Side 14 af 17 FørsteFørste ... 411121314151617 SidsteSidste
Viser resultater 196 til 210 af 249

Emner: Mussis øjeblikkeligt til Genoa

  1. #196
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Mussis øjeblikkeligt til Genoa!!!

    Hold kæft, hvor er det dog en skuffende historie, det her. Jeg er stadig dybt skeptisk overfor Ståle i forhold til forløbet. Man køber en ung spiller, der viser lovende offensive takter i opstartsfasen, som muligvis er for tung, men dog ikke mere, end at man i starten af august siger, at han er ved at være i form, og så opgiver man ham meget hurtigt og meget pludseligt.

    Jeg vil vædde med, at der er mere i den historie. Mit gæt er, at han har været for åbenmundet i sin ungdommelige frustration over at sidde på bænken og se på resten af holdet spille af lort. Den slags kan Ståle sikkert ikke kapere. Men hvad ved jeg, det er ren spekulation.

    Mit håb om en midtbaneforstærkning er minimal. Ståle er vild med defensive midtbanespillere, og han ser tydeligvis et eller andet i Toutouh, som ingen andre kan se.

    Det eneste spændende ved denne fadæsehistorie er, at jeg aldrig har glædet mig mere til at følge en ex-FCK'ers videre færd end nu...
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  2. De følgende 6 brugere er enige:

  3. #197
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    1,899

    Re: Mussis øjeblikkeligt til Genoa!!!

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Hold kæft, hvor er det dog en skuffende historie, det her. Jeg er stadig dybt skeptisk overfor Ståle i forhold til forløbet. Man køber en ung spiller, der viser lovende offensive takter i opstartsfasen, som muligvis er for tung, men dog ikke mere, end at man i starten af august siger, at han er ved at være i form, og så opgiver man ham meget hurtigt og meget pludseligt.
    Jeg vil vædde med, at der er mere i den historie. Mit gæt er, at han har været for åbenmundet i sin ungdommelige frustration over at sidde på bænken og se på resten af holdet spille af lort. Den slags kan Ståle sikkert ikke kapere. Men hvad ved jeg, det er ren spekulation.
    Mit håb om en midtbaneforstærkning er minimal. Ståle er vild med defensive midtbanespillere, og han ser tydeligvis et eller andet i Toutouh, som ingen andre kan se.
    Det eneste spændende ved denne fadæsehistorie er, at jeg aldrig har glædet mig mere til at følge en ex-FCK'ers videre færd end nu...
    Jeg er enig med dig så langt at han nok er retur i Europa om 3-4 år men på en højere hylde end FCK.
    Det der kan undre, er at der ingen historier/rygter er om at han har pisset Ståle af, men derimod masser af hentydninger til at han tog godt for sig af usund mad, altså at han bare opførte sig uproffesionelt.

    Mattsson #1988
    "Naaaj, der er ikke tale om gummiben, det har der ikke været på noget tidspunkt og det bliver der ikke igen"
    Mattsson#1988's Avatar

  4. #198
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Mussis øjeblikkeligt til Genoa!!!

    Citat Oprindeligt indsendt af Mattsson#1988 Se meddelelser
    Jeg er enig med dig så langt at han nok er retur i Europa om 3-4 år men på en højere hylde end FCK.
    Det der kan undre, er at der ingen historier/rygter er om at han har pisset Ståle af, men derimod masser af hentydninger til at han tog godt for sig af usund mad, altså at han bare opførte sig uproffesionelt.

    Mattsson #1988
    Ikke desto mindre udtalte Riemer og Ståle, at han var ved at være, hvor han skulle være, få uger før han røg til Genoa. Men selv hvis det er sandt, at Mussis var i katastrofal form, da han kom, og at han opførte sig voldsomt uprofessionelt i sine første to måneder i Danmark, mener jeg blot, at det er meget kort proces, Ståle har gjort. Fysisk form kan der altså rettes op på (og det blev der som bekendt angiveligt også), og det samme kan der med den mentale indstilling hos en 22-årig spiller, der netop er flyttet om på den anden side af kloden. Men det kræver naturligvis, at man bruger mere end to måneder på det...

    Når man til hele historien lægger, at holdet i flere år har skreget på lige den type, Mussis blev indkøbt som, er den udtalte mangel på tålmodighed ekstra mærkværdig. Og derfor må der næsten ligge andet og mere bag, vil jeg tro.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  5. De følgende 8 brugere er enige:

  6. #199
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Mussis øjeblikkeligt til Genoa!!!

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Ikke desto mindre udtalte Riemer og Ståle, at han var ved at være, hvor han skulle være, få uger før han røg til Genoa. Men selv hvis det er sandt, at Mussis var i katastrofal form, da han kom, og at han opførte sig voldsomt uprofessionelt i sine første to måneder i Danmark, mener jeg blot, at det er meget kort proces, Ståle har gjort. Fysisk form kan der altså rettes op på (og det blev der som bekendt angiveligt også)
    Hvad mener du med det? Han var synligt overvægtig i november måned. Men det er måske også Ståles skyld at han stadig var fed efter tre måneder i Genoa?

    B3OT8xvIcAAPjDW.jpg

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  7. De følgende 12 brugere er enige:

  8. #200
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    264

    Re: Mussis øjeblikkeligt til Genoa!!!

    Jeg ser meget frem til den tårefremkaldende "Tak, Mussis"-video, som jeg forventer rammer fck.dk i løbet af de næste par dage. Det bliver herligt at gense alle højdepunkterne fra Mussis' København-tid:

    - tatoveringerne
    - vinterjakken, de solide vinterstøvler, det herlige smil og thumbs up fra lufthavnen
    - billedet med CV og Mussis med København-trøjen (hvor mange mon nåede at få købt en 7. MUSSIS-trøje?)
    - udvisningen mod Brøndbys reservehold
    - og ikke mindst de mange herlige stemningsvideoer fra VM, hvor Mussis viste masser af gejst og vilje.
    "Styrken ved FCK er, at det hele er så indgroet" /Thomas Kristensen
    Hjaltees#1's Avatar


  9. #201
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Mussis øjeblikkeligt til Genoa!!!

    Citat Oprindeligt indsendt af /Simon Se meddelelser
    Hvad mener du med det? Han var synligt overvægtig i november måned. Men det er måske også Ståles skyld at han stadig var fed efter tre måneder i Genoa?

    B3OT8xvIcAAPjDW.jpg

    /Simon
    Jeg forstår ikke, hvad du mener. Jeg henviser såmænd blot til, hvad trænerne i FCK selv sagde om hans form, inden han røg til Genoa. Bortset fra det ser han væsentligt mere overvægtig ud på det billede, end han nogensinde gjorde i København. Men det er jo hverken bevis på det ene eller det andet. Min pointe er, at Mussis' snor har været usædvanligt kort, når man tænker på, hvor store forventninger, der var til ham.
    Sidst redigeret af Garneren : 07.01.15 kl. 01:41
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #202
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,754

    Re: Mussis øjeblikkeligt til Genoa!!!

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Jeg forstår ikke, hvad du mener. Jeg henviser såmænd blot til, hvad trænerne i FCK selv sagde om hans form, inden han røg til Genoa. Bortset fra det ser han væsentligt mere overvægtig ud på det billede, end han nogensinde gjorde i København. Men det er jo hverken bevis på det ene eller det andet. Min pointe er, at Mussis' snor har været usædvanligt kort, når man tænker på, hvor store forventninger, der var til ham.
    Jeg synes efterhånden der bliver lagt lige lovlig meget vægt på, at Riemer og Ståle har udtalt at Mussis "var ved at være, hvor han skulle være". Det er da det absolut mest diplomatiske svar man kan give, hvis man ikke ønsker at tilkendegive sin mening om, at manden var bollefed - hvilket var tydeligt for enhver.


  12. #203
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Mussis øjeblikkeligt til Genoa!!!

    Citat Oprindeligt indsendt af kvik Se meddelelser
    Jeg synes efterhånden der bliver lagt lige lovlig meget vægt på, at Riemer og Ståle har udtalt at Mussis "var ved at være, hvor han skulle være". Det er da det absolut mest diplomatiske svar man kan give, hvis man ikke ønsker at tilkendegive sin mening om, at manden var bollefed - hvilket var tydeligt for enhver.
    Meget enig. Det er useriøst at lægge så meget i det ene citat fra Riemer, der - som du siger - er diplomatisk og sikkert også er sagt for at skærme Mussis lidt for presset. Den slags er standard og ikke noget man bør tolke særlig meget ud fra. Her er i øvrigt lidt historik og citater:

    19. juni 2014: Mussis har første træningsdag

    11. juli 2014: "Han har vist, at han er en god fodboldspiller, men han ligger lidt efter fysisk. Han har taget en god ferie. Når spillere fra den kultur har ferie, så ligger de stille. Det tror jeg godt, vi kan sige, at han har gjort. Så han har lidt at hente på fysikken." - Ståle

    4. august 2014: "Han har været gennem en tilvænningsfase på alle fronter, men det betyder noget for ham at få kampe. I så kort en opstart som den, vi har haft, har vi ikke kunnet tilbyde ham det, for i starten kunne han kun spille få minutter, da han først skulle i form. Nu er han ved at være, hvor han skal være, så de her reserveholdskampe er en måde at spille ham i gang. Det er svært at sige, om han er én eller tre uger fra debut på Superligaholdet, men for hver gang han spille 90 minutter rykker han tættere på." - Riemer

    19. august 2014: "Jeg tror, at han har undervurderet situationen voldsomt, og jeg tror, at han har undervurderet forskellen på det, han kom fra, og det, han kom over til. Det har han undervurderet stort, og det har han betalt prisen for." - Riemer

    23. august 2014: "Jeg skal være ærlig og sige, at det har været sværere for mig at starte i Danmark og København, end jeg havde regnet med. Og ansvaret for det er først og fremmest mit eget." - Mussis efter udlejningen til Genoa

    25. august 2014: "Han havde ligget stille i fem uger uden at lave noget som helst, da han mødte op. Derfor blev han kørt i bund af den træning, vi lavede de første 10 dage. Det brød hans krop helt ned. Så blev han frustreret, og det gjorde vi også, og vi måtte lave et nyt træningsprogram til ham. Senere blev han frustreret over, at han ikke spillede. Så fik han spilletid mod Hobro, og det var ikke godt. Det var ikke hans skyld, vi tabte, men han spillede ikke godt." - Ståle

    Bemærk bl.a. at Riemer selv er anderledes hård i tonen 14 dage efter den efterhånden famøse "ved at være hvor han skal være"-kommentar. Og bemærk i øvrigt også at "ved at være"-kommentaren samtidig er behæftet med en usikkerhed om hvorvidt Mussis er en eller tre uger fra at være klar til Superliga. Kommentaren ligner derfor mere en diplomatisk høflighed og et lønligt håb end så meget andet.

    Det bliver interessant at se om Mussis selv ønsker at fortælle en helt anderledes historie end at han dukkede op i elendig form og havde svære tilpasningsvanskeligheder. Nu er han jo løst fra FC København, så muligheden vil ganske givet opstå. Jeg tvivler meget på at vi hører noget fra den kant om at det var Ståles skyld.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar


  13. #204
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    285

    Re: Mussis øjeblikkeligt til Genoa!!!

    Citat Oprindeligt indsendt af /Simon Se meddelelser

    25. august 2014: "Han havde ligget stille i fem uger uden at lave noget som helst, da han mødte op. Derfor blev han kørt i bund af den træning, vi lavede de første 10 dage. Det brød hans krop helt ned. Så blev han frustreret, og det gjorde vi også, og vi måtte lave et nyt træningsprogram til ham. Senere blev han frustreret over, at han ikke spillede. Så fik han spilletid mod Hobro, og det var ikke godt. Det var ikke hans skyld, vi tabte, men han spillede ikke godt." - Ståle


    /Simon


    hvem spillede godt mod Hobro i den kamp... ? Tror absolut heller ikke det har hjulpet ham at vi var skandaløs ringe i starten af sæsonen...
    Very Nice

  14. De følgende 3 brugere er enige:

  15. #205
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Mussis øjeblikkeligt til Genoa!!!

    Alt hvad vi skriver og siger om Mussis fra nu af, er og bliver hypotetisk 'hvis, hvis, hvis'... Og jeg vil gerne tilføje en overvejelse. Hvad nu HVIS vi havde fået Mussis allerede i vinterpausen og han, ligesom det var med Amartey, derfor ikke havde haft mulighed for at holde ferie? Så havde vi fået en fit Mussis, om end en smule træt. Havde det været en anden oplevelse? Ingen ved det. Men det er da værd at tage med i overvejelserne næste gang, man kigger på det sydamerikanske marked.

  16. #206
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    237

    Re: Mussis øjeblikkeligt til Genoa!!!

    Mussis: "Det var ikke min tid i Europa, men jeg stoppede aldrig med at træne og er i god form. På den måde har jeg det godt. Jeg kommer for at spille."
    http://www.ole.com.ar/san-lorenzo/du...280272176.html

  17. #207
    Tilmeldingsdato
    Sep 2010
    Indlæg
    416

    Re: Mussis øjeblikkeligt til Genoa!!!

    Citat Oprindeligt indsendt af ersenio Se meddelelser
    hvem spillede godt mod Hobro i den kamp... ? Tror absolut heller ikke det har hjulpet ham at vi var skandaløs ringe i starten af sæsonen...
    Mussis tog dog prisen for at være den mest elendige. Med afstand endda. Og det inkl. størstedelen af nedre c og s12 ...

  18. #208
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,139

    Re: Mussis øjeblikkeligt til Genoa!!!

    ..og endelig skal hele forløbet omkring scoutingen af Mussis evalueres: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...-mussis-fiasko
    Krølben

    Et forsigtigt bud (uden at være sikker i øvrigt) kan være, at der hentydes til vi ikke ved, om vi har to liv og derfor ikke kan spå om vi kan give vores to liv til Brøndby IF.
    Krølben's Avatar

  19. #209
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    2,310

    Re: Mussis øjeblikkeligt til Genoa!!!

    Så går der Ashvetia i den igen. Jøsses.

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #210
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    202

    Re: Mussis øjeblikkeligt til Genoa!!!

    Citat Oprindeligt indsendt af Outpatient Se meddelelser
    Så går der Ashvetia i den igen. Jøsses.
    Det står der vel reelt set ikke noget om. Han bliver spurgt, om det er slut med at hente sydamerikanere, og så siger han, at det skal drøftes med Ståle. Intet andet.

  22. Den følgende bruger er enig i dette:
    Orb

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 07.03.06, 17:40

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •