Side 7 af 16 FørsteFørste ... 45678910 ... SidsteSidste
Viser resultater 91 til 105 af 234

Emner: Evaluering af Ståle version 2

  1. #91
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    278

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    Citat Oprindeligt indsendt af FC William Se meddelelser
    Jeg er også godt træt af tingenes tilstand, men jeg synes at det ville være rart, hvis vi havde noget helt konkret materiale at bedømme Ståle ud fra ift. de udtalelser han selv er kommet med omkring især kontinuitet.

    Gerne en komparativ analyse, der kunne anskueliggøre hvor mange træningsdage og kampe Ståle har haft med de enkelte spillere, hvor mange træningsdage og kampe de enkelte spillere har haft sammen, hvordan spillernes præstationer har været i de enkelte kampe osv. osv. Naturligvis også de enkelt spilleres historik FØR denne sæson.
    Optimalt kunne det jo sættes op mod Aab og evt. BIF.

    For selvom jeg kan bande Ståle, holdet, ledelsen osv. til helvede, kan jeg heller ikke lade være at tænke over, hvor meget de elementer Ståle nævner (og som jeg gerne ville have et større overblik over) rent faktisk spiller ind, og som måske ovenikøbet kan virke selvforstærkende ift. den klub vi er og det pres man må anerkende, der er på stort set alle i organisationen.

    Men det er godt nok et større arbejde, at sammenfatte flere holds skadeshistorik og ikke mindst spillernes individuelle formkurver, så det er nok ikke lige i aften, at den kommer på bordet. Måske en dybere evaluering er på sin plads efter årets sidste kamp.

    Og bare for at komme det i forkøbet: Jeg leder ikke efter undskyldninger til Ståle eller resten af holdet, og uanset hvor uheldigt det er og hvor mange omstændigheder der måtte ligge til grund for den nuværende situation, ændrer det ikke på, at det såmænd sagtens kan vise sig nødvendigt at fyre Ståle, selvom det skulle vise sig, at han egentlig har sit på det tørre.

    Men jeg orker i hvert fald ikke, at læse mere om at Ståle ødelægger spillere, er taktisk inkompetent eller hvad ved jeg. I hvert fald ikke uden et nogenlunde seriøst statistisk grundlag, at gøre det ud fra og måske ovenikøbet lidt didaktiske betragtninger ift. hvor lang tid det tager, at opbygge relationer så de ligger på rygraden individuelt såvel som kollektivt.

    Allermest håber jeg, at alle har glemt den her diskussion om et par uger, fordi vi går til vinterpause med 5 point op til FCM (og er videre i pokalen...) - det kan vi formentlig alle blive enige om.
    Det er muligt at du ikke orker at læse om Ståles manglende evner og det elendige spil, men jeg orker ikke at bruge x-antal timer på at lave en komparativ analyse eller undersøge hvad didaktiske betragtninger i det hele taget er. Fodbold er følelser og når jeg ser en FCK-kamp som igår, så føler jeg kedsomhed og ligegyldighed. Og fodbold skal være alt andet en det.

    Når jeg ser på en dame, behøver jeg heller ikke at lave analyser eller betragtninger for at vurdere om hun er lækker, charmerende og sexet, og om jeg kunne have en fremtid med hende på -den ene eller den anden måde. Jeg kan sgu mærke det nede i mellemguvet og alle mulige andre steder.

    Jeg ved det.... det stikker lidt af for mig. Men fodbold kan også blive for usexet og hvis man først skal til at analysere stople op og ned for at finde lidt perspektiv og håb, så bliver det hele lidt for tungt. Pointen er bare at når jeg ser FCK i øjeblikket, så behøver jeg ikke bruge to sekunder på at analysere osv. Det er bare så himmeltråbende dårligt og grimt og uden perspektiver, at jeg føler at det her er der ikke meget perspektiv i og at der skal ske noget andet. Meget snart!!!

  2. De følgende 11 brugere er enige:

  3. #92
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    88

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    Frustrationerne sidder til langt op i halsen.

    Men tendensen er , at FCK spiller modsat alle andre tophold i Europa. Tag til Tyskland og se hvordan Bayern ordner alle hold. De vil fremad banen, de kan ramme hinanden, og der er stor vilje i de offensive løb, du ser ingen Bayern spillere der a) ved egenboldbesiddelse blot triller bolden formålsløst på tværs, navnlig de 2 centrale midtbanespillere har også mange knivskarpe aflveringer fremad i banen b; tror du vinder bolden blot ved at kigge på den. Nu har vi i hele 2014 spillet fantasisløst, omstændeligt, uden mod til at fylde spillere ind i boksen når vi angriber, og spille bolden hurtigt fremad. Vi sejler taktisk, vi sejler mht at sætte holdet op, vi savner gejst, og alt dette peger desværre hen mod træneren. jeg har mistet tilliden til, at Staale har et syn på fodbolden, der kan bruges til at gøre FCK til dominerende i dansk fodbold.

  4. De følgende 5 brugere er enige:

  5. #93
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    196

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    Citat Oprindeligt indsendt af Kloge Åge Se meddelelser
    Frustrationerne sidder til langt op i halsen.

    Men tendensen er , at FCK spiller modsat alle andre tophold i Europa. Tag til Tyskland og se hvordan Bayern ordner alle hold. De vil fremad banen, de kan ramme hinanden, og der er stor vilje i de offensive løb, du ser ingen Bayern spillere der a) ved egenboldbesiddelse blot triller bolden formålsløst på tværs, navnlig de 2 centrale midtbanespillere har også mange knivskarpe aflveringer fremad i banen b; tror du vinder bolden blot ved at kigge på den. Nu har vi i hele 2014 spillet fantasisløst, omstændeligt, uden mod til at fylde spillere ind i boksen når vi angriber, og spille bolden hurtigt fremad. Vi sejler taktisk, vi sejler mht at sætte holdet op, vi savner gejst, og alt dette peger desværre hen mod træneren. jeg har mistet tilliden til, at Staale har et syn på fodbolden, der kan bruges til at gøre FCK til dominerende i dansk fodbold.
    Fuldstændig enig!! Især i den sidste sætning

    Jeg synes ikke man kan klandre spillermaterialet. På papiret synes jeg vi har et skræmmende godt hold, som burde have den helt store styrke i det offensive spil. Men realiteten er desværre en anden når man kigge rpå spillet. Det kan kan falde tilbage på trænerteamet!

    jeg har argumenteret for dte flere gange herinde, og kan i denne tråd se at der er mange der deler samme holdning. Det er simpelthen for fantasiløst, og dømt ud fra vores spil, lader det kun til at Ståle kender en måde at angribe på; Ud over kanterne, og bolden ind i hovedet på en stor mand. Derfor synes jeg heller ikke man helt kan klandre spillerne lige så meget, da de hver især har kvaliteterne. Dermed lader det til at det er konceptet der er noget helt galt med

    Det er simpelthen så ynkeligt at se på efterhånden. Jeg mener ikke nødvendigvis vi behøver at fyre Ståle, men der skal uden tvivl nogle andre boller på suppen! Man må kunne finde en træner et sted i verden som ved hvordan man får sit hold til at spille flot offensiv fodbold. Start eventuelt med at kigge i Holland på enhver træner der fra u19 niveau og opefter.

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #94
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    64

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    Citat Oprindeligt indsendt af Fck_mester Se meddelelser
    Fuldstændig enig!! Især i den sidste sætning

    Jeg synes ikke man kan klandre spillermaterialet. På papiret synes jeg vi har et skræmmende godt hold, som burde have den helt store styrke i det offensive spil. Men realiteten er desværre en anden når man kigge rpå spillet. Det kan kan falde tilbage på trænerteamet!

    jeg har argumenteret for dte flere gange herinde, og kan i denne tråd se at der er mange der deler samme holdning. Det er simpelthen for fantasiløst, og dømt ud fra vores spil, lader det kun til at Ståle kender en måde at angribe på; Ud over kanterne, og bolden ind i hovedet på en stor mand. Derfor synes jeg heller ikke man helt kan klandre spillerne lige så meget, da de hver især har kvaliteterne. Dermed lader det til at det er konceptet der er noget helt galt med

    Det er simpelthen så ynkeligt at se på efterhånden. Jeg mener ikke nødvendigvis vi behøver at fyre Ståle, men der skal uden tvivl nogle andre boller på suppen! Man må kunne finde en træner et sted i verden som ved hvordan man får sit hold til at spille flot offensiv fodbold. Start eventuelt med at kigge i Holland på enhver træner der fra u19 niveau og opefter.

    For 1000000 gang er vi ved at være tilbage til startpointen. Er Ståle den rigtige træner ? Indtil videre har fans af Ståle argumenteret med resultaterne i 2006 og manglende alternativ. Jeg har argumenteret for bedre offensiv tilgang, andre for bedre resultater og nogle for anderledes opstillinger. Er virkeligheden ikke bare den at tiden er løbet fra Ståle. 1) Hans transfers er ikke bedre end de var under CV, 2) Han spiller fuldstændig samme fodbold som da han startede som træner uden evne til at tilpasse sig fodbolden udvikling 3) Han har udviklet sig fra at være en vinder til at være en taber
    og ikke mindst 4) Har vi troen på at han kan vende det ?

    Jeg er klart mest til et signifikant skifte mod en yngre træner med en mere offensiv tilgang til spillet.

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #95
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    422

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    Citat Oprindeligt indsendt af Teiss Se meddelelser

    Jeg er klart mest til et signifikant skifte mod en yngre træner med en mere offensiv tilgang til spillet.
    Er det så Guld-Glen eller Hjulmand at du ønsker, når du skriver yngre træner?

    Så vidt jeg ved, er Thomas Frank stadig i bif. ;)

    Jønch..
    "When angry, count to four; when very angry, swear" ~ Mark Twain ~
    Jønch's Avatar

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #96
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    64

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    Citat Oprindeligt indsendt af Jønch Se meddelelser
    Er det så Guld-Glen eller Hjulmand at du ønsker, når du skriver yngre træner?

    Så vidt jeg ved, er Thomas Frank stadig i bif. ;)

    Jønch..
    Hjulmand kunne være et bud, men der findes mange gode trænere derude i Skandinavien som kunne udvikle bedre end Ståle. Vi har selv en assistent på bænken som kunne være et emne. Yngre behøver nødvendigvis ikke være alder men en træner på vej op i stedet for en træner der er gået i stampe. For mig er det mere et spørgsmål om et offensivt koncept i alle kampe end kedelige kampe hele året for måske at avancere i Europa ( som vi så gu ikke gør i år). Og så er jeg pissed over argumentationen med FCM eller BIF hver gang man kritiserer Ståle, det er så usagligt!

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #97
    Tilmeldingsdato
    Feb 2015
    Indlæg
    58

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    Vi spiller en på papiret godkend europæisk kamp mod et hold som de fleste undervurdere. De har 3-4 skud på mål, og score 3. Det kan man ikke gardere sig imod. I min optik ligner det endda at der er hånd på bolden, ved det første mål.

    Der kan snakkes om at fyre ståle, hvis vi flopper i suppen igen i år. Men FCM har ligeledes et stærkt hold, så hvis de får 90 point skal ståle så fyres blot fordi man bliver nummer 2? Kontinuitet er vigtig i fodbold, så med mindre det går helt galt så skal ståle stadig være FCK træner. Når dette hold er spillet sammen, så vil det næste år give mulighed for en god europæisk sæson!

  14. #98
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,528

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    Citat Oprindeligt indsendt af Teiss Se meddelelser
    Hjulmand kunne være et bud, men der findes mange gode trænere derude i Skandinavien som kunne udvikle bedre end Ståle. Vi har selv en assistent på bænken som kunne være et emne. Yngre behøver nødvendigvis ikke være alder men en træner på vej op i stedet for en træner der er gået i stampe. For mig er det mere et spørgsmål om et offensivt koncept i alle kampe end kedelige kampe hele året for måske at avancere i Europa ( som vi så gu ikke gør i år). Og så er jeg pissed over argumentationen med FCM eller BIF hver gang man kritiserer Ståle, det er så usagligt!
    Jeg må indrømme jeg er hellere ikke imponeret hvad Ståle har fået ud af det efter hans tilbagekomst til FCK. Men Ståle bliver først fyret hvis vi misser DM guldet næste år, ikke før. Ledelsen i FCK har jo selv bragt sig i en vanskelig situation ved at gøre Ståle til nærmest enehersker.

    Det ville heller ikke give mening at Fyre Ståle på nuværende tidspunkt efter EL exit. Det er jeg da 100 % sikker på vil gøre mere skade en gavn.

  15. #99
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    422

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    Citat Oprindeligt indsendt af Teiss Se meddelelser
    Hjulmand kunne være et bud, men der findes mange gode trænere derude i Skandinavien som kunne udvikle bedre end Ståle. Vi har selv en assistent på bænken som kunne være et emne. Yngre behøver nødvendigvis ikke være alder men en træner på vej op i stedet for en træner der er gået i stampe. For mig er det mere et spørgsmål om et offensivt koncept i alle kampe end kedelige kampe hele året for måske at avancere i Europa ( som vi så gu ikke gør i år). Og så er jeg pissed over argumentationen med FCM eller BIF hver gang man kritiserer Ståle, det er så usagligt!
    Jamen undskylder, mit i øvrigt ironiske spørgsmål. Mener ikke, at jeg argumenterede for noget. ;)
    Nu skrev du selv, en yngre træner. Og dem jeg nævnte, er yngre end Ståle.

    At du så mener, at en fra bænken kan gøre det bedre, det synes jeg er usagligt.

    Jønch..
    "When angry, count to four; when very angry, swear" ~ Mark Twain ~
    Jønch's Avatar

  16. #100
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,308

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    Jeg synes nu vi har set eksempler på, at vi sagtens kan levere godt offensivt spil, men detvar godt nok også imod svagere modstandere. Inden jeg begynder at Rause vil jeg nu vente lidt med det indtil de nye spillere er kommet bedre med, nogle af de skadede er kommet tilbage og så skal de udskiftningerne i staben naturligvis også integreres.
    Det hold vi har nu synes jeg ser vældig spændende ud, men jeg mener ikke, at vi skal satse hele butikken i hver eneste kamp. Det ville nok føre til nogle spændende kampe, men næppe særlig mange point når vi konstant skal håndtere hold der kun lukrere på, at ødelægge vores spil og ikke bygge deres eget op.
    Det synes også en anelse vigtigt at huske på, at Ståle ikke har særlig mange alternativer til startopstillingen på nuværende tidspunkt for når Nicolai ikke vil/kan spille kant mere, så er det eneste store dilemma Kusk eller Kvist og sat lidt på spidsen, så handler det om man vil satse på en relativt uprøvet spiller i en meget vigtig kamp eller vil man have noget rutine ind der burde kunne stabilisere mere.

  17. Den følgende bruger er enig i dette:
    Orb

  18. #101
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    Citat Oprindeligt indsendt af Teiss Se meddelelser
    1) Hans transfers er ikke bedre end de var under CV,.
    Mener du det seriøst?
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.


  19. #102
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    833

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    Det missede mesterskab sidste sæson, samt dette års EL fiasko, er to grelle ridser i lakken på Ståles nye projekt, ingen tvivl om det.

    Vi skal nok ikke komme for langt efter ligaens førehold før sædet bliver varmt under ham.
    Tror nu ikke, han er i fare lige pt.

  20. De følgende 5 brugere er enige:

  21. #103
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,623

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    Det kan bare ikke passe at Ståle, ikke kan få mere ud af det materiale han selv har sat sammen, og brugt spandevis af penge på siden hans ankomst og den store udrensning sidste år.

    Fred være med det, vi har været ramt hårdt af freak skader sidste år og hele læsset måtte trækkes på enkelte spillere..
    Nu har han igen, fået hvad han har peget på, og man tænkte efter første halvleg mod EfB at der var lidt offensive takter på vej. Men nej, fuck offensive, alt handler hele tiden om at lukke af bag til og kunne kører en 1-0 sejr hjem.

    Fakta er vel at det er røv sygt så længe Ståle er træner/manager og det kan vi der ikke bryder os om Ståle leve med.
    For som sagt sidder han som ene hersker, og det har vitterligt været et tåbeligt træk af ledelsen.

    ståle har jo reelt intet vist, ud over hvordan man bliver fyret.
    Hans koncept er så røv sygt, uden nogen synlig fremgang, skulle vi være så heldige at nogen slipper tøjlerne så skal han nok sørge for de bliver strammet op ingen.

    Tror sgu mildest tal næppe FCK bliver mestre, men har så den lille snert af håb om at vi så har set det sidste til Ståle som træner i FCK.

  22. De følgende 2 brugere er enige:

  23. #104
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Ståle 2.0 - Mesterskab eller forsvind!

    Citat Oprindeligt indsendt af Witzansky Se meddelelser
    Det missede mesterskab sidste sæson, samt dette års EL fiasko, er to grelle ridser i lakken på Ståles nye projekt, ingen tvivl om det.

    Vi skal nok ikke komme for langt efter ligaens førehold før sædet bliver varmt under ham.
    Tror nu ikke, han er i fare lige pt.
    Enig, han sidder tungt på pladsen indtil videre, men 10 point efter eller et tabt mesterskab vil være hans ende.

  24. De følgende 2 brugere er enige:

  25. #105
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,432

    Re: Ståle 2.0 - Mesterskab eller forsvind!

    http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...talker/5684624

    Kan ikke lade være med at holde af vores manager, samt hans åbne og kommunikative stil.

  26. De følgende 3 brugere er enige:

Side 7 af 16 FørsteFørste ... 45678910 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 17.01.14, 20:04
  2. Heksekedel - evaluering
    By Dexters in forum De korte linier
    Svar: 15
    Sidste Meddelelse: 23.10.03, 07:30

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •