Side 2 af 17 FørsteFørste 1234512 ... SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 249

Emner: Mussis øjeblikkeligt til Genoa

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Mussis øjeblikkeligt til Genoa!!!

    Jeg tror det kan siges kort og godt. Mussis er ikke blevet voksen endnu - desværre. Og han tager SLET IKKE sit "levebrød" seriøst. Én ting er at møde halvkvabset op i Kbh. hvor han gerne skulle have været nogenlunde trimmet fra start. Men at han så har fortsat en lige så dårlig livsstil herovre (Burger King!!!), er komplet idiotisk.

    Derudover har han også et KÆMPE ansvar i forhold til sin manglende integration. Er det tre ord engelsk han kan få over læberne? Håbløst!!! Han har haft et halvt år til at lære det, hvilket må formodes at være mere end rigeligt til at få basis på plads.

    Selvfølgelig har ledelsen et stort ansvar for ikke få det optimale ud af en medarbejder. Men jeg er stinkende sur på Mussis, og der skal RIGTIG meget til, hvis han nogensinde skal ind i min "FCK-fold" igen :-(

  2. De følgende 9 brugere er enige:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Mussis øjeblikkeligt til Genoa!!!

    Citat Oprindeligt indsendt af Luffe Se meddelelser
    Jeg er sådan set enig i, at man med CP eller Kvist vil være bedre stillet end med Mussis, men kun på meget kort sigt. CP og WK vil nok kunne levere fra dag 1 på et højt plan, men jeg så Mussis som fornyelsen, der viser, at FCK ikke står stille, men udvikler sig, finder nye veje, tør satse på det uprøvede og gør det før alle andre (i Suppen, i hvert fald). Måske ser jeg mere nøgternt på det i morgen, når den værste ærgrelse har lagt sig, men indtil da vil jeg have lov til at være megaskuffet over, at FCK sender sit lysende symbol på, hvorfor vi år efter år slutter i den absolutte top i DK til Italien.
    CP eller WK? Tjah, jeg vil hellere have en yngre, ærgerrig kriger med boldtalent. Én der er villig til at ofre sig max for at opnå det højest mulige mål med holdet. No offense, CP og WK. I ER gode, men jeg vil hellere satse på en spiller, der har fremtiden foran sig.
    Måske er det netop det, Ståle har manglet? Ærgerrighed? Jeg er sgu selv i chok her. Men umiddelbart kan jeg ikke forestille mig, at FCK har speciel lyst til at smide et lysende talent på bordet, man netop har sikret sig i fem år. Der må virkelig være noget galt. Ståle har jo angrebet ham meget på hans motivation, og at han slet ikke har været i form.

    I form er vel noget, man kan komme, men nu lyder det også til, at problemet i høj grad har været mentalt. Så er det så spørgsmålet, om det er Mussis eller FCK, der skal klantres for den del. Men jeg frygter, at det her kan være enden på FCK's argentinske visioner. Forhåbentlig er det kun taktikken, der lægges om.

    Og altså... med klubbens øjeblikkelige placering i superligaen og som minimum en europaleague, der venter (OK, CHL synes MEGET langt væk p.t. efter Leverkusens 2-0 sejr ude over Dortmund), så MÅ FCK da have en transfer ventende af de større?! Måske var Mussis knasten, der skulle ryddes af vejen. Og HVIS Mussis finder glæden i Genoa og sikrer FCK en pænere pose penge end de gav, er det vel ikke SÅ skidt endda.

    Men altså...for fanden, hvor havde jeg glædet mig til at se vores lille argentiner. Pis, pis, pis!
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  4. De følgende 5 brugere er enige:

  5. #18
    Tilmeldingsdato
    Jun 2013
    Indlæg
    432

    Re: Mussis øjeblikkeligt til Genoa!!!

    Ståle siger ifølge eb.dk... at mussis stadig kan få en god kariere i europæisk fodbold... det bliver BARE IKKE I FCK ... holdkæft hvor er jeg bare skuffet... det bliver en lorte sæson... vi har absolut ingen spillere med det flair vi mangler...

  6. #19
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    952

    Re: Mussis øjeblikkeligt til Genoa!!!

    Jojo, men er det nok til at give op efter under to måneder? Jeg havde godt nok håbet på man kunne investerer lidt mere tid og ressourcer i Mussis og bruge et halvt år på at rette ham ind, hvis det virkeligt er så forfærdeligt det han går og gør (underligt vi ikke har hørt noget fra de mange der overværer træningerne om hvor lad og udisciplineret han er). Heck, det var jo enda det der blev meldt ud da han blev signet, han skulle køres stille og roligt ind over flere måneder.

    Nu er han med stor sandsynlighed tabt for klubben. Hvis han bliver en succes i Italien køber Genoa ham (og sælger videre til højestbydende), hvis ikke er han definitivt knækket og damaged goods i Europa og bliver sikkert sendt hjem til Argentina. Kun hvis han bliver en moderat succes som dog ikke berettiger den forhåbentligt høje optionspris kan Mussis komme tilbage med en (svær) fremtid i klubben. Når vi nu ved et mirakel havde fået en spiller i truppen med det helt store potentiale havde jeg virkeligt håbet vi kunne tage det lange seje træk for at bringe ham frem (eller mislykkes med det), i stedet for bare at give op efter to måneder fordi han har taget et par kilo på og ikke er helt klar mentalt. Der er jo uendeligt med eksempler på spillere der ikke var helt så professionelle som unge som de burde være, som senere er blevet store stjerner efter en eller anden gav dem chancen.

    Og hvad betyder det for vores fremtidige rekrutteringspolitik? Tilbage til pålidelige Allsvenskan og knap så pålidelige Tippeligaen nu vi har brændt fingrene? Vi var maksimalt heldige i forhold til potentialet i vores første Argentinske handel, men det var ikke nok til vi gad gøre forsøget til ende. Og hvorfor skulle en ung spiller i fremtiden tage springet med os i stedet for Udinese eller what not? Vi giver jo bare op ved det mindste bøvl. Så deprimerende det her.

  7. De følgende 9 brugere er enige:

  8. #20
    Tilmeldingsdato
    Jun 2008
    Indlæg
    240

    Re: Mussis øjeblikkeligt til Genoa!!!

    Det passer mig fint, at han er væk, og jeg håber ikke, at han kommer tilbage. Heller ikke, hvis han gør det godt i Italien. Så hellere sælge ham. Jeg har på intet tidspunkt syntes, at han virkede som det ideelle fit for FCK.

    Det passer mig også fint, hvis dette kan betyde at Lars Højers indflydelse lider et knæk. Og allerhelst, hvis det kan tippe læsset til en fremtidig fyring.

    Bliver interessant at se, hvem man henter ind i stedet. Gerne Poulsen på en etårig til at skabe et seriøst samlingspunkt, og til at tage bare lidt af ansvaret for midtbanen bort fra Amartey. Samt at fjerne anførerbindet fra useriøse Delaney.

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #21
    Tilmeldingsdato
    Apr 2006
    Indlæg
    86

    Re: Mussis øjeblikkeligt til Genoa!!!

    Citat Oprindeligt indsendt af puma4ever Se meddelelser
    Det her udstiller først og fremmest ledelsen. Man har slet ikke håndteret de 6 måneder op til Mussis kom til København godt nok, og man har ikke håndteret integrationen af ham på alle plan. Der er et hav af spillere fra de lande som har lidt kulturforskelle og er kommet godt ind i masser af klubber i Europa. FCK's ledelse er skrøbelig og lille, og har slet ikke magtet opgaven. Hele denne Mussis sag udstiller først og fremmest ledelsen i København. Mellberg pegede også på problemer i strukturen, og det er efterhånden ret velkendt at en række spillere ikke har været nurset super godt i København (Vetokele, Adi m.fl.)

    Der er noget at arbejde med. Ikke kun på 10eren..
    Hvad har Mellberg udtalt om strukturen? Og problemer med den?
    Nå men jeg tænkte om det hænger sammen med at man mangler en rigtig anfører? Før i tiden, da Mio var anfører hjalp han jo også de nye med en masse ting udenfor banen...

  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #22
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Mussis øjeblikkeligt til Genoa!!!

    Nu er det jo langt fra sikkert, at Mussis er Guds gave til fodbolden, men det er vildt ærgerligt at vi ikke får lov til at se ham ordentligt i aktion.
    For at være ærlig, så virker det lidt amatøragtigt at skille sig af med en så ung spiller, der lige er ankommet på et nyt kontinent og skal vænne sig til kulturen, vejret, maden, sproget, osv. Det virker som om han har et virkelig stort potentiale, men jeg kan godt forstå hvis de ikke vil investere en masse tid og penge i en spiller som man ikke er sikker på nogensinde vil kunne fungere i klubben. Jeg synes dog stadig det virker meget amatøragtigt, at man ikke har gjort sig disse tanker før. Det kan jo godt være Mussis havde et halvt år til at forberede sig, men det havde klubben jo også og det virker som om man havde regnet med at Claudemir kunne tage ham under armen og guide ham igennem tilværelsen, men han har også haft sine udskejelser og virker ikke som den perfekte rollemodel. Men når den plan så slår fejl vælger man, at udleje spilleren få måneder efter han er ankommet til København.
    Vi kan selvfølgelig ikke sige noget om selve forløbet, men kun spekulere i de små bidder vi får serveret - i det mindste kan vi glæde os over Amartey succes istedet.

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #23
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    374

    Re: Mussis øjeblikkeligt til Genoa!!!

    Selvom det er mega ærgerligt, at vi ikke får Mussis at se i denne sæson, er det da svært at tale om, at der skulle være en svag ledelse. I virkeligheden synes jeg, at ledelsen i den her situation faktisk har vist mod og beslutsomhed ved så hurtigt at anerkende, at den spiller, alle troede var den kommende stjerne, i virkeligheden er ikke er god nok - både fysisk og psykisk - til at spille i FCK. Hvis man lejer ham ud og bruger lønkronerne på en spiller, der faktisk kan bidrage - ja så skal jeg da ikke klage.
    Sidst redigeret af mceppe : 24.08.14 kl. 08:07


  15. #24
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    161

    Re: Mussis øjeblikkeligt til Genoa!!!

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Jeg tror det kan siges kort og godt. Mussis er ikke blevet voksen endnu - desværre. Og han tager SLET IKKE sit "levebrød" seriøst. Én ting er at møde halvkvabset op i Kbh. hvor han gerne skulle have været nogenlunde trimmet fra start. Men at han så har fortsat en lige så dårlig livsstil herovre (Burger King!!!), er komplet idiotisk.

    Derudover har han også et KÆMPE ansvar i forhold til sin manglende integration. Er det tre ord engelsk han kan få over læberne? Håbløst!!! Han har haft et halvt år til at lære det, hvilket må formodes at være mere end rigeligt til at få basis på plads.

    Selvfølgelig har ledelsen et stort ansvar for ikke få det optimale ud af en medarbejder. Men jeg er stinkende sur på Mussis, og der skal RIGTIG meget til, hvis han nogensinde skal ind i min "FCK-fold" igen :-(
    Har du en kilde på alt det?

  16. De følgende 5 brugere er enige:

  17. #25
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    219

    Re: Mussis øjeblikkeligt til Genoa!!!

    Citat Oprindeligt indsendt af puma4ever Se meddelelser
    Mellberg pegede også på problemer i strukturen(...)
    Hvad tænker du på her? Link?

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #26
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    353

    Re: Mussis øjeblikkeligt til Genoa!!!

    Efter at have sovet lidt på det, synes jeg stadig det er noget underligt at man opgiver ham så hurtigt. En tanke (der er lidt søgt og lidt langt ude) jeg sidder med er, at Claudemir kan indgå i ligningen. Der er ikke udsigt til meget spilletid til ham, og jeg tror gerne man vil sende ham videre da han både er løntung og vi har brug for noget andet. Men da han er den eneste på træningsbanen der kan kommunikere videre til Mussis, vil vi stå tilbage med et problem. Men det kan ikke svare sig at holde på Claudemir, udelukkende pga. af Mussis, så man vælger at sende "hele pakken" videre.

    Det er som nævnt meget søgt, og med kun en uge tilbage af vinduet er det måske heller ikke helt realistisk. Men det det ville i det mindste give en smule mening. Det kan selvfølgelig også være at Mussis bare har for mange tatoveringer til at vi er stand til at håndtere ham. Jeg kan sgu ikke rigtigt finde ud f det, men det er i hvert fald en meget speciel situation, som det kunne være rart med en lidt mere uddybende forklaring om. Men den får vi jo nok ikke.

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #27
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    612

    Re: Mussis øjeblikkeligt til Genoa!!!

    Citat Oprindeligt indsendt af Chobby Se meddelelser
    Ståle siger ifølge eb.dk... at mussis stadig kan få en god kariere i europæisk fodbold... det bliver BARE IKKE I FCK
    Det du her skriver, læser jeg også ud af EB's artikel, men det forvirrende er, at i slutningen af samme artikel står der:
    Det er en løsning, som Franco selv er glad for, og for FC København er det her også den bedste løsning, da vi forhåbentlig enten får en bedre akklimatiseret spiller tilbage i form, eller også gør en rigtig fornuftig forretning, hvis Genoa vælger at udnytte den købsoption, der er lavet i forbindelse med lejeaftalen, siger Ståle Solbakken.

    ... og det er jo ikke helt det samme. Mon ikke journalisten har været lidt kreativ, da han klippe- klistrede og blandede det med sine egne formodninger?

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #28
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Mussis øjeblikkeligt til Genoa!!!

    EB-artiklen på nettet er baseret på nyheden på FCK's hjemmeside. Det må siges at være en journalistisk stramning, at Mussis er færdig i FCK, selvom det bestemt ikke usandsynligt, at det ender sådan.

  24. Den følgende bruger er enig i dette:

  25. #29
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    1,224

    Re: Mussis øjeblikkeligt til Genoa!!!

    Fakta er desværre FCK sejler pt !! Ståle må være presset nu, og håber virkelig Anders H får øjene op og gøre noget ved vores scouting afdeling, smid Lars Højer til højre og få bygget noget fornuftigt op og gerne bruge flere kr på dette !!

  26. De følgende 6 brugere er enige:

  27. #30
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Mussis øjeblikkeligt til Genoa!!!

    Citat Oprindeligt indsendt af Sir Lanng Se meddelelser
    Fakta er desværre FCK sejler pt !! Ståle må være presset nu, og håber virkelig Anders H får øjene op og gøre noget ved vores scouting afdeling, smid Lars Højer til højre og få bygget noget fornuftigt op og gerne bruge flere kr på dette !!
    Jeg vil give dig ret. Jeg syntes faktisk hele denne mussis sag er pinlig. Og netop vores scouting afd. syntes jeg spiller falit her. Man har haft alle forudsætninger og tid til at finde den rette Offensive midtbane spiller til FCK som alle har sukket efter i flere år og så sker det her ?.

    Jeg må også indrømme jeg er en smule rystet over måden det her er sket på. Nu kender vi selvfølgelig ikke Hele historien, men det ser fandeme ikke godt ud udefra set.


Side 2 af 17 FørsteFørste 1234512 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 07.03.06, 17:40

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •