Viser resultater 1 til 14 af 14

Emner: FC Barcelona etablerer akademi i København

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    237

    FC Barcelona etablerer akademi i København

    DBU stiller krav til Barcelona, der vil starte et fodboldakademi i København:
    http://www.dbu.dk/Nyheder/2015/Februar/FCB_Akademi.aspx

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,865

    Re: FC Barcelona etablerer akademi i København

    Citat Oprindeligt indsendt af madskl Se meddelelser
    DBU stiller krav til Barcelona, der vil starte et fodboldakademi i København:
    http://www.dbu.dk/Nyheder/2015/Februar/FCB_Akademi.aspx
    Det bliver spændende at følge udviklingen, og hvilken betydning det vil få for fx SoE, hvis FC Hollywood gør alvor af deres intentioner.

  3. Den følgende bruger er enig i dette:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    486

    Re: FC Barcelona etablerer akademi i København

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Det bliver spændende at følge udviklingen, og hvilken betydning det vil få for fx SoE, hvis FC Hollywood gør alvor af deres intentioner.
    Det er simpelthen så usympatisk at Barca systematisk skal støvesuge hele verden for talenter for så at lade størstedelen rådne op på 2. holdet. Hver gang de henter 20 talenter så er der jo kun et enkelt som formår at slå sig igennem.... Det er ødelæggende for fodbolden. Bare se på Serie A hvad der skete da de udvidede klubbernes bænke. Nu sidder der 8-9 spiller hver kamp og rådner væk, det har ødelagt ligaen og deres landshold. Bare vent det samme sker for det danske landshold hvis alle vores talenter skal spille for Barca B til de er 24....

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Oct 2010
    Indlæg
    193

    Re: FC Barcelona etablerer akademi i København

    Citat Oprindeligt indsendt af Chahboun Se meddelelser
    Det er simpelthen så usympatisk at Barca systematisk skal støvesuge hele verden for talenter for så at lade størstedelen rådne op på 2. holdet. Hver gang de henter 20 talenter så er der jo kun et enkelt som formår at slå sig igennem.... Det er ødelæggende for fodbolden. Bare se på Serie A hvad der skete da de udvidede klubbernes bænke. Nu sidder der 8-9 spiller hver kamp og rådner væk, det har ødelagt ligaen og deres landshold. Bare vent det samme sker for det danske landshold hvis alle vores talenter skal spille for Barca B til de er 24....
    Gør vi ikke selv præcis det samme på mindre skala?


  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,865

    Re: FC Barcelona etablerer akademi i København

    Jeg kunne godt tænke mig at vide, om deres intention så er at deltage i DBU's turneringer?

    Jeg tænker at samtlige danske klubber kunne gå sammen i opposition til sådan et foretagende, så INGEN danske klubber spiller officielle såvel som uofficielle kampe imod dem.

    Jeg bryder mig på ingen måde om deres initiativ, og SLET IKKE i København. Den er sgu vores!!!

  8. De følgende 6 brugere er enige:

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    486

    Re: FC Barcelona etablerer akademi i København

    Citat Oprindeligt indsendt af Søndergaard Se meddelelser
    Gør vi ikke selv præcis det samme på mindre skala?
    I mindre grad måske mht at have en bred trup. Men Nej ikke når det kommer til rekruttering af unge. Det gør vi ikke. Vi henter da aldrig spiller under 18 fra udlandet, ja ikke engang talenter udenfor hovedstadsområdet under 18 bliver hentet hertil.

    Barca henter jo børn i 10 års alderen....

  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Nov 2008
    Indlæg
    325

    Re: FC Barcelona etablerer akademi i København

    Citat Oprindeligt indsendt af Chahboun Se meddelelser
    I mindre grad måske mht at have en bred trup. Men Nej ikke når det kommer til rekruttering af unge. Det gør vi ikke. Vi henter da aldrig spiller under 18 fra udlandet, ja ikke engang talenter udenfor hovedstadsområdet under 18 bliver hentet hertil.

    Barca henter jo børn i 10 års alderen....
    Vi hentede da 16 år gamle Julian Kristoffersen i Norge. Vi er bestemt ikke på Barca-niveau i vores talentfiskeri, men helt fri kan vi ikke sige os fra det.
    ...

  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #8
    Tilmeldingsdato
    Nov 2013
    Indlæg
    10

    Re: FC Barcelona etablerer akademi i København

    Hvor skal de træne og spille kampe? Lejer de sig ind på en mindre københavnsk klubs fasiliteter eller bygger et træningsanlæg et sted i byen? Forhåbentlig ikke hos FCK.

  13. #9
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    486

    Re: FC Barcelona etablerer akademi i København

    Citat Oprindeligt indsendt af Sarl Se meddelelser
    Vi hentede da 16 år gamle Julian Kristoffersen i Norge. Vi er bestemt ikke på Barca-niveau i vores talentfiskeri, men helt fri kan vi ikke sige os fra det.
    Hvis det er rigtigt, så må jeg æde mine ord i mig igen. Men jeg mener bare stadig at vi flere gange igennem årene, har hørt fra bestyrelsen at man finder det usympatisk at hente unge under 18 fra udlandet til klubben.

  14. #10
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,865

    Re: FC Barcelona etablerer akademi i København

    Se denne video fra i dag, og du vil æde samtlige af dine ord ;-)

    http://www.fck.dk/#/nyhed/2015/02/26...ng-samarbejdet

    Planen er at vi skal udvide vores "baghave". Hele Skandinavien er en nærliggende tanke, også nu hvor Bjarne Hansen har fået hele Skandinavien som sit arbejdsområde.

    http://www.fck.dk/nyhed/fc-koebenhav...ker-scoutingen

  15. #11
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: FC Barcelona etablerer akademi i København

    Må man minde om, at FCK selv engang havde et fodboldakademi i Sydafrika? Og at det ikke var etiske overvejelser, der stoppede det projekt. Og at der ikke er tale om, at Barcelona hiver børn til Spanien, men laver en fodboldskole, som formentlig kommer til at minde en hel del om SoE. Og at et udenlandsk fodboldakademi i et rigt land som Danmark ikke indeholder samme etiske problemstillinger, som når europæiske klubber anlægger fodboldfabrikker i eksempelvis Nigeria og Sydafrika og udnytter folks håb om at finde en vej ud af fattigdommen.

    Jeg er bestemt ikke pjattet med hele ideen om at kapre talenter i børnealderen, men lad os lige få proportionerne på plads.
    Sidst redigeret af Garneren : 27.02.15 kl. 18:28
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  16. De følgende 5 brugere er enige:

  17. #12
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,304

    Re: FC Barcelona etablerer akademi i København

    At man er ude i at opdrætte talenter er lidt en gråzone synes jeg. Når man tilknytter talenter i en meget ung alder og giver dem et så presset program (som de har i SoE), så skal der ikke lægges ret meget mere til før jeg ikke bryder mig om idéen.
    Selvfølgelig er børnene helt vilde for hvem vil ikke gerne være fodboldspiller og når der samtidig samarbejdes med en skole, så bliver undervisningen og træningen i det mindste koordineret optimalt og med de heldagsskoler der bliver snakker så meget om, så er det jo heller ikke den vilde forskel.
    Som SoE ser ud nu synes jeg det er ganske fint, da børnene får deres undervisning og der lægges også vægt på denne, så det ikke bliver fodbold det hele. Tror mest af alt mit problem er, at selvom dem der bliver optaget på SoE viser et eller andet form for talent, så ville det virkelig være trist at bruge så mange ressourcer på at blive fodboldspiller og så risikere, at man alligevel ikke er god nok - for jeg kan næsten ikke tro andet, end at så meget fodbold i hverdagen går ud over det akademiske niveau (dog uden at have dokumentation for det).
    Edit: Selvfølgelig vil Barcelona konkurrere med SoE og Barcelona har en tiltrækning som FCK ikke rigtig kommer i nærheden af, så mit problem med en sådan skole vil være, at man her virkelig sætter børnene op til at fejle. Hvis drømmen og målsætningen bliver at spille for Barcelona (hvorfor ellers være tilknyttet deres skole), så vil det i givet fald have meget lange udsigter.

  18. #13
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    252

    Re: FC Barcelona etablerer akademi i København

    Og nu har DBU så sat en stopper for Barcelonas akademi, de de mener det elitære miljø er skadeligt for børnenes trivsel:

    http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/2015/04/28/001404.htm

  19. De følgende 3 brugere er enige:

  20. #14
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: FC Barcelona etablerer akademi i København

    Citat Oprindeligt indsendt af real_per Se meddelelser
    Og nu har DBU så sat en stopper for Barcelonas akademi, de de mener det elitære miljø er skadeligt for børnenes trivsel:

    http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/2015/04/28/001404.htm
    Ja det vil jo ikke undre mig enormt, hvis Hørsholt og andre chefer i Storkøbenhavn har presset lidt på for at få den beslutning.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. FC Barcelona åbner akademi i København
    By madskl in forum De korte linier
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 17.02.15, 12:51
  2. Svar: 165
    Sidste Meddelelse: 09.06.12, 22:05
  3. Plakat, F.C. København - FC Barcelona
    By Buhl in forum Diverse
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 30.01.11, 20:52
  4. Svar: 174
    Sidste Meddelelse: 30.10.10, 09:31

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •