Side 11 af 16 FørsteFørste ... 891011121314 ... SidsteSidste
Viser resultater 151 til 165 af 234

Emner: Evaluering af Ståle version 2

  1. #151
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Ståle 2.0 - Mesterskab eller forsvind!

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Dont shoot the messenger. Det er ikke min holdning, det er en officiel FCK udmelding. FCK har i adskillige podcasts været meget tydelige om denne strategi. Det gælder både Ståle og Sune Schmidt. Hvis ikke FCK tror på, at et talent vil kunne begå sig succesfuldt i Europa, så sender man talentet videre. Et godt nuværende eksempel på det er Mads Aaqvist.
    Der kan man jo ærgre sig over at de ikke tidligere, hvis man vidste at de var kæmpe talenter trænede regelmæssigt med 1 holdet og derigennem blev presset og ikke følte sig fristet af udlandet

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #152
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,155

    Re: Ståle 2.0 - Mesterskab eller forsvind!

    Citat Oprindeligt indsendt af phillipo Se meddelelser
    Der kan man jo ærgre sig over at de ikke tidligere, hvis man vidste at de var kæmpe talenter trænede regelmæssigt med 1 holdet og derigennem blev presset og ikke følte sig fristet af udlandet
    Det kan du sagtens have ret i. Men igen, vi har jo absolut ikke hørt noget i medierne om talenter som brokker sig (som ham i BIF) over manglede sparing/kvalitet i træning eller lignende, så om det er et issue er svært at sige. Det er ikke mit indtryk, at det er derfor at f.eks. Victor skiftede.

    Det er nok en svær balancegang. For det nytter jo heller ikke noget, at hive et talent om i 1. holdstruppen til træning, hvis han ikke er god nok eller klar fysisk/psykisk. Uden at jeg ved det, så vil jeg egentlig tro, at systemet pt fungerer ret godt. Altså at lade gode u17 spille med u19 og lade gode u19 få enkelte træninger og reservekampe, samt træningslejre med 1. holdet. Holse er da vist forøvrigt allerede lovet en plads i 1. holdstruppen uden at han er der fast endnu.

  4. #153
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Ståle 2.0 - Mesterskab eller forsvind!

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det kan du sagtens have ret i. Men igen, vi har jo absolut ikke hørt noget i medierne om talenter som brokker sig (som ham i BIF) over manglede sparing/kvalitet i træning eller lignende, så om det er et issue er svært at sige. Det er ikke mit indtryk, at det er derfor at f.eks. Victor skiftede.

    Det er nok en svær balancegang. For det nytter jo heller ikke noget, at hive et talent om i 1. holdstruppen til træning, hvis han ikke er god nok eller klar fysisk/psykisk. Uden at jeg ved det, så vil jeg egentlig tro, at systemet pt fungerer ret godt. Altså at lade gode u17 spille med u19 og lade gode u19 få enkelte træninger og reservekampe, samt træningslejre med 1. holdet. Holse er da vist forøvrigt allerede lovet en plads i 1. holdstruppen uden at han er der fast endnu.
    Ja det virker til de er glade men vejen til 1 holdet er MEGET lang for de unge spillere. Men når man har et super talent som Victor Jensen efter sigende skulle være, så er det da ærgerligt at han ikke var mere med de voksne.

    Tror nu at en spiller som Røjkjær ville have fået en hel del superliga minutter hvis han var blev i Silkeborg. Så kan man jo diskutere hvad der er bedst for hans udvikling. Er det at spille og træne med Silkeborgs superligatrup på et lavere niveau end Københavns eller er det at være en del af Københavns setup uden den samme mænge superliga minutter

  5. #154
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,155

    Re: Ståle 2.0 - Mesterskab eller forsvind!

    Citat Oprindeligt indsendt af phillipo Se meddelelser
    Ja det virker til de er glade men vejen til 1 holdet er MEGET lang for de unge spillere. Men når man har et super talent som Victor Jensen efter sigende skulle være, så er det da ærgerligt at han ikke var mere med de voksne.

    Tror nu at en spiller som Røjkjær ville have fået en hel del superliga minutter hvis han var blev i Silkeborg. Så kan man jo diskutere hvad der er bedst for hans udvikling. Er det at spille og træne med Silkeborgs superligatrup på et lavere niveau end Københavns eller er det at være en del af Københavns setup uden den samme mænge superliga minutter
    Vi er helt enige. Jeg er også sikker på, at du har ret mht Røjkjær. Jeg ved dog ikke helt, hvad løsningen skal være. Det har altid undret mig lidt, at man ikke sender lidt flere spillere ud på leje, som man med stor succes gjorde med Toutouh. Men nu gør man det med Keita og havde gjort det med Roerslev, hvis man havde haft styr på reglerne. En Røjkjær udlejet en sæson til et middelgodt dansk eller svensk hold kunne være en god ide.

    Det undrer mig forøvrigt også, at man ikke i højere grad udnytter sin købekraft i DK mht talenter, forstået på den måde, at man da kunne købe en spiller som Robert Skov mens han er rimelig billig og lade ham blive 1-2 sæsoner i SIF. Det kan ikke være den store udgift, og man har måske en kanonspiller til rådighed om et par sæsoner.

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #155
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Ståle 2.0 - Mesterskab eller forsvind!

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Vi er helt enige. Jeg er også sikker på, at du har ret mht Røjkjær. Jeg ved dog ikke helt, hvad løsningen skal være. Det har altid undret mig lidt, at man ikke sender lidt flere spillere ud på leje, som man med stor succes gjorde med Toutouh. Men nu gør man det med Keita og havde gjort det med Roerslev, hvis man havde haft styr på reglerne. En Røjkjær udlejet en sæson til et middelgodt dansk eller svensk hold kunne være en god ide.

    Det undrer mig forøvrigt også, at man ikke i højere grad udnytter sin købekraft i DK mht talenter, forstået på den måde, at man da kunne købe en spiller som Robert Skov mens han er rimelig billig og lade ham blive 1-2 sæsoner i SIF. Det kan ikke være den store udgift, og man har måske en kanonspiller til rådighed om et par sæsoner.
    Meget enig. Man kunne kalde det mini Chelsea/Udinese. Ved godt vi ikke kan købe 40 talenter og sende dem på græs i andre klubber som Chelsea. Men satse og købe Skov, Mæhle da han var i Aab osv. og lad dem blive i den sælgende klub eller sende dem til Sverige indtil dem de er købt som erstatning for bliver solgt. Men så skal vi nok ned på u-17/19 niveau hvis vi skal lave den forretningsgang

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #156
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Ståle 2.0 - Mesterskab eller forsvind!

    Hvis man vil bedømme Ståle, må man bedømme ham på, hvad det er, han rent faktisk prøver på i FCK - ikke hvad Ajax, FCN eller andre har gang i.
    Strategien - eller forretningsmodellen, om man vil - i FCK er jo sådan set rimeligt enkel: At uddanne gode ligaspillere til at blive internationale spillere, der kan begå sig i større ligaer mhp. videresalg. Fremgår bl.a. her: http://www.mediano.nu/oversigt/2017/...l-at-skifte-ud

    Gundelementerne er et klart spilkoncept, som har vist sig internationalt gangbart, samt en rekrutteringsstrategi hvor man henter folk, der er fysisk og teknisk klar til at indgå i spilkonceptet, men måske ikke er helt udviklet mentalt og taktisk. Værdiskabelsen - som gør at FC kan holde en positiv bundlinje mht. transfers - ligger i, at spillerne lærer noget og udvikler sig, mens de spiller i FC - især mentalt og taktisk - samt at de får opbygget et internationalt renomme i kraft af, at vi er med i EL eller CL. Udviklingstiden fra køb til salg er typisk 2-3 år.

    At der er tale om udvikling, indebærer også, at spillerne ikke nødvendigvis leverer højt niveau fra dag 1.

    Selvfølgelig skal der også rekrutteres nogle erfarne spillere for at få det hele til at hænge sammen og støtte i udviklingen af de 'produkter', forretningen lever af. Her er der tale om ren udgift, da mulighederne for videresalg er små. Og her er vi selvfølgelig nødt til at holde os inden for nogle prisrammer, som klubbens driftsøkonomi tillader - entreindtægter, præmiepenge, tv-penge osv. Som en dansk klub i Superligaen er driftsøkonomien væsentligt mere begrænset end i hollandske, belgiske, franske m.v. klubber. CL gruppespil er selvfølgelig med til at løfte barren - men over 10 år har vi 3 gruppespil, og allerede her outperformer vi klubber med langt større budgetter, så mere kan næppe påregnes.

    Mht. talentudvikling er vi lidt begrænset af vores spillekoncept, som stiller store krav til fysik. Små vævre teknikere har sværere ved at tage springet fra U19 til vores 1. hold. Ajax har en anden tilgang - og langt større budgetter. De kan satse på at have mange talenter af meget høj kvalitet, og det kan i international sammenhæng kompensere for, at de mangler noget på det fysiske og defensive. Men Ajax's internationale resultater er da også meget svingende, og de har også kun 3 CL deltagelser over de sidste 10 år ligesom os. FCN giver plads til flere at de attraktive små teknikere end os, men klarer sig så også væsentligt dårligere end os i både Suppen og Europa.

    Man kan sagtens forestille sig andre strategier i FCK end den nuværende. Fordelen ved den nuværende strategi er, at den giver gode resultater over tid, og at vi har den helt rette mand ved roret til at løfte den.


  10. #157
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    836

    Re: Ståle 2.0 - Mesterskab eller forsvind!

    rigtig fint indlæg, en fin analyse. Kaster en smule lys på mit voksende mismod.

  11. #158
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    893

    Re: Ståle 2.0 - Mesterskab eller forsvind!

    Ståle har sit koncept - det har virket og virker. Pt. kører spillet ikke - det skal nok komme. Problemet er i min optik den manglende indstilling! Tidligere ville en dårlig halvleg resultere i en verbal "røvfuld" i pausen = et forandret hold i 2. halvleg.

    I øjeblikket lader det til, at Ståle ikke helt formår at sætte spillerne op, endvidere at have "nosser" nok til at flå dem ud, når de ikke præsterer. Dette er bekymrende. Gejsten og fight skal tilbage. Når spillet ikke kører må man tage nogle advarsler, give den noget ekstra i nærkampene og generelt knokle røven ud af bukserne! Det er ikke det der sker - det er i mine øjne meget meget bekymrende!

  12. #159
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Ståle 2.0 - Mesterskab eller forsvind!

    Citat Oprindeligt indsendt af thomasroy Se meddelelser
    Ståle har sit koncept - det har virket og virker. Pt. kører spillet ikke - det skal nok komme. Problemet er i min optik den manglende indstilling! Tidligere ville en dårlig halvleg resultere i en verbal "røvfuld" i pausen = et forandret hold i 2. halvleg.

    Iøjeblikket lader det til, at Ståle ikke helt formår at sætte spillerne op, endvidere at have "nosser" nok til at flå dem ud, når de ikke præsterer. Dette er bekymret ende. Gejsten og fight skal tilbage. Når spillet ikke kører må man tage nogle advarsler, give den noget ekstra i nærkampene og generelt knokle røven ud af bukserne! Det er ikke det der sker - det er i mine øjne meget meget bekymrende!
    Han har da skiftet mere ud efter 45' min end nogensinde. Jeg er at Yus får alt for meget tid på banen, men mon ikke det også skyldes at Ståle gerne vil have ham i omdrejninger. Personligt hader jeg det, men det er vel et fair nok grundlag.
    Mht. Den gamle traver om at man bare skal knokle røven ud af bukserne, så er jeg ikke uenig, men holdet er sådan set fint retur og med fremme, det er de taktiske problemer der ser lyset. Jeg er kæmpe fan af Ståle, ikke så meget kamp for kamp, for ofte er det kedeligt at stå med 11 mand i eget felt når Viborg tager dødbolde. Men fordi han bygger et bulletproof system op. Jeg synes udgangspunktet for Atletico er et fint sted at komme kigge. Her deler vi langt hen ad vejen det defensive koncept, med få undtagelser. Men modsat AM sø er vores offensive tilgang ved bolderobringer vidt forskellige, de virkelig er effektive er omstillinger, og her sover vi fuldstændig. Det håber jeg at konceptet udvikler. Tilbage til knokle røven ud af bukserne. I Ståles setup handler det ikke om at løbe mest, det handler om at rykke sig så muligheden opstår til den næste i rækken, således ses at kanten trækker ind og backen kan lave et indlæg/komme til baglinjen. Men modsat tidligere er vores to angribere ikke lige så stærke i hovedspillet. Santander er et monster, men ikke mod 6-7 spillere - og Pavlovic skal blot skubbes lidt før det går i vasken. Jeg synes vi mangler gennemspilstanker fra træningsbanen, Verbic har tendens til at spille en bold op på angriberen og håbe på en 1-2 igennem, og det bifalder jeg, men da de ALTID er markeret og bliver skubbet i ryggen er bolden retur fra angriberen sjældent god nok. JEG savner krydsløb, jeg savner overtal på små områder foran boksen. Det vil give muligheder centralt eller plads til backen. Jeg savner at se en helt gennemtænkt plan for hvordan vi angriber et forsvar centralt, og sidst så savner jeg en mere varieret opspilsplan - samt en erkendelse af at vi ikke skal vinde på hovedstød.
    Pavlovic har vidst sig at være uhyggelig når han først er retvendt og med plads, så drop ham som tagetman og lad ham spiller bagved Santander. Jeg vil have at vi får Falks kreativitet til at være taktikken når vi har et etableret angreb, jeg vil se de aflevering fra Yus, Gregus, Kvist osv. Det skal vide hvordan vi åbner og være klar på hvordan vi går efter struben - som en løve!

    Vi vinder stort set altid fordi grundprincipper er at agere som en enhed. Men det ville være fedt at se den samme taktiske komplethed offensivt som defensivt.

  13. Den følgende bruger er enig i dette:
    Orb

  14. #160
    Tilmeldingsdato
    Feb 2007
    Indlæg
    361

    Re: Ståle 2.0 - Mesterskab eller forsvind!

    Citat Oprindeligt indsendt af thomasroy Se meddelelser
    Ståle har sit koncept - det har virket og virker.
    ______________________________ _____________________________
    Facts:
    Vi har det største budget - og vi udnytter det.
    Vi spiller røvsygt - Vinder ingen nye fans, med den røvsyge spillestil.
    ______________________________ _____________________________


    Tror de fleste andre end CV kunne gøre det samme eller bedre.
    Hvorfor?
    Se rundt omkring hvor meget andre trænere for ud af meget lidt... og se hvor meget Ståle for ud af rigtig meget. - vi har på papiret den absolut bedste trup, men spiller ad lort.

    Fuck hvor jeg ikke gider ham, ny træner og sportsdirektør, tak.
    "you ain't got no wins in my casa,
    Que te pasa, you ain't even in my clasa" - Big Pun
    http://forum.ultras-tifo.net - https://kassiesa.net/uefa/

  15. #161
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,767

    Re: Ståle 2.0 - Mesterskab eller forsvind!

    Citat Oprindeligt indsendt af GameForReal Se meddelelser
    ______________________________ _____________________________
    Facts:
    Vi har det største budget - og vi udnytter det.
    Vi spiller røvsygt - Vinder ingen nye fans, med den røvsyge spillestil.
    ______________________________ _____________________________


    Tror de fleste andre end CV kunne gøre det samme eller bedre.
    Hvorfor?
    Se rundt omkring hvor meget andre trænere for ud af meget lidt... og se hvor meget Ståle for ud af rigtig meget. - vi har på papiret den absolut bedste trup, men spiller ad lort.

    Fuck hvor jeg ikke gider ham, ny træner og sportsdirektør, tak.
    Der burde snart være et filter for indlæg, der bare ikke gik igennem når man når en maks grænse for unuanceret vrøvl.
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm


  16. #162
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,218

    Re: Ståle 2.0 - Mesterskab eller forsvind!

    Citat Oprindeligt indsendt af GameForReal Se meddelelser
    ______________________________ _____________________________
    Facts:
    Vi har det største budget - og vi udnytter det.
    Vi spiller røvsygt - Vinder ingen nye fans, med den røvsyge spillestil.
    ______________________________ _____________________________


    Tror de fleste andre end CV kunne gøre det samme eller bedre.
    Hvorfor?
    Se rundt omkring hvor meget andre trænere for ud af meget lidt... og se hvor meget Ståle for ud af rigtig meget. - vi har på papiret den absolut bedste trup, men spiller ad lort.

    Fuck hvor jeg ikke gider ham, ny træner og sportsdirektør, tak.
    Har du set vores europæiske resultater de sidste 10 år. Det er ligefør at jeg vil våge påstanden at vi er bedste hold i Europa over de sidste 10 år, hvis man opgjorde resultaterne i forhold til invisteringen.

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #163
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,871

    Re: Ståle 2.0 - Mesterskab eller forsvind!

    Selv i Norge kan de se at Ståles udfordringer er selskabte, hvis man fjerner alle skaderne. Der har slet og ret været for stor udskiftning, på for kort tid.

    http://www.bt.dk/fodbold/ekspert-rev...bt-problemerne

    Ståle skal blive skarpere på at fordele salgene. Derudover synes jeg at han helt seriøst er nødt til at se på vores scouts. For det arbejde de udføre, er jeg på ingen måde imponeret af.
    Sidst redigeret af albinus1985 : 26.08.17 kl. 07:23

  19. De følgende 2 brugere er enige:

  20. #164
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,155

    Re: Ståle 2.0 - Mesterskab eller forsvind!

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Ståle skal blive skarpere på at fordele salgene.
    Ja man kan jo gå to veje.

    1) Forsøge at fordele salgene med 1-2 store profiler hvert år
    2) Holde spillerne lidt længere som med Delaney og Zanka for at toppe holdet et år for at komme i CL og klare sig godt som sidste år. Vi kunne jo sagtens have spredt det hele lidt, men så havde vi jo ikke haft Zanka og Delaney i sidste sæson.

    Hvis man som mig foretrækker pkt 2, så virker den kritik ærligt talt ret fjollet. Problemet med pkt 2 er selvfølgelig, at man nogle år har flere kontrakter der ender og flere aftaler med spillere om salg. Samtidig risikerer man (som det var tilfældet i år), at vi bliver offer for egen succes og tilbudene vælter ind med den indvirkning, at nogle tilbud er svære at sige nej til, og at man har et helt hold med spillere, som gerne vil afsted.

    Vi må som lille led i fødekæden indse, at vi ikke både kan blæse og have mel i munden samtidig. Vil vi have kæmpe sæsoner som sidste år, så vil en naturlig åreladning også med stor sandsynlighed komme bagefter.

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Derudover synes jeg at han helt seriøst er nødt til at se på vores scouts. For det arbejde de udføre, er jeg på ingen måde imponeret af.
    Enig. Vores indkøb det sidste 1-2 år har over en bred kam ikke været imponerende. Og dem der har været gode (med få undtagelser som Santander) kunne de fleste af os nok have scouted selv som f.eks. Falk. Det er selvfølgelig svært at vide, om det er scoutingen der er tynd, eller Ståle/Lange som vil have specielle typer, eller hvad der er galt. Måske har vi også bare for høje tanker om, hvad det er muligt at hente.

  21. De følgende 6 brugere er enige:

  22. #165
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    946

    Re: Ståle 2.0 - Mesterskab eller forsvind!

    Der er en del der snakker godt om Farum/Hjulmand-modellen, hvor der i udpræget grad satses på talenter og egen avl.

    Jeg tror dog at det helt store problem med den model i FCK er, at bare fordi vi kan smide 5x mere mønt i foretagendet, så giver det ikke 5 gange så mange mesterskaber og CL gruppespil. Og dét er vel noget i den dur vi skal ramme for at det er bedre alternativ.

    Hvert 3.-5. år lykkes det for Farum at time deres udvikling med vores nedtur og det er bare sådan det er. Heller ikke mægtige Bayern vinder mere end hvert andet mesterskab. Og Ajax slet ikke. Skal vi derfor bare rule om på ryggen og give op? Nej, men der er trods alt naturlig udvikling og vi kan ikke gardere os mod at andre hold ruster til at slå til når vi engang imellem er svage.

    På den helt lange bane er vores strategi den der sikrer den højeste succesrate målt på antallet af titler og europæiske deltagelser.

    Vi skal dog aldrig holde op med at prøve at forbedre denne opskrift, men jeg tror det er en fejl at ville ændre radikalt i organisationen, for vores udgangspunkt er som det er, i en lavt rangeret og ikke vanvittig attraktiv liga.


Side 11 af 16 FørsteFørste ... 891011121314 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 17.01.14, 20:04
  2. Heksekedel - evaluering
    By Dexters in forum De korte linier
    Svar: 15
    Sidste Meddelelse: 23.10.03, 07:30

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •