Side 2 af 12 FørsteFørste 12345 ... SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 167

Emner: FCK's udvikling og næste udfordring (transferstatus mv.)

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,171

    Re: FCK's udvikling og næste udfordring (transfer status vinter 2015 mv.)

    Citat Oprindeligt indsendt af scaleo Se meddelelser
    Lige indtil han får en skade i den første kamp hjemme imod FCV og er ude i de næste 2 måneder inden han kommer slatten og ude af form tilbage i maj.....

    Det er ikke specielt betryggende at man har en offensiv hvor alt afhænger af enkeltmandspræstationer fra en spiller, især når historikken har vist at denne spiller har et skrøbeligt bentøj.
    Altså nu vil man jo altid være afhængig af en ekstraordinær god spiller. Bare se på Messi og Ronaldo. Vi må jo bare håbe, at vores andre spillere kan træde i karakter, såfremt han igen bliver skadet. Og nej der er ikke meget der tyder på, at de kan - på den anden side så har vi forhåbentlig nu et hold af spillere i form (hvilket ikke helt var sagen i sommers), og en lang opstartsfase med mulighed for at træne offensive relationer, hvilket der heller ikke var meget tid til i sommers.

  2. #17
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    645

    Re: FCK's udvikling og næste udfordring (transfer status vinter 2015 mv.)

    Oplæg til debat om spillerbudgetmodellen vs. rigmand - nedenstående er mit bud på hvordan FCKs spillerbudget hænger sammen, økonomiske tal er baseret på diverse google søgninger/gæt.

    Spillerbudgetmodellen
    Konkluderet ud fra diverse forsøg på forklaringer fra CV, Hørsholt, Ståle m.m. gennem tiden, så kører vi efter et fast spillerbudget som er uafhængigt af sportslige resultater og det budget kan så justeres af bestyrelsen - og der er senest blevet lovet en stigning på 30% fra 2013/14 niveauet fordelt på 10% stigning hvert år i 3 år.

    Spillerbudgettet hænger sådan sammen:
    Det er ikke offentligt kendt hvad spillerbudgettet er, men lad os for eksemplets skyld sige at det er på 100 millioner om året. Og for at gøre det mere simpelt så, nøjes vi med at det skal dække udgifter til spillere - selvom der nok nærmere arbejdes med et fodboldbudget i koncernen der skal dække trænere, andet personale, faciliteter, træningslejre, scouting, SOE etc.

    Når vi køber en spiller, så begynder vi at trække på spillerbudget herunder løn, transfer til sælgende klub og sign-on-fee. Hvis vi tager Steve de Ridder som eksempel:

    Købt for 7,5 million kr. og en løn i omegnen af 400.000 kr. pr. måned på en 4-årig kontrakt. Han trækker således 7,5 millioner kr./4 år + 12 x 400.000 kr. om året = 6.675.000 kr.
    Ved salg af en spiller bliver udgifterne til løn og afskrivning på transfer til sælgende klub og sign-on-fee frigivet og der kommer ny luft i spillerbudgettet. Med Igor Vetokele som eksempel:

    Købt for 8 millioner kr. og en løn i omegnen af 250.000 kr. pr. måned på en 4-årig kontrakt. Der bliver altså frigivet 8 millioner / 4 år + 12 x 250.000 kr. om året = 5.000.000 kr.
    Dvs. at selvom vi eftersigende fik 30 millioner for Igor, så dækker de 10 millioner de resterende 2 år af Igors kontraktforpligtelser (ny luft i spillerbudgettet) og de 20 millioner går til overskud i forretningen.

    Et andet køb/salg eksempel kunne være:
    Cornelius solgt for 80 millioner til Cardiff - Cornelius påvirkede spillerbudgettet med 250.000 kr. mdr. med hans daværende nye 4 årige kontrakt = 3.000.000 kr. pr. år. = Kæmpe overskud til koncernen.

    Cornelius bliver købt for 27 millioner på en 5-årig aftale og 350.000 kr. pr. måned i løn = 9.600.000 kr. om året.

    Så selvom det for koncernen var et godt salg, så koster Cornelius nu mere end 3 gange så meget på spillerbudgettet end før eventyret til Cardiff.

    Spillerbudgetmodellen under pres
    Da vores faste spillerbudget i lang tid har været så markant større end de øvrige klubber og samtidig stabilt - så har vi kunne sidde på magten i dansk fodbold. Men et par år med dårlige sportslige resultater, uro på trænerfronten og uduelige transfers har sat vores trup så meget tilbage, at der i sommeren 2014 var brug for en total oprydning - desværre er vi nu presset af FCM og Brøndby som begge står med en rigmand i ryggen som på kort eller langt sigt gør dem uafhængige af at have styr på økonomien.
    Normalt ville vores stabile høje spillerbudget være nok til at holde dem fra fadet, men da vores trup står til total genopbygning, så kan vi pt. ikke holde dem fra fadet og vi skal til at passe på at de ikke bider sig fast.

    Måske er det tid til at få vores egen rigmand eller holder den nuværende spillerbudgetmodellen stadig?

  3. De følgende 9 brugere er enige:

  4. #18
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    194

    Re: FCK's udvikling og næste udfordring (transfer status vinter 2015 mv.)

    Det er klart, vi ikke fik den håndsrækning - en top-of-the-shelf proven goal-scorer, stor offensiv og allerede succesfuld profil - som vi alle havde håbet på. Mest af alt, fordi det også synes indikeret. Hvorom alt er, står vi altså stadigvæk tilbage med en hæderlig trup. Bevares, det er ikke "Nordens Største Klub" værdig at gå ud af et transfervindue mod sine to direkte konkurrenter og få tildelt titlen "en hæderlig trup", men jeg ser alligevel et par lyspunkter. Jeg vælger kun lige to, som jeg sætter meget stor lid til:

    Den første, og som jeg ikke kan forstå ikke er blevet nævnt før, er Danny Amankwaa. Denne generte knægt med fart i støvlerne (lidt for meget fart ind i mellem, måske) vil jeg gerne spå til forårets profil. Det er vel kun gået fremad for ham i efterårssæsonen, hvor han tilmed er begyndt at score mål (omend mængden af dem selvfølgelig kan diskuteres). Fast spilletid på højrekanten til ham, tak.

    Dernæst: vi har altså stadigvæk måske årets bedste transfer i Daniel Amartey - der kommer en norsk-talende jesus-elskende østrig-kroater altså til kort, selvom han har været godt debatteret herinde. Ingen af os, stort set, anede hvem Amartey var, men tanken om han har karantæne eller får en skade giver mig nervøse krampetrækninger. Han har, ligesom Danny, vel også kun forbedret sig i løbet af sit første halve år. Det er langt fra perfekt, omend perspektiverne for mig at se er store. Han kommer også direkte fra turnering i Afrika og kan ikke andet end være i god kampform.

    Corner, NJ, Gisla, Ridderen, Toutouh, CP, Delaney kan vel kun gøre det bedre i foråret end i efteråret. Et lille opsving i formkurven, tak. Så skal det hele nok gå. Bemærk jeg ingen forventninger har til Björn om at redde vores offensiv. Der skal vi simpelthen andet til end en mand udefra - med mindre Bendtner, Aaron Lennon eller Maradonna pludselig blev præsenteret.
    "Tro kan flytte dværge."

  5. De følgende 8 brugere er enige:

  6. #19
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    30

    Re: FCK's udvikling og næste udfordring (transfer status vinter 2015 mv.)

    Citat Oprindeligt indsendt af Martin A Se meddelelser

    Måske er det tid til at få vores egen rigmand eller holder den nuværende spillerbudgetmodellen stadig?
    Man kan næsten ikke lade være med, at tænke på den kære Arkady Abramovich. Gad vide hvor, vores klub havde været i dag.

    http://www.bt.dk/fodbold/her-er-abramovich-fck-plan

    http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/Sup.../02/121135.htm

    http://investor.borsen.dk/artikel/1/...oebenhavn.html

  7. De følgende 7 brugere er enige:

  8. #20
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    206

    Re: FCK's udvikling og næste udfordring (transfer status vinter 2015 mv.)

    Citat Oprindeligt indsendt af Dunse Se meddelelser
    Man kan næsten ikke lade være med, at tænke på den kære Arkady Abramovich. Gad vide hvor, vores klub havde været i dag.

    http://www.bt.dk/fodbold/her-er-abramovich-fck-plan

    http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/Sup.../02/121135.htm

    http://investor.borsen.dk/artikel/1/...oebenhavn.html

    Den havde været lang fra hvor jeg ønsker at se FCK. Jeg har ikke meget til overs for klubber der er legetøj for rigmænd.
    En klub overtagelse af en udenlandsk rigmand der vil bruge FCK til real life FM, nej tak.
    6

  9. De følgende 10 brugere er enige:

  10. #21
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    30

    Re: FCK's udvikling og næste udfordring (transfer status vinter 2015 mv.)

    Citat Oprindeligt indsendt af Lau_HC Se meddelelser
    Den havde været lang fra hvor jeg ønsker at se FCK. Jeg har ikke meget til overs for klubber der er legetøj for rigmænd.
    En klub overtagelse af en udenlandsk rigmand der vil bruge FCK til real life FM, nej tak.
    Bevares, sådan tror jeg de fleste fodboldfans har det, men hvis det betyder vi skal være nr. 3 i dansk fodbold, efter 2 klubber med rigmænd, så er jeg klar til at følge udviklingen. Og Arkady synes jeg ikke, var noget dumt bud. Man kan ikke undgå, at sammenligne med Chelsea, og den klub kører fint, og er ikke blevet forladt efter nogle år. Der har været op og nedture og lidt for mange trænerfyringer, men også mesterskaber og Champions league sejr.

    Arkady virkede meget interesseret i netop FCK, efter vores succes internationalt, han virkede absolut ikke som en, der var ude på at "ødelægge" vores klub, tværtimod.

    Jeg tror han ville have bygget på vores succes, og jeg tror vi kunne have været et hold, på niveau med Ajax, Porto og andre faste inventarer i Champions League. Et sted jeg meget gerne så FCK.

    Men som Arkady selv siger, så virkede det som om, at vores super sjove rigmænd, mere var ude på at tjene penge, end at overveje tilbudet seriøst.

    "Det var så uprofessionelt. De var mere interesserede i at tjene hurtige penge end at undersøge, om det kunne være godt for selskabet og klubben. For mig viser det en manglende respekt for klubben og fansene,"

  11. De følgende 4 brugere er enige:

  12. #22
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,541

    Re: FCK's udvikling og næste udfordring (transfer status vinter 2015 mv.)

    Citat Oprindeligt indsendt af Lau_HC Se meddelelser
    Jeg har ikke meget til overs for klubber der er legetøj for rigmænd.
    Nej, så er det langt federe med klubber, der er ejet af rigmænd uden nogen interesse for fodbold.


  13. #23
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    15

    Re: FCK's udvikling og næste udfordring (transfer status vinter 2015 mv.)

    Det fedeste ville da have været hvis FCK havde set CHL-millionerne...

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #24
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    206

    Re: FCK's udvikling og næste udfordring (transfer status vinter 2015 mv.)

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Nej, så er det langt federe med klubber, der er ejet af rigmænd uden nogen interesse for fodbold.
    Ja, for de skrider ikke og efterlader et konkursbo, tværtimod forsøger de at drive en sund forretning med fremtid i.
    6

  16. De følgende 2 brugere er enige:

  17. #25
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    237

    Re: FCK's udvikling og næste udfordring (transfer status vinter 2015 mv.)

    Interview og artikel med Ståle 'Kulturen er ikke på plads'
    http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...-plads/5428643

  18. #26
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    833

    Re: FCK's udvikling og næste udfordring (transfer status vinter 2015 mv.)

    Det er efterhånden mange år siden, vi sidst oplevede en så dyster stemning og lave forventninger inden en sæsonstart, her på boardet.

    Jeg kan heller ikke selv svinge mig op til nogen større optimisme (mere et pseudo-religiøst håb om et mirakel), og følger man træningskampene, synes ens bange anelser mest af alt, at blive bekræftet.

  19. De følgende 2 brugere er enige:

  20. #27
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    237

    Re: FCK's udvikling og næste udfordring (transfer status vinter 2015 mv.)

    Johan Lange interview om transfervinduet og om at give talenterne chancen: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...ler-kun-om-det

  21. #28
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,544

    Re: FCK's udvikling og næste udfordring (transfer status vinter 2015 mv.)

    Umiddelbart at vurdere oven på de træningskampe vi har spillet i Portugal er der al mulig grund til "fan-tuderi". Vinterens vindue har bestemt ikke efterladt os i en bedre forfatning end den vi var i før jul. Nærmest tværtimod. Vi skaber stadig INGEN chancer, og var det ikke fordi man var så stor fan af FCK, var kampene jo en ørkenvandring fra enden til anden. Der er mange der skriger på nye angribere, men først og fremmest synes jeg vi mangler kreative spillere på midten. Det er udelukkende Nicolai Jørgensen der kan skabe noget, og det har samtlige modstandere luret. Alle øvrige midtbanespillere har én enkelt spidskompetence, og det er at de er løbestærke. Vi kan løbe solen sort og også i et fornuftigt tempo, men tilgengæld er boldomgang, teknik, pasningsevner og kreativitet en by i Rusland. Men hvorfor så ikke udnytte disse kompetencer ved eksempelvis at forsøge at mase modstanderen i et voldsomt højt og aggressivt pres? Hvis bare dette var opskriften kunne jeg sgu bedre affinde mig med trupsammensætningen, men det er som om Ståle insisterer på denne boldbesiddende stil, som bare ikke KAN/VIL lykkes med den type spillere vi har. Jeg er ganske overbevist om, at foråret bliver en tro kopi af efteråret og FCM vinder med en 16-17 point ned til nr. 2 - så må vi se om det overhovedet bliver os.

  22. De følgende 7 brugere er enige:

  23. #29
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,139

    Re: FCK's udvikling og næste udfordring (transfer status vinter 2015 mv.)

    Citat Oprindeligt indsendt af madskl Se meddelelser
    Johan Lange interview om transfervinduet og om at give talenterne chancen: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...ler-kun-om-det
    Og Claus Steinleins svar: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...n-presset-klub

    Det er svært at afgøre hvem der vinder den tåkrummende konkurrence. Men så er forårssæsonen så småt i gang..
    Krølben

    Et forsigtigt bud (uden at være sikker i øvrigt) kan være, at der hentydes til vi ikke ved, om vi har to liv og derfor ikke kan spå om vi kan give vores to liv til Brøndby IF.
    Krølben's Avatar

  24. Den følgende bruger er enig i dette:

  25. #30
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,639

    Re: FCK's udvikling og næste udfordring (transfer status vinter 2015 mv.)

    Citat Oprindeligt indsendt af Krølben Se meddelelser
    Og Claus Steinleins svar: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...n-presset-klub

    Det er svært at afgøre hvem der vinder den tåkrummende konkurrence. Men så er forårssæsonen så småt i gang..
    Shit, Reklamebrillen er en hat at høre på.

    "og de er i år blevet tævet ud af Europa League, så det næsten var pinligt"

    Eh, måske jeg ikke ville skabe mig over andres gøren og laden i Europæisk fodbold, hvis jeg var Midtjylland.
    Heste spiller ikke golf.
    - tommo - Rolle Raus medlem nr. 00001.


Side 2 af 12 FørsteFørste 12345 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 04.02.15, 10:38
  2. En udfordring til PC-nørden.
    By Registreret HO-ligan in forum Bazar
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 24.06.06, 19:33
  3. www.williams-udvikling.dk
    By williamsmor in forum Bazar
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 18.05.06, 23:36
  4. EN CM Udfordring!!
    By PEPS in forum Diverse
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 31.12.03, 02:12

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •