Se afstemningsresultater: Kampens resultat?

Stemmeafgivere
94. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FC København Sejr!

    37 39.36%
  • Uafgjort!

    30 31.91%
  • AaB Sejr!

    27 28.72%
Side 5 af 6 FørsteFørste ... 23456 SidsteSidste
Viser resultater 61 til 75 af 77

Emner: Optakts- og kamptråd: AaB – FC København (13.09.14 kl.20.35)

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    84

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB – FC København (13.09.14 kl.20.35)

    Hvorfor er det svært at tage seriøst
    Fordi de (og dig) tog fejl sidste år, hvor vi endte ganske fint. Men intet har lært og igen sidder og råber selvom alle kan se, at den store udskiftning alle har skreget på, vil tage tid at få implementeret.

    Derfor er det svært at tage seriøst. Håber det var forklaring :)

    Hvis noget er svært at tage seriøst, så er det nok nærmere sådan nogle udfald som dit. Det er jo bare det sædvanlige "selvretfærdig tvangsoptimist skælder ud".
    Jeg gætter på, at jeg ramte en nerve? Det beklager jeg. Jeg er absolut ikke tvangsoptimist, jeg føler også en udskiftning burde være sket mere glidende, jeg kaster med ting og råber når vi taber i fucking Ålborg og går tavs og bitter hjem fra parken når vi oplever et sjældent nederlag.

    For mig er det bare en naturlig proces vi formenligt skal igennem, før vi igen kan have et hold der er sammenspillet og toptunet. Og jeg kan leve med (omend jeg hader det), at vi hvert 5-6 år ikke vil få medaljer. Hvis det fortsætter og er lort med lort på resten af sæsonen, så istemmer jeg mig gerne koret, indtil da så har jeg bare lidt koldt vand i blodet og affundet mig med (det der lige nu ligner) en mellemsæson.

    /Jacob


  2. #62
    Tilmeldingsdato
    Aug 2010
    Indlæg
    284

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB – FC København (13.09.14 kl.20.35)

    Citat Oprindeligt indsendt af /Simon Se meddelelser
    Problemet er så at aktionærerne langt hen ad vejen er Skærbæk og Korsgaard Sørensen, der begge selv sidder i bestyrelsen og ganske givet var med til at udtænkte og blåstemple modellen med Ståle som chef for det hele…
    Nu har jeg aldrig været til et aktionær møde og kan ikke finde noget på nettet omkring det, men hvis det er sandt, så ser det slet ikke godt ud...
    Også punkter som kioskdrift, snerydning og andre ting fungerer rigtig godt, fortæller Bjerregaard.

  3. #63
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB – FC København (13.09.14 kl.20.35)

    Citat Oprindeligt indsendt af Bumme Se meddelelser
    Fordi de (og dig) tog fejl sidste år, hvor vi endte ganske fint. Men intet har lært og igen sidder og råber selvom alle kan se, at den store udskiftning alle har skreget på, vil tage tid at få implementeret.
    Det endte jo ikke "fint" sidste år. Vi blev kylet ud af guldkampen med et brag i et historisk nederlag på hjemmebane, og foråret var over en bred kam én stor ynk, hvor vi også lige blev ydmyget i pokalfinalen på eget græs for at føje spot til skade. At vi endte på andenpladsen var jo et fluke af den anden verden takket være FCM's groteske sammenbrud og nogle absurde kampe, hvor alle marginalerne pludselig gik vores vej. Det var på ingen måde resultatet af nogen struktureret proces.

    Resultatmæssigt endte foråret på grænsen til det acceptable, men at det var acceptabelt skyldes jo i høj grad at guldet blev tabt så hurtigt at sølv blev det nye best case-scenarie efter første forårskamp. I vinterpausen handlede hele retorikken om "jagten fortsætter", som du nok husker. Spillemæssigt var foråret bare noget værre lort, og det kører i et vist omfang videre nu, selv om problemerne selvfølgelig ikke er de samme. Det er derfor, folk hidser sig op. Sidste år var en mellemsæson, nu er vi i gang med hvad der ligner en katastrofesæson, der skal rettes gevaldigt op for bare at blive til en mellemsæson.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar


  4. #64
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,309

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB – FC København (13.09.14 kl.20.35)

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    Men spørgsmålet er vel, hvor meget en trænerfyring ville gøre. FCKs ledelse har jo denne her geniale idé, synes de selv, om hvordan et fodboldhold skal spille. Og over de seneste mange år har de kun scoutet trænere, der er villige til at gå på kompromis med deres egen overbevisning for at spille kedelig, forudsigelig 4-4-2.

    Et eksempel er jo f.eks. Johan Lange, som havde gang i noget rigtig godt som cheftræner i Lyngby. Han spillede en moderne 4-2-3-1 med højt pres og direkte boldomgang. Dortmund inspireret, hvis der er behov for sammenligning. Dengang snakkede man om ham som en af DKs mest lysende trænertalenter. Men nu, under Ståles vinger, er han ude og forsvare brugen af zoneforsvar, 4-4-2, opspilsmodellen og så videre. Hvor virker det bare mærkeligt, at manden, i nærmest alle hans minutter som cheftræner, så har praktiseret en helt anden spillestil?

    Jeg er bange for, at vi rammer ned i den onde spiral, BIF har været i i mange år. Det værste der kan ske i en fodboldklub, er en arrogant, stædig og stationær ledelse, der nægter at omstille sig efter omverdenenes krav. Det skaber snak på gangene og en vedvarende negativ mentalitet i spillertruppen. Vi så det i BIF, vi så det i AGF, og jeg synes, vi begynder at se det i FCK nu.
    Hvor meget 4-4-2 spillede vi i går?
    Synes vi har set begyndelsen på enden for vores 4-4-2. Om det er af nød eller lyst ved jeg ikke, men jeg tror det er af nød. Vi er enige om, at det ikke så prangende ud i går og der var langt mellem chancerne, men Aab spillede os ikke ud af banen og vi taber på at vi begik et dumt straffespark. At Lange bruger en anden taktik i Lyngby end man bruger i FCK kan vel ikke komme bag på nogen. Jeg håber derimod virkelig ikke du har ret mht. den onde spiral, men det er også noget jeg frygter. Jeg håber dog at vi har lidt flere ressourcer at tage på for at undgå det.
    Men en 4-4-2 er en af de taktikker der vel har vundet mest her i nyere tid og der er mange måder at spille den på, men at den skulle være forudsigelig synes jeg ikke. Hvis et hold spiller en forudsigelig 4-4-2, mon ikke de så også spiller en forudsigelig 4-2-3-1?

  5. De følgende 2 brugere er enige:

  6. #65
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    147

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB – FC København (13.09.14 kl.20.35)

    Synes efterhånden, at mange lægger vægten på, hvordan FCK ender i diverse turneringer og meget lidt på, hvordan eller hvor lidt holdet kan og viser på banen. Pt vil jeg mene, at det der bliver præsteret, er lige til 1 division ( hvor er viljen og gejsten og ikke mindst HOLDET henne?? Det er ikke set i meget lang tid , her også i beregnet sidste sæson ). Personligt har jeg altid været imod Ståle som træner og mener bestemt ikke lige det er den stil FCK skal gå.
    May the force be with you

  7. De følgende 3 brugere er enige:

  8. #66
    Tilmeldingsdato
    Feb 2013
    Indlæg
    470

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB – FC København (13.09.14 kl.20.35)

    Prøv til eksempel bare stille og roligt og sid og se hvordan flertallet at spillernes første berøring, og hvordan løb omkring boldholderen ser ud på holdet. Førsteberøringer er vel blandt det essentielle, hvis man skal leve - og leve godt - af at spille fodbold - i en begunstiget tilværelse med ca 20 timers arbejdsuge :-))

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #67
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    2,679

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB – FC København (13.09.14 kl.20.35)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Hvor ville jeg elske at se FCK uden Corner i bare 10 min! Mit højeste ønske lige nu er en alvorlig skade til Corner, og det mener jeg af hele mit hjerte! Kæft hvor er han ringe!!!!
    Jeg er enig såvidt, Cornelius havde alt for mange øjeblikkelige boldtab i går, og i at han generelt ikke satte mange fødder korrekt. Men savnede du ham ikke også mod Hobro? Der var FCK helt, helt væk i modstandernes felt. Han udfylder en vigtig rolle alene i kraft af sin størrelse og i kraft af det totale fravær af alternativer til ham.

    Image er en skræddersyet spændetrøje
    Ståle Raus #39
    footracle @ Twitter
    Bingohanz's Avatar

  11. De følgende 5 brugere er enige:

  12. #68
    Tilmeldingsdato
    Aug 2014
    Indlæg
    42

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB – FC København (13.09.14 kl.20.35)

    Jeg mener så at al den tid Cornelius er væk fra holdet er et plus, at vi ikke har andre til pladsen er udelukkende ståles skyld! Jeg har været voldsomt imod at Cornelius kom tilbage, lige fra de første rygter begyndte har jeg talt imod. Så er jeg altså ligeglad hvor meget klubhjerte han viste, hvis en spiller ikke er god nok, skal han heller ikke spille for FCK. Og Cornelius bliver aldrig god nok til FCK.
    Prøv at tænke tanken, at i stedet for at bruge 25 millioner på at købe
    Cornelius tilbage, så kunne vi have brugt dem, og måske lidt mere, på den midtbane styrmand (leder) vi rent faktisk havde brug for. Angriberen der kunne scorer mål havde vi i forvejen, men han skulle da sælges til England, hvor han forresten stadig scorer mål! Det havde været et helt andet hold. I stedet har vi nu "ingen" midtbane, INTET! angreb og et mildt sagt vaklende forsvar (tror dog nok, det skal stabiliserer sig, hvis vi holder Zanka langt væk fra start 11'eren) Jeg mener at ståle har fejlet, der skal selvfølgelig være plads til en indkørings-periode, men vi burde have et meget mere stabilt hold på nuværende tidspunkt, han har haft flere måneder med holdet allerede, og det sejler stadig i alle kæder, det er ikke til at holde ud at se på. Det kommer altså fra en gut, der har været med op gennem de "glade" 90'er.

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #69
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,506

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB – FC København (13.09.14 kl.20.35)

    Jeg havde egentlig besluttet ikke at skrive herinde for en periode. Jeg gentager mig selv hver eneste uge med kritik af Ståle og holdets manglende kreativitet og fart. Men nu ser det ud til, at jeg ikke længere er så alene, så nu kan jeg holde til det igen (og jeg er stort set enig i al kritik oven for).

    Jeg troede bestemt ikke, at Ståle kunne finde på at vende tilbage. Der tog jeg fejl. Jeg tror heller ikke nu, at Ståle skal fyres, ......

    Det sejler. Jeg har kun læst overskrifter, men CV kritiserer, så vidt jeg kan se, Hørsholt i interviewet i TipsBladet. Og den mand (Hørsholt) har jeg ingen tillid til. Jeg kender ham ikke , men nogen herinde skrev engang, at hans meritter før direktørposten var leder af Megastore (????!!!). Mon ikke han også har noget CBS, men allerede da han præsenterede CV som ny træner efter Rolle, sad jeg og tænkte: "Det dunkle talte, er det dunkle tænkte". Manden kan ikke formulere sig og tænker nok ligeså. Hvis Ståle fyres, sidder vi tilbage med et par jyske krejlere og en direktør, der ikke kan formulere sig. Hvad kan der komme ud af det? Damn.

    Ståle har været her et år. Intet fungerer. De fleste tænker og taler om, at vi er i en opbygningsfase (0g at han vandt the double i 2009). Men selv i den fase skal vi have mere ud af det. Ståle har jo ikke et hold bestående af 50 % SoE'sere, og 50 % noget vi ikke kan komme af med. Ståle har næsten ryddet op og købt ok ind.

    Bortset fra, at jeg oplever, at vi ikke rigtigt har det fornødne held som tidligere, så virker det ikke som om, at der er styr på noget. Man sidder jo ikke og tænker: "Det tegner sgu' godt. Om en månedstid finder spillerne hinanden". Man sidder og tænker: "Hvad fanden sker der"?

    Jeg har mødt Corne et par gange på gaden, og han virker ikke tynget. Han virker ikke som en ung knægt, der er knækket af salg til og køb tilbage fra Wales og manglende mål i København. Han virker glad. Han er i balance, men han er ikke bedre, end det vi ser. Man kan sgu' da ikke have en stjerneangriber, der primært scorer mål, hvis bolden smækkes ind i låget på ham. Og det sjældent. Selv Jan Koller kunne sparke bolden ind.

    Under aalborgkampen sad jeg også og tænkte: "Hov, der løber Amankvaa. Han har fart på. Der snørrede han en, og så en mere, og så tabte han bolden". Danny, som jeg holder rigtig meget af, har ikke fået at vide: "Du er god. Du tager to træk forbi tre mand, og så har du en medspiller til venstre/højre. Han skal så have bolden". Danny løber og løber og taber bolden. Igen og igen uge efter uge.

    Med det vi så i aalborg, og det vi har set i hele 2014, så vinder vi ikke over et godt organiseret kontrahold fra Finland, og selvom bøf ikke er meget bedre lige nu, end de har været de seneste mange år, så slår de os i Parken i næste weekend og et kæmpe slagsmål bryder ud i gaderne på Østerbro efter kampen.

    Jeg har hver dag lyst til at arbejde hjemme i stedet for at blive mødt af mine bøf- og aalborgkollegaer og deres hånlige smil.

  15. De følgende 4 brugere er enige:

  16. #70
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    781

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB – FC København (13.09.14 kl.20.35)

    Citat Oprindeligt indsendt af Bingohanz Se meddelelser
    Jeg er enig såvidt, Cornelius havde alt for mange øjeblikkelige boldtab i går, og i at han generelt ikke satte mange fødder korrekt. Men savnede du ham ikke også mod Hobro? Der var FCK helt, helt væk i modstandernes felt. Han udfylder en vigtig rolle alene i kraft af sin størrelse og i kraft af det totale fravær af alternativer til ham.
    Forstår ikke helt folks kritik af Cornelius. Manden kæmper for sagen og søger ofte de rigtige positioner i feltet. Mest af alt lider Cornelius under Nicolais vigende formkurve og skader, at fløjspillet ikke kører optimalt samt at der ikke er en stabil andenangriber. Havde sat min lid til de Ridder, som ærgerligt nok heller ikke har præsteret....
    Olsen
    Ankersen Zanka Johansson Augustinsson
    Kvist Delaney
    Falk Verbic
    Cornelius Santander

  17. De følgende 6 brugere er enige:

  18. #71
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,164

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB – FC København (13.09.14 kl.20.35)

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Jeg har hver dag lyst til at arbejde hjemme i stedet for at blive mødt af mine bøf- og aalborgkollegaer og deres hånlige smil.
    Ditto - dog kan vi glæde os over, at elendigheden er næsten lige så grel ude ved motorvejssammenfletningen - hermed en stor tak til Randers for at gøre det muligt at overleve mandagen!
    Sidst redigeret af guldsmed : 15.09.14 kl. 08:06
    Time flies like an arrow - fruit flies like a banana

    Landslollet burde ved førstkommende lejlighed
    kollektivt have moonet emiren af (røv)Qatar


    Jeg håber, at en af landsholdets bedste spillere i 2034 har taget navneforandring til Khashoggi



  19. #72
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,767

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB – FC København (13.09.14 kl.20.35)

    Citat Oprindeligt indsendt af SantoZuma Se meddelelser
    Forstår ikke helt folks kritik af Cornelius. Manden kæmper for sagen og søger ofte de rigtige positioner i feltet. Mest af alt lider Cornelius under Nicolais vigende formkurve og skader, at fløjspillet ikke kører optimalt samt at der ikke er en stabil andenangriber. Havde sat min lid til de Ridder, som ærgerligt nok heller ikke har præsteret....
    Jeg er normalt enig i at Cornelius ligger en god arbejdsindsats for dagen, men igår var Cornelius latterlig ringe, og hans attitude var pinlig.

    Ved Delaneys baby spark, står han og tager sig selv til hovedet og tydeligt viser at det i hvert fald ikke var godt nok. Fred være med det, men når han så får akkurat samme mulighed 10 minutter efter, og nærmest efterligner baby sparket, bare indenfor rammen - så bliver jeg godt nok irriteret.

    NJ har trods alt noget at have sine enorme arrogance i - det kan man ikke just sige om Cornelius.

  20. De følgende 7 brugere er enige:

  21. #73
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,536

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB – FC København (13.09.14 kl.20.35)

    Citat Oprindeligt indsendt af Bingohanz Se meddelelser
    Jeg er enig såvidt, Cornelius havde alt for mange øjeblikkelige boldtab i går, og i at han generelt ikke satte mange fødder korrekt. Men savnede du ham ikke også mod Hobro? Der var FCK helt, helt væk i modstandernes felt. Han udfylder en vigtig rolle alene i kraft af sin størrelse og i kraft af det totale fravær af alternativer til ham.
    Jeg mener selvfølgelig ikke at jeg ønsker Corner skadet - det var skrevet i et øjeblik af kæmpe skuffelse kombineret med et alt alt for stort alkoholindtag lørdag aften. Men jeg mener virkelig at jeg godt kunne tænke mig at se FCK uden Corner.. Og nej, jeg savnede ikke Corner mod Hobro. I den kamp skaber vi rigelig med chancer til at score både to og tre mål - synes bestemt resultatet på 3-0 lyver selvom vi da heller ikke kan være tilfredse med indsatsen.

    Problemet med Corner på banen er, at vi har en spiller som ødelægger rigtig meget i den opbyggende fase, fordi vores spillere kigger op, ser en holdkammerat de kan spille bolden over til og så hov, så er bolden tabt og så er det forfra med at få erobret den tilbage igen. Og alt for ofte når vi bryder igennem på kanterne og kommer med indlæg ender disse i ingenmandsland. Nu har jeg hørt halvdelen af brugerne herinde fortælle hvordan den bare skal smides på bagerste stang, så skal Corner nok heade den ind. Men hvis det var så nemt, så tro mig, så var det også det vores kantspillere gjorde. Det er jo for længst luret af spillere og trænere i suppen at Corner har sine styrker her, så vi er nødt til at finde på noget andet. En rigtig dygtig angriber formår at positionere sig i feltet i forhold til hvor han fornemmer bolden kommer. Det drejer sig selvfølgelig dels om at man er spillet sammen med sine holdkammerater, men også om at være i stand til at fornemme, hvor bolden kommer - og denne evner besidder Corner slet ikke. Ofte kommer back eller kanter i løb hvor de er ganske pressede, og hvor det for mig ofte er helt tydeligt at et indlæg kun kan komme et sted - nemlig på forreste stang, men hver gang står Corner jo plantet på flade konvolutter på bagerste stang og slår ud med armene. Det er bare skidt. Sum og summarum er at vi har en eneste angriber i truppen som mangler aller helvedes meget i både det opbyggende spil men så sandelig også i forhold til at være en trussel i feltet.

  22. De følgende 2 brugere er enige:

  23. #74
    Tilmeldingsdato
    Nov 2008
    Indlæg
    157

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB – FC København (13.09.14 kl.20.35)

    Så kan man vel lægge oven i at vi meget sjældent kommer til bagerste linje overhovedet.. Corner er vel nærmest tvunget til at tage del i det opbyggende spil hvis han skal have en chance.. og det dur han bare ikke til.

    Cornelius skal efter min mening vel mere eller mindre kun røre bolden i målfeltet.
    Dave Mustaine: I was sent here by God

    Kirk Hammett: I didnt send that guy

  24. De følgende 2 brugere er enige:

  25. #75
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,309

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB – FC København (13.09.14 kl.20.35)

    Citat Oprindeligt indsendt af FCKristian Se meddelelser
    Så kan man vel lægge oven i at vi meget sjældent kommer til bagerste linje overhovedet.. Corner er vel nærmest tvunget til at tage del i det opbyggende spil hvis han skal have en chance.. og det dur han bare ikke til.

    Cornelius skal efter min mening vel mere eller mindre kun røre bolden i målfeltet.
    Jeg er næsten enig. Jeg synes at Corner har vist, at han har en ganske fin teknik når hans størrelse tages i betragtning og jeg har bestemt set angribere med værre teknik. Hvis Cornelius fik noget mere plads omkring sig, så ville han også kunne bidrage med noget mere. Men han dækkes tit rimelig tæt op at modstanderen og der rives, nives, osv. tit i de tætte situationer og så er det temmelig svært at deltage i det opbyggende spil når en modstanders centrale forsvarsspiller er helt oppe i røven på en. Cornelius har altså før vist, at han godt kan komme med ned i banen og bidrage, vist sine afslutningsevner, vist sin teknik og også vist en hurtig topfart (man kan jo bare se gamle videoer). Modstanderne er mere opmærksomme på ham nu og han er også selv begyndt at opsøge duellerne mere, så han får mindre plads at boltre sig på - vi får bare ikke udnyttet at han binder 1-2 forsvarsspillere.
    I Hobrokampen savnede jeg nu Cornelius, da han fylder en del i feltet og stjæler noget opmærksomhed. Jeg forsvarer ikke hans dårlige præstationer, men Cornelius er næppe en spiller der kan skabe det hele selv, men han er afhængig af, at holdet omkring ham også fungerer.

  26. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 5 af 6 FørsteFørste ... 23456 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Optakts- og kamptråd: AGF – FC København (23.02.14 kl.17)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 48
    Sidste Meddelelse: 26.02.14, 10:37
  2. Optakts- og kamptråd: FC København – AaB (20.10.13 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 52
    Sidste Meddelelse: 27.10.13, 18:00
  3. Optakts- og kamptråd: FC København – AGF(28.04.13 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 62
    Sidste Meddelelse: 01.05.13, 09:20
  4. Optakts- og kamptråd: FC København – AaB (11.11.12 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 31
    Sidste Meddelelse: 17.11.12, 08:33
  5. Optakts- og kamptråd: OB – FC København (02.09.12 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 30
    Sidste Meddelelse: 06.09.12, 16:09

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •