Side 39 af 47 FørsteFørste ... 2936373839404142 ... SidsteSidste
Viser resultater 571 til 585 af 701

Emner: Til- og afgang: Vinter 2014/2015

  1. #571
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    756

    Re: Til- og afgang: Vinter 2014/2015

    Det der undrer mig mest er, at jeg ikke helt kan se hvad de skal bruge endnu en hurtig og letbenet offensivspiller til, når det tilsyneladende er 6 måneder på lån. Der spekuleres endda i, at det betyder Paul udlejes. Det er ikke nødvendigvis en gevinst for dem, selvom det naturligvis er ambitiøst og vores indre managerhjerter er rædselsslagne for de 30 mål han kommer til score pr sæson.

  2. #572
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Til- og afgang: Vinter 2014/2015

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    1) Det er ikke raketvidenskab at scoute en tjekkisk landsholdsspiller i Bundesligaen. Derudover er mr. Big-network-in-Germany (Goldbæk), Ståles egen agent. Så mon ikke at Ståle har styr på hvad der røre sig syd for grænsen? Det tror jeg.

    2) Vi er færdige i Europa, hvilket nok betyder at der ikke er mange basse-øre tilbage på kistebunden. Et sandsynligt scenarie, jeg dog selv ikke synes er logisk, da man kæmper for næste sæsons mulige europæiske kampagne. Dvs. man skal investere i fremtiden.

    3) Václav Kadlec er den europæiske Freddy Adu (sat lidt på spidsen). Men jeg medgiver at navnet smager af lidt mere, end et islandsk no-name fra Wolves. Derudover skal man ikke undervurdere signalværdien i en herningensisk Kadlec-handel. Det SKRIGER på ambitioner, hvorimod der generelt er ALT for stille i Kbh. Men sådan er der så meget.
    Ad 1) Jeg vil sige det sådan, at jeg håber da vitterligt at Kadlec er blevet evalueret og fra-sorteret af gode grunde (sportslige eller økonomiske).

    Ad 2) Tror du har ret i at kassen er temmelig tom, og dette er grunden til vi ikke ser de store armbevægelser fra FCK's side. Det kan man jo ikke klandre Ståle for i hvert fald.

    Ad 3) Det er korrekt at man skal passe på der ikke går hysteri i den, og her er Adu et fint men også et ekstremt eksempel. Jeg vil dog stadig sige at Kadlec's alder, position på banen, meritter (fra Tjekkiets U-landshold, A-landshold, Sparta Prag og vel også hans 6 kasser i Bundesligaen), gør at dette er et navn der burde være interessant for FCK. Dertil kommer signalværdien som en bonus.

    Men det er selvfølgelig også mit ufornuftige fan-hjerte der håber på noget mere eksotisk, end en lejekontrakt med en islandsk spiller som (i min optik) har bevist absolut nada (en lille WikiPedia-søger bekræfter at jeg kan stå nogenlunde indenfor denne udtalelse...).

    Zan

  3. De følgende 7 brugere er enige:

  4. #573
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    15

    Re: Til- og afgang: Vinter 2014/2015

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    1) Det er ikke raketvidenskab at scoute en tjekkisk landsholdsspiller i Bundesligaen. Derudover er mr. Big-network-in-Germany (Goldbæk), Ståles egen agent. Så mon ikke at Ståle har styr på hvad der røre sig syd for grænsen? Det tror jeg.

    2) Vi er færdige i Europa, hvilket nok betyder at der ikke er mange basse-øre tilbage på kistebunden. Et sandsynligt scenarie, jeg dog selv ikke synes er logisk, da man kæmper for næste sæsons mulige europæiske kampagne. Dvs. man skal investere i fremtiden.

    3) Václav Kadlec er den europæiske Freddy Adu (sat lidt på spidsen). Men jeg medgiver at navnet smager af lidt mere, end et islandsk no-name fra Wolves. Derudover skal man ikke undervurdere signalværdien i en herningensisk Kadlec-handel. Det SKRIGER på ambitioner, hvorimod der generelt er ALT for stille i Kbh. Men sådan er der så meget.
    Dette burde ikke være det, der er udslagsgivende for vores investeringer på transfersiden. Hvis det står sådan til er vi i en fuldstændig vanvittig dårlig økonomisk forfatning: http://www.tsmplay.com/football/uefa...e-prize-money/
    Linket viser præmiepengene for Europa League, og udtrykket light-udgave af Champions League er vist nok verdens største underdrivelse.

  5. #574
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    237

    Re: Til- og afgang: Vinter 2014/2015

    Citat Oprindeligt indsendt af Slush Se meddelelser
    Siger vel blot alt om hvor lidt ambitioner der er tilbage i ledelsen, og hvor dårlig scouting vi har med at gøre i FCK
    Det behøver ikke være dårlig scouting at hente reservespillere eller spillere, der ikke er faste valg i deres klubber. Dame N'Doye er blot et eksempel på det.

    Det handler om kvalitet og de største og bedste navne i FCK har ikke været dem, der er købt dyrest. Jeg synes kritik af FCKs scouting er på sin plads, når det nødvendige fodarbejde ikke bliver gjort ordentligt og der kaste mange milioner i grams, men det handler om meget andet end at hente et navn til en høj pris.

  6. Den følgende bruger er enig i dette:
    Orb

  7. #575
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Til- og afgang: Vinter 2014/2015

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    1) Det er ikke raketvidenskab at scoute en tjekkisk landsholdsspiller i Bundesligaen. Derudover er mr. Big-network-in-Germany (Goldbæk), Ståles egen agent. Så mon ikke at Ståle har styr på hvad der røre sig syd for grænsen? Det tror jeg.
    Det vil jeg da virkelig håbe. Især fordi at lige nøjagtig Vaclav Kadlec som 15-årig spillede fast for Bohemians Prag i 2007-sæsonen, hvor han også fik debut for det tjekkiske U17-landshold, spillede fem kampe for dem og scorede fire mål. I parantes bemærket var han samme år til prøvetræning hos Liverpool. Ganske vist spillede Bohemians Prag på daværende tidspunkt i den næstbedste tjekkiske række, men når vi nu alligevel hentede Pospech fra Sparta Prag efter sæsonen, tager jeg altså bare som udgangspunkt, at vi nok også hørte om ham Kadlec. Desuden kunne man jo også pege på den her artikel fra 2009, hvor der står at vi 'gennem nogle år' havde kigget efter spillere i Tjekkiet. Hvis jeg må tillade mig at antage at 'nogle år' i hvert fald indbefatter ét år, har vi sandsynligvis hørt om, at 16-årige Kadlec forud for 2008-sæsonen blev solgt til Sparta Prag for 10 millioner tjekkiske kroner og at han dét år fik debut for Tjekkiets U18-landshold. Det kan heller ikke udelukkes, at vi også havde noteret os, at han fra 2009 og til han blev solgt til Frankfurt i 2013 nåede 99 kampe for Sparta Prag, scorede 30 mål, blev kåret til årets tjekkiske talent i 2010, spillede på alle landets resterende ungdomslandshold og desuden lige blev den yngste målscorer nogensinde for A-landsholdet, da han scorede i sin debut som 18-årig. Nu strammer jeg den nok for meget, men måske har vi endda opfanget, at Kadlec har talent.

    Og nå ja, der er selvfølgelig også det her med, at vi tidligere har haft relativ pæn succes med tjekker (vi har kun haft to, hvoraf den ene blev skodet efter et par år. Vildere er det heller ikke), samt noget med vores nuværende offensive firepower.

    Jeg synes det er helt håbløst, hvis vi ikke i absolut mindste fald giver Midtjylland eller andre interesserede klubber bare lidt kamp om Kadlec. Måske bliver han aldrig til noget, men så har vi altså heller ikke mere at tabe, og jeg synes, at en mulighed for at leje Kadlec - måske endda med frikøbsklausul, - uden problemer kan kaldes 'noget ekstraordinært'. Jeg håber virkelig, at de nævnte tyske pressekilder har fucket op i, hvilken FC-klub der er tale om. I dén henseende er det måske relevant at nævne, at i den her artikel fra Kicker (som Tipsbladet henviser til her) nævnes der intet om nogen dansk klub.

    3) Václav Kadlec er den europæiske Freddy Adu (sat lidt på spidsen).
    Freddy Adu blev professionel i 2014 og har siden spillet for ti forskellige klubber (herunder syv udenlandske) uden nævneværdig succes. Kadlec blev professionel i 2008 og har siden været en stor succes for Sparta Prag og det tjekkiske landshold, inden han nu oplever modgang i hans første udenlandske klub. Jeg synes måske nok, at det er sat mere end 'lidt' på spidsen. :)
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  8. De følgende 7 brugere er enige:

  9. #576
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Til- og afgang: Vinter 2014/2015

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Ad 2) Tror du har ret i at kassen er temmelig tom, og dette er grunden til vi ikke ser de store armbevægelser fra FCK's side. Det kan man jo ikke klandre Ståle for i hvert fald.
    Jeg tror absolut ikke på, at den er så tom, at man ikke kan finde noget kapital til eventuelt store tilføjelser. Det kunne i princippet være alt fra Markus Rosenberg til Bendtner til Kadlec, men hele den sportslige ledelse har jo selv sagt, at vi handler, hvis der sker noget ekstraordinært.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  10. #577
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,318

    Re: Til- og afgang: Vinter 2014/2015

    Citat Oprindeligt indsendt af Gandhi Se meddelelser
    Freddy Adu blev professionel i 2014 og har siden spillet for ti forskellige klubber (herunder syv udenlandske) uden nævneværdig succes.
    Lidt flueknep, men du mener vel 2004? Ellers giver han nomadetilværelse en ekstra dimension :-)
    I think people need to be educated to the fact that marijuana is not a drug. Marijuana is an herb and a flower. God put it here. If He put it here and He wants it to grow, what gives the government the right to say that God is wrong?
    Willie Nelson
    Nygzen's Avatar

  11. De følgende 8 brugere er enige:

  12. #578
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,318

    Re: Til- og afgang: Vinter 2014/2015

    Citat Oprindeligt indsendt af madskl Se meddelelser
    Det behøver ikke være dårlig scouting at hente reservespillere eller spillere, der ikke er faste valg i deres klubber. Dame N'Doye er blot et eksempel på det.

    Det handler om kvalitet og de største og bedste navne i FCK har ikke været dem, der er købt dyrest. Jeg synes kritik af FCKs scouting er på sin plads, når det nødvendige fodarbejde ikke bliver gjort ordentligt og der kaste mange milioner i grams, men det handler om meget andet end at hente et navn til en høj pris.
    N'Doye scorede i halvsæsonen op til hans tiltræden i FCK 7 mål i 15 ligakampe for OFI Crete. Det er altså ikke fordi han var gemt væk i en eller anden reservetrup.
    I think people need to be educated to the fact that marijuana is not a drug. Marijuana is an herb and a flower. God put it here. If He put it here and He wants it to grow, what gives the government the right to say that God is wrong?
    Willie Nelson
    Nygzen's Avatar

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #579
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Til- og afgang: Vinter 2014/2015

    Citat Oprindeligt indsendt af Gandhi Se meddelelser
    Jeg tror absolut ikke på, at den er så tom, at man ikke kan finde noget kapital til eventuelt store tilføjelser. Det kunne i princippet være alt fra Markus Rosenberg til Bendtner til Kadlec, men hele den sportslige ledelse har jo selv sagt, at vi handler, hvis der sker noget ekstraordinært.
    Såfremt du har ret, håber jeg virkelig Ståle, Lange og Højer læser dit glimrende indlæg ovenfor, og får fingeren ud...

    For som du nævner, Kadlec ville være ekstraordinær og interessant for et Superliga-hold, ligemeget hvor meget man prøver at nuancere tingene.

    Zan

  15. De følgende 2 brugere er enige:

  16. #580
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,767

    Re: Til- og afgang: Vinter 2014/2015

    http://www.fck.dk/#/nyhed/2015/01/29...nart-klar-igen

    Steves skade ikke noget alvorligt.. Dejlig nyhed - ville være forfærdeligt at tage endnu et halvår med kun 2 angribere.
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #581
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,225

    Re: Til- og afgang: Vinter 2014/2015

    Citat Oprindeligt indsendt af scoring Se meddelelser
    http://www.fck.dk/#/nyhed/2015/01/29...nart-klar-igen

    Steves skade ikke noget alvorligt.. Dejlig nyhed - ville være forfærdeligt at tage endnu et halvår med kun 2 angribere.
    Ja, det er da fint nok, ikke mindst for de Ridder selv.

    Personligt havde jeg nok hellere set, at den gode nyhed først var kommet på tirsdag, så vi var tvunget til at hente en (målfarlig) angriber, inden vinduet lukker.

    Det er unægtelig svært at bevare bare et minimum af tro på, at vi kan blive mestre til sommer med den nuværende trup.
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.


  19. #582
    Tilmeldingsdato
    Feb 2013
    Indlæg
    470

    Re: Til- og afgang: Vinter 2014/2015

    Giggs, mirakler sker, men ikke her, ikke i denne omgang. Trods optimisme må vi sige alt kan ske i fodbold, men Ulveflokken smider næppe denne matchbold!

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #583
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,161

    Re: Til- og afgang: Vinter 2014/2015

    Nu melder BT igen, at fcm er tæt på Pusic. Lad katastrofe-indlæggene begynde :-)

    Nå men om ikke andet, så stoppet det vel kadlec-handelen.

  22. #584
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Til- og afgang: Vinter 2014/2015

    "FC Midtjylland har købt Superliga-topscorer Martin Pusic i Esbjerg."

    http://www.bold.dk/nyt/officielt-fcm-koeber-pusic

    Så behøver vi ikke bekymre os om ham i transfer snakken det stykke tid.

  23. #585
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    237

    Re: Til- og afgang: Vinter 2014/2015

    Glad for at vi ikke smed 7,5 mil kr efter Pusic

  24. De følgende 3 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Sæsonkort 2014/2015 - information
    By tobynator in forum Home & Away
    Svar: 78
    Sidste Meddelelse: 16.12.14, 10:36
  2. Offensiven 2014/2015 i tal og grafik
    By /Simon in forum De korte linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 03.10.14, 19:55
  3. FCK Start XI 2014/2015
    By Baptista in forum De korte linier
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 17.07.14, 21:32
  4. Spilledatoer 2014-2015
    By HToudahl in forum De korte linier
    Svar: 18
    Sidste Meddelelse: 05.06.14, 12:51
  5. Til- og afgange: Sommer 2014/2015
    By Wonderboy in forum Transferforum
    Svar: 602
    Sidste Meddelelse: 19.05.14, 16:54

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •