Side 6 af 16 FørsteFørste ... 3456789 ... SidsteSidste
Viser resultater 76 til 90 af 234

Emner: Evaluering af Ståle version 2

  1. #76
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    Citat Oprindeligt indsendt af Slush Se meddelelser
    Måske det så er her man skal starte med at få nogen nye ansigter ind, med indblik i fremtidensfodbold, og ikke hvad der engang fungerede tibage i starten af det tyvende århundrede.
    Der er sket en rivende udvikling i fodbolden, den er bare ikke sket i FCK.
    Pt., er vi jo i gang med en bif, hvilket i sig selv er meget skræmmende.

    Man prøver at skabe noget der en gang fungerede, men som ikke har fungeret siden man skiftede klub.
    En anden og i mine øjne mere rigtig version er, at man prøver noget, som man ved med tiden vil fungere. I modsætning til Køln og Wolves, hvor det ikke fungerede, fordi man ikke fik tid (og spillere) til at få det til at fungere.

    Og det vil folk så løse ved ikke at give det tid?

    Der er kun en vej frem, og det er at give Ståle og holdet tid og arbejdsro. At skifte ud i træner, manager osv vil kun skabe flere problemer. Og vi laver jo lige netop kun en bif, hvis vi konstant skifter træner og spillere. Det har vi gjort nu i flere år - nu må vi simpelthen holde fast og tro på projektet. Ellers står vi samme sted endnu om 5-10-20 år
    Sidst redigeret af k@sper : 28.08.14 kl. 15:54

  2. De følgende 11 brugere er enige:

  3. #77
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    702

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Manager-modellen virkede tvivlsom dengang den blev lanceret. Man kan så for alvor begynde at diskutere nu, om den fungerer ideelt.
    Well, det - og det åbenlyse at vi ikke dominerer fysisk andre steder end Burger King. Det kan selvfølgelig delvis skyldes at vi ikke har spillemæssig kontrol i kampene og ringe boldomgang over hele linjen, men selv i de gode gamle migrænedage plejede vi da at kunne holde et vist fysisk pres det sidste kvarter.

    Så ja, det virker ikke realistisk at fyre Ståle lige nu, men hele setuppet omkring truppen må være voldsomt til debat - også efter den helt igennem bizarre Mussis-affære.
    Mvh,
    Bopa


  4. #78
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    985

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    En anden og i mine øjne mere rigtig version er, at man prøver noget, som man ved med tiden vil fungere. I modsætning til Køln og Wolves, hvor det ikke fungerede, fordi man ikke fik tid (og spillere) til at få det til at fungere.

    Og det vil folk så løse ved ikke at give det tid?

    Der er kun en vej frem, og det er at give Ståle og holdet tid og arbejdsro. At skifte ud i træner, manager osv vil kun skabe flere problemer. Og vi laver jo lige netop kun en bif, hvis vi konstant skifter træner og spillere. Det har vi gjort nu i flere år - nu må vi simpelthen holde fast og tro på projektet. Ellers står vi samme sted endnu om 5-10-20 år

    Til dels enig, dog skal der snart komme bedre resultater. Det er fint alt det med process og et nyt hold tager tid. Men fortsætter vi med at blive udklasseret af hold som Hobro og stadigt befinder os i samme position til jul så vil jeg alligevel mene der skal ske en udskiftning på posten. Men som udgangspunkt vil jeg også gerne give ham tid, og ihvertfald denne sæson ud medmindre det sejler fuldstændigt.

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #79
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    http://www.bt.dk/superligaen/fik-klo...ale-til-ansvar

    Jeg bryder mig ikke om de stikpiller, Ståle konstant er begyndt at smide mod andre klubber og trænere. Det klæder os ikke. Fair nok mod Thomas Frank, når han selv starter et mediespil mod os. Men jeg synes nogle af de ting, der bliver sagt i dette interview, er uprovokerede og nødvendige.

    Men det vidner vel også om en manager, der, lige meget hvordan han prøver at fremstå, føler sig som en presset mand. Ellers har man vel ikke behov for at være efter andre og fremhæve historiske meritter?

  7. De følgende 5 brugere er enige:

  8. #80
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    353

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    Citat Oprindeligt indsendt af mathiasf Se meddelelser
    Til dels enig, dog skal der snart komme bedre resultater. Det er fint alt det med process og et nyt hold tager tid. Men fortsætter vi med at blive udklasseret af hold som Hobro og stadigt befinder os i samme position til jul så vil jeg alligevel mene der skal ske en udskiftning på posten. Men som udgangspunkt vil jeg også gerne give ham tid, og ihvertfald denne sæson ud medmindre det sejler fuldstændigt.
    Jeg kan huske at vi havde nogenlunde samme diskussion omkring 1998-1999, hvor Niels Chr. Holmstrøm ofte fik mange hug for at fastholde at vi havde startet en process op, og at det ville tage tid. Der var mange af os der absolut ikke var lige så tålmodige som han var, og den "process" blev godt nok også latterliggjort i forbindelse med at der ikke rigtigt skete en dyt og vi gik fra den ene fiasko til den anden. Resultatet af den process han blev ved med at fable om, behøver vi nok ikke at gå i for meget i detaljer omkring. Det endte med at gå ganske udmærket de næste 10 - 11 år, selvom det tog lidt mere en 6 - 12 måneder at nå dertil.

    Vi er ikke i helt samme situation som dengang, men det er alligevel ikke langt fra. Så jeg har ikke det store problem med at acceptere at der skal bruges tid på at komme tilbage til det vi var for 3 - 4 år siden, og at der kan være udsving. Men jeg alligevel rystet over hvor langt vi er blevet sat tilbage på så kort tid, og håber ikke at de skal brug for lang tid på at få rettet op på det. Men noget tid kommer det i hvert fald til at tage, og der er panikhandlinger nok ikke vejen frem.

  9. De følgende 4 brugere er enige:

  10. #81
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    152

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    Citat Oprindeligt indsendt af Mad As Hell Se meddelelser
    Jeg kan huske at vi havde nogenlunde samme diskussion omkring 1998-1999, hvor Niels Chr. Holmstrøm ofte fik mange hug for at fastholde at vi havde startet en process op, og at det ville tage tid. Der var mange af os der absolut ikke var lige så tålmodige som han var, og den "process" blev godt nok også latterliggjort i forbindelse med at der ikke rigtigt skete en dyt og vi gik fra den ene fiasko til den anden. Resultatet af den process han blev ved med at fable om, behøver vi nok ikke at gå i for meget i detaljer omkring. Det endte med at gå ganske udmærket de næste 10 - 11 år, selvom det tog lidt mere en 6 - 12 måneder at nå dertil.
    Jeg kan sagtens følge dine betragtninger. Men netop "processen" fra 99-2001 (den startede vel egentlig, da Laudrup skred?) skulle jo gerne have gjort, at vi er kommet meget længere, og kan håndtere kriser. Processen anno 2014 burde jo handle om noget andet end i 1999. Det kan jeg bare ikke helt se, at den gør...

  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #82
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    353

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    Citat Oprindeligt indsendt af Mouse_inc Se meddelelser
    Jeg kan sagtens følge dine betragtninger. Men netop "processen" fra 99-2001 (den startede vel egentlig, da Laudrup skred?) skulle jo gerne have gjort, at vi er kommet meget længere, og kan håndtere kriser. Processen anno 2014 burde jo handle om noget andet end i 1999. Det kan jeg bare ikke helt se, at den gør...
    Jeg er meget enig. Men det virker som om at det meste vi har bygget op er forsvundet igen, muligvis som konsekvens for mange panikhandlinger. Men jeg håber og tror da også at udgangspunktet er en del bedre i dag end det var dengang, selvom de seneste kampe kan få mig til at tvivle. Forhåbentlig skal der ikke ret mange succesoplevelser til, før tingene igen ser helt anderledes ud.

  13. #83
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    64

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    Tråden startede med en forudsigelse men nu må Ståle Raus. Der kan komme lange forklaringer men vi er fremme ved slutningen. 1 år uden fremgang. Vi spiller uden angrebsplan. 4-4-2 er ikke moderne mere. Man savner nærmest CV med de indkøb som Ståle er ansvarlig for....og de penge som vi kommer til at tabe. DM er helt væk.

    Ståle RAUS!!

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #84
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    147

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    Nøjes med et stille og roligt, smut hjem Ståle
    May the force be with you

  16. De følgende 2 brugere er enige:

  17. #85
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    2,309

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    Det var en uhyggeligt dårlig første halvleg i dag, og det er helt ufatteligt ringe, at vi nu har smidt 4 point i overtiden i Europa League. Jeg mangler ord! Til gengæld tror jeg stadig på Ståle. Holdet (og træneren) er stadig helt nyt, og der er trods alt fremgang at spore generelt set. Det er nogle gange en smule svært at få øje på, men jeg synes, at vi bevæger os i den rigtige retning.

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #86
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,622

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    Citat Oprindeligt indsendt af Outpatient Se meddelelser
    der er trods alt fremgang at spore generelt set. Det er nogle gange en smule svært at få øje på, men jeg synes, at vi bevæger os i den rigtige retning.
    What????

    Ja det er mod afgrunden.

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #87
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    1,121

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    Jeg er også godt træt af tingenes tilstand, men jeg synes at det ville være rart, hvis vi havde noget helt konkret materiale at bedømme Ståle ud fra ift. de udtalelser han selv er kommet med omkring især kontinuitet.

    Gerne en komparativ analyse, der kunne anskueliggøre hvor mange træningsdage og kampe Ståle har haft med de enkelte spillere, hvor mange træningsdage og kampe de enkelte spillere har haft sammen, hvordan spillernes præstationer har været i de enkelte kampe osv. osv. Naturligvis også de enkelt spilleres historik FØR denne sæson.
    Optimalt kunne det jo sættes op mod Aab og evt. BIF.

    For selvom jeg kan bande Ståle, holdet, ledelsen osv. til helvede, kan jeg heller ikke lade være at tænke over, hvor meget de elementer Ståle nævner (og som jeg gerne ville have et større overblik over) rent faktisk spiller ind, og som måske ovenikøbet kan virke selvforstærkende ift. den klub vi er og det pres man må anerkende, der er på stort set alle i organisationen.

    Men det er godt nok et større arbejde, at sammenfatte flere holds skadeshistorik og ikke mindst spillernes individuelle formkurver, så det er nok ikke lige i aften, at den kommer på bordet. Måske en dybere evaluering er på sin plads efter årets sidste kamp.

    Og bare for at komme det i forkøbet: Jeg leder ikke efter undskyldninger til Ståle eller resten af holdet, og uanset hvor uheldigt det er og hvor mange omstændigheder der måtte ligge til grund for den nuværende situation, ændrer det ikke på, at det såmænd sagtens kan vise sig nødvendigt at fyre Ståle, selvom det skulle vise sig, at han egentlig har sit på det tørre.

    Men jeg orker i hvert fald ikke, at læse mere om at Ståle ødelægger spillere, er taktisk inkompetent eller hvad ved jeg. I hvert fald ikke uden et nogenlunde seriøst statistisk grundlag, at gøre det ud fra og måske ovenikøbet lidt didaktiske betragtninger ift. hvor lang tid det tager, at opbygge relationer så de ligger på rygraden individuelt såvel som kollektivt.

    Allermest håber jeg, at alle har glemt den her diskussion om et par uger, fordi vi går til vinterpause med 5 point op til FCM (og er videre i pokalen...) - det kan vi formentlig alle blive enige om.

  22. De følgende 2 brugere er enige:

  23. #88
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    64

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    Citat Oprindeligt indsendt af FC William Se meddelelser
    Jeg er også godt træt af tingenes tilstand, men jeg synes at det ville være rart, hvis vi havde noget helt konkret materiale at bedømme Ståle ud fra ift. de udtalelser han selv er kommet med omkring især kontinuitet.

    Gerne en komparativ analyse, der kunne anskueliggøre hvor mange træningsdage og kampe Ståle har haft med de enkelte spillere, hvor mange træningsdage og kampe de enkelte spillere har haft sammen, hvordan spillernes præstationer har været i de enkelte kampe osv. osv. Naturligvis også de enkelt spilleres historik FØR denne sæson.
    Optimalt kunne det jo sættes op mod Aab og evt. BIF.

    For selvom jeg kan bande Ståle, holdet, ledelsen osv. til helvede, kan jeg heller ikke lade være at tænke over, hvor meget de elementer Ståle nævner (og som jeg gerne ville have et større overblik over) rent faktisk spiller ind, og som måske ovenikøbet kan virke selvforstærkende ift. den klub vi er og det pres man må anerkende, der er på stort set alle i organisationen.

    Men det er godt nok et større arbejde, at sammenfatte flere holds skadeshistorik og ikke mindst spillernes individuelle formkurver, så det er nok ikke lige i aften, at den kommer på bordet. Måske en dybere evaluering er på sin plads efter årets sidste kamp.

    Og bare for at komme det i forkøbet: Jeg leder ikke efter undskyldninger til Ståle eller resten af holdet, og uanset hvor uheldigt det er og hvor mange omstændigheder der måtte ligge til grund for den nuværende situation, ændrer det ikke på, at det såmænd sagtens kan vise sig nødvendigt at fyre Ståle, selvom det skulle vise sig, at han egentlig har sit på det tørre.

    Men jeg orker i hvert fald ikke, at læse mere om at Ståle ødelægger spillere, er taktisk inkompetent eller hvad ved jeg. I hvert fald ikke uden et nogenlunde seriøst statistisk grundlag, at gøre det ud fra og måske ovenikøbet lidt didaktiske betragtninger ift. hvor lang tid det tager, at opbygge relationer så de ligger på rygraden individuelt såvel som kollektivt.

    Allermest håber jeg, at alle har glemt den her diskussion om et par uger, fordi vi går til vinterpause med 5 point op til FCM (og er videre i pokalen...) - det kan vi formentlig alle blive enige om.
    Er det dig Ståle undercover...komparativ analyse! Du skal Raus

  24. #89
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    1,121

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    Citat Oprindeligt indsendt af Teiss Se meddelelser
    Er det dig Ståle undercover...komparativ analyse! Du skal Raus
    Hvilken del af det her forstod du ikke? ;)

    Citat Oprindeligt indsendt af FC William Se meddelelser
    Og bare for at komme det i forkøbet: Jeg leder ikke efter undskyldninger til Ståle eller resten af holdet, og uanset hvor uheldigt det er og hvor mange omstændigheder der måtte ligge til grund for den nuværende situation, ændrer det ikke på, at det såmænd sagtens kan vise sig nødvendigt at fyre Ståle, selvom det skulle vise sig, at han egentlig har sit på det tørre.

  25. #90
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    Truppen er ikke god nok, og så længe det er tilfældet, giver det ikke mening at skifte træner. Man kan klandre Ståle, at han lavede for stor en udskiftning i sidste transfervindue. På den anden side ville en mindre udskiftning kræve, at man forlængede med spillere, som havde udtjent deres værnepligt, hvilket heller ikke virker rigtig tiltalende. Ståles største fejl er, at han ikke skaffede en erstatning for vores mest målfarlige spiller. Kadrii gjorde det ok indtil skaden. De Ridder har vist sig at være et dårligt køb. Ikke at han er en dårlig spiller, men han dur ikke som angriber i FCK. Så vi står i en situation, som så mange gange før, hvor det hele afhænger af Jørgensen og Cornelius, og det skal jo gå galt. Forhåbentlig er der penge til at forstærke holdet i vinterpausen, men udmeldingerne fra Ståle og koncernens elendige resultater giver ikke store forhåbninger.

  26. De følgende 3 brugere er enige:

Side 6 af 16 FørsteFørste ... 3456789 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 17.01.14, 20:04
  2. Heksekedel - evaluering
    By Dexters in forum De korte linier
    Svar: 15
    Sidste Meddelelse: 23.10.03, 07:30

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •