Side 10 af 47 FørsteFørste ... 7891011121320 ... SidsteSidste
Viser resultater 136 til 150 af 701

Emner: Til- og afgang: Vinter 2014/2015

  1. #136
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,849

    Re: Til- og afgang: Vinter 2014/2015

    Citat Oprindeligt indsendt af LogeLars Se meddelelser
    Det er måske en anelse søgt at give Ståle skylden for indkøb foretaget, mens CV stadig var ved roret. Ståle har først reelt kunnet agere på "egen hånd" i sommeren 2014, og det udnyttede han til at rense ud i truppen, hvilket efter min opfattelse var tiltrængt.

    Ståle har skabt gode forudsætninger for at bygge et nyt hold op, og jeg er ikke et sekund i tvivl om, at Ståle vil mønstre en stærk trup, når sommerens transfervindue er slut, men det er tæt på hysterisk at forlange store ændringer og øjeblikkelige resultater nu.

    Hvem er det da, du mener, at Ståle kan hente denne vinter, og som vil gøre en mærkbar forskel? De spillere som har niveauet til at løfte holdet tilbage mod tidligere højder står næppe i kø for at skifte til København.

    Resultaterne i Superligaen de sidste mange runder vidner om et stærkt og velorganiseret hold, der helt klart er på rette vej, men som naturligvis vil have sine udsving. Det største problem har været angrebet, og det har Ståle allerede påpeget, at han vil arbejde målrettet på forbedre hen over vinteren, ligesom han i transfervinduet har det største fokus herpå. Jeg er helt tryg ved Ståle, men forventer ikke store indkøb denne vinter.
    Jeg forlanger heller ikke øjeblikkelige resultater, men jeg forventer at se udvikling. Som jeg skriver på forrige side, så ser jeg en angriber og en central offensiv midtbanespille med kreative evner som en nødvendighed. Som det ser ud nu, har truppen mistet Mussis, Claudemir, Bengtson og Kaca og den er blevet tilført én 20 årig venstre back. Det er regression i min bog, og alt for tyndt.
    Balancen på midtbanen er i øvrigt den jeg angriber. Når Wolf Eikrem eksempelvis går transferfri rundt, vil han være et oplagt indkøb. Han kan spille begge veje, men han har forcerne i spillet i offensiven, et fremragende blik for spillet og et godt skud. Jeg ser langt hellere ham tilført truppen end Kvist!
    På angrebssiden kan jeg kun gentage mig selv. Han skal være hurtig, kreativ, teknisk stærk og have en taktisk indsigt der gør Cornelius bedre.

    Edit: Det er i øvrigt 2-3 spillere og ikke en revolution. Næppe krav der kvalificerer til prædikatet "hysterisk"?

    Edit, Edit: Der er i øvrigt helt rimeligt også at klandre Ståle for indkøbene i januar 2014. CV og Ståle var sidestillede på det tidspunkt, og CV var internt i klubben på vej ud. CV er rigtignok skyld i meget af det lort Ståle stod i da han kom til klubben, men det gør ikke hans ansvar for den dårlige balance i truppen mindre!
    Sidst redigeret af Devil : 06.01.15 kl. 13:37

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #137
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    484

    Re: Til- og afgang: Vinter 2014/2015

    Journalister... Samme udtalelse fra Ståle bliver til følgende to historier:
    http://www.bold.dk/nyt/staale-forven...-kvist-tilgang
    http://www.tv3sport.dk/fodbold/nyhed...t-tilbage-fck/

  4. De følgende 5 brugere er enige:

  5. #138
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    1,224

    Re: Til- og afgang: Vinter 2014/2015

    Til Thorup: Men det han har hentet er jo bare ikke godt nok ? se på tabellen og ikke mindst måden vi spiller ? Mener bestemt vi kan få meget mere du af vores Budget end vi har pt !!! Jeg siger ikke vi skal bruge penge bare for at bruge penge, men pt har vi sgu ikke handlet på en højere hylde som der var lagt op til !

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #139
    Tilmeldingsdato
    Jun 2006
    Indlæg
    123

    Re: Til- og afgang: Vinter 2014/2015

    Citat Oprindeligt indsendt af Sir Lanng Se meddelelser
    Til Thorup: Men det han har hentet er jo bare ikke godt nok ? se på tabellen og ikke mindst måden vi spiller ? Mener bestemt vi kan få meget mere du af vores Budget end vi har pt !!! Jeg siger ikke vi skal bruge penge bare for at bruge penge, men pt har vi sgu ikke handlet på en højere hylde som der var lagt op til !
    Jeg er nu ganske sikker på vi har forøget vores lønomkostninger ret meget siden udmeldingen kom. Men når han siger der er flere penge i posen, så bør det jo gøre dig glad, fremfor frustreret. Jeg er glad for Ståle ikke har betalt kassen for en spiller, blot for at købe vedkommende..

    At spillet ikke har været godt nok, det kan vi kun være enige i..

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #140
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    192

    Re: Til- og afgang: Vinter 2014/2015

    Jeg har svært ved at se fidusen ved Kvist. Vi har stabilitet nok på den centrale midt.

    Han har ikke slået til i to klubber. I to forskellige ligaer. Udover landsholdet, hvor han i ny og næ spiller nogle fine kampe, har jeg ikke set præstationer, der virkelige ville kunne styrke holdet lige nu. Vi har forsøgt at gardere os med CP (der dog heller ikke har brudt lydmuren i pragtfodbold), og sammen med Delaney og Amartey må være rigeligt til den defensive midtbane. Lad os da hellere, som andre også pointerer, få nogle der kan spille fremad (som Amartey ind i mellem).

    Gad saftsusme godt se Krohn-bundby, Källström og en eller anden vanvittig goal-getter i det her vindue. Foruden at vinde i lotto, selvfølgelig. Vi mangler rutine i det offensive, hvor Ridderen og Mussis jo var tiltænkt nøgleroller der slet ikke blev udfyldt. Amanwkaa og Toutouh begynder at ligne noget, men det er og bliver marginalspillere (i min optik) der skal have mere tid til udvikling.

    Bliver spændende at se hva' faen' der sker.
    "Tro kan flytte dværge."

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #141
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    782

    Re: Til- og afgang: Vinter 2014/2015

    hm man kunne vel også godt forstille sig at der bliver kikket lidt efter en midterforsvarspiller nu da Stadsgaard er længere om at blive klar en man enlig havde troet. Det er jo ikke fordi vi er mega dækket ind på de pladser.
    Så min ønskeliste for nu er: 1. midterforsvar 2. en off midt 3. en angriber (som kan lave mål og har klasse) Nok mit højste ønske. Der mangler virkelig en der kan banke bolden ind.

    Jeg er fuld tilfreds med Ståle, tror ikke man kunne finde en bedre træner til den pris som kan gå ind, og han kan jo ikke skrifte hele holdet ud på en gang. Det må gøres med tiden. Tror han er bedre til det end nogle af os her på siden....

  12. #142
    Tilmeldingsdato
    Jun 2010
    Indlæg
    110

    Re: Til- og afgang: Vinter 2014/2015

    En ny CB tror jeg 110% vi kan udelukke pt.
    Vi har i forvejen Zanka, Nilsson, og Antonsson. Derudover kan Armartey og TD også dække pladsen.

  13. De følgende 9 brugere er enige:

  14. #143
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Til- og afgang: Vinter 2014/2015

    Citat Oprindeligt indsendt af Tdj89 Se meddelelser
    En ny CB tror jeg 110% vi kan udelukke pt.
    Vi har i forvejen Zanka, Nilsson, og Antonsson. Derudover kan Armartey og TD også dække pladsen.
    Lasse Lindbjerg føler sig overset.

    Rent kvantitetsmæssigt burde 4 CB's være nok til en forårssæson.

    Mht. om Ståle har fejlet efter dette vindue eller ej, kan næsten kun være enig i at han skal styrke holdet der hvor der har været størst problemer i kampene. I vores tilfælde er det offensivt, og kreativt.
    Deraf savner vi en central midt der kan noget på egenhånd, og for alvor sætte tempo når der skal presses, ofte vil denne type også være en assist-konge.
    Derudover mangler vi fylde foran kassen hvis Corner bliver skadet, samt en der kan presse ham for pladsen.

    Drømmen ligger på Bendtner, Kim Källström og en ny kant, evt. en back (jeg stoler ikke fuldt ud på hverken Ludwig eller Høgli).

  15. #144
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    850

    Re: Til- og afgang: Vinter 2014/2015

    Citat Oprindeligt indsendt af Tdj89 Se meddelelser
    En ny CB tror jeg 110% vi kan udelukke pt.
    Vi har i forvejen Zanka, Nilsson, og Antonsson. Derudover kan Armartey og TD også dække pladsen.
    Ret beset har vi vel også, var det Lindbjerg han hed, som spiller CB. Jeg har også endog MEGET svært ved at se at vi skulle hente en CB i vintervinduet. - Jeg ser det heller ikke som en prioritet. Vi har tre CBer af ganske høj klasse.

    Angriberen er i mine øjne klart første prioritet - selvom jeg ikke har noget godt bud på hvem det skulle være. - en Santin-type gerne
    Off. midt er 2. prioritet. hej Eikrem.
    En opbakning på backen er også vigtigt for mig.
    Hvis vi kan hente en stærk kant er det fint, men de tre første vil efter min sikre at vi kommer styrket ud af vinduet.

  16. #145
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    1,224

    Re: Til- og afgang: Vinter 2014/2015

    Jamen det gør det sgu da ikke bedre at vi betaler højere lønninger, men IKKE klare at hæve nivået på spillerne der kommer ind ? Det er jo helt fejl, hele nøglen i dette her er jo at vi har flere penge, men på ingen måde er blevet bedre hverken i tabellen eller i spillet, det kan vi da ikke være uenige om ? :)

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #146
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,766

    Re: Til- og afgang: Vinter 2014/2015

    Udover Eikrem på fri transfer, er der også May Mahlangu.
    Hans kontrakt udløb d. 31 december med Göteborg hvor Ludwig også kommer fra, så jeg går ud fra at Ståle måske kender til hans situation da han var ovre og kigge på Göteborgs spillere. De uvaskede har før været interesseret i ham, hvor han på rygtebasis nu bliver linket til bl.a. Espanyol.

    25 år.
    Spiller central midtbane, boks til boks.
    Fra Sydafrika.
    Beggebenet.
    Sindssyg hurtig.
    Kåret til årets spiller i Sverige i 2011.
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  19. #147
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Til- og afgang: Vinter 2014/2015

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Jeg bliver ikke mindre sikker i mine postulater, end når netop du komme med kritik af dem. Det er nærmest et kvalitetsstempel! Hvordan du læser det statement, må du helt selvom, men der er næppe en større Ståle-fetichist på sidelinien end dig.

    Problemet er jo, at FCK's trup er den svageste og dårligst sammensatte siden 1999-2000. Der mangler balance, offensive muligheder og kvalitet over hele linjen, og med Claudemirs afgang er det svært at se tråden i Ståles arbejde. Udmeldingen er jo, at truppen i 2016 skal være på niveau med det vi så i 2010-2011, som det er nu, er kvaliteten knap til top 3 i Superligaen, og visionerne er da slet ikke.
    Ståle kan ikke tåle at lade stå til i det her vindue. Der skal langt mere end en ekstra angriber ind, også selvom den ekstra angriber så skulle være fra øverste hylde af hvad der er muligt for FCK.
    Når der så samtidig er transferfrie nordiske landsholdsspillere på markedet med force i det offensive og chanceskabende spil, så bør Ståle vise at FCK er nordens største klub, alternativt bør man som tilhænger miste troen på projektet.

    Nu ved jeg så godt, at du er mere end tilfreds med blot at være bedst i DK. Det er der rigtig mange der ikke er på sidelinien, og når vi ikke engang er det, så bør tvivlen mere end snige sig ind - også selvom den er "hysterisk"!
    Det er da sødt, at du sådan har lagt mærke til mig. Men jeg har nu ikke noget imod kritik af Ståle, men kun når den er velberettiget. Og jeg synes helt ærligt, at din er skudt laaaaaaangt ved siden af.

    Når du skriver, at truppen svag og dårlig sammensat, så er jeg dybt uenig. Måske er den ikke prangende stærk, men den er utrolig talentfuld. Og den er også fornuftigt sammensat. At resultaterne så ikke i dine øjne har været gode nok kan du godt klandre Ståle for, men ikke det andet. At offensiven oftest ikke har fungeret ligger jo ikke i manglende indkøb, men i manglende form (Corner, Kacaniklic), manglende evner (De Ridder) og skader (Kadrii og til dels Nico).

    Når du så skriver, at Ståle ikke kan lade stå til i dette vindue, så er det som jeg tidligere nævner en håbløs kritik, da ingen her ved, hvad der sker på ledelsesgangene. Vi ved ikke, hvad han har af økonomi eller hvad de langsigtede planer er. Og henter han ikke nogen af de "transferfrie nordiske landsholdspillere" som du nævner, så er der nok også en grund til dette. Enten er de ikke gode nok eller de passer ikke ind eller de er for dyre/vil ikke. Det er nok ikke fordi, at Ståle er en dårlig træner eller manager, at han ikke henter dem.

    Og jo for mit vedkommende så handler det primært om at være bedst i dk. Og det har vi jo sådanset også vist de sidste 10 kampe, at vi nok snart bliver igen. Derfor vakler jeg ikke det mindste i min tillid til Ståle, hvis vi ikke går forstærket ud af vinduet. For så er jeg overbevist om, at der har været en saglig grund til dette.

  20. De følgende 8 brugere er enige:

  21. #148
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    29

    Re: Til- og afgang: Vinter 2014/2015

    Citat Oprindeligt indsendt af thatsme Se meddelelser
    Altså "Ståle Raus" efter et pointgennemsnit på 1.8 i superligaen i 2014/15 og 10 ubesejrede kampe i træk?

    Ja, det giver jo god mening ...
    Fuldstændig ENIG !

    Lige nøjagtigt det som Ståle er kommet med og står for - er jo det som har bragt så mange gode oplevelser både i superligaen og i europa. En stærk base med en lav fejlmargin - krydret med individualister som kan skabe det uventede.
    Forsvaret ser jo stærkt ud nu og jeg tror heller ikke Ståle er tilfreds med offensiven som den står nu, men vi handler på et svært marked i et kort transfer-vindue.

    Vi er fuldstændig enige om at holdet som det står nu skal bruge en eller to offensive tilføjelser, men at begynde at lydte ideer om "at vise omverdenen/ståle hvad vi mener....." er jo bare dumt.

    Vi er ikke kendte tålmidighed - specielt ikke i aktive transfer-vinduer, men giv det nu tid !
    Ståle kommer med den (undskyld udtrykket) DNA til holdet, som vi så længe har efterspurgt og det begynder at se godt ud ;)

  22. De følgende 2 brugere er enige:

  23. #149
    Tilmeldingsdato
    Jul 2008
    Indlæg
    382

    Re: Til- og afgang: Vinter 2014/2015

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser

    Edit, Edit: Der er i øvrigt helt rimeligt også at klandre Ståle for indkøbene i januar 2014. CV og Ståle var sidestillede på det tidspunkt, og CV var internt i klubben på vej ud. CV er rigtignok skyld i meget af det lort Ståle stod i da han kom til klubben, men det gør ikke hans ansvar for den dårlige balance i truppen mindre!
    Hvis vi nu kigger på spillere der er kommet siden Ståle kom til klubben.
    (Og det her er min egen holdning, som folk sikkert ikke er enige i)

    Forsvar:
    Mellberg: God men gammel.
    Margreitter: hverken eller vil jeg påstå.
    Zanka: Godt køb
    Antonsson og Nilsson: Gode køb, på papiret ihvertfald.
    Høgli: Fin erstatning for lors.
    Augustinsson: Ikke til at vide, men et stort talent eftersigende.

    Midtbane:
    Braaten: Rigtig god på sine bedste dage, men for gammel og umotiveret til suppen. Okay køb.
    Nicolaj Jørgensen: Rigtig godt køb.
    Kadrii: Godt køb
    Kacaniklic: På papiret rigtig fint lån.
    Amartey: Genialt køb.
    Mussis: Kan man ikke rigtig blaime Ståle eller andre for.
    CP: God signing.


    Angreb:
    Cornelius: Gav rigtig meget mening at købe hjem, og kommer forhåbentlig op i topgear igen.
    Pourié: Fejlkøb
    Adi: Os lidt fejkøb.
    De Ridder: so far ligner han et fejlkøb, men han har evner der burde kunne bruges.


    Han har så skaffet sig af med en masse spillere, der blot fyldte på løningslisten.
    Bolanos er skiftet ud med Amankwaa. Og Bengtsson er blevet lavet yngre + skiftet navn til Augustinsson.

    Og så mangler vi 1 angriber der kan erstatte Santin/Igor.

    Ellers er truppen ikke dårligere end den var da han trådte til. At Cornelius ikke har slået til, og at Kadrii er blevet langtidsskadet kan man ikke bedrejde Manden for.
    Ej heller at Bengtsson og Claudemir gerne ville videre i deres tekst.

    At truppen "knap nok er til top 3 i danmark" er jo ikke korrekt:) Den er stadig til top 2. Og bøfby's indkøb af fallerede stjerner ændre ikke på det. Ser heller ikke Aab's trup som værende bedre end vores.

    I Norden er der Molde og Malmø som kan diskutteres om de er bedre end vores. Molde da de har 1 Pape Diouf, og Malmø da de har en halv danska i målet.

    Ville Magnus Eikrem være en forstærkning? Det er meget muligt. Men det er ikke til at vide om Ståle allerede har spurgt ind til ham, og han - efter at ha' været i Premier League sidst, og i en alder af 24år gider komme til København, og det værende til en løn der ligger under hvad han vil kunne tjene i udlandet.

    Truppen vi spillede op mod Barcelona med, kommer vi ikke i nærheden igen lige forløbigt. Og det på trods af at vi har samme midterforsvar idag, som vi havde dengang.
    Men vi har ikke Grønkjær. Og vi har ikke N'doye. Vi har ikke Pospech eller Wendt. Vi har ikke kvist og Claudemir i topform på den centrale midt. Eller Wiland der pillede ting på stregen.


    Min konklussion er at det går den rigtige vej. Tålmodighed er en dyd, der er altaførende for at få resultater som for 5 år siden. Og så må man leve med, at spillere der koster 5-15mio ikke bliver købt som "topspillere". Det er noget de kan udvikle sig til. Men der vil også komme fejlkøb når man ligger i den ende af skalaen.


    Ståle skal ha' et par vinduer mere til at få sin trup på plads, og så er jeg sikker på at vi kommer til at være tættere på skabet, samme tid næste år. Og indtil da kan vi da nyde, at vi stadig tæver bøf;)
    "When the seagulls follow the trawler, it is because they think sardines will be thrown into the sea"

  24. #150
    Tilmeldingsdato
    Jun 2010
    Indlæg
    110

    Re: Til- og afgang: Vinter 2014/2015

    Små detaljer. Olof, Adi og Pourie blev hentet før Ståle.

    Problemet med at Ståle skal have et par vinduer mere er, at han på papiret er væk efter næste sæson. Det er også derfor dette vindue er så vigtigt for fremtiden. Der er ikke tid til at lave de store udskiftninger næste sæson.

  25. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 10 af 47 FørsteFørste ... 7891011121320 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Sæsonkort 2014/2015 - information
    By tobynator in forum Home & Away
    Svar: 78
    Sidste Meddelelse: 16.12.14, 10:36
  2. Offensiven 2014/2015 i tal og grafik
    By /Simon in forum De korte linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 03.10.14, 19:55
  3. FCK Start XI 2014/2015
    By Baptista in forum De korte linier
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 17.07.14, 21:32
  4. Spilledatoer 2014-2015
    By HToudahl in forum De korte linier
    Svar: 18
    Sidste Meddelelse: 05.06.14, 12:51
  5. Til- og afgange: Sommer 2014/2015
    By Wonderboy in forum Transferforum
    Svar: 602
    Sidste Meddelelse: 19.05.14, 16:54

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •