Side 12 af 17 FørsteFørste ... 29101112131415 ... SidsteSidste
Viser resultater 166 til 180 af 249

Emner: Mussis øjeblikkeligt til Genoa

  1. #166
    Tilmeldingsdato
    Dec 2013
    Indlæg
    325

    Re: Mussis øjeblikkeligt til Genoa!!!

    Citat Oprindeligt indsendt af MadsEmil Se meddelelser
    Ja for vi har jo så stort et forspring at vi sagtens kan gamble med Mussis i Kbh .......
    Jeg tror ikke, at du havde forventet, at der skulle hentes en central-midt i dette vindue alligevel? Uanset om Mussis bliver, ændrer det ikke på, at vi stadig står med en overbefolket midtbane, hvorfor der alligevel ikke ville hentes en central-midt ind i dette vindue. Går det ikke med Mussis, så benytter vi Claudemir, CP, Toutouh, Amartey, Delaney, som vi også har gjort hele efteråret (jeg tror ikke Claudemir ryger i dette vindue). Det efterlader os altså ved status quo uanset om Mussis bliver eller ej, da vi kan fortsætte med at benytte samme midtbanekonstellation som i efteråret. Så hellere lade ham blive, og få forstærket angrebet og evt. højre kant.

  2. #167
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    440

    Re: Mussis øjeblikkeligt til Genoa!!!

    Citat Oprindeligt indsendt af Jinx13 Se meddelelser
    Så taler vi altså om en spiller, som der er blevet sagt, der kan begå sig på det argentinske landshold - og de handles ikke billigt.
    Hele forløbet omkring Mussis beviser da, at han aldrig NOGENSINDE kommer til at spille på det argentinske landshold.

  3. De følgende 4 brugere er enige:

  4. #168
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    1,224

    Re: Mussis øjeblikkeligt til Genoa!!!

    Er det bekræftet han kommer tilbage til os ? jeg mener også hans skal have en sidste chance, ingen tvivl om hans kvaliteter og selv om han har dårlige holdninger om du vil, så er han stadig ung !!

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #169
    Tilmeldingsdato
    Dec 2013
    Indlæg
    325

    Re: Mussis øjeblikkeligt til Genoa!!!

    Jeg synes, at det er ærgerligt at nogle fans mener, at vi skal få ham ud af vagten hurtigst muligt. Vi taler om et af de mest opsigtsvækkende indkøb nogensinde i FCK's historie, der blev jagtet af nogle store klubber i Europa. At ønske ham væk efter et halvt år er, efter min mening, ret pessimistisk. Vi kan alle blive enige om, at historien ikke er gået som vi kunne have ønsket os, men jeg ville satme synes, at det var ærgerligt at sende ham væk efter et halvt år, fordi han mangler tilpasningsvilje og disciplin. Dette er egenskaber, som kan tillægges gennem hans færden i et professionelt miljø - ligesom han forhåbentlig har forstået nu, at der kræves meget større opofrelse og vilje i Europa end i Sydamerika.

    Han kommer fra et helt andet kontinent og forhold der adskiller sig markant fra Danmark og resten af Europa. Han fortjener mere tid end vi fans gav Mos, Pape, Johnny Thomsen, Grindheim osv. Jeg siger ikke, at han skal gå kontrakten ud - men plæderer for at give ham et halvt år yderligere. At give en 22 årig dreng fra et helt andet kontinent et års tid til at tilpasse sig, er ikke for meget forlangt.


  7. #170
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Mussis øjeblikkeligt til Genoa!!!

    Citat Oprindeligt indsendt af Jinx13 Se meddelelser
    Han kommer fra et helt andet kontinent og forhold der adskiller sig markant fra Danmark og resten af Europa. Han fortjener mere tid end vi fans gav Mos, Pape, Johnny Thomsen, Grindheim osv. Jeg siger ikke, at han skal gå kontrakten ud - men plæderer for at give ham et halvt år yderligere. At give en 22 årig dreng fra et helt andet kontinent et års tid til at tilpasse sig, er ikke for meget forlangt.
    Jeg synes du forsømmer at medregne den vinkel, at det altså også betyder noget for dynamikken og harmonien i en trup og den øvrige organisation at skulle forsøge at integrere et håbløst tilfælde som Mussis. Hvis man virkelig skal prøve, så kræver det masser af kræfter og fokus - og det er knappe ressourcer som så vil mangle andre steder. For de øvrige spillere må det også være pænt irriterende at skulle se på en overvægtig og overbetalt starut, som sikkert mest af alt ville trække niveauet ned til træning, men som skal have særbehandling fordi han blev købt dyrt. Det skal de ikke blande sig i, kan man mene, men spillerne er jo stadig mennesker, og det er de mennesker hvis trivsel og motivation bliver afgørende for forårets resultater.

    Hvis man kunne give Mussis "en sidste chance" helt isoleret fra hvordan den øvrige trup og stab ville fungere og levere, så ville det være én ting, men det kan man jo bare overhovedet ikke. Jeg er 99,99% overbevist om at Ståle drog konklusionen om det manglende perspektiv i at få Mussis til at fungere i FC København allerede sidste sommer. Det var dér, man kunne have valgt "lad os prøve alt!"-tilgangen, men det vurderede man så ikke der var særlig store gevinstchancer i, og derfor kommer man heller ikke til at forsøge nu.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar


  8. #171
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Mussis øjeblikkeligt til Genoa!!!

    Jeg synes, der værd at huske på, at vi ikke kender den egentlige årsag til, at det gik så galt. Alle tager tilsyneladende Ståles udlægning som den objektive sandhed, men forklaringen om den dårlige form hænger bare meget dårligt sammen med, at Ståle og Riemer få uger inden Genoa-transferen var ude at sige, at Mussis var tæt på at være klar til debut og i øvrigt syntes, det så rigtig godt ud.

    Og selv om det kun var trænings- og reserveholdskampe, så vi jo i et par måneder glimt af en Mussis, der som stort set den eneste i truppen kunne ramme målet. Det, sammenholdt med den interesse, der har været og stadig er fra andre klubber, gør, at jeg virkelig godt gad se ham få længere snor, end det lader til, at han gør.

    Desværre tror jeg, forholdet mellem ham og Ståle/FCK er for belastet, til at han får chancen (eller har lyst til at blive), uanset hvad sandheden bag forløbet så måtte være.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  9. De følgende 8 brugere er enige:

  10. #172
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Mussis øjeblikkeligt til Genoa!!!

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Desværre tror jeg, forholdet mellem ham og Ståle/FCK er for belastet, til at han får chancen (eller har lyst til at blive), uanset hvad sandheden bag forløbet så måtte være.
    At han også var et gigantisk flop i Genoa burde vel betyde at man lod tvivlen komme Ståle til gode ift. hvem der har fejlet i Mussis-forløbet.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  11. De følgende 11 brugere er enige:

  12. #173
    Tilmeldingsdato
    Dec 2013
    Indlæg
    325

    Re: Mussis øjeblikkeligt til Genoa!!!

    For de øvrige spillere må det også være pænt irriterende at skulle se på en overvægtig og overbetalt starut, som sikkert mest af alt ville trække niveauet ned til træning, men som skal have særbehandling fordi han blev købt dyrt. Det skal de ikke blande sig i, kan man mene, men spillerne er jo stadig mennesker, og det er de mennesker hvis trivsel og motivation bliver afgørende for forårets resultater
    Jeg kan følge din tankegang, men dit postulat o at hverken spillere eller stab på ingen måde vil magte at udføre deres arbejde ordentligt, fordi man forsøger at intergrere en argentiner på holdet, er både indholdsløst og bombastisk.

    Skulle der være en grund til at lade Mussis gå, kan det ikke være pga. man forsøger at undgå at skade harmonien i klubben, ej heller fordi han er i fysisk ringe forfatning. Der må stikke en anden begrundelse under, som vi nok desværre aldrig kommer til at høre. Men argumentet om hans fysik giver jeg ikke meget for, da både Cornelius og Claudemir også var i fysisk ringe forfatning, og de fik næsten ubegrænset tillid og tålmodighed alligevel.

  13. #174
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Mussis øjeblikkeligt til Genoa!!!

    Citat Oprindeligt indsendt af /Simon Se meddelelser
    At han også var et gigantisk flop i Genoa burde vel betyde at man lod tvivlen komme Ståle til gode ift. hvem der har fejlet i Mussis-forløbet.

    /Simon
    Jeg ved ikke, om han var et gigantisk flop i Genoa. Det er klart, at han formentlig havde fået mere spilletid, hvis han var et verdensklassetalent, men jeg tvivler ærlig talt på, at Genoa lejede ham som en markant forstærkning af holdet. De har formentlig set en udmærket mulighed for gratis eller billigt og uden forpligtelser at kunne se et talent af og har vejet ham og fundet ham for let. Men betyder det per automatik, at han også er for dårlig til Suppen, at et Serie A-hold ikke kan bruge ham?
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  14. #175
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Mussis øjeblikkeligt til Genoa!!!

    Citat Oprindeligt indsendt af Jinx13 Se meddelelser
    Jeg kan følge din tankegang, men dit postulat o at hverken spillere eller stab på ingen måde vil magte at udføre deres arbejde ordentligt, fordi man forsøger at intergrere en argentiner på holdet, er både indholdsløst og bombastisk.
    Det havde været bombastisk at postulere, ja, men det er måske lidt uinteressant at diskutere, al den stund jeg ikke postulerede det.

    Jeg skrev at det vil kræve en betydelig investering af fokus og kræfter at forsøge at rette Mussis op i København, og det er vurderingen for dem med ansvaret for den samlede trup, at de ressourcer er bedre brugt på noget andet, når man tager i betragtning hvad chancerne for succes er.

    Jeg synes det er tosset at spekulere i teorier om at der må "stikke noget under", når der er så mange tegn på at Mussis simpelthen bare har opført sig dybt uprofessionelt.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  15. De følgende 6 brugere er enige:

  16. #176
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Mussis øjeblikkeligt til Genoa!!!

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Jeg ved ikke, om han var et gigantisk flop i Genoa.
    Han spillede stort set ikke, han var synligt overvægtig efter flere måneder i Italien, og han fik formentlig kun plads på bænken, fordi man i Serie A kan have ikke færre end 12 spillere siddende dér. Og efter blot fire måneder havde de set rigeligt og sendte ham retur. Jeg ved ikke hvordan han kunne have floppet mere end det.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  17. De følgende 10 brugere er enige:

  18. #177
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    833

    Re: Mussis øjeblikkeligt til Genoa!!!

    Så slutter den vist her for vores vedkommende :http://www.bt.dk/superligaen/faerdig...-til-argentina

  19. #178
    Tilmeldingsdato
    Jun 2010
    Indlæg
    110

    Re: Mussis øjeblikkeligt til Genoa!!!

    Spændende om det bliver leje eller køb.

    En underlig og trist oplevelse vi har haft med Mussis. At de argentinske mestre vælger at hente ham hjem, selvom han har haft en skidt tur i Europa, siger lidt om, hvad har han bevist i Argentina. Derfor er det også svært at klandre FCK/Scouting i denne handel.


  20. #179
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,399

    Re: Mussis øjeblikkeligt til Genoa!!!

    Citat Oprindeligt indsendt af Tdj89 Se meddelelser
    Spændende om det bliver leje eller køb.

    En underlig og trist oplevelse vi har haft med Mussis. At de argentinske mestre vælger at hente ham hjem, selvom han har haft en skidt tur i Europa, siger lidt om, hvad har han bevist i Argentina. Derfor er det også svært at klandre FCK/Scouting i denne handel.
    Det er svært at klandre scoutingen for at have fået øje på, og hentet, en spiller der beviseligt leverede varen både før og efter kontrakten blev skrevet i januar.

    Men det er godt nok også svært at frikende den sportslige ledelse for at miste kontrollen totalt over spilleren fra han debuterede med en startplads og en scoring i begyndelsen af juli til han blev sendt afsted i slutningen af august.

    Hvis man kan arbejde med ham dagligt, og alligevel slet ikke have styr på ham, så er det altså ikke kun spilleren der har fejlet. Og hele processen er i alle fald ikke én, der gør mig mere overbevist om det kloge i at lade sin engang så succesrige cheftræner bruge det meste af sommeren på at finde et dusin nye spillere til at bygge et nyt hold op med – samtidig med at det både skal spilles sammen og prøve at komme i Champions League.


  21. #180
    Tilmeldingsdato
    Jun 2010
    Indlæg
    110

    Re: Mussis øjeblikkeligt til Genoa!!!

    Der kan også være nogle personlige forhold, som vi slet ikke kender noget til endnu. Hans tilgang til sin egen form, og en albue-episode fortæller nok lidt om, at han kan være en tung herre at danse med. Her har Ståle altid givet kort snor.

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 12 af 17 FørsteFørste ... 29101112131415 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 07.03.06, 17:40

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •