan-elskerne :-)

    Jeg ikke en del af sidstnævnte, så det er ikke fordi jeg føler mig ramt. Men jeg synes det er tydeligt, at der også foregår inddirekte moraliseringer den anden vej.
    Selvfølgelig gør der det. Samtidig er det liiiidt skægt, at man nu åbenbart på et debatforum bliver svinet til for at ville debatere. Mit spæde bud er, at der ikke er mange gode argumenter for at buhe eller forsøge at fryse ens egen målmand ud, hvis man samtidig ønsker FCK det bedste. Hovedpersonen selv - Stephan Andersen - har udtalt, at han bestemt ikke bryder sig om situationen, så de, der argumenterer for, at det ingen betydning har, må jo dermed også mene, at det heller ingen betydning har, om man bakker sit hold op. I mine øjne en noget spøjs holdning - men hver sine lyster.

    Det er dog dejligt, at buhråbene bliver færre. Fortsætter han med at stå som i aften, kan det jo næsten være, at han ender som en anden unævnelig - 32 :)

    Holder selv meget af Wiland, og håber ikke, vi har set det sidste til ham. Men kunne ikke drømme om at buhe af en spiller, der kæmper røven ud af bukserne for FCK. Hvis det gør mig til en fuldstændig sindssyg missionær blandt SA-haderne, fordi jeg har den holdning, så fint. Synes bare, det er trist, at man ikke kan se forbi en spillers CV. That's all.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  14. De følgende 9 brugere er enige:

  15. #24
    Tilmeldingsdato
    Sep 2008
    Indlæg
    129

    Re: Stefan Andersen

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Selvfølgelig gør der det. Samtidig er det liiiidt skægt, at man nu åbenbart på et debatforum bliver svinet til for at ville debatere. Mit spæde bud er, at der ikke er mange gode argumenter for at buhe eller forsøge at fryse ens egen målmand ud, hvis man samtidig ønsker FCK det bedste. Hovedpersonen selv - Stephan Andersen - har udtalt, at han bestemt ikke bryder sig om situationen, så de, der argumenterer for, at det ingen betydning har, må jo dermed også mene, at det heller ingen betydning har, om man bakker sit hold op. I mine øjne en noget spøjs holdning - men hver sine lyster.

    Det er dog dejligt, at buhråbene bliver færre. Fortsætter han med at stå som i aften, kan det jo næsten være, at han ender som en anden unævnelig - 32 :)

    Holder selv meget af Wiland, og håber ikke, vi har set det sidste til ham. Men kunne ikke drømme om at buhe af en spiller, der kæmper røven ud af bukserne for FCK. Hvis det gør mig til en fuldstændig sindssyg missionær blandt SA-haderne, fordi jeg har den holdning, så fint. Synes bare, det er trist, at man ikke kan se forbi en spillers CV. That's all.
    Bokser han egentlig ikke ud i luften idag og misser bolden ? :)

  16. De følgende 9 brugere er enige:

  17. #25
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    469

    Re: Stefan Andersen

    Hvis folk mener at lidt buhen og piften er medvirkende til at han dropper, så må man da håbe at Wiland får lov at stå når vi møder brøndby. SA kommer nok til at møde lidt mere end spredt buhen fra den lejr af og i så fald er vi jo hurtigt ude i et nyt 5-0 nederlag..

    Manden er elendig og har, så vidt jeg ved, aldrig vist at han kan holde et højt niveau over en længere periode, som f.eks. både Jesper og Wiland har gjort. Han fortjener ikke en plads i nordens største klub, og det har intet med hans fortid at gøre. Fortiden gør bare jeg ikke kan lide ham, det andet gør mig bare irriteret!
    Sidst redigeret af Fiscker : 31.07.14 kl. 07:40

  18. De følgende 4 brugere er enige:

  19. #26
    Tilmeldingsdato
    Feb 2002
    Indlæg
    171

    Re: Stefan Andersen

    /t Jeg undrer mig over at folk gider hylde Bøphan, men jeg skriver ikke indlæg

  20. #27
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Stefan Andersen

    Citat Oprindeligt indsendt af Jay-F. Se meddelelser
    Bokser han egentlig ikke ud i luften idag og misser bolden ? :)
    Jo, men der er en klar forbedring fra sidst: Denne gang bokser han ikke bolden direkte hen til en modspiller ;)
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  21. #28
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Stefan Andersen

    Citat Oprindeligt indsendt af Fiscker Se meddelelser
    Hvis folk mener at lidt buhen og piften er medvirkende til at han dropper, så må man da håbe at Wiland får lov at stå når vi møder brøndby. SA kommer nok til at møde lidt mere end spredt buhen fra den lejr af og i så fald er vi jo hurtigt ude i et nyt 5-0 nederlag..
    Jeg ved ikke, hvem du hentyder til her. Men jeg konkluderer bare, at hvis man tror, at det hjælper at bakke holdet op, og at det sætter modstanderholdet under pres med buhen og piften, så giver det ingen mening at tro, at det samme ikke er tilfældet for SA. At føle, man er på udebane hjemme, må sgu ikke ligefrem øge selvtilliden. Han har selv udtalt, at det er en hård modtagelse, han har fået, og at det ikke er sjovt. Det virker som voksenmobning, og mobning har sjældent som målsætning at gøre den, der bliver mobbet, bedre. Jeg synes ikke rigtigt, at nogen har forholdt sig til denne.

    Citat Oprindeligt indsendt af Fiscker Se meddelelser
    Manden er elendig og har, så vidt jeg ved, aldrig vist at han kan holde et højt niveau over en længere periode, som f.eks. både Jesper og Wiland har gjort. Han fortjener ikke en plads i nordens største klub, og det har intet med hans fortid at gøre. Fortiden gør bare jeg ikke kan lide ham, det andet gør mig bare irriteret!
    Jeg er stor Wiland-fan og håber, han finder sit gamle niveau frem igen. Jeg skal indrømme, at jeg heller ikke var specielt begejstret, da jeg hørte, at Ståle hentede SA. OK, det gav mening i forhold til, at Busk havde bevist, at han i al fald ikke var klar, og at Kim C. måske ikke helt pressede Wiland nok i kampen om førsteholdsplads. Og fair nok - manden har ageret landsholdskeeper og gjort det godt - på trods af, at målmænd bliver husket for deres kiks, og dem har der bestemt været nogen stykker af.

    Og ja - SA droppede big time mod FCN. Til gengæld stod han bedre end jeg havde turde håbe på mod ukrainerne. Ja, han kom for sent ud til et enkelt indlæg, men SA's stil er chancebetonet. Han går gerne meget hurtigt ud i feltet, og er langt mere aktivt med i spillet end eksempelvis Wiland. På stregen ville jeg foretrække Wiland i sine velmagtsdage, men i feltet og i spillet med fødderne fører SA altså umiddelbart. Vores defensiv har fået flere tangenter at spille på ved langt oftere at spille den bagud til SA, der gerne agerer sweeper og får bolden hurtigt sendt rundt, vi smider ikke de sædvanlige 2-3 dumme indkast væk per kamp, som Wiland notorisk kostede, og SA er generelt langt bedre til udspark.

    Gør det SA til en funklende stjerne? Nej. SA var en free transfer, som har vist sig bedre end Wiland p.t. Det er godt og modigt set af Ståle (det var så vidt jeg husker hans første signing som sportschef), og jeg synes faktisk, det er modigt af SA at tage chancen med FCK, som trods alt har en rigtig god keeper allerede, og hvor han (med rette) kan frygte en dårlig eller passiv modtagelse. Det tager jeg hatten af for og håber selvfølgelig på, at SA gør det godt - ligesom jeg håber for samtlige i start-11'eren. Hell, selv hvis min absolutte hadespiller nr. 1, Bendtner, kommer til FCK, vil jeg da selvfølgelig håbe, at manden scorer mål på samlebånd for os. For jeg holder med FCK. Og så længe at spillerne kæmper for FCK og leverer varen, kan jeg ikke se nogen grund til at svine dem til.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  22. De følgende 8 brugere er enige:

  23. #29
    Tilmeldingsdato
    Sep 2008
    Indlæg
    129

    Re: Stefan Andersen

    Jeg syntes egenligt at man forsøger at underspille hans usikkerhedsmomenter og fejl. Jeg tror han vil få svært ved at fjerne disse ting i hans spil med den alder han har. Så set fra Lyon, Silkeborg, FCN og Dnipro så var det præcis disse ting jeg havde frygtet i hans spil. Selvom man sagtens kan se at han er bedre med fødderne og bedre end Wiland generelt. Men niveauet har også været hastigt dalende for ham

  24. Den følgende bruger er enig i dette:

  25. #30
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Stefan Andersen

    Nej, folk har helt ret, den her slags målmandsspil skal vi helst ikke have for meget af (læs: ironi anvendt)

    http://www.youtube.com/watch?v=vagE1ubKVCk

  26. De følgende 4 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. FC Københavns spillestil
    By Bo N K in forum De korte linier
    Svar: 81
    Sidste Meddelelse: 29.02.08, 09:59
  2. F.C. Københavns tredietrøje
    By -smølle in forum De korte linier
    Svar: 43
    Sidste Meddelelse: 25.05.06, 15:35
  3. Tillykke til F.C. Københavns administration
    By løvensgolfer in forum De korte linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 23.01.06, 11:59
  4. Omkring 750 F.C. Københavns fans
    By bmw 25 in forum De korte linier
    Svar: 45
    Sidste Meddelelse: 19.02.05, 09:17
  5. FC Københavns træningsanlæg
    By drix in forum De korte linier
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 08.03.04, 19:44

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •