Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 42

Emner: Status på sommerens handler

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Jul 2013
    Indlæg
    66

    Re: Status på sommerens handler

    Lidt inspiration http://www.mirror.co.uk/sport/footba...ilable-4151891

    Især lyder Agudelo ret interessant, en Ngog er også transfer fri

    *Ronaldinho eller Jonas* til drømmerne, Agger til BØF Ronaldinho til FC !

  2. #17
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Status på sommerens handler

    Citat Oprindeligt indsendt af zebos Se meddelelser
    Det kan også være at ham her er tiltænkt rollen som backup for Cornelius?
    Kristján Flóki Finnbogason.
    http://www.fck.dk/feed/#/nyhed/2014/...ytte-chancerne
    http://da-dk.soccerwiki.org/player.php?pid=60811

    Mærkeligere ting er sket i F.C. København.
    På et tidspunkt, men næppe nu.

    Vi skulle (skal?) have en targetman. En der fylder i boksen, og en som CORNELIUS kan spare lidt med - en som han kan læne sig op ad. Meget gerne en ældre (28+) sulten spiller med noget jernvilje.

  3. #18
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    850

    Re: Status på sommerens handler

    Citat Oprindeligt indsendt af zebos Se meddelelser
    Det kan også være at ham her er tiltænkt rollen som backup for Cornelius?
    Kristján Flóki Finnbogason.
    http://www.fck.dk/feed/#/nyhed/2014/...ytte-chancerne
    http://da-dk.soccerwiki.org/player.php?pid=60811

    Mærkeligere ting er sket i F.C. København.
    Som da folk skreg i afmagt over at Damen blev solgt, og Cornelius så egentlig spillede en ok sæson ;-).

    Personligt synes jeg at vinduet er godkendt, ja vi mangler stadig lidt på den centrale midtbane. Men hvis man kigger på det store billede, så er vi efter min mening gået MARKANT styrket ud af vinduet.

    Glæder mig til at se når holdet kommer i gang.

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #19
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    383

    Re: Status på sommerens handler

    Holmstrøms udtryk fortæller vist meget godt angrebssituationen.

    Om ikke andet er han da på fri transfer.

  6. De følgende 7 brugere er enige:

  7. #20
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Status på sommerens handler

    Overordnet set må jeg - desværre - hægte mig på Simons udlægning; jeg har en smule svært ved at se det 100 pct gennemtænkte mønster i transfervinduet. Nej, det er ikke af helvede til, men jeg mener også man kunne have gjort ting anderledes. De er nævnt i indlæg ovenfor.

    I forhold til afgange, må man sige der er gjort et rigtig godt stykke arbejde. Vi kom af med Mos, Pape, Adi, Pourie - det har vi skreget på i lang tid, og det blev indfriet. Oven i købet virker det som vi har fået en sjat økonomi ud af det, udover luft i lønbudgettet. At erstatningerne så er startet ud med at være ligeså ringe er selvfølgelig ikke så heldigt.

    Jeg ærgrer mig personligt meget over salget af Vetokele. Jeg mener han var undervurderet. Han løb solen sort, og var ekstremt vigtig i vores presspil. Han må have været pænt irriterende for modstanderens forsvar, og udover det scorede han lidt mål, havde en god alder osv. Han er da også startet ud som lyn og torden i Charlton. Mente vi havde noget godt dér. Guld værd? Måske ikke. Men noget rigtig godt.

    Mussis-affæren mener jeg også ser helt åndssvag ud. Jeg køber gerne den med vi ikke har fået halvdelen af den historie, men der er rigtig god grund til at være ekstremt skuffet. Der var flere lag i den transfer der kunne flytte FCK et nyt sted hen - og så ender det som en fesen, mystisk og virkelig uforløst skod-parantes i vores historie. Kunne man virkelig ikke, på nogen måde, have gjort mere...

    Zan


  8. #21
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,304

    Re: Status på sommerens handler

    Citat Oprindeligt indsendt af /Simon Se meddelelser
    Jeg synes nok vi er en postgang for tidligt ude til at konkludere at alle de nye spillere har høj kvalitet. De Ridder fatter jeg fx stadig ikke ret meget af, og der er flere der skal præstere mere stabilt (hvilket så kan undskyldes med indkøringsfasen - men ikke meget længere).



    Taget i betragtning at De Ridder blev købt en måneds tid før Vetokele blev solgt, så synes jeg det er en smule søgt at sige at han blev købt som Vetokeles erstatning :-) Det lød da i hvert fald lidt på Ståle som om det generøse bud fra Charlton var en overraskelse, så jeg tror ikke det var forventningen ved sæsonafslutningen at Igor skulle ud. Som nævnt ovenfor, så kan jeg stadig ikke se hvad planen er med De Ridder. Jeg kan sagtens se han har nogle evner, men jeg har godt nok svært ved at se at han skal dække af, hvis Cornelius er skadet. Det kunne Igor have gjort. Vi må se med De Ridder, og jeg skal på ingen måde afskrive ham så tidligt, men han ligner indtil videre ikke et godt køb. Man kan da også notere sig at Ståles lyst til at bruge manden har været dalende.
    /Simon
    Jeg ved ikke hvornår interessen for Vetokele begyndte, men jeg tror at De Ridder er set som erstatning og jeg mener at have hørt, at han først lige skal vænne sig til vores presspil. Selvom angribersituationen ikke er ser alt for god ud, så er jeg meget glad for, at vi ikke købte en dyr flopspiller - dem har der simpelthen været for mange af. Det er jo stadig muligt at anskaffe sig spillere på fri transfer og det håber jeg at vi gør: En angriber og en leder til midtbanen (og måske noget til venstreback).
    Jeg mener ikke at transfervinduet har været perfekt, men hvis man kigger pragmatisk på det, så mener jeg at det ser meget godt ud og jeg kan stadig ikke se hvad man skulle gøre meget anderledes. Salget af Vetokele kan diskuteres, men uden at vide for meget om handlen, så tror jeg bare at klubben har været glade for at få nogle penge for ham.
    Om de spillere vi har hentet har høj kvalitet er jo altid svært at spå, men på papiret burde de alle sammen have et højt niveau med henblik på de klubber de tidligere har repræsenteret. Vi har jo hentet spillere fra Brugge, PSV, Bologna, Nurnberg, Fulham og Utrecht og det mener jeg er fra en rimelig høj hylde. Derfor mener jeg at spillerne har høj kvalitet, men jeg kan selvfølgelig tage fejl og mit udgangspunkt er da også deres CV og indtil videre har det bedste nyindkøb været fra Djurgården.

    Men som sagt, så er jeg nu ret tilfreds med at vi ikke har hentet en middelmådig angriber, men derimod bruger de spillere vi i forvejen har der kan dække pladsen (Gislasson, Jørgensen, Kadrii og måske Kacaniklic). De spillere må kunne levere på samme niveau eller bedre end en middelmådig angriber ville kunne.

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #22
    Tilmeldingsdato
    Jun 2013
    Indlæg
    432

    Re: Status på sommerens handler

    Jeg tror snart vi får Kristjan Floki at se... udfra reserve highlightsene ser det ud til at han holder lidt legestue i reserve ligaen :p nogle der ser kampene ?

  11. #23
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Status på sommerens handler

    Citat Oprindeligt indsendt af Chobby Se meddelelser
    Jeg tror snart vi får Kristjan Floki at se... udfra reserve highlightsene ser det ud til at han holder lidt legestue i reserve ligaen :p nogle der ser kampene ?
    Jeg går ikke just på røven, når jeg ser målene i hans hattrick, må jeg indrømme...
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013


  12. #24
    Tilmeldingsdato
    Aug 2014
    Indlæg
    13

    Re: Status på sommerens handler

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Jeg går ikke just på røven, når jeg ser målene i hans hattrick, må jeg indrømme...
    Han har fået muligheden for at spille med 1 holdet, men han valgte at træne og spille med u19 indtil videre, da han ikke ville få spilletid

  13. #25
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    266

    Re: Status på sommerens handler

    Der var behov for en stor udskiftning i truppen. Den opgave er løst meget tæt på perfekt.
    Fejlkøb og spillere, der var gået i stå og/eller var købt til et andet system, er blevet sendt videre. Flere endda til fornuftige priser, hvis vandrørene taler sandt. Desuden har Ståle vist, at han kan gøre kort proces, hvis der er optræk til problemer, der kan skabe disharmoni i truppen (Mellberg og Mussis). Eneste ting, der trækker ned her, er vel, at Claudemir stadig er i København.

    På indkøbssiden er der desværre nogle større huller. På plussiden tæller selvfølgelig, at mange nye spillere var på plads meget tidligt. Det er absolut en fremgang i forhold til tidligere, og det lover i grunden også godt for fremtiden, at Ståle har fokus på at få tingene på plads i god tid. Desværre har Ståle ikke været lige så god til at handle hurtigt på indkøbssiden, som han har været til at skille sig af med spillere med kort varsel. Optimalt var der blevet hentet en ny central midtbanespiller, da man sendte Mussis videre, og der var hentet en ny målscorer, da man solgte Vetokele. At beholde Cludemir som erstatning for Mussis og lade Ridder og Jørgensen være alternativ til Cornelius er ikke godt nok.

    For mig at se peger det på, at der mangler noget i organisationen. Enten mandskab, der kan varetage mere af træningen, så Ståle i de hektiske vinduer kan fokusere mere på handler, eller mandskab der kan hjælpe med at få handlerne på plads/finde erstatninger til de spillere, der ryger med kort varsel (eller måske mandskab til begge dele...). Man må naturligvis håbe, at der ikke kommer flere Mussis-sager, men vi vil nok mange gange fremover opleve, at spillere bliver solgt lidt uventet, så man får travlt med at finde den rette erstatning.

  14. #26
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    499

    Re: Status på sommerens handler

    Jeg undre mig meget over at folk ikke ser kadrii om angriber - imo har han været klart bedst som angriber bag corner


  15. #27
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    383

    Re: Status på sommerens handler

    Jeg kan godt se, hvad Ståles plan formentlig var på et tidspunkt. Den var efter min mening meget risikabel, men jeg kunne dog se, hvad han ville.

    Hurtige og relativt billige køb af rutinerede Skandinaviske defensivspillere. Mussis som dynamo på midten, De Ridder som det savnede bindeled mellem kæderne og NJ og Cornelius som afgørende i offensiven. Hvordan er det så gået med det indtil videre? Forsvaret har sejlet totalt. Mussis' skæbne kender vi, De Ridder har floppet, NJ som frygtet været skadet og Cornelius stadig i bedste fald over middel. Det meste er altså foreløbig gået galt og det er tankevækkende, at den eneste virkelige succeshistorie (Amartey) slet ikke var tiltænkt den rolle han har fået.

    Nu står man med en trup uden tydelige lederskikkelser, ingen kreativitet fra midtbanen og det tyndeste angreb siden Thomas 'Fløde' Lauridsen og Will Orben var i spil til startopstillingen.

    Det er svært at finde store ledertyper, indiskutabelt. Men hvorfor dropper man så den eneste virkelige personlighed man har? Det kan godt være, at Mellberg var tæt på at have passeret bjerget og ikke helt levede op til de forventninger man kunne stille til ham. Men han var stadig en ægte kriger og uden diskussion det seneste årtis største lederskikkelse i Skandinavisk fodbold. Skulle Per Nilsson virkelig være så meget bedre? En konspiration kunne jo være, at Ståle måske har det svært med store ledertyper. Ihvertfald har han jo erkendt store diskussioner med Mellberg og da Linderoth i sin tid stoppede havde han heller ikke travlt med at finde en ny udgave. Udenfor banen omgiver han sig jo heller ikke just med store personligheder. Begge steder virker det ellers tiltrængt.

    Forløbet omkring Mussis er diskuteret, men stadig jammerligt pinligt. Én korrekt ting Ståle sagde i den forbindelse var dog, at man ikke skal dyrke en fiasko i flere år. Hvorfor fortsætter man så med en central midtbane, der beviseligt ikke har kunne levere? Amartey er en diamant. Men Delaney og Claudemir har haft deres chancer, både sammen og med andre. Delaney skal løfte sit niveau virkelig meget, hvis han skal have en fremtid i FCK og som anfører er det nærmest en joke. Claudemir indstillede åbenbart karrieren samtidig med Grønkjær og Toutouh svinger stadig for meget, men er trods alt spilleren med potentialet.

    Ståle efterlyste 'dåseåbnere'. Kadrii og Kacaniclic har begge åbenlyse kvaliteter, men er også begge spillere, der er bedst når der er plads at løbe på.

    Angrebssituationen er dog dér kæden hopper helt af. Salgene af Vetokele, Adi og Pourie var forståelige både sportsligt og økonomisk. Men at hænge hele hatten på en 21-årig med én virkelig god halvsæson? Man kan have nok så mange falske 9'ere, halve angribere, fleksible wings eller hvad man vælger at kalde det. Men faktum er at man har én (1) rigtig angriber med seniorerfaring. Han skal så spille alle kampe på et højt niveau. Ingen skader, ingen karantæner, ingen formdyk. Det pres giver man en spiller, der har mere end rigeligt problemer med at finde et tilfredsstillende niveau.

    Man skulle åbenlyst have hentet en rutineret klasseangriber, som kunne løfte holdet og tage presset fra Cornelius. At man så samtidig stort ikke har spillere, der slår indlæg er jo endnu mere underligt, når det nu er den måde Cornelius er bedst.

    Men for lige at vise hvor historisk svag angrebet er kan man jo kigge på tidligere udgaver:

    2002: Zuma, Todi, Møller, Pettersson.
    2005: Allbäck, Alvaro, Ijeh, Møller.
    2009: Santin, Ailton, N'Doye, Nordstrand.

    Det er min påstand, at denne kvalitet og bredde har været afgørende for mesterskabet i de sæsoner.

    Og hvor er de 1-2 spillere, der 'hæver overliggeren'?

    Ståle havde en plan. Den gik i vasken og nu er det ærlig talt noget værre rod. Klubbens attraktionsværdi faldt nok også i forbindelse med registreringen af spillere til EL, da der nu kun er Superliga at lokke transferfrie spillere med.

    Der skal nok komme bedre styr på mange ting, men utrolig meget skal gå op i en højere enhed for at få mesterskabet hjem. Og man frygter allerede violinerne spille, når skader, karantæner og formkrise rammer i de november hårde dage.


  16. #28
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    75

    Re: Status på sommerens handler

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Overordnet set må jeg - desværre - hægte mig på Simons udlægning; jeg har en smule svært ved at se det 100 pct gennemtænkte mønster i transfervinduet. Nej, det er ikke af helvede til, men jeg mener også man kunne have gjort ting anderledes. De er nævnt i indlæg ovenfor.

    I forhold til afgange, må man sige der er gjort et rigtig godt stykke arbejde. Vi kom af med Mos, Pape, Adi, Pourie - det har vi skreget på i lang tid, og det blev indfriet. Oven i købet virker det som vi har fået en sjat økonomi ud af det, udover luft i lønbudgettet. At erstatningerne så er startet ud med at være ligeså ringe er selvfølgelig ikke så heldigt.

    Jeg ærgrer mig personligt meget over salget af Vetokele. Jeg mener han var undervurderet. Han løb solen sort, og var ekstremt vigtig i vores presspil. Han må have været pænt irriterende for modstanderens forsvar, og udover det scorede han lidt mål, havde en god alder osv. Han er da også startet ud som lyn og torden i Charlton. Mente vi havde noget godt dér. Guld værd? Måske ikke. Men noget rigtig godt.

    Mussis-affæren mener jeg også ser helt åndssvag ud. Jeg køber gerne den med vi ikke har fået halvdelen af den historie, men der er rigtig god grund til at være ekstremt skuffet. Der var flere lag i den transfer der kunne flytte FCK et nyt sted hen - og så ender det som en fesen, mystisk og virkelig uforløst skod-parantes i vores historie. Kunne man virkelig ikke, på nogen måde, have gjort mere...

    Zan
    Zan - Er sgu enig med dig i rimlig mange ting.

    Afgange - Perfekt. Er endelig kommet af med Pape, Mos, Adi, Bolanos og TK. Jeg er dog ikke glad for at vi har solgt/udlejet Pourie i den angriber situation vi har PT.
    Salg af Vetokele - Fatter det ikke. God alder, stor fremgang, mål og god forårssæson. Selvom vi fik en god pris er det sort og det må være fordi at Cornelius og Veto ikke passede sammen og man måtte satse på Corner.
    Mussis - PINLIGT!!! Jeg havde set ham som den helt store frelser til vores midtbane og en mand med den rigtige attitude og et godt skud...SUK!

    Dog synes jeg stadigvæk vi har fået rigtig mange gode og spændende unge spillere ind og jeg ser stadigvæk Pelle blive en leder. Jeg er optimistisk og ved ikke hvordan vi skulle forvente at hente større profiler end Utrecht topscorer, Køber største talent i Sverige og lejer i Fulham. Er også sikker på Anton og Pelle nok skal blive solide og Zanka kommer igen. Høgli må være købt til venstreback hvor han havde sin klart bedste kamp og faktisk var offensiv. Så det der mangler for at være et perfekt vindue er en offensiv midt som vi havde i Mussis og et lokum af en Angriber.

    Også ærgeligt at Oluf ikke blev 6 måneder mere, men der var åbenbart ikke mere at gøre.

    Jeg undre mig også over at hvis man virkelig har kunne få mellem 8 og 16 mil. for Pierre nu at man ikke har solgt ham og hevet den nye mand ind, men man har nok set det som for skrøbeligt når Remmer samtidig er skadet.

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #29
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    850

    Re: Status på sommerens handler

    Finder det lidt sjovt at så mange ikke mener at der er hentet erstatning for Vetokele, det er netop \textit{der} jeg ser Bashkim.
    Jeg er enig i at det ser lidt tyndt ud hvis vi får skader, men jeg synes egentlig at et angreb med Bashkim og Ridder kunne være spændende. - De er begge ganske hurtige og teknisk velfunderede, selvom det kun er den ene af dem der har scoret indtil videre.

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #30
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Status på sommerens handler

    Citat Oprindeligt indsendt af Bakkedal Se meddelelser
    Jeg er enig i at det ser lidt tyndt ud hvis vi får skader, men jeg synes egentlig at et angreb med Bashkim og Ridder kunne være spændende. - De er begge ganske hurtige og teknisk velfunderede, selvom det kun er den ene af dem der har scoret indtil videre.
    Til gengæld er de begge også uden den store erfaring med at spille forreste angriber, og det skal en eller anden vel gøre, når Cornelius sidder ude. Med mindre vi officielt går over til 4-6-0. Kritikken af det manglende angriberkøb er jo ikke som sådan for at skælde ud på hverken De Ridder, Kadrii, Jørgensen eller hvem der ellers kunne spille bag Cornelius. Bekymringen går især på, hvad vi skal stille op, når der ikke er nogen Cornelius at spille bagved. Jeg synes ikke Kadrii/De Ridder lyder som nogen særlig farlig cocktail, må jeg indrømme.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  21. De følgende 8 brugere er enige:

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Dagligvarer - hvor handler du
    By PeterMT in forum Diverse
    Svar: 15
    Sidste Meddelelse: 29.09.05, 09:54
  2. Sommerens sidste ræb
    By Stamværtshuset in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 29.08.05, 14:31
  3. Sommerens EM slutrunde
    By rmjdk in forum De korte linier
    Svar: 9
    Sidste Meddelelse: 13.05.04, 13:44
  4. det handler om følelser
    By tricolor in forum Diverse
    Svar: 7
    Sidste Meddelelse: 01.10.03, 19:18

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •