Side 3 af 6 FørsteFørste 123456 SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 80

Emner: Pressen - Sagde eller skrev de virkelig det?

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Pressen - Sagde eller skrev de virkelig det?

    Zak Egholm efter kampen i aftes, hvor Midtjylland jubler over sejren, der bringer dem op på trediepladsen, 30 points efter København:

    "Det giver mindelser om for to år siden!!"


  2. #32
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    457

    Re: Pressen - Sagde eller skrev de virkelig det?

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Zak Egholm efter kampen i aftes, hvor Midtjylland jubler over sejren, der bringer dem op på trediepladsen, 30 points efter København:

    "Det giver mindelser om for to år siden!!"
    Zak Egholm er og vil altid være en omvandrende joke. Manden aner generelt ikke hvad han snakker om, han snakker for at holde sig selv vågen.

  3. De følgende 2 brugere er enige:

  4. #33
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    2,679

    Re: Pressen - Sagde eller skrev de virkelig det?

    Information, 13. maj 2017 / FCK’s maskine sætter fodbolden på repeat
    https://www.information.dk/moti/2017...den-paa-repeat

    "Hvorvidt FCK også er det kedeligste hold, der nogensinde har vundet mesterskabet, er sværere at svare på. Men de er helt sikkert en kandidat til prisen, for sjældent har man vel oplevet en guldvinder, der har spillet så maskinelt og forudsigeligt."

    "...4-4-2 på den mest traditionelle og skabelonprægede facon, man overhovedet kan tænke sig. Der er ikke indarbejdet nogen finurlige taktiske detaljer eller krummelurer."

    "...angrebet er bygget op omkring et par halvklodsede og forholdsvis ubevægelige targetmen, hvis primære styrke ligger i deres formidable springkraft og deres evne til at skubbe modstanderne væk"

    "Kamp efter kamp, sekvens efter sekvens, gentager det samme mønster sig. De to backspillere – som oftest Ludwig Augustinsson og Peter Ankersen – kommer høvlende op ad sidelinjen..."

    "...ens (fodbold)liv er sat på repeat. Det er kedeligt. Det er forudsigeligt."

    "Når regionale storhold som OB, AaB, AGF, Esbjerg og såmænd også FC Midtjylland alle vælger at stemple ud på samme tid, så er vejen banet for FCK. Deres suveræne mesterskab kan ikke kun tilskrives egen styrke."

    Og nu kommer det bedste...

    "Kun ude på Vestegnen hos københavnernes primære rivaler fra Brøndby har man formået at holde fanen højt. Brøndby ligger lige nu med et pointgennemsnit pr. kamp på godt 1,9, hvilket faktisk er bedre end det gennemsnit, AaB præsterede, da de vandt guldet tilbage i 2014. Og det blågule mandskab har da også fremstået som det eneste reelle sportslige lyspunkt i Superligaen i denne sæson."

    Image er en skræddersyet spændetrøje
    Ståle Raus #39
    footracle @ Twitter
    Bingohanz's Avatar


  5. #34
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Pressen - Sagde eller skrev de virkelig det?

    Det er jo ikke helt løgn, det om FCK's måde at spille på. Det er i hvert fald relativt sjældent, jeg bliver revet med af selve fodboldspillet, der praktiseres i Parken.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #35
    Whitetrash er offline Klub=FCK&Klubfølelse=True
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    626

    Re: Pressen - Sagde eller skrev de virkelig det?

    Spillede BØF ikke 4-4-2 i de fleste af deres mesterskabssæsoner? Det siger min hukommelse. Vist nok også AaB, selvom der i det seneste blev praktiseret en skæv variant hvor højrefløjen høvlede meget op ad sidelinjen, men knapt så meget tilbage.

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #36
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Pressen - Sagde eller skrev de virkelig det?

    Det er klart, at hvis man holder med et andet hold end FCK, eller man ønsker spænding om guldet, så er det næppe særlig underholdende at se FCK mose de andre hold, men at påstå der spilles kedelig fodbold, afslører nok mest en partiskhed.

    Alle klubber har nogle skabeloner som man forsøger at få implementeret i løbet af en kamp, da klubberne som regel gerne vil udnytte deres kompetencer og styrker bedst muligt. At vi udnytter vores backs ofte skyldes blandt andet, at det er dem der sikrer bredden, at de er dygtige og at vi ofte møder hold der fokuserer på at lukke midten ned og stå kompakt.

    At der ikke er plads til taktiske finurligheder passer ganske enkelt ikke. Når modstanderen har givet plads til det, og ikke stillet med 8 mand i bagkæden, så har vi set masser eksempler på rigtig flot spil i denne sæson. Man skal ikke længere tilbage end til kampen mod de primære rivaler fra brøndby. Der var næppe plads til spillere som Toutouh og Falk, hvis angrebsspillet udelukkende var centreret omkring faste skabeloner uden plads til krummelurer. At vi er et hold, der formår at fastholde bolden og være i stand til, at opbygge vores eget angrebsspil, uden at være afhængig af generobringer og kontraspil, synes jeg netop peger på et hold, der spiller væsentligt bedre og mere seværdig fodbold.

    Kigger man derimod på de primære rivaler fra brøndby, så er der ikke meget variation at spore. Lige så snart deres presspil mislykkedes, så falder defensiven fra hinanden og de står tungt og kompakt, indtil de får chancen for at skubbe op igen. Hvis det lykkedes modstanderen at lukke Mukhtar ned, så ser deres offensiv virkelig slap ud og man er oftest afhængig af tilfældige nedfaldsbolde i feltet, langskud eller omstillinger for at kunne skabe chancer. Er det virkelig flot fodbold?

    At vores angribere skulle være to ubevægelige klodser, er da også et godt stykke fra sandheden. Det er dem, der står for det første pres på modstanderen og det er ret vitalt, at de ikke bare går og klør sig i røven, men laver noget produktivt. De er netop medvirkende til at sikre, at vi ikke ender med at stå dybt og bare losse bolden væk. Derudover er Cornelius’ løbepensum stort set det samme som Pukkis, når man tager højde for antal spillede minutter, hvor ubevægelige Cornelius endda har en højere topfart. Det er da også pudsigt, at holdet der kun slår indlæg fra sidelinjen til de to ubevægelige targetmænd, er dem der er løbet offside tredjeflest gange.
    Hvis man vil se flot fodbold, så skal en fodboldkamp vel ikke skæmmes af talrige frispark, der dræner kampen for tempo og her har kun Aab begået færre frispark end os og brøndby har begået næstflest. Desuden har vi også færrest clearinger, hvilket peger på, at vi ikke bare står og losser bolden væk og håber på, at en targetmand opfanger bolden.

    Der er rigtig mange statistikker tilgængelige der modbeviser påstanden om, at vi skulle spille kedelig fodbold og jeg har naturligvis selekteret for at fremhæve et andet perspektiv, end det journalisten kommer med. Når vi har været suveræne i sæsonen og indtil videre har scoret 71 mål og kun lukket 17 ind, så synes jeg ikke det vidner om kedelig fodbold. Det FCN-hold der vandt ligaen i 11/12, og blev rost til skyerne, scorede 49 mål og lukkede 22 ind og deres topscorer scorede hele 8 mål. Hvordan er det mere seværdigt?

    Nej, vi har været suveræne i den her sæson og det er ikke sket gennem kedelig fodbold. Det største reelle sportslige lyspunkt i ligaen, har været det hold, der har deltaget i Champions League-gruppespillet og stadig formået at vinde ligaen suverænt, score mange mål og skaffet sig en plads i pokalfinalen.
    Vi kan dog ikke påstå, at være det eneste sportslige lyspunkt i ligaen. Brøndby har leveret flotte resultater, men FCN har vist, at de er på rette vej og Lyngby har virkelig imponeret. Mon ikke journalisten bare er ked af, at det ikke er brøndby, der fører ligaen?


  10. #37
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,016

    Re: Pressen - Sagde eller skrev de virkelig det?

    Hvis vores faconprægede og kedelige 4-4-2 er så forudsigelig, hvordan kan vi så føre med så mange point?
    Umiddelbart lyder det jo nemt at dæmme op for *føler sig forvirret*

  11. De følgende 4 brugere er enige:

  12. #38
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    383

    Re: Pressen - Sagde eller skrev de virkelig det?

    Citat Oprindeligt indsendt af unknown Se meddelelser
    Hvis vores faconprægede og kedelige 4-4-2 er så forudsigelig, hvordan kan vi så føre med så mange point?
    Umiddelbart lyder det jo nemt at dæmme op for *føler sig forvirret*
    Det lader sig jo relativt let besvaret ved, at FCK ganske enkelt har bedre spillere end de andre hold. Så betyder spillestil jo mindre.

    Om den ene eller anden spillestil er kedeligt eller ej, er en subjektiv holdning. Men jeg føler mig generelt sjældent underholdt af godt spil i Parken. Uden ligefrem at forlange dagene, hvor tvillingerne og Lønstrup forvandlede Parken til en indendørsarena tilbage, så burde man kunne spille fodbold uden at gå for meget på kompromis med sin taktiske organisation.

    Den første halve time mod Brøndby beviser det jo. Og de første fire uger af sæsonen. Men efter min mening forfalder man for ofte til at slå lange bolde op på store tunge angribere. De to eneste andre variationer, der virker indstuderede er de to backs roller samt Kvist' evindelige bolde mod hjørneflaget.

    En stor del af forklaringen skal selvfølgelig findes i besætningen, men den er Ståle jo selv ansvarlig for. Det er ham, som har valgt kun at have store angribere og det er ham som har valgt at spille med kreativt døde centrale midtbanespillere. Begge dele må undre. når han tidligere har set, hvad rigtige typer kan give et hold.

    Så jo, langt de fleste kampdage er spillet ligeså uæstetisk som Ståles campinghabit.

    Det suværene mesterskab kan ingen jo pille ved. Men man må også se på konkurrencen. OB med deres mange dyre spillere, BIF med Kasi-penge, AaB's svenskere, Midtjyllands afrikanere. Ja, selv AGF under Erik Rasmussen var jo helt andre størrelser end det vi ser idag, som er en superliga sjældent set ringere eller kedeligere.

  13. De følgende 4 brugere er enige:

  14. #39
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,016

    Re: Pressen - Sagde eller skrev de virkelig det?

    Citat Oprindeligt indsendt af topshot Se meddelelser
    Det lader sig jo relativt let besvaret ved, at FCK ganske enkelt har bedre spillere end de andre hold. Så betyder spillestil jo mindre.

    Om den ene eller anden spillestil er kedeligt eller ej, er en subjektiv holdning. Men jeg føler mig generelt sjældent underholdt af godt spil i Parken. Uden ligefrem at forlange dagene, hvor tvillingerne og Lønstrup forvandlede Parken til en indendørsarena tilbage, så burde man kunne spille fodbold uden at gå for meget på kompromis med sin taktiske organisation.

    Den første halve time mod Brøndby beviser det jo. Og de første fire uger af sæsonen. Men efter min mening forfalder man for ofte til at slå lange bolde op på store tunge angribere. De to eneste andre variationer, der virker indstuderede er de to backs roller samt Kvist' evindelige bolde mod hjørneflaget.

    En stor del af forklaringen skal selvfølgelig findes i besætningen, men den er Ståle jo selv ansvarlig for. Det er ham, som har valgt kun at have store angribere og det er ham som har valgt at spille med kreativt døde centrale midtbanespillere. Begge dele må undre. når han tidligere har set, hvad rigtige typer kan give et hold.

    Så jo, langt de fleste kampdage er spillet ligeså uæstetisk som Ståles campinghabit.

    Det suværene mesterskab kan ingen jo pille ved. Men man må også se på konkurrencen. OB med deres mange dyre spillere, BIF med Kasi-penge, AaB's svenskere, Midtjyllands afrikanere. Ja, selv AGF under Erik Rasmussen var jo helt andre størrelser end det vi ser idag, som er en superliga sjældent set ringere eller kedeligere.
    Pointen er jo blot, at modstanderne er i en skandaløs forfatning - både i forhold til spillermateriale men også på trænerpositionen. Vi er gode til det vi gør, så det synes jeg bare vi skal blive ved med. Der er succes nationalt og internationalt, samt vi kan tiltrække unge internationale landsholdsspillere.

    Om en eller anden mener FCK spiller kedeligt kan ikke rage mig mindre - det peger mere på de andre klubber end FCK, når man kan vinde så overbevisende og samtidig spille så "forudsigeligt".

  15. De følgende 6 brugere er enige:

  16. #40
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Pressen - Sagde eller skrev de virkelig det?

    Jævnfører medianos seneste meget spændende forecast, så er der heller ikke grund til at påstå at alle vores mål laves på "fck klassisk" metoden, som er indlæg fra fløjen. jeg mener det var 27% af vores mål der kom efter indlæg. Det åbner for en del andre løsninger, hvor småspil i "dangerzone" var klart overrepræsenteret.

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #41
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    266

    Re: Pressen - Sagde eller skrev de virkelig det?

    Der er vist talrige eksempler på nettet på at Martin Østergaard-Nielsen i mindst en dekade har været hofsnog for bøf

  19. De følgende 6 brugere er enige:

  20. #42
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Pressen - Sagde eller skrev de virkelig det?

    Manden er fra DF og derfor måske undskyldt, da han ikke kan vide bedre. Men han fortjener en plads i denne tråd alligevel.

    http://politiken.dk/debat/art5992800...aget-fodbolden

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #43
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Pressen - Sagde eller skrev de virkelig det?

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Manden er fra DF og derfor måske undskyldt, da han ikke kan vide bedre. Men han fortjener en plads i denne tråd alligevel.

    http://politiken.dk/debat/art5992800...aget-fodbolden
    Jeg må så erklære mig meget, meget enig med manden - uanset politisk tilhørs forhold.
    Der er sgu ikke meget mandfolkesport over fodbold mere og det er virkelig trættende at se spillere, der ligner, at de er blevet plaffet ned af Jens Okking eller haft et intenst møde med Roy Keane a la Alf Inge Haaland ved den mindste berøring. Det gælder også vores egne spillere og i særdeleshed Santander.

  23. De følgende 4 brugere er enige:

  24. #44
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Pressen - Sagde eller skrev de virkelig det?

    Citat Oprindeligt indsendt af DaneX Se meddelelser
    Jeg må så erklære mig meget, meget enig med manden - uanset politisk tilhørs forhold.
    Der er sgu ikke meget mandfolkesport over fodbold mere og det er virkelig trættende at se spillere, der ligner, at de er blevet plaffet ned af Jens Okking eller haft et intenst møde med Roy Keane a la Alf Inge Haaland ved den mindste berøring. Det gælder også vores egne spillere og i særdeleshed Santander.
    Jeg må erklære mig meget uenig med manden. Jeg synes det er usmageligt at pakke en masse problemer, som moderne fodbold lider af, ind i en kappe homofobi.

    Der kommer ikke færre tilskuere fordi det er blevet "en mere fimset sport" med lyserøde støvler og lignende.

    Der kommer ikke færre på stadion fordi de er blevet renoveret.

    Jeg medgiver at medietræning og usportlig optræden, som at kaste sig i jorden ved den mindste berøring er rigtig ærgerligt.

    Resten af indlægget er én stor homofobisk bredside, der blander alt muligt sammen og forsøger at tørre det af på homo- og metroseksualitet. Det gør mig sgu træt. Jeg orker ikke en gang at gennemkritisere hans indlæg, for det er faktisk virkelig virkelig substansløst og fulstændig uden kausualitet.


  25. #45
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Pressen - Sagde eller skrev de virkelig det?

    Citat Oprindeligt indsendt af DaneX Se meddelelser
    Jeg må så erklære mig meget, meget enig med manden - uanset politisk tilhørs forhold.
    Der er sgu ikke meget mandfolkesport over fodbold mere og det er virkelig trættende at se spillere, der ligner, at de er blevet plaffet ned af Jens Okking eller haft et intenst møde med Roy Keane a la Alf Inge Haaland ved den mindste berøring. Det gælder også vores egne spillere og i særdeleshed Santander.
    Fucking Zanka...

  26. De følgende 2 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. BIF: Sagde eller skrev de virkelig det? - nr. 6
    By -smølle in forum De korte linier
    Svar: 2317
    Sidste Meddelelse: 12.03.24, 12:23
  2. FCK - sagde eller skrev VI virkelig det?
    By Sokken in forum De korte linier
    Svar: 534
    Sidste Meddelelse: 30.09.23, 10:56
  3. BIF - sagde eller skrev de virkelig det? #5
    By -smølle in forum Diverse
    Svar: 297
    Sidste Meddelelse: 21.08.07, 16:06
  4. Svar: 359
    Sidste Meddelelse: 15.04.07, 17:44
  5. Svar: 300
    Sidste Meddelelse: 03.11.06, 10:01

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •