Side 10 af 16 FørsteFørste ... 78910111213 ... SidsteSidste
Viser resultater 136 til 150 af 234

Emner: Evaluering af Ståle version 2

  1. #136
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    2,412

    Re: Ståle 2.0 - Mesterskab eller forsvind!

    Citat Oprindeligt indsendt af phillipo Se meddelelser
    Hvad adskiller os fra Ajax i brugen af talenter??? Jeg snakker ikke budget i forhold til køb af til toppen af hierarkiet.
    Seriøst? De støvsuger talenter i hele Europa. De har for eksempel lige hentet et af vores talenter for 26 mio - vel at mærke en 17-årig, der aldrig har spillet en førsteholdskamp. 26 mio! Det er mere end, hvad vi har givet for nogen spiller. Nogensinde
    Hejsa
    Elver's Avatar

  2. De følgende 9 brugere er enige:

  3. #137
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Ståle 2.0 - Mesterskab eller forsvind!

    Citat Oprindeligt indsendt af Elver Se meddelelser
    Seriøst? De støvsuger talenter i hele Europa. De har for eksempel lige hentet et af vores talenter for 26 mio - vel at mærke en 17-årig, der aldrig har spillet en førsteholdskamp. 26 mio! Det er mere end, hvad vi har givet for nogen spiller. Nogensinde
    Hvad har deres køb af en af vores talenter med hvorfor vi ikke bruger unge spiller. De tør at bringe unge spillere i kamp selv i vigtige kampe.
    De Light, De Beek, Kluivert er 3 spillere på 17 og 19 af egen avl, der spillede for dem sidste år, Klaassen er også egen avl som de har solgt for 18 mil euro, så har man tilsvarende også råd til at købe et ungt talent til en mulig overpris.

  4. #138
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    2,412

    Re: Ståle 2.0 - Mesterskab eller forsvind!

    Citat Oprindeligt indsendt af phillipo Se meddelelser
    Hvad har deres køb af en af vores talenter med hvorfor vi ikke bruger unge spiller. De tør at bringe unge spillere i kamp selv i vigtige kampe.
    De kan stille med nogle af Europas største talenter - inkl. de hollandske - mens vi i bedste fald kan stille med nogle af Danmarks største talenter. Du kan ikke se en forskel? Til at støtte op om deres store talenter, købte de spillere for ca 300 millioner alene i sidste sæson.
    Hejsa
    Elver's Avatar

  5. De følgende 6 brugere er enige:

  6. #139
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Ståle 2.0 - Mesterskab eller forsvind!

    Citat Oprindeligt indsendt af Elver Se meddelelser
    De kan stille med nogle af Europas største talenter - inkl. de hollandske - mens vi i bedste fald kan stille med nogle af Danmarks største talenter. Du kan ikke se en forskel? Til at støtte op om deres store talenter, købte de spillere for ca 300 millioner alene i sidste sæson.
    Jo kan sagtens se at de køber dyre spillere, men du undlader åbenbart at forholde dig til at mod Lyon i EL semifinalen var deres gennemsnitsalder på 20 år. Hvis vi har 8-9 voksne spillere hvorfor kan vi så ikke bringe 1, 2 eller 3 talenter ind og få noget kamptræning uanset pris.

    Priserne er bare anderledes uden for superligaen, Lukas Lerager blev solgt for 3 mil til Belgien og 1 år efter bliver han solgt for 30 mil til Frankrig. Du skal ikke komme og sige at han er blevet 10 gange så god på 1 år.

  7. #140
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    454

    Re: Ståle 2.0 - Mesterskab eller forsvind!

    " At andre hold vælger at blæse fremad for fuld skrue og så skide hul i deres forsvar, ser jeg ikke som en særlig holdbar løsning. Initialt, efter en større udskiftning, kan det godt være, at man ser hurtigere resultater og også mere seværdige kampe (FCN – BIF kampen var da ganske seværdig, men det var nok mere det elendige forsvarsspil, der åbnede op for de mange chancer), men på længere sigt har jeg svært ved at se, at det kan holde og slet ikke i Europa"

    Er det ikke ligegyldigt hvis (når) de vinder mesterskabet i år???

  8. #141
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Ståle 2.0 - Mesterskab eller forsvind!

    Citat Oprindeligt indsendt af phillipo Se meddelelser
    Jo kan sagtens se at de køber dyre spillere, men du undlader åbenbart at forholde dig til at mod Lyon i EL semifinalen var deres gennemsnitsalder på 20 år. Hvis vi har 8-9 voksne spillere hvorfor kan vi så ikke bringe 1, 2 eller 3 talenter ind og få noget kamptræning uanset pris.
    Det kan vi da også sagtens. Jeg forventer da, at Victor Jensen for debut meget snart.....hov nej, ham har Ajax jo hentet.
    Det er beundringsværdigt, at Ajax kan stille med så mange unge spillere. Men som det står andre steder, så husk nu at mange er fisket rundt omkring som nogle af de aller største talenter i Europa endda ofte for mange penge. Deres talenter er simpelthen så gode, at de styrker holdet. Det kan næppe siges om nogen af vores pt.

  9. #142
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Ståle 2.0 - Mesterskab eller forsvind!

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det kan vi da også sagtens. Jeg forventer da, at Victor Jensen for debut meget snart.....hov nej, ham har Ajax jo hentet.
    Det er beundringsværdigt, at Ajax kan stille med så mange unge spillere. Men som det står andre steder, så husk nu at mange er fisket rundt omkring som nogle af de aller største talenter i Europa endda ofte for mange penge. Deres talenter er simpelthen så gode, at de styrker holdet. Det kan næppe siges om nogen af vores pt.
    Så hvis vi ikke havde solgt Victor Jensen, hvor minutter tror du så han havde fået i denne sæson, rent hypotetisk. Ikke medregnet pokalen. Den samme smøre som bliver brugt Roerslev ville også blive brugt på Victor Jensen, tror jeg. tror ikke han havde fået i nærheden af 100 minutter over hele sæsonen

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #143
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Ståle 2.0 - Mesterskab eller forsvind!

    Citat Oprindeligt indsendt af phillipo Se meddelelser
    Så hvis vi ikke havde solgt Victor Jensen, hvor minutter tror du så han havde fået i denne sæson, rent hypotetisk. Ikke medregnet pokalen. Den samme smøre som bliver brugt Roerslev ville også blive brugt på Victor Jensen, tror jeg. tror ikke han havde fået i nærheden af 100 minutter over hele sæsonen
    Det er jo meget hypotetisk. Går sæsonen som nu, så havde han nok ikke fået minut. Går den som sidste år (hvilket intet tyder på), så kan det godt være, at han ville få indhop. Men der er næppe meget tvivl om, at han - såfremt han var blevet - havde fået spilletid og var blevet indlemmet i superligatruppen inden for en overskuelig periode.
    Pointen var nu også bare, at inden vi (med rette) hylder Ajax om 1-2 år for at bruge endnu en meget ung dansker (modsat FCK, som jo aldrig giver unge chancen) lige husker, at han altså også er et ekstraordinært talent, som har kostet boksen. Lagde vi den slag penge i talenter, så ville de sikkert også få spilletid selv under Ståle.

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #144
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Ståle 2.0 - Mesterskab eller forsvind!

    Citat Oprindeligt indsendt af phillipo Se meddelelser
    Den samme smøre som bliver brugt Roerslev ville også blive brugt på Victor Jensen,...
    Synes du forøvrigt, at det er forkert, at Roerslev ikke har fået spilletid i år? Jeg synes egentlig, at forklaringen fra Ståle omkring dette giver ret så god mening, også uden at han er en som "nedbryder talenterne", som det står skrevet i en post et sted.

  14. #145
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Ståle 2.0 - Mesterskab eller forsvind!

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Synes du forøvrigt, at det er forkert, at Roerslev ikke har fået spilletid i år? Jeg synes egentlig, at forklaringen fra Ståle omkring dette giver ret så god mening, også uden at han er en som "nedbryder talenterne", som det står skrevet i en post et sted.
    Nu ved jeg ikke om han stinker fuldstændig til træning.... Men hvis han er en del af truppen er det vel fordi han er i betragtning til en startplads. Synes han har set god i de kampe han har spillet. en "klassisk" København back der er angrebsivrig. Samt han kunne vel ikke have gjort det værre end Pierre. Om det så havde smadret ham fuldstændig som fodboldspiller og Ståle skulle bruge de næste 3-4 år på at samle ham igen med superlim ved jeg ikke og vi finder jo heller ikke ud af det. Så det er jo rent hypotetisk spørgsmål.

    En anden ting jeg så heller ikke forstår er hvorfor man ikke brugte Pierre på HB i stedet for Boilesen. Han blev fremhævet som han spillede HB på det svenske landshold. Nu hvor Ståle ikke brugte MR

    Victor Jensen var tiltænkt en plads i truppen til denne sæson, derfor Carlo Holse er med nu
    Sidst redigeret af phillipo : 17.08.17 kl. 22:02

  15. #146
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Ståle 2.0 - Mesterskab eller forsvind!

    Citat Oprindeligt indsendt af Mjen Se meddelelser
    " At andre hold vælger at blæse fremad for fuld skrue og så skide hul i deres forsvar, ser jeg ikke som en særlig holdbar løsning. Initialt, efter en større udskiftning, kan det godt være, at man ser hurtigere resultater og også mere seværdige kampe (FCN – BIF kampen var da ganske seværdig, men det var nok mere det elendige forsvarsspil, der åbnede op for de mange chancer), men på længere sigt har jeg svært ved at se, at det kan holde og slet ikke i Europa"

    Er det ikke ligegyldigt hvis (når) de vinder mesterskabet i år???
    Sat lidt på spidsen så vil jeg hellere have massiv succes på sigt end kortvarig succes her og nu. Hvis det lykkedes Brøndby, at spille så frembrusende og senere få stabiliseret deres defensiv, så har deres metode vist sig at lykkedes og så har du ret, så er det skam ligegyldigt. Det tror jeg bare ikke på sker. Jeg tror det er mere besværligt, at bygge noget solidt op når man løber rundt som hovedløse høns i kampene (og når det er formålet med taktikken, kan jeg slet ikke se, at det vil virke i Europa).

    Men igen, så kan jeg sagtens tage fejl. Zorniger kan vise sig at være et taktisk geni, som er i gang med at starte en guldalder i Brøndby. Selvom jeg tvivl så skal der dog ikke være nogen tvivl om, at hans taktik faktisk virker, for det gør den. Den er ganske habil og det er ikke for sjovt, at den volder så mange hold problemer. Personligt tror jeg mest på, at Brøndby for første gang i lang tid faktisk har fundet sig en kompetent træner og så småt er i gang med at indfri deres potentiale. Forskellen på os og Brøndby, samt de øvrige tophold i ligaen, er, at de bygger sig op til, at kunne slå os i vores mellemsæsoner, mens vi bygger os op til, at kunne begå os i Champions League og det er der, alt andet lige, stor forskel på.

  16. De følgende 6 brugere er enige:

  17. #147
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Ståle 2.0 - Mesterskab eller forsvind!

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det er sgu hårdt at være Ståle, når man klandres for ikke at at være forberedt på at peake for tidligt.
    Det blev faktisk allerede nævnt af Ståle efter første kamp mod Brugge, at holdet peakede tidligere end planlagt, men man tog ingen større forholdsregler derefter. Så det kan man godt gøre. :-)

    Mht. bredden kan man sagtens kigge på dette, inden vinduet lukker. Om vores sæson bliver en succes eller ej bliver afgjort i august, mens transfervinduet stadig er åbent. Vi havde ikke hentet en ekstra midterforsvarer i vinterens transfervindue, selv om Pelle stoppede karrieren, og Antonsson aldrig ville blive en reel mulighed i en betydende kamp. Hvilket han forresten stadig ikke er, siden han ikke bliver yngre.

    Mht. ungdomsspillere: Vi havde en del kampe, hvor man sagtens kunne have en ungdomsspiller eller to, som kunne sidde på bænken, og måske få 15-20 minutter her og der. Vores to kampe mod Silkeborg, hjemmekampene mod Horsens, Esbjerg og Viborg, for at nævne kampe i grundspillet, plus de to kampe mod Lyngby i slutspillet og hjemmekampene mod SønderjyskE i både grund- og slutspil. Udover Roerslev, der fik chancen i tre ligakampe, kunne Røjkjær, Felix, Racic eller Wind godt have fået et par indhop eller tre i ligaen, sammen med andre etablerede reserver. Og ja, man kan godt lade dem spille ligakampe, uden de nødvendigvis permanent rykkes op i A-truppen.

  18. De følgende 2 brugere er enige:

  19. #148
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Ståle 2.0 - Mesterskab eller forsvind!

    Citat Oprindeligt indsendt af phillipo Se meddelelser
    Nu ved jeg ikke om han stinker fuldstændig til træning.... Men hvis han er en del af truppen er det vel fordi han er i betragtning til en startplads. Synes han har set god i de kampe han har spillet. en "klassisk" København back der er angrebsivrig. Samt han kunne vel ikke have gjort det værre end Pierre. Om det så havde smadret ham fuldstændig som fodboldspiller og Ståle skulle bruge de næste 3-4 år på at samle ham igen med superlim ved jeg ikke og vi finder jo heller ikke ud af det. Så det er jo rent hypotetisk spørgsmål.

    En anden ting jeg så heller ikke forstår er hvorfor man ikke brugte Pierre på HB i stedet for Boilesen. Han blev fremhævet som han spillede HB på det svenske landshold. Nu hvor Ståle ikke brugte MR

    Victor Jensen var tiltænkt en plads i truppen til denne sæson, derfor Carlo Holse er med nu
    Ifølge Ståle (jeg har ikke bedre kilder) så vidt jeg husker, så har Roerslev overraskende for klubben ikke vist sig helt klar (mentalt) alligevel bl.a. med dårlige kampe for reserverne. Om han kunne have gjort det bedre end Pierre, ved vi jo heller ikke. Men det har nok været vigtigere for Ståle at få Pierre i omdrejninger, når han nu skulle vælge, da Pierre på forhånd var tiltænkt en større rolle på holdet end Roerslev.

    Mht Boile på HB og ikke Pierre, så kender jeg ikke forklaringen. Mine gisninger er dog følgende:
    1) Pierre kæmpede lidt med form og spil i starten, hvorfor en plads på HB ville gøre det yderligere sværere.
    2) Boile så fornuftig ud på pladsen i pokalfinalen
    3) Man har vurderet, at man ville få mere ud af en boldspiller på en uvant plads, end en som "kun" kan løbe og slå indlæg med det forkerte ben. Boile er jo dygtig til også at gå ind i banen og kunne dermed (i teorien) bidrage med lidt offensivt, imens Pierre vel udelukkende kunne have klaret den defensivt.
    4) Boile er en klogere spiller, og var derfor bedre at have ved siden af en helt grøn Luftner

    Men vi er da enige om, at det ikke fungere med Boile på HB. Men om man så skal lave om undervejs eller holde fast, det er vel en smagssag. Det er ikke sikkert, at det ville have gået bedre med Pierre.

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #149
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Ståle 2.0 - Mesterskab eller forsvind!

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Men så kan vi vende den om. Hvor mange ungdomsspillere med niveau til CL, tror du får lov at gå i fred i Kbh.? Jeg kan godt hjælpe dig med svaret. Det bliver et RUNGENDE!!! 0. Bare se på Nartey og Victor Jensen. De vil altid, som reglerne er nu, være attraktive for klubberne i de største ligaer, og i den forlængelse vil vi ikke kunne holde på dem.
    Dont shoot the messenger. Det er ikke min holdning, det er en officiel FCK udmelding. FCK har i adskillige podcasts været meget tydelige om denne strategi. Det gælder både Ståle og Sune Schmidt. Hvis ikke FCK tror på, at et talent vil kunne begå sig succesfuldt i Europa, så sender man talentet videre. Et godt nuværende eksempel på det er Mads Aaqvist.

  22. #150
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Ståle 2.0 - Mesterskab eller forsvind!

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Dont shoot the messenger. Det er ikke min holdning, det er en officiel FCK udmelding. FCK har i adskillige podcasts været meget tydelige om denne strategi. Det gælder både Ståle og Sune Schmidt. Hvis ikke FCK tror på, at et talent vil kunne begå sig succesfuldt i Europa, så sender man talentet videre. Et godt nuværende eksempel på det er Mads Aaqvist.
    Aaqvist kan vist ikke rigtig bruges i denne sammenhæng. Han var i 1 holdstruppen som VB, blev vejet og fundet for let. At han så har genopfundet sig selv som 10/ kreatør for Helsingør er en anden sag. Mener også at han kun var 3 valg på VB.

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 10 af 16 FørsteFørste ... 78910111213 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 17.01.14, 20:04
  2. Heksekedel - evaluering
    By Dexters in forum De korte linier
    Svar: 15
    Sidste Meddelelse: 23.10.03, 07:30

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •