Side 5 af 16 FørsteFørste ... 234567815 ... SidsteSidste
Viser resultater 61 til 75 af 234

Emner: Evaluering af Ståle version 2

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,200

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Citat Oprindeligt indsendt af /Simon Se meddelelser
    Well, jeg synes stadig det er en loyal fremstilling af din argumentation at hele din succes-definition bygger på idéen om "forventet efterbevilling". Du kalder det en succes, fordi du mener der er en stor chance for, at det kan blive godt på længere sigt. Jeg synes det er en superoptimistisk tilgang. Foreløbig er det kun Amartey, der er gået ind og har vist sig som en direkte klasseforstærkning ift. hvad vi tidligere har rådet over. Høgli har været dårligere end Lars Jacobsen, Pelle har været helt håbløs sammenlignet med Ragnar, Bola bidrog vel nærmest mere til holdet i foråret, end Kadrii foreløbig har gjort, og det ligner indtil videre en stor gåde hvorfor vi skulle være bedre stillet med De Ridder end med Vetokele. Jeg siger ikke at det har været helt til rotterne - det har det langt fra - men der er grund til dybe panderynker med de mange ubekendte, og vi befinder os i en meget presset situation. Men altså, vi må skrives ved om en måneds tid :-) Hvis vi er mere eller mindre ude af guldkampen til den tid, så er der i mine øjne tale om en klokkeklar fiasko for sommerens aktiviteter og dermed en elendig start for konceptet med kombineret træner/sportsdirektør. Hvis vi er på rette spor, så er sagen naturligvis en ganske anden, og så er det en stor fjer i hatten på den uendeligt tålmodige optimist-fløj ;-)
    /Simon
    "Uendeligt tålmodige optimist-fløj" er det dit nickname for dem, der ikke har resigneret her hele fem kampe inde i sæsonen? :-)
    While them that defend what they cannot see
    With a killer’s pride, security
    It blows the minds most bitterly
    For them that think death’s honesty
    Won’t fall upon them naturally
    Life sometimes must get lonely

  2. De følgende 5 brugere er enige:

  3. #62
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part IV

    Citat Oprindeligt indsendt af Mandrilen Se meddelelser
    "Uendeligt tålmodige optimist-fløj" er det dit nickname for dem, der ikke har resigneret her hele fem kampe inde i sæsonen? :-)
    Yeps, sådan fungerer det. På samme måde som at hvis man ikke er ovenud benovet over fem point for fem kampe og De Ridders scoringssnit, så må det betyde at man ønsker Ståle og alle spillerne fyret og sig selv indsat som spillende cheftræner :-)

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  4. De følgende 7 brugere er enige:

  5. #63
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    13

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    Citat Oprindeligt indsendt af MadsEmil Se meddelelser
    Bare lige en note i debatten: da Ståle var her første gang spillede vi også en omgang kedelig bold , hvor resultaterne også gik os imod ... Da vi i 2009 smider alt på Cypern er dommen klar : elendigt FCK hold , elendig træner og ingen kan se den vej Ståle vil.... Året efter spiller vi måske det bedste fodbold nogensinde set i Danmark ... Intet hold kan røre os i Danmark , vi går videre fra CL gruppespil efter overbevisende spil , og kunne måske have nået endnu længere hvis vinterpausen ikke havde stoppet den form holdet var i ... Jeg siger ikke at det hele gentager sig... Jeg siger heller ikke at vi ikke skal stille spørgsmålstegn ved Mussis affæren , men jeg tænker alligevel at jeg vil lade tvivlen komme ham tilgode, give ham tiden til at få FCK styrkerne tilbage samt i det mindste lade os få forklaringen på Mussis gate ...

    Lad nu manden arbejde og rydde ordentligt op inden han ( ligesom efter Apoel) skal smides ud ...

    Forza FC og forza Ståle
    For det første lad mig sige har aldrig haft den store fidus til ståle,første gang han var i klubben gik det hele også ad helvede til hvem husker ikke demostration på 10eren for at ståle skulle fyres, Men det man gjore den gang var at men hentede bård wiggen i rosenborg (tror jeg det var)som ass træner vi begynde og spille langs græsset og ikke losse lange bolde op ad banen så jeg er næsten over bevist om at grunden til at skuden vendte tilbage i 2009 ikke har noget med ståle og gøre men tror på det var bård wiggen, http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...ader-rosenborg
    Sidst redigeret af DJ RS1 : 27.08.14 kl. 18:33

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #64
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    Jeg tror nu næppe at det var Bård Wiggen alene der fik vendt skuden og tror ej heller på, at det var ham der dikterede taktikken.
    Jeg tror på at Bård er utrolig dygtig og at han er super god at have som assisterende træner, men hvis det virkelig var Bårds værk, så havde man vel fyret Ståle og ansat ham i stedet (medmindre du mener, at Ståle stjal Bårds idéer eller lignende).

  8. #65
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    13

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Jeg tror nu næppe at det var Bård Wiggen alene der fik vendt skuden og tror ej heller på, at det var ham der dikterede taktikken.
    Jeg tror på at Bård er utrolig dygtig og at han er super god at have som assisterende træner, men hvis det virkelig var Bårds værk, så havde man vel fyret Ståle og ansat ham i stedet (medmindre du mener, at Ståle stjal Bårds idéer eller lignende).
    Nej tror nu ikke at ståle stjal iderne tror nu heller ikke på ståle ville blive fyret da det jo gik FANTASTISK med dem sammen,Jeg ved heller ikke om det lige er sådan det hænger sammen,synes bare det er bemærkelses værdig så dårligt det går ståle uden bård wiggen synes han famler i blinde efter opskriften på et vinder hold,det burde sku køre optimalt med det spiller material han har til rådighed

  9. #66
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,622

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    Ooh gud, kan vi godt snart få lidt svar fra Ståle om hvad hans plan og taktik egentlig er?
    For det er godt nok svært, at finde hoved og hale i hvad fanden der sker i FCK.

    Mest af alt hælder jeg til at man skifter hele den sportslige ledelse ud, farvel til Ståle, Riemer, Højer og Lange.

    Dernæst sætter man sig ned i bestyrelsen og finder ud af hvilken vej man vil med klubben.
    (Nej Ståle er ikke svaret på de bønner man havde, han har intet bevist andet end hvordan man får en fyreseddel i andre klubber.)

    Der udarbejdes en ny plan/strategi, da der ingen ide er i det som sker.
    Vi kan ligeså godt bruge dette år, på at definere hvor vi nu skal hen.
    Afskriv ligaen helt, og indfind sig med hvad vi nu end ender med af point.

    Ståle er ikke manden der redder FCK og bringer os til nye højder, han havde engang det bedste hold man kunne købe i den danske liga.
    Det bar ham langt, og selv der var der jo spillemæssige problemer.
    Nu er problemet blot at vi lever i nuet, og ikke i hvad der engang var stort og godt.
    Der falder Ståle simpelthen igennem med et brag uden lige, manden eger ikke taktisk snilde og bliver udstillet gang på gang.
    Det eneste der redder ham til tider, er jo når vores såkaldte stjerner har en god dag.
    For taktisk løber de rundt som en flok høns uden hoveder.

    Nu har han haft stort set 1½ måned, jeg kan stadig ikke se hvad planen er med holdet.
    Der er intet offensivt koncept, man kan ikke ramme hinanden på kort afstand.
    Det skriger til himlen, at ingen aner hvad fanden de skal, eller hvor de skal stå/løbe hen med og uden bold.
    Dødbolde, dont even get me there.. Riemer er en fucking joke af en assistent, og burde smides tilbage på u19 skolen.

    Så når alt kommer til alt, er min tålmodighed med Ståle brugt.

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #67
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    Ståle er nu blandt favoritterne til at blive fyret ifølge det dybt useriøse bettingsite Bet25: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...cle4987041.ece.

    Selv om folk råber og skriger op om, hvor frygtelig Ståle er (history repeating itself), er der her fem gode grunde til, at Ståle - selvfølgelig - sidder meget sikkert i sædet:

    1) Hans historik med klubben er sublim. Vi har aldrig(!) præsteret bedre end under Ståle og klubben har tjent en formue i præmie- og sponsorpenge under Ståle - for ikke at snakke om transferpenge. Tiden imellem Ståle v. 1.0 og Ståle v. 2.0 var derimod til tider et mareridt.

    2) Ledelsens korttidshukommelse er forhåbentlig mindre dominerende end hos presse og fans. Så sent som i sidste sæson formåede Ståle på rekordtid at ændre et taberhold til et vinderhold, der spillede lige op med Juventus, slog Galatasaray og trods alt fik en særdeles vigtig 2. plads, der havde været en 1. plads, hvis sæsonens fem kampe uden Ståle ved roret havde indbragt samme pointgennemsnit som Ståle præsterede efterfølgende.

    3) Så sent som i maj blev Ståle officielt forfremmet i klubben til at stå for hele det sportslige ansvar. Det er den største tillidserklæring, FCKs ledelse nogensinde har givet en træner. At fyre Ståle er ikke længere blot en trænerfyring, men en decideret afskedigelse af hele det nye, sportslige fundament.

    4) Ståle har sat sig i spidsen for en kæmperokade, hvor en lang række spillere er blevet købt, solgt og udlejet. Sådan et skifte - ja, nærmest en revolution - tager tid. At indsætte en ny mand på posten ville formentlig kræve endnu en revolution. Og revolution på revolution ville begynde at stinke af Brøndby-uvaner, hvor selv den mest hærdede fan knap nok kan huske hvilke dyder, man egentlig dyrker.

    5) Og altså...for fanden. Vi har for niende år i træk kvalificeret os til et europæisk gruppespil. Vi har hentet et talent, man skal være blind for ikke at kunne se bliver til en Klassespiller med stort K, og gu' fanden er der et gigantisk udviklingspotentiale i det her hold.

    Ja, vi ligger nr. 10. Men vi har altså to point op til femtepladsen - og der er 28 kampe at hente FCM's forspring på. Og det hold ser sand for dyden heller ikke for stærkt ud. For christ sake - er der virkelig nogen, der tror, den aktuelle stilling holder, og at vi ser FCM, Hobro og FCN hente henholdsvis guld, sølv og bronze?

    I min bog er det ikke blot urealistisk - men komplet vanvid at drøfte, om Ståle nærmer sig en fyring. Giv nu holdet lidt tid. Vi er trods alt forsvarende sølvvindere, har et europæisk gruppespil at se frem til, og lur mig, om vi ikke meget snart henter en spiller eller to til, inden transfervinduet smækker i på mandag.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.


  12. #68
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    ...
    Hvor mange fans er det egentlig lige, der forlanger Ståle fyret eller tror det ville være en god idé? Jeg opfatter at der snarere er overvejende enighed om at det dels 1) er meget usandsynligt at Ståle bliver fyret, og dels 2) at det også vil være temmelig hovedløst at gøre nu, hvor han har fået lov at sammensætte en trup efter eget ønske. Det virker underligt at folk har så travlt med at angribe synspunkter, som meget få fremsætter. Til gengæld er der nok en del, der kan enes om at Ståle har et kæmpe stykke arbejde foran sig, og at han har pokkers travlt, hvis målsætningen om DM-guld i år (som han selv har fremsat) skal realiseres. Det er Ståle sikkert også enig i.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar


  13. #69
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Ståle er nu blandt favoritterne til at blive fyret ifølge det dybt useriøse bettingsite Bet25: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...cle4987041.ece.

    Selv om folk råber og skriger op om, hvor frygtelig Ståle er (history repeating itself), er der her fem gode grunde til, at Ståle - selvfølgelig - sidder meget sikkert i sædet:

    1) Hans historik med klubben er sublim. Vi har aldrig(!) præsteret bedre end under Ståle og klubben har tjent en formue i præmie- og sponsorpenge under Ståle - for ikke at snakke om transferpenge. Tiden imellem Ståle v. 1.0 og Ståle v. 2.0 var derimod til tider et mareridt.

    2) Ledelsens korttidshukommelse er forhåbentlig mindre dominerende end hos presse og fans. Så sent som i sidste sæson formåede Ståle på rekordtid at ændre et taberhold til et vinderhold, der spillede lige op med Juventus, slog Galatasaray og trods alt fik en særdeles vigtig 2. plads, der havde været en 1. plads, hvis sæsonens fem kampe uden Ståle ved roret havde indbragt samme pointgennemsnit som Ståle præsterede efterfølgende.

    3) Så sent som i maj blev Ståle officielt forfremmet i klubben til at stå for hele det sportslige ansvar. Det er den største tillidserklæring, FCKs ledelse nogensinde har givet en træner. At fyre Ståle er ikke længere blot en trænerfyring, men en decideret afskedigelse af hele det nye, sportslige fundament.

    4) Ståle har sat sig i spidsen for en kæmperokade, hvor en lang række spillere er blevet købt, solgt og udlejet. Sådan et skifte - ja, nærmest en revolution - tager tid. At indsætte en ny mand på posten ville formentlig kræve endnu en revolution. Og revolution på revolution ville begynde at stinke af Brøndby-uvaner, hvor selv den mest hærdede fan knap nok kan huske hvilke dyder, man egentlig dyrker.

    5) Og altså...for fanden. Vi har for niende år i træk kvalificeret os til et europæisk gruppespil. Vi har hentet et talent, man skal være blind for ikke at kunne se bliver til en Klassespiller med stort K, og gu' fanden er der et gigantisk udviklingspotentiale i det her hold.

    Ja, vi ligger nr. 10. Men vi har altså to point op til femtepladsen - og der er 28 kampe at hente FCM's forspring på. Og det hold ser sand for dyden heller ikke for stærkt ud. For christ sake - er der virkelig nogen, der tror, den aktuelle stilling holder, og at vi ser FCM, Hobro og FCN hente henholdsvis guld, sølv og bronze?

    I min bog er det ikke blot urealistisk - men komplet vanvid at drøfte, om Ståle nærmer sig en fyring. Giv nu holdet lidt tid. Vi er trods alt forsvarende sølvvindere, har et europæisk gruppespil at se frem til, og lur mig, om vi ikke meget snart henter en spiller eller to til, inden transfervinduet smækker i på mandag.
    Jeg giver dig fuldstændig ret, men bet25 og de andre der følger med, skal da nok få nogle tosser til at smide penge efter det bet. Easy money... for dem...

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #70
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    Citat Oprindeligt indsendt af /Simon Se meddelelser
    Hvor mange fans er det egentlig lige, der forlanger Ståle fyret eller tror det ville være en god idé? Jeg opfatter at der snarere er overvejende enighed om at det dels 1) er meget usandsynligt at Ståle bliver fyret, og dels 2) at det også vil være temmelig hovedløst at gøre nu, hvor han har fået lov at sammensætte en trup efter eget ønske. Det virker underligt at folk har så travlt med at angribe synspunkter, som meget få fremsætter. Til gengæld er der nok en del, der kan enes om at Ståle har et kæmpe stykke arbejde foran sig, og at han har pokkers travlt, hvis målsætningen om DM-guld i år (som han selv har fremsat) skal realiseres. Det er Ståle sikkert også enig i.
    Og ikke mindre travlt i betragtning af, at han er blevet sat i en position hvor han både skal have holdet til at fungere i Europa og hjemme, inkl. diverse eksperimenter med femmandsforsvar, og forsøge at hente årets anden ligasejr – samtidig med at han efter eget udsagn prøver at hente en flittigt scorende angriber inden mandag aften.

    Manager-modellen virkede tvivlsom dengang den blev lanceret. Man kan så for alvor begynde at diskutere nu, om den fungerer ideelt.


  16. #71
    Tilmeldingsdato
    Nov 2013
    Indlæg
    1

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    Der er noget jeg ikke helt fatter, hvis Ståle virkelig er så skide genial:

    1. Hvorfor sejller forsvaret stadig?
    2. Måske fordi han bliver ved med at købe svenskere, som mest har erfaring med mand-mand dækning? Hvorfor gør han så det?
    3. Hvorfor SKAL vi spille 4-4-2 eller 4-4-1-1?
    4. Hvorfor køber han så en 4-3-3 spiller som De Ridder?
    5. Hvorfor får Zanka sååå lang snor? Førstevalget var Erik Sviatchenko, som virker vildt fornuftig og god. Der er fandme langt fra Zanka til ham. Erik er self tit skadet, men stadig...
    6. Vi har mange penge, men hvorfor vælger Rosenberg og Adu så Malmø? (Ved godt det er nemt at være bagklog, men jeg undrer mig).
    7. Hvad vil han egentlig med Marvin?

    Kunne være fedt med et langt interview, hvor han forklarer sig. Det ville også gyde lidt olie på vandende.

    Han skal dog have mega ros for Amartey. Han redder vist regnskabet næste sommer.

  17. #72
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    Citat Oprindeligt indsendt af Slush Se meddelelser
    Mest af alt hælder jeg til at man skifter hele den sportslige ledelse ud, farvel til Ståle, Riemer, Højer og Lange.

    Dernæst sætter man sig ned i bestyrelsen og finder ud af hvilken vej man vil med klubben.
    Fantastisk plan. Det gik jo supergodt for OB, da de gjorde samme.


  18. #73
    Tilmeldingsdato
    Jun 2008
    Indlæg
    240

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    Citat Oprindeligt indsendt af Slush Se meddelelser
    ... farvel til Ståle, Riemer, Højer og Lange.

    Dernæst sætter man sig ned i bestyrelsen og finder ud af hvilken vej man vil med klubben.
    Godt nok er Ståles ide om fodbold uddateret. Men Holmstrøm er jo Grauballemanden selv ift. fodboldopfattelse. De gange han har været på tv som kommentator, har det altid handlet om "ud på fløjen og indlæg i boksen". Om så han kommenterede på tiki taka inspireret fodbold. Det kan kun gå (endnu mere) galt at lade ham formulere en "ny" vej frem.

  19. #74
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    Citat Oprindeligt indsendt af /Simon Se meddelelser
    Hvor mange fans er det egentlig lige, der forlanger Ståle fyret eller tror det ville være en god idé? Jeg opfatter at der snarere er overvejende enighed om at det dels 1) er meget usandsynligt at Ståle bliver fyret, og dels 2) at det også vil være temmelig hovedløst at gøre nu, hvor han har fået lov at sammensætte en trup efter eget ønske. Det virker underligt at folk har så travlt med at angribe synspunkter, som meget få fremsætter. Til gengæld er der nok en del, der kan enes om at Ståle har et kæmpe stykke arbejde foran sig, og at han har pokkers travlt, hvis målsætningen om DM-guld i år (som han selv har fremsat) skal realiseres. Det er Ståle sikkert også enig i.

    /Simon
    Jeg skriver ikke, at mange fans forlanger Ståle fyret (selv om trådstarteren lagde ret hårdt ud :)).

    Som jeg skriver, kritiserer jeg primært et bettingsite, der nu gør Ståle til en af topfavoritterne til en fyreseddel, og sekundært pressen, der straks har samlet historien op, som nu begynder at kridte sværdene til en sang om krise og deraf ledelsesmæssige konsekvenser.

    Tro mig! Taber vi de næste par kampe, bliver trykket massivt. Allerede nu varmer kritikere sig til sangen om fire kampe tabt i træk uden at dvæle længe ved, at to af kampene var mod Tysklands bedste hold p.t. (lidt vel tyndt baseret på, at de netop har slået Dortmund, der kort forinden havde slået Bayern - og at Leverkusen (efter én spillerunde :)) ligger på en delt førsteplads).

    Om en måned kan det meste være glemt igen, og man vil tale i positive vendinger om et projekt, der er ved at få form efter nogle børnesygdomme. Men at man allerede nu begynder at spekulere i Ståles afgang er - ja - vanvid. Forhåbentlig forplanter den stemning sig ikke, for det vil være det rene gift i den nuværende situation.

    Men ellers er jeg enig. Ståle har et kæmpe stykke arbejde foran sig, og det er han også selv klar over, ligesom han var bevidst om det, da han besluttede at ændre så voldsomt i truppen. En revolution tager tid. Ikke mange år, som Brøndby plejer at påstå, men i al fald måneder.

    Som sådan tror jeg kun, at det er nederlaget til Hobro, der er kommet bag på Ståle - og så helt sikkert, at samarbejdet med Mussis viste sig så problematisk. På plussiden er det fantastisk, hvis vi får lidt flere strenge at spille på med Toutouh og Gisla tilbage. Og så tror jeg stadig, at Ståle præsenterer mindst en ny spiller indenfor de næste par dage, hvis ikke de manglende CHL-millioner har begrænset mulighederne.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  20. De følgende 6 brugere er enige:

  21. #75
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,622

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    Måske det så er her man skal starte med at få nogen nye ansigter ind, med indblik i fremtidensfodbold, og ikke hvad der engang fungerede tibage i starten af det tyvende århundrede.
    Der er sket en rivende udvikling i fodbolden, den er bare ikke sket i FCK.
    Pt., er vi jo i gang med en bif, hvilket i sig selv er meget skræmmende.

    Man prøver at skabe noget der en gang fungerede, men som ikke har fungeret siden man skiftede klub.

  22. De følgende 2 brugere er enige:

Side 5 af 16 FørsteFørste ... 234567815 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 17.01.14, 20:04
  2. Heksekedel - evaluering
    By Dexters in forum De korte linier
    Svar: 15
    Sidste Meddelelse: 23.10.03, 07:30

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •