Side 3 af 3 FørsteFørste 123
Viser resultater 31 til 39 af 39

Emner: Hypotetisk debat: Hvis Ståle skulle blive fyret, vil jeg gerne se HAM som træner

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Hypotetisk debat: Hvis Ståle skulle blive fyret, vil jeg gerne se HAM som træner

    Citat Oprindeligt indsendt af Colsen Se meddelelser
    1. Spilfilosofi
    Forskellen på de to er primært, at Hjulmand er pragmatisk og har løbende ændret talkombinationerne. I starten sværgede han til en firebackkæde(som FCK), men har siden ændret det til en trebackkæde.I den periode havde de superligaens bedste forsvar. En ting, som de dog har til fælles er, at de er meget zoneorienteret. Gad vide hvordan Hulmands offensive tilgang vile fungere med bedre spillere. Det er i hvert fald en ting jeg savner hos Ståle p.t. Hvad er det offensive koncept? Det er forøvrigt vel heller ikke tilfældigt, at Ståle to gange har prøvet at hente Hjulmand til FCK.
    Hvis vi antager, at FCN lavede deres systemskifte efter deres 4-3 nederlag til FCM, og vi tager hele perioden fra den kamp og frem til vinterpausen, så har vi i samme periode stadig lukket færre mål ind end FCN har (24 mod 22). Selv med vores såkaldte "æsler" i forsvaret. Og det er ikke fordi modstanderne kommer til markant flere afslutninger mod dem end mod os (2 skud mere indtil videre over hele sæsonen). Så der er jeg ikke synderligt imponeret, når deres gode periode er på niveau med vores historisk dårlige halvsæson. Jeg kan dog godt se, at Hjulmand som udgangspunkt virker til at have et bedre offensivt koncept, fordi han med kombinationsspillet hurtigere får modstanderen til at komme i defensiv ubalance, og dermed nemmere kommer til chancer. Her er det klart, at vi pt. er udfordret af at vores opspil kræver en ordentlig opspilsstation i form af en stor angriber, der kan holde på bolden/flække den videre. Vi kan ikke, som FCN, bare kombinere os hele vejen derop. Det er derfor, Ståle gerne ville have Hjulmand som assistenttræner, så han kunne udvikle videre på det offensive spil. Men som cheftræner? Nej.

    Citat Oprindeligt indsendt af Colsen Se meddelelser
    2. Her gætter du så bare "Under Hjulmand vil vi få sværere ved at havne i Europa kontinuerligt". Hvor ved du det fra? Og så det med at tiltrække spillere. Tror godt du kan have en pointe der lige nu, men kommer vi ikke i Europa et stykke tid, så får vi det samme problem.
    Jeg tror ikke, at Hjulmand ville kunne løfte opgaven at eksempelvis spille en kynisk udebanekamp, men være "for" offensiv, hvilket vil give en tur med kontrakæppen. Det har han bevist tidligere i ligaen, i europæiske kampe, og i Bundesligaen.

    Citat Oprindeligt indsendt af Colsen Se meddelelser
    Du taler også om at sende spillere videre. Emre Mor, Lobotka, Ingvartsen, Okore, Bjelland, Uffe Bech, Adu, AC og seneste Marcondes. I sidste tranfervindue sagde de nej tak til at sælge Bartolec og Mads Pedersen. Kan godt være du ikke synes det er imponerende, men det synes jeg det er.
    Det er da pæne salg. Men udover Emre Mor salget falder jeg på ingen måde bagover, når jeg læser destinationerne, de er solgt til. Der synes jeg de destinationer, vi sender vores spillere til, er et niveau over.

    Citat Oprindeligt indsendt af Colsen Se meddelelser
    3.Du har fuldstændig ret, det er en smagssag og gætværk. Kender en del fra andre klubber, som siger nogenlunde det samme om Zanka, Ankersen og Kvist. Den kultur der er i FCN er en enorm vinderkultur, og en villighed til f.eks at træne. F.eks bruger de rigtig meget tid på at udvikle individuelle færdigheder, og alle spillere i førsteholdstruppen deltager også i løbet af sæsonen i træninger med deres u-hold.
    Jeg anfægter på ingen måde deres fodboldmæssige kvaliteter, det er deres personlighed, jeg (og mange andre) har det svært med. Såvidt jeg husker, har vi ikke selv haft en spillertype, som bevidst går efter at fremprovokere et rødt kort hos modstanderen, som Marcondes og Mads Pedersen eksempelvis har gjort. Eller sat sig selv markant før holdet, som Mtiliga tidligere har gjort. Det handler ikke om vinderkultur, det handler om opdragelse og dannelse.

    Citat Oprindeligt indsendt af Colsen Se meddelelser
    4. Her synes jeg du fejler lidt og ikke kan din historik. Det er rigtigt, at FCN i hans anden periode er bygget op om primært unge spillere, men holdet der vandt DM havde en del spillere, som ikke var unge i nøgleroller(Stokholm, Parkhurst, Kildentoft, Lorentzen, Bechmann, Søren C, Jesper Hansen, Tobias Mikkelsen)
    Fair pointe.

    Citat Oprindeligt indsendt af Colsen Se meddelelser
    De sidste punkter omkring hans personlighed kan jeg godt følge dig i, men at tror Hjulmand ville smadre kulturen i FCK er jeg lodret uenig i. Han er tværtimod en type, som er god til at opbygge en træningskultur og et udviklingsmiljø. Noget jeg savner lidt pt.
    Jeg sætter bare kraftige spørgsmålstegn ved, hvorvidt den træningskultur vil passe med FCK-DNA'et, som er blevet veldefineret de sidste snart 20 år.

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #32
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Hypotetisk debat: Hvis Ståle skulle blive fyret, vil jeg gerne se HAM som træner

    Citat Oprindeligt indsendt af Colsen Se meddelelser
    Så hader man ikke Bif nok, det er tydeligt. Jeg kunne leve med Glen som træner, hvis det betød Bif aldrig vandt noget igen.
    Jeg blev inspireret, og spurgte mig selv om jeg havde en grænse.

    Det viste sig, at det havde jeg ikke.

    Med andre ord, Henrik Jensen som cheftræner - og Mike som første indkøb. Byttede det gerne for 20 års ekstra titeltørke for de gule.

    Så kan man vist alligevel godt leve med Hjulmand...

    Zan

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #33
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Hypotetisk debat: Hvis Ståle skulle blive fyret, vil jeg gerne se HAM som træner

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Jeg blev inspireret, og spurgte mig selv om jeg havde en grænse.

    Det viste sig, at det havde jeg ikke.

    Med andre ord, Henrik Jensen som cheftræner - og Mike som første indkøb. Byttede det gerne for 20 års ekstra titeltørke for de gule.

    Så kan man vist alligevel godt leve med Hjulmand...

    Zan
    Jep - så kunne man passende lave en Christian Andersen på farmand, og smide MikeMike på tribunen og rådne op i 5 år. Det er tribbel-win!

  6. #34
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Hypotetisk debat: Hvis Ståle skulle blive fyret, vil jeg gerne se HAM som træner

    Citat Oprindeligt indsendt af Rokie_Ijeh Se meddelelser
    Men, jeg er ikke for at vi går af med Ståle. Gør vi, så håber jeg på, at vi kan tiltrække en type som Ståle igen. En vinder, som kan pille presset af med stor karisma, intelligente bemærkninger, herunder humoristisk afvæbning af journalister, modstandere m.m., samt en type, som kan være i klubben i mange år.

    Spændende kunne det være med en udenlandsk profil, men jeg kan ikke afdække hvem der kunne være interessant endsige interesseret.
    Synes kun at Ståle viser humoristisk overskud når vi vinder. Når vi tabet snerre og vrisser han af alt og alle. Nogengange virker en presset Ståle som komiske Ali... Tror også at Jes M har snakket lidt med ham for nu er samtlige historier Ståle fortæller i pressen, det samme som vi skriver herinde. At det er en fiasko og spillet ikke er godt nok osv. Jeg håber virkelig at vi slutter sæsonen hæderligt af og at det kommer en ny træner/manager til som ikke er en Ståle klon men en der kan tage klubben i en mere seværdig retning både nationalt som internationalt. Om han så er dansk eller ej er ligegyldigt for mig.

  7. De følgende 5 brugere er enige:

  8. #35
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    617

    Re: Hypotetisk debat: Hvis Ståle skulle blive fyret, vil jeg gerne se HAM som træner

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Hvis vi antager, at FCN lavede deres systemskifte efter deres 4-3 nederlag til FCM, og vi tager hele perioden fra den kamp og frem til vinterpausen, så har vi i samme periode stadig lukket færre mål ind end FCN har (24 mod 22). Selv med vores såkaldte "æsler" i forsvaret. Og det er ikke fordi modstanderne kommer til markant flere afslutninger mod dem end mod os (2 skud mere indtil videre over hele sæsonen). Så der er jeg ikke synderligt imponeret, når deres gode periode er på niveau med vores historisk dårlige halvsæson. Jeg kan dog godt se, at Hjulmand som udgangspunkt virker til at have et bedre offensivt koncept, fordi han med kombinationsspillet hurtigere får modstanderen til at komme i defensiv ubalance, og dermed nemmere kommer til chancer. Her er det klart, at vi pt. er udfordret af at vores opspil kræver en ordentlig opspilsstation i form af en stor angriber, der kan holde på bolden/flække den videre. Vi kan ikke, som FCN, bare kombinere os hele vejen derop. Det er derfor, Ståle gerne ville have Hjulmand som assistenttræner, så han kunne udvikle videre på det offensive spil. Men som cheftræner? Nej.



    Jeg tror ikke, at Hjulmand ville kunne løfte opgaven at eksempelvis spille en kynisk udebanekamp, men være "for" offensiv, hvilket vil give en tur med kontrakæppen. Det har han bevist tidligere i ligaen, i europæiske kampe, og i Bundesligaen.



    Det er da pæne salg. Men udover Emre Mor salget falder jeg på ingen måde bagover, når jeg læser destinationerne, de er solgt til. Der synes jeg de destinationer, vi sender vores spillere til, er et niveau over.



    Jeg anfægter på ingen måde deres fodboldmæssige kvaliteter, det er deres personlighed, jeg (og mange andre) har det svært med. Såvidt jeg husker, har vi ikke selv haft en spillertype, som bevidst går efter at fremprovokere et rødt kort hos modstanderen, som Marcondes og Mads Pedersen eksempelvis har gjort. Eller sat sig selv markant før holdet, som Mtiliga tidligere har gjort. Det handler ikke om vinderkultur, det handler om opdragelse og dannelse.



    Fair pointe.



    Jeg sætter bare kraftige spørgsmålstegn ved, hvorvidt den træningskultur vil passe med FCK-DNA'et, som er blevet veldefineret de sidste snart 20 år.
    Nu påstod du at Hjulmand ikke kunne skabe et defensivt fundament, ikke et eller andet om hvad der er sket i år. Det kan Hjulmand godt, og det gjorde han fint i deres mesterskabssæson. Lad os holde fast i det. Men det er korrekt at FCN mindset og stil er mere fremadrettet, end den er defensivt orienteret.

    Du sagde også Hjulmand og FCN havde en dårlig track record med at sende spillere videre. I konkurrence med FCK blegner den måske, men vis mig lige en anden superligaklub, som bare kommer tæt på FCN og deres salg. Det er flot taget status og manglende europæiske succes i mente. Og så kan det godt være du ikke falder bagover. Desuden vil jeg vove den påstannd, at de minimum kunne sælge 3-4 spillere og få ganske fine beløb for dem her og nu, hvis det var det de ville.

    Så taler du om opdragelse og dannelse. Det kan være vi ikke har spillere, som Mini og Marcondes, men til gengæld har vi fået et hav af røde kort de sidste år, fordi vores spillere tænder af og laver dumme hævnakter. Jeg nævner i flæng Claudemir, Cornelius, Christian Poulsen, Amartey, Zanka, Peter Ankersen, Benjamin Verbic, Federico Santander og Jan Gregus. Så inden du sætter dig for godt til rette på den høje hest, burde vi/du måske kigge indad. Det er i hvert fald et punkt, som har irriteret mig længe.

    Jeg gentager lige mig selv til sidst. FCN har under Hjulmand opbygget en ekstrem seriøs og udviklende træningskultur, og jeg kan ikke se hvorfor den ikke skulle matche med FCK.
    Min pointe er sådan set bare. Du synes han er en nar, og det har jeg fuld forståelse for, men jeg synes alle de der sidegader du går opad er blinde.
    Sidst redigeret af Colsen : 05.02.18 kl. 18:50

  9. De følgende 12 brugere er enige:

  10. #36
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Hypotetisk debat: Hvis Ståle skulle blive fyret, vil jeg gerne se HAM som træner

    Citat Oprindeligt indsendt af Colsen Se meddelelser
    Nu påstod du at Hjulmand ikke kunne skabe et defensivt fundament, ikke et eller andet om hvad der er sket i år. Det kan Hjulmand godt, og det gjorde han fint i deres mesterskabssæson.
    Det var nu ikke helt det, jeg sagde. Jeg sagde, at hans defensiv fungerer fint i Superligaen, fordi niveauet er forholdsvist begrænset. Men at den knækker sammen i Europa.

    Citat Oprindeligt indsendt af Colsen Se meddelelser
    Du sagde også Hjulmand og FCN havde en dårlig track record med at sende spillere videre. I konkurrence med FCK blegner den måske, men vis mig lige en anden superligaklub, som bare kommer tæt på FCN og deres salg. Det er flot taget status og manglende europæiske succes i mente. Og så kan det godt være du ikke falder bagover. Desuden vil jeg vove den påstand, at de minimum kunne sælge 3-4 spillere og få ganske fine beløb for dem her og nu, hvis det var det de ville.
    FCM har gjort nogle gode salg på det seneste. Jeg vil ikke tage fra FCN, at de har lavet nogle gode handler ud fra deres status og manglende succes i Europa, men at vi kan hente spillere på højere hylder end størstedelen af de andre danske klubber skyldes netop, at vi også sender dem videre til top-5 ligaer eller deciderede storklubber i subtop-ligaer, såsom Dynamo Kiev, Feyenoord og Ajax. Jeg tror da gerne på, at de sagtens ville kunne få fine beløb for nogle af deres spillere, men det vil vi også kunne for nogle af vores.

    Citat Oprindeligt indsendt af Colsen Se meddelelser
    Så taler du om opdragelse og dannelse. Det kan være vi ikke har spillere, som Mini og Marcondes, men til gengæld har vi fået et hav af røde kort de sidste år, fordi vores spillere tænder af og laver dumme hævnakter. Jeg nævner i flæng Claudemir, Cornelius, Christian Poulsen, Amartey, Zanka, Peter Ankersen, Benjamin Verbic, Federico Santander og Jan Gregus. Så inden du sætter dig for godt til rette på den høje hest, burde vi/du måske kigge indad. Det er i hvert fald et punkt, som har irriteret mig længe.
    Du er ikke den eneste, som har været stærkt irriteret over de røde kort, du nævner. Både fordi det sælger holdet i den enkelte kamp, men også fordi det giver et dårligt indtryk som rollemodeller. Jeg mener dog ikke, vi i samme grad som FCN har eller har haft spillere, som decideret har gået efter at provokere modstandere til at få et rødt kort for en svinestreg, hvilket jeg forresten mener er ganske umoralsk. At vores spillere har reageret er hamrende dumt. Men en pæn andel af dem skyldtes netop, at eksempelvis de to FCN-spillere har ageret for at fremprovokere dem. Af de eksempler, du har nævnt, har netop de to FCN-spillere fremprovokeret 1/3 af dem. Det skal dog ikke forsvare, at vores spillere taber hovedet i de situationer.

    Citat Oprindeligt indsendt af Colsen Se meddelelser
    Jeg gentager lige mig selv til sidst. FCN har under Hjulmand opbygget en ekstrem seriøs og udviklende træningskultur, og jeg kan ikke se hvorfor den ikke skulle gå matche med FCK.
    At træningskulturen hos FCN er seriøs og udviklende er tydelig, qua hvilke spillere de har udviklet. Jeg mener bare ikke, den specifikke kultur vil passe i FCK, bl.a. fordi jeg mener hans spilfilosofi på mange områder er for forskellig fra FCK-DNA'et.

    Men jeg tror bare, vi ser en del af tingene på hver vores måde.
    Sidst redigeret af Kiwi : 05.02.18 kl. 19:05

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #37
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    617

    Re: Hypotetisk debat: Hvis Ståle skulle blive fyret, vil jeg gerne se HAM som træner

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Det var nu ikke helt det, jeg sagde. Jeg sagde, at hans defensiv fungerer fint i Superligaen, fordi niveauet er forholdsvist begrænset. Men at den knækker sammen i Europa.


    FCM har gjort nogle gode salg på det seneste. Jeg vil ikke tage fra FCN, at de har lavet nogle gode handler ud fra deres status og manglende succes i Europa, men at vi kan hente spillere på højere hylder end størstedelen af de andre danske klubber skyldes netop, at vi også sender dem videre til top-5 ligaer eller deciderede storklubber i subtop-ligaer, såsom Dynamo Kiev, Feyenoord og Ajax. Jeg tror da gerne på, at de sagtens ville kunne få fine beløb for nogle af deres spillere, men det vil vi også kunne for nogle af vores.



    Du er ikke den eneste, som har været stærkt irriteret over de røde kort, du nævner. Både fordi det sælger holdet i den enkelte kamp, men også fordi det giver et dårligt indtryk som rollemodeller. Jeg mener dog ikke, vi i samme grad som FCN har eller har haft spillere, som decideret har gået efter at provokere modstandere til at få et rødt kort for en svinestreg, hvilket jeg forresten mener er ganske umoralsk. At vores spillere har reageret er hamrende dumt. Men en pæn andel af dem skyldtes netop, at eksempelvis de to FCN-spillere har ageret for at fremprovokere dem. Af de eksempler, du har nævnt, har netop de to FCN-spillere fremprovokeret 1/3 af dem. Det skal dog ikke forsvare, at vores spillere taber hovedet i de situationer.


    At træningskulturen hos FCN er seriøs og udviklende er tydelig, qua hvilke spillere de har udviklet. Jeg mener bare ikke, den specifikke kultur vil passe i FCK.
    Ja, den knækkede sammen i CL(Juventus, Chelsea og Shakthar) og til året efter mod Zenit. Der er hvis du spørger mig en meget lille grundlag at vurdere det på, og i hvert fald et spinkelt grundlag at sige det kan han ikke.
    Nu nævner du selv Kijev, Ajax og Feyenoord. Så siger jeg Celta Vigo, Borussia Dortmund, Club Brugge og Aston Villa. Vel nogenlunde på samme niveau.

    Til sidst og det er måske det som adskiller dig og mig. Jeg ville elske, hvis vores spillere evnede at provokere modstanderne til fejl, som vi så kunne udnytte. I stedet for hopper vi så i alle deres fælder. Og det er vores spillere, som skulle være de rutineret og opdraget i en fantastisk træningskultur.

    Til sidst nævner du noget om den specifikke kultur. Ved du overhovedet hvad der kendetegner de to kulturer og om der er overhovedet er en forskel?

    Men som sagt fair nok vi ser forskelligt på ham, så jeg lukker også ned nu.
    Sidst redigeret af Colsen : 05.02.18 kl. 19:24

  13. De følgende 3 brugere er enige:

  14. #38
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Hypotetisk debat: Hvis Ståle skulle blive fyret, vil jeg gerne se HAM som træner

    Hjulmand ville selvfølgelig skulle tilpasse sig FCK, hvor kravene til titler og europæisk deltagelse kræver en mere resultatorienteret tilgang. Mon ikke han også ville have forståelse for dette. Opgaven i FCN er en anden, og den har han løst fremragende - over to omgange endda. Han har ligesom Ståle vist, at han er bedre end sine forgængere på posten. Det, synes jeg, er langt vigtigere end et svensk mesterskab eller tilsvarende ligegyldige bedrifter, som tidligere kunne bringe trænere i betragtning til cheftrænerjobbet i FCK.

  15. De følgende 9 brugere er enige:

  16. #39
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Hypotetisk debat: Hvis Ståle skulle blive fyret, vil jeg gerne se HAM som træner

    Hvad med ham her? Selvfølgelig mangler han erfaring som cheftræner fra et højere niveau, men han lader til at være ekstremt dedikeret og professionel. Selv om han ikke har den store cheftrænerefaring, har han trods alt arbejdet i Juve i flere år. Bliver spændende at se, hvad han kan drive det til med Vejle efter alt at dømme i Superligaen næste sæson. Efter en sæson eller to i Superligaen hos Vejle kunne han være et rigtig spændende emne.

  17. De følgende 3 brugere er enige:

Side 3 af 3 FørsteFørste 123

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Nådada! DBU vil gerne blive ved med at bruge Parken...
    By -smølle in forum De korte linier
    Svar: 19
    Sidste Meddelelse: 12.03.05, 12:07
  2. Hvad skulle DU have for at blive Brøndbyfan?
    By -smølle in forum Diverse
    Svar: 19
    Sidste Meddelelse: 17.10.04, 19:18
  3. Svar: 25
    Sidste Meddelelse: 25.08.04, 22:48

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •