Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 42

Emner: Status på sommerens handler

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Status på sommerens handler

    Vinduet er lukket i og det blev til en sidste handel på falderebet i et vindue med meget trafik. Jeg kan ikke huske et vindue ed så stor aktivitet hos os før.

    Ud er gået:

    Lars Jacobsen
    Det virker som en fornuftig løsning. Rygterne går på, at han var en dyr mand at have rendende og man kunne erstatte ham med en norsk landsholdsback, samt at man allerede har et stort talent på pladsen som forhåbentlig snart er klar til en startplads. Læg dertil at Lars var begyndt at levere tvivlsomme præstationer ind imellem og det kunne godt virke til, at han havde brug for luftforandring. Det må vise sig om Remmer kan slå til, men indtil videre ligner det en fornuftig beslutning at lade ham gå, selvom vi lige pt savner ham offensivt.

    TK
    Det var dagen som mange havde ventet på, da TK ikke fik forlænget sin kontrakt og dermed skulle finde sig en ny klub. Han var aldrig blevet en publikumsfavorit og nød kun støtte fra få. Han leverede ind imellem nogle eksemplariske præstationer, men havde dertil også et bundniveau der var skræmmende lavt og spillede mange dårlige kampe og havde det tit svært med at spille fremadrettet på vores midtbane. Så selvom hans mål mod OB reddede sølvet til os, så er han næppe en spiller der bliver savnet af mange og det virker som en fin løsning, at lade ham forlade klubben.

    Bolanos

    Der var bred enighed om, at Bolanos var 'over the hill' og der var også langt mellem de gode præstationer som han før havde leveret. Han havde et højt topniveau, men havde også et lavt bundniveau som vi fik set alt for mange gange hen imod slutningen. Da det stod klart, at han ikke ville få forlænget, så fik han dog en opblomstring og begyndte at levere og score mål igen, samt han havde et flot VM. Ser man tilbage på det kan det godt virke som en skidt idé ikke for forlænge, men jeg tror dog at det var den rette løsning, da Bolanos ikke så ud til at kunne levere stabilt for os længere. Det er en skam, at vi ikke fik penge for ham, da han i bund og grund er en dygtig spiller og havde et fint VM, men sådan er det nogengange.

    Igor Vetokele

    Vi har også måtte tage afsked med Igor, da Charlton ville smide nogle penge efter ham. Det blev til et relativt kort bekendtskab med Igor der kun nåede at spille hos os i to sæsoner hvor han først rigtigt fik startpladsen i den anden sæson og kvitterede med at blive holdets topscorer. I den korte periode nåede han at score nogle vigtige mål og det kan godt virke mærkeligt, at vi sælger vores topscorer som endda har mange år tilbage af sin fodboldkarriere. Uden at kende alle detaljerne omkring handlen, så lader det ikke til at vi fik styrtende mange penge for ham, men det ser dog ud til at vi tjente på ham. Jeg tror at det i sidste ende vil vise sig, at være en god handel. Igor var blevet købt af Ariel som jeg tror ville gå over til, at spille en anden form for fodbold end Ståle vil (hvorfor Ariel også erhvervede Pourie), så selvom Igor nok vil være savnet i denne sæson, så må det være bedre at få penge for ham mens man kan, end at man langsomt faser ham ud af holdet og så ikke kunne få noget for ham i næste vindue. Men jeg kan dog godt forstå hvis folk er uenige, da han var en fin afslutter og havde god placeringsevne. Dog mener jeg at hans spidskompetence var hans hurtighed og den tror jeg ikke Ståle ville kunne udnytte optimalt med hans tålmodige spillestil.

    Abdellaoue, Adi og Pourie
    Vi har også taget afsked med disse tre spillere hvor Abdelaoue og Adi aldrig rigtig slog igennem og generelt havde rigtig svært ved, at vinde trænerens tillid og en startplads. Abdellaoue har jeg aldrig forstået hvorfor vi købte. Som type mindede han mig om Nordstrand og ham var vi ikke interesserede i at beholde hvorfor jeg ikke forstår købet af Abdellaoue, der vel er en 'dårligere Nordstrand'. Adi havde spillet godt i den slovenske liga, da han blev hentet og lignede da en afløser for Cornelius. Han havde størrelsen, men det var nok også det eneste han havde, da han virkede langsom og dårlig med bolden, samt at han ikke var så fantastisk med hovedet som mange havde troet. Pourie er godt nok kun væk på en lejeaftale, men jeg formoder ikke vi får ham at se på holdet igen. Han har også haft svært ved, at få en startplads og overbevise om at han skulle spille hos os. Han var en habil afslutter og arbejdsom, men det viste sig ikke at være nok. Skulle jeg klassificere ham ville det nok være en 'dårligere Vetokele' (lidt groft). Ingen af disse tre spillere vil blive savnet betydeligt og det er nok godt, at man får dem sendt videre, så man kan forsøge sig med andre løsninger.

    Margreitter og Braaten
    Det så ellers ud til at Margreitter så småt var ved at bide sig fast på holdet, da de mange skader kom i foråret og han leverede nogle fine præstationer (dog med nogle uheldige aktioner) og klubben virkede da også interesserede i at gøre hans aftale permanent, men enten så var lønnen for høj eller Wolves ville have for meget for ham, så det blev ikke til noget. Braaten gjorde det fint i de store kampe og han var en meget atypisk spiller. Han kunne hive en genialitet frem ud af ingenting, men bagefter formåede han at smide bolden væk. Han virkede ikke som en spiller der gad at spille Superliga, men kun de store kampe, så det er fint at han ikke fik forlænget (da vi trods alt har mange flere mindre kampe end store kampe).

    Mussis
    Meget er der blevet sagt og skrevet om denne transfer. Han var udset til at blive fremtidens helt store mand på midtbanen, men efter blot to måneders tid i klubben røg han til Genoa på en lejeaftale. Mange var skuffede (og er stadig) over dette, da Mussis så ud til virkelig at kunne løfte vores midtbane, samt han virkede som et rigtigt scoop, da han blev sikret allerede i vinters ovenpå besværlige forhandlinger, men efter at have leveret gode præstationer i Argentina i foråret lignede det allerede, at han var for stor til Danmark før han var landet. Om lejeaftalen var god eller dårlig vil jeg lade være usagt, men den var i hvert fald skuffende.

    Vaporakis, Busk og Aaquist
    Jeg har ikke fulgt meget med i Vaporakis' udvikling, men han stod vist fint i UEFA youth league (mener jeg) og er nu at finde i AB. Busk og Aaquist er nu i Horsens, men jeg formoder da, at de vender tilbage.

    Olof Mellberg
    Olof Mellberg blev løst fra sin kontrakt lige omkring tidspunktet vi hentede Antonsson. Det er en skam, at miste en spiller med så stor international erfaring som Olof, men her tror jeg ikke vi har fået hele historien. Det virker lidt mærkeligt, at Olof ikke har fundet en ny klub og har valgt at indstille karrieren (der kan selvfølgelig være mange forklaringer, heriblandt skader) og det kunne godt tænkes at han efter et år hos os bare har indset at det var tid til at stoppe. Jeg synes Olof gjorde det fint for os og det er yderst sjældent at en mand med Olofs evner og erfaring kommer til dansk fodbold, hvilket gør det endnu mere ærgerligt at vi ikke kunne beholde ham, men i og med at han blev erstattet af Antonsson, så tror jeg at det går. Antonsson har ikke Olofs erfaring (er der ikke mange der har), men tilgengæld er han yngre og burde kunne holde til lidt mere, så jeg tror ikke vi har kunne skaffe en bedre erstatning.

    Vi har købt:

    Amartey
    Jeg havde ikke de store forventninger til Amartey, men det har jeg nu. Han har vist sig i mange kampe, at være den spiller der har efterladt det bedste indtryk og han er kun 19 år gammel. Vi har skaffet os en spiller med stort talent og endnu større potentiale ser det ud til og jeg forventer ikke, at han er hos os særlig længe. Må siges at være vinduets bedste køb og så har man endda fået ham på en fem-årig aftale.

    Høgli
    Han ser ud til at være ganske fornuftig defensivt, men efterlader meget til fantasien offensivt. Han udfordrer vel aldrig modstanderen, slår tidlige indlæg af tvivlsom kvalitet og formår sjældent at komme ned til baglinjen. Han skulle være højreback, men indtil videre har hans bedste offensive præstation været på venstrebacken. Egentligt et udmærket køb, der kan give noget stabilitet i bagkæden der har set meget udskiftning, men han har allerede haft sin del af blundere. Jeg tror han løfter sit spil med tiden og vil give Remmer kamp til stregen og så kan han endda gardere for venstrebacken (som han måske overtager til vinter).

    Nilsson, Zanka og Antonsson

    Zanka og Antonsson er blevet hentet hjem og også Per Nillson er hentet til. Nilsson kommer med stor erfaring fra Bundesligaen og det svenske landshold. Antonsson kommer tilbage efter tre år i Italien og Zanka kommer hjem efter to år i Holland, hvor Anton nok havde det bedste udenlandsophold af de to. Zanka startede forrygende hvor han slog fremragende afleveringer op igennem banen, men er efterfølgende dalet i niveau og vi har allerede fået smagsprøver på nogle af hans fejl. Per Nilsson er startet lidt blandet hvor han nok har haltet lidt i sine markeringer og Antonsson kom til senere end de to og startede sløjt, men har på det seneste løftet sig en anelse. Jeg er nu ganske tilfreds med de tre handler og tror at de nok skal løfte deres niveau og præstationer væsentligt. Især Per Nilsson har jeg store forventninger til såfremt han formår at tilpasse sig klubben og systemet.

    De Ridder
    Har ikke fået den start mange havde forventet og har de seneste på kampe end ikke startet. Det ser ud til at han har lidt svært ved, at tilpasse sig sin rolle i angrebet, men det er nok for tidligt at dømme ham ude. Han kommer med erfaring fra både England og Holland og på papiret burde han kunne slå igennem hos os. Han er købt ind som makker til Cornelius og han virker temmelig boldfast og kan drible med bolden og skille sig af med den igen. Afslutningsmæssigt mangler vi stadig at se mere til ham. Det virker som en godkendt handel lige nu og så må vi håbe, at han formår at slå igennem og bide sig fast i startopstillingen.

    Stephan Andersen
    Han har startet fint i klubben og har holdt Wiland ude af startopstillingen. Han har vist fine redninger og gode igangsættelser og formår at fordele bolden til forsvarerne. Han har dog også haft nogle blundere i starten. Der er mange holdninger omkring hans fortid, men han har nu leveret ganske udmærket indtil videre og har også haft nogle fine redninger (synes hans bedste kamp var mod Dnipro). Jeg er heller ikke særlig tilfreds med hans fortid, men på papiret er han en god handel - det er ikke hver dag vi kan sikre os en landsholdskeeper på en fri transfer.

    Bashkim Kadrii
    Er lige kommet ovenpå sin tidligere skade, men han har gjort det fint for os indtil videre og scoret mod OB og Dnipro. Han har været brugt på venstrekanten og i angrebet og har på begge positioner gjort det udmærket og jeg tror han nok skal få succes hos os. En god handel og jeg tror at Kadrii kan løfte sine præstationer yderligere med tiden og blive en vigtig spiller hvis han undgår skader.

    Alexander Kacaniklic
    På vinduets sidste dag har vi lejet Kacaniklic for resten af sæsonen. Vi kan ikke bedømme ham endnu, men i en trup med så mange nye og unge spillere tror jeg han kan gøre en forskel. Til trods for at han også er ung, så har han allerede erfaring fra England og i de kampe jeg har set med ham, så virker han som en spiller der kan udfordre sin direkte modstander og han er målfarlig når han får chancen. Han skal selvfølgelig lige ind på holdet, men jeg tror han kan styrke vores offensiv og være med til at løfte de andre spillere. Virker til at være en fin handel, da jeg tror han kan gøre en forskel næsten med det samme og det er en spiller som vi nok ikke får mulighed for at tilknytte permanent.

    Lasse Lindbjerg
    Vi har også hentet en tidligere ungdomsspiller hjem med henblik på at træne med de øvrige forsvarere mens Kris er ude. Han har vist ikke været udtaget til truppen endnu, heller ikke mod OB, så tvivler på vi kommer til at se noget til ham.

    Jeg har lavet den her tråd, fordi det lige synes at være nødvendigt med en lille opsummering af hvor stor udskiftning vi egentlig har haft. Vi har hentet 9 nye spillere (foruden Mussis, Ludwig Augustinsson og Lindbjerg) og har også skaffet os af med 10 spillere (foruden Mussis, Vaporakis, Busk og Aaquist). Jeg vil sige at vi har hentet spillere med langt større potentiale og kvalitet end dem vi har skaffet os af med (måske med undtagelse af Lars og Mellberg). Den største skuffelse har været omkring Mussis, men jeg mener nu at Mussis er en type spiller som man skal hente hvis man får muligheden og jeg havde gerne set, at vi havde beholdt ham lidt længere, men samtidig tror jeg ikke vi har fået hele historien og i det mindste ser det ud til at vi kommer til at tjene på ham.
    Jeg mener bestemt ikke at dette vindue har været en skuffelse. Kigger man på de spillere vi har hentet, så er det svært at se hvem man kunne have hentet i stedet og hvad der kunne gøres anderledes. Vi er tyndt besat på venstreback og i angrebet og en erfaren midtbanespiller så jeg gerne i truppen (selvom Claudemir burde være det), men det er rimelig tydeligt, at man har fokuseret på, at få bygget et nyt hold op omkring en solid defensiv og der mener jeg at det har været en succes. At forsvarsspillerne ikke har leveret i alle kampe er forventeligt, da der kun er en genganger fra forrige sæson i hele den bagerste kæde.
    Man kan diskuttere om en så stor udskiftning var nødvendig, men det mener jeg nu bestemt at den var, da vi i de seneste par år har været vidne til at spilsystemet langsomt er blevet brudt ned og trænerudskiftningen har nok også sat sit præg.
    Vi kan stadig hente flere spillere hvis det er nødvendigt, så jeg er ganske tilfreds med transfervinduet og jeg er også tilfreds med, at det ser ud til at vi ikke bare har købt for at købe, så vi i denne omgang burde kunne undgå de helt store (og dyre) flop. Nu skal holdet først lære hinanden at kende, lære systemet at kende og de forskellige spillemønstre og det sker ikke hurtigt med en så stor udskiftning, men jeg er nu rimelig fortrøstningsfuld og jeg tror at vi har et nyt storhold i støbeskeen.


  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Status på sommerens handler

    God tråd. På plads med en lille evaluering på sommerens handler.

    Jeg godkender også vinduet. Jovist, vi kan alle se, at der mangler en leder på det hold. En rolle, som Ståle højst sandsynligt troede var dækket ind med indkøbet af Per Nilsson - anfører gennem flere år i Nürnberg. Han blev da også gjort til viceanfører før sæsonstarten og havde bindet på, indtil Delaney kom retur. Så måske vi allerede har en potentiel leder på holdet, når han er blevet spillet varm igen?

    Derudover kan vi alle se, at der mangler en ekstra angriber samt en ekstra back. Højre eller venstre er jo som sådan underordnet, når vi har Høgli, der kan dække begge sider. Angriberen må gerne være en rutineret ræv, som kan beskytte og sparre med Cornelius og dermed tage noget pres af den unge mands skuldre.

    Til sidst vil jeg påpege, at selvom vi har en smal trup, så har alle en rolle at spille. Det er vel kun Claudemir, som åbenlyst ikke har noget at lave på holdet, da han selv ville have været væk, og FCK åbent meldte ud, at han skulle finde sig noget andet. Men udover Claudemir er det en dygtig trup med stor kamp om pladserne på næsten alle positioner.

    Læg dertil, at man altså ikke bygger et storhold over ét vindue. Jeg betragter dette vindue som det, hvor vi lagde fundamentet for vores kommende storhold i dansk fodbold. Det hold skal over de kommende to vinduer suppleres med en håndfuld spillere, der løfter niveauet højere og skaber endnu større konkurrence. Så begynder det at se godt ud.

    Jeg er fortrøstningsfuld.

  3. De følgende 9 brugere er enige:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    484

    Re: Status på sommerens handler

    Jeg synes på mange måder, at det har været et spændende transfervindue, og der er gjort nogle gode handler. Helt klart godkendt i min optik. Men det er en ting, som jeg ikke helt forstår... Nemlig denne sidste udlejning af Pourie. Misforstå ikke - jeg synes ikke, at han har været fantastisk, men jeg forstår ikke, at vi lejer en type som ham ud. I min bog - jeg tager sikkert fejl, det er i hvert fald ikke sådan Ståle tænker, så har vi følgende spillere til "wings", hængende angriber eller kreativ offensiv midt... Toutuh, Jørgensen, Kadrii, De Ridder, Kaca, Amankvaa og Rurik. 7 spillere som minder lidt om hinanden, og så typisk har erstattet hinanden.

    Isoleret set forstår jeg godt signingen af Kacaniklic (tror det har noget at gøre med, at man har erkendt, at Jørgensens fysik er for skrøbelig), men jeg forstår ikke, at man lejer Pourie ud. Han var det tætteste, vi havde på en rigtig angriber ud over Corner... og det er, som er problemet med truppen. Vi har massive erstatningsmuligheder, når det gælder det offensive pladser i øvrigt, men hvis Corner bliver skadet, så er der faktisk ikke et alternativ overhovedet. Ståle har godt nok udtalt, at man ikke kunne få en ny angriber med den fornødne kvalitet. Men det er bemærkelsesværdigt, at vi har fået 10 mand ind, og vi har én angriber i truppen... Det virker sårbart med 6 Europas League kampe, pokal og et hav af superliga kampe.... Han får travlt den gode Corner, som måske også skal spille landskampe...

  5. De følgende 13 brugere er enige:

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Status på sommerens handler

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Jeg mener bestemt ikke at dette vindue har været en skuffelse. Kigger man på de spillere vi har hentet, så er det svært at se hvem man kunne have hentet i stedet og hvad der kunne gøres anderledes.
    Der var altså mange ting, man kunne have gjort anderledes. Hvis man ikke kan se det, så kniber det lidt med fantasien :-)

    Her er nogle helt oplagte ting, man kunne have gjort anderledes:

    1) Man kunne have undladt at fucke Mussis-affæren helt op. Uanset hvordan vi vender og drejer det, og uanset at Mussis selv har et ansvar for det også, så falder den i sidste ende tilbage på vores sportslige setup, og det er og bliver en pinlig kæmpeskuffelse med det forløb.

    2) Man kunne have prioriteret at finde bare en enkelt rutineret lederskikkelse til truppen. Sådan en kan vi komme til at savne rigtig meget, og jeg synes det er en stor skuffelse at vi ikke lykkedes med noget på den front.

    3) Man kunne have undladt at sælge Vetokele. Manden viste lejlighedsvis højt niveau i den forgangne sæson, og så scorede han mål af og til. Det er muligt han minder for meget om Cornelius som type, men hvis vi alligevel skal spille med én angriber, så havde det da været en klar fordel at have to til den ene plads.

    4) Når nu Vetokele skulle sælges, så kunne man have fundet en ny angriber. Vi ved selvfølgelig ikke om BØF's to nye angribere er til noget, men ikke desto mindre fik de dem da landet, og det lignede en planlagt og velovervejet indsats efter salget af Makienok. Ståle kunne selvfølgelig have været bedre forberedt, så vi ikke stod i den situation, at vi skal håbe på at Cornelius kan spille 90 minutter stort set hver gang, fordi alternativerne er ikke-eksisterende. Tænk hvis han bliver skadet - oh dear, oh dear.

    Der er mange opløftende og spændende ting ved transfervinduet, men jeg køber simpelthen ikke det dér med at vi "ikke kunne have gjort meget anderledes". Selvfølgelig kunne vi det. På nogle helt essentielle områder er vinduet faldet temmelig tvivlsomt ud, og det bliver lovlig spændende at se om det kan bære gennem et travlt efterår med tæt program.

    Jeg synes også det er alt for tidligt at tale om at vinduet er en succes eller tilfredsstillende. Det kunne man måske have talt om allerede nu, hvis vi havde ligget bedre til i Superligaen, og hvis vi ikke var blevet kørt fuldstændig ud af brættet af Leverkusen (avancement havde været for meget at forlange). Som det står nu, så synes jeg den pæneste dom over transfervinduet er at man kan være nogenlunde fortrøstningsfuld for fremtiden, men vi kan også sagtens ende med at komme rigtig galt afsted i resten af efteråret, bl.a. fordi truppen har nogle helt åbenlyse mangler, som man forsømte at gøre det store ved.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar


  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Jun 2014
    Indlæg
    65

    Re: Status på sommerens handler

    Jeg tænkte at dette kunne give overblikket - men angreb/midtbane er lidt udflydende begreber her.
    Kommer til at tænke på FCN i deres mesterskabssæson med alle deres falske 9'ere og offensive fløje - og ingen reelle angribere...




    Jeg synes vi har tre problemer:

    1) Der er kun 3 reelle CM (Delaney, Claudemir, Amartey)
    2) Der er kun 1 reel FW (Cornelius).
    3) Der er alt for mange spillere til de øvrige offensive pladser (De Ridder, NJ, Kacaniklic, Toutouh, Amankwa, Kadrii).
    Sidst redigeret af thatsme : 02.09.14 kl. 10:21

  8. De følgende 5 brugere er enige:

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Status på sommerens handler

    Jeg er langt hen af vejen enig med Simon, om end jeg synes dommen er lidt for hård.

    1) Det er svært at finde hoved og hale i Mussis-affæren. Mest af alt ser det ud til, at han ombestemte sig undervejs, hvilket nok er svært at gardere sig imod. Det er en uheldig sag, men kommer vi til at tjene lidt penge på det, så er skadet trods alt ikke enorm.

    2) Jeg synes,, at vi har hentet rutine og lederfigurer. Det er Høgli, Stephan, Anton og især Pelle. At de så på den ene eller anden måde har været lidt uheldige fra start er ærgerligt.

    3) Ja man kunne have undladt at sælge Vetokele, men jeg anser det som et glimrende salg. Han passede aldrig rigtigt ind på holdet. Bortset fra at score mål (hvilket selvfølgelig er lidt vigtigt), så nåede jeg aldrig rigtig finde ud af, hvad han er god til. Han var i hvert fald ikke god til at deltage i spillet, kunne ikke sætte en mand og kommer aldrig til at passe sammen med Corner. Samtidig skal man nok ikke undervurdere prisen, som har været med til at financiere andre køb. Og han ville garanteret også gerne afsted.

    Alt i alt synes jeg, at vores transfervindue har været rigtigt godt. Og havde de unævnelige ikke hevet et par store navne op af posen, så havde vi nok karakteriseret vinduet som værende fremragende. Vi havde brug for en stor oprydning og det fik vi. Et helt hold er hentet, hvoraf de fleste er af rigtig høj kvalitet.
    Vi ser lidt tynde ud bl.a. i angrebet, men den store fordel er, at vi har mange spillere som kan spille flere pladser, så vi er bedre dækket ind, end det ser ud ved første øjekast. Endvidere må indkøbene stoppe et eller andet sted så der bare er et lille strejf af kontinuitet. Så kan man til vinter igen hente de sidste 2-3 sidste brikker i puslespillet.

    For mig har Amartey forøvrigt været det store scoop - De Ridder og Pelle de store skuffelser (Mussis frataget). Der havde jeg forventet meget meget mere. Men man kan håbe, at de (måske mest pelle) sammen med mange flere (Zanka, Nico,, Toutouh,...) kommer igang igen efter længere pauser, og så ser vi alvorligt gode ud. De Ridder købet forstår jeg bare ikke.

  10. De følgende 5 brugere er enige:

  11. #7
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Status på sommerens handler

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    1) Det er svært at finde hoved og hale i Mussis-affæren. Mest af alt ser det ud til, at han ombestemte sig undervejs, hvilket nok er svært at gardere sig imod. Det er en uheldig sag, men kommer vi til at tjene lidt penge på det, så er skadet trods alt ikke enorm.
    Skaden er da enorm nærmest uanset hvad: Intet tyder på at vi får noget som helst sportsligt udbytte af den mest spektakulære og vanskelige transfer i årevis. Så er det da tæt på lige meget, om vi får solgt ham videre med en lille fortjeneste. At kalde det "en uheldig sag" er en underdrivelse af de helt vilde. Det er en gigantisk skandale og en fiasko af rang.

    2) Jeg synes,, at vi har hentet rutine og lederfigurer. Det er Høgli, Stephan, Anton og især Pelle. At de så på den ene eller anden måde har været lidt uheldige fra start er ærgerligt.
    Høgli og Stephan er da overhovedet ikke ledertyper, selv om de er rutinerede. De er fåmælte "jeg spiller for mig selv"-typer. Anton er heller ikke en leder. Pelle kan måske blive det, men foreløbig har han mest markeret sig ved at lave fejl på serie-niveau.

    3) Ja man kunne have undladt at sælge Vetokele, men jeg anser det som et glimrende salg. Han passede aldrig rigtigt ind på holdet. Bortset fra at score mål (hvilket selvfølgelig er lidt vigtigt), så nåede jeg aldrig rigtig finde ud af, hvad han er god til. Han var i hvert fald ikke god til at deltage i spillet, kunne ikke sætte en mand og kommer aldrig til at passe sammen med Corner. Samtidig skal man nok ikke undervurdere prisen, som har været med til at financiere andre køb. Og han ville garanteret også gerne afsted.
    Jeg kan ikke gå med til at kalde det et "glimrende salg" at afhænde Igor, når erstatningen blev røv og nøgler. Hvis Cornelius bliver skadet, så er vi så royally screwed, at det gør helt ondt at tænke på.

    For mig har Amartey forøvrigt været det store scoop
    Foreløbig er Amartey det eneste deciderede scoop, vil jeg nærmere sige. Han har været helt fantastisk, men det sætter jo også bare de andre nyindkøbs svingende præstationer i relief. Andre (især Kadrii) kan vise sig at være scoops på lidt længere sigt, bevares, men hvis man kalder vinduet "rigtig godt" ud fra hvad vi indtil videre har set, så er man efter min mening meget nem at stille tilfreds.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar


  12. #8
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Status på sommerens handler

    Citat Oprindeligt indsendt af /Simon Se meddelelser
    Skaden er da enorm nærmest uanset hvad: Intet tyder på at vi får noget som helst sportsligt udbytte af den mest spektakulære og vanskelige transfer i årevis. Så er det da tæt på lige meget, om vi får solgt ham videre med en lille fortjeneste. At kalde det "en uheldig sag" er en underdrivelse af de helt vilde. Det er en gigantisk skandale og en fiasko af rang.
    Jeg kan slet ikke se, hvordan det her kan være en kæmpe skandale. Det ville være en kæmpe skandale, hvis vi havde mistet 10-20 mill. Men vi har prøvet noget nyt, i et nyt land og har betalt nogen lærepenge. Det var åbenbart ikke så nemt, som vi troede. Det har vi forhåbentlig lært noget af.

    "Kæmpe skandale" hører til i Ekstra bladet.

    Citat Oprindeligt indsendt af /Simon Se meddelelser
    Høgli og Stephan er da overhovedet ikke ledertyper, selv om de er rutinerede. De er fåmælte "jeg spiller for mig selv"-typer. Anton er heller ikke en leder. Pelle kan måske blive det, men foreløbig har han mest markeret sig ved at lave fejl på serie-niveau.
    Det kommer åbenbart an på, hvilke briller man har på. I en anden tråd har et utal mennesker været enig i, at Kvist er en ledertype. Og han er da i mine øjne på ingen måde mere en leder end Stephan og Pelle. Ok jeg kan acceptere at Høgli og Anton er stille på banen, men mon ikke de godt kan lede lidt til træning, i omklædningsrummet osv.
    Vi kan sagtens blive enige om, at Linderoth på midten ville gavne, men at sige at vi ikke har hentet ledere og erfaring er imo noget fis.

    Citat Oprindeligt indsendt af /Simon Se meddelelser
    Jeg kan ikke gå med til at kalde det et "glimrende salg" at afhænde Igor, når erstatningen blev røv og nøgler. Hvis Cornelius bliver skadet, så er vi så royally screwed, at det gør helt ondt at tænke på.
    Du skriver selv, at det er for tidligt at konkludere om vinduet har været en succes eller ej, men du kan åbenbart konkludere at hans erstatninger er en fiasko? Han skulle selvfølgelig sælges, da han på ingen måde passede ind, da prisen var fantastisk og for at undgå en lille sur belgier til træning. Det er klart, at vi kunne have brugt en angriber mere, men vi har jo flere folk som kan spille pladsen (De ridder, Nico, Kadrii, Kaca, Felfel). At vi er screwed hvis Corner går i stykker kan du måske have ret i. Men det er jo ikke anderledes end utallige sæsoner tidligere, hvor vi kun har haft en stor angriber. Ståle har endvidere tidligere spillet med to små (Nord/Santin) så selv det scenarie klarer vi nok.

    Citat Oprindeligt indsendt af /Simon Se meddelelser
    Foreløbig er Amartey det eneste deciderede scoop, vil jeg nærmere sige. Han har været helt fantastisk, men det sætter jo også bare de andre nyindkøbs svingende præstationer i relief. Andre (især Kadrii) kan vise sig at være scoops på lidt længere sigt, bevares, men hvis man kalder vinduet "rigtig godt" ud fra hvad vi indtil videre har set, så er man efter min mening meget nem at stille tilfreds.
    Det kommer tydeligvis an på, hvilke forventninger man har. Jeg synes helt ærligt, at det er dybt urealistisk at have forventet enten flere spillere eller spillere af højere kaliber. Så kan det godt være, at du mener jeg er en lalleglad fan, som kan være godt tilfreds med de "forfærdelige" indløb. Jeg har svært ved at se, hvordan det kunne være endt meget bedre med den kæmpe udskiftning som skulle laves. Når man skifter et helt hold vil der selvfølgelig være et par missere i mellem, og der vil være en risiko for at spillet i starten vil være frygteligt. Men det gør jo ikke nødvendigvis vinduet dårligt.


  13. #9
    Tilmeldingsdato
    Dec 2013
    Indlæg
    104

    Re: Status på sommerens handler

    Spørgsmålet er vel om vi ændrer lidt i taktikken fremover for at være mere fleksible?? Og når nu Ståle er erklæret Liverpool fan, bliver han måske lidt inspireret derfra? Så vidt jeg ved spiller LFC 4-2-3-1, eller 4-4-1-1, hvor fløjene er offensive og den anden angriber er placeret imellem midtbanen og modstanderens forsvar. Så vil det på sin vis give mening mht. de spillere vi har fået i dette vindue, selvom jeg kan være enig i at der skal være en reserve til Corner. Ham har man bare ikke på nuværende tidspunkt, og det er vel egentlig fint ikke bare at købe en angriber hvis han ikke passer. Det har vi gjort nok!!!

    Det kan være jeg tager fejl, men synes ikke det ligner en klassisk "flad" 4-4-2 mere, hvilket er positivt :-)

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #10
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Status på sommerens handler

    Citat Oprindeligt indsendt af valbytossen87 Se meddelelser
    Spørgsmålet er vel om vi ændrer lidt i taktikken fremover for at være mere fleksible?? Og når nu Ståle er erklæret Liverpool fan, bliver han måske lidt inspireret derfra? Så vidt jeg ved spiller LFC 4-2-3-1, eller 4-4-1-1, hvor fløjene er offensive og den anden angriber er placeret imellem midtbanen og modstanderens forsvar. Så vil det på sin vis give mening mht. de spillere vi har fået i dette vindue, selvom jeg kan være enig i at der skal være en reserve til Corner. Ham har man bare ikke på nuværende tidspunkt, og det er vel egentlig fint ikke bare at købe en angriber hvis han ikke passer. Det har vi gjort nok!!!

    Det kan være jeg tager fejl, men synes ikke det ligner en klassisk "flad" 4-4-2 mere, hvilket er positivt :-)
    Ståle har jo faktisk udtalt for nyligt i en af videoerne på FCK.dk, at vi angriber i en 4-2-3-1, så det passer fint med din analyse.

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #11
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Status på sommerens handler

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg kan slet ikke se, hvordan det her kan være en kæmpe skandale. Det ville være en kæmpe skandale, hvis vi havde mistet 10-20 mill. Men vi har prøvet noget nyt, i et nyt land og har betalt nogen lærepenge. Det var åbenbart ikke så nemt, som vi troede. Det har vi forhåbentlig lært noget af.

    "Kæmpe skandale" hører til i Ekstra bladet.
    Selvfølgelig er det en kæmpe skandale at man ofrer en masse tid, kræfter og penge på at hente en spændende og eftertragtet profil til dansk fodbold, og så får han spillet 30 minutter mod Hobro før han bliver lusket ud af bagdøren, fordi man ikke lige kunne få ham til at træne ordentligt. Hvis noget fortjener betegnelsen "skandale", så er det Mussis-forløbet. Det har efterladt et billede af vores sportslige sektor som totale amatører, når det kommer til at shoppe uden for den kendte sfære.

    Det kommer åbenbart an på, hvilke briller man har på. I en anden tråd har et utal mennesker været enig i, at Kvist er en ledertype. Og han er da i mine øjne på ingen måde mere en leder end Stephan og Pelle. Ok jeg kan acceptere at Høgli og Anton er stille på banen, men mon ikke de godt kan lede lidt til træning, i omklædningsrummet osv.
    Vi kan sagtens blive enige om, at Linderoth på midten ville gavne, men at sige at vi ikke har hentet ledere og erfaring er imo noget fis.
    Vi har ikke hentet en eneste klassisk ledertype, der kan gå forrest og råbe holdet op, når det hele sejler. Det er ikke noget "fis", det er fakta. Og Kvist er da i høj grad en meget større leder end Stephan Andersen. Hvad Pelle kan blive til, må vi se, men han er ikke kommet særlig heldigt fra land.

    Du skriver selv, at det er for tidligt at konkludere om vinduet har været en succes eller ej, men du kan åbenbart konkludere at hans erstatninger er en fiasko?
    Øh ja - der er jo ikke kommet nogen erstatninger for Igor. Vi har én striker i truppen, sådan er det.

    Det kommer tydeligvis an på, hvilke forventninger man har. Jeg synes helt ærligt, at det er dybt urealistisk at have forventet enten flere spillere eller spillere af højere kaliber. Så kan det godt være, at du mener jeg er en lalleglad fan, som kan være godt tilfreds med de "forfærdelige" indløb. Jeg har svært ved at se, hvordan det kunne være endt meget bedre med den kæmpe udskiftning som skulle laves.
    Er der nogen, der kalder indkøbene forfærdelige? Det er i hvert fald ikke mig. Jeg er langt hen ad vejen godt tilfreds med det, der faktisk er blevet hentet. Der mangler bare stadig meget, før man kan være rigtig tilfreds allerede nu og kalde vinduet en succes.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  18. De følgende 12 brugere er enige:

  19. #12
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Status på sommerens handler

    Jeg er enig med dig /simon, men jeg mener at dine forventninger nok er en anelse for høje. Vi er ikke blandt verdens største, så derfor er det ikke altid at vi kan få den type spiller som vi mangler og en leder der samtidig har erfaring vokser ikke på træerne og det er langt fra sikkert de vil her til. Det er dog stadig en mulighed at hente CP hvgis han selv gider hjem.
    Jeg håber ligesom dig, at Pelle også løfter sig og bliver en central figur på holdet, men det kan jeg ikke vide om sker, men hvis vi kan blive enige om, at der var behov for udskiftning i truppen, så mener jeg bestemt at vinduet har været en succes. Jeg synes ikke vi har købt spillere i øst og i vest blot for at købe, og helgardere sig, men jeg mener vi har købt spillere der burde kunne levere og købene har alle høj kvalitet.
    Der er selvfølgelig altid noget man kan gøre anderledes og man kan altid være bagklog, men at sælge Vetokele da man fik tilbuddet kan jeg ikke bebrejde nogen og jeg synes det var en fin handel. At du mener at vi ikke har hentet en erstatning for Igor må du selv om. Jeg synes da helt klart at De Ridder er købt ind som erstatning. Om man kan lide det eller ej er en anden sag og om manden er udpræget 'striker' er også en anden sag, men manden er altså erstatningen.
    Mussishandlen kan jeg godt forstå du kalder en skandale og jeg havde også store forhåbninger til Mussis. Det har været et skuffende element i det her vindue, men der er garanteret nogle ting vi ikke får at vide. Manden har lige fået sin debut for Genoa, så helt håbløs kan han jo ikke være igen, så jeg kunne godt formode, at der ligger noget andet bag - måske var han skuffet over at være landet i Danmark når han kunne tage springet direkte til fx Italien? Altså hvis han tog til FCK for at kunne få etableret sit navn i Europa og komme videre til en større liga herfra, så kan man da godt se problemet i og med, at han fik etableret sit navn i foråret og mange klubber fik øjnene op for ham.
    Men ja, det er for tidligt at begynde at drage for mange konklusioner omkring vinduet, for hvis alle vores indkøb ender med at floppe, så har det været det dårligste der er sket nogensinde, men indtil da, så synes jeg at de spillere vi har købt, på papiret, er en forstærkning af holdet og dermed er transfervinduet umiddelbart en succes på papiret - for selvom vi stadig mangler meget, så var udskiftningen enormt vigtig og jeg mener at den blev udført meget flot. Så selvom vi stadig mangler meget, så må vi også sande, at man nok ikke bare kan købe det hele i et transfervindue hvis man gerne vil sikre en bare nogenlunde standard og undgå de helt store flopkøb og lottokuponer.

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #13
    Tilmeldingsdato
    Aug 2014
    Indlæg
    42

    Re: Status på sommerens handler

    Ja jeg er så én af dem der ikke mener, at vinduet kan betegnes som en succes. Det vores hold har manglet, i mange år snart, er en leder på midtbanen. I mine øjne bør Delaney maksimalt benyttes som breddespiller, han har ikke evnerne til andet, tror heller ikke han får det. At han er anfører er til grin! Jeg er bange for at vi godt kunne have fået WK, men at ståle ikke gjorde nok for det, derudover har vi vel ikke nogen til at overtale ekstraordinærer spillere til at komme og spille for os mere???
    At sælge Vetokele synes jeg var en stor fejl, den eneste angriber der kan finde ud af at score, sælger vi, hvorfor? Personligt har jeg aldrig forstået hvorfor vi købte Corner tilbage (en middelspiller, kan han vel betegnes som, hvis man er flink). Det eneste han kan score med, er hovedet, udover det kan han jo intet, hvis han ikke render rundt som en hovedløs kylling, mister han bolden, eller roder rundt nede på græsset, fordi han, for jeg ved ikke for hvilken gang, er faldet over sine egne ben!
    Pelle og Anton regner jeg med bliver nogenlunde succeser, selvom starten ikke har været særlig smuk.
    Zanka, endnu et køb jeg aldrig kommer til at forstå, han spiller jo på præsis samme måde, som der han var her sidst (jeg var én af dem der var MEGET glad for at han blev solgt), han koster mål og point, igen og igen og igen...!
    Ridder ligner et fejlkøb, kan egentelig godt lide ham, men hvor skal han spille. Det ser ingengang ud til at ståle ved det.
    Amartey, der er ikke rigtig noget at sige, SUPER!
    Høgli, må meget gerne begynde at vise noget frem af banen.
    Efter svenskeren her til sidst, må det eneste spørgsmål der presser sig på være, hvor mange fløj/multi-spillere har et hold brug for. Køb dog noget kvalitet hvor der er brug for det, i stedet for spillere der kan dække mange positioner, ok, men ikke prangende.
    Til slut vil jeg lige komme ind på angrebs situationen, vi har ikke én eneste rigtig angriber tilbage (jo, Corner, men jeg har sagt hvad jeg mener om ham), jeg brød mig ikke om Pourie, men at afskibe ham, var helt hul i hovedet!

  22. De følgende 3 brugere er enige:

  23. #14
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Status på sommerens handler

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Jeg håber ligesom dig, at Pelle også løfter sig og bliver en central figur på holdet, men det kan jeg ikke vide om sker, men hvis vi kan blive enige om, at der var behov for udskiftning i truppen, så mener jeg bestemt at vinduet har været en succes. Jeg synes ikke vi har købt spillere i øst og i vest blot for at købe, og helgardere sig, men jeg mener vi har købt spillere der burde kunne levere og købene har alle høj kvalitet.
    Jeg synes nok vi er en postgang for tidligt ude til at konkludere at alle de nye spillere har høj kvalitet. De Ridder fatter jeg fx stadig ikke ret meget af, og der er flere der skal præstere mere stabilt (hvilket så kan undskyldes med indkøringsfasen - men ikke meget længere).

    Der er selvfølgelig altid noget man kan gøre anderledes og man kan altid være bagklog, men at sælge Vetokele da man fik tilbuddet kan jeg ikke bebrejde nogen og jeg synes det var en fin handel. At du mener at vi ikke har hentet en erstatning for Igor må du selv om. Jeg synes da helt klart at De Ridder er købt ind som erstatning. Om man kan lide det eller ej er en anden sag og om manden er udpræget 'striker' er også en anden sag, men manden er altså erstatningen.
    Taget i betragtning at De Ridder blev købt en måneds tid før Vetokele blev solgt, så synes jeg det er en smule søgt at sige at han blev købt som Vetokeles erstatning :-) Det lød da i hvert fald lidt på Ståle som om det generøse bud fra Charlton var en overraskelse, så jeg tror ikke det var forventningen ved sæsonafslutningen at Igor skulle ud. Som nævnt ovenfor, så kan jeg stadig ikke se hvad planen er med De Ridder. Jeg kan sagtens se han har nogle evner, men jeg har godt nok svært ved at se at han skal dække af, hvis Cornelius er skadet. Det kunne Igor have gjort. Vi må se med De Ridder, og jeg skal på ingen måde afskrive ham så tidligt, men han ligner indtil videre ikke et godt køb. Man kan da også notere sig at Ståles lyst til at bruge manden har været dalende.

    Men ja, det er for tidligt at begynde at drage for mange konklusioner omkring vinduet, for hvis alle vores indkøb ender med at floppe, så har det været det dårligste der er sket nogensinde, men indtil da, så synes jeg at de spillere vi har købt, på papiret, er en forstærkning af holdet og dermed er transfervinduet umiddelbart en succes på papiret - for selvom vi stadig mangler meget, så var udskiftningen enormt vigtig og jeg mener at den blev udført meget flot. Så selvom vi stadig mangler meget, så må vi også sande, at man nok ikke bare kan købe det hele i et transfervindue hvis man gerne vil sikre en bare nogenlunde standard og undgå de helt store flopkøb og lottokuponer.
    Jeg synes det er helt godnat, at vi står uden en eneste rigtig angriber i truppen, hvis Cornelius må sidde ude i kortere eller længere tid. Det synes jeg ikke kan undskyldes med, at man ikke kan nå det hele på én gang. Jeg kan godt forstå at nogen vælger at tro at Mussis-forløbet bare var virkelig uheldigt (selv om jeg ikke selv tror det), og jeg medgiver at det nok ikke er sådan lige at finde en rutineret lederskikkelse, men at man slet ikke kunne finde en backup til spidsangriberpladsen synes jeg er for dårligt.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  24. De følgende 4 brugere er enige:

  25. #15
    zebos er offline can't put this day back
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,837

    Re: Status på sommerens handler

    Det kan også være at ham her er tiltænkt rollen som backup for Cornelius?
    Kristján Flóki Finnbogason.
    http://www.fck.dk/feed/#/nyhed/2014/...ytte-chancerne
    http://da-dk.soccerwiki.org/player.php?pid=60811

    Mærkeligere ting er sket i F.C. København.
    At the first world's fair, the 1851 Crystal Palace Exhibition in London, trinkets abounded, everything from handbills to small cards, all emblazoned with the image of the Crystal Palace.

  26. De følgende 2 brugere er enige:

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Dagligvarer - hvor handler du
    By PeterMT in forum Diverse
    Svar: 15
    Sidste Meddelelse: 29.09.05, 09:54
  2. Sommerens sidste ræb
    By Stamværtshuset in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 29.08.05, 14:31
  3. Sommerens EM slutrunde
    By rmjdk in forum De korte linier
    Svar: 9
    Sidste Meddelelse: 13.05.04, 13:44
  4. det handler om følelser
    By tricolor in forum Diverse
    Svar: 7
    Sidste Meddelelse: 01.10.03, 19:18

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •