Side 3 af 17 FørsteFørste 12345613 ... SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 249

Emner: Mussis øjeblikkeligt til Genoa

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,865

    Re: Mussis øjeblikkeligt til Genoa!!!

    Citat Oprindeligt indsendt af Bill Ward Se meddelelser
    Har du en kilde på alt det?
    1) Spottet på burger bar i Kbh.

    2) Hans sprogkundskaber i diverse interviews taler for sig selv.

  2. #32
    Tilmeldingsdato
    Sep 2005
    Indlæg
    314

    Re: Mussis øjeblikkeligt til Genoa!!!

    Jeg fatter ikke en dej.

    1. Selvom han så havde spist hele MC Donalds, så burde en profil fra Argentina da stadig kunne løfte niveauet i danske superliga.
    2. Niveauet i Genoa og Italien er da langt over FCK. Hvis han kan komme på holdet der, så forstår jeg ingenting.

    Alle er skuffet, både Ståle, Mussis og fans.

  3. De følgende 3 brugere er enige:

  4. #33
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Mussis øjeblikkeligt til Genoa!!!

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    1) Spottet på burger bar i Kbh.
    Og jeg har set Stadsgaard købe skodmad i Netto. Måske ikke den bedste sammenligning, da Stadsgaard helst ikke skal være målestok for en FCK-spiller, men fodboldspillere er altså også mennesker, som kan have lyst til junkfood eller ikke orker at lave mad. Det er vel heller ikke så underligt, at en person, der lige er kommet til landet; ikke er faldet til; ikke kender byen; ikke har egen lejlighed, spiser ude et sted, han kender.


  5. #34
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    161

    Re: Mussis øjeblikkeligt til Genoa!!!

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Og jeg har set Stadsgaard købe skodmad i Netto. Måske ikke den bedste sammenligning, da Stadsgaard helst ikke skal være målestok for en FCK-spiller, men fodboldspillere er altså også mennesker, som kan have lyst til junkfood eller ikke orker at lave mad. Det er vel heller ikke så underligt, at en person, der lige er kommet til landet; ikke er faldet til; ikke kender byen; ikke har egen lejlighed, spiser ude et sted, han kender.
    David DeGea spiste også dårligt, da han kom til United, men de fik ham på rette kurs. Hvorfor kan vi ikke også gøre det med Mussis?

  6. De følgende 4 brugere er enige:

  7. #35
    Tilmeldingsdato
    Jun 2014
    Indlæg
    65

    Re: Mussis øjeblikkeligt til Genoa!!!

    Ro på. Jeg tror det hele giver mening lige om lidt (i den kommende uge).
    Mon ikke vi har fået frigivet nogle lønkroner, som kan bruges på en spiller der kan gøre noget for holdet med det samme - nu hvor vi udlejer en spiller som tilsyneladende kræver mindst +3 måneder mere for at være i form og blive integreret på holdet. Holdet har brug for alle spillere lige nu. Truppen er lidt tynd og ramt af skader, og så er der ikke tålmodighed med en spiller som tager lidt for løst på træningen, og som har brugt sin ferie på at komme i kageform. Se hvordan NJ og Toutouh brugte deres ferie (til sammenligning).

    Måske det ikke kun er formen, den taktiske klogskab (mangel på samme), men også viljen og lysten til FCK som har betydning for Mussis lejeaftale.

    Har den store interesse tilbage i Argentina steget ham til hovedet?
    Har han gået og fortrudt skiftet til FCK i det sidste 1/2 år, fordi han så andre og større bejlere fra fx Italien?
    Måske er det den bagvedliggende årsag. Men det kan også bare være den simple at Mussis tager lønkroner og fokus fra en spiller som kunne gøre noget godt på banen. Mussis bidrag til FCK har so far været et rødt kort, et indhop, en masse tabte bolde og 1-2 mål i ikke-betydningsfulde kampe.

    Har vi en eneste gang hørt en medspiller sige: "Man ser tydeligt at ham Mussis kan et og andet med bolden"?
    Forventningerne har været historisk høje til en enkelt spiller i Mussis tilfælde. Og han har ingenlunde indfriet dem.

    Vi troede vi fik en fandenivoldsk stærk terrier med drev i bolden og spark som en hest.
    Men vi fik måske en lidt lad og uengageret spiller - det er i hvert fald det vi hører staben sige...


    Som Flemming Fjeldgaard loge nu postulerer på Twitter:

    "@ffjeldgaard: Hvor er det let at ville falde på røven over en argentiner, der skal til Danmark. Den eneste, der rigtigt faldt på røven, var argentineren."
    Sidst redigeret af thatsme : 24.08.14 kl. 10:26

  8. De følgende 5 brugere er enige:

  9. #36
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Mussis øjeblikkeligt til Genoa!!!

    Citat Oprindeligt indsendt af Sir Lanng Se meddelelser
    Fakta er desværre FCK sejler pt !! Ståle må være presset nu, og håber virkelig Anders H får øjene op og gøre noget ved vores scouting afdeling, smid Lars Højer til højre og få bygget noget fornuftigt op og gerne bruge flere kr på dette !!
    Jeg er bestemt ikke tilfreds med vores scouting, der har været horribel mht bla Pape, mos, mfl. Men lige netop i denne sag, så må ansvaret ligge et andet sted. Højer scouter vel hovedsagelig efter de spillemæssige egenskaber, og her er vi vel alle enige om, at han ville have meget at byde ind med. Det der er galt her er tydeligvis hovedsagelig noget mentalt, og det er vel de efterfølgende samtaler med sportschef,træner osv der skal afsløre dette.
    Men det der er sket er desværre nok risikoen ved at starte på et nyt eventyr med nye jagtmarker for talent. Vi har nok undervurderet situationen, hvilket kan ske, når vi ikke har prøvet det før. Det er rigtigt ærgerligt, da vi nu nok stopper med de spændende markeder for noget tid.
    Jeg er desuden overbevist om, at såfremt klubben var i en anden forfatning end i en svær genopbygningsfase, så havde vi holdt på ham. Nu er situationen desværre anderledes, og vi har nok gjort det eneste rigtige. Og selvom det ligner en fiasko, så er skaden ikke større end, at vi enten tjener penge på ham, eller at vi om et år kan prøve igen. Og her er klubben forhåbentlig mere klar.

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #37
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    383

    Re: Mussis øjeblikkeligt til Genoa!!!

    Citat Oprindeligt indsendt af thatsme Se meddelelser
    Mussis bidrag til FCK har so far været et rødt kort, et indhop, en masse tabte bolde og 1-2 mål i ikke-betydningsfulde kampe.
    Fire mål - det samme som Cornelius i dobbelt så mange kampe og langt mere end nogen anden i truppen. Og det er nu en gang svært at score i betydningsfulde kampe, når man ikke spiller dem.


  12. #38
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    152

    Re: Mussis øjeblikkeligt til Genoa!!!

    Der er så mange, der har fejlet i det her forløb, at jeg kun kan tænkte to ord "uprofessionelt" og "pinligt".

    Scouten har fejlet. Jeg har flere gange tænkt på, om man overhovedet mentaltester spillere, før man indgår kontrakt med dem? Jeg har min store tvivl. Når man scouter for en fodboldklub, der hvert år er med i Europæisk gruppespil, er det ikke nok at scoute spillerens evner på banen. Om man kan klare sig og udvikle sig til en topspiller afhænger både af talent, held og mentalitet.

    Vi har en spiller, der fik et halvt år til at forberede sig til at komme til en klub i Europa/Danmark. Opgaven var at lære engelsk, og følge et træningsprogram i sommerferien (og en seriøs spiller vil så i øvrigt have set samtlige FCK-kampe i den periode). Når man er fodboldspiller på dette niveau, er man ikke bare lønmodtager. Man har tilknyttet en mindre stab ved siden af, som en "coach", psykolog el. lign. (de får jo trods alt direktørlønninger, og noget tilsvarende vil jeg forvente af en direktør).
    Spilleren har klart fejlet.

    Agenten har fejlet. Han får trods alt 1 million eller 2 alene for handlen. Det er vel ikke for meget forlangt, at han følger og plejer sin spiller. Fx forbereder ham på det set-up han skal til, og sikre sig, at spilleren følger de aftaler, der er indgået - og selvfølgelig tilsvarende, at klubben følger sin del af aftalerne (sikkert noget med bolig osv.). Kan forestille mig, at han kun har gjort det sidste.

    Klubben er dog den, der har fejlet big-time. Hvis man "fyrer" en medarbejder efter 2 måneder, er der virkelig noget galt. Der var en, der sammenlignede med De Gea i Utd. Ham mandsopdækkede Utd. altså i 1-2 år? før han begyndte at "rette sig". 2 mdr. er ingenting. Mussi er trods alt en investering på hvad? 30-40 mio. kr. (incl. løn)? For medarbejdere andre steder regner man altså snilt 5-10% til "overhead" ved siden af, bare for at få manden til at fungere optimalt. Ligesom spilleren forventes at lære engelsk, se klubbens kampe på tv osv. må det altså også forventes, at klubben løbende har kontakt med spillere, og følger ham. Ude fra ser det ud til, at man har forventet, at det var nok at koble en medspiller på Mussi (først Stadsgaard og efterfølgende Claudimir). Det har i den grad vist sig ikke at være godt nok. At klubben ikke har fulgt manden er for mig tydeligt ved, at man ikke lod ham gå til Boca Juniors. Havde man fulgt Mussi tæt, ville man i maj vide, at det her var problematisk og måske ikke det rigtige træk at gøre i en periode, hvor man genopbygger holdet.
    Lige så vigtigt det er, at en klub på Europæisk niveau (vi er trods alt nr. 44 på UEFAs rangliste) har en reklamesalgsafdeling, pressetjeneste, scoutingstab, stor trænerstab (for både 1. holdet og ungdomsrækkerne), tekniske medarbejdere osv., er HR altså noget af det vigtigste. En vigtig del af "forretningen" er køb, udvikling og salg af mennesker. Her har jeg en fornemmelse af, at FCK læner sig for meget op af trænerstaben. Jeg kender jo ikke nok til den interne organisering i FCK, men hører sq aldrig om HR, ud over, at Ståle er god til at formidle til den enkelte spiller....

    I den her sag peger pilen på alle. Der er simpelthen så mange, der har fejlet, at man får helt ondt i maven, og personlig har jeg den dårligst "følelse" omkring klubben siden 97/98, hvor vi tabte 2 x 4-1 og året efter først fyrede Chr. Andersen efter 1 kamp og i købte og mistede Brian Laudrup, og året efter gik mesterskabet til Herfølge ....

    Er det virkelig der vi er?

    Uanset hvad: Det virker godt nok underligt, hvis det er korrekt, at FCK i maj/juni afviser et tilbud dobbelt så høj som indkøbsprisen, for derefter at lade manden gå .... i august?


  13. #39
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Mussis øjeblikkeligt til Genoa!!!

    Citat Oprindeligt indsendt af thatsme Se meddelelser
    Truppen er lidt tynd og ramt af skader, og så er der ikke tålmodighed med en spiller som tager lidt for løst på træningen, og som har brugt sin ferie på at komme i kageform. Se hvordan NJ og Toutouh brugte deres ferie (til sammenligning).
    Måske ikke det bedste eksempel da de begge er skadet, og på intet tidspunkt har lignet nogen der var i bedre form end resten af truppen. NJ har generelt lignede én der slet ikke har trænet hele sommeren...

    Dog + for forsøget, men for meget træning på for kort tid = overbelastet krop (muskler, sener og led = skader)

    Synes dog heller ikke på noget tidspunkt at NJ og Toutouh har fremstået super professionelle, de snakker meget og laver masser sjove indslag og larm, men det bare min mening��

  14. De følgende 7 brugere er enige:

  15. #40
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    854

    Re: Mussis øjeblikkeligt til Genoa!!!

    Jeg håber inderligt at det her frigiver nogle lønkroner som kan blive brugt på en Peter Nielsen/Erik Mykland/Christian Poulsen/William Kvist eller en anden central midtbanespiller som tager (fucking) styringen på det her underlige "masser af potentiale, men lidt for lidt kvalitet" FCK hold vi ser for tiden.

    Og oveni hatten, så ærgrer det mig at måtte konstatere at Carsten Bro havde ret da han i Fodbold FM sagde at det kommer til at tage mere end én sæson at rydde op i København. Lad os håbe ovennævnte måske kan sætte en prop i det ellers gabende hul i vores Teamgeist. Ellers ligner det endnu et oprydningsår.

    Og så har vi vel lært to ting indtil videre:

    - Skadeshistorik betyder noget. Lad være med at lægge hele holdet an på én spiller, hvis han konstant er skadet.
    - At integrere en sydamerikaner, specifikt en argentiner, er enten noget vi skal bruge uhyggeligt mange kræfter på at bygge et setup op til ELLER det er noget vi skal lade andre om.
    "Men det er fodbold. Vi er neanderthalere alle sammen." - Zanka

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #41
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    630

    Re: Mussis øjeblikkeligt til Genoa!!!

    Citat Oprindeligt indsendt af phillipo Se meddelelser

    Synes dog heller ikke på noget tidspunkt at NJ og Toutouh har fremstået super professionelle, de snakker meget og laver masser sjove indslag og larm, men det bare min mening��
    Og bruger en uge af deres ferie på træningslejr med Brian Riemer...
    FCK er en slags Terminator-udgave af Ham-Kam.

    Nick Horup:"Hvem skal med i fodboldens Hall Of Fame?"
    Morten:"Michael Gravgaard, FC København"

  18. De følgende 9 brugere er enige:

  19. #42
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Mussis øjeblikkeligt til Genoa!!!

    Citat Oprindeligt indsendt af Kim-N Se meddelelser
    Og bruger en uge af deres ferie på træningslejr med Brian Riemer...
    Måske derfor de er skadet allerede (igen). Deres kroppe var måske ikke klar til én uges hård belastning med BR. Havde de taget afsted med Anders S. havde NJ måske ikke allerede fået en overbvelastningsskade. YT's skade er rent uheld. Det hele er jo meget hypotetisk, for hvis og hvis....

    Men giver dem kredit for at bruge deres ferie på at genoptræne deres krop, men burde vi ikke forvente dette som minimum, når nu deres krop er deres arbejdsredskab og helt den samme kritik mussis bliver udsat for ikke at gøre. Alle spillerne får et træningsprogram de skal følge i ferien at NJ, YT vælger at gøre det på Lanzarote gør det vel ikke mere imponerende.

    Derudover må man også overveje om NJ lever professionelt nok, siden han får alle de overbvelastningsskader, sover han nok, spiser han rigtigt, restituere han rigtigt osv

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #43
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,766

    Re: Mussis øjeblikkeligt til Genoa!!!

    Det gør sgu ondt den her, havde et stort håb for Mussis. Men der er nok er verden til forskel fra en argentisk oprykker klub til en europæisk klub der spiller med i de store turneringer. Genoa har erfaring med køb af den slags spillere, og det har vi bare ikke. Vi må tage denne 'oplevelse' som en erfaring, så det ikke sker igen i fremtiden. Havde virkelig set frem til en central midtbane, der kunne noget offensivt.

    Jeg synes dog at det lyder som om at den frikøbsklausul er meget højere, end hvad vi har givet. Jeg tror ikke på under 20 mio. hvilket er en slik for en klub som Genoa.

    Øv øv øv.

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #44
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,639

    Re: Mussis øjeblikkeligt til Genoa!!!

    Citat Oprindeligt indsendt af Peter_FCK Se meddelelser
    Det passer mig fint, at han er væk, og jeg håber ikke, at han kommer tilbage. Heller ikke, hvis han gør det godt i Italien. Så hellere sælge ham. Jeg har på intet tidspunkt syntes, at han virkede som det ideelle fit for FCK.

    Det passer mig også fint, hvis dette kan betyde at Lars Højers indflydelse lider et knæk. Og allerhelst, hvis det kan tippe læsset til en fremtidig fyring.

    Bliver interessant at se, hvem man henter ind i stedet. Gerne Poulsen på en etårig til at skabe et seriøst samlingspunkt, og til at tage bare lidt af ansvaret for midtbanen bort fra Amartey. Samt at fjerne anførerbindet fra useriøse Delaney.
    Hold da op. Ud med Mussis, ud med Højer og Delaney er useriøs. Tak for kaffe.
    Heste spiller ikke golf.
    - tommo - Rolle Raus medlem nr. 00001.

  24. De følgende 6 brugere er enige:

  25. #45
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,303

    Re: Mussis øjeblikkeligt til Genoa!!!

    Jeg kan ikke helt forstå kritikken af scoutingen af Mussis. En scout sætter sig jo ikke ned og snakke med en spiller for at vurdere hans mentale status. En scout kan ligeledes ikke vurdere om hvorvidt en spiller passer sin træning eller om spilleren kan tilpasse sig vores klub.
    Scouten kigger på kvaliteten af spilleren og forhåbentligt om spilleren passer ind i vores system (hvilket har været en udfordring de seneste par år grundet de forskellige trænere).
    Man kan kritisere for meget, men Mussis kan man ikke klandre scouten for. Reelt er det vel en virkelig god scouting der er foregået, da det er lykkedes at få en spiller til København som vi (angiveligt) ikke havde kunne hente i det efterfølgende transfervindue.
    Hvad der reelt er foregået omkring Mussis i de seneste par måneder ved vi jo intet om, hvorfor det også er svært at kritisere, men de fleste vil kigge på klubben og sige at forløbet har været elendigt håndteret.
    Vi skal heller ikke udelukke muligheden for, at Mussis er set som et langtidsprojekt (som han burde have været), men grundet hans rigtig gode forår så er faldet i Genoas søgelys og at de så vil smide en masse penge efter ham hvis lejeopholdet er en succes. Det er jo muligt at de smider 25-30 millioner for ham og så kan jeg godt forstå salget.

  26. De følgende 3 brugere er enige:

Side 3 af 17 FørsteFørste 12345613 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 07.03.06, 17:40

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •