Side 13 af 16 FørsteFørste ... 310111213141516 SidsteSidste
Viser resultater 181 til 195 af 234

Emner: Evaluering af Ståle version 2

  1. #181
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Ståle 2.0 - Mesterskab eller forsvind!

    Citat Oprindeligt indsendt af Demitrian Se meddelelser
    Det bliver allerede diskturet i transfertråden for sommeren 2017.
    OK - det har ellers ikke rigtigt noget med transfers at gøre... :)
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #182
    Tilmeldingsdato
    Apr 2013
    Indlæg
    333

    Re: Ståle 2.0 - Mesterskab eller forsvind!

    Tråden hedder også "Til- og Afgange"

  4. #183
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    234

    Re: Ståle 2.0 - Mesterskab eller forsvind!

    Jeg synes det var fantastisk at se holdet i dag. Pludseligt var det helt tydeligt, hvad det er for et hold Ståle er ved at bygge op, og at det er en helt anden type hold end tidligere. Nærmest sydeuropæisk i sit udtryk. Nipsende og uden tanks i boxen. Det var en fornøjelse.
    Tillykke med dit nye hold, Ståle!
    h

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #184
    Tilmeldingsdato
    Aug 2010
    Indlæg
    284

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    Citat Oprindeligt indsendt af Teiss Se meddelelser
    For 1000000 gang er vi ved at være tilbage til startpointen. Er Ståle den rigtige træner ? Indtil videre har fans af Ståle argumenteret med resultaterne i 2006 og manglende alternativ. Jeg har argumenteret for bedre offensiv tilgang, andre for bedre resultater og nogle for anderledes opstillinger. Er virkeligheden ikke bare den at tiden er løbet fra Ståle. 1) Hans transfers er ikke bedre end de var under CV, 2) Han spiller fuldstændig samme fodbold som da han startede som træner uden evne til at tilpasse sig fodbolden udvikling 3) Han har udviklet sig fra at være en vinder til at være en taber
    og ikke mindst 4) Har vi troen på at han kan vende det ?

    Jeg er klart mest til et signifikant skifte mod en yngre træner med en mere offensiv tilgang til spillet.

    Hvor er det sjovt, at et citat om Ståle fra stadig er relevant.

    1) Nogle er dårligere, nogle er bedre. Generelt skal der dog forhåbentlig snart ske noget i dette vindue.

    2) Ja, opbygning af defensiv og så derefter en klassisk 4-4-2. Denne sæson har dog vist et mere 'moderne' touch med en mere dynamisk midtbane hen mod slutningen af sæsonen.

    3) Både og. En CL kampagne mere (i en overkommelig gruppe) kastede Europa bold i foråret af sig. Havde Santander ikke 'skudt på mål' mod APOEL havde meget dog set anderledes ud.

    At ryge ud mod Qarabag kan der dog ikke findes undskyldninger for. Det noget nær den letteste playoff modstander vi har haft ift. Lazio, Ajax, Glasgow, Rosenborg osv.

    4) For mig; nej. Det sidste halvandet års fejlkøb med opbygning af nyt hold (som vi nu igen står overfor) har været pinlig at følge med i. FCK går efter at være dansk mester. Hvert år. I hans anden periode er det blevet til to på fem år.

    Nogle mente i en anden tråd, at kunne se fremgang over foråret. Dette kunne dog ikke ses ift. vores konkurrenter, hvor FCMs forspring blev forøget med 9 point mere siden vinter. Man formåede heller ikke i en afgørende kamp i Farum at slå FCN, som om nogen kan bruge undskyldningen med at være igennem en stor udskiftning i både sommer 2017 og vinter 2017.
    Også punkter som kioskdrift, snerydning og andre ting fungerer rigtig godt, fortæller Bjerregaard.

  7. De følgende 5 brugere er enige:

  8. #185
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    558

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    Citat Oprindeligt indsendt af Kong jensen Se meddelelser

    Nogle mente i en anden tråd, at kunne se fremgang over foråret. Dette kunne dog ikke ses ift. vores konkurrenter, hvor FCMs forspring blev forøget med 9 point mere siden vinter.
    Vi blev sat med 18 point af FCM i første halvsæson og vi blev sat med 9 point i anden halvsæson, uanset hvordan du vender og drejer det, så er det da fremgang.

    Hvis vi bliver nr. to i næste sæson 1 point efter FCM, er det så heller ikke en forbedring/fremgang?

  9. #186
    Tilmeldingsdato
    Aug 2010
    Indlæg
    284

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    Citat Oprindeligt indsendt af Lindrup Se meddelelser
    Vi blev sat med 18 point af FCM i første halvsæson og vi blev sat med 9 point i anden halvsæson, uanset hvordan du vender og drejer det, så er det da fremgang.

    Hvis vi bliver nr. to i næste sæson 1 point efter FCM, er det så heller ikke en forbedring/fremgang?
    Altså, så vidt min hovedregning siger, så halede vi ikke ind på FCMs forspring. Men til dit spørgsmål, hvis vi var endt på 17 point ved sæsonafslutning, så var det en forbedring. I min verden.

    Og kan vi eventuelt gå efter det væsentlige, i om Ståle er den rette i København, i denne tråd?
    Også punkter som kioskdrift, snerydning og andre ting fungerer rigtig godt, fortæller Bjerregaard.

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #187
    Tilmeldingsdato
    Jun 2008
    Indlæg
    240

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    Kenney var forleden inde på noget, som i hvert fald har plaget mig at bevidne gennem længere tid; nemlig at andre hold opnår mere for væsentlig mindre. Det er uendeligt ulækkert at Coach Führer åbenbart kan hive den ene marginale 2. Bundesliga type ind, efter den anden, og at det giver succes i ligaen (til et punkt hvor FCK nu ikke kan slå deres primitive omgang fodbold). Den samme frustration er til stede over at feminine Hjulmand tilsyneladende kan få ethvert slæng af efterskole snothvalpe til at være en nærmest uovervindelig modstander for et 100 gange dyrere FCK mandskab. Ærlig talt er det en pinlig omgang. Og det tæller heller ikke på positiv siden at Jess Thorup - måske den "toptræner" i dansk klubfodbold med den mest underudviklede begrebsverden og det mest floskel befængte "leder lingo" - kan hente 57 (!!!) point på vor kære (?) Manager i løbet af en enkelt sæson. Alt imens at det stadig ikke rækker for Ståle at købe spillere som Fischer og Zeca (gigant profiler i deres egen ret) m.fl. Det er flovt, tankevækkende og muligvis et hint om at de hellige tavler som fortattet med Hodgsons, CVs, Ståles og Langes input (delvist) bør en tur i malkulatoren - er tiden løbet fra den her type fodbold, med mindre at alt clicker og at man har de 100% korrekte bærende profiltyper som Zanka, Delaney og Cornelius til at få succes? Præcist hvor meget skal der egentlig til (af profilerede indkøb i Santander, Boilesen, Falk, Zeca, Fischer klassen) for at kunne hamle op med reelt tamme mandskaber som FCM, BIF og FCN?


  12. #188
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,148

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    Citat Oprindeligt indsendt af Peter_FCK Se meddelelser
    Kenney var forleden inde på noget, som i hvert fald har plaget mig at bevidne gennem længere tid; nemlig at andre hold opnår mere for væsentlig mindre. Det er uendeligt ulækkert at Coach Führer åbenbart kan hive den ene marginale 2. Bundesliga type ind, efter den anden, og at det giver succes i ligaen (til et punkt hvor FCK nu ikke kan slå deres primitive omgang fodbold). Den samme frustration er til stede over at feminine Hjulmand tilsyneladende kan få ethvert slæng af efterskole snothvalpe til at være en nærmest uovervindelig modstander for et 100 gange dyrere FCK mandskab. Ærlig talt er det en pinlig omgang. Og det tæller heller ikke på positiv siden at Jess Thorup - måske den "toptræner" i dansk klubfodbold med den mest underudviklede begrebsverden og det mest floskel befængte "leder lingo" - kan hente 57 (!!!) point på vor kære (?) Manager i løbet af en enkelt sæson. Alt imens at det stadig ikke rækker for Ståle at købe spillere som Fischer og Zeca (gigant profiler i deres egen ret) m.fl. Det er flovt, tankevækkende og muligvis et hint om at de hellige tavler som fortattet med Hodgsons, CVs, Ståles og Langes input (delvist) bør en tur i malkulatoren - er tiden løbet fra den her type fodbold, med mindre at alt clicker og at man har de 100% korrekte bærende profiltyper som Zanka, Delaney og Cornelius til at få succes? Præcist hvor meget skal der egentlig til (af profilerede indkøb i Santander, Boilesen, Falk, Zeca, Fischer klassen) for at kunne hamle op med reelt tamme mandskaber som FCM, BIF og FCN?
    FCK har siden Roy Hodgsons indtog kun vundet mesterskabet 11 gange mod BØFs, FCMs og Aabs 2 mesterskaber og FCNs ene mesterskab. Man kan sikkert lave tilsvarende sammenligninger i forhold til antallet af gange holdene har kvalificeret sig til et europæisk gruppespil.

    Det er heldigt, at den sportslige ledelse kan se det hele i et lidt større billede og ikke blot den seneste sæson.

  13. De følgende 9 brugere er enige:

  14. #189
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    Citat Oprindeligt indsendt af LogeLars Se meddelelser
    FCK har siden Roy Hodgsons indtog kun vundet mesterskabet 11 gange mod BØFs, FCMs og Aabs 2 mesterskaber og FCNs ene mesterskab. Man kan sikkert lave tilsvarende sammenligninger i forhold til antallet af gange holdene har kvalificeret sig til et europæisk gruppespil.

    Det er heldigt, at den sportslige ledelse kan se det hele i et lidt større billede og ikke blot den seneste sæson.
    Man kan dog ikke fornægte, at den nære fortid, og ikke mindst nære fremtid gør, at man også på ledelsesgangen i vores kære klub, må klø sig gevaldigt i håret over, hvor lidt man reelt har fået for de investerede penge. To ud af fem er bare ikke godt nok, hvilket heller ikke var blevet tålt mange andre steder end i Kbh.

  15. De følgende 11 brugere er enige:

  16. #190
    Tilmeldingsdato
    Aug 2010
    Indlæg
    284

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    Citat Oprindeligt indsendt af LogeLars Se meddelelser
    FCK har siden Roy Hodgsons indtog kun vundet mesterskabet 11 gange mod BØFs, FCMs og Aabs 2 mesterskaber og FCNs ene mesterskab. Man kan sikkert lave tilsvarende sammenligninger i forhold til antallet af gange holdene har kvalificeret sig til et europæisk gruppespil.

    Det er heldigt, at den sportslige ledelse kan se det hele i et lidt større billede og ikke blot den seneste sæson.
    I hans første tid fra 2006-2011 (6 sæsoner) vandt han imponerende fem DM pokaler. I hans anden periode har han vundet to. I den periode har FCM tilsvarende vundet to.
    Også punkter som kioskdrift, snerydning og andre ting fungerer rigtig godt, fortæller Bjerregaard.

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #191
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    Citat Oprindeligt indsendt af LogeLars Se meddelelser
    FCK har siden Roy Hodgsons indtog kun vundet mesterskabet 11 gange mod BØFs, FCMs og Aabs 2 mesterskaber og FCNs ene mesterskab. Man kan sikkert lave tilsvarende sammenligninger i forhold til antallet af gange holdene har kvalificeret sig til et europæisk gruppespil.

    Det er heldigt, at den sportslige ledelse kan se det hele i et lidt større billede og ikke blot den seneste sæson.
    Jeg tror nu ikke man finder ret mange, der vil benægte den succes vi har haft, siden Hodgson gjorde sit indtog. Det man gjorde for rundt regnet 18 år siden, er måske bare ikke det bedste stadig at gøre.

    Det handler jo også om, at vi skal følge med udviklingen og hvor vi bestemt stadig kan være relevante qua vores store budget (efter danske forhold), så synes jeg ikke, man skal lukke øjnene for, hvad andre klubber gør og hvad de har succes med.

    Umiddelbart virker det nærmest som om, at vi skal dominere for at have succes. Vi skal have de bedste og dyreste spillere på næsten hver position for at vinde ligaen. Lige så snart der opstår usikkerhed og modgang, så har vi problemer med at gøre os gældende. Selvfølgelig kan man sige, at vores konkurrenter forsøger at ramme vores ”mellemsæsoner” og kun har succes her, men det virker umiddelbart ikke til at være tilfældet.
    I 16/17 vandt vi med 22 point til nr. 2 og i 15/16 var det med 9 point. Selv i 12/13 under Jacobs var det med 5 point og der smed vi de sidste par kampe, hvor FCN indhentede 5 point.
    I 14/15 tabte vi til FCM med 4 point og i 13/14 til Aab med 6 point (hvor 62 point sikrede mesterskabet).
    Tendensen var også til stede før det og sidste gang vi vandt mesterskabet, hvor der reelt var ”kapløb” om titlen, var i 08/09 sæsonen. Jeg kan naturligvis huske forkert og det kan godt være, at de forbindelser jeg laver, ikke holder, for der er selvfølgelig mange faktorer, der spiller ind. Jeg synes dog, det er påfaldende, at det ikke virker til, at vi kan gøre os gældende herhjemme, medmindre vi er betydeligt bedre besat end vores konkurrenter.

    Jeg siger ikke, at Såle ikke er den rette træner for os. Det virker dog til, at hold der tidligere var i subtoppen, er kommet væsentligt tættere på os. Brøndby er blevet en rigmands legetøj og selvom jeg ikke helt har fanget Midtjyllands ejerskabsforhold, så har de nok også fået betydeligt flere ressourcer end tidligere. Nordsjælland har også fået nye ejere, men hvad det betyder for deres budget aner jeg ikke. Dermed må det alt andet lige betyde, at det bliver sværere for os at dominere så meget som tidligere, hvor vi kunne have ligaens bedste spiller på næsten enhver plads. Og er Ståles spillestil så den bedste? Jeg har bestemt ikke svaret og jeg håber da, at dem der skal afgøre dette har langt bedre styr på det end mig, men debatten er i hvert fald ganske relevant.

  19. De følgende 7 brugere er enige:

  20. #192
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    Der er et par ting i denne tråd, som man kan tage fat i:

    Påstand 1: Vi er ikke blevet bedre i foråret:

    Svaret må være, at det kommer an på, hvordan man ser på statistikkerne.
    "Kong jensen" vil gerne have at Ståle ser skidt ud, så derfor kigger han på indbyrdes point mod FCM, og nej der har vi stadig tabt.
    Andre (bl.a. mig selv) ser gerne Ståle bliver og fokuserer mere på spillet og pointsnit, og her er vi uomtvisteligt blevet bedre.

    Så må man jo selv bestemme, hvad man ønsker at fokusere på. Jeg vil dog tro, at de fleste eksperter kigger på punkt 2 og mener, at FCK har vist tydelig fremgang i forhold til efteråret.


    Påstand 2: De andre får meget mere ud af meget mindre.

    Kigger man isoleret på denne sæson, så er dette rigtigt. Det er ubestrideligt. Men det er måske også en temmelig kortsigtet tidshorisont. Jeg vil tro, at hvis man kigger over en længere tidsperiode omkring enkelte dårlige Ståle sæsoner, så har vi klaret os bedre end modstanderne. FCN (og tidligere AAB) har i denne sæson og enkelte andre bevist, at har FCK en dårlig sæson og de har haft flere år med kontinuitet og opbygning af et hold, så kan man ende foran FCK en enkelt gang - det er dog sjældent at det sker flere sæsoner i træk.
    Desuden er det måske også lidt firkantet, når man f.eks. kigger på de spillere FCM og BIF har hentet ind, og hvem der har været profilerne for dem i denne sæson. De spillere FCM og BIF har hevet ind er måske nok billiegre end vores men ikke ren discount og andenrangsspillere, som nogle gerne vil gøre det til. Det er spillere som Sviatchenko, Sanneh, Mukthar (køb), Tibbling, Arajuuri, Fisker osv og nogle lejeaftaler med Jung og Halimi, som også begge har været gode. Alle virkelig gode og solide spillere (og næppe helt billige), ligesom det jo ikke er de ukendte billige unge bulgarere (eller hvad FCM ellers har hentet) som har været profilerne i de to klubber. Det er langt hen af vejen været spillere som Jakob Poulsen, Røcker, Mukthar, Tibbling og Wikheim...nå ja og så Wilczek, som træneren nærmest kun brugte, fordi Kliment blev skadet.

    Det er dog klart, at man må kigge kritisk på FCKs seneste transfervinduer, og det er klart, at der i sommers ikke blev ramt plet. Der er undskyldninger for nogle af problemerne med integrationen nemlig i skader hos andre nøglespillere og for stor udskiftning generelt, men overordnet har det slet slet ikke været godt nok. Det tror jeg alle inkl. Ståle og FCK selv helt enige i. Det virker til, at der indenfor de sidste par sæsoner blev lavet en ny strategi med indkøb af spillere med stort potentiale, men som ikke er helt færdigudviklet og at man (formentlig grundet pris) har hentet mange af disse i Østeuropa. Jeg gætter på, at man så, at man ramte rigtigt med Verbic med pris og niveau, og at man så gik all in på den strategi. Ståle har selv snakket om den strategi, med at han hellere vil hente spillere som kunne nå europæisk niveau på sigt (tænk Verbic, Pavlovic, Luftner, Vavro) end spillere, der allerede var beviste gode superligaspillere men uden højere potentiale (tænk Fisker). Strategien fejler måske ikke noget i sig selv, men problemet har nok mere været, at man udelukkende et gået den vej i stedet for også at hente nogle med rutine og nogle med dansk/nordisk mentalitet , som ikke først skal tilpasse sig miljø osv. Dette har været en fejl, og det er en fejl, som jeg tror man har indset på de indre linjer. Det synes jeg købene af Skov, Fischer og Papa G. viser. Nu ser det ud til, at man går efter de mere "sikre" kort i form af nordiske profiler måske krydret af en enkelt eller to mere eksotiske indslag senere i vinduet.


    Hele spørgsmålet for og imod Ståle kommer nok ned til smagssag. Ingen kommer i denne tråd til at bevise, at Ståle er en fiasko eller at Ståle er gud. Nogle vil mene, at Ståle altid har stået for en kedelige spillestil - andre (bl.a. jeg selv) er uenig. Nogle mener, at Ståle skal fyres på baggrund af denne dårlige sæson - andre (bl.a. jeg selv) er uenig. Det hele må komme an på, hvor meget man tror på manden. Flere har tydeligvis ingen tro overhovedet, og dem kan jeg eller andre aldrig "omvende" herinde alligevel. Personligt kan jeg ikke se, at nogen anden træner skulle være bedre til at rejse klubben end Ståle. Han kender klubben og truppen bedre end nogen anden, klubben og truppen tror stadig på ham, og han har gjort det før flere gange.
    Det er rigtigt, at det er ham som er hovedansvarlig for vores situation nu. Men i min verden (andre er åbenlyst uenige) har han opsparet så meget kredit, at han som minimum skal have kommende sæson med til at genrejse holdet. Alle hold får nedture i enkelte sæsoner, men det er stadig oftest kontinuitet som vinder i længden, hvorfor et udskift i træner og stort skift i spillertrup imo vil være en fejl.
    Sidst redigeret af k@sper : 05.06.18 kl. 10:25

  21. De følgende 9 brugere er enige:

  22. #193
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Jeg synes dog, det er påfaldende, at det ikke virker til, at vi kan gøre os gældende herhjemme, medmindre vi er betydeligt bedre besat end vores konkurrenter.
    Interessant debat.

    Jeg skal være ærligt at indrømme, at jeg ikke har kigget grundigere på det. Men en åbenlys begrundelse for denne tendens (hvis det er en tendens) de seneste mange år kunne være, at vi næsten hver sæson som eneste hold har spillet på to fronter qua vores deltagelse i et Europæisk gruppespil. Derfor har vi været nødt til at have bedre spillere og bedre trup for at kunne gøre os gældende internationalt og i superligaen samtidig. Det har nok også (Ståle nævner det i hvert fald) vores en stor del af problemet i år, nemlig at vi har tabt enormt mange point i år efter europæiske kampe formentlig grundet en noget svingende kvalitet af vores trup.
    Sidst redigeret af k@sper : 05.06.18 kl. 10:24

  23. De følgende 2 brugere er enige:

  24. #194
    Tilmeldingsdato
    Jul 2016
    Indlæg
    299

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser

    Det er dog klart, at man må kigge kritisk på FCKs seneste transfervinduer, og det er klart, at der i sommers ikke blev ramt plet. Der er undskyldninger for nogle af problemerne med integrationen nemlig i skader hos andre nøglespillere og for stor udskiftning generelt, men overordnet har det slet slet ikke været godt nok. Det tror jeg alle inkl. Ståle og FCK selv helt enige i. Det virker til, at der indenfor de sidste par sæsoner blev lavet en ny strategi med indkøb af spillere med stort potentiale, men som ikke er helt færdigudviklet og at man (formentlig grundet pris) har hentet mange af disse i Østeuropa. Jeg gætter på, at man så, at man ramte rigtigt med Verbic med pris og niveau, og at man så gik all in på den strategi. Ståle har selv snakket om den strategi, med at han hellere vil hente spillere som kunne nå europæisk niveau på sigt (tænk Verbic, Pavlovic, Luftner, Vavro) end spillere, der allerede var beviste gode superligaspillere men uden højere potentiale (tænk Fisker). Strategien fejler måske ikke noget i sig selv, men problemet har nok mere været, at man udelukkende et gået den vej i stedet for også at hente nogle med rutine og nogle med dansk/nordisk mentalitet , som ikke først skal tilpasse sig miljø osv. Dette har været en fejl, og det er en fejl, som jeg tror man har indset på de indre linjer. Det synes jeg købene af Skov, Fischer og Papa G. viser. Nu ser det ud til, at man går efter de mere "sikre" kort i form af nordiske profiler måske krydret af en enkelt eller to mere eksotiske indslag senere i vinduet.
    Transferstrategien har i min optik været den helt store synder. Dette kan man også se hvis man kigger overordnet på de 15 spillere man har hentet til truppen fra sommeren 16, til og med vinteren 18. Her har man hentet 15 spillere til truppen:

    Pavlovic, Gregus, Falk, Okore, Boilesen, Matic, Thomsen, Pieros, Luftner, Vavro, Zeca, Pusic, Bengtsson, Fischer og Skov.

    Hvis man nær kigger en smule på den liste, så er det vel egentlig kun 5-6 stykker der for alvor har sat sit præg på holdet. Resten er enten sendt videre, sidder på bænken eller spiller kun i mangel på bedre. Og det er især spillerne fra de lidt mere eksotiske omegne man har haft problemer med, at integrere på holdet. Pt. ser det dog også ud til, at man har ændret indkøbs strategien en smule med indkøbene af Fischer, Skov og Papagiannopoulos som du også selv er inde på, hvilket jeg mener er en meget fornuftig beslutning. Det andet har tydeligvis ikke rigtig fungeret. Og den indkøbsmodel som du selv beskriver i de 2 sidste linjer var jo også lige præcis den indkøbsmodel man brugte fra sommeren 14, til og med vinteren 16. her havde man relativ mange pletskud og dermed og stor succes. Og her var størstdelen af spillere fra skandinavien, eller spillere der havde spillet i skandinavien, krydret med et par få spillere fra de mere eksotiske omegne. Den model gik man underligt nok væk fra, og grunden var ifølge Ståle, at de skandinaviske spillere er blevet for dyrere. Men på det seneste har man jo netop hentet danske talenter i form af Fischer og Skov, samtidigt med, at man har hente den svenske ligas bedste midtstopper. Så jeg ved ikke rigtig hvad man skal tro længere.

  25. #195
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    Citat Oprindeligt indsendt af Req Se meddelelser
    Transferstrategien har i min optik været den helt store synder. Dette kan man også se hvis man kigger overordnet på de 15 spillere man har hentet til truppen fra sommeren 16, til og med vinteren 18. Her har man hentet 15 spillere til truppen:

    Pavlovic, Gregus, Falk, Okore, Boilesen, Matic, Thomsen, Pieros, Luftner, Vavro, Zeca, Pusic, Bengtsson, Fischer og Skov.

    Hvis man nær kigger en smule på den liste, så er det vel egentlig kun 5-6 stykker der for alvor har sat sit præg på holdet. Resten er enten sendt videre, sidder på bænken eller spiller kun i mangel på bedre. Og det er især spillerne fra de lidt mere eksotiske omegne man har haft problemer med, at integrere på holdet. Pt. ser det dog også ud til, at man har ændret indkøbs strategien en smule med indkøbene af Fischer, Skov og Papagiannopoulos som du også selv er inde på, hvilket jeg mener er en meget fornuftig beslutning. Det andet har tydeligvis ikke rigtig fungeret. Og den indkøbsmodel som du selv beskriver i de 2 sidste linjer var jo også lige præcis den indkøbsmodel man brugte fra sommeren 14, til og med vinteren 16. her havde man relativ mange pletskud og dermed og stor succes. Og her var størstdelen af spillere fra skandinavien, eller spillere der havde spillet i skandinavien, krydret med et par få spillere fra de mere eksotiske omegne. Den model gik man underligt nok væk fra, og grunden var ifølge Ståle, at de skandinaviske spillere er blevet for dyrere. Men på det seneste har man jo netop hentet danske talenter i form af Fischer og Skov, samtidigt med, at man har hente den svenske ligas bedste midtstopper. Så jeg ved ikke rigtig hvad man skal tro længere.
    De spillere som du nævner er imo udtryk på lidt forskellige strategier.

    Okore, Thomsen og Boilsesen (og Kusk) falder under en strategi, nemlig at hente danske (tidligere) stjerner, som ikke spiller i deres klub i udlandet (flere pga skader) og som man så har haft chancen for at hente hjem forøvrigt til de fleste Sidelinjebrugeres store begejstring. Sakl vi ikke bare sige, at den strategi har været om ikke en fiasko, så i hvert fald meget skuffende. Kun Boilesen og til dels Kusk har haft lidt succes. Okore og Thomsen har ikke.

    Pavlovic, Gregus, Pieros, Luftner, Vavro, Skov og til dels Matic går alle ind under strategien med at hente spillere med stort potentiale, som skal udvikles. Det gik ikke med Pavlovic, Matic forstår jeg ikke da han ikke var ung, Gregus skal præstere nu for ikke at blive stemplet en fiasko, og Pieros, Luftner, Vavro og Skov skal nok stadig have lidt tid, før vi afgører deres skæbne. I hvert fald Vavro og Luftner har haft uhyre svære betingelser fra start, men har da bestemt heller ikke imponeret. Pieros har efter omstændighederne scoret de mål, som han bør.

    Zeca, Pusic og Pierre skal nok ses lidt individuelt og ikke som et udtryk for en særlig strategi. Pierre gav imo god mening, da han kendte systemet og vi havde haft stor udskiftning. Men han var åbenlyst ikke i form, da han kom. Zeca har gjort det godt. Pusic, tja mange er uenge, men jeg kan nu stadig godt forstå købet.

    Som du selv skriver, så ser det ud til, at man er gået tilbage til en skandinavisk stamme. Og så må man bare betale lidt mere.

  26. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 17.01.14, 20:04
  2. Heksekedel - evaluering
    By Dexters in forum De korte linier
    Svar: 15
    Sidste Meddelelse: 23.10.03, 07:30

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •