Side 15 af 16 FørsteFørste ... 51213141516 SidsteSidste
Viser resultater 211 til 225 af 234

Emner: Evaluering af Ståle version 2

  1. #211
    Tilmeldingsdato
    Jun 2008
    Indlæg
    240

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    Det er imponerende til hvilke fantasifulde længder nogle vil forsvare og finde på undskyldninger for alt ved Ståle Solbakken og FCK, alene fordi at de (aldeles ukritisk, åbenbart) har valgt at være fans af klebben. Uden større besvær kunne man sagtens kortlægge et antal diagnostiske kriterier for fremtidig optagelse i ICD's og APA's manualer over psykiske lidelser.

    Helt grundlæggende må man forholde sig til, hvad det er FCK åbenbart ikke kan hamle op med på hjemlig grund. Er det overmagten? Er det en eller anden vanvittig galning som har ubegrænsede midler til at købe spillere på et hidtil uset niveau for den danske Superliga, og som har alle de rigtige agent kontakter til at lukke ellers urealistiske handler?

    Nej, det er ...

    1) FC Midtjylland som nærmest intet begavet har gjort for at hjemtage to mesterskaber (idioterne har uduelige Jess Thorup som cheftræner og et galleri af bonderøve i organisationen - har folk seriøst nærstuderet deres sportsdirektør?), ...

    2) Brøndby med über douche bag Troels Bech og dennes tumlinge niveau af "hvilke management bøger ligger top 5 på Amazon pt og hvilke ord er tidens buzzwords?" ledelse (har folk hørt ham tale om "swarm thinking"? OMFG en IQ 70 retard!), samt Der Führers harem af career failures fra 2./3. Bundbysliga, plus ...

    3) Hjulmands slæng af snart sagt enhver teenage lømmel, de giver chancen, alt imens CV ligner alt det, Ståle ikke kan finde ud af.

    FCK er udkonkurreret af middelmådighed!


  2. #212
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    73

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    He he - Peter ��
    Du får lige dem alle skarpt med i dit indlæg - skål - 5 min før tid mellem England og Tunesien ⚽️
    --SoccerFessor --
    ...næsten aldrig på pletten :-/

  3. Den følgende bruger er enig i dette:

  4. #213
    Tilmeldingsdato
    Aug 2010
    Indlæg
    284

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    Citat Oprindeligt indsendt af Gandhi Se meddelelser
    Det er nu ærgerligt at den nationale sandhed også ukritisk bliver accepteret af KBH-fans. Jeg kendte skam heller ikke Qarabag af andet end navn inden, men derfra og så til at regne dem for dårlige af den grund, der er trods alt et stykke. I øvrigt giver det her indlæg ikke rigtig mening, hvis jeg har tolket det forkert og du egentlig slet ikke med den lidt nedgørende sætning mener, at vi nemt burde have slået Qarabag.

    Forud for denne sæson kvalificerede Qarabag sig tre år i træk til gruppespillet i Europa League. Det første år, i 2014-2015 sæsonen, besejrede de blandt andet Dnipro på udebane. Man kan måske huske Dnipro, fordi vi slog dem ud af Champions League-kvalifikationen det år, blandt andet efter at have spillet uafgjort med dem på udebane. De endte forresten med at tabe finalen. I kvalifikationskampene til Champions League vandt Qarabag på hjemmebane over Red Bull Salzburg, og i playoffrunden til Europa League slog de Twente ud. Derudover spillede Qarabag blandt andet en enkelt uafgort mod Inter i gruppespillet. De endte med at ryge ud som gruppens nummer tre med seks point. I øvrigt røg vi ud som nummer fire i vores gruppe med fire point.

    Året efter slog de Anderlecht og spillede uafgjort mod Monaco i gruppespillet, og røg ud som gruppens nummer fire med det næsthøjeste pointantal af alle de 12 hold på gruppernes fjerdeplads. De delte dog den præstation med tre andre hold.

    I 2016-2017 sæsonen blev de nummer tre i deres gruppe, blandt andet efter to sejre over PAOK Saloniki, som endte med at gå videre fra gruppen.

    Man kunne også pege på at de i denne sæsons gruppespil præsterede to gange uafgjort mod Atletico Madrid. Jeg behøver næppe minde om, hvordan vi selv klarede os mod Atletico.

    Her kan man desuden læse, hvordan en ukrainsk fodboldagent taler varmt om Qarabag.

    Her kan man læse om, hvordan Qarabag bliver sponsoreret af Azerbaijans regering og andre pengestærke virksomheder, så de har jo nok et ret stort budget.

    Man kan selvfølgelig sagtens stadig mene, at Ståle var skyld i nederlaget over to tætte kampe, men det virker ærlig talt småarrogant at tale nedladende om Qarabag.
    Nu må det krampagtige forsvar af Ståle virkelig snart stoppe. Qarabag lå nummer 106 på UEFA's liste, da vi trak dem. Ajax lå nummer 23, Rosenborg lå nummer 87 og Apoel lå nummer 61. Alt andet en noget nemmere lodtrækning end andre år. Men fint du finder en masse fine artikler, som skaber noget propaganda om, hvor mægtigt et hold Qarabag er.

    I år kan vi trække useedede hold i fjerde runde som Feyenoord, Rapid Wien, RB Leipzig og Atalanta. Puha, godt man ikke trækker Qarabag hvert år!
    Sidst redigeret af Kong jensen : 19.06.18 kl. 15:27
    Også punkter som kioskdrift, snerydning og andre ting fungerer rigtig godt, fortæller Bjerregaard.

  5. De følgende 4 brugere er enige:

  6. #214
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    Citat Oprindeligt indsendt af Kong jensen Se meddelelser
    Nu må det krampagtige forsvar af Ståle virkelig snart stoppe. Qarabag lå nummer 106 på UEFA's liste, da vi trak dem. Ajax lå nummer 23, Rosenborg lå nummer 87 og Apoel lå nummer 61. Alt andet en noget nemmere lodtrækning end andre år. Men fint du finder en masse fine artikler, som skaber noget propaganda om, hvor mægtigt et hold Qarabag er.
    Jeg er sikker på, at du i mit indlæg ikke kan finde noget forsvar af Ståle, men derimod et dokumenteret forsvar af Qarabag. Til gengæld undrer det mig, at du mener, at et potentielt forsvar af Ståle skal stoppe, når nu man mener, at han er den rigtige til at tage holdet videre, eftersom at man naturligvis på nøjagtigt samme måde som du angriber os, der er fortalere for Ståle, mene at jer, der konsekvent angriber ham og tilsyneladende ignorerer hans og klubbens historie burde stoppe jeres hetz mod ham.

    Samtidig er det i bedste fald misvisende at bruge den rangliste til noget som helst, og i øvrigt ville det virkelig være rart, hvis du vil lade være med at putte ord i munden på mig.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  7. De følgende 6 brugere er enige:

  8. #215
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    Citat Oprindeligt indsendt af Peter_FCK Se meddelelser
    Det er imponerende til hvilke fantasifulde længder nogle vil forsvare og finde på undskyldninger for alt ved Ståle Solbakken og FCK, alene fordi at de (aldeles ukritisk, åbenbart) har valgt at være fans af klebben.
    Nu stopper det altså. Der skal være plads på sidelinien, til at have tiltro til træneren der har bragt 8 mesterskaber, 4 champions league deltagelser, & 11 europæiske gruppespil, uden at man skal associeres med at være fan på et niveau der ses vest for kbh. Det er fandme for lavt at komme med den association / anklage, og det underminerer resten af din argumentation.

    Man kan indvende, at der på "ståle-raus"-siden er en manglende anderkendelse af det statistiske faktum, at det aldrig er lykkedes et dansk hold at genvinde et mesterskab, sæsonen efter en champions league deltagelse. Det betyder ikke at man ikke skal gøre forsøget, men det betyder, at der er europæiske kræfter, som overstråler vores middelmådighed. I europæisk sammenhæng, så er FCK (og dansk fodbold generelt) middelmådig.
    Køber man præmissen om at "penge vinder over tid", for at citerer Dan Hammer, så bliver man også nød til at anderkende at FCK de sidste 10 år har bokset i en liga over, hvad vores økonomiske midler egentlig berettiger til. Det betyder ikke at vi ikke kan forsætte med at gøre det, det er vel det vi alle ønsker. Men der skal man have lidt realisme, og eksempelvis anderkende, at Qarabac ikke blot er FC østeuropa, men at de, som tidligere argumenteret herinde, har vist de sportslige og økonomiske resultater, som gør at de er en ligeværdig modstander med FCK.

    Grundlæggende set handler denne debat vel om følgende spørgsmål.
    Er det, med vores økonomiske midler og en placering i en miniput turnering i Europa, realistisk at få en træner der er væsentligt bedre end Ståle?
    Dem der forsvarer ståle, incl. mig selv, helder til svaret nej, dem som rauser ståle helder til svaret ja.
    Dertil vil jeg bare sige, hvem ? Ham der vandt 2 mesterskaber på fire sæsoner i den belgiske liga ? Ham har vi prøvet, uden væsentlig bedre resultater end Ståle. Den førerende træner i Sverige ? Ham har vi prøvet. Han blev fyret som nr. 1, og lå kun nr 1, takket været den daværende trætte trup.

    Derfor kan luftforandring stadig godt være relevant, men personligt, så tror jeg ikke på at der findes en træner i europa som kan sikrer at vores resultater over tid, bliver væsentligt bedre end de har været de sidste 10 år. Slet ikke, hvis man samtidigt tager det forbehold at det er realistisk at vi får ham.

  9. De følgende 15 brugere er enige:

  10. #216
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Man kan indvende, at der på "ståle-raus"-siden er en manglende anderkendelse af det statistiske faktum, at det aldrig er lykkedes et dansk hold at genvinde et mesterskab, sæsonen efter en champions league deltagelse. Det betyder ikke at man ikke skal gøre forsøget, men det betyder, at der er europæiske kræfter, som overstråler vores middelmådighed. I europæisk sammenhæng, så er FCK (og dansk fodbold generelt) middelmådig.
    Du konkluderer simpelthen en kausalitet mellem CL-gruppespilsdeltagelse og evnen til efterfølgende at vinde mesterskabet ud fra et empirisk materiale bestående af fire gruppespil? Undskyld, men det er for useriøst. Det var bare det. Jeg orker ikke at bruge mere krudt på Ståle-diskussionen.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  11. #217
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,148

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Du konkluderer simpelthen en kausalitet mellem CL-gruppespilsdeltagelse og evnen til efterfølgende at vinde mesterskabet ud fra et empirisk materiale bestående af fire gruppespil? Undskyld, men det er for useriøst. Det var bare det. Jeg orker ikke at bruge mere krudt på Ståle-diskussionen.
    Der er formentlig den indirekte årsagssammenhæng, at mesterholdet efter en succesfuld sæson med CL drænes for profiler, der har travlt med at komme videre, mens den resterende tilbageværende håndfuld profiler formentlig er mætte på succes.

  12. De følgende 10 brugere er enige:

  13. #218
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Du konkluderer simpelthen en kausalitet mellem CL-gruppespilsdeltagelse og evnen til efterfølgende at vinde mesterskabet ud fra et empirisk materiale bestående af fire gruppespil? Undskyld, men det er for useriøst. Det var bare det. Jeg orker ikke at bruge mere krudt på Ståle-diskussionen.
    FCK har 4, Aab har 2, Brøndby har 1, og FCN har 1, så lidt flere end de fire gruppespil. Pointen er vel at når et skandinavisk hold, klarer sig godt i Europa, så er der andre ligaer, der bliver opmærksomme på at der løber for gode spillere rundt på pågældende hold, og at de er relativt billigt til salg. Kausaliteten ligger i at klare sig godt i europa, for når sæsonen er slut, at være "tvunget" til at sælge.

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #219
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    439

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    FCK har 4, Aab har 2, Brøndby har 1, og FCN har 1, så lidt flere end de fire gruppespil. Pointen er vel at når et skandinavisk hold, klarer sig godt i Europa, så er der andre ligaer, der bliver opmærksomme på at der løber for gode spillere rundt på pågældende hold, og at de er relativt billigt til salg. Kausaliteten ligger i at klare sig godt i europa, for når sæsonen er slut, at være "tvunget" til at sælge.
    Undskyld mig lige her, men mener du helt seriøst, at grunden til, Nordsjælland ikke genvandt mesterskabet var pga. deres fantastiske CL-kampagne?

  16. De følgende 2 brugere er enige:

  17. #220
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    Citat Oprindeligt indsendt af Stenum Se meddelelser
    Undskyld mig lige her, men mener du helt seriøst, at grunden til, Nordsjælland ikke genvandt mesterskabet var pga. deres fantastiske CL-kampagne?
    Ja det var præcis det der var pointent. vi kunne også fremhæve Brøndby 1991, 1998, FCK 2006, FCK 2010 og FCK 2016. Det er alle hold hvor den klare forventning var at de ville vinde mesterskabet året efter, selvom de var i champions league eller eufa semi. Men lad os fremhæve et hold der kom frem da vi selv var "ramt" af en rigtig god europæisk sæson.

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #221
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    Når nu der er så meget kritik af, at vi ikke forlængst har købt spillere, og i forlængelse deraf en voldsom kritik af at Ståle i en artikel udtaler, at han kun ønsker sig to nye spillere, har jeg lavet en liste over Ståles udtalelser før eller i starten af de seneste syv transfervinduer, versus hvad der reelt skete. Jeg har ikke taget spillere med, som er blevet rykket op fra akademiet.

    Her indikerer Tipsbladet forud for sommervinduet 2014 kraftigt, at Ståle har nævnt, at han går efter en til to spillere. Her er en liste, der viser, at vi endte med at hente ni spillere.

    Forud for vintervinduet 2014-2015 sagde Ståle her, at der nok ville komme en ny spiller, og måske to. Som man kan se her og her, blev der hentet netop to nye spillere.

    Før sommervinduet 2015 blev Ståle her citeret for, at han gik efter to til tre nye spillere. Denne liste viser, at vi fik tilført seks nye spillere i vinduet.

    Her citeres Ståle for, at der ikke vil komme nye spillere i vintervinduet 2015-2016. Listen her viser, at vi hentede to nye spillere.

    Politiken skriver her før sommervinduet 2016, at Ståle havde fortalt dem, at vi skulle have tilført en enkelt spiller mere, end vi mistede. Listen her viser, at vi sagde farvel til syv spillere, mens vi også kun købte syv nye spillere.

    Jeg har desværre ikke kunnet finde udtalelser fra Ståle forud for vintervinduet 2016-2017 og sommervinduet 2017, men listerne her og her viser i hvert fald, at vi hentede to nye spillere i det første og syv i det andet.

    Forud for vintervinduet 2017-2018 blev Ståle her citeret for, at aktiviteten bestemt ikke ville blive voldsom. Den udtalelse kan man jo så tolke som man vil, men faktum er, som listen her viser, at vi fik tre nye spillere ind.

    Det er selvfølgelig op til hver enkelt at konkludere noget på baggrund af de syv transfervinduer. Min konklusion er, at Ståle nogle gange fortæller sandheden og nogle gange taler usandt, og da man ikke ved, hvornår det er det ene eller det andet, må han være utroværdig, når det kommer til transfers. I øvrigt helt som han skal være.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  20. De følgende 14 brugere er enige:

  21. #222
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    Citat Oprindeligt indsendt af Gandhi Se meddelelser
    Når nu der er så meget kritik af, at vi ikke forlængst har købt spillere, og i forlængelse deraf en voldsom kritik af at Ståle i en artikel udtaler, at han kun ønsker sig to nye spillere, har jeg lavet en liste over Ståles udtalelser før eller i starten af de seneste syv transfervinduer, versus hvad der reelt skete. Jeg har ikke taget spillere med, som er blevet rykket op fra akademiet.

    Her indikerer Tipsbladet forud for sommervinduet 2014 kraftigt, at Ståle har nævnt, at han går efter en til to spillere. Her er en liste, der viser, at vi endte med at hente ni spillere.

    Forud for vintervinduet 2014-2015 sagde Ståle her, at der nok ville komme en ny spiller, og måske to. Som man kan se her og her, blev der hentet netop to nye spillere.

    Før sommervinduet 2015 blev Ståle her citeret for, at han gik efter to til tre nye spillere. Denne liste viser, at vi fik tilført seks nye spillere i vinduet.

    Her citeres Ståle for, at der ikke vil komme nye spillere i vintervinduet 2015-2016. Listen her viser, at vi hentede to nye spillere.

    Politiken skriver her før sommervinduet 2016, at Ståle havde fortalt dem, at vi skulle have tilført en enkelt spiller mere, end vi mistede. Listen her viser, at vi sagde farvel til syv spillere, mens vi også kun købte syv nye spillere.

    Jeg har desværre ikke kunnet finde udtalelser fra Ståle forud for vintervinduet 2016-2017 og sommervinduet 2017, men listerne her og her viser i hvert fald, at vi hentede to nye spillere i det første og syv i det andet.

    Forud for vintervinduet 2017-2018 blev Ståle her citeret for, at aktiviteten bestemt ikke ville blive voldsom. Den udtalelse kan man jo så tolke som man vil, men faktum er, som listen her viser, at vi fik tre nye spillere ind.

    Det er selvfølgelig op til hver enkelt at konkludere noget på baggrund af de syv transfervinduer. Min konklusion er, at Ståle nogle gange fortæller sandheden og nogle gange taler usandt, og da man ikke ved, hvornår det er det ene eller det andet, må han være utroværdig, når det kommer til transfers. I øvrigt helt som han skal være.
    Man kan ihvertfald udlede af din fine gennemgang, at Ståle handler flittigt om sommeren. Mon ikke det ikke også bliver tilfældet i år?

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #223
    Tilmeldingsdato
    Aug 2010
    Indlæg
    284

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Man kan ihvertfald udlede af din fine gennemgang, at Ståle handler flittigt om sommeren. Mon ikke det ikke også bliver tilfældet i år?
    Ståle har handlet fint ind. Bare ærgerligt at en serie 3 træner ville kunne sætte sine spillere bedre op end Ståle til årets første kamp (hjemme) mod Horsens. Indskiftningen af Pierre i dag var lige prikken over i'et.
    Også punkter som kioskdrift, snerydning og andre ting fungerer rigtig godt, fortæller Bjerregaard.

  24. De følgende 5 brugere er enige:

  25. #224
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    64

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    Som starter af tråden for år tilbage er min tilgang stadig ståle raus. Kedelig fodbold og manglende udvikling. Hold nu op hvor er det kedeligt at se FCK spille. Fodbold har udviklet sig over de sidste 10 år men FCK står i fantastisk stampe. Alt er som i en tidslomme. Både mig selv som er utilfreds og alle tilhængere som bare lader stå til. Lad os dog få en DN, KH eller en BH eller en som træner der stråler nye ideer eller positiv energi. Det hele er indhylet i en negativ norsk undskyldning der koster mange penge. Og tag nu lige statistikken og hold op mod kedelige oplevelser!!
    STÅLE RAUS-STÅLE RAUS

  26. De følgende 10 brugere er enige:

  27. #225
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    Citat Oprindeligt indsendt af Teiss Se meddelelser
    Som starter af tråden for år tilbage er min tilgang stadig ståle raus. Kedelig fodbold og manglende udvikling. Hold nu op hvor er det kedeligt at se FCK spille. Fodbold har udviklet sig over de sidste 10 år men FCK står i fantastisk stampe. Alt er som i en tidslomme. Både mig selv som er utilfreds og alle tilhængere som bare lader stå til.
    Man må selvfølgelig mene, hvad man vil, så din kritik er skam helt rimelig. Min opfattelse er, at vi ramte træværket et par gange, at vi skabte flere kæmpe chancer og at spøgelsesmålmanden lavede endnu et stort drop. Uanset hvor meget man vil være efter Ståle, må man acceptere, at han hverken må spille målmand eller angriber. Det er, efter min mening, urimeligt at kritisere ham for andres fejl, og nogle kunne nok finde på at tænke, at det primært skyldes kritik for kritikkens skyld.

    Citat Oprindeligt indsendt af Teiss Se meddelelser
    Lad os dog få en DN, KH eller en BH eller en som træner der stråler nye ideer eller positiv energi.
    Måske er jeg bare langsom i optrækket, men jeg har ingen anelse om, hvem de forkortelser dækker over. Jeg ved selvfølgelig ikke, om det er et generelt problem, eller om jeg bare bør leve med det.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  28. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 17.01.14, 20:04
  2. Heksekedel - evaluering
    By Dexters in forum De korte linier
    Svar: 15
    Sidste Meddelelse: 23.10.03, 07:30

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •