Side 11 af 13 FørsteFørste ... 8910111213 SidsteSidste
Viser resultater 151 til 165 af 192

Emner: Optakts- og kamptråd: FCK-Hobro

  1. #151
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    393

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK-Hobro

    Ståle har jo udtalt, at kampen kan få "konsekvenser for enkelte spillere". Nico må høre under "enkelte spillere", jeg citerer lige Ståle:

    - Selvom vi er bagud 0-2, kan alle ikke bare begynde at gøre, som de vil. Det var det, der skete mod Hobro, og det kan få konsekvenser for enkelte spillere og for, hvordan vi angriber opladningen til enkelte kampe.

    Nico begyndte at gøre hvad der passede ham, og det ødelagde organisationen. Iflg. journalist på JP, Troels Henriksen, vil vi se et opgør med Ståles berømte "frihed under ansvar"-mantra. Nico (m.fl.) fik frihed, men behandlede ikke friheden ansvarligt. Det er sådan jeg tolker Ståles udtalelser.

  2. De følgende 5 brugere er enige:

  3. #152
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    196

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK-Hobro

    Jeg er stadig i dybt chok over gårsdagens præstation!

    Som udgangspunkt ser jeg spillernes og Ståles reaktioner efter kampen som "positive".
    Det er trods alt godt at se, at spillerne godt selv ved at det ikke bare var 'ikke iorden', men en direkte skændsel og på ingen måde den hvide trøje værdigt.

    http://www.fck.dk/#/nyhed/2014/08/10...ter-nederlaget

    Når det så er sagt så skal der altså handling bag de ord!
    Samtidig er det godt at Ståle lader til virkelig at have været helt oppe i det røde felt. Håber også bare han tager handling af sine ord, og lader konsekvenserne regne ned over spillerne!

    Sådan et niveau her må bare aldrig gentage sig i PARKEN!!!

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #153
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    30

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK-Hobro

    Det handler helt klart om, at alle mand spiller for sig selv og sin plads. Også derfor jeg ikke kan forstå at Ståle ikke bruger de første 8-10 kampe på at slå hierarkiet fast. Og derefter så begynde at rotere, så folk "kender" deres plads.

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #154
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK-Hobro

    Citat Oprindeligt indsendt af Magnus Kraft Se meddelelser
    Ståle har jo udtalt, at kampen kan få "konsekvenser for enkelte spillere". Nico må høre under "enkelte spillere", jeg citerer lige Ståle:

    - Selvom vi er bagud 0-2, kan alle ikke bare begynde at gøre, som de vil. Det var det, der skete mod Hobro, og det kan få konsekvenser for enkelte spillere og for, hvordan vi angriber opladningen til enkelte kampe.

    Nico begyndte at gøre hvad der passede ham, og det ødelagde organisationen. Iflg. journalist på JP, Troels Henriksen, vil vi se et opgør med Ståles berømte "frihed under ansvar"-mantra. Nico (m.fl.) fik frihed, men behandlede ikke friheden ansvarligt. Det er sådan jeg tolker Ståles udtalelser.
    Men er det ikke en joke i sig selv at man laver "frihed under ansvar" planer når man skal spille et hold sammen? Det gør jo at ingen kan forvente at den mand som spiller pladsen er at finde på den plads...
    Det er jo ikke sådan at NJ kun må gå til baglinien når han er kant, eller at målmanden ikke må gå ud af det lille felt fordi han som udgangspunkt skal sørge for at målet er dækket. Det er mig en kolossal gåde at vi ikke spiller mere stringent når 6 (7 med Marvin) af spillerne i start opstillingen er nyindkøb og 2 kommer fra et halvt år væk fra fodbold (og altså heller ikke er inde i systemet fuldstændig). Hvis man skal spille et hold sammen så er rutine udgangspunktet, det kommer fra indbyrdes aftaler. Aftaler som sker på banen og til træning når man ved hvor man har hinanden - og det gør man ikke hvis disciplinen er så slap som vi flere gange har set i superligaen.

    For ikke at tage udgangspunkt i kampen i går har det været et hav af kommentarer mht. Cornelius på kanten, og det at han trækker ud. Det hjælper bare ikke vores "samspilsstrategi" at folk ikke "holder deres plads". Selvfølgelig er der tidspunkter hvor det er logisk at trække ind el. ud osv. hvilket ikke er hvad jeg rækker ud efter her. Men vi skal være meget mere stringente før vi tillader at folk forlader deres plads så meget som NJ, Toutouh, Bashkim og Zanka gjorde det i går.

    Mere gammeldags Ståle, mindre "ny desperat nordmand" - det smitter af på spillerne, og Zanka vidste endnu engang at han ikke kan stå for chikane når holdet er under pres (af resultatet - ikke HIK's angreb).

  8. #155
    Tilmeldingsdato
    Oct 2013
    Indlæg
    112

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK-Hobro

    Citat Oprindeligt indsendt af Wonderboy Se meddelelser
    ........ og Zanka vidste endnu engang at han ikke kan stå for chikane når holdet er under pres (af resultatet - ikke HIK's angreb).
    Men det er jo grotesk at en benbrækkertakling (fra Hobrospilleren) ender med at straffes mildere, end et harmløst spjæt. Farven på de to kort skulle have været ens.

  9. #156
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK-Hobro

    Citat Oprindeligt indsendt af HansHansen Se meddelelser
    Men det er jo grotesk at en benbrækkertakling (fra Hobrospilleren) ender med at straffes mildere, end et harmløst spjæt. Farven på de to kort skulle have været ens.
    Jou, hvis man kigger på selve tacklingen - men Zanka sparker/rækker benet ud efterfølgende og det er takseret til en hævnaktion, og Hobrospillerens tackling er også fuldstændig ligegyldig. Vi er bagude 0-3 og det sidste vi har brug for er en tumpe der lader temperamentet tale. Jeg kan sagtens forstå Zanka's følelser, men der er ikke plads til den slags idioti på en fodboldbane. Det har ALT for tit kostet Zanka kort at blive tirret, det er SÅ nemt at få ham (el. Cornelius) til at overragere og lave noget dumt.

    Han bliver nød til at være mere moden. Det går simpelthen ikke at han sparker ud efter spilleren fordi han føler sig uretfærdigt behandlet. Faktum er dommeren bestemmer, og så længe han ikke dømmer noget kan, og må Zanka KUN henvende sig til dommeren og applere (gerne sammen eller via anføren: Delaney).
    En hævnaktion giver rødt kort, en overreageret tackling giver gult eller rødt kort - som forsvarsspiller SKAL man for alt i verden være klar til at "bruge sit gule kort" på noget professionelt (læs: pro. frispark), og det er man ikke hvis man har fået direkte rødt, eller trukket et gult kort forinden.

    Men i dette tilfælde trækker Zanka nok hævnaktion, hvilket bliver takseret som en "grov forseelse" og giver 6 strafpoint oveni det rødekort. Altså 24 point (rødt kort) + 6 point (grov forseelse).

    Så nu skal vi undvære ham mod både OB og FCM - fordi han ikke kunne styre temperamentet.
    Sidst redigeret af Wonderboy : 11.08.14 kl. 14:53

  10. De følgende 10 brugere er enige:

  11. #157
    Tilmeldingsdato
    Jun 2014
    Indlæg
    65

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK-Hobro

    Og udover Zankas karantæne, risikerer vi at undvære Remmer, Rurik, Toutouh, Pierre og Corner pga skader - som Ståle selv nævner i dagens interview...

  12. #158
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK-Hobro

    Citat Oprindeligt indsendt af Amsinck719 Se meddelelser
    Skræmmende, og virkelig pinligt, at man kan sidde i alle andre superligabyer i DK, og grine over vores fans, der buuher af egne spillere.
    "Det tror jeg ikke er set på Brøndby Stadion i de sidste 10-30 år", sagt i studiet på Canal 9 efter kampen.

    Jo tak for dén...
    Eh, det skete så sent som i torsdag på Brøndby Stadion.


  13. #159
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,767

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK-Hobro

    Citat Oprindeligt indsendt af thatsme Se meddelelser
    Og udover Zankas karantæne, risikerer vi at undvære Remmer, Rurik, Toutouh, Pierre og Corner pga skader - som Ståle selv nævner i dagens interview...
    Rurik og Toutouh kan undværes. Men kigger vi på alternativerne til Zanka, Remmer, Pierre og Corner, ser det straks værre ud.

  14. De følgende 4 brugere er enige:

  15. #160
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    2,679

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK-Hobro

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Men kræver sqda også, at man ikke spiller den som til Cornelius. Det var hjernedødt at se på, at man forsøger at få den kastet i panden på Pourie. Hvis det er sådan, vi altid vil spille, så kræver det, at vi har en høj reserveangriber. Ellers må vi være dygtige nok til at kunne tilpasse os vores spil.
    Pourie fik et par bolde i hovedet, som han intet fik ud af. Men han fik en håndfuld stikninger også, som han alle var milevidt fra at nå, idet han tilsyneladende slet ikke opfattede dem før alt for sent.

    Marvin Pourie er en marginalspiller, der tidligere er blevet vejet, fundet for let og udlejet. Nu har vi fået ham i hovedet igen og sidder med en fæl kontrakt. Så får han chance efter chance grundet fatal mangel på kvalitet i angrebet. Og viser lige nøjagtigt intet.

    En anden skriver, han tog nogle løb. Ja, ok, men det forventer jeg sådan set også af en kvalificeret spiller! At løbe solen sort er med i jobbeskrivelsen for alle ikke-target man angribere.

    Til gengæld viste han endnu en gang - ud over ikke at kunne deltage i det offensive opspil - at han ikke kan tæmme en bold, ikke kan sætte en modstander og ikke kan afslutte. Han "tæmmede" en høj bold med knæet, så den røg 20 meter tilbage i banen et tilfældigt sted (farligt). Han skulle modtagen en indersideaflevering med højre inderside - og bolden trillede under hans fod.

    Vi har set det mange gange før, og nu ser vi det igen og igen. Marvin Pourie er dels fejlcastet dels en alt, alt for dårlig fodboldspiller til FCK. Han kunne måske spille kontra-offensiv i f.eks. Silkeborg. Måske.

    Jeg kom i går til at tweete, jeg går hjem, hvis jeg igen kommer i Parken, og Pourie er startet inde. Det kunne jeg finde på at holde ord på. Jeg har ikke købt sæsonkort for at se fodbold på det niveau.

    PS: Jo, Nicolai Jørgensen burde være flået ud til lussinger efter max. 20 minutter. Men Marvin Pourie er stadig en elendig fodboldspiller af den grund.

    Image er en skræddersyet spændetrøje
    Ståle Raus #39
    footracle @ Twitter
    Bingohanz's Avatar

  16. De følgende 6 brugere er enige:

  17. #161
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    2,679

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK-Hobro

    Citat Oprindeligt indsendt af mssg Se meddelelser
    Tror ikke man skal dømme Marvin Pourié på denne kamp. Han skal fungere sammen med Cornelius eller en ny target mand. Jeg er stadigvæk stor tilhænger af Pourié.

    Til gengæld skal Nicolai Jørgensen på bænken med det samme den mand er håbløs.

    Mussis mangler flere reserve kampe
    Pourie skal dømmes på Hobro-skandalen OG på alle de andre kampe, han har fået lov til at fejle i. Startende med hans elendige 2. halvleg i træningskampen mod Horsens. Og konklusionen ligger lige for: Riv kontrakten over.

    Image er en skræddersyet spændetrøje
    Ståle Raus #39
    footracle @ Twitter
    Bingohanz's Avatar

  18. #162
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK-Hobro

    Citat Oprindeligt indsendt af Bingohanz Se meddelelser
    Marvin Pourie er en marginalspiller, der tidligere er blevet vejet, fundet for let og udlejet. Nu har vi fået ham i hovedet igen og sidder med en fæl kontrakt. Så får han chance efter chance grundet fatal mangel på kvalitet i angrebet. Og viser lige nøjagtigt intet.
    Han løb, og pressede indtil 0-3 89' min hvor deres keeper ikke ville sende bolden af sted (trak tiden). Han har stort set kun lavet gode indhop siden han er kommet tilbage, hvilket jeg (blandt mange herinde) har lagt mærke til og håbet på at han fik chancen.
    Men hvis folks tålmodighed rækker til en kamp hvor hele holdet har en kollektiv off-day og den nye mand i start 11'eren ikke hugger kasser ind på indlæg af Høgli så er han KLART nok ikke FCK-materiale.

    Han skal spilles ind, hvis vi skal kunne bruge ham - og hvis resten af holdet svigter er det fanme svært at være angriber. Og yderligere svært når man er omgivet af 5 spillere modspillere. Du har ret i at mangler meget i enkelte situationer i går, men han var stadig en af første halvegs bedste.
    Samtidig havde han fået rollen som spydspids, i modsætning til Ridderen som konstant kunne trække ned. Deraf var han banens tættest opdækkede mand.
    Jeg er enig i at han ikke spiller sit livs kamp, men han var ikke skyld i de 3 mål vi fik i mod os, eller alene om ansvaret for de 0 mål vi smækkede ind.

    EDIT: Han spillede en forrygende halveg mod ACH og var tæt på at komme på tavlen med et fint hovedstød.

  19. De følgende 2 brugere er enige:

  20. #163
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    2,679

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK-Hobro

    Citat Oprindeligt indsendt af Wonderboy Se meddelelser
    ...Men hvis folks tålmodighed rækker til en kamp hvor hele holdet har en kollektiv off-day og den nye mand i start 11'eren ikke hugger kasser ind på indlæg af Høgli så er han KLART nok ikke FCK-materiale...

    Jeg er enig i at han ikke spiller sit livs kamp, men han var ikke skyld i de 3 mål vi fik i mod os, eller alene om ansvaret for de 0 mål vi smækkede ind.

    EDIT: Han spillede en forrygende halveg mod ACH og var tæt på at komme på tavlen med et fint hovedstød.
    Læs det, jeg skriver. Jeg har set samtlige hans spilleminutter, tak. Inkl. træningskampen mod Horsens, hvor han heller ikke kunne tæmme en simpel bold. Jeg vurderer ham på samtlige hans spilleminutter. Jeg skriver ikke, han er skyld i de tre Hobro-mål, eller at han havde rimelige betingelser i går. Jeg skriver, han er fejlcastet og alt, alt for dårlig. Hobro-skandalen bekræftede på enhver måde min opfattelse af Pourie.

    Image er en skræddersyet spændetrøje
    Ståle Raus #39
    footracle @ Twitter
    Bingohanz's Avatar

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #164
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK-Hobro

    Citat Oprindeligt indsendt af Bingohanz Se meddelelser
    Læs det, jeg skriver. Jeg har set samtlige hans spilleminutter, tak. Inkl. træningskampen mod Horsens, hvor han heller ikke kunne tæmme en simpel bold. Jeg vurderer ham på samtlige hans spilleminutter. Jeg skriver ikke, han er skyld i de tre Hobro-mål, eller at han havde rimelige betingelser i går. Jeg skriver, han er fejlcastet og alt, alt for dårlig. Hobro-skandalen bekræftede på enhver måde min opfattelse af Pourie.
    Jeg henviser også til "folks tålmodighed" ikke blot din, yderligere modsiger jeg dig ved udlægge min version af hans bidrag indtil videre - herunder den kamp du selv referer til (FCK - ACH på KB).

    Jeg synes ikke han er så dårlig som du gør ham, og jeg synes ligeledes heller ikke at han er bevist fejlcastet. Min opfattelse af Marvin blev delvis bekræftet mod Hobro, at han er en holdspiller som ikke er så egoistisk som han var da han kom hertil. At han er meget afhængig af at stikningerne ikke er ud i banen, og at han ikke er en spiller med store forcer i hovedspillet selvom han ikke gjorde det dårligt.

  23. De følgende 2 brugere er enige:

  24. #165
    Tilmeldingsdato
    Feb 2013
    Indlæg
    470

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK-Hobro

    Mon ikke vi kan være rørende enige om - et flertal i hvert fald - at såvel Pourie som Høgli ikke har niveau til FCKs ambitioner ..............længere er den ikke.

  25. De følgende 3 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Optakts- og kamptråd: FCK - FCN
    By Bazooka in forum De korte linier
    Svar: 38
    Sidste Meddelelse: 15.08.10, 20:43
  2. Optakts- og Kamptråd FCN-FCK
    By shs in forum De korte linier
    Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 06.04.10, 11:55
  3. Optakts- og kamptråd BIF-FCK
    By Elisabeth in forum De korte linier
    Svar: 59
    Sidste Meddelelse: 30.07.09, 06:33
  4. Optakts- og kamptråd FCK - OB
    By Elisabeth in forum De korte linier
    Svar: 19
    Sidste Meddelelse: 27.10.08, 16:33
  5. Optakts- og kamptråd: BIF-FCK
    By Don J. in forum De korte linier
    Svar: 83
    Sidste Meddelelse: 02.09.08, 21:12

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •