Side 6 af 17 FørsteFørste ... 345678916 ... SidsteSidste
Viser resultater 76 til 90 af 249

Emner: Mussis øjeblikkeligt til Genoa

  1. #76
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    189

    Re: Mussis øjeblikkeligt til Genoa!!!

    Citat Oprindeligt indsendt af pikkerrup Se meddelelser
    Jeg kan snart ikke klare mere! Nu mangler man kun nogle friske videoer med Nicolai Jørgensen og Toutouh der fjoller rundt førend man begynder at overveje om der mon er reb på tilbud i Silvan.....
    Ja, lige for tiden er det vist os, der er "Det nye Brøndby" og ikke dem fra Vestegnen...

  2. #77
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,423

  3. #78
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Mussis øjeblikkeligt til Genoa!!!

    Citat Oprindeligt indsendt af Polyppen Se meddelelser
    Men udover de mange ærgrelser over at ha' mistet det store fremtidshåb, som jeg bl.a. selv havde udråbt Mussis til, kan jeg også godt bekymre mig lidt for vores omdømme oven på sådan en sag. Sådan en historie kan måske en anden gang være det udslag, der får et andet stort talent til at vælge en anden klub eller en konkurrent frem for at lave en aftale med os.

    Lige som det klassiske "vi har solgt vores stjerne"-argument om at det gælder om ikke at stå i vejen for spillernes ønske så andre spillere dermed kan se, at man bruge klubben som springbræt, kan det vel også ha' den modsatte effekt når det går som i Mussis tilfælde.
    Jeg forstår godt skuffelsen over, at Mussis er væk. Særligt, når det resterende hold ikke ligefrem overpræsterer (omend 2-3 mod Leverkusen ikke er heeeelt ringe taget Dortmunds 0-2-nederlag i betragtning mod selvsamme modstander få dage efter). Er sgu selv monsterskuffet. Men jeg tror altså ikke ligefrem, at det skader vores omdømme, at man SÅ hurtigt tager aktion og får et skifte på plads med en Serie A-klub. Tværtimod. Passer man ikke i klubben, drukner man ikke nødvendigvis på 2.-holdet som i mange andre store klubber. Nej, der kommer hurtigt en løsning på plads, og det endda med en klub, der trods alt ikke er røven af 4. division og i en af verdens stærkeste ligaer. Så ret beset kunne du lige så godt have skrevet, at FCK vel nærmest er den hurtigste vej til Serie A. Det er i al fald ret sjældent, at - hvad? - tyve minutters spilletid efter en måneds tid i klubben indløser adgang til Italien.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #79
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Mussis øjeblikkeligt til Genoa!!!

    @Wonderboy

    Beklager jeg orkede ikke at besvare med et Citat da dit indlæg var så langt :p Er det Anders H. i forklædning der har skrevet indlægget :)

    Lad mig skrive det kort, jeg er ikke enig i de 2 første punkter, det 3 punkt er lidt mere fornuftigt og kan godt erklære mig enig.

  6. #80
    Tilmeldingsdato
    Feb 2002
    Indlæg
    838

    Re: Mussis øjeblikkeligt til Genoa!!!

    Citat Oprindeligt indsendt af Wonderboy Se meddelelser
    Det giver mening, selvom det er en kedelig nyhed at vores store stjerneskud er på vej uden vi har fået fornøjelsen. Ståle forklare det dog fint i artiklen fra fck.dk (link i bunden).


    Mussis var ikke klar - og Ståle gider ikke vente mens han rådner op på reserveholdet. Vi har brug for spillere der kan gøre en forskel, og såfremt vi signer Christian Poulsen eller William Kvist står vi stærkere end med Mussis (der alligevel ikke er klar til førsteholdsbold).
    - Det er vel egentlig fint nok, selvom det er en skuffelse.

    Kilde: http://www.fck.dk/#/nyhed/2014/08/23...udlejer-mussis
    Og sammenholdt med begrundelsen for, hvorfor Cornelius partout skulle starte inde i foråret på trods af den åbenlyst, sløje form
    Han skulle have fysikken på plads, så derfor skulle han spille mange kampe
    http://www.b.dk/sport/staale-solbakk...-til-cornelius

    virker selvsamme begrundelse for, hvorfor Mussis skulle afskibes så hurtigt efter sin ankomst godt nok besynderlig
    Man får ikke lov til at spille sig i form her. Der skal være fair konkurrence om pladserne. Vi havde mistet troen på, at han på kort sigt kunne slå til hos os
    http://politiken.dk/sport/fodbold/su...e-havde-koebt/

    Nuvel, man var ganske sløjt besat på angrebspladserne anyways i foråret, så alternativet virkede tilpas uattraktive, og der var ikke vigtige europæiske kampe forude, som krævede, at den taktiske organisation blev indøvet i videst muligt omfang i kamp som det har været presserende for Ståle at få på plads her i efterårets første kampe. Egentlig forstår jeg nok fint Ståle fsva. at Mussis ikke kunne kræve plads i startformationen for at spille sig i form, så undren herfra går nok mere i retningen af, hvorfor Cornelius fik lov, og hvorfor Ståle ikke er mere opmærksom på sit sprogbrug...
    Puma 19:29
    -smølle> Jeg føler det er væmmeligt når Awesome flere gange i en diskussion bruger hårde facts for at skyde mine argumenter ned.

    DiabloDiego#15 14:55
    Har man først mødt Awesome, vil et møde med en 6-benet dromedar med blinkende øjne og tørretumblere istedet for ører samt indbygget baldakin og brødrister i puklen, kun udløse et ligegyldigt skuldertræk.


  7. #81
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Mussis øjeblikkeligt til Genoa!!!

    Citat Oprindeligt indsendt af Awesome Se meddelelser
    Og sammenholdt med begrundelsen for, hvorfor Cornelius partout skulle starte inde i foråret på trods af den åbenlyst, sløje form

    http://www.b.dk/sport/staale-solbakk...-til-cornelius

    virker selvsamme begrundelse for, hvorfor Mussis skulle afskibes så hurtigt efter sin ankomst godt nok besynderlig

    http://politiken.dk/sport/fodbold/su...e-havde-koebt/

    Nuvel, man var ganske sløjt besat på angrebspladserne anyways i foråret, så alternativet virkede tilpas uattraktive, og der var ikke vigtige europæiske kampe forude, som krævede, at den taktiske organisation blev indøvet i videst muligt omfang i kamp som det har været presserende for Ståle at få på plads her i efterårets første kampe. Egentlig forstår jeg nok fint Ståle fsva. at Mussis ikke kunne kræve plads i startformationen for at spille sig i form, så undren herfra går nok mere i retningen af, hvorfor Cornelius fik lov, og hvorfor Ståle ikke er mere opmærksom på sit sprogbrug...
    I mangel af bedre. Vi havde ikke noget alternativ til Corner, der var ikke en som kunne spille targetman. I modsætning har flere som kan spille på den centrale midt, og Ståles yngling (læs: Toutouh) kan spille den offensive.
    Faktum er at vi ikke har brug for Mussis, han ville (såfremt det var den samme spiller som vi glædede os til at se) være en genial spiller at have i truppen, men såfremt det er en "sløv" argentiner med sprog vanskeligheder er blevet vurderet for stor en mundfuld indtil videre.

    Vi har heller ikke være underbemandede på midtbanen indtil videre, det har været kanter og backs som indtil videre har været et problem (ift. at have spillere fra andre positioner dække uvante/anden prioritets pladser -> Delaney på venstre kanten, Amartey på højre back.

    - Jeg prøver blot at rationalisere hvorfor Mussis er sendt til pizza-land.


    Edit: Der er også forskel på den "form" som mangler i hhv. Cornelius og Mussis tilfælde. Corner var jo fit nok og havde en fin kondition, men manglede kampformen (altså instinkterne - farligheden). Mens Mussis manglede alt; kondition, kampform, taktisk forståelse, kommunikationen til medspillerne (og så senere har Ståle kommenteret på hans balance, og nye spillestil der ikke involvere dybdeløb (læs: kondition?)).
    Sidst redigeret af Wonderboy : 25.08.14 kl. 19:49

  8. De følgende 4 brugere er enige:

  9. #82
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,639

    Re: Mussis øjeblikkeligt til Genoa!!!

    Og her har vi så indikationen på, at vi fremover er tilbage ved primært at hente spillere, der har været i Norge eller Sverige eller lignende. Fra BT.

    Men er Argentina så stadig et marked, I vil bruge tid på?

    - Det er det, men dem, vi har haft størst succes med, har haft en indkøringsproces andre steder, fordi FC København måske bliver for stort et spring. Det ser du også nu, hvor det ikke går så godt for os. Her er et stort pres, og du skal vinde hver gang. Så vinder vi kun en af fem kampe, og så kommer der en kolossal bølge. Det er der nogle, der kan tåle, og andre, der ikke kan.



    Surt.
    Heste spiller ikke golf.
    - tommo - Rolle Raus medlem nr. 00001.

  10. De følgende 7 brugere er enige:

  11. #83
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Mussis øjeblikkeligt til Genoa!!!

    Citat Oprindeligt indsendt af Wonderboy Se meddelelser
    Han kunne ikke engang spille hele kampe i reserveholdsturneringen.
    Jeg er ked af at sige det, men det er simpelthen ikke korrekt. Med forbehold for at jeg har glemt nogle kampe, så har FCK's reservehold spillet to kampe inden kampen mod FCV forleden, hvor Mussis ikke var udtaget (af årsager, vi nu kender): Mod Brøndby og mod Trelleborg. Begge kampe startede han inde, og mod Brøndby blev han som bekendt vist ud i anden halvleg. Mod Trelleborg spillede han hele kampen.

    Det er i øvrigt meget sjovt at læse Brian Riemers status over ham efter Trelleborg-kampen her: http://www.bold.dk/nyt/fck-mussis-de...r-taettere-paa

    Citat Oprindeligt indsendt af Brian Riemer
    - Han har været gennem en tilvænningsfase på alle fronter, men det betyder noget for ham at få kampe. I så kort en opstart som den, vi har haft, har vi ikke kunnet tilbyde ham det, for i starten kunne han kun spille få minutter, da han først skulle i form, siger assistenttræner Brian Riemer til bold.dk.

    - Nu er han ved at være, hvor han skal være, så de her reserveholdskampe er en måde at spille ham i gang. Det er svært at sige, om han er én eller tre uger fra debut på Superligaholdet, men for hver gang han spille 90 minutter rykker han tættere på.

    - Jeg synes også vi så glimt af det han kan mod Trelleborg, så det er vi meget tilfredse med.
    Det er jo ikke rigtigt det billede af situationen, vi nu får tegnet af Ståle og Riemer. Så med mindre der er sket et helt abnormt tilbageslag i hans fysiske udvikling de seneste par uger, lyder begrundelserne for hans exit mere som en god omgang efterrationalisering. Og så kan man jo så bare sidde nu og spekulere over, om han mon kunne have scoret mål ala dem, han scorede i disse to kampe, i Superligaen, hvis han havde fået chancen.

    Citat Oprindeligt indsendt af Wonderboy Se meddelelser
    Hertil har vi fået en (høj) købsklausul med i kontrakten, så hvis det endelig sker at Mussis slår igennem og vi ikke får ham havner der en god potion penge direkte i løvenshule.
    Nu kan jeg ikke huske, hvor det stod, men vi har fået så meget at vide om købsoptionen, at den ikke er det dobbelte af Mussis' købspris, som vist var på 14 mio. Så et kvalificeret gæt er, at den formentlig ligger på omkring 20 mio. Det er selvfølgelig et temperamentsspørgsmål, hvad man synes er en god handel, men det vil jeg personligt ikke kalde det, hvis vi ender med at tjene 5-8 mio. på Mussis, fordi han slår igennem i Serie A, og Genoa gerne vil købe ham. Jeg tror til gengæld, Genoa er svært tilfredse med at kunne afprøve et af Argentinas måske største talenter i et år for derefter at kunne beslutte, om de vil købe ham for det beløb.
    Sidst redigeret af Garneren : 25.08.14 kl. 23:49
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  12. De følgende 8 brugere er enige:

  13. #84
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Mussis øjeblikkeligt til Genoa!!!

    Du har helt ret, jeg mikser opstartsfasen og træningskampene sammen med Reserveholdsturneringen (udgik med skade mod Lyon). Men med det røde kort i kampen mod brøndby har han kun spillet en hel kamp og det var mod Trelleborg. Hvilket vel sige at han totalt har spillet 1 hel kamp(?).
    - Anyway, point taken, my bad (har rettet det)!

    Mht. Brian Riemers kommentar:
    "- Nu er han ved at være, hvor han skal være, så de her reserveholdskampe er en måde at spille ham i gang. Det er svært at sige, om han er én eller tre uger fra debut på Superligaholdet, men for hver gang han spille 90 minutter rykker han tættere på."

    Som jeg nævnte i den alt for lange post på sidste side har hans fysik været et af de store kritikpunkter - og det er på trods af ovenstående kommentar ikke i orden at han fysisk er istand til at kunne klare en hel kamp (på reserveholdet) en måned efter sæson start. Han får kastet penge i nakken for at spille fodbold, og har kun været ude med en mindre skade i 1 uge(?). Hans engagement er under al-kritik hvis historien som offentligheden kender har noget hold i sig, og det tror jeg næppe vi kan være uenige om.

    Samtidig ville jeg have klaget min nød hvis Mussis havde fået førsteholdstid og han var udslaget for den manglende defensive organisation. Bare se hvordan folk tog Antonsson's tidlige optræden... Så måske kunne han have smidt en bold i nettet, men der er vel størrer chance for at han var kommet til kort i en defensiv aktion, og vi havde endt i samme situation som vi er nu - blot med Mussis's manglende kundskaber på banen som skydeskive.
    Folk skal være klar, og defensive skal fungere - det er Ståles udgangspunkt, og Mussis var ikke klar (og defensiven har sejlet). Havde vi scoret mål på stribe, ligget nummer 1 i ligaen og holdt en solid defensiv var der helt sikkert også overskud til at prøve på at få tingene til at fungere, men vi har røven i vandskorpen på en 10. plads med et point snit på 1 point per kamp...

    Mht. hvorvidt det er en god aftale med Genoa eller ej skal det selvfølgelig ses i lyset af det potentiale vi regnede med at han ville vise, og prisen deraf. I det tilfælde er det en grum skuffelse ikke at sende ham videre for +40 mio. Men hvis vi kigger på det som et indkøb vi ikke brugt, men blot sendt videre med en indtjening på 6-8 mio. er det vel ikke så forfærdeligt endda?
    Der var flere store klubber (som nævnt på sidste side) der har scoutet ham, og været efter hans signatur - det fortæller mig at vores scouting ikke har fejlet. Det efterlader så at fejlen ligge i enten integrationen af Mussis og hans eget engagement. Desværre starter hele problemet med Mussis - fed og uden muligheder for at kommunikere med sin stab/hold kammerater.
    For at runde den af Men Genoa næppe vil sige ja til at leje Mussis uden nogen chancer for at få noget ud af det, og det potentielle tab er så hvad vi må betale fordi vi havde hænderne fulde med at få resten af vores trup til at fungere.
    Sidst redigeret af Wonderboy : 26.08.14 kl. 17:40

  14. De følgende 3 brugere er enige:

  15. #85
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    485

    Re: Mussis øjeblikkeligt til Genoa!!!

    så har mussis selv indikeret at hans fysik IKKE var problemet... det lader mere og mere til at mussis har fortrudt skiftet til fck og i stedet har nægtet at spille i danmark.

    http://www.bold.dk/nyt/mussis-fysisk-har-jeg-det-fint

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #86
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    189

    Re: Mussis øjeblikkeligt til Genoa!!!

    Citat Oprindeligt indsendt af Chahboun Se meddelelser
    så har mussis selv indikeret at hans fysik IKKE var problemet... det lader mere og mere til at mussis har fortrudt skiftet til fck og i stedet har nægtet at spille i danmark.

    http://www.bold.dk/nyt/mussis-fysisk-har-jeg-det-fint
    Jeg frygter også, at det næste bliver, at han spiller suverænt i sin nye klub lige fra starten....

  18. De følgende 2 brugere er enige:

  19. #87
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Mussis øjeblikkeligt til Genoa!!!

    Citat Oprindeligt indsendt af Chahboun Se meddelelser
    så har mussis selv indikeret at hans fysik IKKE var problemet... det lader mere og mere til at mussis har fortrudt skiftet til fck og i stedet har nægtet at spille i danmark.

    http://www.bold.dk/nyt/mussis-fysisk-har-jeg-det-fint
    Hans fysik er fin, nu... Men det var den ikke, Ståle sagde at han de måtte omlægge hans træningsprogram (2 gange?), fordi Mussis selv sagde det var for hårdt.
    Han er blevet lejet ud pga. det taktiske og hans kampform der var væk efter den lange periode - og så kan han stadig ikke tale engelsk (altså kommunikere med andre end Claudemir).

  20. #88
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    347

    Re: Mussis øjeblikkeligt til Genoa!!!

    Mussis fik 7 minutter plus 5 minutters overtid i dagens opgør imod Napoli. Det var et meget intenst opgør som bølgede frem og tilbage. Hans første aktion var at sende en bold direkte i fødderne på Napoli som derefter fik en friløber. De brændte dog. Derefter lavede han et par fine aktioner med flotte stikninger, som man jo har set på de mange youtube-videoer i vinters :) En af hans sidste aktioner var at tæmme en bold helt forkert i eget felt hvorefter Napoli igen fik en ret stor chance.

    Noget blandet præstation, men jeg har kraftigt på fornemmelsen at vi ikke ser ham i København igen. Jeg tror at fodboldkulturen, atmosfæren og klimaet i Italien tiltaler ham meget mere end København.

  21. De følgende 4 brugere er enige:

  22. #89
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    101

    Re: Mussis øjeblikkeligt til Genoa!!!

    I aftenens kamp mellem Genoa og Sampdoria er Mussis end ikke på bænken?

    Er der nogen, der kender til situationen for Mussis i Genoa - er han skadet eller slet og ret ikke god nok?
    .........William Kvist RAUS!!!!

  23. #90
    Tilmeldingsdato
    Mar 2006
    Indlæg
    49

    Re: Mussis øjeblikkeligt til Genoa!!!

    Citat Oprindeligt indsendt af tordenstøvle Se meddelelser
    I aftenens kamp mellem Genoa og Sampdoria er Mussis end ikke på bænken?

    Er der nogen, der kender til situationen for Mussis i Genoa - er han skadet eller slet og ret ikke god nok?
    Jeg har forsøgt at følge lidt med i Genoa, siden Mussis kom til. Han kom ind i den første kamp fra bænken, men har indtil dagens kamp været fast inventar på bænken. Mussis virker ikke som en, der er god nok endnu til Genoa eller den italienske liga. Jeg ved inter om, ar han skulle være skadet, men tiltroen til ham har ikke været ret stor. Jeg tror, at han er skrottet for nu. Kan være det ændrer sig jo mere integreret, han bliver på holdet.

    Indtil nu tør jeg godt sige, at han ikke har vist tilnærmelsesvist nok til at de så meget som overvejer at udnytte deres tilknyttede købsklausul.

Side 6 af 17 FørsteFørste ... 345678916 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 07.03.06, 17:40

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •