Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 39

Emner: Hypotetisk debat: Hvis Ståle skulle blive fyret, vil jeg gerne se HAM som træner

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Hypotetisk debat: Hvis Ståle skulle blive fyret, vil jeg gerne se HAM som træner

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg tror nu ikke, at det er taktikken, men blot en forholdsvis normal reaktion, når man er foran. Jeg kan i hvert fald ikke huske Ståle stå og dirigere et hold tilbage for at forsvare en føring bortset fra måske de sidste få minutter i en kamp.
    Endvidere har vi vel i år vundet flere store sejre, hvor der er blevet mast på fremfor forsvaret end nogensinde før.
    Forøvrigt så vi jo også FCN, BIF ja stort set alle hold stille sig ned, da de kom foran mod os.



    Her er jeg direkte uenig. Vi har ofte et genpres de første 5-6 sekunder efter et boldtab, men derefter stiller vi os ned i kæderne.



    Jeg er enig i betragtningen mht talkombination, men det med at Ståle ikke spiller offensivt er imo noget vrøvl. Jeg kan simpelthen ikke forstå den betragtning. Vi er et af de få hold i landet som rent faktisk har to angribere, vi har to offensive kanter og vi har landets to mest offensive backs. Samtidig har vi tidligere set bl.a. Delaney komme i feltet konstant. Jeg er med på, at det offensive spil har været rimelig ynkeligt i år. Men hvor er det i taktikken, at det ikke er offensivt?



    Det kan det sikkert godt. Ligesom det er lykkedes Ståle i langt det meste af hans karriere her.
    Jeg vil være enig i at være uenig.

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    May 2004
    Indlæg
    111

    Re: Hypotetisk debat: Hvis Ståle skulle blive fyret, vil jeg gerne se HAM som træner

    Thomas Christiansen er lige fyret i Leeds. Vil egentlig helst have en ny træner med et større CV (i Roy Hodgson klassen), men han spiller offensivt og dynamisk. Måske med en Allback som assistent? Forslag? Vi må hjælpe Holmstrøm lidt...
    FORZA L'EQUIPE FC

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #18
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Hypotetisk debat: Hvis Ståle skulle blive fyret, vil jeg gerne se HAM som træner

    Jeg stemmer for, Kasper Hjulmand eller Frank De Boer

  6. De følgende 9 brugere er enige:

  7. #19
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    1,315

    Re: Hypotetisk debat: Hvis Ståle skulle blive fyret, vil jeg gerne se HAM som træner

    Franz Beckenbauer eller Pele.

  8. De følgende 4 brugere er enige:

  9. #20
    Tilmeldingsdato
    May 2004
    Indlæg
    111

    Re: Hypotetisk debat: Hvis Ståle skulle blive fyret, vil jeg gerne se HAM som træner

    Ja Hjulmand er et godt bud. Tror bare der skal meget til før FCN slipper ham. Kan desuden være lidt bekymret over den naive CL kampagne han havde med FCN.

    Andre gode forslag?
    FORZA L'EQUIPE FC

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #21
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Hypotetisk debat: Hvis Ståle skulle blive fyret, vil jeg gerne se HAM som træner

    Jeg vil hellere se klamme BØF vinde the Double og kvalificere sig til CL end at lade den bedrevidende selvforherligende naive idiot til Kasper Hjulmand besudle trænersædet i FCK.

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #22
    Tilmeldingsdato
    Jul 2016
    Indlæg
    299

    Re: Hypotetisk debat: Hvis Ståle skulle blive fyret, vil jeg gerne se HAM som træner

    Citat Oprindeligt indsendt af phillipo Se meddelelser
    Jeg stemmer for, Kasper Hjulmand eller Frank De Boer
    Frank de Boer kunne være spændende, jeg tror desværre bare han er urealistisk

  14. De følgende 4 brugere er enige:

  15. #23
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    617

    Re: Hypotetisk debat: Hvis Ståle skulle blive fyret, vil jeg gerne se HAM som træner

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Jeg vil hellere se klamme BØF vinde the Double og kvalificere sig til CL end at lade den bedrevidende selvforherligende naive idiot til Kasper Hjulmand besudle trænersædet i FCK.
    Så hader man ikke Bif nok, det er tydeligt. Jeg kunne leve med Glen som træner, hvis det betød Bif aldrig vandt noget igen.


  16. #24
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,589

    Re: Hypotetisk debat: Hvis Ståle skulle blive fyret, vil jeg gerne se HAM som træner

    Citat Oprindeligt indsendt af Colsen Se meddelelser
    Så hader man ikke Bif nok, det er tydeligt. Jeg kunne leve med Glen som træner, hvis det betød Bif aldrig vandt noget igen.
    Jeg kunne leve med en livstidskontrakt til Zorninger hvis det betød Bøf forsvandt for altid.
    Alcohol gives you the ambition to do anything, while simultaneously taking away your ability to do so.
    Pabres's Avatar

  17. De følgende 5 brugere er enige:

  18. #25
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Hypotetisk debat: Hvis Ståle skulle blive fyret, vil jeg gerne se HAM som træner

    Pr. request fra skakten om hvorfor jeg mener, Hjulmand og FCK ville være et dårligt match:

    1) Spilfilosofi.
    FCK har en ambition om at spille med i europæiske gruppespil, og gerne gå videre fra dem. Det gør man ud fra en filosofi om en stærk kollektiv og veldefineret defensiv, man så arbejder ud fra. Altså at defensiven er fundamentet i spillet for at opnå resultatmæssig succes. Ikke ensbetydende med at man spiller defensivt, men at en stærk defensiv er fundamentet. Denne organisation har gjort, at FCK har været i stand til at slå hold, som har større budgetter.

    Hjulmands spilfilosofi er direkte modsat. At offensiven er fundamentet, og man arbejder ud fra det til at skabe defensiven. En sådan filosofi kan fungere i superligaen, fordi niveauet er forholdsvist begrænset, men kan ikke fungere i større kampe i Europa, medmindre man har et meget højt niveau (læs: stor pengepung, og større budget end et dansk hold kan have). Nok har han gjort sig erfaringer fra dengang FCN spillede Champions League, men filosofien er i bund og grund den samme. Altså samme filosofi, som gjorde FCN til det 3. dårligste forsvar nogensinde i Champions League i en gruppe, hvor mange hold var kendt for at parkere bussen. Og der er jeg måske lidt kedelig, men jeg vil hellere opleve en kedelig nullert, der giver point, end at se FCK tabe 2-5 i Parken mod et giftigt kontrahold i Europa League.

    2) Tiltrækning af større talenter.
    En type som Hjulmand vil få langt sværere ved at tiltrække store og talentfulde spillere som Amartey, Ludwig, Verbic, Santander osv., fordi en af grundene til at vi kan tiltrække dem på nuværende tidspunkt, er at vi kontinuerligt spiller med for alvor i Europa, vi opdrager dem til at kunne gebærde sig i en Top-5 liga, og vi kan sende dem afsted mod større ligaer og klubber. Under Hjulmand vil vi få sværere ved at havne i Europa kontinuerligt, og så har han ikke den rette støbning til at skabe den samme mentalitet i truppen, som kræves til at fungere i en af de store ligaer. Hvilket var en af årsagerne til at han blev fyret i Mainz, udover de dårlige resultater. At han ikke havde den rette støbning til at håndtere et resultatmæssigt pres, som der vil være i en klub som FCK. Og så er hans track record med at sende spillere succesfuldt videre til store ligaer ikke særligt imponerende. Så bliver det bare mindre interessant for talenter at komme til FCK.

    3) Typer spillere.
    Det er selvfølgelig en smagssag og gætværk, men den type spillere, som Hjulmand ynder at bruge, og som han nok vil hente, vil nok i høj grad forpeste det nuværende omklædningsrum, hvilket vil betyde at en meget stor del af den vil skulle udskiftes inden for forholdsvist kort tid. Og det bliver dyrt. Typer som Mtiliga, Marcondes, Mads Pedersen, Emre Mor osv. vil nemt kunne skabe ravage i stemningen blandt den nuværende trup, og vil nok heller ikke blive fanfavoritter lige foreløbig. Hjulmand har i høj grad været medvirkende til at definere den kultur, som gennemsyrer det nuværende FCN, og den kultur vil han naturligvis forsøge at implementere i FCK. Der passer den bare ikke ind.

    4) Personlighed
    Jeg tror personligt ikke, at Hjulmand vil kunne styre et omklædningsrum med mange etablerede stjerner. Jeg tror at han, ligesom Nilsson og CV vil miste omklædningsrummet i løbet af max. et år. Han fungerer bedst med mange unge spillere, og få etablerede ældre spillere. Det har været hans opskrift for succes i FCN.

    At jeg derudover synes, han virker meget selvhøjtidelig, bedrevidende og lidt for meget "ananas i egen juice" omkring sin fodboldfilosofi, samtidig med han lader til at besidde en falsk beskedenhed, gør at jeg ikke har megen tillid til ham som menneske, og derfor slet ikke har lyst til at se ham på trænerbænken i FCK.

    Så begrundelsen for den noget bombastiske udtalelse: At se BØF vinde the Double og kvalificere sig til CL vil gøre ondt i 2 år tilsammen. At opleve Hjulmand smadre kulturen i FCK vil gøre ondt i meget længere tid, fordi man derefter skal bruge lang tid på at reparere skaderne efter en skrækkelig deroute, hvor vi kyler arvesølvet ud af vinduet.
    Sidst redigeret af Kiwi : 05.02.18 kl. 12:59

  19. De følgende 10 brugere er enige:

  20. #26
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    457

    Re: Hypotetisk debat: Hvis Ståle skulle blive fyret, vil jeg gerne se HAM som træner

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Jeg vil hellere se klamme BØF vinde the Double og kvalificere sig til CL end at lade den bedrevidende selvforherligende naive idiot til Kasper Hjulmand besudle trænersædet i FCK.
    Ville sgu hellere have Kasper Hjulmand eller Zorniger som træner hvis det betød at den lorte klub aldrig nogensinde vandt noget som helst igen altså.

  21. #27
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,589

    Re: Hypotetisk debat: Hvis Ståle skulle blive fyret, vil jeg gerne se HAM som træner

    Kig to indlæg op ;-)
    Alcohol gives you the ambition to do anything, while simultaneously taking away your ability to do so.
    Pabres's Avatar

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #28
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    457

    Re: Hypotetisk debat: Hvis Ståle skulle blive fyret, vil jeg gerne se HAM som træner

    Citat Oprindeligt indsendt af Pabres Se meddelelser
    Kig to indlæg op ;-)
    Jaa okay :)
    Næsten det samme, dog ville jeg også kunne leve med hvis de decideret forsvandt ja :D

  24. #29
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    617

    Re: Hypotetisk debat: Hvis Ståle skulle blive fyret, vil jeg gerne se HAM som træner

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Pr. request fra skakten om hvorfor jeg mener, Hjulmand og FCK ville være et dårligt match:

    1) Spilfilosofi.
    FCK har en ambition om at spille med i europæiske gruppespil, og gerne gå videre fra dem. Det gør man ud fra en filosofi om en stærk kollektiv og veldefineret defensiv, man så arbejder ud fra. Altså at defensiven er fundamentet i spillet for at opnå resultatmæssig succes. Ikke ensbetydende med at man spiller defensivt, men at en stærk defensiv er fundamentet. Denne organisation har gjort, at FCK har været i stand til at slå hold, som har større budgetter.

    Hjulmands spilfilosofi er direkte modsat. At offensiven er fundamentet, og man arbejder ud fra det til at skabe defensiven. En sådan filosofi kan fungere i superligaen, fordi niveauet er forholdsvist begrænset, men kan ikke fungere i større kampe i Europa, medmindre man har et meget højt niveau (læs: stor pengepung, og større budget end et dansk hold kan have). Nok har han gjort sig erfaringer fra dengang FCN spillede Champions League, men filosofien er i bund og grund den samme. Altså samme filosofi, som gjorde FCN til det 3. dårligste forsvar nogensinde i Champions League i en gruppe, hvor mange hold var kendt for at parkere bussen. Og der er jeg måske lidt kedelig, men jeg vil hellere opleve en kedelig nullert, der giver point, end at se FCK tabe 2-5 i Parken mod et giftigt kontrahold i Europa League.

    2) Tiltrækning af større talenter.
    En type som Hjulmand vil få langt sværere ved at tiltrække store og talentfulde spillere som Amartey, Ludwig, Verbic, Santander osv., fordi en af grundene til at vi kan tiltrække dem på nuværende tidspunkt, er at vi kontinuerligt spiller med for alvor i Europa, vi opdrager dem til at kunne gebærde sig i en Top-5 liga, og vi kan sende dem afsted mod større ligaer og klubber. Under Hjulmand vil vi få sværere ved at havne i Europa kontinuerligt, og så har han ikke den rette støbning til at skabe den samme mentalitet i truppen, som kræves til at fungere i en af de store ligaer. Hvilket var en af årsagerne til at han blev fyret i Mainz, udover de dårlige resultater. At han ikke havde den rette støbning til at håndtere et resultatmæssigt pres, som der vil være i en klub som FCK. Og så er hans track record med at sende spillere succesfuldt videre til store ligaer ikke særligt imponerende. Så bliver det bare mindre interessant for talenter at komme til FCK.

    3) Typer spillere.
    Det er selvfølgelig en smagssag og gætværk, men den type spillere, som Hjulmand ynder at bruge, og som han nok vil hente, vil nok i høj grad forpeste det nuværende omklædningsrum, hvilket vil betyde at en meget stor del af den vil skulle udskiftes inden for forholdsvist kort tid. Og det bliver dyrt. Typer som Mtiliga, Marcondes, Mads Pedersen, Emre Mor osv. vil nemt kunne skabe ravage i stemningen blandt den nuværende trup, og vil nok heller ikke blive fanfavoritter lige foreløbig. Hjulmand har i høj grad været medvirkende til at definere den kultur, som gennemsyrer det nuværende FCN, og den kultur vil han naturligvis forsøge at implementere i FCK. Der passer den bare ikke ind.

    4) Personlighed
    Jeg tror personligt ikke, at Hjulmand vil kunne styre et omklædningsrum med mange etablerede stjerner. Jeg tror at han, ligesom Nilsson og CV vil miste omklædningsrummet i løbet af max. et år. Han fungerer bedst med mange unge spillere, og få etablerede ældre spillere. Det har været hans opskrift for succes i FCN.

    At jeg derudover synes, han virker meget selvhøjtidelig, bedrevidende og lidt for meget "ananas i egen juice" omkring sin fodboldfilosofi, samtidig med han lader til at besidde en falsk beskedenhed, gør at jeg ikke har megen tillid til ham som menneske, og derfor slet ikke har lyst til at se ham på trænerbænken i FCK.

    Så begrundelsen for den noget bombastiske udtalelse: At se BØF vinde the Double og kvalificere sig til CL vil gøre ondt i 2 år tilsammen. At opleve Hjulmand smadre kulturen i FCK vil gøre ondt i meget længere tid, fordi man derefter skal bruge lang tid på at reparere skaderne efter en skrækkelig deroute, hvor vi kyler arvesølvet ud af vinduet.
    Hjulmand er ikke nødvendigvis min favorit, men jeg synes han gør det fantastisk i FCN.

    1. Spilfilosofi
    Forskellen på de to er primært, at Hjulmand er pragmatisk og har løbende ændret talkombinationerne. I starten sværgede han til en firebackkæde(som FCK), men har siden ændret det til en trebackkæde.I den periode havde de superligaens bedste forsvar. En ting, som de dog har til fælles er, at de er meget zoneorienteret. Gad vide hvordan Hulmands offensive tilgang vile fungere med bedre spillere. Det er i hvert fald en ting jeg savner hos Ståle p.t. Hvad er det offensive koncept? Det er forøvrigt vel heller ikke tilfældigt, at Ståle to gange har prøvet at hente Hjulmand til FCK.

    2. Her gætter du så bare "Under Hjulmand vil vi få sværere ved at havne i Europa kontinuerligt". Hvor ved du det fra? Og så det med at tiltrække spillere. Tror godt du kan have en pointe der lige nu, men kommer vi ikke i Europa et stykke tid, så får vi det samme problem.
    Du taler også om at sende spillere videre. Emre Mor, Lobotka, Ingvartsen, Okore, Bjelland, Uffe Bech, Adu, AC og seneste Marcondes. I sidste tranfervindue sagde de nej tak til at sælge Bartolec og Mads Pedersen. Kan godt være du ikke synes det er imponerende, men det synes jeg det er.

    3.Du har fuldstændig ret, det er en smagssag og gætværk. Kender en del fra andre klubber, som siger nogenlunde det samme om Zanka, Ankersen og Kvist. Den kultur der er i FCN er en enorm vinderkultur, og en villighed til f.eks at træne. F.eks bruger de rigtig meget tid på at udvikle individuelle færdigheder, og alle spillere i førsteholdstruppen deltager også i løbet af sæsonen i træninger med deres u-hold.

    4. Her synes jeg du fejler lidt og ikke kan din historik. Det er rigtigt, at FCN i hans anden periode er bygget op om primært unge spillere, men holdet der vandt DM havde en del spillere, som ikke var unge i nøgleroller(Stokholm, Parkhurst, Kildentoft, Lorentzen, Bechmann, Søren C, Jesper Hansen, Tobias Mikkelsen)

    De sidste punkter omkring hans personlighed kan jeg godt følge dig i, men at tror Hjulmand ville smadre kulturen i FCK er jeg lodret uenig i. Han er tværtimod en type, som er god til at opbygge en træningskultur og et udviklingsmiljø. Noget jeg savner lidt pt.
    Sidst redigeret af Colsen : 05.02.18 kl. 13:55


  25. #30
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    521

    Re: Hypotetisk debat: Hvis Ståle skulle blive fyret, vil jeg gerne se HAM som træner

    Jeg tror også, at Hjulmand kunne være en god løsning.
    Han har en coaching-stil, som træner. Det er lidt det samme som Ståle praktiserer. Det kan jeg godt lide, da det skaber ro. En ro, som er nødvendig når man er træner i FCK. Det er en stor opgave, så profilen skal kunne bære det pres - og ansvar - udadtil, som det kræver at være i en klub, som slår sig op som værende "positiv arrogant" (hvilket vi vel alle elsker og gerne vil bevare).

    Næst, så er det sværeste i fodbolden at kunne nedbryde defensiven (som er det letteste). Sådan er det også i Forsvaret, hvor et forsvar er lettest end et angreb. Hjulmand har netop sine forcer i det offensive. Ikke i det defensive.

    Men, jeg er ikke for at vi går af med Ståle. Gør vi, så håber jeg på, at vi kan tiltrække en type som Ståle igen. En vinder, som kan pille presset af med stor karisma, intelligente bemærkninger, herunder humoristisk afvæbning af journalister, modstandere m.m., samt en type, som kan være i klubben i mange år.

    Spændende kunne det være med en udenlandsk profil, men jeg kan ikke afdække hvem der kunne være interessant endsige interesseret.
    ["...det er jo FCK, det er ikke en eller anden lille ubetydelig klub..." - Kris Stadsgaard]

    "Martin Retov er ikke nogen ledertype, og det bliver han aldrig. Du kan ikke gøre en Skoda til en Mercedes". Citat: Ole Mørk

  26. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Nådada! DBU vil gerne blive ved med at bruge Parken...
    By -smølle in forum De korte linier
    Svar: 19
    Sidste Meddelelse: 12.03.05, 12:07
  2. Hvad skulle DU have for at blive Brøndbyfan?
    By -smølle in forum Diverse
    Svar: 19
    Sidste Meddelelse: 17.10.04, 19:18
  3. Svar: 25
    Sidste Meddelelse: 25.08.04, 22:48

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •