Side 3 af 16 FørsteFørste 12345613 ... SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 234

Emner: Evaluering af Ståle version 2

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Dec 2008
    Indlæg
    949

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    Bare lige en note i debatten: da Ståle var her første gang spillede vi også en omgang kedelig bold , hvor resultaterne også gik os imod ... Da vi i 2009 smider alt på Cypern er dommen klar : elendigt FCK hold , elendig træner og ingen kan se den vej Ståle vil.... Året efter spiller vi måske det bedste fodbold nogensinde set i Danmark ... Intet hold kan røre os i Danmark , vi går videre fra CL gruppespil efter overbevisende spil , og kunne måske have nået endnu længere hvis vinterpausen ikke havde stoppet den form holdet var i ... Jeg siger ikke at det hele gentager sig... Jeg siger heller ikke at vi ikke skal stille spørgsmålstegn ved Mussis affæren , men jeg tænker alligevel at jeg vil lade tvivlen komme ham tilgode, give ham tiden til at få FCK styrkerne tilbage samt i det mindste lade os få forklaringen på Mussis gate ...

    Lad nu manden arbejde og rydde ordentligt op inden han ( ligesom efter Apoel) skal smides ud ...

    Forza FC og forza Ståle

  2. De følgende 11 brugere er enige:

  3. #32
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    455

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    "Jeg synes ikke vi har spillerne til et hidsigt presspil og når vi møder store hold"

    Det var måske det vi skulle gøre, det var jo derfor Hobro tævede os 0-3, presspil og fight gjorde os til grin over for et hold amatører.

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #33
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    Citat Oprindeligt indsendt af Mjen Se meddelelser
    "Jeg synes ikke vi har spillerne til et hidsigt presspil og når vi møder store hold"

    Det var måske det vi skulle gøre, det var jo derfor Hobro tævede os 0-3, presspil og fight gjorde os til grin over for et hold amatører.
    Jeg er SÅ enig. Førhen har det altid været FCKs varemærke, at vi maste de andre hold fysisk i superligaen. Fysisk var vi overlegne, hvilket også var hvad samtlige trænere, eksperter og spillere i ligaen fremhævede, når man snakkede om FCKs 'internationale snit'.

    Vi er på ingen måde fysisk overlegne mere - hvorfor?

  6. #34
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    Jeg er SÅ enig. Førhen har det altid været FCKs varemærke, at vi maste de andre hold fysisk i superligaen. Fysisk var vi overlegne, hvilket også var hvad samtlige trænere, eksperter og spillere i ligaen fremhævede, når man snakkede om FCKs 'internationale snit'.

    Vi er på ingen måde fysisk overlegne mere - hvorfor?
    .... Og jeg stiller spørgsmålet igen med et endnu større spørgsmålstegn efter Tottenhams sejr i dag på 4-0 over QPR. Her har vi altså også en ny manager, som har indført en spillestil med hidsigt presspil - i store dele af kampen med Adebayor som forreste mand!

    Det samme gjorde sig gældende for Leverkusen. I den mindre skala, gør det sig gældende for FCM og Hobro i Superligaen.

    Så Ståle, hvis vi ikke har spillerne til at kunne spille hidsigt presspil, i hvert fald i superligaen, så er fejlen stabens og din skyld. Ingen andres.

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #35
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,304

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    Citat Oprindeligt indsendt af Mjen Se meddelelser
    "Jeg synes ikke vi har spillerne til et hidsigt presspil og når vi møder store hold"

    Det var måske det vi skulle gøre, det var jo derfor Hobro tævede os 0-3, presspil og fight gjorde os til grin over for et hold amatører.
    I den kamp mener jeg bestemt ikke at Hobro spillede med et specielt hidsigt presspil. Tror du har glemt kampen lidt, men tit var Hobro presset helt ned i eget felt. Hobrospillerne jagtede ikke bolden som vilde hunde, men de spillede tålmodigt og scorede på deres chancer. Ikke at jeg siger, at Hobrospillerne ikke pressede, for det gjorde de (det er man nu engang nødt til), men det var bestemt ikke hidsigt, hvilket boldbesiddelsen også vidner om. De kæmpede røven ud af bukserne, men de havde ikke et aggressivt (eller på nogen måde højt) presspil.

    Jeg mener ikke vi lige pt har spillerne til at gennemføre et for højt presspil og specielt ikke når Zanka er ude med karantæne. Det nytter ikke noget at presser alt for højt, når modstanderne så bare skal slå en dybdebold og så kan deres angriber spurte fra Pelle. Det ser pisse fedt ud, når et hold dominerer det andet og bolden bare bliver generobret hver gang den bliver tabt, men når det ikke lykkedes, så bliver man selv fuldstændig splittet ad og ender med at løbe rundt uden disciplin, organisation eller en egentlig plan. Desuden så kører vi med hidsigt genpres umiddelbart efter vi har mistet bolden, men formår modstanderen at spille sig ud af presset, så falder spillerne tilbage i deres zoner.

    Når vi tidligere har mast andre hold i suppen er det jo fordi vi har formået at spille bolden rundt og hele tiden holdt modstanderne løbende. Vi har haft boldsikre midtbanespillere, tekniske kanter og hurtige backs og som regel en angriber der kunne holde på bolden og en mere teknisk angriber og så er det klart at modstanderne bliver kørt over, da der er så mange strenge at spille på når alt kører. Modstanderne blev udfordret på begge kanter og centralt og det er rigtig svært at dæmme op for i 90 minutter hvorfor det tit resulterer i, at modstanderne stiller sig dybt. Her har vi tidligere været rigtig gode til at slå gode indlæg og lave gode sideskift, men det fungerer ikke skide godt i øjeblikket, da kantspillerne er meget fokuseret på det centrale og man benytter stort set ikke backsne i overlap længere - ofte får backsne bolden og så står de overfor to modstandere og så er der ikke så meget at gøre, når man ikke modtager bolden i løb (som det er tilfældet i et overlap).

    Men ja der er en del problemstillinger at tage fat på og jeg siger ikke, at et højt og hidsigt presspil ikke er løsningen, men jeg ser simpelthen ikke at vores midtbane er klar på opgaven. Se allerede hvor nemt modstanderne har haft ved at spille sig igennem midtbanen når den stod højt og endda med ganske få afleveringer, som vi så det mod fx FCV.

    Jeg ved ikke så meget og Tottenham og hvad der er blevet skiftet ud og hvad der ikke er, så det kan jeg ikke rigtig udtale mig om, men noget siger mig at de har spillere med større rutine end vi har samt at de har en bedre grundstamme end os. At FCM og Hobro spiller med hidsigt pres kan jeg ikke genkende fra kampene mod os. Desuden så mindes jeg da at holdet fik taget sig gevaldigt sammen da Ståle lige var kommet til i efteråret og der så det hele fornuftigt ud, så en ny manager kan altså sagtens levere resultater.
    Sidst redigeret af Kenney : 24.08.14 kl. 21:49

  9. De følgende 4 brugere er enige:

  10. #36
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    Citat Oprindeligt indsendt af MadsEmil Se meddelelser
    Bare lige en note i debatten: da Ståle var her første gang spillede vi også en omgang kedelig bold , hvor resultaterne også gik os imod ... Da vi i 2009 smider alt på Cypern er dommen klar : elendigt FCK hold , elendig træner og ingen kan se den vej Ståle vil....
    Dengang i efteråret '09 havde Ståle trods alt vundet DM tre ud af de foregående fire somre (og vandt igen de næste to), så jeg har lidt svært ved at se hvordan det er relevant for den aktuelle situation at drage paralleller til dengang. Set på de store linjer er det efterhånden gået støt ned ad bakke i tre et halvt år, så jeg synes ærlig talt man må forlange lidt bedre argumenter end bare "armen vi var også dårlige en anden gang og blev gode igen", når man skal finde på noget at hænge optimismen på. Hvis vi forudsætter at der ikke kommer væsentlige forstærkninger inden vinduet lukker, så er der helt sindssygt mange ting, som skal gå op i en højere enhed, før det virker realistisk at vi er med i titelkampen næste forår. Forsvaret skal holde op med at forære mål væk, Cornelius skal begynde at vise stabil form, Nicolai skal holde sig fri for skader i hele måneder, Claudemir eller Delaney skal steppe gevaldigt op, osv. Mere realistisk er guldchancen long gone, når september er ovre.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar


  11. #37
    Tilmeldingsdato
    Dec 2008
    Indlæg
    949

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    /Simon : og præcis derfor er oprydningen denne gang så meget større og tålmodigheden bør sættes derefter . Siden Ståle sidst var her har vi haft tre trænere der alle mere eller mindre har famlet i blinde , nedbrudt den vinderkultur vi havde , købt mærkeligt ind til omstillingsbold mm... Derfor bør vi simpelthen lige stikke piben ind og give lidt mere tid end 6-7 liga kampe ... Personligt tror jeg godt vi kan holde os 5-6 point fra toppen indtil jul og få den erfaring i euro vi kan profitere af senere... Synes bare at tingene for hurtigt kører af sporet i debatten og at mange spillere og træneren hænges ud pga tv klip , Mussis historien ( som vi ikke engang kender helt endnu mm) vi fans er da ikke et hak bedre end journalisterne når det kommer til absurde betragtninger fra uge til uge

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #38
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,318

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    Der er absolut intet der peger på, at vi er andet end på vej ud af titelkampen (hvis vi overhovedet har været en del af den). Ultimo september kan vi meget vel hænge med røven i vandskorpen under stregen. Jeg håber det er forhandlingsspin fra Ståle's side, når han siger at midtbanen ikke kræver forstærkninger. Foruden Amartey er midtbanen til grin. Vi har absolut intet kreativt at gøre godt med centralt. Intet. Fint at Ståle har stor tiltro til Toutouh, men det ændrer ikke på, at han ikke er den type central midtbanespiller der støber de kugler fremad i banen, som gør ondt på modstandernes forsvar. Vi har brug for kreativitet på midtbanen, ikke Christian Poulsen eller William Kvist. Vi har brug for en vinderkultur i klubben, men den er svær at opnå med typer som NJ, som står og skriger af sine medspillere, når han selv har mistet bolden. NJ er fantastisk i form, men hans skadesfrekvens og attitude er en hæmsko. Vi har brug for et presspil der spiller. En fysik der holder til 90 minutter.

    Jeg er godt nok modløs lige nu og den modbydelige ligegyldighed venter lige om hjørnet :-/
    I think people need to be educated to the fact that marijuana is not a drug. Marijuana is an herb and a flower. God put it here. If He put it here and He wants it to grow, what gives the government the right to say that God is wrong?
    Willie Nelson
    Nygzen's Avatar

  14. De følgende 6 brugere er enige:

  15. #39
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    Citat Oprindeligt indsendt af MadsEmil Se meddelelser
    /Simon : og præcis derfor er oprydningen denne gang så meget større og tålmodigheden bør sættes derefter . Siden Ståle sidst var her har vi haft tre trænere der alle mere eller mindre har famlet i blinde , nedbrudt den vinderkultur vi havde , købt mærkeligt ind til omstillingsbold mm... Derfor bør vi simpelthen lige stikke piben ind og give lidt mere tid end 6-7 liga kampe ... Personligt tror jeg godt vi kan holde os 5-6 point fra toppen indtil jul og få den erfaring i euro vi kan profitere af senere... Synes bare at tingene for hurtigt kører af sporet i debatten og at mange spillere og træneren hænges ud pga tv klip , Mussis historien ( som vi ikke engang kender helt endnu mm) vi fans er da ikke et hak bedre end journalisterne når det kommer til absurde betragtninger fra uge til uge
    I stedet for bare at væve om tålmodighed og nu må vi lige vente og se osv. - kan du så ikke prøve at udtrykke mere konkret hvad det er, der giver dig grund til at være optimist? Altså når du ser på truppens sammensætning og kvaliteten hos de enkelte spillere? Hvad forestiller du dig kan ske, som bringer os tilbage på ret kurs? Det er dybt useriøst når du taler om at "debatten kører af sporet", for kritikken er altså 100% berettiget. Det er på ingen måde en "absurd betragtning" at vi står i en virkelig skidt situation lige nu. Det er fakta. Det er en erklæret ambition for sæsonen, at vi skal vinde guld til sommer. Den ambition er fremsat at klubben selv, ikke af fans. Og jeg vil da skide på om vi kender "sandheden" om Mussis-forløbet. Hvad skulle det hjælpe at vide mere om, hvad der er foregået? Resultatet står jo ikke til at ændre.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar


  16. #40
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Citat Oprindeligt indsendt af KPFCK Se meddelelser
    Ståle har en plan og den tilslutter jeg mig.....
    Kunne du som en service prøve at forklare hvad den plan går ud på? Jeg tror vi er nogle stykker der kæmper lidt med at forstå den.

    Jeg føler mig personligt ikke helt overbevist om at det i sig selv er nok at fans finder ja-hatten frem og bakker op om truppen, hvis målet om at vinde guld i denne sæson skal blive til virkelighed.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar


  17. #41
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    433

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Citat Oprindeligt indsendt af /Simon Se meddelelser
    Kunne du som en service prøve at forklare hvad den plan går ud på? Jeg tror vi er nogle stykker der kæmper lidt med at forstå den.

    Jeg føler mig personligt ikke helt overbevist om at det i sig selv er nok at fans finder ja-hatten frem og bakker op om truppen, hvis målet om at vinde guld i denne sæson skal blive til virkelighed.

    /Simon
    Forstår heller ikke folks optimisme med at det nok skal komme. Hvad giver grund til det ??
    At vi på papiret har en god trup ???
    Og den med at Mussi kom til et hold hvor man skal vinde, og tempoet er højt, giver jeg heller ikke noget for. Vi spiller jo utrolig langsomt i lange perioder af kampe
    og kan kun finde ud af at spille til siden og bagud.

    Det er jo desværre det samme mønster vi har været vidne til de sidste sæsoner.
    Vi har utrolig svært ved at finde et system/taktik som vi kan holde og få kørende. Vi kan jo spille super den ene kamp og så være til grin den anden.

    Damn jeg er pessimistisk som det ser ud lige pt. Er dog glad for vi skal i EL og få den erfaring til fremtiden.

  18. #42
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Citat Oprindeligt indsendt af /Simon Se meddelelser
    Kunne du som en service prøve at forklare hvad den plan går ud på? Jeg tror vi er nogle stykker der kæmper lidt med at forstå den.

    Jeg føler mig personligt ikke helt overbevist om at det i sig selv er nok at fans finder ja-hatten frem og bakker op om truppen, hvis målet om at vinde guld i denne sæson skal blive til virkelighed.

    /Simon
    Jeg giver dig ret, jeg kæmper også med at se den langsigtede plan i både taktik, trupsammensætning og spillestil. Men det værste er vel, at der ikke er så pisse meget at gøre lige nu?

    Lad os nu forudsætte, at Ståle får hentet 1-2 spillere ind her i den sidste uge af transfervinduet. Løser det problemet? Det kan løse nogle problemstillinger, men det er jo ikke 1-2 manglende indkøb, der er årsag til vores lille krise. Hvad skal vi så gøre? Fyre Ståle? En trænerfyring nægter jeg simpelthen at tro på, er det rigtige i vores situation - omend jeg bestemt ikke er stor fan af Ståle. Skulle bestyrelsen fyre Hørsholm? Det ligger heller ikke lige for.

    Så lige som du spørger til en forklaring på den overordnede plan, så kunne jeg spørge dig til, hvad der så er nok, hvis ikke fans-ja-hatten og opbakning af truppen er det? Hvad ser du, at der på den korte linje skal ske i FCK?

    Som jeg ser det, ville den bedste mulighed, udover et par sene handler naturligvis, være en tilknytning af en ekstra trænerkapacitet, som kan assistere i det daglige setup. Hvem sagde Bård Wiggen?

    Derudover tålmodighed og tid. Desværre.

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #43
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Citat Oprindeligt indsendt af Smackdaddy Se meddelelser
    Forstår heller ikke folks optimisme med at det nok skal komme. Hvad giver grund til det ??
    At vi på papiret har en god trup ???
    Optimismen ligger vel hovedsaglig i historien. Her har Ståle tidligere vist, at han kan bygge hold.
    Du kan selvfølgelig have et argument i, at det er en tynd baggrund for optimismen. På den anden side vil jeg føre det argument, at denne ekstreme pessimisme også er alt for tidlig ude. De fleste herinde har i foråret talt om, at vi havde brug for en kraftig oprydning i truppen, og det har klubben fået gjort. Det er i mine øjne meget positivt. Endda har vi i mine øjne (og her er mange tydeligvis uenige) langt hen af vejen hentet klassespillere.

    Det er klart, at vores bundniveau har været lavt - også for lavt - men det er jeg sikker på, at Ståle nok skal fikse. Jeg er heller ikke ret bekymret for at vi mangler tempo og flow i det offensive spil - det er simpelthen forventeligt med den store udskiftning. Det skal nok komme, når vi får mulighed for at spille holdet bedre sammen.
    Der hvor jeg kan være lidt bekymret er, at truppen pt. er meget smal bl.a. grundet skader. Men forhåbentlig får vi hentet angriber (et must) og gerne en offensiv midt (ikke akut).

    Det er dog klart, at det kommer til at tage tid. Så kigger man på mesterskabet denne sæson, så kan det til at knibe. Tænker man på fremtiden, så er jeg meget positiv.

  21. De følgende 8 brugere er enige:

  22. #44
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    Jeg giver dig ret, jeg kæmper også med at se den langsigtede plan i både taktik, trupsammensætning og spillestil. Men det værste er vel, at der ikke er så pisse meget at gøre lige nu?

    Lad os nu forudsætte, at Ståle får hentet 1-2 spillere ind her i den sidste uge af transfervinduet. Løser det problemet? Det kan løse nogle problemstillinger, men det er jo ikke 1-2 manglende indkøb, der er årsag til vores lille krise. Hvad skal vi så gøre? Fyre Ståle? En trænerfyring nægter jeg simpelthen at tro på, er det rigtige i vores situation - omend jeg bestemt ikke er stor fan af Ståle. Skulle bestyrelsen fyre Hørsholm? Det ligger heller ikke lige for.

    Så lige som du spørger til en forklaring på den overordnede plan, så kunne jeg spørge dig til, hvad der så er nok, hvis ikke fans-ja-hatten og opbakning af truppen er det? Hvad ser du, at der på den korte linje skal ske i FCK?
    Først og fremmest må jeg lige pointere, at bare fordi jeg ikke tror på at hovedløs optimisme og uendelig tålmodighed er nogen løsning, så forpligter det mig altså ikke til at kunne anvise en alternativ vej til en hastig bedring af tingenes tilstand :-) Jeg er bare træt af at høre på den sang med at hvis alle er tålmodige og lalleglade, så skal det nok gå. Det er jo på ingen måde givet, selv om jeg da godt kan forstå at det er et halmstrå man klamrer sig til, når der ikke er så meget andet at tro på.

    Jeg er sådan set enig i at det nok er svært at gøre ret meget nu, men det er da også en ganske deprimerende konstatering. Og her må man bare sande, at det så nok var en vel stor mundfuld at udråbe det til et erklæret mål for sæsonen, at den skulle ende med guldmedaljer. Det er selvfølgelig alt for tidligt at konkludere, og jeg synes bestemt ikke det ville give nogen mening at fyre Ståle, men der tegner sig bare et kedeligt billede af at den store udrensning og genopbygning af truppen ikke er faldet særlig heldigt ud. Forsvaret tror jeg såmænd nok skal blive stabiliseret med tiden, men der mangler i høj grad (mindst) en lederskikkelse med et højt bundniveau på midtbanen, og der mangler både kvalitet og konkurrence i angrebet.

    Lige nu er vi endt i en situation, hvor ret mange hvis'er skal tippe den rigtige vej de kommende uger, hvis vi skal kæmpe os tilbage til topstriden. Det kan jo være, at de Ridder begynder at bidrage til målscoringen, og det kan jo være at Nicolai Jørgensen kommer tilbage og viser sig fra sin gode side, og det kan jo være at Claudemir eller Delaney tager sig gevaldigt sammen. Men det kan også være, at vi bare skvulper videre i september som i de foregående kampe, og at guldet ved månedens udgang er meget langt væk, og i så fald må man jo bare erkende, at sommerens indsats har været i hvert fald en halv fiasko.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  23. De følgende 15 brugere er enige:

  24. #45
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    29

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Citat Oprindeligt indsendt af /Simon Se meddelelser
    Kunne du som en service prøve at forklare hvad den plan går ud på? Jeg tror vi er nogle stykker der kæmper lidt med at forstå den.

    Jeg føler mig personligt ikke helt overbevist om at det i sig selv er nok at fans finder ja-hatten frem og bakker op om truppen, hvis målet om at vinde guld i denne sæson skal blive til virkelighed.

    /Simon
    Hej Simon,

    Mit forslag om at vi som fans bakker op om truppen inkl. Ståle - var ikke udfra betragtningen om at dette alene er nok til at vinde guld.....Det tror jeg også godt du ved (men forstår hvad du hentyder til mellem linjerne) ;o)
    Det er udfra overbevisningen om, at vi ved at bakke op - mindsker presset "indefra" - og gør det fælles mål nemmere at nå - til alles glæde !

    At det ikke var planlagt, heller ikke fra Ståle´s side, at vi efter de først 5 kampe ligger med 5 point, så er vi med min hukommelse notorisk berømte for at få en dårlig start.....men også kendte for en super afslutning.
    Historiske data er selvfølgelig svært at bruge til så meget, men jeg synes Ståle må have lidt kredit for de markante hold han har "lavet" i FCK, som både i Superligaen samt Europa har leveret resultater.

    Når vi efter 8-9 nye spillerindkøb og en dårlig sæsonåbning begynder at blive utålmodige, så synes jeg det er en naturlig reaktion - for det er jeg også selv. Men når fans begynder at ønske Ståle smidt på porten efter 5 kampe, så synes jeg det er en hån imod de resultater han har lavet i FCK. Og jeg tror ikke at en fyring af Ståle hverken virker kortsigtet eller langsigtet.

    Den grundlæggende "Plan" eller Ståle´s fodbold-filosofi om du vil (som jeg ser den og meget kort beskrevet):
    - Fundamentet starter med at blive bygget op om et stærkt forsvar hvor forreste angriber også er første forsvarer og hvor holdet i opbygningsfasen tilstræber at spille med begrænset risiko.
    - Spillerne ved altid, præcis hvad de skal i en given situation. Han gør en stor dyd ud af, at alle ved, hvad de skal gøre både offensivt og defensivt. Selvfølgelig er der plads til kreativitet, men der er hele tiden faste rammer at falde tilbage til, hvis det ikke lige fungerer. Dette er med til på sigt at give os en "international identitet" og rygrad. Se bare hvordan Brøndby sejler fordi "fundamentet" aldrig har været på plads.....de kan både spille godt, men også RIGTIG skidt.....og i Europa var de jo bare håbløse.
    --> Synes vi så lidt af "rygraden" og de ting der arbejdes på i Dnipro kampene, men omvendt har vi desværre haft store udfald i Superligaen. Her synes jeg især indstillingen har været et problem og det må Ståle selvfølgelig tildels tage på sin kappe.
    - I takt med at vi får konceptet ind under huden og bliver sikre i vores spillestil og på makkeren ved siden af, så forandres risikobegrebet, hvor vi med større risiko kombinere os frem i banen i længderetningen og hvor der så bliver plads til variationer og mere angrebsivrig fodbold. Det synes jeg også vi så sidst Ståle var her.

    Det hele lyder meget firkantet og meget "norsk", hvilket selvfølgelig i modgang giver næring til Ståle´s kritikere. Grundsynet er uforandret, men han er blevet bedre til at trække det bedste ud af hver spiller og dermed skabe et bedre slutprodukt samlet set. Når vi kan vinde over Man Utd. på hjemmebane osv. osv., så er det jo ikke fordi vores spillere individuelt er bedre end modstanderens, men derimod fordi vi som hold samlet set er bedre på dagen.

    Faktum er at det tager længere tid at "samle" 11 spillere, hvoraf flere er nye, som et hold og ikke bare en "gruppe". Især når alle disse automatikker skal indøves forfra, så de til sidst sidder lige i skabet og giver os den rygrad/det fundament som gør at vi kan konkurrere internationalt mod hold som individuelt er langt stærkere end vores spillere ved sammenligning.

    .......og det er måske Ståle største udfordring ved opgaven og den manglende tålmodighed. Altså det at han ikke som første gang "kun" skal samle et hold der kan præstere i Superligaen, men i stedet med 8-9 nye spillere skal samlet et hold som præstere både nationalt såvel som internationalt --> For det er forventningen til holdet....Forventninger som han som primus-motor selv har været med til at skabe blandt fans og medier !

    Jeg er ikke foregangsmand for naiv fan-loyalitet og sidder også selv og bander og svovler, når vi ligger os ned mod Hobro i Parken. Det rammer min stolthed og gør mødet med mine kammerater den næste weekend til et helvede (af en eller anden grund har de valgt at trække den unævnelige trøje over hovedet).

    Men jeg er 100% sikker på, at vi endelig igen har fået den rigtige mand ved roret og at vi nok skal se resultater igen. Ståle er for mig synonym med en helt ufattelige vinder-mentalitet, hvilket jeg tror har en effekt på truppen på sigt - både på banen og til træning. Jeg har været til rigtig rigtig mange kampe og har aldrig været til en kamp med Ståle, hvor jeg har kunne se en anden på Stadion med en større vinder-mentalitet end ham.
    Han er presset ja og har tidligere været det i perioder, men i de længste dårlige perioder uden Ståle ved roret....har jeg savnet "passion" og været vidne til "passivitet". De dårlige perioder med Ståle har heldigvis været korte og han har altid været i stand til at komme ud på den anden side styrket.

    Jeg ved godt at man "ikke er bedre end sin sidste kamp", men indtil videre har han stadig kredit tilbage hos mig. Man kan ikke leve af minder, men hold kæft han har givet os mange gode oplevelser mod hold vi aldrig havde været i nærheden af med en anden taktik ;o)

  25. De følgende 4 brugere er enige:

Side 3 af 16 FørsteFørste 12345613 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 17.01.14, 20:04
  2. Heksekedel - evaluering
    By Dexters in forum De korte linier
    Svar: 15
    Sidste Meddelelse: 23.10.03, 07:30

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •