Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 30

Emner: Andreas Cornelius efter hjemkomsten

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    7

    Andreas Cornelius efter hjemkomsten

    Jeg tænkte, at det var på tide med en tråd om vores kære angriber, Andreas Cornelius.

    Han fik et kæmpe gennembrud i sæsonen 2012/2013, hvor han blev topscorer i Superligaen, fik debut på landsholdet og sidenhen blev solgt for over 70 millioner kroner til den ny-oprykket Premier League klub, Cardiff. Han blev hentet hjem, som den dyreste spiller nogensinde i Superligaen efter blot 6 måneder i Wales, hvor skader og en mærkelig ledelse ødelagde hans ophold. Siden han er vendt hjem har diskussioner været mange om Andreas Cornelius. I starten af forårssæsonen lignede han langt fra den Andreas Cornelius vi kendte fra tidligere. Men alligevel formåede han at score i Aarhus i den første kamp, score et Maradona-lignede-solomål mod Randers og, når ja, få et dumt rødt kort i en vigtig hjemmekamp mod FC Midtjylland. I slutningen af foråret begyndte det dog at ligne noget. Han scorede i de sidste kampe, hvor han blandt andet bidrog til, at vi fik sølv og ikke bronze.

    Men alligevel er det som om at vi her på sidelinien, fansene i (Telia) Parken og "eksperter" ikke er imponeret over Andreas Cornelius. Lad os få en tråd om Andreas Cornelius, hvor vi kan debatere, hvorfor det tilsyneladende ikke kører for ham.

    - Bliver han ikke spillet på den rigtige måde i kampene?
    - Er han stadig ramt på selvtilliden?
    - Kan han ikke stå for presset, nu hvor han er en af de rutineret i truppen?
    - Skal vi bare have tålmodighed med det, som er en ung knægt?

    Mange af disse ting spørger folk sig selv om, når snakken falder på Andreas Cornelius. Så lad os Sæt i gang.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    73

    Re: Andreas Cornelius efter hjemkomsten

    Fint med en tråd til at få snakket lidt om det lange hyl på toppen.
    Der er ingen tvivl om at han endnu ikke er hvor han skal være for at være det våben for som alle forventer. Dog synes jeg man kan se en klar fremgang fra den Cornelius der kom hjem fra Cardiff til dagens udgave. Han virker mere fit, hans førsteberøringer er ligeledes forbedret, han holder bedre fast i bolden når kæderne skal skubbes frem og synes han er blevet en smule bedre venner med bolden generelt.

    Der hvor skoen trykker er jo det han er købt til - han scorer ikke nok og mangler koldblodighed i afslutningerne. Om det er manglende selvtillid efter en hård tid i Wales eller bare manglende evner er jeg lidt stadig i tvivl om. Jeg synes dog det kniber lidt med taktikken generelt. Alt for tit flagrer han rundt ude på kanten eller går langt ned i banen for at modtage bolden og forlader dermed sin position. Det er da fint han ikke er bange for at modtage bolden og søge spillet, men vi har altså andre folk med større boldvelsignelse der skal sætte spillet for os. Corner skal bare ind og true i og omkring feltet! Synes dog det er tydeligt at Corner lider under at holdet, især offensivt, kæmper med relationerne som det hedder sig i dag. De små aftaler og løbemønstre er ikke på plads endnu. Det kommer forhåbentlig og jeg nægter at tro på at trænerstaben ikke er opmærksom på den del af spillet. Man henter vel ikke et ordenligt drøn som Cornelius hjem for udelukkende at spille ham i fødderne. Dernæst får vi ikke bragt kanterne nok med og de indlæg han levede af og gjorde ham uundværlig i hans sidste periode i klubben har været offer for noget af en reform. Hvis Corner igen skal blive guld værd for os skal han simpelthen bare serviceres mere og med bedre kvalitet. Vi så så sent som i går, at hvis indlæggene kommer, så er han der og så er han altså svær at matche for selv de bedste. Han kommer ikke til at løfte holdet før vi sætter angrebsspillet bedre op til at passe hans styrker. En ting man dog ikke skal undervurdere er hvor meget hans fysiske tilstedeværelse i feltet skaber rum og muligheder til andre spillere på holdet. Det er Cornelius' løb og duel der skaber pladsen til Zankas mål mod FCN og han suger forsvarsspillere til sig. Det er altså værdifuldt, når man som os, ofte har et solidt spilovertag, hvertfald i suppen.
    Money can't buy you happiness but it does bring you a more pleasant form of misery.

  3. De følgende 2 brugere er enige:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    304

    Re: Andreas Cornelius efter hjemkomsten

    Drengen nettede altså 6 gange i 16 kampe sidste år, havde det ikke været for ndoye ville vi jo nærmest juble over en angriber der kunne holde så godt et snit!

    Skal man dog kigge på et par faktorere der måske gør at han ikke høvler kasser ind som i efteråret 2012:

    1. Meget nyt hold, vi havde 6 helt nye spillere i start 11'eren til silkeborg kampen, og hvad jeg har læst, har ståle gået op i at få en god defensiv base på plads, der har derfor nok ikke været trænet meget offensivt ind i holdet op til sæsonen.
    2. Man skal måske hellere ikke helt undervudere at det er blevet sat et prismærke på ham.. det er som om dommerne giver forsvarerne får lov til at gå mere til ham, bare fordi han nu har været handlet for en masse millioner.
    3. Han er pt. eneste fuldbolds angriber i truppen der tilnærmelsesvis levere bare lidt, så focus fra modstanderne er måske mere centret omkring corner nu, og det skal han nok lige vende sig til.

  5. De følgende 3 brugere er enige:

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Andreas Cornelius efter hjemkomsten

    God tråd. Det er allerede nævnt, at holdet ikke spiller ham ordentligt, så det vil jeg ikke bruge plads på - men jeg er enig.

    Jeg tror, som nævnt i en tidligere tråd, at den måske største årsag skal findes i presset på ham. Hvis FCK ikke scorer nok mål, så bliver Corner syndebukken - og det ved han. Det gjorde han altså ikke nødvendigvis i hans sidste tid i klubben, hvor kritikken ligeså meget gik til Santin og Vetokele, når der i ny og næ var måltørke i front.

    Jeg gad godt se ham starte på bænken engang imellem og så komme ind i kampe, som reelt er afgjort. Hvor det kører på skinner for os, og hvor Corner ikke er på banen for at afgøre kampen. Men for at tage del i en fodboldfest.

    Jeg er dog overbevist om, at han løfter sig med resten af holdet. Forhåbentligt kommer både NJ, De Ridder, Bashkim og Pourie også til at tegne sig for mål.

  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #5
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    781

    Re: Andreas Cornelius efter hjemkomsten

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    God tråd. Det er allerede nævnt, at holdet ikke spiller ham ordentligt, så det vil jeg ikke bruge plads på - men jeg er enig.

    Jeg tror, som nævnt i en tidligere tråd, at den måske største årsag skal findes i presset på ham. Hvis FCK ikke scorer nok mål, så bliver Corner syndebukken - og det ved han. Det gjorde han altså ikke nødvendigvis i hans sidste tid i klubben, hvor kritikken ligeså meget gik til Santin og Vetokele, når der i ny og næ var måltørke i front.

    Jeg gad godt se ham starte på bænken engang imellem og så komme ind i kampe, som reelt er afgjort. Hvor det kører på skinner for os, og hvor Corner ikke er på banen for at afgøre kampen. Men for at tage del i en fodboldfest.

    Jeg er dog overbevist om, at han løfter sig med resten af holdet. Forhåbentligt kommer både NJ, De Ridder, Bashkim og Pourie også til at tegne sig for mål.
    Er det ikke bare det der kendetegner unge spillere, og især angribere? Et ustabilt niveau, svingende fra det fantastiske til et lavt bundniveau. Tror meget Cornelius fandt en slags synergi med Nicolai Jørgensen i starten under Ariel. Og red på en bølge af begejstring og forløst talent :-).

    Jeg tror der er flere faktorer der kan få Cornelius tilbage i sync.
    1) Hvis han genfinder magien med NJ
    2) Jeg tror de Ridder er den rigtige makker helt frem til Corner. Men det tager selvfølgelig lidt tid inden det er på plads
    3) Vores fløjspil skal fungere igen. Venstresiden skal nok komme i gear, men mht højresiden kan man ha sine tvivl...
    Olsen
    Ankersen Zanka Johansson Augustinsson
    Kvist Delaney
    Falk Verbic
    Cornelius Santander

  9. De følgende 5 brugere er enige:

  10. #6
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Andreas Cornelius efter hjemkomsten

    Corner skal droppe at lege international topangriber og deltage i det opbyggende spil eller flagre med bolden ude i kanten af banen. Han skal ind i feltet, spilles i hovedet og så komme først på nedfaldsboldene. Det er de helt simple ting, der gjorde ham så god i 12/13. Cornelius vil meget gerne vise sig frem, og det koster desværre.


  11. #7
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Andreas Cornelius efter hjemkomsten

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Corner skal droppe at lege international topangriber og deltage i det opbyggende spil eller flagre med bolden ude i kanten af banen. Han skal ind i feltet, spilles i hovedet og så komme først på nedfaldsboldene. Det er de helt simple ting, der gjorde ham så god i 12/13. Cornelius vil meget gerne vise sig frem, og det koster desværre.
    Helt enig! Desværre er det Ståle der har valgt at Corner skal deltage så meget i det opbyggende spil. Det er hverken nemmere eller sværere end at sige til Corner han skal være box-spiller (igen). I Superligaen tror jeg faktisk også det ville give noget ro til resten af holdet at de ikke skal forsøge at kombinere sig igennem centralt (hence Corner trækker ned i banen og ligger sig som en central opspilsstation og "tvinger" den hængende/anden angriber ud/væk, mens han selv ligger med ryggen til mål).

    4-2-3-1. Corner som flagskib!
    4-2-2-1-1. Corner som flagskib!

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #8
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    374

    Re: Andreas Cornelius efter hjemkomsten

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Corner skal droppe at lege international topangriber og deltage i det opbyggende spil eller flagre med bolden ude i kanten af banen. Han skal ind i feltet, spilles i hovedet og så komme først på nedfaldsboldene. Det er de helt simple ting, der gjorde ham så god i 12/13. Cornelius vil meget gerne vise sig frem, og det koster desværre.
    Jeg fuldstændig enig i dette - dog er jeg stadig ekstrem optimistisk og forudser en kamp mod vest sjælland han finder en god rytme og laver hele 2 basser! Han slutter dog på plus 12 mål i denne sæson! Manden har kæmpe potentiale.

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #9
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    18

    Re: Andreas Cornelius efter hjemkomsten

    God tråd!

    Jeg synes, han virker rigtig stærk på bolden. Jeg har egentligt heller ikke det store problem med at han trækker udenfor feltet og modtager bolden. Mit problem i den forbindelse er, at han ALTID afslutter. Hvis han i stedet spillede bolden videre og tog løbene, så ville han få større chancer samt skabe større chancer for medspillerne.

    Så mere kølighed og overblik. Er dog enig i, at det sikkert er kombinationen af ung alder, højt pres og manglende relationstræning.

  16. #10
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,309

    Re: Andreas Cornelius efter hjemkomsten

    Af mere positive ting kan det nævnes at det ser ud til, at han har fralagt sig tendensen til at lave så mange frispark.
    Derudover så tror jeg nok han skal vise sit værd med tiden. Han har et enormt potentiale og når holdet begynder at blive sammenspillet og kanterne kommer op at køre, så tror jeg det bliver rigtig godt med Corner.

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #11
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    374

    Re: Andreas Cornelius efter hjemkomsten

    Citat Oprindeligt indsendt af Silver Se meddelelser
    Jeg fuldstændig enig i dette - dog er jeg stadig ekstrem optimistisk og forudser en kamp mod vest sjælland han finder en god rytme og laver hele 2 basser! Han slutter dog på plus 12 mål i denne sæson! Manden har kæmpe potentiale.
    Tillader at fremhæve mig selv for denne forudsigelse :)

  19. De følgende 8 brugere er enige:

  20. #12
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    422

    Re: Andreas Cornelius efter hjemkomsten

    Citat Oprindeligt indsendt af Silver Se meddelelser
    Tillader at fremhæve mig selv for denne forudsigelse :)
    Takker for de 2 mål. Hvis resten så gav mening, ville du også være på det Panini-kort, jeg lige mangler. :)

    Jønch..
    "When angry, count to four; when very angry, swear" ~ Mark Twain ~
    Jønch's Avatar

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #13
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    106

    Re: Andreas Cornelius efter hjemkomsten


  23. De følgende 4 brugere er enige:

  24. #14
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,506

    Re: Andreas Cornelius efter hjemkomsten

    Citat Oprindeligt indsendt af webmik Se meddelelser
    Selvom jeg er godt irriteret på den unge mand, så må jeg også sige, at det ikke er helt forkert.

  25. De følgende 13 brugere er enige:

  26. #15
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,550

    Re: Andreas Cornelius efter hjemkomsten

    Citat Oprindeligt indsendt af webmik Se meddelelser
    Jeg synes det er en lidt trist attitude, at skyde skylden på dommeren, når tingene ikke flasker sig som forventet.

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Tilbagekøb af Cornelius - godt eller skidt?
    By Kenney in forum Transferforum
    Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 15.08.14, 11:39
  2. Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 04.02.14, 10:51
  3. Cornelius fremtidens mand!
    By EraZ in forum De korte linier
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 26.03.13, 09:33
  4. Sang til Cornelius
    By Chahboun in forum De korte linier
    Svar: 13
    Sidste Meddelelse: 20.09.12, 12:48
  5. Andreas Marcher
    By DKB in forum De korte linier
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 28.09.04, 09:28

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •