Side 1 af 12 123411 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 167

Emner: FCK's udvikling og næste udfordring (transferstatus mv.)

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    237

    FCK's udvikling og næste udfordring (transferstatus mv.)

    Jeg synes, der er meget fantuderi og hvis vi ikke køber denne eller hin spiller, så er vi doomed. Der er siden sommer sket kæmpe udskiftninger i truppen, 16 spillere er kommet til og 16 spillere har forladt klubben igen: http://www.fck.dk/#/nyhed/2015/02/03...transferstatus

    Vi ved jo, at præstationerne bliver dårligere, når der skiftes mange spillere på samme tid og i det lys kunne efteråret realistisk have set værre ud, selvom vi sagtens kunne drømme om at alting klikkede og så meget bedre ud.

    Dette transfervindue har garderet os bedre på backs og i angrebet og jeg synes egentlig at flere ting taler for, at foråret bliver bedre end efteråret. Om det er nok til at hente FCM bliver både spændende og svært, men kigger vi lidt længere frem, så kommer foråret til at give os et praj om det nye fundament i truppen har kvalitet og potentiale til at vinde mesterskaber og kvalifikation til CL igen.

    Der er ingen lette genveje til succes, der skal hele arbejdes hårdere af bestyrelse, sportslig ledelse, trænerstaben, scouts, spillere og fans. Der er helt klart områder, hvor kritik er berettiget og hvor der skal ske forbedringer, men at tegne et dommedagsscenarie, hvor klubben er håbløs og ligger i ruiner er nonsens. Jeg hilser den øgede konkurrence fra FCM og Brøndby velkommen og synes det er fedt, at konkurrencen om mesterskabet er skærpet. Det kan kun øge niveauet og underholdningen i Superligaen.

  2. De følgende 5 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,304

    Re: FCK's udvikling og næste udfordring (transfer status vinter 2015 mv.)

    Jeg er enig i det du skriver, men transfervinduet har også efterladt os med huller. Vi har kun en naturlig venstrekant (dog med mange muligheder for rotation) og efter Claudemirs exit, så er det svært at pege på en mere offensivt orienteret midtbanespiller, men jeg tror Toutouh skal overtage - så kan man altid diskutere deres niveau.

    Personligt synes jeg at en af vores helt store svagheder i offensiven ikke er, at talentet mangler, men derimod at rutinen mangler. De rutinerede spillere vi har har ikke efterladt et særlig positivt indtryk her i efteråret, hvor Gislasson burde have en vis rutine, men også De Ridder burde kunne bidrage. De spillere der gør det godt for os er således ganske unge og den rutine de har, har de også fået her i klubben. At det er unge spillere der skal afgøre kampene er der, som sådan, intet galt i, men jeg synes bare at når kampene går skævt og man ikke lige finder løsningen fra start, så har vi problemer med at få spillet til at fungere og modstanderen får rykket kampen over på deres (ofte kontrabaserede) præmisser.

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: FCK's udvikling og næste udfordring (transfer status vinter 2015 mv.)

    Citat Oprindeligt indsendt af madskl Se meddelelser
    Jeg synes, der er meget fantuderi ...
    Well, det her starter jo lovende.


  5. #4
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    645

    Re: FCK's udvikling og næste udfordring (transfer status vinter 2015 mv.)

    I sommers hentede vi Alexander Kacaniklic, Bashkim Kadrii og Steve De Ridder til offensiven - den viste sig at være helt åbenlys ringe i superligaen og uduelig i de europæiske kampe. Siden i sommers er Alexander flygtet tilbage til Fulham, Bashkim er ude i års tid endnu og Steve er et endnu større æsel end Pape (der trods alt scorede 4 mål i det første halvår). Derfor skreg det til himlen at vi har brug for offensive forstærkninger!

    Det eneste offensive der bliver hentet er en Islænding med en så ringe profil at det reelt kun er Hobro, Silkeborg og FCV der ikke kunne have hentet ham. Ingen havde vel løftet et øjenbryn hvis Björn var blevet præsenteret i Randers eller OB? Det er skandaløst at man ikke har kunne forstærke offensiven og viser vel også bare at økonomien i klubben er en helt anden end vi fans tidligere har været forkælet med - og udtalelserne omkring begrænset budget fra både Ståle og Lange mere end antyder at vi ikke længere kan spille med de økonomiske muskler.

    Ståle og Lange har tydeligvis brugt hele budgettet og står nu med en "make it work" udfordring, på trods af de åbenlyse mangler. Jeg er virkelig i tvivl om det kan komme til at fungere. Det er et kæmpe problem at de pt. står med omkring 25% af spillerbudgettet bundet op på spillere (Pelle, Wiland, Bashkim, Steve og Kris) som af den ene eller anden årsag ikke indgår i startelveren.


  6. #5
    Tilmeldingsdato
    Dec 2013
    Indlæg
    325

    Re: FCK's udvikling og næste udfordring (transfer status vinter 2015 mv.)

    Jeg har nu altid været af den overbevisning, at vi lagde planlagde transferbudget uafhængigt af de forrige vinduer, hvorfor det som udgangspunkt ikke burde komme vintervinduet til last, at der blev handlet meget i sommers. En anden fremgangsmåde end denne kan vel også betegnes som utroligt ringe forretningsførsel. Endvidere udtalte Ståle i sommers, at vi ikke havde brugt mange penge, og at det hele så rigtig godt ud (http://www.bold.dk/nyt/staale-vi-har...gt-mange-penge).

    Jeg tror ikke, at vi har brugt alt hvad vi ejer, og derfor ikke står med en rød reje på lommen. Det er nok mere nærliggende at bestyrelsen har smækket kassen i fordi man betragter mesterskabet som væk, hvorfor det giver ringe mening at smide millionbeløb efter spillere i et allerede meget svært transfervindue. Jeg tror, at kassen er lukket frem til sommer. Skulle det vilde ske at vi vandt mesterskabet, tror jeg til gengæld, at der bliver åbnet godt og grundigt for sluserne og der satses alt på at komme i Champions League. Men indtil der sker resultater, og indtil Ståle har bevist at halvdelen af sommerens indkøb ikke er reelle flop, vil kassen være lukket, tror jeg.

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #6
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,318

    Re: FCK's udvikling og næste udfordring (transfer status vinter 2015 mv.)

    Citat Oprindeligt indsendt af madskl Se meddelelser
    Jeg synes, der er meget fantuderi og hvis vi ikke køber denne eller hin spiller, så er vi doomed. Der er siden sommer sket kæmpe udskiftninger i truppen, 16 spillere er kommet til og 16 spillere har forladt klubben igen: http://www.fck.dk/#/nyhed/2015/02/03...transferstatus

    Vi ved jo, at præstationerne bliver dårligere, når der skiftes mange spillere på samme tid og i det lys kunne efteråret realistisk have set værre ud, selvom vi sagtens kunne drømme om at alting klikkede og så meget bedre ud.

    Dette transfervindue har garderet os bedre på backs og i angrebet og jeg synes egentlig at flere ting taler for, at foråret bliver bedre end efteråret. Om det er nok til at hente FCM bliver både spændende og svært, men kigger vi lidt længere frem, så kommer foråret til at give os et praj om det nye fundament i truppen har kvalitet og potentiale til at vinde mesterskaber og kvalifikation til CL igen.

    Der er ingen lette genveje til succes, der skal hele arbejdes hårdere af bestyrelse, sportslig ledelse, trænerstaben, scouts, spillere og fans. Der er helt klart områder, hvor kritik er berettiget og hvor der skal ske forbedringer, men at tegne et dommedagsscenarie, hvor klubben er håbløs og ligger i ruiner er nonsens. Jeg hilser den øgede konkurrence fra FCM og Brøndby velkommen og synes det er fedt, at konkurrencen om mesterskabet er skærpet. Det kan kun øge niveauet og underholdningen i Superligaen.
    Det er altså lidt af en tilsnigelse, at sige vi er styrket i angrebet. Ja, vi har fået en angriber, men som hold mangler vi mål her og nu, og Bjørn kan i den forbindelse blive en nulbon. Jeg håber, at han vil bombe mål ind fra dag 1, men hvem vil blive overrasket, hvis det ikke går sådan?

    Jeg korser den øgede konkurrence fra FCM og BIF og drømmer mig tilbage til dagene, hvor vi kørte alle over og mesterskabsøl i maj blev skrevet i kalenderen året inden.
    I think people need to be educated to the fact that marijuana is not a drug. Marijuana is an herb and a flower. God put it here. If He put it here and He wants it to grow, what gives the government the right to say that God is wrong?
    Willie Nelson
    Nygzen's Avatar


  9. #7
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    75

    Re: FCK's udvikling og næste udfordring (transfer status vinter 2015 mv.)

    Synes en status er svær lige nu da jeg er mega splittet, men prøver alligevel at komme med lidt input.

    Omkring transfers er jeg ikke vildt oppe og kører – Vi har skilt os af med bengtsson, Claude, Mussis og Kaca. Vi har fået Ludwig ind for Bengtsson hvilket virker fint, Foley ind som back up og Sigurdason ind som angriber, men hvem er kommet ind på midten som erstatning for Mussis og Claude? Vi mangler virkelig noget kreativt på den midtbane der ser stærk ud defensivt! Den angriber jeg havde håbet på er ikke kommet da jeg lønmæssigt ser Sigurdason som erstatning for Kaca, men derfor mangler der stadigvæk den fuldblods angriber vi sukker efter. Det er ikke bestået.

    Konkurrencen – BØF er jeg sgu ikke så bange for så længe Flotte Frank sidder i sædet og nosser rundt. Synes heller ikke deres hold er fantastisk. FCM ser til gengæld virkelig stærke ud og jeg synes generelt de laver nogen spændende køb og nu hvor de har kunnet afvise stort bud på Sisto + Igboun viser det lidt hvor de er henne. Er ikke ked af vi ikke fik Pusics da han virker som en belastende type og tror han ville floppe ala Marvin i FC. Det er også skræmmende at se at FCMuh var klar til at smide 19 mill efter Uffe Bech så det viser at hvis de spotter de rigtige spillere er de klar til at smide mønten.

    Det der virkelig skræmmer mig er alle de indikationer af at vores økonomi er lort. Det undre mig da vi i sommers ”ikke brugte så mange penge på spillere” og det er ihvertfald ikke i det her vindue vi har haft spenderbukserne på. Så enten står tingene rigtig skidt til hvilket jeg ikke kan se hvordan pludselig skulle ske eller også har ledelsen afskrevet denne sæson og CL og vil ikke poste flere penge i truppen før til sommer når de ved hvad situationen er. Det må være midt naive håb.

    Der er ingen tvivl om at det er offensivt vi halter. Jeg tror at Cornelius får et godt forår og jeg har stadigvæk ikke helt afskrevet ridderen, men har dog ikke de store forventninger til Sigurdason (håber jeg bliver positivt overrasket). Så der skal altså ske noget her snart på både kanter, offensiv midt og en rigtig bomber! Please...

    Mit mål for foråret er vi må spille noget mere sprudlende fodbold, scorer nogen flere kasser og følge med FCMuh helt til lukke tid og minimum sikre en stensikker 2. plads.

    Forza FC!

  10. De følgende 5 brugere er enige:

  11. #8
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    237

    Re: FCK's udvikling og næste udfordring (transfer status vinter 2015 mv.)

    Citat Oprindeligt indsendt af Nygzen Se meddelelser
    Det er altså lidt af en tilsnigelse, at sige vi er styrket i angrebet. Ja, vi har fået en angriber, men som hold mangler vi mål her og nu, og Bjørn kan i den forbindelse blive en nulbon. Jeg håber, at han vil bombe mål ind fra dag 1, men hvem vil blive overrasket, hvis det ikke går sådan?

    Jeg korser den øgede konkurrence fra FCM og BIF og drømmer mig tilbage til dagene, hvor vi kørte alle over og mesterskabsøl i maj blev skrevet i kalenderen året inden.
    Jeg skrev med vilje 'garderet os bedre', ikke styrket. Der er kommet en angriber til, hvilket ikke stavnsbinder Nicolai Jørgensen i angrebet og giver bedre mulighed for at flytte ham tilbage på venstrekanten. Det synes jeg isoleret set er en forbedring, fordi Nicolai Jørgensen styrker den chanceskabende spil fra midtbanen, som jeg synes har haltet lige så meget, som angribernes manglende mål og afslutninger oppe foran. Hvis Ståle har haft et defensivt fokus i efteråret, så skal det offensive spil bygges på i foråret. Det største problem har været at der bliver skabt alt for få oplagte målchancer fra især midtbanen og backs. Kritikken af Corner og de andre angribere er ikke uberrettiget, men den 'service' de har fået har også været ringe. 19 mål i 17 kampe vidner om mangler i det offensive spil generelt - ikke kun angribernes mangler.

  12. De følgende 5 brugere er enige:

  13. #9
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: FCK's udvikling og næste udfordring (transfer status vinter 2015 mv.)

    Trupstørrelse:
    I min optik skal en superligatrup bestå af 23-25 spillere. Fordelingen skal ligge på 3 målmænd og ellers 2 pr. plads og eventuelt lidt ekstra "fyld". Da en spiller kan dække flere pladser er der lidt flexibilitet at hente, men i en 4-4-2 bør man have 8 der kan spille forsvar, og 8 til midten samt 4 angribere. Det er simplethen for at gardere sig imod skader og karantæner.

    FCK trup er velafbalanceret, der mangler i min øjne endnu en angriber, da jeg ikke mener Felfel er klar endnu og De Ridder mangler at slå til.

    Udskiftning i truppen:
    Derudover er det vigtigt at forny truppen. Det handler om at have spillere, der er "for gode" til FCK og dermed må formodes at blive solgt og alle vil simpelthen ikke slå til/passe ind. Truppen kan fornys via talenter og køb, imens pensionister og salg vil stå for afgange. Her kan klubber fører forskellige strategier og FCK spiller egentlig på flere heste. Vi vil gerne lave egne talenter, men har aldrig været bange for at købe. Vi køber talenter, bedste alder og signer spillere, der skal "have" sin sidste kontrakt. Det giver en god mix og er i mine øjne den rigtige strategi for nationalt førende klubber.
    Hvis man skifter 2-4 spillere pr. vindue eller 3-6 per sæson, så har man en stabil trup og det kan have mange fordele. FCK lavede en kæmpe udskiftning i sommers (hvilket var nødvendigt.. og også i fremtiden vil dette ske) og derfor skal vi nu have stabilitet, den har nemlig manglet i lang tid. En mindre udskiftning virkede derfor fornuftigt. Vi har hentet 3 spillere, der hvor vi manglede dem og ja - vi kunne alle godt ha' brugt en (indsæt selv jeres ønske angrebs stjerne)-signing.

    Sæsonen 2014/15:
    Vi ligger nr. 2, 8 point efter FCM der har haft en fantastisk efterår og har en god trup - guldet er langt væk, men stadig ikke længere end det kan nås. De første 5 kampe blive altafgørende - har vi hentet 3-4 point og mangler en kamp imod FCM, så er vi tæt på. Har vi sat yderligere point til eller ikke kommet nærmere... så er vi nærmest væk.

    Sæsonen 15/16:
    Foråret skal give vigtige svar - hvor skal sommerens indkøb findes, hvem kan afskrives. Vi kan ikke have endnu en middelmådig sæson og denne er i stor fare for at blive rigtig middelmådig!

  14. De følgende 4 brugere er enige:

  15. #10
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    97

    Re: FCK's udvikling og næste udfordring (transfer status vinter 2015 mv.)

    Nøgternt set tror jeg ikke, at "fantuderiet" beror på det seneste transfervindue sådan helt isoleret set.

    Faktum er blot det, at vi er godt på vej til at pisse det tredje mesterskab ud af de fire senest mulige godt og grundigt væk, endda ovenpå klubbens bedste sæson nogensinde, hvor den stod i så fordelagtig en styrkeposition, at havde den daværende ledelse været dygtige, ambitiøse og frem for alt visionære nok til at investere de mange Champions League-millioner i projektet fremadrettet, så ville man den dag i dag allerede have det sportslige fundament godt og grundigt fastnaglet til jorden, og dermed slet ikke befundet sig i en position, hvor man død og pine har måttet investere i og afskibe 32 spillere (!) på mindre end ét år.

    Læg dertil, at truppen på trods af massiv spillertilgang stadig skriger på noget, der i denne sport er så såre essentielt som en 'proven goal scorer'. Corner har ret beset kun bevist sit store talent i én halvsæson, og selvom man da stadig kan håbe på, at han kan genfinde målformen fra dengang, så kan man også blot konstatere, at han nu har haft et år til det uden at bevise og berolige om, at det skulle ske lige foreløbig. Læg i oven i det en historisk ufarlig midtbane, både hvad angår assists og mål.

    Det kan godt være, nogle synes, der er urimelige forventninger, men når direktøren for hele forretningen for ikke længe siden som en anden profet bebudede, at der er helt nye tider i vente, hvad angår sportslige ambitioner og med dertilhørende økonomisk kapacitet til at genvinde tronen i dansk fodbold, så har man som fan mere end ret til at 'tude' over udviklingen.

    En udvikling der har vist, at direktøren efter udbasuneringen er gået i flyverskjul, hvor manageren med hele ansvaret for hele det sportslige setup, både med trup og scouting, tydeligvis ikke har overskuddet eller evnerne til at besidde jobbet, og hvor klubbens tekniske direktør, som - sat noget på spidsen - ingen egentlig ved hvad laver, lige pludselig er ham, der agerer ansigtet udadtil, der forsikrer om, at alt er i skønneste orden.

    Alt i alt peger det altså bare ind i, at intet er i den skønneste orden, og at truppen med undtagelse af de bagerste kæder er ukomplet.

    Personligt savner jeg mere den tid, hvor vi talte om Jumbo-Ligaen, end da konkurrencen var mere udpræget. Men når nu man så partout gerne ser mere konkurrence, så synes jeg, det ville være mere glædeligt at få den på en baggrund, hvor nogen rent faktisk forsøger at følge med udviklingen. Ikke fordi vores egen klub er så degenereret, at det har skabt et magtvakuum i ligaen, der tillader to i bedste fald middelmådige hold at tage mesterskabet, samt øge prospektet for en rigmand i at smide millioner i en af vores største konkurrenter og rivaler målt på ambitioner - og nu derfor også sportsligt.


  16. #11
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: FCK's udvikling og næste udfordring (transfer status vinter 2015 mv.)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jinx13 Se meddelelser
    Jeg har nu altid været af den overbevisning, at vi lagde planlagde transferbudget uafhængigt af de forrige vinduer, hvorfor det som udgangspunkt ikke burde komme vintervinduet til last, at der blev handlet meget i sommers.
    Hvis man hører Christian Wolny i sidste Foldbold FM, så snakker han om planlægning af transfervinduer, hvor man bl.a. kan planlægge ikke at skifte så meget ud til vinter, hvis man har skiftet meget om sommeren, og dermed også budgettere og spendere derefter. Nu snakkede han vist ikke konkret om FCK, men mon ikke han via sin fortid alligevel snakker lidt om erfaring.

  17. #12
    Laudrup11 Slettet

    Re: FCK's udvikling og næste udfordring (transfer status vinter 2015 mv.)

    Det er ikke mere end et års tid siden, at Hørsholt meldte ud, at budgeterne ville stige med 30% og FCK ville købe spillere fra en højere hylde. Siden hen har Ståle udtalt, at FCK ikke brugte mange penge i sommers. Dette lagt sammen med, at FCK stort set ikke brugte nogle penge i vintertransfervinduet får mig til at tænke på om økonomien i PS&E måske ikke er så god som forventet. De nedjusteringer der har været i løbet af 2014 underbygger min frygt for, at der ikke er så mange penge i kassen som vi måske lige går og håber på der er. Af nedjusteringer kan følgende nævnes:

    - D. 7. maj 2014. PS&E nedjustere forventningerne med 160 millioner pga. kikset CL-kvalifikation. (Kilde: http://www.b.dk/sport/fck-nedjusterer-med-160-mio.-kr)

    - D. 14 oktober 2014 nedjustere PS&E igen forventningerne pga. øget konkurrence på markedet for fitnesscentre. (kilde: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...cle5203544.ece)

    - D. 27 oktober 2014 nedjustere PS&E endnu engang, da den kiksede CL Kvalifikation kostede mere end forventet.(Kilde: http://www.tv2lorry.dk/artikel/239081)

    I den sidste artikel fra Lorry står der endda, at det var den fjerde nedjustering i 2014, så en bedre research end en hurtig google søgning havde nok været det mest optimale. Jeg kan dog ikke lade vær med at tænke på, at så mange nedjusteringener må betyde, at økonomien ikke har det helt godt. Det forventede overskud for 2014 er samtidig nu nede på omkring 30 millioner kroner alt efter hvilken artikels tal man kigger. Når man tager højde for at nye spiller indkøb udover transfer sum og sign on fee også skal have løn, så er det altså ved at være begrænset hvor mange flere spillere FCK kan købe før overskud bliver til underskud. Derfor kan en tanke fra bestyrelsens side være, at for der kan bruges flere penge, så kræver det, at det er en investering der øger indtægterne og med FC Midtjyllands forspring, så kan bestyrelsen have vurderet at det ikke er muligt at øge de sportslige indtægter yderligere i 2015.

    Jeg har dog ikke specielt meget forstand på økonomi og håber mine "dommedags" profetier er helt forkerte og der bliver lavet nogle fornuftige sommerinvesteringer. Jeg er bare ikke lige så sikker nu som jeg var sidste år, da Hørsholt snakkede om budgetøgningen på 30%.

  18. #13
    Tilmeldingsdato
    Dec 2013
    Indlæg
    325

    Re: FCK's udvikling og næste udfordring (transfer status vinter 2015 mv.)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Hvis man hører Christian Wolny i sidste Foldbold FM, så snakker han om planlægning af transfervinduer, hvor man bl.a. kan planlægge ikke at skifte så meget ud til vinter, hvis man har skiftet meget om sommeren, og dermed også budgettere og spendere derefter. Nu snakkede han vist ikke konkret om FCK, men mon ikke han via sin fortid alligevel snakker lidt om erfaring.
    Det er jeg også helt klar over. Jeg var bare mere af den overbevisning at man budgetterede med lad os sige 40 millioner kr. samlet per sæson, hvilket måske blev til 20 mio kr. til sommervinduet og 20 mio. kr til vintervinduet. Selvfølgelig kan man budgettere på andre måder, men jeg finder det mærkeligt, hvis vi har sagt "Okay Ståle, her er 35 mio til sommervinduet, men kun 5 mio til vintervinduet", da man ikke kan forudsige om der bliver behov for indkøb pga. skader, manglende form, udygtighed og den slags.

    Som en anden bruger skriver, bliver de første 5 kampe afgørende. Kan vi hente 3-4 point på dem i de kampe, begynder de for alvor at ryste i bukserne frem mod vores interne opgør i Herning. Turbo-Glenn slår mig heller ikke som manden der håndterer pres godt, så hvis Ståle kan fortsætte med spin i medierne om presset er på FCM med deres vinterindkøb, mange millioner og 8 points forspring, OG de så ovenikøbet taber lidt point, så kan det pludselig se rigtig godt ud.

    Strategien må helt klart være at smide alt presset over på FCM, og så arbejde indædt med offensiven, hvilket Ståle (heldigvis) har udtalt at vinterpausen bliver brugt på. Jeg tror også, at offensiven bliver bedre nu hvor vi får NJ tilbage på venstrekanten, hvor han kan skabe mange flere chancer.

    Jeg er slet ikke tilfreds, men dog fortrøstningsfuld, da jeg mener, at chancen for gummiben stadig er til stede hos FCM, hvorimod vi oftest kværner igennem når det spidser til.
    Sidst redigeret af Jinx13 : 04.02.15 kl. 14:54 Årsag: Tilføjet lidt tanker

  19. #14
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    1,816

    Re: FCK's udvikling og næste udfordring (transfer status vinter 2015 mv.)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jinx13 Se meddelelser
    Jeg tror også, at offensiven bliver bedre nu hvor vi får NJ tilbage på venstrekanten, hvor han kan skabe mange flere chancer.
    Lige indtil han får en skade i den første kamp hjemme imod FCV og er ude i de næste 2 måneder inden han kommer slatten og ude af form tilbage i maj.....

    Det er ikke specielt betryggende at man har en offensiv hvor alt afhænger af enkeltmandspræstationer fra en spiller, især når historikken har vist at denne spiller har et skrøbeligt bentøj.

  20. De følgende 3 brugere er enige:

  21. #15
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: FCK's udvikling og næste udfordring (transfer status vinter 2015 mv.)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jinx13 Se meddelelser
    Det er jeg også helt klar over. Jeg var bare mere af den overbevisning at man budgetterede med lad os sige 40 millioner kr. samlet per sæson, hvilket måske blev til 20 mio kr. til sommervinduet og 20 mio. kr til vintervinduet. Selvfølgelig kan man budgettere på andre måder, men jeg finder det mærkeligt, hvis vi har sagt "Okay Ståle, her er 35 mio til sommervinduet, men kun 5 mio til vintervinduet", da man ikke kan forudsige om der bliver behov for indkøb pga. skader, manglende form, udygtighed og den slags.
    Jeg tror sådan set, at vi er enige. Jeg tror også, at Ståle har fået et beløb til hele sæsonen. Men jeg tror, at han har har valgt at bruge den store klat i sommers, hvilket har efterladt ham (måske bla. pga manglende deltagelse i europa efter vinter) med en lille klat nu. Samtig tror jeg, at det nok er lønbudgettet som er presset og måske ikke transferbudgettet som sådan.

    En anden teori (som dog er ganske radikal i dette forum) kunne være, at Ståle rent faktisk er tilfreds med vores trup og vores to låneaftaler, og at han blot ikke ser nogen grund til at hente yderligere.

  22. De følgende 2 brugere er enige:

Side 1 af 12 123411 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 04.02.15, 10:38
  2. En udfordring til PC-nørden.
    By Registreret HO-ligan in forum Bazar
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 24.06.06, 19:33
  3. www.williams-udvikling.dk
    By williamsmor in forum Bazar
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 18.05.06, 23:36
  4. EN CM Udfordring!!
    By PEPS in forum Diverse
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 31.12.03, 02:12

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •