Side 4 af 16 FørsteFørste 123456714 ... SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 234

Emner: Evaluering af Ståle version 2

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Citat Oprindeligt indsendt af KPFCK Se meddelelser
    At det ikke var planlagt, heller ikke fra Ståle´s side, at vi efter de først 5 kampe ligger med 5 point, så er vi med min hukommelse notorisk berømte for at få en dårlig start.....men også kendte for en super afslutning.
    Historiske data er selvfølgelig svært at bruge til så meget, men jeg synes Ståle må have lidt kredit for de markante hold han har "lavet" i FCK, som både i Superligaen samt Europa har leveret resultater.
    Det er ikke rigtigt at vi har tradition for at starte dårligt. Her er pointudbyttet efter fem kampe for de sidste 10 sæsoner (inkl. medaljekaraten ved sæsonafslutning):

    2005/2006: 13 point (guld)
    2006/2007: 13 point (guld)
    2007/2008: 10 point (sølv)
    2008/2009: 11 point (guld)
    2009/2010: 7 point (guld)
    2010/2011: 13 point (guld)
    2011/2012: 13 point (sølv)
    2012/2013: 11 point (guld)
    2013/2014: 2 point (sølv, rettet)

    Så denne sæson er altså kun undergået af den foregående.

    Ellers er jeg da sådan set enig med dig i, at når Ståle har bygget et godt hold op før, så giver det øget tro på at han kan gøre det igen, men det er jo også et relevant spørgsmål hvor lang tid han med rimelighed kan påberåbe sig ift. de rammer han har fået stillet til rådighed. Og her prygler jeg lige min kæphest igen: Det blev ikke meldt ud, at forventninger til denne sæson var en mellemsæson for at holdet så for alvor kunne toppe næste år. Den officielle ambition for sæsonen 2014/2015 er guldmedaljerne, og det er i lyset af det budskab man må vurdere Ståle nu. Går det godt med "Projekt Guld 2015"? Nej.

    Du skriver om folk der ønsker Ståle fyret, men er det i realiteten særlig mange, der ønsker det? Jeg håber det i hvert fald ikke selv, så det er ikke et synspunkt jeg vil forsvare på andres vegne, men jeg synes der er god grund til bekymring for at sæsonen ender som en ligegyldig mellemvare. Der skal i hvert fald til at ske nogle radikale forbedringer snart, hvis det ikke skal blive udfaldet. Om ikke andet resultatmæssigt, så kan det flotte spil bedre vente.

    - Fundamentet starter med at blive bygget op om et stærkt forsvar hvor forreste angriber også er første forsvarer og hvor holdet i opbygningsfasen tilstræber at spille med begrænset risiko.
    Ja, man hører tit det med at Ståle indledningsvis bygger en defensiv op. Her må jeg dog henlede opmærksomheden på at rækkens dårligste forsvar efter fem runder tilhører FC København. Og vi har endda mødt den ene oprykker Silkeborg (som endnu ikke har scoret overhovedet) og den anden oprykker på hjemmebane. Så på den måde er det vel rimeligt at sige, at hvis det er grundstenen i Ståles filosofi at stykke en solid defensiv sammen, så er han heller ikke kommet særlig godt fra land med det.

    Faktum er at det tager længere tid at "samle" 11 spillere, hvoraf flere er nye, som et hold og ikke bare en "gruppe". Især når alle disse automatikker skal indøves forfra, så de til sidst sidder lige i skabet og giver os den rygrad/det fundament som gør at vi kan konkurrere internationalt mod hold som individuelt er langt stærkere end vores spillere ved sammenligning.

    .......og det er måske Ståle største udfordring ved opgaven og den manglende tålmodighed. Altså det at han ikke som første gang "kun" skal samle et hold der kan præstere i Superligaen, men i stedet med 8-9 nye spillere skal samlet et hold som præstere både nationalt såvel som internationalt --> For det er forventningen til holdet....Forventninger som han som primus-motor selv har været med til at skabe blandt fans og medier !
    Forventninger han vel nærmere har været med til at skabe ved direkte at melde ud at det var klubbens målsætning. Jeg går ikke ud fra at den sportslige målsætning formuleres uden Ståles involvering. Bare lige for at gentage at det ikke er et pres, som du eller jeg eller andre fans eller medierne har skabt. Så kan vi vel konkludere at det var en fejltagelse af de større at kalde mesterskabet en målsætning for sæsonen? Eller at de erklærede ambitioner ikke er noget værd. For jeg hører jo dig og andre gøre et nummer ud af at fortælle, at det er helt naturligt at man ikke kan skabe resultater på kort sigt med så mange nye spillere.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  2. De følgende 6 brugere er enige:

  3. #47
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    29

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Citat Oprindeligt indsendt af /Simon Se meddelelser
    Først og fremmest må jeg lige pointere, at bare fordi jeg ikke tror på at hovedløs optimisme og uendelig tålmodighed er nogen løsning, så forpligter det mig altså ikke til at kunne anvise en alternativ vej til en hastig bedring af tingenes tilstand :-) Jeg er bare træt af at høre på den sang med at hvis alle er tålmodige og lalleglade, så skal det nok gå. Det er jo på ingen måde givet, selv om jeg da godt kan forstå at det er et halmstrå man klamrer sig til, når der ikke er så meget andet at tro på.

    Jeg er sådan set enig i at det nok er svært at gøre ret meget nu, men det er da også en ganske deprimerende konstatering. Og her må man bare sande, at det så nok var en vel stor mundfuld at udråbe det til et erklæret mål for sæsonen, at den skulle ende med guldmedaljer. Det er selvfølgelig alt for tidligt at konkludere, og jeg synes bestemt ikke det ville give nogen mening at fyre Ståle, men der tegner sig bare et kedeligt billede af at den store udrensning og genopbygning af truppen ikke er faldet særlig heldigt ud. Forsvaret tror jeg såmænd nok skal blive stabiliseret med tiden, men der mangler i høj grad (mindst) en lederskikkelse med et højt bundniveau på midtbanen, og der mangler både kvalitet og konkurrence i angrebet.

    Lige nu er vi endt i en situation, hvor ret mange hvis'er skal tippe den rigtige vej de kommende uger, hvis vi skal kæmpe os tilbage til topstriden. Det kan jo være, at de Ridder begynder at bidrage til målscoringen, og det kan jo være at Nicolai Jørgensen kommer tilbage og viser sig fra sin gode side, og det kan jo være at Claudemir eller Delaney tager sig gevaldigt sammen. Men det kan også være, at vi bare skvulper videre i september som i de foregående kampe, og at guldet ved månedens udgang er meget langt væk, og i så fald må man jo bare erkende, at sommerens indsats har været i hvert fald en halv fiasko.

    /Simon
    Hovedløs optimisme er når man tror alt nok skal gå uanset hvad der sker og hvem der sidder bag rattet. Det er ikke det jeg mener med det jeg skrev. Det er muligt det blev fortolket sådan ;)

    Jeg er ikke så naiv eller trofast, at jeg ikke tidligere har "dødsdømt" tidligere trænere, men det er fordi jeg ikke har troet på deres "projekt" og deres "personlighed".

    Kald mig bare naiv, men jeg tror på Ståle og på projektet (har svaret tidligere indlæg omkring "projektet" - måske endda to gange ved en fejl).....og derfor støtter jeg 100 % op om det og er villig til at erkende at det tager tid og at der kommer udfald.

    Når vi når udgangen af sæsonen, så vil jeg meget hellere være en af dem der bakkede op end en af pessimisterne der ville sende alle ud af porten.

    Min opfattelse omkring indlæg med en negativ tone er at de er et "desperat råb om bedre perioder" mere end det er "Ståle raus" indlæg.....og kan sagtens forstå frustationen hos medfans ;)

  4. Den følgende bruger er enig i dette:
    Orb

  5. #48
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,304

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Jeg er temmelig enig med dig Simon, selvom jeg er en af dem der tror at holdet kommer til at brage igennem med tiden. Jeg forstår din skepsis og deler selv dine bekymringer, men derimod så har Ståle vist at han har evnerne til at stable et solidt forsvar på benene. Forsvaret er for mit vedkommende grundstenen på ethvert fodboldhold og hvis ikke det er på plads, så vil offensiven altid lide. Har man et stærkt forsvar giver det de offensive spillere mod på at forsøge at udfordre og tage nogle chancer i stedet for, at de løber med panden mod muren konstant og spiller bolden tilbage. Når man gerne vil være i boldbesiddelse er det afgørende, at man kan udfordre modstanderens forsvar og tilføje flere facetter til spillet (fx skud fra distancen, indlæg fra baglinien, spil op gennem midten, etc.), men hvis spillerne er hamrende usikre på, at lave boldtab fordi forsvaret vakler, så er det bare så meget sværere at score mål og det kan i sidste ende føre til, at man modsvarer frygten med at pakke sig og kun køre kontra.
    Vi kan godt pakke os og køre kontra, men det er en temmelig kortsigtet løsning der ikke fører til bedre etableret spil eller en bedre defensiv. Man kan godt tilføje hurtigt omstillingsbold (hvilket man bør), men jeg mener ikke at vi bør satse 100% på dette med de spillere vi har til rådighed, da de har potentiale til så meget mere. Derfor mener jeg at man først og fremmest må give spillerne tid til at finde hinanden og til at få indøvet taktikken (og dette kan godt tage lang tid).
    At målsætningen så er at vinde mesterskabet er en anden sag. Det er ikke til at vide hvornår holdet begynder at fungere optimalt, da der er for mange variabler at tage stilling til, men jeg mener at defensiven først skal være på plads (og dette er ikke kun begrænset til forsvaret).
    Lige nu ser det hele sort ud, men spillerne får også nogle Europakampe der kan give mange af dem uvurderlig erfaring og jeg mener ikke at vi kan købe så fandens mange spillere der kan ændre på holdets nuværende niveau. Men vi er bare i en usikker periode hvor der er kamp om stort set alle pladser og det tager bare tid at få etableret et hold - så kan man være optimistisk eller pessimistisk over for dette, men det går ikke hurtigere af den grund og på nuværende tidspunkt er der ikke ret meget at gøre ved det og havde Ståle ikke skildt sig af med så mange spillere, så kunne vi have fortsat den kedelige tendens fra efteråret, dog uden så mange spillere med stort potentiale.
    Så jeg mener stadig at transfervinduet har været en succes. Der er blevet købt spillere ind til alle kæder og de spillere der er købt har stort potentiale og gode evner. Man kan diskutere målsætningen og fx Mussis transferen, men jeg kan ikke se hvad man kunne have gjort meget anderledes hen over sommeren.

  6. De følgende 5 brugere er enige:

  7. #49
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    29

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Jeg er temmelig enig med dig Simon, selvom jeg er en af dem der tror at holdet kommer til at brage igennem med tiden. Jeg forstår din skepsis og deler selv dine bekymringer, men derimod så har Ståle vist at han har evnerne til at stable et solidt forsvar på benene. Forsvaret er for mit vedkommende grundstenen på ethvert fodboldhold og hvis ikke det er på plads, så vil offensiven altid lide. Har man et stærkt forsvar giver det de offensive spillere mod på at forsøge at udfordre og tage nogle chancer i stedet for, at de løber med panden mod muren konstant og spiller bolden tilbage. Når man gerne vil være i boldbesiddelse er det afgørende, at man kan udfordre modstanderens forsvar og tilføje flere facetter til spillet (fx skud fra distancen, indlæg fra baglinien, spil op gennem midten, etc.), men hvis spillerne er hamrende usikre på, at lave boldtab fordi forsvaret vakler, så er det bare så meget sværere at score mål og det kan i sidste ende føre til, at man modsvarer frygten med at pakke sig og kun køre kontra.
    Vi kan godt pakke os og køre kontra, men det er en temmelig kortsigtet løsning der ikke fører til bedre etableret spil eller en bedre defensiv. Man kan godt tilføje hurtigt omstillingsbold (hvilket man bør), men jeg mener ikke at vi bør satse 100% på dette med de spillere vi har til rådighed, da de har potentiale til så meget mere. Derfor mener jeg at man først og fremmest må give spillerne tid til at finde hinanden og til at få indøvet taktikken (og dette kan godt tage lang tid).
    At målsætningen så er at vinde mesterskabet er en anden sag. Det er ikke til at vide hvornår holdet begynder at fungere optimalt, da der er for mange variabler at tage stilling til, men jeg mener at defensiven først skal være på plads (og dette er ikke kun begrænset til forsvaret).
    Lige nu ser det hele sort ud, men spillerne får også nogle Europakampe der kan give mange af dem uvurderlig erfaring og jeg mener ikke at vi kan købe så fandens mange spillere der kan ændre på holdets nuværende niveau. Men vi er bare i en usikker periode hvor der er kamp om stort set alle pladser og det tager bare tid at få etableret et hold - så kan man være optimistisk eller pessimistisk over for dette, men det går ikke hurtigere af den grund og på nuværende tidspunkt er der ikke ret meget at gøre ved det og havde Ståle ikke skildt sig af med så mange spillere, så kunne vi have fortsat den kedelige tendens fra efteråret, dog uden så mange spillere med stort potentiale.
    Så jeg mener stadig at transfervinduet har været en succes. Der er blevet købt spillere ind til alle kæder og de spillere der er købt har stort potentiale og gode evner. Man kan diskutere målsætningen og fx Mussis transferen, men jeg kan ikke se hvad man kunne have gjort meget anderledes hen over sommeren.
    Godt indlæg som ikke er sort/hvidt, men stiller skarpt på nogle gode synspunkter.
    Jeg synes det er ok at være frustreret, men vi skal ikke gå i panik.

    Den kolde fadøl smager bare bedre, når vi står med guldet til sidst og har bakket op....ikke ukritisk opbakning, men alligevel har støttet holdet.

  8. Den følgende bruger er enig i dette:
    Orb

  9. #50
    Tilmeldingsdato
    Dec 2008
    Indlæg
    949

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    Nå /simon nu vil jet give det et forsøg:

    Keeper: ønsker ikke at gå ind i Bøf debat, men kan konstatere at Ståle har set at Wilands formkurve var stærkt nedadgående samt at han ønskede en keeper der kan spille bold…Derfor ansatte man Stephan i håb om konkurrence til Johan samt bedre igangsætninger. Jeg synes at Stephan efter en meget nervøs start gør det bedre og bedre og spillet i fødderne er klasser over Johan.

    Forsvaret: Personligt tror jeg at Høgli er købt som afløser i begge sider for Pierre og Remmer. Dette kan ingen af os vide med sikkerhed , men ift at vi ønsker at spille med backs der kommer i overlap med indlæg mod bagerste stolpe er det nærliggende at tro. Pierre holder høj klasse næsten hver gang og her er planen at der kommer en klon når han stopper til jul. Midterforsvaret: Zanka bliver hentet hjem fordi han kender systemet, klubben og spillede på et højt niveau i vores guldsæson…Pelle Nilsson hentes efter syv års fast Bundesliga spil og som en markant leder…Dog skal han vænne sig til Ståles måde at dække op på og der har været svipsere….

    Konklusion: Vi har flere gange spillet med enten forskellige forsvar eller med 4-5 nye..De automatismer der skal ligge i bagkæden er uvurderlige for ikke at lave de børnefejl der har været for mange af og selvom jeg kke må nævne det bliver dette kun bedre med flere træninger og kamp. Individuelt kan jeg kun tvivle på om Høgli kan finde et gear mere rent offensivt……

    Midtbanen:

    Her har Ståle for alvor fået Amankwaa igang på højre fløj…Danny har været super god individuelt men mangler stadig at være mere afgørende ift assist og mål…i venstre er Jørgensen for jeg ved ikke hvilken gang skadet og en mulig afløser det samme….Kadrii har kun i glimt vist potientialet…På midten er for mig at se det ene af vores to problemer. Den offensive tilgang / stjernespiller vi alle havde håbet på skulle bryde flere års automatpilot er nu værk og vi står med Claudemir(som Ståle dybest set ikke ønsker), Delaney og den helt store nye københavske stjerne Amartey….Her mangler vi overraskelserne og det er en udfordring som kun Toutouh umiddelbart kan løse ,da vi ikke har andre…

    Konklusion: ser masser af individuel kvalitet hos spillerne , men med mange helt unge kommer der kæmpe udsving og de mangler en dirigent , Kvist, medmindre Delaney stepper up og tager den fra nu af….

    Angreb: Her har vi Corner som imo kun er blevet bedre og bedre fra pokalfinalen og til nu..Han binder modstandere og fylder meget i feltet… De Ridder er købt med 10 mål fra Holland og et fint CV , men er også stadig ny og skal finde sin plads… Marvin er ikke KBH spiller og Felfel stdig for ung, så her skal vi have en målscorer til at aflaste opmærksomheden fra Corner

    Konklusion:
    Vi mangler en striker som laver mål fra dag 1…

    Jeg tror Ståle forsøger at bygge grundstene fra 2010/11 op igen ift typer:

    Hvis vi kigger på det :

    Wiland/Stephan

    offensive backs, en spillende og en stærk i midten

    en midtbane med en udfordrende spiller på venstre kant, to solide i midten(her mangler noget offensivt) og en mere stationær højre midt

    angreb: en stor og stærk og en lille…

    -------------------------------------------

    Lige pt ser vi kæmpe udsving da vi har ekstremt mange nye spillere, krydret med rigtig mange unge…Den solide base er simpelthen ikke helt på plads , da vi kun har spillet få betydende kampe sammen . Men kigger du på det individuelle niveau har dette hold, på sigt samme potientiale som det gamle hold, også selvom det er svært at se lige nu…Men det kræver at de får disse europa kampe sammen og lærer hinanden at kende ift løb, måde at tænke på mm. Først derefter kan vi vurdere om Ståle er gal eller genial….I ligaen skal vi til at vinde mere og hvis vi stadig roder om en måned , er det ikke godt nok nationalt, men udfra de individuelle kvaliteter hver spiller har er alle muligheder for en topplacering også tilstede…

    /Simon , jeg beder dig langtfra at være enig men det jeg prøver , mere eller midre heldigt, er at bevise er at Ståle overordnet har en plan og at færdighederne hos den enkelte spiller ikke har været så højere siden 2010/11…Om han så kan få det sammensat til en enhed kan jeg ikke vide , men synes faktisk at det er en af hans største styrker…

    Og giv os så en angriber med mål og Kvist
    Sidst redigeret af MadsEmil : 26.08.14 kl. 17:01

  10. De følgende 3 brugere er enige:

  11. #51
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    29

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Citat Oprindeligt indsendt af /Simon Se meddelelser
    Det er ikke rigtigt at vi har tradition for at starte dårligt. Her er pointudbyttet efter fem kampe for de sidste 10 sæsoner (inkl. medaljekaraten ved sæsonafslutning):

    2005/2006: 13 point (guld)
    2006/2007: 13 point (guld)
    2007/2008: 10 point (sølv)
    2008/2009: 11 point (guld)
    2009/2010: 7 point (guld)
    2010/2011: 13 point (guld)
    2011/2012: 13 point (sølv)
    2012/2013: 11 point (guld)
    2013/2014: 2 point (bronze)

    Så denne sæson er altså kun undergået af den foregående.

    Ellers er jeg da sådan set enig med dig i, at når Ståle har bygget et godt hold op før, så giver det øget tro på at han kan gøre det igen, men det er jo også et relevant spørgsmål hvor lang tid han med rimelighed kan påberåbe sig ift. de rammer han har fået stillet til rådighed. Og her prygler jeg lige min kæphest igen: Det blev ikke meldt ud, at forventninger til denne sæson var en mellemsæson for at holdet så for alvor kunne toppe næste år. Den officielle ambition for sæsonen 2014/2015 er guldmedaljerne, og det er i lyset af det budskab man må vurdere Ståle nu. Går det godt med "Projekt Guld 2015"? Nej.

    Du skriver om folk der ønsker Ståle fyret, men er det i realiteten særlig mange, der ønsker det? Jeg håber det i hvert fald ikke selv, så det er ikke et synspunkt jeg vil forsvare på andres vegne, men jeg synes der er god grund til bekymring for at sæsonen ender som en ligegyldig mellemvare. Der skal i hvert fald til at ske nogle radikale forbedringer snart, hvis det ikke skal blive udfaldet. Om ikke andet resultatmæssigt, så kan det flotte spil bedre vente.



    Ja, man hører tit det med at Ståle indledningsvis bygger en defensiv op. Her må jeg dog henlede opmærksomheden på at rækkens dårligste forsvar efter fem runder tilhører FC København. Og vi har endda mødt den ene oprykker Silkeborg (som endnu ikke har scoret overhovedet) og den anden oprykker på hjemmebane. Så på den måde er det vel rimeligt at sige, at hvis det er grundstenen i Ståles filosofi at stykke en solid defensiv sammen, så er han heller ikke kommet særlig godt fra land med det.



    Forventninger han vel nærmere har været med til at skabe ved direkte at melde ud at det var klubbens målsætning. Jeg går ikke ud fra at den sportslige målsætning formuleres uden Ståles involvering. Bare lige for at gentage at det ikke er et pres, som du eller jeg eller andre fans eller medierne har skabt. Så kan vi vel konkludere at det var en fejltagelse af de større at kalde mesterskabet en målsætning for sæsonen? Eller at de erklærede ambitioner ikke er noget værd. For jeg hører jo dig og andre gøre et nummer ud af at fortælle, at det er helt naturligt at man ikke kan skabe resultater på kort sigt med så mange nye spillere.

    /Simon
    Beklager min manglende uddybning, men tænkte mere på det med at vi efter første halvdel af superligaen plejer at skulle indhente point i sidste halvdel af sæsonen.

    Hvis du tror jeg går ind for en mellem-sæson, så kan jeg blankt afvise det.
    Ståle har fået ny stilling og frie tøjler og med det kommer der også øget ansvar.

    Ift. den nuværende situation kan jeg heller ikke se projektet gå i hus, hvis ikke Ståle supplere med en ekstra angriber og måske en ekstra midtbanespiller, men det tror jeg også han gør.

    Hvis ikke det blev skrevet tydeligt nok, så er kravet fra min side også guld, men jeg tror på det.

    Med modgang bliver medgang sjovere og den kolde fadøl kommer til at smage ekstra godt, når vi ender med guld-medaljerne til sidst - og herefter har en solid platform af unge lovende spillere kombineret med ældre rutinerede, som vi kan bygge videre på.

    Men på et forum skal der være plads til kritik - både negativt og positivt.....

    God sæson til alle !!! ;)

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #52
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,318

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Citat Oprindeligt indsendt af KPFCK Se meddelelser
    Når vi når udgangen af sæsonen, så vil jeg meget hellere være en af dem der bakkede op end en af pessimisterne der ville sende alle ud af porten.

    Min opfattelse omkring indlæg med en negativ tone er at de er et "desperat råb om bedre perioder" mere end det er "Ståle raus" indlæg.....og kan sagtens forstå frustationen hos medfans ;)
    Jo jo, men det ændrer jo stadig ikke på, at klubben forventer at rive mesterskabet hjem i denne sæson. Og i det lys er det ikke et desperat råb, men en konstatering af, at den målsætning synes urealistisk på nuværende tidspunkt. Indtil videre er de bedste kampe leveret i Europa med en stram organisation og kompakt defensiv, mens kampene i Superligaen har været af ringe kvalitet. Vi skal altså spille rigtig mange kampe dette efterår og det er nærliggende at forestille sig, at FCM, uden europæiske pligter, kan være stukket af inden efterårssæsonen går på hæld.

    Jeg har heller intet ønske om at få fyret Ståle, men jeg er ikke desto mindre ret bekymret over projektet indtil videre. Ligaens dårligste forsvar og en tandløs offensiv var ikke hvad jeg havde forestillet mig trods forståelse for ønsket om tålmodighed i begyndelsen.
    Sidst redigeret af Nygzen : 26.08.14 kl. 17:24
    I think people need to be educated to the fact that marijuana is not a drug. Marijuana is an herb and a flower. God put it here. If He put it here and He wants it to grow, what gives the government the right to say that God is wrong?
    Willie Nelson
    Nygzen's Avatar

  14. Den følgende bruger er enig i dette:
    NHA

  15. #53
    d-man er offline Fodbold skal ses i Parken
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    406

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Citat Oprindeligt indsendt af /Simon Se meddelelser
    Det er ikke rigtigt at vi har tradition for at starte dårligt. Her er pointudbyttet efter fem kampe for de sidste 10 sæsoner (inkl. medaljekaraten ved sæsonafslutning):

    2005/2006: 13 point (guld)
    2006/2007: 13 point (guld)
    2007/2008: 10 point (sølv)
    2008/2009: 11 point (guld)
    2009/2010: 7 point (guld)
    2010/2011: 13 point (guld)
    2011/2012: 13 point (sølv)
    2012/2013: 11 point (guld)
    2013/2014: 2 point (bronze)
    Vi fik altså sølv sidste år.

    (Måske fordi at Ståle valgte at sætte de unge på bænken og bruge Lars Jakobsen (modstræbende) og TK. Da vendte skuden. Men de er her ikke mere til at sætte ind)
    Molde eller Barca - jeg er ligeglad jeg kommer for F.C. København ! - Daniello

  16. De følgende 3 brugere er enige:

  17. #54
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,164

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Citat Oprindeligt indsendt af d-man Se meddelelser
    Vi fik altså sølv sidste år.

    (Måske fordi at Ståle valgte at sætte de unge på bænken og bruge Lars Jakobsen (modstræbende) og TK. Da vendte skuden. Men de er her ikke mere til at sætte ind)
    Enig - bortset fra at det var i år :-)
    Time flies like an arrow - fruit flies like a banana

    Landslollet burde ved førstkommende lejlighed
    kollektivt have moonet emiren af (røv)Qatar


    Jeg håber, at en af landsholdets bedste spillere i 2034 har taget navneforandring til Khashoggi


  18. #55
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    285

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Vi har bare ikke kigget på det historiske data der ligger for Ståle... Faktum er at manden er blevet fyret og har fået elendige resultater de gange han har haft ansvar for spillerindkøb i både Køln og wolverhampton... Dermed har Ståle aldrig med succes administreret spillerindkøb... Ståle har heller aldrig bygget et hold op fra bunden før...

    Det er dermed noget af et eksperiment vi har rodet os ud i med det managersetup... Jeg er stadig tilhænger af at vi får en sportsdirektør igen der udelukkende kigger på spillere...

  19. De følgende 3 brugere er enige:

  20. #56
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,766

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Citat Oprindeligt indsendt af /Simon Se meddelelser
    Det er ikke rigtigt at vi har tradition for at starte dårligt. Her er pointudbyttet efter fem kampe for de sidste 10 sæsoner (inkl. medaljekaraten ved sæsonafslutning):

    2005/2006: 13 point (guld)
    2006/2007: 13 point (guld)
    2007/2008: 10 point (sølv)
    2008/2009: 11 point (guld)
    2009/2010: 7 point (guld)
    2010/2011: 13 point (guld)
    2011/2012: 13 point (sølv)
    2012/2013: 11 point (guld)
    2013/2014: 2 point (bronze)
    Det beviser jo at der er håb, eftersom at vi vandt mesterskab 2009/2010 med 9 point ned til OB. Sæsonen er lang, og vi kan sagtens stadig nå det.

  21. #57
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    237

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Citat Oprindeligt indsendt af ersenio Se meddelelser
    Vi har bare ikke kigget på det historiske data der ligger for Ståle... Faktum er at manden er blevet fyret og har fået elendige resultater de gange han har haft ansvar for spillerindkøb i både Køln og wolverhampton... Dermed har Ståle aldrig med succes administreret spillerindkøb... Ståle har heller aldrig bygget et hold op fra bunden før...

    Det er dermed noget af et eksperiment vi har rodet os ud i med det managersetup... Jeg er stadig tilhænger af at vi får en sportsdirektør igen der udelukkende kigger på spillere...
    Det er et ret tynd argumentation, selvom jeg heller ikke er fan af det nye manager setup. I Køln havde Ståle stort set ingen penge at købe spillere for. I Wolves blev Steven Fletcher, Michael Kightly og Matt Jarvis, de tre bedste spillere, solgt ganske kort tid inden transfer vinduet lukkede. Derfor blev der måske - måske ikke - købt lidt for hurtigt ind. Når flere af de spillere, som Ståle hentede i dag er frosset ud og ikke indgå i planerne, skyldes det at ejeren vendte rund på en tallerken i at skifte fra en britisk til en kontinental spillestil, da Ståle fik sparket efter blot et halvt år.

    Bjørn Bergman Sigurdarson kunne i øvrigt være et emne i den igangværende jagt på en angriber til FCK.

  22. #58
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Jeg svarer lige på et par småting, da den overordnede debat vist må siges at køre i ring med mange gentagelser :-)

    Citat Oprindeligt indsendt af scoring
    Det [at vi kun havde 7 point efter fem runder i 09/10, red.] beviser jo at der er håb, eftersom at vi vandt mesterskab 2009/2010 med 9 point ned til OB. Sæsonen er lang, og vi kan sagtens stadig nå det.
    Vi kan stadig nå det, ja, men jeg synes det er endog meget optimistisk med "sagtens"-formuleringen, og det kræver at der snart kommer nogle sejre på kontoen. De næste fire runder byder på et meget hårdt program med udekampe i Odense, Aalborg og Haderslev og en kamp i Parken mod BØF. Jeg har forsøgt at argumentere for, at det grundlæggende er særdeles utilfredsstillende at vi er landet i en situation, hvor vi går ind til de fire kampe med kniven for struben. Hvis skuden vender nu, og vi kommer fra de kampe med 7-10 point i hånden, så vil det jo være ganske flot, men jeg skal blankt erkende, at jeg ikke har den store tro på det - med mindre der sker noget semi-drastisk i transfervinduets sidste dage. Lige nu ligner det mere 2-4 point og et noget nær definitivt farvel til guldchancen, inden vi nåede oktober. Men vi må tage en status når vi kommer så langt. Jeg er dog sikker på at den optimistiske fløj nok skal finde mere grund til optimisme, selv om vi hænger 12-15 point efter FCM til den tid :-) Jeg lover selv at være tilfreds og let overrasket med syv point og derover!

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney
    Så jeg mener stadig at transfervinduet har været en succes. Der er blevet købt spillere ind til alle kæder og de spillere der er købt har stort potentiale og gode evner. Man kan diskutere målsætningen og fx Mussis transferen, men jeg kan ikke se hvad man kunne have gjort meget anderledes hen over sommeren.
    Jeg synes godt nok man er nem at stille tilfreds, når man kalder transfervinduet for en succes ud fra aktuel status. I min bog kan et transfervindue aldrig fortjene det prædikat, når sommerens med afstand mest spektakulære transfer gik helt i fisk med Mussis' pinlige afrejse til Italien. For fire-fem uger siden var holdningen den, at Mussis var mere eller mindre svaret på alt, og nu er han væk. Det er da en gigantisk fiasko, uanset hvordan man vender og drejer det. Så er der alle de andre. Hvem kan man kalde en ubetinget succes? Jeg synes det kan sammenfattes til "Amartey". De Ridder har ikke demonstreret skyggen af målfarlighed eller kvalitet i oplæggerrollen. Den rutinerede landsholdsspiller Høgli afgjorde Hobro-kampen til gæsternes fordel, da den var på vippen. Nilsson har lallet rundt og lavet de vildeste begynderfejl i en grad så man ligefrem har savnet Stadsgaard. Kadrii scorede et sindssygt vigtigt mål mod Dnipro, men hvad ellers fra ham? Ingen af dem kan afskrives, slet ikke, men at forhåndsudråbe dem til gode indkøb på forventet efterbevilling er altså langt ude i det lalleglade landskab.

    Du skriver at du ikke kan se, hvad man kunne have gjort meget anderledes hen over sommeren. Altså ud over at forhindre Mussis-katastrofen, så kunne man jo også have gjort meget andet. Man kunne have indset meget tidligere, at der manglede offensiv slagstyrke på holdet og garderet sig for de ikke særligt usandsynlige - og nu meget virkelighedsgjorte - scenarier at Nicolai Jørgensen fik skadesproblemer, og Cornelius viste svingende form. Dernæst kunne man da også have arbejdet på en plan B, efterhånden som Mussis-udsigterne blev stadig mere dystre. Man kunne også have undladt at sælge Vetokele i den tro at De Ridder ville være fremragende i samme rolle. Det er muligt at Vetokele ikke var den ideelle makker til Cornelius, men han scorede dog i ny og næ.

    Jeg er sådan set enig i, at de fleste af indkøbene sagtens kan udvikle sig til nøglespillere, men jeg synes så også at vi måske lige bør se det ske, før vi hylder dispositionerne og skriver konklusionen på forhånd. Der har sgu været for meget De Ridder og for lidt Amartey over det, hvis man skal gøre status allerede nu. Desuden er det jo heller ikke lige meget for vurderingen, om de nye spillere begynder at vise klassen nu, om en måned eller om et halvt år. Og med få dage tilbage af vinduet står vi med en ualmindeligt bovlam central midtbane og et lunkent angreb. Det er to helt åbenlyse problemer, der for mig at se ikke er forenlige med at kalde vinduet for en decideret succes.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar


  23. #59
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,304

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Simon: Når jeg siger at transfervinduet har været en succes, så mener jeg ikke at vi har buldret derudaf og alle vores nye spillere har været ubetingede stjerner, men det kan vi heller ikke rigtig håbe på. Kigger man dog på de spillere vi har købt, så burde det ligge i kortene at de har alle muligheder for at slå igennem.
    Transfervinduet har været en succes på det parameter, at det er lykkedes at skille sig af med noget "dødvægt" samt hente nye spillere i hver kæde. Man kan mene hvad man vil om de enkelte spillere, men vi har indtil videre hentet en det danske landsholds målmand, det svenske landsholds centerforsvar og en norsk landsholdsspiller på backen. De burde have alle forudsætninger for at levere på et højt niveau og spiller for spiller er kvaliteten rigtig høj.
    Derudover er det lykkedes os, at hente et stort talent i Kadrii hvilket er ideelt, da vi allerede har Nicolai på venstrekanten og Kadrii kan virke som backup for ham indtil han selv kan slå igennem. I angrebet har vi hentet De Ridder, en mand med god teknik og erfaring fra større ligaer som burde kunne hjælpe de øvrige spillere.
    Derudover så er Pierres erstatning også blevet signet og Høgli kan jo spille venstrebacken (såfremt Remmer ikke er skadet) indtil han er klar til at starte. Så er Amartey også blevet hentet og ham behøver jeg ikke skrive mere om.

    Så jeg ser mange fremtidsaspekter i det her hold og også at de nuværende spillere burde have niveauet til at kunne gøre en forskel her og nu (vi har set hvordan det kan se ud når det fungerer jo). Mussishandlen har været skuffende, men ikke alt kan fungere hele tiden og med de udmeldinger der er kommet omkring ham, så kan jeg godt se det gode i den handel der blev lavet med Genoa (enten et års erfaring til Mussis eller vi tjener lidt på ham). Jeg synes godt man kunne have ventet, men hvis Mussis ikke gider at være her fordi hans elendige form gjorde, at han ikke kunne klare konkurrencen, så forstår jeg godt at man forsøger at smede mens jernet er varmt, istedet for at have en utilfreds spiller rendende rundt. Jeg ville ønske at der var blevet hevet endnu en angriber hjem, måske en rutineret midtbanespiller eller højrekant, men når man tager udgangspunkt i, at truppen behøvede en udrensning, så er jeg tilfreds med resultatet af transfervinduet og spiller for spiller synes jeg det indtil videre har været en succes.
    Hvis det viser sig at mange spillere ikke slår igennem, så har transfervinduet ikke været godt, men skal man konkludere noget indtil videre, så mener jeg det har været en succes.
    Mht salget af Vetokele så kan jeg sagtens forstå netop det salg. Vetokele var ikke en optimal partner til Cornelius og vi skulle uanset hvad nok kigge på en ny angriber. Når der så kommer et tilbud på Vetokele, så giver det god mening at sælge en spiller som man helst ikke vil bygge fremtiden op omkring.

  24. Den følgende bruger er enig i dette:

  25. #60
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Jeg ville ønske at der var blevet hevet endnu en angriber hjem, måske en rutineret midtbanespiller eller højrekant, men når man tager udgangspunkt i, at truppen behøvede en udrensning, så er jeg tilfreds med resultatet af transfervinduet og spiller for spiller synes jeg det indtil videre har været en succes.
    Well, jeg synes stadig det er en loyal fremstilling af din argumentation at hele din succes-definition bygger på idéen om "forventet efterbevilling". Du kalder det en succes, fordi du mener der er en stor chance for, at det kan blive godt på længere sigt. Jeg synes det er en superoptimistisk tilgang. Foreløbig er det kun Amartey, der er gået ind og har vist sig som en direkte klasseforstærkning ift. hvad vi tidligere har rådet over. Høgli har været dårligere end Lars Jacobsen, Pelle har været helt håbløs sammenlignet med Ragnar, Bola bidrog vel nærmest mere til holdet i foråret, end Kadrii foreløbig har gjort, og det ligner indtil videre en stor gåde hvorfor vi skulle være bedre stillet med De Ridder end med Vetokele. Jeg siger ikke at det har været helt til rotterne - det har det langt fra - men der er grund til dybe panderynker med de mange ubekendte, og vi befinder os i en meget presset situation. Men altså, vi må skrives ved om en måneds tid :-) Hvis vi er mere eller mindre ude af guldkampen til den tid, så er der i mine øjne tale om en klokkeklar fiasko for sommerens aktiviteter og dermed en elendig start for konceptet med kombineret træner/sportsdirektør. Hvis vi er på rette spor, så er sagen naturligvis en ganske anden, og så er det en stor fjer i hatten på den uendeligt tålmodige optimist-fløj ;-)

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  26. De følgende 4 brugere er enige:

Side 4 af 16 FørsteFørste 123456714 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 17.01.14, 20:04
  2. Heksekedel - evaluering
    By Dexters in forum De korte linier
    Svar: 15
    Sidste Meddelelse: 23.10.03, 07:30

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •