Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 39

Emner: Hypotetisk debat: Hvis Ståle skulle blive fyret, vil jeg gerne se HAM som træner

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Dec 2013
    Indlæg
    325

    Hypotetisk debat: Hvis Ståle skulle blive fyret, vil jeg gerne se HAM som træner

    Lad mig starte med at fastslå, at jeg ikke ønsker Ståle fyret. Jeg har været hamrende skuffet over udviklingen i denne sæson, ligesom mange af jer andre, men jeg tror og håber, at det bliver bedre på den anden side af vinterpausen. Til gengæld synes jeg, at det er interessant at starte en diskussion omkring hvem man, i tilfældet at Ståle fyres, ellers kunne ønske sig som manager. Eller om man i så fald ønsker en træner OG en sportsdirektør.

    Jeg kan starte med at sige, at såfremt Ståle blev fyret, da så jeg gerne Colin Todd i klubben. Manden har den der badass engelske karisma over sig, og så har han skaffet yderst fornuftige resultater med Randers, som endda også tjener penge uden at skulle gå tiggergang som vi ser i BIF og AaB.

    Alternativt kunne det være interessant med Marcus Allback, som på nuværende tidspunkt er assistenttræner for det svenske landshold.

    Hvem ser I som en potentiel mulighed på træner/managerposten? Og evt. rollen som sportsdirektør? Forklar gerne hvorfor.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Hypotetisk debat: Hvis Ståle skulle blive fyret, vil jeg gerne se HAM som træner

    Spændende, men jeg synes det er rigtig svært at skulle udnævne en mulig træner/manager. Dem i Superligaen har ikke alverdens erfaring med topklubber og slet ikke i managerrollen.
    Dertil skal man også gøre sig klart, om man ønsker at ændre spillestil (som vist nok er rettesnor igennem alle klubbens hold) eller om man vil finde en træner der kører samme format.
    Umiddelbart så tror jeg at Colin Todd står får tonserfodbold, så der takker jeg nej. Allback er uprøvet (men ikke nødvendigvis dårlig af den grund, jeg kan bare ikke vurdere ham) og så vil jeg hellere have hans chef Erik Hamren og selvom det virker urealistisk, så tror jeg nu godt vi kan friste ham økonomisk.

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    423

    Re: Hypotetisk debat: Hvis Ståle skulle blive fyret, vil jeg gerne se HAM som træner

    Jeg tror at man holder et godt øje med denne smukke mand, har han nogle gode år i Norge, kan jeg godt se ham som Staales afløser. Men nok først om et par år.

    5630769-david-nielsen.jpg

    Så kunne Frankie boy være sportschef


  5. De følgende 3 brugere er enige:

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,762

    Re: Hypotetisk debat: Hvis Ståle skulle blive fyret, vil jeg gerne se HAM som træner

    Henning Berg skaber nogle ret flotte resultater med Legia Warszawa, og skulle vist også spille 4-4-2. Men at droppe en skaldet nordmand for en anden, virker måske lidt urealistisk.

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    36

    Re: Hypotetisk debat: Hvis Ståle skulle blive fyret, vil jeg gerne se HAM som træner

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Spændende, men jeg synes det er rigtig svært at skulle udnævne en mulig træner/manager. Dem i Superligaen har ikke alverdens erfaring med topklubber og slet ikke i managerrollen.
    Dertil skal man også gøre sig klart, om man ønsker at ændre spillestil (som vist nok er rettesnor igennem alle klubbens hold) eller om man vil finde en træner der kører samme format.
    Umiddelbart så tror jeg at Colin Todd står får tonserfodbold, så der takker jeg nej. Allback er uprøvet (men ikke nødvendigvis dårlig af den grund, jeg kan bare ikke vurdere ham) og så vil jeg hellere have hans chef Erik Hamren og selvom det virker urealistisk, så tror jeg nu godt vi kan friste ham økonomisk.
    Har vi en spillestil?

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Hypotetisk debat: Hvis Ståle skulle blive fyret, vil jeg gerne se HAM som træner

    Citat Oprindeligt indsendt af Brylle Se meddelelser
    Har vi en spillestil?
    Ja. Helt generelt så er det 4-4-2, zoneopdækning, forsøge at være i boldbesiddelse, overlappende backs, tålmodigt opspil, "mobile" kantspillere og der er sikkert mere jeg har glemt.
    At spillestilen ikke giver pote for tiden er en anden ting.

  10. De følgende 5 brugere er enige:

  11. #7
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    885

    Re: Hypotetisk debat: Hvis Ståle skulle blive fyret, vil jeg gerne se HAM som træner

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Spændende, men jeg synes det er rigtig svært at skulle udnævne en mulig træner/manager. Dem i Superligaen har ikke alverdens erfaring med topklubber og slet ikke i managerrollen.
    Dertil skal man også gøre sig klart, om man ønsker at ændre spillestil (som vist nok er rettesnor igennem alle klubbens hold) eller om man vil finde en træner der kører samme format.
    Umiddelbart så tror jeg at Colin Todd står får tonserfodbold, så der takker jeg nej. Allback er uprøvet (men ikke nødvendigvis dårlig af den grund, jeg kan bare ikke vurdere ham) og så vil jeg hellere have hans chef Erik Hamren og selvom det virker urealistisk, så tror jeg nu godt vi kan friste ham økonomisk.
    Mht. Colin Todd er jeg til dels enig, men hans tonserfodbold kunne vel også skyldes de spillere han har til rådighed, men som han til gengæld er god til at få max ud af. Kunne være interessant at se hvad han kunne få ud af et teknisk bedre hold - men det ville være et sats. Dog er han nok det bedste bud af de hjemlige trænere. Glen Riddersholm er et andet bud, men jeg kan bare ikke snuppe ham.

    Skulle der endelig ske noget på trænerfronten skulle det være, at vi hyrede en angrebstræner - hørte i en tv debat at de 3 mest scorende hold i Superligaen alle havde en sådan. En sidegevinst ville være at Ståle ville blive aflastet yderligere
    / Erik B.

    DOBBELT Latté, om jeg må be'

  12. De følgende 4 brugere er enige:

  13. #8
    Tilmeldingsdato
    Dec 2013
    Indlæg
    325

    Re: Hypotetisk debat: Hvis Ståle skulle blive fyret, vil jeg gerne se HAM som træner

    Jeg synes fortsat vi skal beholde Ståle, men når tiden kommer, ville det være interessant at se cheftræneren for Östersunds, Graham Potter, i FCK.

    Han overtog Östersunds tilbage i 2010, mens de spillede 4. division i Sverige. Oprykkede til Allsvenskan efter 5 år (2015), og spiller nu europæisk med dem, efter de blandt andet slog Galatasaray og PAOK ud i kvalifikationen, og fik 11 point i deres EL gruppe. De har trukket Arsenal i 1/16-finalen, som nok bliver endestationen.

    Det er ekstremt flotte resultater, den mand har udrettet, så ham er jeg meget interesseret i. Hvis han da overhovedet er inden for vores rækkevidde.
    Vil altid elske Ståle

  14. De følgende 4 brugere er enige:

  15. #9
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Hypotetisk debat: Hvis Ståle skulle blive fyret, vil jeg gerne se HAM som træner

    Jeg så gerne en Kasper Hjulmand, Frank De Boer eller lign. træner der praktisere små hurtige kombinationer helt nede fra målmanden og spiller med fart med og uden bold langs græsset. En træner/manager der tænker at forsvaret er de første angribere og ikke en der tænker angriberne er de første forsvarsspillere...

  16. De følgende 4 brugere er enige:

  17. #10
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,622

    Re: Hypotetisk debat: Hvis Ståle skulle blive fyret, vil jeg gerne se HAM som træner

    Så gerne Hjulmand, eller anden træner med lignede spil med bold, som Phillipo er inde på evt. De Boer.
    En der faktisk øver den offensive spillestil, frem for at stå godt i zonerne.
    En der tør sige det bedste forsvar er et angreb.

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #11
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    558

    Re: Hypotetisk debat: Hvis Ståle skulle blive fyret, vil jeg gerne se HAM som træner

    CV, bare fordi jeg helst så dette mesterskab ende i Nordsjælland.

  20. De følgende 3 brugere er enige:

  21. #12
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    754

    Re: Hypotetisk debat: Hvis Ståle skulle blive fyret, vil jeg gerne se HAM som træner

    Hvad iøvrigt med englænderen fra Osterssund?
    Så kan vi også hente en skaldet nordmand til midten, et kæmpe negerskur og et gigantisk midtbanetalent. Så er 00/01 sæsonens præmisser næsten genskabt.

  22. #13
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Hypotetisk debat: Hvis Ståle skulle blive fyret, vil jeg gerne se HAM som træner

    Citat Oprindeligt indsendt af phillipo Se meddelelser
    En træner/manager der tænker at forsvaret er de første angribere og ikke en der tænker angriberne er de første forsvarsspillere...
    Mon ikke alle trænere tænker sådan? Vores forsvarere forsøger jo også at spille bolden frem når de kan, ligesom FCNs angribere (oftest kun EN når de forsvarer) også har defensive pligter.

    Anyway, jeg vil have en træner, som står for en stil der kan vinde kampe for et dansk hold med et dansk budget i Europa. Det hjælper ikke meget, hvis vi spiller forrygende kombinationsspil i superligaen, men ikke kan præstere internationalt, fordi vi bliver most. Kan Hjulmand det (der er ikke noget historisk som tyder på det), så skal han være meget velkommen. Han er vel også min favorit til at overtage pt, da jeg ikke kender alverdens andre trænere.

    Man kan være for eller imod Ståle (de fleste herinde er åbenlyst imod), men han har vist, hvordan et dansk hold igen og igen kan overpræstere i Europa, hvorfor jeg egentlig håber på mere af den stil. Og så kan det godt være, at man (bestemt ikke jeg) er træt af verdens kedeligste zone-spil, lange bolde yada yada yada, men det virker, og det er vigtigst for mig. Jeg mangler stadig at se et meget anerledes spillende dansk hold præstere internationalt de senere år, hvorfor jeg ikke kan lade være med at tvivle på både FCN's kombinationsspil eller BIFs kaosfodbold, og hvorvidt det er holdbart internationalt.

    Skal jeg endelig nævne et navn udover Hjulmand, så må det være Thomas Christiansen, hvis han nogensinde bliver fri på markedet igen. Han kunne præstere internationalt med Apoel, der har et hold ca. på vores niveau og og sikkert også ca. med vores budget.
    Alternativt kunne man prøve en yngre tysker, men det sker jo nok ikke, da man ikke må kopierere BIF. Graham Potter lyder spændende, men mon ikke han er for urutineret til det man søger. Og så ved jeg forøvrigt slet ikke, hvilken stil han spiller.

  23. De følgende 11 brugere er enige:

  24. #14
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Hypotetisk debat: Hvis Ståle skulle blive fyret, vil jeg gerne se HAM som træner

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Mon ikke alle trænere tænker sådan? Vores forsvarere forsøger jo også at spille bolden frem når de kan, ligesom FCNs angribere (oftest kun EN når de forsvarer) også har defensive pligter.
    Jeg tror at vores manager vægter den defensive del vigtigere end den offensive. hvor mange gange under Ståle har vi ikke set at vi presser og presser også score vi til 1-0 og trækker os tilbage for at forsvare de 3 point i stedet for at udnytte det massive momentum vi havde skabt. Sat på en spids!!!

    Vi har sjældent noget massivt genpres fordi vores spillere sprinter tilbage i deres zone for at stå godt

    Jeg er ligeglad talkombination som vores "kommende" træner/manager benytter, bare det er med en offensiv tankegang som jeg ikke mener at Ståle fremelsker på banen eller tribunen.

    Samt når jeg er på stadion eller ser København vil jeg have en sejr SAMT underholdes og mener at det er 2 str der godt kan fungere sammen.... Også med Hjulmand i Københavns varme sæde
    Sidst redigeret af phillipo : 11.12.17 kl. 17:51

  25. De følgende 2 brugere er enige:

  26. #15
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Hypotetisk debat: Hvis Ståle skulle blive fyret, vil jeg gerne se HAM som træner

    Citat Oprindeligt indsendt af phillipo Se meddelelser
    Jeg tror at vores manager vægter den defensive del vigtigere end den offensive. hvor mange gange under Ståle har vi ikke set at vi presser og presser også score vi til 1-0 og trækker os tilbage for at forsvare de 3 point i stedet for at udnytte det massive momentum vi havde skabt. Sat på en spids!!!
    Jeg tror nu ikke, at det er taktikken, men blot en forholdsvis normal reaktion, når man er foran. Jeg kan i hvert fald ikke huske Ståle stå og dirigere et hold tilbage for at forsvare en føring bortset fra måske de sidste få minutter i en kamp.
    Endvidere har vi vel i år vundet flere store sejre, hvor der er blevet mast på fremfor forsvaret end nogensinde før.
    Forøvrigt så vi jo også FCN, BIF ja stort set alle hold stille sig ned, da de kom foran mod os.

    Citat Oprindeligt indsendt af phillipo Se meddelelser
    Vi har sjældent noget massivt genpres fordi vores spillere sprinter tilbage i deres zone for at stå godt
    Her er jeg direkte uenig. Vi har ofte et genpres de første 5-6 sekunder efter et boldtab, men derefter stiller vi os ned i kæderne.

    Citat Oprindeligt indsendt af phillipo Se meddelelser
    Jeg er ligeglad talkombination som vores "kommende" træner/manager benytter, bare det er med en offensiv tankegang som jeg ikke mener at Ståle fremelsker på banen eller tribunen.
    Jeg er enig i betragtningen mht talkombination, men det med at Ståle ikke spiller offensivt er imo noget vrøvl. Jeg kan simpelthen ikke forstå den betragtning. Vi er et af de få hold i landet som rent faktisk har to angribere, vi har to offensive kanter og vi har landets to mest offensive backs. Samtidig har vi tidligere set bl.a. Delaney komme i feltet konstant. Jeg er med på, at det offensive spil har været rimelig ynkeligt i år. Men hvor er det i taktikken, at det ikke er offensivt?

    Citat Oprindeligt indsendt af phillipo Se meddelelser
    Samt når jeg er på stadion eller ser København vil jeg have en sejr SAMT underholdes og mener at det er 2 str der godt kan fungere sammen.... Også med Hjulmand i Københavns varme sæde
    Det kan det sikkert godt. Ligesom det er lykkedes Ståle i langt det meste af hans karriere her.

  27. De følgende 3 brugere er enige:

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Nådada! DBU vil gerne blive ved med at bruge Parken...
    By -smølle in forum De korte linier
    Svar: 19
    Sidste Meddelelse: 12.03.05, 12:07
  2. Hvad skulle DU have for at blive Brøndbyfan?
    By -smølle in forum Diverse
    Svar: 19
    Sidste Meddelelse: 17.10.04, 19:18
  3. Svar: 25
    Sidste Meddelelse: 25.08.04, 22:48

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •