Side 8 af 16 FørsteFørste ... 567891011 ... SidsteSidste
Viser resultater 106 til 120 af 234

Emner: Evaluering af Ståle version 2

  1. #106
    Tilmeldingsdato
    Oct 2010
    Indlæg
    50

    Re: Ståle 2.0 - Mesterskab eller forsvind!

    Jeg synes at den måde vi spiller kampen på mod FCM idag, viser hvor god en taktiker han er. FCM er et klassehold og ved at gå frem og presse dem højt holder vi dem næsten fra chancer i en hel kamp, og skaber flere chancer end de gør. Og det kommer kun af den disciplin som holdet viser og som Ståle har indgydt i dem.


  2. #107
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    106

    Re: Ståle 2.0 - Mesterskab eller forsvind!

    Helt enig i short3's betragtning - selv om jeg er ærgerligt over, at vi ikke vandt, så var det gode dispositioner af Ståle - og modigt at smide Ankersen på bænken. Kusk klarede også de defensive opgaver meget bedre - når de nye spillere er kørt 100% ind i konceptet (f.eks. løbemønstre hos Santander), så tror jeg Ståles stil kommer til sin ret - overlap fra begge backs, og indlæg ind i feltet.

  3. De følgende 2 brugere er enige:

  4. #108
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,200

    Re: Ståle 2.0 - Mesterskab eller forsvind!

    Citat Oprindeligt indsendt af Ståle Se meddelelser
    http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...talker/5684624

    Kan ikke lade være med at holde af vores manager, samt hans åbne og kommunikative stil.
    Fra interviewet:

    "Vi er gået fra en talentudvikling i ruiner, til at der virkelig er kommet sving i den."

    Selvom jeg godt er klar over, at der er sket en del omstruktureringer, må jeg tilstå, at jeg ikke følger vores ungdomsafdeling ret tæt. Hvad er det præcis der er blevet optimeret/ændret i vores talemtudvilking, og er det rimeligt at sige at den har ligget i ruiner indtil for nyligt?

    /Simon
    While them that defend what they cannot see
    With a killer’s pride, security
    It blows the minds most bitterly
    For them that think death’s honesty
    Won’t fall upon them naturally
    Life sometimes must get lonely

  5. #109
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    196

    Re: Ståle 2.0 - Mesterskab eller forsvind!

    Uden selv at være tæt følger heller, vil jeg tro at han hentyder til den 'hvide tråd' der blev snakket om i forbindelse med den omstrukturering der blandt andet gjorde Ståle til manager. Så vidt jeg husker var idéen at der skulle flere egen avls spillere op på førsteholdet og gøre sig gældende. Endvidere kan det også nævnes Brian Riemers nye rolle, som må siges at øge seriøsiteten af det førstnævnte markant.

    I forhold til selve evaluering af Ståle så hører jeg til den gruppe der bestemt ikke ser en fyring som løsningen. Indrømmet, han har en tendens til at kontrollere en 1-0 føring fremfor at jagte 2-0, og dette har desværre også givet bagslag flere gange. Men jeg synes at Ståle står for mange af de værdier som har været stærkt medvirkende til at vores klub er hvor den. Generelt set er han garant for et højt bundniveau!

    Mit største kritikpunkt er uden tvivl at man ikke sørger for at gøre mere ud af at træne dødbolde. Jeg synes ærgerlig talt det er jammerligt at se på at vi er så ufarlige på dødbolde. Mod Midtjylland har vi 10 hjørnespark, men formår ikke at blive for alvor farlige. Når vi gør skyldes det oftest tilfældigheder. Ja Zanka scorede mod Nordsjælland, men min pointe er at vi med det hold vi har bør kunne true markant mere på dødbolde!

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #110
    Tilmeldingsdato
    Dec 2013
    Indlæg
    325

    Re: Ståle 2.0 - Mesterskab eller forsvind!

    Citat Oprindeligt indsendt af Ståle Se meddelelser
    http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...talker/5684624

    Kan ikke lade være med at holde af vores manager, samt hans åbne og kommunikative stil.
    I forlængelse af dette vil jeg lige linke til et par yderligere interviews med Ståle, som måske er gået mange mennesker forbi, da de er bragt af norske medier. Derfor er interviewene selvfølgelig også skrevet på norsk, men har man mod på det, er det meget interessant læsning.

    http://politiken.dk/magasinet/interv...g-zoneforsvar/
    http://www.josimar.no/artikler/samta...olbakken/1011/
    http://visitdrammen.com/Friminutt/Fr...streneren.aspx
    http://www.vg.no/sport/fotball/dansk...re/a/23301744/

    Ståle har alle dage fremstået for mig som en dygtig, ærlig og bundreel fyr, og det synes jeg også man kan tyde ud fra ovenstående interviews.

  8. De følgende 4 brugere er enige:

  9. #111
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    64

    Re: Ståle 2.0 - Mesterskab eller forsvind!

    Citat Oprindeligt indsendt af Jinx13 Se meddelelser
    I forlængelse af dette vil jeg lige linke til et par yderligere interviews med Ståle, som måske er gået mange mennesker forbi, da de er bragt af norske medier. Derfor er interviewene selvfølgelig også skrevet på norsk, men har man mod på det, er det meget interessant læsning.

    http://politiken.dk/magasinet/interv...g-zoneforsvar/
    http://www.josimar.no/artikler/samta...olbakken/1011/
    http://visitdrammen.com/Friminutt/Fr...streneren.aspx
    http://www.vg.no/sport/fotball/dansk...re/a/23301744/

    Ståle har alle dage fremstået for mig som en dygtig, ærlig og bundreel fyr, og det synes jeg også man kan tyde ud fra ovenstående interviews.
    Raus. Raus. Raus. Vi skal have den tråd op at køre igen. Personligt keder jeg mig..........4-4-2 bræk............kom med noget nyt

  10. De følgende 3 brugere er enige:

  11. #112
    Tilmeldingsdato
    Jul 2009
    Indlæg
    474

    Re: Ståle 2.0 - Mesterskab eller forsvind!

    Lidt for meget

    Lidt for lidt
    Nej, ikke den Mike Jensen
    MikeJensen's Avatar

  12. De følgende 4 brugere er enige:

  13. #113
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    23

    Re: Ståle 2.0 - Mesterskab eller forsvind!

    Jeg tillader mig lige at skrive, at jeg synes det pinligt at høre på Ståle raus og at vi skal væk med 442. Er I virkelig så glemsomme eller er det mangel på viden om vores klub? Altså det Ståle han kan er jo helt unik, alle de resultater han har leveret er fuldstændig outstanding. Måden han skaber vinderkultur er så imponerende. Han leverer og leverer og nu har vi en dårlig sæsonstart blandt andet fordi Ståle har skabt så stor en sæson som sidste år at vores spillere er så eftertragtet - altså forventer I at man kan købe fuldgode erstatninger til disse typer som vi har solgt? - Så er man satme naiv, på grænsen til ... . Det vil tage tid det her, og det er der for fanden da ikke noget at sige til. Med hensyn til 442, altså har I set på hvad der egentlig har været en af de allerstørste årsager til vores store succes? Da Roy i sin tid kom og skabte denne engelske 442, det skabte en solid base og det med at kende til systemet hvordan klubben spiller på er sådan som det definerer København. Man kan nuancerer systemet, men at skifte system ville være rent selvmord. Den kontinuitet som den formation giver os giver os en solid defensiv, jovist så er det sku ikke altid lige kønt at på, men hvis det er det der er vigtigt så smut en tur til ballet. God offensiv vinder fodboldkampe, men god forsvar sikre mesterskaber og det er vi skal tilbage til og hvis der er nogen der ved det og hvordan så er det Ståle, men det tager tid.
    Jeg skal ikke gøre mig bedre end andre fordi det gør da ondt at se hvor ringe det går lige nu og det er irriterende at se på samtidig med man bliver skuffet hele tiden. Men det er stadig tidligt på sæsonen. Giv det nu tid og vær der for klubben og ikke mindst Ståle, synes han fortjener større respekt.


  14. #114
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    368

    Re: Ståle 2.0 - Mesterskab eller forsvind!

    Og vi skal altså kun 3 år tilbage for at finde en sæsonstart som er dårligere.

    Må jeg lige minde om nederlagene til Hobro, FCM og 2 x Bayer Leverkusen indenfor 2½ uge - det var hårde tider
    Øvre C'er

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #115
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    851

    Re: Ståle 2.0 - Mesterskab eller forsvind!

    Citat Oprindeligt indsendt af tor340 Se meddelelser
    Og vi skal altså kun 3 år tilbage for at finde en sæsonstart som er dårligere.

    Må jeg lige minde om nederlagene til Hobro, FCM og 2 x Bayer Leverkusen indenfor 2½ uge - det var hårde tider
    Jeg vil dog lige indskyde at der ingen skam er i at tabe til Leverkusen. Det er et kæmpe hold.

  17. Den følgende bruger er enig i dette:
    MZ

  18. #116
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    756

    Re: Ståle 2.0 - Mesterskab eller forsvind!

    Citat Oprindeligt indsendt af tor340 Se meddelelser
    Og vi skal altså kun 3 år tilbage for at finde en sæsonstart som er dårligere.

    Må jeg lige minde om nederlagene til Hobro, FCM og 2 x Bayer Leverkusen indenfor 2½ uge - det var hårde tider
    Vi vandt ikke mesterskabet det år. Vi var ikke blevet lovet vi var klar på samme måde det år. Præmissen var en helt anden.

    Samtidig, har FCK i de sidste 17 år selv sat røven i klaskehøjde. Når man ikke vælger at bruge egne talenter, men hellere vil købe kvalitet og når man samtidig nedprioriterer seværdigt spil for at vinde, så er der færre formildende omstændigheder når man ikke vinder.

    Samtidig er fodbold altså ikke et valg mellem ordentlig offensiv eller ordentlig defensiv. Det er muligt både at lære 442 zoneforsvar og offensive pasningsmønstre.

    Om jeg synes Ståle skal ud? Nej, men synes jeg han mangler et modspil der er bedre end Lange og Priske? Ja.

  19. De følgende 11 brugere er enige:

  20. #117
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,153

    Re: Ståle 2.0 - Mesterskab eller forsvind!

    Citat Oprindeligt indsendt af Something Se meddelelser
    Vi vandt ikke mesterskabet det år. Vi var ikke blevet lovet vi var klar på samme måde det år. Præmissen var en helt anden.
    Samtidig, har FCK i de sidste 17 år selv sat røven i klaskehøjde. Når man ikke vælger at bruge egne talenter, men hellere vil købe kvalitet og når man samtidig nedprioriterer seværdigt spil for at vinde, så er der færre formildende omstændigheder når man ikke vinder.

    Samtidig er fodbold altså ikke et valg mellem ordentlig offensiv eller ordentlig defensiv. Det er muligt både at lære 442 zoneforsvar og offensive pasningsmønstre.

    Om jeg synes Ståle skal ud? Nej, men synes jeg han mangler et modspil der er bedre end Lange og Priske? Ja.
    1)
    Vi er kun i august, transfervinduet er ikke lukket, vi kan med lidt held stadig komme i CL, og vi lever vel trods alt stadig i suppen. Lad os lige vente et par måneder, inden vi konkluderer at sæsonen ender forfærdeligt.

    2)
    "nedprioriterer seværdigt spil" En gang imellem, så får brugerene herinde jo FCKs spil til at lyde som Grækenland, da de vandt EM. Jeg er med på, at det ikke er Barcelona vi ser i Parken hver søndag (hvilket forøvrigt også ville være røvsygt), men lad nu være med at få det til at lyde som om, at FCK under Ståle altid er røvkedeligt.

    3)
    "når man ikke vælger at bruge egne talenter..."
    Er sandheden ikke, at de kommer på holdet hvis de er gode nok som Corner, Delaney, Kvist, Amankwaa, (Zanka), Zohore osv. Vi har haft et efterslæb et par år med en ringe ungdomsafdeling, men det er sgu en myte, at unge ikke får spilletid i FCK. Men det er klart, at man skal kunne lidt mere som ung i FCK end i FCN, SIF, osv

    Nu er det ikke fordi jeg påstår, at alt fungerer helt fantastisk. Det er jo åbenlyst, at der er lidt krise pt. Men det er godt nok svært at gøre FCK-fans glade. Vi kræver resultater, skal altid vinde DM, skal i CL eller som min. i EL, hvor vi forøvrigt skal gå videre. Samtidig skal vi spille attraktivt (selvom det er den defensive base og disciplin, som giver et lille dansk holde en chance for at klare sig), skal spille med talenter, skal skifte system osv osv. Det hænger jo ikke sammen.

    Kunne det ikke tænkes, at det netop er vores 442, at det netop er "verdens sværeste system", at det netop er organisationen og defensive og at det netop er Ståles mentalitet og fremgangsmåder, som er grunden til, at vi igen og igen har overpræsteret enormt i Europa. Man kan jo se på BIF de sidste par sæsoner eller FCN i CL, som spiller mere som folk herinde drømmer om. De blev jo kørt ud på røv og albuer, da de mødte hold som var bedre end dem selv.
    Sidst redigeret af k@sper : 17.08.17 kl. 11:18


  21. #118
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    854

    Re: Ståle 2.0 - Mesterskab eller forsvind!

    Jeg synes Jonathan Wilson siger det meget godt i den her artikel om PL: "A lot of defending is about drilling, about the same players – not just defenders – doing the same thing over and over and over again until they learn the patterns of interaction that maintain a shape that is difficult to break down. If there is constant flux in a squad, it becomes almost impossible to build up any level of familiarity."

    https://www.theguardian.com/sport/2017/aug/17/question-premier-league-teams-bad-in-defence-arsenal-liverpool-chelsea

    Det er jo helt i hampen at dømme Ståle når han er tvunget til at spille med fx Lüftner som ikke har haft den tid der skal til. Skal jeg være ærlig, så synes jeg Lüftner ligner en konge-signing - han har modet, visionerne, teknikken, styrken, kynismen - ja, han kan endda sparke på kassen Agger-style og score mål på dødbolde - men han er tydeligvis ikke spillet ind endnu, han er ikke afstemt. Det tager tid. Har vi den tid? Det er vi vel nødt til at have?

    På offensiv-siden er det lidt samme historie; vi møder hold som spiller på kontra, graver sig ned, står dybt. Det er langt sværere at stå overfor end en åben slagudveksling. Når der er så lidt tid og plads, så hænger meget på relationer, automatismer, flydende udførelse - lidt samme historie som defensiven. Med det tillæg at defensiven er nummer ét fordi den tjener os i Europe, som er vores vigtigste mål. Så selvom man kunne køre max. offensivt og give los så er vi nødt til at bruge også Superliga-tiden på at forberede os på Europa. Træne omstillingsfase, træne zoneforsvar, komme på plads. Dét tror jeg er en stor del af svaret på hvorfor man ofte har fornemmelsen af at vi spiller med håndbremsen trukket, især med et nyt hold. Så bliver der lagt på senere, som vi har set det før. Alt sammen - i sidste ende - på grund af Europa.
    "Men det er fodbold. Vi er neanderthalere alle sammen." - Zanka

  22. De følgende 6 brugere er enige:

  23. #119
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    756

    Re: Ståle 2.0 - Mesterskab eller forsvind!

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    1)
    Vi er kun i august, transfervinduet er ikke lukket, vi kan med lidt held stadig komme i CL, og vi lever vel trods alt stadig i suppen. Lad os lige vente et par måneder, inden vi konkluderer at sæsonen ender forfærdeligt.

    2)
    "nedprioriterer seværdigt spil" En gang imellem, så får brugerene herinde jo FCKs spil til at lyde som Grækenland, da de vandt EM. Jeg er med på, at det ikke er Barcelona vi ser i Parken hver søndag (hvilket forøvrigt også ville være røvsygt), men lad nu være med at få det til at lyde som om, at FCK under Ståle altid er røvkedeligt.

    3)
    "når man ikke vælger at bruge egne talenter..."
    Er sandheden ikke, at de kommer på holdet hvis de er gode nok som Corner, Delaney, Kvist, Amankwaa, (Zanka), Zohore osv. Vi har haft et efterslæb et par år med en ringe ungdomsafdeling, men det er sgu en myte, at unge ikke får spilletid i FCK. Men det er klart, at man skal kunne lidt mere som ung i FCK end i FCN, SIF, osv

    Nu er det ikke fordi jeg påstår, at alt fungerer helt fantastisk. Det er jo åbenlyst, at der er lidt krise pt. Men det er godt nok svært at gøre FCK-fans glade. Vi kræver resultater, skal altid vinde DM, skal i CL eller som min. i EL, hvor vi forøvrigt skal gå videre. Samtidig skal vi spille attraktivt (selvom det er den defensive base og disciplin, som giver et lille dansk holde en chance for at klare sig), skal spille med talenter, skal skifte system osv osv. Det hænger jo ikke sammen.

    Kunne det ikke tænkes, at det netop er vores 442, at det netop er "verdens sværeste system", at det netop er organisationen og defensive og at det netop er Ståles mentalitet og fremgangsmåder, som er grunden til, at vi igen og igen har overpræsteret enormt i Europa. Man kan jo se på BIF de sidste par sæsoner eller FCN i CL, som spiller mere som folk herinde drømmer om. De blev jo kørt ud på røv og albuer, da de mødte hold som var bedre end dem selv.
    1) Yes, der er 13 dage endnu, og jeg har affundet mig med, at vi nok kommer til at vente en uge mere før vi får nye spillere. Og naturligvis lever vi stadig i suppen, længe leve slutspillet. Min pointe er såmænd bare, at det er ikke er specielt beroligende at se på lige den sæson, da den jo ikke endte godt.

    2) Men vi spiller da røvsygt. Udover 10-11 holdet, har vi udelukkende været sjove at se pga individuelle præstationer. Vi bliver helt sikkert sjovere igen i år, men det er fordi Falk kommer retur og Ankersen i fart. Ikke fordi vores offensiv lærer at spille på flere strenge som hold. Sidste år var vi sjove, fordi en masse spillere toppræsterede og sådan er det engang imellem, men spillestilen er da i sig selv kedelig. Det er den jo nærmest designet til. Og så er det sært man altid skal høre "blablabarcelona (og de er også kedelige)" hver gang man nævner vi ikke spiller spændede bold. Der er pænt mange underholdende, offensive og interessante hold rundt omkring, uden at man skal gå totalt til yderligheder. Jeg mindes ikke nogen sige boldmassag er fedt - men helt seriøst - kunne du ikke godt tænke dig mere vildskab, hurtige angreb, førstegangsafleveringer fremad osv?

    3) Vi har valgt ikke at bruge egne talenter. Vi har som klub valgt ikke at bruge de nødvendige ressourcer og vi har ikke givet dem nok spilletid. Det er jo et aktivt valg vi har taget, at de unge først spiller når de er gode nok - de spiller ikke for at blive gode nok. Det har betydet vi havde flere penge til førsteholdet og at vi i teorien har kunne have en stærkere bænk europæisk. Jeg mener man burde give mere spilletid til egne unge spillere, i begrænset omfang. Men jeg er stor tilgænger af at de første ca 18 spillere er ret store profiler. Jeg siger ikke den valgte strategi er forkert - jeg siger at den valgte strategi betyder der er færre positive ting at hive frem, når vi præsterer skidt. Et tænkt eksempel er, at havde vi præsteret præcis som vi gør nu, med Holse, Hjulmand og Røjkjær der alle havde spillet 5 kampe i stedet for Toutouh, Matic og Pavlovic - så var der mere at glæde sig over.

    Der er helt sikkert noget om, at den defensive base i Ståles 442 flytter os endda meget langt - når vi er bedst er vi vel det hold i europa der forsvarer bedst, fjerner vi lige de helt store som Juve, Atletico osv.
    Men det betyder ikke, at der ikke kan arbejdes på
    1) at træne spillerne bedre offensivt. Bare tænk på hvordan vi spillede da Bård var assistent
    2) at handle bedre ind. De spillere vi hentede med Jesper Jansson som sportschef var bedre end dem vi henter nu. Det sagt, så tror jeg efterhånden også at Luftner bliver god for os. Og det er tydeligt Pieros er god. Jeg mangler bare at se hvordan han skal passe ind.

  24. #120
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    64

    Re: Ståle 2.0 - Mesterskab eller forsvind!

    Citat Oprindeligt indsendt af MadsHeiberg Se meddelelser
    Jeg tillader mig lige at skrive, at jeg synes det pinligt at høre på Ståle raus og at vi skal væk med 442. Er I virkelig så glemsomme eller er det mangel på viden om vores klub? Altså det Ståle han kan er jo helt unik, alle de resultater han har leveret er fuldstændig outstanding. Måden han skaber vinderkultur er så imponerende. Han leverer og leverer og nu har vi en dårlig sæsonstart blandt andet fordi Ståle har skabt så stor en sæson som sidste år at vores spillere er så eftertragtet - altså forventer I at man kan købe fuldgode erstatninger til disse typer som vi har solgt? - Så er man satme naiv, på grænsen til ... . Det vil tage tid det her, og det er der for fanden da ikke noget at sige til. Med hensyn til 442, altså har I set på hvad der egentlig har været en af de allerstørste årsager til vores store succes? Da Roy i sin tid kom og skabte denne engelske 442, det skabte en solid base og det med at kende til systemet hvordan klubben spiller på er sådan som det definerer København. Man kan nuancerer systemet, men at skifte system ville være rent selvmord. Den kontinuitet som den formation giver os giver os en solid defensiv, jovist så er det sku ikke altid lige kønt at på, men hvis det er det der er vigtigt så smut en tur til ballet. God offensiv vinder fodboldkampe, men god forsvar sikre mesterskaber og det er vi skal tilbage til og hvis der er nogen der ved det og hvordan så er det Ståle, men det tager tid.
    Jeg skal ikke gøre mig bedre end andre fordi det gør da ondt at se hvor ringe det går lige nu og det er irriterende at se på samtidig med man bliver skuffet hele tiden. Men det er stadig tidligt på sæsonen. Giv det nu tid og vær der for klubben og ikke mindst Ståle, synes han fortjener større respekt.
    Nu har vi jo en tradition med at rause Ståle når det ikke går så godt.

    Når det så er sagt er der en del der bare er trætte af Ståles måde at spille fodbold på. Ingen kan diskutere hans resultater og det der er opnået i Europa, men det er bare ikke nok for en klub af FCK´s størrelse. Man kan dele det op i seværdighed kontra resultater. Jeg er bare ved at være træt af det samme system. Sæsonerne ligner hinanden, det er virkelig sjældent at vores unge talenter får chancen og jeg er også ved at være en smule skeptisk omkring ståles evner til at spotte talenter. Nikolaj J. og Corner var jo faktisk ikke ståles opfindelser men nok mere Ariels, Delayney var kommet igennem uanset træner og så er der jo ikke den store forskel på hvad CV udrettede og hvad Ståle har præsteret. Rent faktisk er jeg slet ikke sikker på at Corner var slået igennem i så fald ståle havde været træner den halvsæson. Så jeg er ved at være klar på noget nyt, om ikke andet for at få flere i parken igen. Det er ikke kun mig der keder mig men også dem der kun sporadisk er i parken og følger FCK perifert. Ståle Raus.

  25. De følgende 4 brugere er enige:

Side 8 af 16 FørsteFørste ... 567891011 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 17.01.14, 20:04
  2. Heksekedel - evaluering
    By Dexters in forum De korte linier
    Svar: 15
    Sidste Meddelelse: 23.10.03, 07:30

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •