Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
Jeg ved ikke, hvor jeg ellers skal poste det her indlæg, så den kommer i denne tråd. Håber at nogle vil tage debatten op, mens vi venter på sæsonstart.

Der er sket en del på spillerfronten denne sommer. Og jeg mener en del, fordi selvom det (mere eller mindre) kun er NJ, der er væk, så er det jo nu engang NJ - vores vigtigste og mest afgørende offensiv spiller. Til er kommet Falk, som vi ud fra træningskampene må vurdere, hurtigt får en rolle. Og så er der vores gode ven Paulovic. På trænerfronten er Wettergren væk, Priske er kommet til. Så er det ikke på tide at debattere lidt taktik?

Vurderet ud fra træningskampene har jeg bange anelser omkring vores offensiv. Jeg frygter en sæsonstart uden de mange mål, som vi vendte os til i forårssæsonen. Vi mangler sgu manden, der kan gøre noget på egen hånd, og som konstant tiltrækker opmærksomhed. Paulovic har haft det rigtigt svært her i starten. Hvad tænker I andre?

Derudover kan jeg ikke rigtig finde ud af, om vi ender med at udleje en kant. Pt. kan Falk, Kusk, Verbic, Toutouh, Amankwaa og Bashkim spille kanten. Hvis (når) Delaney bliver solgt, kommer Toutouh givetvis til at spille en større rolle i midten af banen. Derudover kan Bashkim og Falk spille angreb, men der er jo også godt befolket i forvejen. Hvad tænker I andre?
Det lader til, at du har glemt Ján Greguš. :-) Men interessant diskussion! Det er sgu spændende, hvor stort et hul NJ og Delaney (formentlig) kommer til at efterlade sig. Jeg sætter min lidt til, at Falk i en eller anden grad kan erstatte NJ's kreative side, og så må man virkelig håbe, Santander fortsætter, hvor han slap sidste sæson. Ikke mindst hvis vi skal vente et stykke tid på, at Pavlovic kommer i gang.
På midtbanen må man formode, at Greguš går ind og tager Delaneys plads, når/hvis han bliver solgt. Jeg er virkelig blank på hans niveau, men jeg håber, han typemæssigt er en mere offensivt kreativ spiller (apropos pointerne i denne tråd i forbindelse med Wettergrens ansættelse for et år siden). Det kunne være en måde at kompensere for det kreative hul, NJ efterlader, hvis vi kan få mere chanceskabende spil fra de centrale midtbanespillere og dermed flere strenge at spille på. Men umiddelbart er jeg egentlig mere nervøs for det fysiske/ledelsesmæssige hul, Delaney efterlader end for offensiven.