Side 2 af 16 FørsteFørste 1234512 ... SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 234

Emner: Evaluering af Ståle version 2

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    Halløj!
    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Meeeen Ståle og holdet må meget gerne snart levere et eller andet acceptabelt - man går jo rundt med en depri-knude hele tiden. Er dog begyndt at tænke frem imod næste sæson... :-/
    Og netop det med at tænke frem til næste sæson er det bekymrende, for var det ikke allerede det vi begyndte at gøre på denne tid sidste år efter seks kampe med tre points, hvor Ståle lige var dukket op?

    Den store spildte mulighed var muligheden for at handle hurtigere og begynde den store (og ekstremt nødvendige) udskiftning allerede fra januar, eller endda før. Ståle kom trods alt til i august. I stedet blev der lagt en vild mængde penge for Cornelius, der blev leveret tilbage i temmelig krøllet tilstand, og de første to spillere af mange blev kørt i stilling til den store sommerudrensning. Nogle vil mene, at endda kun den ene er blevet klar i mellemtiden. Ondere tunger vil sige, at det i så fald er Mussis ;-)

    Anyhoo, det er for sent at gøre mere ved det nu. Men det er nu bekymrende, at der kan florere en tankegang - som vores cheftræner må have købt - om at vores mindre revival i slutningen af efteråret betød, at fik vi bare Cornelius ind kunne vi trille mesterskabet hjem alligevel, selv uden Ragnar Sigurdsson til at holde det sammen nede bagved. Det var selvfølgelig et selvmål på kort sigt, kunne vi se. Men samtidig var det at skubbe problemerne foran sig. Holdet kommer ikke til at hænge tæt sammen de første kampe, og er nu stresset af Europa på samme tid, så pludselig ligner det den anden mellemsæson i træk.

    Ståles evner som strateg ser ikke så fantastisk blændende ud i det øjeblik. Dog heller ikke hjulpet ovenfra af en direktør, der først sent fyrer C.V. af og giver Ståle hele ansvaret - et ansvar, han med held kunne have fået inden sidste transfervindue, hvis man alligevel mente at han var manden for den samlede opgave.

  2. De følgende 4 brugere er enige:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    434

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    Citat Oprindeligt indsendt af /Simon Se meddelelser
    Bare lige for at sætte lidt tal på elendigheden:

    Før Ståles tilbagekomst havde vi ikke tabt en ligakamp med en manko på tre eller flere mål i Parken siden den berømte "Erik Bo hattrick"-kamp i påsken i 2000. Nu er det sket to gange på under et halvt år, den ene af gangene mod deltidsprofessionelle oprykkere.

    Sidste gang vi tabte to ligakampe på hjemmebane i træk var i 1998 (over 16 år siden!), og der er nu mulighed for at sætte en fin klubrekord ved at tabe den næste også, for det er nemlig aldrig sket før.
    Sådan er statistik jo så taknemmelig når der skal understreges en pointe, og jeg medgiver at det ser skidt ud. Men djævlen ligger i detaljen, og jeg synes vi var lidt uheldige mod FCM. Marvin skulle have scoret, men brugte for lang tid inden han skød på overliggeren. Cornelius havde et godt forsøg på Hougaard, som var heldig (og dygtig) at parere til hjørnespark. Det er ikke fordi vi spiller os frem til et hav af chancer, men havde en af de to gået ind kunne kampbilledet meget vel have været et helt andet.

    Omvendt havde FCM stort set ingenting, før til allersidst, hvor vi igen lukker mål ind på dødbolde/indlæg. Det bliver der arbejdet på, må man formode, men skal man hive noget positivt frem bliver der ikke skabt store chancer på os i åbent spil.

    Jeg er ikke parat til at sælge sæsonen og vente på at det bliver bedre i 15/16. Vi kommer ikke i CL-gruppespil, men jeg håber kampene mod Leverkusen bliver brugt konstruktivt, og at holdet fører farten og intensiteten med ind i ligaen. Der venter tre ekstremt vigtige kampe mod OB, AaB og BIF, som gerne skulle give syv points og helst ni. Med fare for at blive stemplet som totalt lalleglad, tror jeg altså ikke det er umuligt. Står vi efter de tre næste ligakampe med et udbytte på fem p. eller derunder, skal jeg nok tage en nej-hat i sombrerostørrelse på.

  4. De følgende 6 brugere er enige:

  5. #18
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,471

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    "Der er tale om seriøs mangel på retning og mangel på kvalitet flere steder på banen, og det kan simpelthen ikke være acceptabelt hvis vi ender med at have pisset guldchancen væk inden turneringens første tredjedel er afviklet. Jeg ved ikke hvad der skal til, men jeg håber virkelig Ståle har en idé, for det virker på ingen måde givet at bedre tider venter lige om hjørnet, hvis bare folk er tålmodige nok"

    - Det er både meget rigtigt og meget bekymrende. Det sidste pga. dit åbne spørgsmål. For det kan virkelig være svært at se, hvad Ståle Solbakken vil med truppen. Et eksempel på dette kunne være, at vi på kanterne er besat med spillere (Nicolai Jørgensen undtaget), der har deres største forcer i omstillingsspillet, hvilket er fint i Europa, men ikke i superligaen, hvor vi må forvente, som oftest at skulle skabe kampene. Nuvel, Real Madrid har succes med samme opskrift på et betragteligt højere niveau, men det kræver at vi har spillerne til det - og det har vi ikke på den centrale midt. Og det kan være et udfald af den manglende idé. Med truppen. Et andet eksempel kunne være et specifikt indkøb, nemlig Steve De Ridder. Man udtalte at man havde haft kig på ham i en længere periode, hvilket jeg var tryg ved, siden dette måtte være et projekt, Ståle Solbakkens var med på. Jeg var dog usikker på, hvor han skulle placeres i systemet - som jeg skrev da vi signede ham, er han mere en Rurik Gislason+ end en Cesar Santin+ (som vi egentlig har brug for). Han er power, vilje og engagement snarere end bindeled, taktik og overblik. Jeg vil bestemt ikke afskrive belgieren, men jeg synes ikke det er godt, at man med en spiller man har haft så meget øje på, ikke helt kan finde ud af, hvilken rolle han skal have - ikke nødvendigvis positionen, men det han skal bidrage med.

    Det kan også være, at Ståle Solbakken helt generelt mangler idé. Til det offensive koncept. Og der ville det være interessant at kigge på det trænerteam, han har til rådighed. Kan det løfte opgaven? Hvis ikke, må han have nye folk ind. Det virkede som om, Bård Wiggen i sin tid gjorde en forskel. Hans bidrag er naturligvis svært at måle og veje, men helt simple skabeloner, som spillerne var trygge ved og kunne i søvne, blev stille og roligt implementeret. Som en ekstra gevinst lignede det, at spillerne udviklede sig af samme sikkerhed i spillet.

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #19
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    75

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    Jeg er sgu også rimelig træt af at tingene ikke kører i suppen og at vi taber 0-3 til Hobro og ikke vinder over FCM (synes dog vi spiller en godkendt kamp). Men jeg er stadigvæk rimlig rolig da holdet ser så spændende ud som det gør og jeg har en stærk tro på at når vi runder jul har vi et sammenspillet, stærkt hold som resten af suppen frygter. Spørgsmålet er så bare om vi stadigvæk er indenfor rækkevide af mesterskabet hvilket jeg ikke er sikker på vi er. Ståle har altid bygget defensive op først og efterfølgende har han bygget offensiven på og det virker som om det er det samme han gør nu. Som forsvaret spillede mod Dnipro så bliver der ikke scoret mange mål mod os og så skal vi have midtbanen og angrebet med. En anden detalje der også er positiv er på trods af den store udskiftning og de mange spiller indkøb har vi endnu ikke brugt/smadret hele budgettet så der er plads til endnu (måske en stor) signing eller også er der plads til noget stort til vinter.

    Jeg ser holdet som følgende:

    Målmand – SA og Willand – SA har spillet sig lidt op, men er stadigvæk ikke helt glad for ham som vores sidste skanse. Vil gerne se en klasse målmand på posten og det kan måske ske hvis Willand smutter.
    Højre back – Remmer – Her mangler der en back up. Tror høgli er købt til Venstre back og som mentor for Augustinssons og ikke er tiltænkt højre back kun i nødstilfælde så her mangler vi en back udover Remmer.
    Midtstoppere – Pelle, Zanka, Anton – Stærk trio så vil egentlig gerne se et talent som 4. valg så ingen indkøb her.
    Venstre back – Bengtsson, Høgli, Augustionsson – OK
    Højre midt – Gisla og Danny – OK
    Midt – Armartey, Delaney, Toutouh, Mussis, Claude – Når Mussis kommer i form og viser hvorfor han er så hypet synes jeg det ser fint ud. Er bange for Toutouh kommer lidt i overskud.
    Venstre midt – NJ, Baskim – NJ er konge når han er på toppen, men som vi nu igen ser i den vigtige Leverkusen kamp så er han skadet. Er bange får vi ikke kan regne med ham som fast mand så her skal vi bruge en mand til.
    Angreb – Cornelius, Ridderen, Marvin og Felfel – Synes egentlig på papiret det ser meget godt ud. Jeg synes stadigvæk Ridderen ser rigtig spændende ud, men skal åbenbart bruge mere tid end forventet til at spille sig ind. Han har haft store chancer hvor han med lidt held sagtens kunne have scoret 3 stykker og så ville han være sikker starter. Marvin har jeg altid været glad for men er kommet lidt i tvivl. Er sikker på Cornelius kun bliver bedre med tiden og når han får mere at arbejde med især på låget. Alligevel må jeg sige vi mangler en ekstra klasse angriber.

    Baseret på ovenstående må jeg bare sige at jeg stadigvæk synes at holdet ser rigtig godt ud og vi desværre nok bare må væbne os med lidt tålmodighed... Jeg er sikker på Ståle har meeeeeeget lang snor!

    P.S Ovenstående mangler forventer jeg ikke dækket i dette vindue, men forhåbentlig senest til næste sommer.

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #20
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    Citat Oprindeligt indsendt af Ribz Se meddelelser
    Ståle har altid bygget defensive op først og efterfølgende har han bygget offensiven på og det virker som om det er det samme han gør nu.
    Og det foreløbige resultat af de anstrengelser er at vi efter fem runder er det hold i ligaen der har lukket flest mål ind…

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar


  10. #21
    Tilmeldingsdato
    Dec 2009
    Indlæg
    229

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    Citat Oprindeligt indsendt af /Simon Se meddelelser
    Og det foreløbige resultat af de anstrengelser er at vi efter fem runder er det hold i ligaen der har lukket flest mål ind…

    /Simon
    Ja, og det eneste hold, vi har holdt et clean sheet mod, er Silkeborg, der endnu ikke har scoret i fem kampe!!!

  11. De følgende 9 brugere er enige:

  12. #22
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,304

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    Jeg kan godt forstå hvorfor folk er så nede i kulkælderen, men det ser nu ikke så sort ud som statistikkerne og de brudte (negative) rekorder ellers antyder. Som mange selv har været inde på, så har FCM en langt mere sammenspillet trup end vores og det lykkedes os alligevel at udspille dem i store dele af kampen og komme til nogle chancer, samt holde FCM fra chancer indtil slutningen. FCM scorer på, at Bak ikke bliver dækket ordentligt. Hobro scorer ligeledes på dumme fejl. Indlæg har vi generelt haft det svært med at håndtere og det er klart at alle de indbyrdes aftaler i forsvaret ikke er på plads, når det hele stort set er udskiftet.
    Offensivt er det ikke altid prangende, men sådan er det med nye og unge spillere. Ståle har samlet et utroligt spændende hold med stort potentiale, så jeg er ikke så pessimistisk endnu.
    Og selvom Hobro er spækket med deltidsproffer, så betyder det ikke, at de ikke kan spille bold. Det beviste de i første division, men allerede inden vi mødte dem havde de bevist, at de godt kunne begå sig i Superligaen og i fodbold er det nu sådan, at alt kan ske - ligesom Hobro kan slå os, kan vi slå Man U. Et stærkt kollektiv kan opnå rigtig meget i fodbold og det er gældende især i Superligaen.
    Konstruktiv kritik er altid på sin plads, men vi skal også give holdet tid til at opbygge et nyt kollektiv for før det sker, så vil der komme udfald (nogle større end andre) når individualisterne fejler.

  13. De følgende 3 brugere er enige:

  14. #23
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Konstruktiv kritik er altid på sin plads, men vi skal også give holdet tid til at opbygge et nyt kollektiv for før det sker, så vil der komme udfald (nogle større end andre) når individualisterne fejler.
    Skal vi ikke lige huske på, at det er en erklæret målsætning for sæsonen at vinde mesterskabet? Hvis det var en del af den overordnede plan, at de første mange kampe skulle afskrives resultatmæssigt som led i en større proces, der først skal kulminere på længere sigt, så er det da fjollet at melde sådan noget ud. Kritikerne gør jo sådan set ikke andet end at hænge Ståle og Hørsholt op på ambitioner, de selv har formuleret, og lige nu skal der ikke gå meget galt, før mesterskabet er virkelig langt væk. I praksis kan det være slut efter de kommende kampe mod OB, AaB og BØF.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar


  15. #24
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    890

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    Som jeg ser det, så er problemet ikke, hvor tight ikke-tight vores 4-4-2 er. Derimod er det et problem, at Ståle fortsat sætter sin lid til, at vi kan slide de andre op ved bare at køre på. Det kan vi ikke længere. De andre løber mere end os, de ved hvad vi kommer med og ikke mindst hvordan.
    I min optik er det store problem en manglende plan B! Når vi ikke scorer inden for de første 20 eller scorer først, så er der lige som ikke mere at komme med. Hvor er de alternative opstillinger? Hvor er systemskiftet (satsningen) fra bænken? Den er der ikke og har aldrig været der under Ståle - under nogen :-)
    Ja, skader og manglende kreativitet tæller også, men vi er sgu for nemme at læse/lukke ned.
    Sidst, men ikke mindst, så har jeg ofte meget meget svært ved at se organisationen i forsvaret. Er med på vi spiller zone, men tit og ofte ligner det nærmere alle gør hvad de vil! Man lader sin mand stå fri og 2-3 mand jagter hovedløst den modstander der har bolden...

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #25
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,865

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    Citat Oprindeligt indsendt af thomasroy Se meddelelser
    Som jeg ser det, så er problemet ikke, hvor tight ikke-tight vores 4-4-2 er. Derimod er det et problem, at Ståle fortsat sætter sin lid til, at vi kan slide de andre op ved bare at køre på. Det kan vi ikke længere. De andre løber mere end os, de ved hvad vi kommer med og ikke mindst hvordan.
    I min optik er det store problem en manglende plan B! Når vi ikke scorer inden for de første 20 eller scorer først, så er der lige som ikke mere at komme med. Hvor er de alternative opstillinger? Hvor er systemskiftet (satsningen) fra bænken? Den er der ikke og har aldrig været der under Ståle - under nogen :-)
    Ja, skader og manglende kreativitet tæller også, men vi er sgu for nemme at læse/lukke ned.
    Sidst, men ikke mindst, så har jeg ofte meget meget svært ved at se organisationen i forsvaret. Er med på vi spiller zone, men tit og ofte ligner det nærmere alle gør hvad de vil! Man lader sin mand stå fri og 2-3 mand jagter hovedløst den modstander der har bolden...
    Langt hen ad vejen er 4-4-2-systemet aldeles glimrende, eller for den sags skyld 4-4-1-1, som vi også praktiserer. Det helt store issue er tempo i boldomgangen, og manglende presspil.

    Hvis bare Ståle skulede lidt til sin trænerkollega i Madrid (Diego Simeone). Så udfører de det samme system til perfektion.

    I mindre målestok kunne det være fedt at se et presspil som tyrene fra Salzburg praktiserer.

  18. De følgende 8 brugere er enige:

  19. #26
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,304

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    Jeg synes ikke vi har spillerne til et hidsigt presspil og når vi møder store hold, så er det noget vi kan brække nakken på. Et sådan presspil mod eksempelvis Leverkusen havde været en dyr omgang, da deres boldomgang (og tempo) er så god at vi altid vil være "i undertal". Men det ville være rart at se et lidt mere organiseret presspil - især hvis vi veksler mellem aggressivt og passivt pres, men sådan noget kommer vil først når holdet er blevet kørt ordentligt sammen.

  20. #27
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,865

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Jeg synes ikke vi har spillerne til et hidsigt presspil og når vi møder store hold, så er det noget vi kan brække nakken på. Et sådan presspil mod eksempelvis Leverkusen havde været en dyr omgang, da deres boldomgang (og tempo) er så god at vi altid vil være "i undertal". Men det ville være rart at se et lidt mere organiseret presspil - især hvis vi veksler mellem aggressivt og passivt pres, men sådan noget kommer vil først når holdet er blevet kørt ordentligt sammen.
    Her er vi fuldstændig enige. Men når det er Superliga-bold der står på programmet, så skal modstanderne køres udover baglinjen ved hjælp af et aggresivt presspil gennem en hel kamp.


  21. #28
    martinpagh er offline Martin Pagh Ludvigsen, CA
    Tilmeldingsdato
    Apr 2007
    Indlæg
    147

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    Man kan kun beundre Ståle for hans langsigtede planlægning. Hvem havde fx forestillet sig, at Mussis ville komme tilbage og lave 40 mål i 15/16 efter et års træningslejr i Italien?

    http://www.bold.dk/nyt/medie-mussis-udlejes-til-genoa

  22. De følgende 4 brugere er enige:

  23. #29
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,148

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    Citat Oprindeligt indsendt af martinpagh Se meddelelser
    Man kan kun beundre Ståle for hans langsigtede planlægning. Hvem havde fx forestillet sig, at Mussis ville komme tilbage og lave 40 mål i 15/16 efter et års træningslejr i Italien?

    http://www.bold.dk/nyt/medie-mussis-udlejes-til-genoa
    Ståle viser da i det mindste handleevne og tager konsekvensen af, at Mussis ikke har leveret på træningsbanen.

  24. De følgende 7 brugere er enige:

  25. #30
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    353

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    Jeg var en anelse bekymret over alle de opgaver Ståle så ud til at skulle påtage sig, i forbindelse med hans forfremmelse i vinter. Om det er konsekvensen at den arbejdsbyrde vi ser i øjeblikket er ikke til at vide. Men det er et faktum at det både spil- og resultatmæssigt er gået ned ad bakke lige siden, efter en helt enestående "turnaround" i efteråret. Og lige nu ser det desværre ud til at det går rigtigt stærkt.

    Jeg ved at Ståle er en dygtig træner, men er meget i tvivl om han magter manager rollen. Indtil nu har han i hvert fald ikke bevist det, og hvis denne triste udvikling fortsætter, håber jeg at man igen vil overveje det sportslige setup. Det kan også være at en løsning kunne være at få Bård Wiggen tilbage på træningsbanen som aflastning / forlænget arm, og så kan det vel kun kun få langsomt med at få ham tilknyttet igen.

    Jeg håber at jeg tager fejl, og at vi om et år vil kigge tilbage og grine af panikstemningen der efterhånden har bredt sig herinde. Men jeg synes ikke at det ligefrem ligger i kortene, at det er det der kommer til at ske.
    Sidst redigeret af Mad As Hell : 24.08.14 kl. 01:40

Side 2 af 16 FørsteFørste 1234512 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 17.01.14, 20:04
  2. Heksekedel - evaluering
    By Dexters in forum De korte linier
    Svar: 15
    Sidste Meddelelse: 23.10.03, 07:30

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •