Viser resultater 1 til 10 af 10

Emner: Nicolai Jørgensen i angrebet eller på kanten?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Dec 2013
    Indlæg
    325

    Nicolai Jørgensen i angrebet eller på kanten?

    http://www.bold.dk/nyt/nicolai-j-bed...pas-i-angrebet

    Ærgerlig udmelding fra Nicolai, da jeg anser ham som klart bedst på kanten. Jeg håber, at Ståle også ser dette, og derfor placerer ham dér - uagtet at han er stjernespilleren.

    Jeg magter ikke, at vi skal benytte Gislason i start-11'eren, fordi at NJ gerne vil spille i angrebet.

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,766

    Re: FCK's udvikling og næste udfordring (transfer status mv.)

    Mærkeligt, mener at have læst/hørt engang at han fortrækker venstre kanten. Det mærkelige ved NJ er jo at han får alt det svære til at se let ud og omvendt. Han smadrer dem ind fra 20 meter, og laver teknisk arbejde på meget højt niveau. Men de lette ting som at spille en fri medspiller bolden, eller et simpelt hovedstød eller straffespark så går han nærmest helt i panik.
    Her i efteråret burde han jo have lavet min. det dobbelt antal mål som angriber. Mon ikke at han fortrækker angrebet, da han har mindre defensivt ansvar?

    Det ville være fuldstændig absurd at have NJ i angrebet. Ikke nok med at man så skal 'nøjes' med Gislason eller Amankwaa, så sætter det også enten Sigurd eller Ridderen på bænken. Men det tegner sgu ikke for godt taget i betragtning at han startede i angrebet mod IFK.

    Venstre kant og det er med basta.
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,304

    Re: FCK's udvikling og næste udfordring (transfer status mv.)

    Måske angrebet også virker bedre for ham, da han slipper for de lange sprinter og dermed bedre kan holde sig skadesfri?
    Men jeg er enig i, at han udgør en langt større trussel fra kanten end i angrebet, da han fra kanten har flere muligheder (fx to angribere foran sig og en back spiller i overlap) og dermed skal modstanderen være mere opmærksomme på de andre spillere hvorfor Nicolai har bedre forudsætninger for at lave det uventede, plus at han fra kanten typisk også har mere plads.
    Alternativerne til Nicolai i angrebet er da også mere tiltalende end hans alternativer på kanten.

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #4
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: FCK's udvikling og næste udfordring (transfer status mv.)

    Jeg er meget enig med scoring. Selvfølgelig føler han sig bedre tilpas som angriber, hvor rollen er mere fri, hvor han må bevæge sig "overalt" på banen, og hvor der er mindre defensivt arbejde. Så han svar kan nok ikke overraske så meget.

    Det havde været mere interessant, hvis man havde spurgt ham om, hvor han synes at han er bedst.
    NJ er vel bedst, når han er retvendt og kan bruge sin speed overfor modstanderne. Med ryggen til mål er han stadig god, men det er bestemt ikke hans stærkeste side.
    Jeg foretrækker ham også i venstre side, men han burde egentlig også kunne fungere ret godt som angriber (omend vi ikke har set det), såfremt han har den frie rolle og kan gå ned og hente bolden.

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #5
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: FCK's udvikling og næste udfordring (transfer status mv.)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg er meget enig med scoring. Selvfølgelig føler han sig bedre tilpas som angriber, hvor rollen er mere fri, hvor han må bevæge sig "overalt" på banen, og hvor der er mindre defensivt arbejde. Så han svar kan nok ikke overraske så meget.

    Det havde været mere interessant, hvis man havde spurgt ham om, hvor han synes at han er bedst.
    NJ er vel bedst, når han er retvendt og kan bruge sin speed overfor modstanderne. Med ryggen til mål er han stadig god, men det er bestemt ikke hans stærkeste side.
    Jeg foretrækker ham også i venstre side, men han burde egentlig også kunne fungere ret godt som angriber (omend vi ikke har set det), såfremt han har den frie rolle og kan gå ned og hente bolden.
    Igen må vi huske på, at vi snakker om positioner, når vi forsvarer. For min skyld måtte NJ gerne ligge på toppen, når vi ikke har bolden, imens f.eks. Bjørn tager den defensive rolle på fløjen. Og så kan de to ligge og bytte, når vi har den.

    Fordi jeg er helt enig med jer alle sammen. Han er bedst retvendt, når han fører bolden frem. Det eneste han ikke har vist i hans FCK tid er faktisk at afslutte kynisk alene med keeperen, på hoved osv.

  10. De følgende 4 brugere er enige:

  11. #6
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,530

    Re: FCK's udvikling og næste udfordring (transfer status mv.)

    Jeg synes så ikke nødvendigvis Nicolai er bedst på venstre midt. Bevares, han har spillet mange gode kampe fra denne postition, men virkelig også mange decideres elendige, hvor han har været helt usynlig. Hans præstationer har være langt mere stabile som angriber synes jeg, hvor han formår at deltage rigtig meget i spillet og også søge positionerne i boksen, hvor han faktisk gør sig fint gældende med sit udmærkede hovedspil. Tilgengæld mangler vi så meget kvalitet på kanterne, at jeg bestemt også håber der bliver fundet en plads til ham her, mens Bjørn, Corner og Steve så kan kæmpe om de to pladser i front.

  12. #7
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    383

    Re: FCK's udvikling og næste udfordring (transfer status mv.)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Jeg synes så ikke nødvendigvis Nicolai er bedst på venstre midt. Bevares, han har spillet mange gode kampe fra denne postition, men virkelig også mange decideres elendige, hvor han har været helt usynlig. Hans præstationer har være langt mere stabile som angriber synes jeg, hvor han formår at deltage rigtig meget i spillet og også søge positionerne i boksen, hvor han faktisk gør sig fint gældende med sit udmærkede hovedspil. Tilgengæld mangler vi så meget kvalitet på kanterne, at jeg bestemt også håber der bliver fundet en plads til ham her, mens Bjørn, Corner og Steve så kan kæmpe om de to pladser i front.
    Han er bedst når han enten kan trække ind i banen eller komme med front mod forsvaret. Disse egenskaber er han efter danske standarder exceptionel god til, og det er derfor rigtig synd, hvis han ikke får lov at udnytte det. Jovist, han er også en rigtig god angriber, men bortset fra de øgede hvilepauser ser jeg ingen fordel i ham på den plads. Undtagelser kan være kampe, hvor holdet skal stå mere kompakt. Men man skal huske på, at mens han har mange ligheder med Grønkjær som kantspiller spiller de den hængende angriber meget forskelligt. Hvor Grønkjær kunne flå et forsvar fra hinanden med sine løb i 'frimærkerne' holder NJ sig mere centralt som opspilsstation, og sammen med Cornelius fungerer det ikke optimalt.

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #8
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,530

    Re: FCK's udvikling og næste udfordring (transfer status mv.)

    Ingen fungerer sammen med Cornelius :-)

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #9
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    85

    Re: FCK's udvikling og næste udfordring (transfer status mv.)

    Citat Oprindeligt indsendt af topshot Se meddelelser
    Han er bedst når han enten kan trække ind i banen eller komme med front mod forsvaret. Disse egenskaber er han efter danske standarder exceptionel god til, og det er derfor rigtig synd, hvis han ikke får lov at udnytte det.
    Det er jeg enig med dig i. Jeg har længe helst set ham spille på venstrekanten af netop disse grunde, men jeg synes det er et problem, at han ikke rigtig har de nødvendige evner til at arbejde lige hårdt i begge retninger af banen. Til tider har han en rigtig slem vane med slå op i banen når en offensiv aktion ikke lykkes, og så mangler han defensivt. Omkring backspillet er jeg kommet lidt i tvivl (har glemt) om det egentlig har været så godt - imellem Pierre og NJ.

    Ideelt set tror jeg NJ skulle have en fri rolle, hvor - som der også bliver nævnt i tråden - kan være andre spillere der tager et ekstra ansvar defensivt.

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #10
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: FCK's udvikling og næste udfordring (transfer status mv.)

    Citat Oprindeligt indsendt af scoring Se meddelelser
    Mærkeligt, mener at have læst/hørt engang at han fortrækker venstre kanten.
    Jeg er også glad for at spille på kanten, men angrebspladsen er blevet min favorit, siger Jørgensen til bold.dk.
    Det er vist ikke mere mærkeligt end, at han har ændret holdning. Den slags sker jo. :)
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Nicolai Jørgensen til FCK på lejeaftale
    By puma4ever in forum Transferforum
    Svar: 108
    Sidste Meddelelse: 28.03.15, 01:34
  2. Svar: 27
    Sidste Meddelelse: 10.08.13, 18:11
  3. Hvem snupper kanten?
    By Sutton in forum De korte linier
    Svar: 12
    Sidste Meddelelse: 16.07.05, 18:11
  4. Højre-kanten mod Rangers
    By MHA in forum De korte linier
    Svar: 10
    Sidste Meddelelse: 01.08.03, 14:46

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •