Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 53

Emner: Taktik-tråden

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    617

    Re: Taktik-tråden

    De Ridder spillede ikke kant i Utrecht. Her spillede han kun angriber, dog meget i mellemrummet, men her primært med udgangspunkt i venstreside.

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Taktik-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af Colsen Se meddelelser
    De Ridder spillede ikke kant i Utrecht. Her spillede han kun angriber, dog meget i mellemrummet, men her primært med udgangspunkt i venstreside.
    Han spillede én af de brede positioner i Utrechts 4-3-3, som altså godt kan minde en lille smule om en wing-position hos os - ihvertfald når vi angriber. Efter min mening så han også bedre ud på kanten mod FCV, hvor han fik lidt mere plads og mere tid på bolden.

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #18
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,762

    Re: Taktik-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    Han spillede én af de brede positioner i Utrechts 4-3-3, som altså godt kan minde en lille smule om en wing-position hos os - ihvertfald når vi angriber. Efter min mening så han også bedre ud på kanten mod FCV, hvor han fik lidt mere plads og mere tid på bolden.
    Har du set ham spille for Utrecht i sidste sæson? Langt de fleste af hans mål er kommet fra en udgangsposition som angriber inde centralt. Han er fantastisk med ryggen til mål, og det har vi ikke udnyttet nok.
    De fleste af hans mål er i øvrigt ret spektakulære, og jeg fatter ikke at han har været så uskarp i sine første kampe for os. Jeg håber bare at han skal have hul på bylden, for han har sgu nogle gode kvaliteter.

  6. #19
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Taktik-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af scoring Se meddelelser
    Har du set ham spille for Utrecht i sidste sæson? Langt de fleste af hans mål er kommet fra en udgangsposition som angriber inde centralt. Han er fantastisk med ryggen til mål, og det har vi ikke udnyttet nok.
    De fleste af hans mål er i øvrigt ret spektakulære, og jeg fatter ikke at han har været så uskarp i sine første kampe for os. Jeg håber bare at han skal have hul på bylden, for han har sgu nogle gode kvaliteter.
    Jeg kender ikke De Ridder fra tiden før FCK. Men han blev diskuteret lidt i Fodbold FM sidste uge, hvor Mads Junker (ikke at jeg anser ham som værende ret kvik) der kender ham fra Holland var i studiet. Og han karakteriserede ham da vist som en typisk kantspiller i 443, som dog også kan spille som hængende angriber. Junker var endvidere overasket over, at Ståle bruger ham som angriber og endda over, at vi overhovedet har hentet ham, da Junker åbenbart ikke tror han har niveau til FCK. Han skulle være en ok spiller, men ikke en som kan lave noget i Europa - det machter sådan set meget godt med mit indtryk indtil nu, hvor han imo har været sæsonens skuffelse blandt nyindkøbene (hvis man ser bort fra, at Mussis ikke har spillet)

    Personligt synes jeg også, at han ville være spændende at se på kanten(da jeg ikke ser ham have niveau til at spille fremme), men det sker nok ikke foreløbigt givet Ståles kommentar om, at han ikke har prøvet at forsvare i Holland.
    Sidst redigeret af k@sper : 06.08.14 kl. 11:53

  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #20
    David_T er offline Occasionally wears a hat
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    2,506

    Re: Taktik-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    Han spillede én af de brede positioner i Utrechts 4-3-3.
    Utrecht spillede så vidt jeg kan se ikke i en 4-3-3. De spillede en variant af en 4-4-2 med diamant, primært omtalt som en 4-1-3-2. Hvor De Ridder gennem sæsonen spillede en af de to angribere.

  9. #21
    Tilmeldingsdato
    Dec 2013
    Indlæg
    325

    Re: Taktik-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af Jinx13 Se meddelelser
    Først; Utrolig interessant tråd. Tak for at have oprettet denne, da jeg mange gange har ønsket at ytre mig omkring Ståles taktiske dispositioner.

    Først skal det siges, at jeg er egentlig ret tilfreds med vores zoneforsvar. Inden FCV-kampen havde vores helt nye forsvar også været bundsolidt, og jeg vil hellere skyde skylden på de 2 mål der blev scoret imod på trætte og ikke-veloplagte spillere end selve taktikken. Det er også værd at huske på, at vores zoneforsvar har reddet os utrolig mange point i Europa, og vi ser ofte at modstanderen har svært ved at score imod os (medmindre man hedder Real Madrid). Ydermere har vi hørt flere udenlandske trænere gennem vores tid i CL/EL sige, at FCK er et af de bedst organiserede hold de nogensinde har mødt. Denne ære må altså tilskrives Ståle. Derfor synes jeg ikke, at vi skal pille ved vores måde at forsvare på.

    Det forholder sig desværre ikke på samme måde med vores måde at angribe på. Her mener jeg tydeligt, at vi kommer til kort, og vi har ofte hørt Ståle sige, at "den sidste og næstsidste aflevering ikke var god nok." Jeg troede lidt på det i starten og tænkte, at det ville komme med tiden, men jeg må desværre indse, at vores mangel helt klart består i, at vi stadig angriber i 4-4-2 opstilling, selvom Ståle ikke mener, at dette er tilfældet.

    Vi er nemlig kendt for at lægge et hårdt fysisk pres på modstanderen, stille os højt på banen, spille bolden kontrolleret rundt indtil muligheden opstår, samtidig med at vores backs går i overlap. Tabes bolden, sparker modstanderen langt og vi opbygger angrebet igen, ligesom vi går hårdt ind i duellerne ved nedfaldsbolde for at sikre os, at vi holder presset. Dette er i korte træk den måde, vi praktiserer angreb (hvilket egentlig lyder meget godt).

    Hvad jeg har set underbygger dog, at stadig angriber i en 4-4-2 opstilling, og specielt med Delaney og claudemir på banen, bliver midtbanen meget flad. Vi spiller herefter stadig bolden kontrolleret rundt, men modstanderen har let ved at holde os fra chancer, fordi de ikke behøves koncentrere sig betragteligt om vores 2 centrale midtbanespillere. Hvad vi så typisk forsøger er, at slå en bold op på Cornelius. Han trækker herefter ned i banen og vinder bolden, men har ingen anden mulighed ind igen at spille den tilbage i banen (fordi han har en modstander i ryggen). Vores forsvarspillere/centrale modtager så bolden igen. Efter vi har modtaget bolden igen, kunne man tænke sig, at man nu blot skal forsøge at slå en stikning til vores anden angriber, men eftersom Cornelius er trukket meget ned i banen, udgør han ingen stor fare, hvorfor modstanderens forsvar kan koncentrere flere spillere omkring vores anden angriber, som 8/10 gange taber den duel.

    Hvad jeg mener vi har behov for er at spille en 4-2-3-1 med en decideret offensiv midtbanespiller. Man kan tale om, at vi faktisk forsøger dette ved at købe en angriber som kan ligge i mellemrummet, men af en eller anden grund, er det stadig en 4-4-2. Jeg så utrolig gerne at vi smed Toutouh op på den centrale midt, og så havde Amartey og Mussis bag ham. Toutouh er dygtig til at vende hurtigt med bolden, og tager gode driblinger, og det lader til, at han har blik for spillet - til sidst besidder han også lidt fysisk. Han er hurtigere og teknisk bedre end Cornelius, som når han trækker ned i banen, ofte vinder en duel hvor bolden bliver spillet tilbage i banen, eller begår frispark. Toutouh kan lave en hurtig vending, og slå en dræbende aflevering. Jeg ville derudover benytte mig at Kadrii/De Ridder på højrekanten, som skulle trække ind i banen ligesom NJ. Vores højreback skal udskiftes med Remmer, og det skal kraftigt indprentes, at han SKAL med frem hele tiden. Med 2 fløje der trækker ind i banen, en teknisk stærk Toutouh på den off.midt, samt hamrende angrebsivrige backs som kan slå præcise indlæg, mener jeg, at vi burde kunne se et overordentlig farligt hold.

    Jeg gider ikke lige skrive mere nu, men hvis folk har lidt tanker om ovenstående, så skriv endelig herinde!
    I forhold til ovenstående, har jeg forsøgt at vise grafisk, hvordan jeg synes, at vores standardopstilling, samt spillernes løbemønstre, skulle se ud:



    Tanken er at vi skal ligge et massivt pres på modstanderen ved at have mange stærke, kreative folk på den sidste del af banen. Corner skal aldrig bevæge sig langt ud af feltet, men udelukkende holde sig derinde eller omkring. Han skal både løbe dybt, stå ved bagerste stole og gerne fungere i et 1-2 -sammenspil med vores fløje der trækker ind i banen, som derefter kan putte den i det lange hjørne. Toutouh kan fra sin position som off.midt slå stikninger til både vores kanter samt cornelius, ligesom han skal kunne fordele bolden til vores backs, som skal slå et indlæg.

    Jeg tænker, at vores offensv skal se sådan ud, når vi har bolden i et kontrolleret angreb:


    Denne måde at angribe på vil medføre stor grad af uforudsigelighed, da vi har fløje der både kan trække ind i banen, men også gå til baglinjen. Ligeledes vil Toutouh igen skulle fungere som boldfordeleren i offensiven, og såfremt at han tager et løb eller begynder en dribling, er det tanken, at Mussis rykker længere frem i banen for at "overtage" Toutouh's plads og samtidig fungerere som skudtrussel udefra. Amartey skal være vores skraldemand, som man kan spille bolden tilbage til, hvorfra han kan fordele til backs, fløje eller andre spillere. Tanken er ikke, at han skal udgøre et offensivt instrument, men han kommer til at være vital for at opsamle nedfaldsbolde samt hindre omstillinger. Angrebene skal bestå af korte, hurtige afleveringer hvor specielt NJ og De Ridder skal tage rigtige mange løb foran boldholderen, for at skabe en situation hvor Toutouh eller Mussis kan slå en farlig aflevering. Corner må aldrig bevæge sig for langt ud af feltet, men skal til gengæld kunne lidt af det hele i feltet (heading, dybdeløb, 1-2-sammenspil.) Nilsson, Zanka og Amartey vil udgøre vores safety, hvor specielt både Zanka og Amartey ikke er specielt langsomme, så jeg mener ikke, at vi ved denne angrebsformation svækker os selv mere for omstillinger, end vi gør normalt.

    God kamp i aften! :-)

  10. #22
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,164

    Re: Taktik-tråden

    Efter kampen her i aften, vil jeg være imod alle de af jeres forslag, der ikke inkluderer Danny A. i opstillingen :-)
    Time flies like an arrow - fruit flies like a banana

    Landslollet burde ved førstkommende lejlighed
    kollektivt have moonet emiren af (røv)Qatar


    Jeg håber, at en af landsholdets bedste spillere i 2034 har taget navneforandring til Khashoggi


  11. De følgende 5 brugere er enige:

  12. #23
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Taktik-tråden

    En lille observation omkring hvordan Høgli (og holdet) dækker en kantspiller såsom Konoplyanka fra Dnipro og John fra FCN.
    Man ser at når kantspilleren ikke står med froten imod Høgli, så skubber han op og udfordrer tæt på kroppen, men når kantspilleren står med fronten imod ham, så bakker han og står selv sidelæns - parat til at spurte med til baglinjen. Når/hvis kantspilleren så trækker ind i banen er det en central forsvarsspillers opgave at skubbe op og dække af for et skud (eller en midtbanespiller hvis han er kommet med ned). Høgli tillader i højere grad tidlige indlæg i bytte med, at han bedre kan følge med hvis der bliver løbet til baglinjen.
    Det kan man mene om hvad man vil, det er blot en observation. Jeg mener det er tegn på lidt usikkerhed (eller at træneren har bedt ham om det) og måske tyder på manglende hurtighed. Synes ikke at have observeret den samme tendens hos Pierre, der generelt står tættere på sin modstander (altså blokere bedre for et tidligere indlæg), samt at han bedre følger med modspilleren når han tager et træk (uden at skulle stille sig parat til, at løbe med til baglinjen).

    Nogen der har kunne finde et heatmap med vores spillere? Kunne være ret interessant at se med Jørgensen, Delaney og Amartey.

  13. #24
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    885

    Re: Taktik-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    En lille observation omkring hvordan Høgli (og holdet) dækker en kantspiller såsom Konoplyanka fra Dnipro og John fra FCN.
    Man ser at når kantspilleren ikke står med froten imod Høgli, så skubber han op og udfordrer tæt på kroppen, men når kantspilleren står med fronten imod ham, så bakker han og står selv sidelæns - parat til at spurte med til baglinjen. Når/hvis kantspilleren så trækker ind i banen er det en central forsvarsspillers opgave at skubbe op og dække af for et skud (eller en midtbanespiller hvis han er kommet med ned). Høgli tillader i højere grad tidlige indlæg i bytte med, at han bedre kan følge med hvis der bliver løbet til baglinjen.
    Det kan man mene om hvad man vil, det er blot en observation. Jeg mener det er tegn på lidt usikkerhed (eller at træneren har bedt ham om det) og måske tyder på manglende hurtighed. Synes ikke at have observeret den samme tendens hos Pierre, der generelt står tættere på sin modstander (altså blokere bedre for et tidligere indlæg), samt at han bedre følger med modspilleren når han tager et træk (uden at skulle stille sig parat til, at løbe med til baglinjen).

    Nogen der har kunne finde et heatmap med vores spillere? Kunne være ret interessant at se med Jørgensen, Delaney og Amartey.
    God observation. Høgli bakkede nemlig alt for meget igår og langt ind i feltet, hvilket gjorde Konoplyanka langt farligere end nødvendigt. Omvendt var han også meget alene med ham. Lige dér skal der måske være lidt mere opbakning fra een af midtbanespillerne - kan vel afstemmes lidt bedre.
    Sidst redigeret af ErikB : 07.08.14 kl. 07:09
    / Erik B.

    DOBBELT Latté, om jeg må be'

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #25
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Taktik-tråden

    Efter Hobrokampen er der nok en del at tage fat på, men det er helt vildt at vi ikke har en plan imod et hold der stiller sig tilbage og søger kontra. Boldbesiddelsen endte vist på 64% og det er ikke meget vi kan bruge det til. Når man møder hold som Hobro eller FCV, så er man altså nogen gange nødt til selv at stille sig tilbage og lokke dem frem i stedet for hele tiden selv at forsøge at være boldbesiddende. Det gør simpelthen ondt at se, at vi ikke formår at lokke Hobro frem og så bryde deres etablerede spil, men i stedet konstant forsøger at bryde deres opspil (og dermed bryde sine egne zoner).
    Havde vi formået at lokke dem frem, så har vi altså Nicolai Jørgensen, De Ridder og Pourie til at tage omstillingen og få nogle dueller. Selvfølgelig er det svært at spille så tålmodigt når Hobro kom foran tidligt, men det virker ikke skide smart ikke at forsøge når ens eget etablerede spil overhovedet ikke fungerer og det stort set kun bliver til indlæg hvor vi ikke blev farlige.

  16. #26
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    393

    Re: Taktik-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Efter Hobrokampen er der nok en del at tage fat på, men det er helt vildt at vi ikke har en plan imod et hold der stiller sig tilbage og søger kontra. Boldbesiddelsen endte vist på 64% og det er ikke meget vi kan bruge det til. Når man møder hold som Hobro eller FCV, så er man altså nogen gange nødt til selv at stille sig tilbage og lokke dem frem i stedet for hele tiden selv at forsøge at være boldbesiddende. Det gør simpelthen ondt at se, at vi ikke formår at lokke Hobro frem og så bryde deres etablerede spil, men i stedet konstant forsøger at bryde deres opspil (og dermed bryde sine egne zoner).
    Havde vi formået at lokke dem frem, så har vi altså Nicolai Jørgensen, De Ridder og Pourie til at tage omstillingen og få nogle dueller. Selvfølgelig er det svært at spille så tålmodigt når Hobro kom foran tidligt, men det virker ikke skide smart ikke at forsøge når ens eget etablerede spil overhovedet ikke fungerer og det stort set kun bliver til indlæg hvor vi ikke blev farlige.
    I går, efter 0-1-målet led vi især under to ting offensivt:

    1) Ingen Cornelius til at tage kampene i luftrummet. Når en modstander står så dybt, havde det virkelig pyntet med noget tyngde inde foran, og vi var på ingen måde farlige i går, heller ikke på vores mange dødbolde.

    2) De offensive bevægelsesmønstre. Her kom det tydeligt til udtryk, at vores hold ikke er spillet ordentligt sammen. Vi har godt nok ikke stor fantasi i opspillet, og vi er absurd lette at lukke ned for.

  17. #27
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,622

    Re: Taktik-tråden

    Nu har vi i FCK ikke haft nogen offensivt koncept i flere sæsoner, tror mere det skal ses i lyset af den type træner der er ansat i klubben.

  18. #28
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Taktik-tråden

    Jeg synes egentlig vi i kampen mod Hobro skaber det der skal til for at vinde sådan en kamp. Vi spiller fornuftigt indtil 0-2, hvor filmen fuldstændig knækker. 0-2 målet kommer i øvrigt efter en række store personlige fejl, som ikke rigtig har noget med taktikken at gøre.

  19. De følgende 3 brugere er enige:

  20. #29
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    33

    Re: Taktik-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af Magnus Kraft Se meddelelser
    I går, efter 0-1-målet led vi især under to ting offensivt:

    1) Ingen Cornelius til at tage kampene i luftrummet. Når en modstander står så dybt, havde det virkelig pyntet med noget tyngde inde foran, og vi var på ingen måde farlige i går, heller ikke på vores mange dødbolde.

    2) De offensive bevægelsesmønstre. Her kom det tydeligt til udtryk, at vores hold ikke er spillet ordentligt sammen. Vi har godt nok ikke stor fantasi i opspillet, og vi er absurd lette at lukke ned for.
    Og så brændte vi også relativt mange chancer på trods af vi spillede virkelig ringe...

  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #30
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    836

    Re: Taktik-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Han skulle være en ok spiller, men ikke en som kan lave noget i Europa - det machter sådan set meget godt med mit indtryk indtil nu, hvor han imo har været sæsonens skuffelse blandt nyindkøbene (hvis man ser bort fra, at Mussis ikke har spillet)
    snip, snip.
    Du må have haft meget lave forventninger til Høgli tænker jeg....

Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Ståles taktik?
    By monty burns in forum De korte linier
    Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 17.03.06, 18:22
  2. Taktik i HT
    By Outpatient in forum Spil
    Svar: 7
    Sidste Meddelelse: 08.08.05, 16:34
  3. FM2005 taktik
    By KK in forum Spil
    Svar: 29
    Sidste Meddelelse: 09.06.05, 20:28
  4. Taktik????
    By FCKbh1 in forum De korte linier
    Svar: 9
    Sidste Meddelelse: 11.04.05, 11:42

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •