Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 16 til 22 af 22

Emner: Roskilde tæt på comeback mod FCK

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Roskilde tæt på comeback mod FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af scoring Se meddelelser
    Når man er professionel fodboldspiller, og spiller i Superligaen og tilmed også EL - så kan jeg godt forstå at det er svært at presse sig selv til det maksimale, når man allerede er foran 3-0 mod et skod hold, på en skod bane, på et skodstadion. Vi gjorde netop det at komme med 500 km/t i de første 20-25 minutter, så vi kunne få lukket den kamp hurtigst muligt..

    Seriøst Wonderboy, du får det til at lyde som om at den kamp afspejler FCK's nuværende niveau, is på. Sidder du også med de tanker, når vores reservehold spiller en halvskidt kamp, selvom vi måske endda har flere profiler med end vi havde i går.
    Når man får penge for noget gør man det ordenligt. - Men jeg forstår hvor du vil hen, og jeg er tildels enig med dig. Jeg synes dog at du glemmer en væsentlig pointe, nemlig at flere spillere fra i går har noget at bevise; Willand, Pelle, Lindbjerg, Claudemir, Delaney, CP, Toutouh, De Ridder, Brandur og Gislason (som jeg lige umiddelbart har været i periferien af holdet).
    Pokalkampene er vel netop den mulighed for at repræsentere førsteholdet der er hvis du ikke fast er starter i førsteholdstruppen, og deraf skal du bevise dit værd - "at gribe chancen".

    Mht. det generelle niveau pt. synes jeg ikke jeg går over stregen ved at sige vi ikke formår at gribe chancen i omstillingerne, vores boldomgang er simpelthen for sløv. Det er blevet lidt bedre på det sidste, men vi har stadig ikke et organiseret kontraspil klart når chancen byder sig. Vi har ikke nogen gode løb eller spilmønstre som vi for alvor gør os farlige i omstillingsspillet - nu smider jeg hovedet på blokken, men hvornår lavede vi (med førsteholdet) sidst et godt opspillet kontraangreb?
    Jeg ser kampen i går som et sted hvor man kan træne/afprøve nye elementer som kan gøre os bedre i superligaen, især når vi så hurtigt for muligheden igennem den hurtige 3-0 føring. Hvis man alligevel har tænkt sig at overlade spillet til modparten og sænke tempoet til U/19.

    Citat Oprindeligt indsendt af Kixsomanov Se meddelelser
    Jeg syntes bare du glemmer at det er en pokalkamp. Reelt har vi jo muligheden for at vinde 4,5 eller 6-0 men vi misser oplagte chancer, rammer overligger og så score Roskilde på en hjerneblødning af et straffe og et drop.
    Vi har ikke chancer til 6-0 når vi ikke score til 4-0 og 5-0. Vi havde chancer, og der kunne have været mål i flere omgange (ja, der var klasseforskel), men vi greb (igen) ikke chancen - selvom det ikke ville have gjort noget hvis vi havde kunne få åbnet lidt mere op for målformen (læs: Målscore 13-11). Vi faldt (igen) sammen og blev sløve. i stedet for at holde på bolden og ligge pres på dem, bliver vi trykket i bund efter 3-1 scoring, og vi formår ikke at skabe kontrastød der kunne fratage dem deres overmod.
    - Hvilket jeg synes er et generelt problem.

    Citat Oprindeligt indsendt af Kixsomanov Se meddelelser
    Præmissen om at reservehold fra de store skal køre mindre hold over i pokalen er altså ikke det der sker oftest. Jeg er med på at Midtjylland vinder 5-1 og Esbjerg 7-0 men som sagt kunne vi med lidt skarphed og uden hjerneblødninger været tæt på det samme.

    Ser man generelt på denne uge og superligahold og europa kan man jo se en tendens til at pokalkampe bare ikke er så nemme som vi fans ofte gør dem til, når man ser på sammenspillede dårligere topmotiverede hold, mod et tophold med reserver og måske en lidt mindre motivation.
    Vi stod overfor en dårlig modstander, derfor burde vi have vundet. Som jeg nævnte i sidste tidligere var det IKKE fordi vi mødte bunden af første division vi skulle have smadret dem, men fordi den modstander vi stod overfor spillede en dårlig kamp.
    Som nævnt til Scoring ovenfor kan jeg ikke se hvordan vi skulle have nogle problemer med motivation når så mange af de spillere der var på banen i går ikke er prioriteret i den stærke starte 11'er.

    Citat Oprindeligt indsendt af Kixsomanov Se meddelelser
    Brøndby vinder 3-1 mod Fremad Amager, AAB er i forlænget mod Vejle, Sønderjyske i straffe mod AGF, VEstsjælland vinder 3-2 over Svendborg etc. I europa er der spillet pokalfodbold i England hvor City taber til newcastle, Chelsea vinder 2-1 osv.

    Hvis vi ser på FCK separat har vi jo heller ikke tradition for storsejre i pokalen. Vi vandt 2 3-0 i efteråret 2012 eneste sejre over 1 mål sammen med en 4-2 over Hvidovre af de sidste 13 pokalkampe. Hvorfra forventningen så er i henhold til ovenstående at vi bør og skal køre mindre hold over kunne jeg godt tænke mig at vide.
    Brøndby er ikke et tophold, og de har ikke været et top hold i langtid efterhånden - deraf er vores ambitionsniveau for hvad standard er noget helt anderledes end deres. Men et dårligt resultat behøver ikke at afspejle kampen (spillet kunne godt have været udmærket, men marginaler var bare imod) - som jeg ikke har set.
    Det er egentlig også ligegyldigt selvom jeg godt kan forstå "underdog-teorien", faktum er bare at vi skal være bedre til at spille offensiv fodbold end hvad vi er. Til sammenligning med Europa hvor 1. og 2. division er fuldtidsprof spillere giver det mig ikke så meget - det var igen ikke så meget "bund hold fra første division" som et lorte hold der gør at jeg synes vi burde have spillet dem ud af banen i en sådan grad at vi mindst havde set et hattrick.

    Citat Oprindeligt indsendt af Kixsomanov Se meddelelser
    Min pointe er at man skal passe på med at forvente noget som helst angående spillet i pokalkampe, da vores hold på ingen måde er sammenspillet, men der hvor vi så dominerer hvilket vi også gjorde i går var ved at være bedre individuelt.
    Er det ikke et problem i sig selv, at man efter så dårligt spil og så tam en kamp som i går, som fan ikke synes at det er et problem holdet ikke gør det bedre? Specielt når man ser hvor svag modstanden var? Skal vi kunne sætte næsen op efter at gå efter det som giver os sejren når der var en så meget større buffet at tag fra?
    Vigtigst kan vi stille os tilfredse med (uden at kigge på Roskilde) hvor dårlige vi egentlig er med bolden? Et er når vi spiller mod superliga hold, fuldtidsprofessionelle spillere (minus Hobro) der kæmpe alt hvad de kan for at vinde, men et andet er når vi spiller overfor et dårligt hold som spiller dårlig fodbold og giver os ALLE muligheder for at køre dem over. - og vi ikke er istand til at omsætte det, med begrundelsen "vi har nok mål, vi behøver ikke flere" <- ER IKKE HVAD FAIRPLAY BETYDER.

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #17
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,623

    Re: Roskilde tæt på comeback mod FCK

    Velkommen til Stålebold, folk har fået hvad de har ønsket da de skreg på at få Ståle tilbage.

  4. #18
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,308

    Re: Roskilde tæt på comeback mod FCK

    Jeg er nu også temmelig skuffet over spillet efter vi kom foran, men så er det altså heller ikke værre.
    Du har ret i, at vi møder et hold der spillede dårligt. De stiller endda op med en taktik der åbner op for vores stærkeste kort og de brænder sig på det (de sagde det endda i tv, at planen var at backerne skulle have bolden, men man ville prøve at holde dem fra baglinien).
    Men når man er foran 3-0 mod et hold der spiller dårligt, hvor meget skal man så investere i sådan en kamp? Skal man virkelig presse sig selv 100% og smadre igennem og risikere skader og træthed?
    Jeg er skuffet over, at vi tillader et så dårligt hold at få liv i kampen ved at forære dem to mål og sænke tempoet så gevaldigt at også de kan være med og det var lige i overkantanten at de tog forskud på fyraftenen efter 20 minutters tid, men jeg er nu ikke oppe og ringe over det. Personligt havde jeg nok ikke forventet andet.
    Man skal også huske at pokalturneringer også har sit eget liv. Man ser nu engang at små skodhold kan slå de store hold ud. I Superligaen finder vi endda Hobro der vel beviser at vilje kan gøre meget.

    Men jeg forstår udmærket godt skuffelsen og jeg havde da også set at vi havde knust dem og for alvor fået gang i målscoringen, men man skal også være pragmatisk en gang imellem - også selvom man er professionel fodboldspiller og får en god hyre. Så selvom jeg er skuffet, så kan jeg godt se logikken i, at spillerne prøver at undgå skader og overbelastning og jeg kan også sagtens forstå, at vores to backer blev skiftet ud også selvom de gjorde rigtig ondt på Roskilde.

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #19
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    1,119

    Re: Roskilde tæt på comeback mod FCK

    Med vores nuværende program og situation in mente, synes jeg kampen var en der skulle overstås (men selvfølgelig vindes) med brug af så få resourcer som muligt.

    Det mål var opfyldt efter et kvarters tid, og hvad der så sker derefter viser vel bare, at vi har endnu længere vej til, at blive sammenspillet i bredden, end sammenhængende i offensiven i stærkeste opstilling.

    Det havde da været fedest, hvis vi med en "tynd" besætning havde tværet dem ud i hele kampen, men der er jeg i hvert fald personligt afklaret med, at vi som helhed ikke har det niveau endnu, og jeg synes Wonderboy maler fanden på væggen.

    Når jeg tænker nærmere over det, vil jeg faktisk gerne trække "proceskortet" - i det lys synes jeg det var at forvente, og det overraskede mig egentlig gevaldigt, at vi var foran med tre, da jeg fik zappet ind på kampen en halv time inde.

    Zoomer man lidt ud, kan man så overveje om pokalen betyder mere for de andre, end den gør for os. Vores 10/11-hold (i pokalversion) funklede heller ikke just mod Horsens dengang i Parken...

  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #20
    Tilmeldingsdato
    Oct 2010
    Indlæg
    193

    Re: Roskilde tæt på comeback mod FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af Wonderboy Se meddelelser
    Mht. det generelle niveau pt. synes jeg ikke jeg går over stregen ved at sige vi ikke formår at gribe chancen i omstillingerne, vores boldomgang er simpelthen for sløv. Det er blevet lidt bedre på det sidste, men vi har stadig ikke et organiseret kontraspil klart når chancen byder sig. Vi har ikke nogen gode løb eller spilmønstre som vi for alvor gør os farlige i omstillingsspillet - nu smider jeg hovedet på blokken, men hvornår lavede vi (med førsteholdet) sidst et godt opspillet kontraangreb?
    Jeg ser kampen i går som et sted hvor man kan træne/afprøve nye elementer som kan gøre os bedre i superligaen, især når vi så hurtigt for muligheden igennem den hurtige 3-0 føring. Hvis man alligevel har tænkt sig at overlade spillet til modparten og sænke tempoet til U/19.
    Målet mod brøndby kom på en omstilling efter en brøndby-dødbold. Bolden bliver clearet, Bashkim header den til Amankwaa og via Kačaniklić og Bengtsson bliver den igen spillet til Bashkim som sparker den i det korte hjørne. Det var et ret velspillet kontraangreb med hurtige, præcise og fremadrettede afleveringer som viser kvaliteten i vores venstreside.

  9. De følgende 3 brugere er enige:

  10. #21
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Roskilde tæt på comeback mod FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af Søndergaard Se meddelelser
    Målet mod brøndby kom på en omstilling efter en brøndby-dødbold. Bolden bliver clearet, Bashkim header den til Amankwaa og via Kačaniklić og Bengtsson bliver den igen spillet til Bashkim som sparker den i det korte hjørne. Det var et ret velspillet kontraangreb med hurtige, præcise og fremadrettede afleveringer som viser kvaliteten i vores venstreside.
    I så fald er det 7 kampe siden (8 inkl. selve kampen).

  11. #22
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,308

    Re: Roskilde tæt på comeback mod FCK

    Jeg synes nu at målet til 2-0 mod Hobro også kom på en omstilling.

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Får Allbäck sit comeback i morgen?
    By DaneX in forum De korte linier
    Svar: 10
    Sidste Meddelelse: 09.04.07, 19:00
  2. Joni Mitchell gør comeback!!
    By zebos in forum Kultur
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 11.01.07, 23:37
  3. Comeback på Rust iaften den 16/2 kl.22.
    By zebos in forum Kultur
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 09.02.06, 16:34
  4. Vildeste comeback...
    By FCKrogh in forum De korte linier
    Svar: 30
    Sidste Meddelelse: 27.05.05, 01:17
  5. Tobiasen gør comeback mod Viborg...
    By Lion King in forum De korte linier
    Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 24.10.04, 15:00

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •