Se afstemningsresultater: Kampens resultat?

Stemmeafgivere
93. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FC København Sejr!

    17 18.28%
  • Uafgjort!

    33 35.48%
  • Club Brugge Sejr!

    43 46.24%
Side 3 af 3 FørsteFørste 123
Viser resultater 31 til 41 af 41

Emner: Optakts- og kamptråd: Club Brugge – FC København (23.10.14 kl.21.05)

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    2,309

    Re: Optakts- og kamptråd: Club Brugge – FC København (23.10.14 kl.21.05)

    Citat Oprindeligt indsendt af Thomas FC Se meddelelser
    Se slutningen af denne video, hvor han desværre ikke er opmærksom på den mand, som kommer bag ved: http://www.uefa.com/uefaeuropaleague...?autoplay=true
    Min kommentar gik på Stephan Andersen :)

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #32
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Optakts- og kamptråd: Club Brugge – FC København (23.10.14 kl.21.05)

    Citat Oprindeligt indsendt af Thomas FC Se meddelelser
    Se slutningen af denne video, hvor han desværre ikke er opmærksom på den mand, som kommer bag ved: http://www.uefa.com/uefaeuropaleague...?autoplay=true

    Men vil skynde mig at sige, at meningen ikke er at hetze De Ridder. Synes, at grundlaget stadig er for tynd at vurdere ham på ift, om han er en fiasko eller ej. Alle kan lave en fejl, og nogen gange kan det være sådan lidt... når sidelinien går i selvsving, fordi f.eks. Tom Høgli lavede en fejl imod Hobro. Jeg er så træt af kritikken af Corner... igen kan Tøffe drive mig til vanvid - 3F burde lave en blokade mod den TV direktør, der har sat ham på skærmen.

    Ja Corner er ikke farlig i går - men altså hvad er det også lige for nogle chancer, han skal heade eller sparke i kassen???? Det er jo helt håbløst at kritisere manden for ikke at være farlig i en kamp, hvor vi spiller kontrolleret og ikke skaber det store offensivt. Ja han laver fejl og smider nogle bolde. Men han laver dæleme også mange gode enkelt aktioner, hvor han holder på den, lægger den af. Og så vinder han 95% af hovedstødsduellerne. Kritikken er ganske enkelt håbløst unuanceret i min optik.
    Jeg giver dig helt ret. Men det er jo nok det her beløb på hele 30 mio kr., der bliver ved med at forme kritikken. Cornelius var god i går på de områder, du nævner. Men kunne man ikke finde en angriber til 10 mio. kr., der også kæmper røven ud af bukserne, er fysisk stærk, kan vinde hovedstødsdueller og holde i bolden? Så hvis man nu smider hele 30 mio. kr., 30 MIO KR.!!! - så burde man også få en spiller, der for gang til anden kan afgøre tingene selv.

    Sådan tror jeg, at kritikkerne ofte tænker.

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #33
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    484

    Re: Optakts- og kamptråd: Club Brugge – FC København (23.10.14 kl.21.05)

    Jeg har svært ved at forholde mig til beløbets størrelse, men jeg synes faktisk heller ikke den vinkel er ok. Corner har jo aldrig været manden, som afdribler to mand og afgør kampen. Der er vores 10´er det tætteste, vi kommer på det. Og sjovt nok bliver han ikke kritiseret for at skabe så meget i går, hvor han jo spiller helt på top sideordnet med Corner. (En anden parentes her er, at jeg synes, at der er lille tendens til, at Nico trækker sig lidt i de fysiske dueller i går. Han er måske forståeligt nok nervøs for at blive skadet igen)

    Jeg synes ikke Corner har været prangende hele tiden - f.eks. har han især i de første kampe brugt sin fysik forkert - lavede alt for mange frispark og haft for dårlig touch på bolden. Jeg har bare træt af journalister, som ikke har fodboldfaglig indsigt til andet end at konstatere, om manden laver mål eller ej. Og det er nok nogenlunde det, som er baggrunden for kritikken. Men der er altså flere elementer i den ligning end Corner.

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #34
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    57

    Re: Optakts- og kamptråd: Club Brugge – FC København (23.10.14 kl.21.05)

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    Jeg giver dig helt ret. Men det er jo nok det her beløb på hele 30 mio kr., der bliver ved med at forme kritikken. Cornelius var god i går på de områder, du nævner. Men kunne man ikke finde en angriber til 10 mio. kr., der også kæmper røven ud af bukserne, er fysisk stærk, kan vinde hovedstødsdueller og holde i bolden? Så hvis man nu smider hele 30 mio. kr., 30 MIO KR.!!! - så burde man også få en spiller, der for gang til anden kan afgøre tingene selv.

    Sådan tror jeg, at kritikkerne ofte tænker.

    Jeg er nok én af dem der tilhører kritikkerne. Normalt er jeg ellers en tålmodig mand, der prøver at se tingene i det lange perspektiv.

    Men når snakken falder på Cornelius, så synes jeg virkelig, at han lader meget tilbage at ønske. Manden har en monster fysik, han er brølende stærk, hurtig og kan løbe solen sort. Jeg synes dog ikke at han formår ikke at bruge den ordentligt - manglende erfaring, mangel på spilintelligens? Han har som udgangspunkt en udmærket teknik og kan egentlig mange fine ting med bolden, men spiller sjældent bolden fornuftigt videre med afleveringer der er timet rigtigt og med den rigtige hårdhed. Tillige synes jeg ikke han vender spillet særligt godt, dvs. vælger overraskende løsninger, der bringer modstanderens forsvar i ubalance. Evnen til at aflevere rigtig, er også en manglevare i hans hovedspil. Jeg synes sjældent han får snittet bolden videre på den rette måde, eller får lagt bolden af så anden bølge kan bære bolden videre.

    Jeg synes ikke man kan klandre Cornelius' for manglende kynisme - jeg synes han er ret kold foran mål når det gælder. Jeg må dog sige, at jeg synes han mangler at give et modsvar på forsvarsspillernes evne til at dække ham rigtigt op - noget de ikke var opmærksom på i hans gennembrudssæson. Jeg synes det er længe siden, at man har set ham komme uimodståeligt op til indlæg - og jeg synes faktisk at det går en anelse bedre med serviceringen, end det har gjort et stykke tid. Cornelius er bare ikke i den rigtige position i feltet.

    Når man så ser kampen igår, synes jeg at det er tydeligt, at der stadig mangler lidt modenhed i hans spil. Fx er han ved at forære CB et selvmål, som Stephan klarer fint. I anden halvleg er der en episode hvor NJ, i en kontrasituation, får lagt en fin bold af til Corner, der efterfølgende forsøger at spille bredt. Problemet er, at han ikke rammer sin mand (Høgli, vist nok) og er lige ved at skabe en farlig kontra den anden vej.

    På den lange bane, så synes jeg, at det er tankevækkende, at vi nu har set dårligt angrebsspil og stort slid med at score mål i forårssæsonen 2013, foråret 2014 og nu også efteråret 2014. Alle tre halvsæsoner med Corner som spids. Til gengæld scorede vi egentlig et acceptabelt antal mål i efteråret 2013, hvor vores angrebskonstellation var en anden (ja, selvfølgelig da vi lige kom os over de første håbløse 8 kampe).

    Jeg siger ikke, at alle vores elendigheder alene kan tilskrives Corner, der er også en del andre der har underpræsteret, bl.a. pga. skader, men jeg synes alligevel, der er så mange ting der peger i retning af Cornelius, at jeg ikke længere synes det er en tilfældighed og kan slås hen med, at det nok skal komme. Nuvel, Corner er ung endnu, har alle forudsætninger, men jeg er begyndt at tvivle på, om han er manden der kan give vores angreb bid i det lange løb.

    Én ting er sikkert, han har fået masser af chancer for at gøre det godt, og tilliden er åbenbart stadig stor fra Ståles side, så vi får sikkert rig mulighed for at se, om Corner med tiden kan lære de væsentlige ting han mangler.

  8. De følgende 8 brugere er enige:

  9. #35
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    158

    Re: Optakts- og kamptråd: Club Brugge – FC København (23.10.14 kl.21.05)

    En rigtig god første halvleg, meget disciplineret indsats. Dog med betænkeligt få egentlige målchancer. Forsvaret og presspillet fungerede dog bedre end set længe. Alt I alt ganske lovende. Dog må det sige at anden halvleg skuffede noget. Særligt må førsteberøringerne betegnes som under al kritik. Det var migrænefremkaldende at se på hvor hurtigt at bolden tabtes på grund af en dårlig førsteberøring. Jeg undrer mig til stadighed over at fodboldspillere der ikke laver andet end træne og spille kamp ikke formår at gøre dette bedre.

    Det virkede til at Brugge spillernes førsteberøringer var langt bedre (I anden halvleg, vel at mærke), hvilket gav dem mulighed for at spille hurtigt og skabe chancer.

    Fantastisk kasse af Amartey, men det kan vel ikke betegnes som ufortjent at Brugge fik udlignet :(

    God weekend!
    Mvh,
    Bechs

  10. De følgende 5 brugere er enige:

  11. #36
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,527

    Re: Optakts- og kamptråd: Club Brugge – FC København (23.10.14 kl.21.05)

    Citat Oprindeligt indsendt af Bechs Se meddelelser
    En rigtig god første halvleg, meget disciplineret indsats. Dog med betænkeligt få egentlige målchancer. Forsvaret og presspillet fungerede dog bedre end set længe. Alt I alt ganske lovende. Dog må det sige at anden halvleg skuffede noget. Særligt må førsteberøringerne betegnes som under al kritik. Det var migrænefremkaldende at se på hvor hurtigt at bolden tabtes på grund af en dårlig førsteberøring. Jeg undrer mig til stadighed over at fodboldspillere der ikke laver andet end træne og spille kamp ikke formår at gøre dette bedre.

    Det virkede til at Brugge spillernes førsteberøringer var langt bedre (I anden halvleg, vel at mærke), hvilket gav dem mulighed for at spille hurtigt og skabe chancer.

    Fantastisk kasse af Amartey, men det kan vel ikke betegnes som ufortjent at Brugge fik udlignet :(

    God weekend!
    Mvh,
    Bechs
    Jeg giver dig fuldstændig ret i det du skriver. Og ligesom dig så undre jeg mig seriøst også over at 100 % fuldtidsprofessionelle kan være så dårlige når det kommer til første berøringer som var piv elendige i 2 halvleg. Det var ikke kun i kampen i går, men jeg mener også generelt i mange andre kampe FCK spiller.

    Jeg er helt med på man kan have dårlige dage på "kontoret" i form af dårlige kampe, men helt seriøst Fuldsprof som træner mange mange timer om ugen og så er det tekniske niveau så dårligt.

    jaaa Jeg undre mig også :/

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #37
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,536

    Re: Optakts- og kamptråd: Club Brugge – FC København (23.10.14 kl.21.05)

    Er jeg den eneste som var voldsomt imponeret af Zanka i går? Synes generelt han har gjort det godt efter sin tilbagekomst, men præstationen i går var voldsomt høj klasse.. Udover at være hamrende gid defensivt formåede han også at bevare overblikket når der skulle cleares og lægge af til medspillere i stedet for at cleare hovedløst til modstandere, indkast og hjørnespark..


  14. #38
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,164

    Re: Optakts- og kamptråd: Club Brugge – FC København (23.10.14 kl.21.05)

    Hvis bare målene var kommet i omvendt rækkefølge, så havde vi alle (næsten alle?) været tilfredse...
    Time flies like an arrow - fruit flies like a banana

    Landslollet burde ved førstkommende lejlighed
    kollektivt have moonet emiren af (røv)Qatar


    Jeg håber, at en af landsholdets bedste spillere i 2034 har taget navneforandring til Khashoggi


  15. De følgende 3 brugere er enige:

  16. #39
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    486

    Re: Optakts- og kamptråd: Club Brugge – FC København (23.10.14 kl.21.05)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Er jeg den eneste som var voldsomt imponeret af Zanka i går? Synes generelt han har gjort det godt efter sin tilbagekomst, men præstationen i går var voldsomt høj klasse.. Udover at være hamrende gid defensivt formåede han også at bevare overblikket når der skulle cleares og lægge af til medspillere i stedet for at cleare hovedløst til modstandere, indkast og hjørnespark..
    Nej det var du ikke. Han har spillet kanon i flere kampe nu. Men hans attitude bekymrer mig. I kampen mod brugge så vi igen hvordan han skal provokere modstanderne, klappe dem på siden af hovedet osv. Så i andre situationen? Brugge spilleren slog faktisk ud efter zanka efterfølgende. Jeg ville ikke undre mig hvis zanka får flere røde kort i sæsonen. Han skal altså lære ikke at være så provokerende...

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #40
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,308

    Re: Optakts- og kamptråd: Club Brugge – FC København (23.10.14 kl.21.05)

    Citat Oprindeligt indsendt af Chahboun Se meddelelser
    Nej det var du ikke. Han har spillet kanon i flere kampe nu. Men hans attitude bekymrer mig. I kampen mod brugge så vi igen hvordan han skal provokere modstanderne, klappe dem på siden af hovedet osv. Så i andre situationen? Brugge spilleren slog faktisk ud efter zanka efterfølgende. Jeg ville ikke undre mig hvis zanka får flere røde kort i sæsonen. Han skal altså lære ikke at være så provokerende...
    Jeg kan nu godt lide det. Ham der fra Brugge var næsten en større tudeprins en Ronaldo. Han fik jo tårer i øjnene hver gang han ikke fik sin vilje af dommeren. Jeg synes nu godt Zanka må være lidt flabet, og tudeprinsen kunne ligeså godt have været smidt ud for, at slå ud efter en modstander.
    Det hårde frispark han begår til sidst i kampen (og får advarsel for) var dog unødvendigt, da kampen stort set var slut og det vel var frustration.

  19. De følgende 3 brugere er enige:

  20. #41
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,767

    Re: Optakts- og kamptråd: Club Brugge – FC København (23.10.14 kl.21.05)

    Citat Oprindeligt indsendt af Chahboun Se meddelelser
    Nej det var du ikke. Han har spillet kanon i flere kampe nu. Men hans attitude bekymrer mig. I kampen mod brugge så vi igen hvordan han skal provokere modstanderne, klappe dem på siden af hovedet osv. Så i andre situationen? Brugge spilleren slog faktisk ud efter zanka efterfølgende. Jeg ville ikke undre mig hvis zanka får flere røde kort i sæsonen. Han skal altså lære ikke at være så provokerende...
    Både enig og uenig - synes det er fint at han 'psyker' Castillo, og at fortælle ham at han skal lade være med at filme. Det påvirkede ham rimelig åbenlyst, og det er en del af spillet. Så bl.a. at Zanka var over at annerkende hans frispark på overlæggeren, så han er jo ikke komplet respektløs.

    Men han kan dog godt gå lidt over stregen, som f.eks. da han skubber en af Brugges spillere lidt unødvendigt hen i mod slutningen.

Side 3 af 3 FørsteFørste 123

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 76
    Sidste Meddelelse: 09.08.12, 23:24
  2. Svar: 44
    Sidste Meddelelse: 07.08.12, 15:39
  3. Optakt til Club Brugge-FCK
    By FCK4LIF3 in forum De korte linier
    Svar: 68
    Sidste Meddelelse: 18.12.08, 21:45
  4. Udebane tur til Club Brugge
    By Kaarelund in forum De korte linier
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 09.10.08, 08:56

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •