Side 12 af 16 FørsteFørste ... 29101112131415 ... SidsteSidste
Viser resultater 166 til 180 af 234

Emner: Evaluering af Ståle version 2

  1. #166
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    558

    Re: Ståle 2.0 - Mesterskab eller forsvind!

    Citat Oprindeligt indsendt af FCK4LIF3 Se meddelelser
    .Hvert 3.-5. år lykkes det for Farum at time deres udvikling med vores nedtur og det er bare sådan det er.
    Kan man ikke drage ret store paralleller mellem det vi og FCN gør? Vi ser os begge som sælgende klubber der tager spillerens udvikling seriøst, og ved at vi er nødt til det (og ligeså vigtigt have ry for det) for at tiltrække de spillere vi ønsker. Forskellen ligger så i økonomien (og deraf det sportslige niveau), så når vi holder sammen på truppen i en ekstra (halv)sæson så går vi i CL og spiller europæisk efter nytår mens FCN kan være heldige at time deres peak med vores lavpunkt og der satse på DM.

    Vi kunne sikkert godt vinde DM oftere, hvis vi droppede peaksæsoner som sidste år, og skar lidt af toppen samt lidt af bunden, men har vi det ikke okay?

    I øvrigt tror jeg også at en klub på det niveau vi befinder os på oplever ret store udsving i kvaliteten af de spillere det er muligt at tiltrække. I sidste sæson så vi toppen af hvad vi kan da vi hentede Boilesen, Okore og Thomsen ind som "luksustilføjelser", så ser vi måske i denne sæson et lavpunkt, også er det ekstremt frustrerende at det falder sammen med en generelt stor udskiftning og deraf fald i det sportslige niveau.

  2. De følgende 10 brugere er enige:

  3. #167
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Ståle 2.0 - Mesterskab eller forsvind!

    Citat Oprindeligt indsendt af FCK4LIF3 Se meddelelser
    Der er en del der snakker godt om Farum/Hjulmand-modellen, hvor der i udpræget grad satses på talenter og egen avl.

    Jeg tror dog at det helt store problem med den model i FCK er, at bare fordi vi kan smide 5x mere mønt i foretagendet, så giver det ikke 5 gange så mange mesterskaber og CL gruppespil. Og dét er vel noget i den dur vi skal ramme for at det er bedre alternativ.

    Hvert 3.-5. år lykkes det for Farum at time deres udvikling med vores nedtur og det er bare sådan det er. Heller ikke mægtige Bayern vinder mere end hvert andet mesterskab. Og Ajax slet ikke. Skal vi derfor bare rule om på ryggen og give op? Nej, men der er trods alt naturlig udvikling og vi kan ikke gardere os mod at andre hold ruster til at slå til når vi engang imellem er svage.

    På den helt lange bane er vores strategi den der sikrer den højeste succesrate målt på antallet af titler og europæiske deltagelser.

    Vi skal dog aldrig holde op med at prøve at forbedre denne opskrift, men jeg tror det er en fejl at ville ændre radikalt i organisationen, for vores udgangspunkt er som det er, i en lavt rangeret og ikke vanvittig attraktiv liga.
    Enig. At begynde at betragte FCNs model som løsningen til FCK er helt grotesk. Siden 2013 er klubben ikke endt højere end sjettepladsen - og har endda været helt nede på en niendeplads. Det er ikke ligefrem imponerende, men det er den pris, man betaler, når man primært satser på talentudvikling.

    Ståle forklarer i øvrigt ganske glimrende sine dispositioner og ups-and-downs i det seneste år: https://www.youtube.com/watch?v=n5xDG3OnvAM
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #168
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Ståle 2.0 - Mesterskab eller forsvind!

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Enig. At begynde at betragte FCNs model som løsningen til FCK er helt grotesk. Siden 2013 er klubben ikke endt højere end sjettepladsen - og har endda været helt nede på en niendeplads. Det er ikke ligefrem imponerende, men det er den pris, man betaler, når man primært satser på talentudvikling.

    Ståle forklarer i øvrigt ganske glimrende sine dispositioner og ups-and-downs i det seneste år: https://www.youtube.com/watch?v=n5xDG3OnvAM
    Jeg er heller ikke enig i, at FCN modellen 1:1 er hvad, FCK har brug for. Du kan dog ikke sammenligne med FCN anno 2013, men derimod skal du sammenligne fra december 2015, hvor Hjulmand blev ansat og Tom Vernon købte klubben.

    Jeg synes sagtens, man kan skele til FCN og snuppe de elementer herfra, der virker. Eksempelvis kan jeg ikke se, hvorfor det på nogen måde ikke skulle gavne vores klub at kunne spille en form for offensiv fodbold, hvor alle på banen rent faktisk er taktisk skolet i, hvad de skal gøre. Hvor der løbes for boldholder og hvor taktikken er vægtet på de kompetencer, der ER i holdet, og ikke HAR været i holdet.

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #169
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,155

    Re: Ståle 2.0 - Mesterskab eller forsvind!

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    Hvor der løbes for boldholder og hvor taktikken er vægtet på de kompetencer, der ER i holdet, og ikke HAR været i holdet.
    Jeg går ud fra, at den kritik gælder vores nuværende stil, som måske er mere tilpasset et angreb med Santander/Corner end Pieros/Pavlovic? I så fald skal vi nok lige klappe hesten lidt med netop den kritik og måske tage den igen til vinter. Hjulmand var også 2-3 måneder om at få tingene til at klappe, da han trådte til og lavede om. Det skal Ståle vel også have til rådighed nu, når holdet angribertyper nu er lidt anerledes med Santanders skade. Læg dertil at flere vigtige folk først er på vej tilbage nu, at vi har spillet Europa og dermed ikke haft samme tid til at træne som FCN, og at vi har haft et defensivt kollaps som skulle løses først.

    Jeg forventer gode resultater snart, at vi igen kommer til at dominere kampene og ikke mindst vinde dem. Men det gode spil regner jeg egentlig ikke med før foråret eller tidligst sent efterår.

    Edit:
    Mht løb uden bold er jeg helt enig. Vi har været alt for stillestående. Men det handler nok lidt om manglende fysiske overskud (Jeg kigger på dig Storskov), manglende selvtillid og manglende kontinuitet.

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #170
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,218

    Re: Ståle 2.0 - Mesterskab eller forsvind!

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    Jeg synes sagtens, man kan skele til FCN og snuppe de elementer herfra, der virker.
    Mon ikke det allerede sker? Den helt store forskel på ungdomsbold i FCK, vs. resten af ligaen, er at vi uddanner med henblik på at talentet kan begå sig Europæisk. Det er i hvert fald påstanden fra Sune Schmidt

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    Eksempelvis kan jeg ikke se, hvorfor det på nogen måde ikke skulle gavne vores klub at kunne spille en form for offensiv fodbold, hvor alle på banen rent faktisk er taktisk skolet i, hvad de skal gøre. Hvor der løbes for boldholder og hvor taktikken er vægtet på de kompetencer, der ER i holdet, og ikke HAR været i holdet.
    Igen må jeg referer til fanradioens glimrende podcast om talent udviklingen i FCK. Op til og med U17, trænes kun offensiv fodbold. De defensive koncepter trænes først fra U17 og frem efter.

    https://soundcloud.com/fckfanradio/m...ikling-special

    Og så er jeg uenig i at FCK ikke har et offensivt koncept. Det offensive koncept skal kunne bruges i Europa, og mod modstandere der har "parkeret bussen". Pieros' chance i første halvleg er et pragt eksempel på offensiv fodbold ala Ståle / FCK. Og det er netop en metode der vil virke både mod hold der er defensivt indstillet, og i Europa. I Europa er fokus, at sikrer sig mod dumme Claudemir boldtab på midten af banen, I Ligaen er fokus at tvinge de andre hold til at spille bredt.

  10. #171
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    732

    Re: Ståle 2.0 - Mesterskab eller forsvind!

    Det her argument med at vi ikke giver vores ungdomsspillere spilletid i Superligaen fordi vi uddanner dem til at kunne begå sig i Europa er nonsense IMO. Europa kræver alt andet lige et højere niveau end Superligaen. Så hvis det faktisk forholdt sig sådan kunne vi vel forvente at se flere, ikke færre, ungdomsspillere få spilletid end vores konkurrenter, der "kun" skoler dem til Superligaen.
    Sidst redigeret af Emilo : 01.09.17 kl. 13:40

  11. #172
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,218

    Re: Ståle 2.0 - Mesterskab eller forsvind!

    Citat Oprindeligt indsendt af Emilo Se meddelelser
    Det her argument med at vi ikke giver vores ungdomsspillere spilletid i Superligaen fordi vi uddanner dem til at kunne begå sig i Europa er nonsense IMO. Europa kræver alt andet lige et højere niveau end Superligaen. Så hvis det faktisk forholdt sig sådan kunne vi vel forvente at se flere, ikke færre, ungdomsspillere få spilletid end vores konkurrenter, der "kun" skoler dem til Superligaen.
    Du skal vende den rundt. Det er kun de ungdomsspillere, som forventeligt kan nå europæisk niveau, som får chancen.

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #173
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,871

    Re: Ståle 2.0 - Mesterskab eller forsvind!

    Nu har jeg haft lidt tid til at tygge på klubbens dispositioner denne sommer. Det må stå soleklart for enhver, at truppen er mere kvantitativ, end kvalitativ. Med dette mener jeg at truppen er bredere end tidligere, hvilket langtidsskaderne og Matics begrænsede egenskaber på grønsværen, er et udspring af. Samtidig med at vi er blevet væsentligt svagere, set ud fra et profilmæssigt perspektiv, ovenpå vinterens og ikke mindst sommerens åreladning. Kun Zeca kan snige sig ind under sidstnævnte kategori.
    Lüftner og Vavro er indkøb for fremtiden, hvilket i og for sig er fint nok. Meeeeeen, et par mellemeuropæere med lidt eller begrænset engelskkundskaber, som aldrig har spillet zoneforsvar. Det kan have lange udsigter.
    Så er der vores to backs, Høgli og Pierre. Et par "seniorer", hvor deres fodboldmæssige egenskaber ikke ligefrem peger i himmelflugt. Høgli kan jeg et eller andet sted godt forstå, mens jeg har det lidt mere stramt med Pierre, som oven i købet har fået en femårig aftale. Det er uforståeligt. To år med option på mere, havde været rigeligt.
    Slutteligt er der vores to angrebstilgange, Pieros og Pusic. Begge minder om Pavlovic i statur, hvilket betyder at jeg sidder tilbage med spørgsmålet. Hvor er Cornelius afløser?
    Selvfølgelig skal alle spillerne have tid til lige at finde sig selv. Men den har de ikke evigt, og denne sæson kan være overstået før den egentlig kom i gang. Og jeg bliver kun mere pessimistisk, når jeg tænker på hvad der venter os fans til næste år. Der vil vi stå med akkurat samme problematik, når Robin, Ankersen, Toutouh, Verbic og Santander, alle drager videre på nye eventyr.
    Nå, mht. dette transfervindue, så løber jeg ikke rundt med armene over hovedet. Og jeg drømmer om en fremtid, hvor vi som førhen, lander nogle skandinaviske landsholdsprofiler.

  14. De følgende 5 brugere er enige:

  15. #174
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    732

    Re: Ståle 2.0 - Mesterskab eller forsvind!

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Du skal vende den rundt. Det er kun de ungdomsspillere, som forventeligt kan nå europæisk niveau, som får chancen.
    Det forklarer vel meget godt hvorfor vi ikke bruger nogen ungdomsspillere så...

  16. De følgende 2 brugere er enige:

  17. #175
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    756

    Re: Ståle 2.0 - Mesterskab eller forsvind!

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Nu har jeg haft lidt tid til at tygge på klubbens dispositioner denne sommer. Det må stå soleklart for enhver, at truppen er mere kvantitativ, end kvalitativ. Med dette mener jeg at truppen er bredere end tidligere, hvilket langtidsskaderne og Matics begrænsede egenskaber på grønsværen, er et udspring af. Samtidig med at vi er blevet væsentligt svagere, set ud fra et profilmæssigt perspektiv, ovenpå vinterens og ikke mindst sommerens åreladning. Kun Zeca kan snige sig ind under sidstnævnte kategori.
    Lüftner og Vavro er indkøb for fremtiden, hvilket i og for sig er fint nok. Meeeeeen, et par mellemeuropæere med lidt eller begrænset engelskkundskaber, som aldrig har spillet zoneforsvar. Det kan have lange udsigter.
    Så er der vores to backs, Høgli og Pierre. Et par "seniorer", hvor deres fodboldmæssige egenskaber ikke ligefrem peger i himmelflugt. Høgli kan jeg et eller andet sted godt forstå, mens jeg har det lidt mere stramt med Pierre, som oven i købet har fået en femårig aftale. Det er uforståeligt. To år med option på mere, havde været rigeligt.
    Slutteligt er der vores to angrebstilgange, Pieros og Pusic. Begge minder om Pavlovic i statur, hvilket betyder at jeg sidder tilbage med spørgsmålet. Hvor er Cornelius afløser?
    Selvfølgelig skal alle spillerne have tid til lige at finde sig selv. Men den har de ikke evigt, og denne sæson kan være overstået før den egentlig kom i gang. Og jeg bliver kun mere pessimistisk, når jeg tænker på hvad der venter os fans til næste år. Der vil vi stå med akkurat samme problematik, når Robin, Ankersen, Toutouh, Verbic og Santander, alle drager videre på nye eventyr.
    Nå, mht. dette transfervindue, så løber jeg ikke rundt med armene over hovedet. Og jeg drømmer om en fremtid, hvor vi som førhen, lander nogle skandinaviske landsholdsprofiler.
    Jeg er 100% enig. Jeg har skrevet stort set det samme indlæg på bold.dk. Når man ser på hvordan handlerne toppede op til sidste sæson med spillere som Ludwig, Amartey, Robin, Erik, Santander, Falk, Zanka, Ankersen og Verbic som de nok største successer, så er det mindre åbenlyst hvordan de nye spillere skal leve op til det. Samtidig passer de nye ikke helt så godt ind, som vi er vandt til. Du nævner det selv, to forsvarsspillere uden zone erfaring og to angribere der ikke kan agere løbende skur. Det er altså lidt mærkeligt.

  18. #176
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    558

    Re: Ståle 2.0 - Mesterskab eller forsvind!

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Du skal vende den rundt. Det er kun de ungdomsspillere, som forventeligt kan nå europæisk niveau, som får chancen.
    Er der ikke endnu højere krav vi stiller, altså at de skal kunne gøre en forskel i Europa her og nu, for at få chancen?

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #177
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    836

    Re: Ståle 2.0 - Mesterskab eller forsvind!

    Et lille blafrende lys midt i den mørke elendighed må være Boilesen, han er virkelig det scoop man havde håbet på. Ærgerligt at Okore åbenbart er en knækket mand, det er/var godt nok sørgeligt at være vidne til.

  21. De følgende 5 brugere er enige:

  22. #178
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,871

    Re: Ståle 2.0 - Mesterskab eller forsvind!

    Citat Oprindeligt indsendt af FC Franni Se meddelelser
    Et lille blafrende lys midt i den mørke elendighed må være Boilesen, han er virkelig det scoop man havde håbet på. Ærgerligt at Okore åbenbart er en knækket mand, det er/var godt nok sørgeligt at være vidne til.
    Boilesen har bestemt gjort det fornuftigt, men han hører hjemme ude på backen, hvor han via noget kontinuerligt spilletid, også vil komme ind i varmen til landsholdet igen.
    Når jeg har set ham centralt, specielt i de europæiske kampe, falder han for meget i stedet for at tage duellerne. Dette har betydet at modstandernes angriber har nået at blive retvendt med bolden. Så kan man altså komme til at se ret uheldig ud, og det er komplet unødvendigt.

  23. De følgende 5 brugere er enige:

  24. #179
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Ståle 2.0 - Mesterskab eller forsvind!

    Og SÅ røg Priske sgu. Ny assistenttrænerduo:

    1. assistenttræner: Johan Lange
    2. assistenttræner: Mikael Antonsson

    Tanker?

    Kilde:
    http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold..._source=050917
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  25. #180
    Tilmeldingsdato
    Apr 2015
    Indlæg
    64

    Re: Ståle 2.0 - Mesterskab eller forsvind!

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Og SÅ røg Priske sgu. Ny assistenttrænerduo:

    1. assistenttræner: Johan Lange
    2. assistenttræner: Mikael Antonsson

    Tanker?

    Kilde:
    http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold..._source=050917
    Det bliver allerede diskturet i transfertråden for sommeren 2017.
    "Er vi ikke enige om at vi har været nordeuropærisk mester i at lave store udmeldinger de sidste 10 år, hvor vi ikke har kunne følge med [...] "
    - Thomas Frank (Onside, 08-11-2015)

Side 12 af 16 FørsteFørste ... 29101112131415 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 17.01.14, 20:04
  2. Heksekedel - evaluering
    By Dexters in forum De korte linier
    Svar: 15
    Sidste Meddelelse: 23.10.03, 07:30

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •