Side 1 af 6 1234 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 80

Emner: Pressen - Sagde eller skrev de virkelig det?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,873

    Pressen - Sagde eller skrev de virkelig det?

    Jeg beklager hvis en lignende tråd allerede findes. Jeg mindes én der hedder noget med kommentator-kommentarer e.l. og så er der den om pressebrølere.

    Den her er dog dedikeret til de udsagn, der ikke ligefrem er brølere, blot snotdumme.




    FCK-angribere tackler igennem: Ingen ro til Agger

    Den anden fysiske trussel i Brøndbys felt Nicolai Jørgensen vil også gå lige så hårdt til Agger, som hvis det havde været en hvilken som helst anden forsvarsspiller.

    – Øhhhhh … ja, siger Jørgensen tøvende, som om spørgsmålet er meget dumt
    Fordi det spørgsmål er jo på ingen måde dumt!
    Sidst redigeret af Jobbeelg : 21.09.14 kl. 12:07
    Tiramisultras - måske med ske?
    Måske bananer, måske fasaner?
    Men det smager bedst med pizzarest! (...og kulørte lamper)
    Jobbeelg's Avatar


  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Pressen - Sagde eller skrev de virkelig det?

    Jeg vil da gerne bidrage med dette indslag: http://ekstrabladet.dk/sport/fma/article5088532.ece
    Til dem der ikke gider se videoen, så er det en Jan Kalborg der overhovedet ikke kan forstå hvorfor Brøndby har haft "følere" ude efter Christian Poulsen, da han ikke kan se hvad Brøndby skulle kunne bruge ham til.
    Poulsen har får godt et år siden haft spillet Champions League hvor han deltog i alle deres kampe (de gik dog ikke videre). Brøndby spiller vist 4-2-3-1, hvor Kahlenberg ligger forrest med to spillere bag sig og de kan vist vælge mellem Phiri, Ørnskov og Tonser-Thyge (måske jeg har glemt en). Hvordan kan Kalborg overhovedet få sig selv til at udtale, at de ikke ville kunne bruge ham? Nu ved jeg godt, at de kun bruger spillere af egen avl, men mon ikke han alligevel ville kunne slå Ørnskov eller Tonseren af og sætte sig fast på pladsen.

  3. De følgende 4 brugere er enige:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Pressen - Sagde eller skrev de virkelig det?

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Poulsen har får godt et år siden haft spillet Champions League hvor han deltog i alle deres kampe (de gik dog ikke videre). Brøndby spiller vist 4-2-3-1, hvor Kahlenberg ligger forrest med to spillere bag sig og de kan vist vælge mellem Phiri, Ørnskov og Tonser-Thyge (måske jeg har glemt en).
    Det er ikke rigtigt. Kahlenberg spiller en af de to bagerste midtbanepladser i deres 4-2-3-1, typisk sammen med Ørnskov. Pladsen som forreste midtbane/hængende angriber er blevet spillet af Elmander, Nunez, Hjulsager og muligvis også andre.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  5. De følgende 3 brugere er enige:

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Apr 2007
    Indlæg
    371

    Re: Pressen - Sagde eller skrev de virkelig det?

    Citat Oprindeligt indsendt af /Simon Se meddelelser
    Det er ikke rigtigt. Kahlenberg spiller en af de to bagerste midtbanepladser i deres 4-2-3-1, typisk sammen med Ørnskov. Pladsen som forreste midtbane/hængende angriber er blevet spillet af Elmander, Nunez, Hjulsager og muligvis også andre.

    /Simon
    Men det ændrer vel ikke rigtigt på, at historien er lidt spøjs? Brøndby ville da sagtens kunne bruge Christian Poulsen, uanset Kahlenbergs position. Det bliver selvfølgelig lidt en diskussion, der er mere oplagt til en anden tråd, men jeg mener helt klart, at en kapacitet som Christian Poulsen ville kunne bruges i samtlige danske klubber. Det mente Brøndby nok også selv, eftersom de eftersigende har lagt bud ind på ham.

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Pressen - Sagde eller skrev de virkelig det?

    Citat Oprindeligt indsendt af /Simon Se meddelelser
    Det er ikke rigtigt. Kahlenberg spiller en af de to bagerste midtbanepladser i deres 4-2-3-1, typisk sammen med Ørnskov. Pladsen som forreste midtbane/hængende angriber er blevet spillet af Elmander, Nunez, Hjulsager og muligvis også andre.

    /Simon
    Jeg beklager - det er nok bare mig der ser ham spille deroppe. Personligt tror jeg på, at de ligger og roterer indbyrdes i løbet af kampen, men er ikke sikker. Dog holder jeg fast på min pointe om, at CP sagtens kan erstatte fx Ørnskov på den plads (ja eller Kahlenberg som jeg nu ser være bedre offensivt end defensivt).

  8. #6
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,873

    Re: Pressen - Sagde eller skrev de virkelig det?

    Zanka rev bindet af Kahlenberg: Nu udstiller han racisterne

    Det er mig meget, meget svært at forstå, at man kan skrive sådan en overskrift.

    Var det ikke mere passende med: "Zanka udsat for racisme: Nu udstiller han racisterne"
    Hvad har hans forseelse med noget som helst at gøre? Det er som om, at der lige skal smides et aber dabei ind: det var jo faktisk lidt hans egen skyld.

    Resten af "artiklen" er i øvrigt ikke meget bedre.
    Fokus flyttes meget hurtigt fra racisme over i, at der faktisk også er nogen, der hader Zanka på helt almindelig og ikke diskriminerende vis.
    Tiramisultras - måske med ske?
    Måske bananer, måske fasaner?
    Men det smager bedst med pizzarest! (...og kulørte lamper)
    Jobbeelg's Avatar


  9. #7
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    283

    Re: Pressen - Sagde eller skrev de virkelig det?

    Citat Oprindeligt indsendt af Jobbeelg Se meddelelser
    Zanka rev bindet af Kahlenberg: Nu udstiller han racisterne

    Det er mig meget, meget svært at forstå, at man kan skrive sådan en overskrift.

    Var det ikke mere passende med: "Zanka udsat for racisme: Nu udstiller han racisterne"
    Hvad har hans forseelse med noget som helst at gøre? Det er som om, at der lige skal smides et aber dabei ind: det var jo faktisk lidt hans egen skyld.

    Resten af "artiklen" er i øvrigt ikke meget bedre.
    Fokus flyttes meget hurtigt fra racisme over i, at der faktisk også er nogen, der hader Zanka på helt almindelig og ikke diskriminerende vis.
    Helt Enig!

    hvor utroligt det end lyder har EB faktisk den "gode" overskrift i denne sag:

    "'Din grimme abe!' Zanka udstiller racistiske fjolser"

    http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...jolser/6044215
    Success is Temporary, Loyalty is Forever
    Drengene fra række 13

  10. De følgende 9 brugere er enige:

  11. #8
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    851

    Re: Pressen - Sagde eller skrev de virkelig det?

    Bjergbestigeren Lene Gammelgaard om den dag hun nåede toppen af Mount Everest, mens otte mennesker mistede livet (link):

    – Den er blevet et Titanic. En legende, konstaterer 54-årige Lene Gammelgaard til henvisning til kærlighedsdramaet om Rose og Jack, der også tager sin begyndelse i netop 1996, hvor Rose tænker tilbage på forliset i 1912.
    Ja, for det er jo James Camerons film og en fiktiv kærlighedshistorie man plejer at referere til når man taler om legenden Titanic.


  12. #9
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,873

    Re: Pressen - Sagde eller skrev de virkelig det?

    Morten Crone: Og selvfølgelig er de så ligeglade med alle andre end deres egne fans, at de tillader sig at behandle udeholdets tilhængere dårligere, end nogen andre gør. Det mener 7 af de 10 fanklubber, der har valgt at svare os, og det er da temmelig markant.

    Ja, det er markant.
    Men skal vi ikke huske på den lille detalje, at nogen skal de jo pege på? Det ville da være overraskende, hvis alle 10 stemmer var distribueret helt spredt.
    Havde FC København ikke flyttet udebaneafsnittet, så havde folk peget på AGF. Betyder det, at de er arrogante, at de behandler udefans dårligere? Nej, det betyder såmænd bare, at stadions er bygget forskelligt, og man reserverer de bedste pladser til dem, der kommer 10+ gange og ikke 1-2 gange pr. sæson.
    Tiramisultras - måske med ske?
    Måske bananer, måske fasaner?
    Men det smager bedst med pizzarest! (...og kulørte lamper)
    Jobbeelg's Avatar


  13. #10
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Pressen - Sagde eller skrev de virkelig det?

    Citat Oprindeligt indsendt af Jobbeelg Se meddelelser
    Morten Crone: Og selvfølgelig er de så ligeglade med alle andre end deres egne fans, at de tillader sig at behandle udeholdets tilhængere dårligere, end nogen andre gør. Det mener 7 af de 10 fanklubber, der har valgt at svare os, og det er da temmelig markant.

    Ja, det er markant.
    Men skal vi ikke huske på den lille detalje, at nogen skal de jo pege på? Det ville da være overraskende, hvis alle 10 stemmer var distribueret helt spredt.
    Havde FC København ikke flyttet udebaneafsnittet, så havde folk peget på AGF. Betyder det, at de er arrogante, at de behandler udefans dårligere? Nej, det betyder såmænd bare, at stadions er bygget forskelligt, og man reserverer de bedste pladser til dem, der kommer 10+ gange og ikke 1-2 gange pr. sæson.
    Det piner mig at tale om forudindtagethed i pressen, for det er så paranoidt, men den klumme viser det helt eminent. Den er tilsyneladende skrevet på få minutter med det ene øje lukket i, og tager det som fuldstændig givet at det nye afsnit på øvre er helt igennem forfærdeligt. Skal vi lige tage et kig deroppefra?



    Ja uha, hvem kan se fodbold under de omstændigheder. I alle fald ikke AGF'ere. Undtagen når de gør det hver anden uge på hjemmebane på en plads, der svarer præcis til den lige heroppe.

    Crone nægter at gribe fat i det centrale, nemlig at det ikke handler om dårlige eller gode pladser, men om ren forfængelighed og kameravinkler. Og det gør hans dækning til hamrende letkøbt og forudindtaget journalisme.


  14. #11
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Pressen - Sagde eller skrev de virkelig det?

    Så er der lidt nyt til føljetonen omkring den onde klub fra storbyen, der ødelægger fodboldoplevelsen hos de gæstende fans.

    http://www.bt.dk/superligaen/nu-vend...-boykot-venter

    Jeg tænker at de får ualmindeligt travlt på Superligaens øvrige stadions, da jeg som gæstende fan der, vil have de samme forhold som i Parken. Det er nogenlunde den retorik der kan stilles op der. Jeg har ikke andet end foragt for den krævermentalitet der hersker. Som herrer i eget hus, kan FCK gøre med stadionindretningen som de vil. Det giver jo ikke mening at stille hele tribunen bag målet til rådighed, for tre Farum-fans, når der blandt børnefamilier er stor efterspørgsel på billetter. Og så er øvre langsidepladserne altså heller ikke dårligere.

  15. De følgende 14 brugere er enige:

  16. #12
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,762

    Re: Pressen - Sagde eller skrev de virkelig det?

    Hvor stor er efterspørgslen på familietribunen? Er det omkring udsolgt til hver kamp? Jeg tænker bl.a. hvorfor den ikke bliver delt op i 2/3 familietribune og 1/3 udebane?

    Men det er sgu mærkeligt at alt det her postyr kommer lige pludselig, bare fordi vestegnen vil boykotte. Der står bl.a. at Aarhus, Esbjerg og Randers vil boykotte pga. at de ikke kan få en tribune bag målet.. Øhmmmm, er det ikke det samme samtlige udebanehold får på deres respektive stadions?
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #13
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    1,899

    Re: Pressen - Sagde eller skrev de virkelig det?

    Familie tribunen er pænt fyldt hver gang.
    Det der er jokeren er at aktionærer, sæsonkort mv. kan bestille billetter der´,
    så selvom der måske kun er 500 sæsonkort, så kan der sagtens komme 5000 fordi DFDS har delt billetter ud, eller Telia eller aktionærer har udnyttet billet mulighed osv.

    Det er mit indtryk at den er i spil til de fleste kampe, og muligvis kunne der i enkelte kampe være mulighed for 2/3 <> 1/3 men det vides af ovenstående årsag aldrig før kampstart.

    Mattsson #1988
    "Naaaj, der er ikke tale om gummiben, det har der ikke været på noget tidspunkt og det bliver der ikke igen"
    Mattsson#1988's Avatar

  19. #14
    Tilmeldingsdato
    Feb 2003
    Indlæg
    668

    Re: Pressen - Sagde eller skrev de virkelig det?

    Citat Oprindeligt indsendt af Mattsson#1988 Se meddelelser
    Familie tribunen er pænt fyldt hver gang.

    Mattsson #1988
    Præcis.

    Familietribunen trækker rigtig mange tilskuere. Mit gæt er, at Familietribunen bidrager med 15-20% af det samlede tilskuertal i parken.
    Jeg gad godt se enhver anden Superligaklub give afkald på det antal fans for at tilfredsstille udebaneholdets gæster.
    At opgive konceptet for at tilfredsstille det ufattelige lave antal medrejsende udebanefans, Brøndby undtaget, ville være en direkte stupid handling.
    Familietribunen bidrager økonomisk med langt mere end 10 forkølede medrejsende fans fra Farum, Viborg, Randers, .... ja fortsæt selv rækken.
    En ting er billetindtægterne, noget andet er muligheden for at hverve kommende fans, og alt andet lige så er konceptet ideelt- der er underholdning, hygge med forældrene og masser af mål :-)

    Et argument der har været oppe og vende ved flere lejligheder er, at der langt fra er fyldt op på Familietribunen. Min påstand er, at der %vis er mere fyldt på D tribunen, end nogen anden tribune i parken til de kampe der bliver spillet på et, for familier, optimalt tidspunkt (læs:før børnenes sengetid og udenfor skoleferierne).
    Jeg har taget screenshots fra de hjemmekampe, vi har spillet i efteråret 2016. Det har været lidt svært at få hele D tribunen med pga kameravinklen fra Viasats produktioner.

    Jeg kan ikke huske, hvornår vi stopper med at opdele tribunen således, at udeholdet har 1/3 af tribunen, men jeg mener at det er fra 5. eller 6. spillerunde - dvs. fra 2. eller 3. hjemmekamp.

    De første par kampe er i skolernes sommerferie, kampen mod SIF ligger i skolernes efterårsferie og kampen mod Viborg bliver spillet tirsdag aften kl 20:00. Alle disse kampe, har et mindre antal besøgende på D tribunen.

    Jeg har medtaget antallet af tilskuere, og hvis man holder in mente, at der kan sidde 3.000 tilskuere på D tribunen, så får man et indtryk af hvor stor % af det samlede antal tilskuere i parken, der sidder på D tribunen. Læg også mærke til C tribunen og hvor affolket den er :-(

    Superliga 2016/17 Runde 1. FCK-Lyngby 16/07/2016 Tilskuere: 9953


    Superliga 2016/17 Runde 3. FCK-FCN 39/07/2016 Tilskuere: 9823

    Superliga 2016/17 Runde 5. FCK-FCM 13/08/2016 Tilskuere: 12074



    Superliga 2016/17 Runde 6. FCK-AaB 20/08/2016 Tilskuere: 11818




    Superliga 2016/17 Runde 8. FCK-OB 10/09/2016 Tilskuere: 14219




    Superliga 2016/17 Runde 11. FCK-AGF 24/09/2016 Tilskuere: 20205




    Superliga 2016/17 Runde 13. FCK-SIF 15/10/2016 Tilskuere: 13187





    Superliga 2016/17 Runde 16. FCK-SjE 06/11/2016 Tilskuere: 10143




    Superliga 2016/17 Runde 19. FCK-Viborg 29/11/2016 Tilskuere: 7368





    Superliga 2016/17 Runde 20. FCK-Randers 03/12/2016 Tilskuere: 12069

    Sidst redigeret af jak : 20.02.17 kl. 16:51
    Caligula7611:51
    wtf? jak med noget nyt? Først? *sætter kryds i kalenderen*


  20. #15
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    419

    Re: Pressen - Sagde eller skrev de virkelig det?

    Deres reaktion skyldes vel at de er gået fra årets fedeste udebane tur hvor de selv med 100 mand kunne komme til "staden" og føle de var the shit og "styre" tribunen og få maks tv...til en situation hvor de aldrig bliver set på tv og kun kan høres når deres hold score mål... hvilket vel så er ca. 10 gange om året for allle klubberne til sammen..

    Men det gør bare ikke at den nye placering er med dårligt udsyn eller på nogen måder værre end udebane afsnit påandre stadions...

  21. De følgende 4 brugere er enige:

Side 1 af 6 1234 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. BIF: Sagde eller skrev de virkelig det? - nr. 6
    By -smølle in forum De korte linier
    Svar: 2317
    Sidste Meddelelse: 12.03.24, 12:23
  2. FCK - sagde eller skrev VI virkelig det?
    By Sokken in forum De korte linier
    Svar: 534
    Sidste Meddelelse: 30.09.23, 10:56
  3. BIF - sagde eller skrev de virkelig det? #5
    By -smølle in forum Diverse
    Svar: 297
    Sidste Meddelelse: 21.08.07, 16:06
  4. Svar: 359
    Sidste Meddelelse: 15.04.07, 17:44
  5. Svar: 300
    Sidste Meddelelse: 03.11.06, 10:01

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •