Side 47 af 47 FørsteFørste ... 3744454647
Viser resultater 691 til 701 af 701

Emner: Til- og afgang: Vinter 2014/2015

  1. #691
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgang: Vinter 2014/2015

    Citat Oprindeligt indsendt af Witzansky Se meddelelser
    Jeg noterer mig, at vores sportslige ledelse har ret stor tillid til vores nuværende trup (en del mere end blandt dette boards brugere) og mener, at det nu mest handler om at forløse det potentiale, der er i truppen. Så hvis man synes, at dette vindue har været lidt sløjt, så må man nok forberede sig på noget lignende, det næste års tid eller mere.
    http://www.bold.dk/nyt/fck-chef-naes...er-mere-rolige
    Ja det er vel ikke overrakende, at strategien nu er at få truppen spillet sammen efter den kæmpe udskiftning. i sommers. Det var nok både strategien dengang og nu. Jeg er med på, at man kan være skuffet eller overrasket over indkøbenes navne/stats/styrke/osv. Men jeg forstår ærlig talt ikke, hvis man er overrasket over antallet af købte spillere.

  2. De følgende 9 brugere er enige:

  3. #692
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Til- og afgang: Vinter 2014/2015

    Citat Oprindeligt indsendt af Honse Se meddelelser
    Nu har Pusic jo ikke kostet €1mio. Det var alene det beløb EfB skulle have. Alt tyder på at FCM endte med at betale et kæmpe sign-on plus en fyrstelig løn til Pusic. Forhandlingerne trak ud over flere dage, hvor både FCK og BIF var inde og blande sig for at presse prisen op. Jeg er ikke i tvivl om at Ståle og Rud har siddet på deres hotelværelser og grinet imens de har svedt over forhandlingerne i FCMs lejr. Det ligner at bonderøvende har lavet en ny "Jonas Borring" :-)
    Mon dog de har grint lige så højt som Steinlein har over ovennævnte Cornelius, eller for den sags skyld Elmander? Det skulle da undre mig om de ikke har været en del dyrere i drift. Og der skal ikke så meget til før Pusic har spillet lige op med det de to har vist, selv om han absolut ikke er min ønskedrøm af en spiller ...

    Og mon dog Marvin Pusic kan sammenlignes med Borring i pris? Han har kostet ca. en trediedel af Borring i transfersum, og den ranglede wing fik formentlig også en temmelig solid løn dengang samt honorar for at skrive under. Desuden formoder jeg da, at FCM planlægger at sælge kroaten for mere end de nul kroner, de fik for Borring ;-)

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #693
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    499

    Re: Til- og afgang: Vinter 2014/2015

    http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...af-det/5426936
    http://mobil.bold.dk/#/nyt/avis-fcm-...iatchenko-koeb

    Er jeg den eneste der tænker at FCM har en meget usympatisk tilgang til deres spillere og deres fremtidige karriere?

  6. Den følgende bruger er enig i dette:
    Orb

  7. #694
    Tilmeldingsdato
    Jun 2012
    Indlæg
    17

    Re: Til- og afgang: Vinter 2014/2015

    IMO var missionen for dette transfer vindue simpel: Skaf en klasse-angriber.

    Med tilgangen af Ludwig var vi dækket godt ind på alle andre pladser, men vi mangler virkelig én gut der kan lave mål når det ikke kører for Corner. Jeg er glad for Ståle, men jeg må samtidigt erkende at jeg er skuffet over vi ikke fik hentet en klasse-angriber.

    Som mit indlæg implicit antyder, så har jeg ikke de store forventninger til vores Islandske lejesvend fra Wolverhampton (men jeg håber da han overrasker positivt!).

    Jeg er tilgengæld glad for vi ikke hentede Pusic. Jeg er overbevist om at han ville have floppet hos os og jeg håber aldrig at han var et emne for Ståle. Som andre også har nævnt så er hans stats langt fra imponerende når man tager hans alder (27) i betragtning. Jeg har svært ved at se at Pusic skulle være bedre end Rasmus Festersen, Pourie, Mads Hvilsom, eller Corner (de to sidst nævnte er endda markant yngre). Og vi har ikke brug for mere "fyld" i "Pourie-Berglund" klassen.

  8. De følgende 6 brugere er enige:

  9. #695
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,762

    Re: Til- og afgang: Vinter 2014/2015

    Citat Oprindeligt indsendt af Bigtimebowler Se meddelelser
    http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...af-det/5426936
    http://mobil.bold.dk/#/nyt/avis-fcm-...iatchenko-koeb

    Er jeg den eneste der tænker at FCM har en meget usympatisk tilgang til deres spillere og deres fremtidige karriere?
    Havde det været et tilfælde i vores klub, havde jeg ikke ment at det var usympatisk. Ingen spiller er større end klubben, og Igboun har skrevet under på en kontrakt som en professionel spiller skal fuldføre. Midtjylland var endda villig til at sælge deres største profil til sølle 11 mio. det er trods alt rimelig large efter min mening så tæt på klubbens første mesterskab. At det så overrasker dem at der kommer økonomisk attraktive tilbud (for spilleren) fra andre klubber på en af deres største profiler der har ønsket sig væk længe er en anden historie - finder det mærkeligt at de ikke ledte efter et alternativt tidligere, men det var åbenbart vigtigere at sikre en gardering til Duncan der nok ikke tager videre lige forløblig.

    Mht. Sviatchenko er det mere usympatisk, da man afbryder igangværende forhandlinger kun fordi der kommer penge ind. Det er fandeme dårlig stil, men set i bakspejlet er jeg meget glad for at det trods alt aldrig blev til noget taget hans skader i betragtning. Der var Zanka til 3-5 mio. en LANGT bedre handel efter min mening. Så tak til FCM for det.
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm


  10. #696
    Tilmeldingsdato
    Dec 2013
    Indlæg
    104

    Re: Til- og afgang: Vinter 2014/2015

    Jeg kan heller ikke lade være med at tænke på, at for et par år siden var der indiske investorer, hvor det virkede som den store åbenbaring. De trak sig ud relativ kort tid efter så vidt jeg ved. Det samme kan ske med Benham! Jovist, FCM har bygget et højt og flot korthus, men det kan lige så hurtigt falde sammen igen, måske allerede hvis FCM IKKE kommer i CL, skulle de vinde DM til sommer...og så står de med en megadyr trup og ingen økonomi at bakke den op med. Jeg siger det bare....

  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #697
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Til- og afgang: Vinter 2014/2015

    I sagen med Igboun er jeg lidt ambivalent. På den ene side ligger FCM meget lunt i svinget til at vidne deres første mesterskab, så at sælge en af deres store profiler ville være direkte dumt. På den anden side, så skulle man ikke have været ude med løfter til spilleren, mon men ikke Igboun i sidste ende har forståelse for at man ikke accepterede. Der er dog begyndt at tegne sig et uheldigt billede med at man lyver (eller i bedste fald ombestemmer sig) overfor sine spillere hvor man tidligere afbrød Sviatchenko-handlen og også købte en ny målmand til trods for man havde givet en anden udmelding til målmanden.
    Men synes nu også spillerne skal affinde sig med, at der kan komme konkurrence på deres plads og at når man indgår en kontrakt skal man også være indstillet på at følge den.

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #698
    Tilmeldingsdato
    Jul 2008
    Indlæg
    382

    Re: Til- og afgang: Vinter 2014/2015

    Kan personligt sagtens følge fcm, når de nægter Igboun at skifte.

    Han koster nok ikke det store at ha' gående. Det samme kan siges med Siesto, og Haugaard.
    Et mesterskab giver en mulig CL plads, bedre sponsoraftaler og større navn blandt spillere i Europa.

    Skulle sviatchenko være utilfreds med at få en bedre løn, på holdet der ligger til at vinde mesterskabet? Tænker nej. Muligheden for at skifte klub bliver ikke mindre, og specielt med hans skadefrekuens i mente, er der vidst ikke meget at være utilfreds med, hos den gode Erik.

    Skulle Igbuen gå for 7-8 mio, og siesto for 20, så vil der stadig være et pænt overskud på at holde på dem, indtil mesterskabet er hjemme.

    Os selv, vi ligger alt vores bestik i at Corner kommer igang med at scorer. Og forståeligt nok. 10% mere skarphed, havde givet ham 5 mål mere i efteråret, og når man nu har en mand på en kontrakt til mange doe, der én gang har været topscorer i ligaen, så ville alt andet næsten være mærkeligt.

    Ham og ståle koster vel 15 mio årligt, hvis det kan gøre det. Så må man håbe de penge er givet godt ud.

    Vi har stadig en stor gæld at afbetale, så penge er noget der skal bruges fornuftigt. Ligner vi ikke 1 mesterskabs kandidat, vil det satma være mærkeligt at smide 20 mio på en angriber, og ikke hos Nordea - set ud fra økonomisk synspunkt.
    Tror det handler om at være tålmodig, og håbe på "held", som værende at vores spillere starter med at score mål, og næste år giver os mulighed for CL plads.

    Ska nok gå, eller os må vi vente til gælden er længere nede, før vi igen kan kalde os overlegende i suppen.
    Og så længe bøf er under os kan jeg leve med det..
    "When the seagulls follow the trawler, it is because they think sardines will be thrown into the sea"

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #699
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Til- og afgang: Vinter 2014/2015

    Vi skulle have haft afvist Pusic af flere omgange.

    http://www.bt.dk/superligaen/trods-i...-nej-til-pusic

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #700
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    885

    Re: Til- og afgang: Vinter 2014/2015

    Det er rigtigt at der foreligger en kontrakt, men det behøver jo ikke betyde at parterne nødvendigvis regner med at den får lov at løbe ud, men snarere at den stiller klubben i en god forhandlingsposition overfor eventuelle købere. Desuden ved vi vel ikke i alle detaljer hvad der kan være foregået og sagt imellem klub og spiller. Igboun kan være stillet noget andet i udsigt. Nej, klubben har ikke gjort noget forkert rent formelt, men det moralske ved affæren kan der måske godt stilles spørgsmålstegn ved
    / Erik B.

    DOBBELT Latté, om jeg må be'

  19. #701
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    626

    Re: Til- og afgang: Vinter 2014/2015

    Transfervinduet er lukket og det samme er denne tråd, indtil videre.

    Det er på tide at flytte diskussionerne tilbage til både De korte linier og De lange linier. Trådens fokus er alligevel skiftet fra enkelte transfers til mere generelle diskussioner.

    Derfor en opfordring: Det kunne være oplagt med eksempelvis tråde om 1) Københavns eget ambitionsniveau, eksempelvis med udgangspunkt i Johan Langes udmelding i går, og 2) Superligaens og konkurrenternes niveauer og ambitioner, eventuelt i flere tråde.

    Opret endelig nye tråde, også om alt muligt andet.
    In 1972 a crack commando unit was sent to prison by a military court for a crime they didn't commit. These men promptly escaped from a maximum security stockade to the Los Angeles underground. Today, still wanted by the government, they survive as soldiers of fortune. If you have a problem — if no one else can help — and if you can find them — maybe you can hire Debatredaktionen


Side 47 af 47 FørsteFørste ... 3744454647

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Sæsonkort 2014/2015 - information
    By tobynator in forum Home & Away
    Svar: 78
    Sidste Meddelelse: 16.12.14, 10:36
  2. Offensiven 2014/2015 i tal og grafik
    By /Simon in forum De korte linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 03.10.14, 19:55
  3. FCK Start XI 2014/2015
    By Baptista in forum De korte linier
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 17.07.14, 21:32
  4. Spilledatoer 2014-2015
    By HToudahl in forum De korte linier
    Svar: 18
    Sidste Meddelelse: 05.06.14, 12:51
  5. Til- og afgange: Sommer 2014/2015
    By Wonderboy in forum Transferforum
    Svar: 602
    Sidste Meddelelse: 19.05.14, 16:54

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •