Se afstemningsresultater: Skal vi have slutspillet tilbage i Ligaen ?

Stemmeafgivere
291. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Ja tak – slutspil er den eneste frelse, det nye sort

    62 21.31%
  • Nej - behold nu bare den nuværende struktur

    59 20.27%
  • Nej - men udvid nu bare antallet af hold i ligaen

    143 49.14%
  • Ved ikke

    27 9.28%
Side 12 af 14 FørsteFørste ... 291011121314 SidsteSidste
Viser resultater 166 til 180 af 201

Emner: Slutspil tilbage i Superligaen?

  1. #166
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Slutspil tilbage i Superligaen ??

    Hypercube ønsker at ændre i strukturen, så man får halveret pointene efter de første 26 kampe. Dvs., hvis det havde været gældende i denne sæson, have vi kun haft 6 point ned til 2. pladsen.

    http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/h...fter-26-kampe/

    Jeg tænker ikke, at Hørsholt NOGENSINDE!!! vil gå med til dette. For hvad skulle klubben kunne få ud af den model? De vil tværtimod blive straffet for at gøre deres job godt. Det forslag hyler til himlen, med mindre vi er på vej mod en ishockey/håndbold-model. Gud forbyde det!!!


  2. #167
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    732

    Re: Slutspil tilbage i Superligaen ??

    Armen at spille over halvdelen af sæsonen om halve point. Få nu de konsulenter ud og en ligastruktur tilbage.


  3. #168
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Slutspil tilbage i Superligaen ??

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Hypercube ønsker at ændre i strukturen, så man får halveret pointene efter de første 26 kampe. Dvs., hvis det havde været gældende i denne sæson, have vi kun haft 6 point ned til 2. pladsen.

    http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/h...fter-26-kampe/
    Heldigvis er de danske klubber ikke med på den fordi, som deres loyale talsmand Claus Thomsen siger:

    - Vi ville jo kun ændre noget, hvis der er noget decideret galt med strukturen, men det er der ikke.
    Hurra for det!!

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #169
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    499

    Re: Slutspil tilbage i Superligaen ??

    Hypecubes nye forslag er fuldstændig vanvittigt..

    Jeg kan faktisk godt lide den her model med et mesterskabsspil og der er mere kamp om nedrykning osv.
    - Jeg synes det er fedt der noget på spil flere gange i i sæsonen, det giver virkelig noget drama. At tv stationerne så er dårlige til at hype nedrykningskampene og de vælger at lægge dem på vanvittige tidspunkter, det må de om
    Det er synd for implementeringen af den nye model at både FCK og til dels Brøndbyernes IF a/s har været suveræne i mesterskabsspillet og var så langt foran inden mesterskabsspillet.

    Men det med halve point, er at udhule de første 26 runder .. Og det skal vi virkelig ikke ud i..

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #170
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Slutspil tilbage i Superligaen ??

    Skulle Divisionsforeningen nogensinde få lyst til at lege med pointhalveringer, er det bare at trække dette frem fra deres talsmand og turneringschef Peter Ebbesen i fjor:

    Nej til plastik-turnering

    I andre lande halverer man pointene efter grundspil, men det skyldes, at man har en mere klar top, end man har i Danmark. Endnu mere spænding til sidst vil man kunne få, hvis man som i ishockey og håndbold valgte at gå over til deciderede finale-kampe om guldet til sidst.

    - Jeg tror ikke, at den slags virker i fodbold. I hvert fald ikke i den del af verden, hvor vi bor. Det er ikke noget, danskerne kan lide, og jeg tror altid, man vil have point med over og ikke skulle afgøre det over tre finaler, siger Peter.

    - Det har været vigtigt for os, at der ikke bliver tale om en plastikturnering, hvor man halverer pointene eller nulstiller dem. Mesterholdet bliver det hold, der har flest point, siger Peter og forklarer, at den nye struktur også skal fjerne det uretfærdige i, at hvert hold spiller tre kampe mod samme hold, og derfor har haft to udekampe mod halvdelen af modstanderne og to hjemmekampe mod den anden halvdel.
    Hvordan de så kan være i den tro, at det playoffsystem der er er i gang lige nu ikke skulle være en nulstilling af pointene – det er så en anden sag.

    I øvrigt, fra samme artikel:
    - Vi kan ikke sige, at vi har tænkt over det hele, når vi ikke har prøvet det. Men vi har forsøgt at gøre det sådan, at det ikke kan betale sig at spekulere i at tabe for at møde en anden modstander.
    Swing and a miss.

  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #171
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    343

    Re: Slutspil tilbage i Superligaen ??

    Uanset alle andre gode argumenter mod halvering af pointene efter grundspil, hvorfor i alverden tildeler man ikke bare 1,5 for sejr og 0,5 point for uafgjort fra starten? Det er da en underlig idé at stange det dobbelte ud bare for at fjerne halvdelen igen.

  10. #172
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Slutspil tilbage i Superligaen ??

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Hypercube ønsker at ændre i strukturen, så man får halveret pointene efter de første 26 kampe. Dvs., hvis det havde været gældende i denne sæson, have vi kun haft 6 point ned til 2. pladsen.

    http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/h...fter-26-kampe/

    Jeg tænker ikke, at Hørsholt NOGENSINDE!!! vil gå med til dette. For hvad skulle klubben kunne få ud af den model? De vil tværtimod blive straffet for at gøre deres job godt. Det forslag hyler til himlen, med mindre vi er på vej mod en ishockey/håndbold-model. Gud forbyde det!!!
    Hypercubes argumentation (som findes i længere version her, hvor BT bl.a. spørger til de svigtende tilskuertal: http://www.bt.dk/superligaen/nyt-for...n-aendres-igen) er horribel. Eneste parameter er: Mere underholdning. Om det er den bedste klub, der vinder mesterskabet - eller kommer i Europa - er fuldstændig ligegyldigt. Man skal bare have os, dumme får - fansene - til at se lortet og føle os ekstra spændt på udfaldet, når alle mulige underlige slutspil, pointdelinger og kvalifikationskampe er overstået.

    Det er i øvrigt interessant (læs: dybt deprimerende), hvordan Hypercubes Komiske Ali ikke vil svare på, hvordan Superligaen efter strukturen har oplevet den mest markante tilskuertilbagegang nogensinde, når målet var det komplet omvendte. Åbenbart tager det 3-5 år at få et "fyldestgørende overblik", hvilket jo så kun gør det endnu mere absurd, at man allerede overvejer at ændre strukturen efter sæson 2.

    Jeg er ikke fan af Hypercube!
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.


  11. #173
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,423

    Re: Slutspil tilbage i Superligaen ??

    http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/s...ointhalvering/

    Manageren mener, at pointhalvering er idioti og Hypercube har fejlet!

  12. De følgende 4 brugere er enige:

  13. #174
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    615

    Re: Slutspil tilbage i Superligaen ??

    Slutspil er efter min mening en fin ide! men eksekveringen er forkert!

    vi får intet ud af at spille mod top 6 i danmark. i stedet bør man gå tilbage til 12 hold i ligaen.
    2 kampe mod hvert (22 kampe)
    hvor efter de 3 bedste hold går videre til en scandinavisk liga og spiller om det nordiske mesterskab og europæiske pladser.
    9 hold 2 kampe mod hver igen (16 kampe)

    der vil være europæisk bold til de 5 eller 6 bedste hold.

    alle ligaer spiller fra sommer til sommer... men altså det burde kunne lade sig gøre. og samtidig vil det kunne give flere tv penge da man nu bliver eksponeret til 15mill +
    Ligaen kan på sigt blive en smule mere attraktiv for bedre spillere da konkurrencen er større.
    written by Zeez

  14. #175
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    203

    Re: Slutspil tilbage i Superligaen ??

    Citat Oprindeligt indsendt af zeez Se meddelelser
    Slutspil er efter min mening en fin ide! men eksekveringen er forkert!

    vi får intet ud af at spille mod top 6 i danmark. i stedet bør man gå tilbage til 12 hold i ligaen.
    2 kampe mod hvert (22 kampe)
    hvor efter de 3 bedste hold går videre til en scandinavisk liga og spiller om det nordiske mesterskab og europæiske pladser.
    9 hold 2 kampe mod hver igen (16 kampe)

    der vil være europæisk bold til de 5 eller 6 bedste hold.

    alle ligaer spiller fra sommer til sommer... men altså det burde kunne lade sig gøre. og samtidig vil det kunne give flere tv penge da man nu bliver eksponeret til 15mill +
    Ligaen kan på sigt blive en smule mere attraktiv for bedre spillere da konkurrencen er større.
    Ja det lyder jo meget godt med FCK-briller, og måske kunne du også overtale Brøndby og FCM, men hvad med resten?

    Skal de tage på tidlig ferie eller skal de mødes to gange mere i en 9 holdsrække, der ikke rigtigt spiller om noget?

    Finland og Island bliver sikkert også skuffet over ikke at kunne spille med i Nordisk mesterskab.

    Ked af at sige det, men du er under Hypercube niveau.

  15. De følgende 2 brugere er enige:

  16. #176
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Slutspil tilbage i Superligaen ??

    Citat Oprindeligt indsendt af zeez Se meddelelser
    Slutspil er efter min mening en fin ide! men eksekveringen er forkert!

    vi får intet ud af at spille mod top 6 i danmark. i stedet bør man gå tilbage til 12 hold i ligaen.
    2 kampe mod hvert (22 kampe)
    hvor efter de 3 bedste hold går videre til en scandinavisk liga og spiller om det nordiske mesterskab og europæiske pladser.
    9 hold 2 kampe mod hver igen (16 kampe)

    der vil være europæisk bold til de 5 eller 6 bedste hold.

    alle ligaer spiller fra sommer til sommer... men altså det burde kunne lade sig gøre. og samtidig vil det kunne give flere tv penge da man nu bliver eksponeret til 15mill +
    Ligaen kan på sigt blive en smule mere attraktiv for bedre spillere da konkurrencen er større.
    God plan med de 12 danske hold og evt slutspil, men jeg kan nu godt lide de nationale ligaer/rækker, så et skandinavisk slutspil er ikke lige mig . Kald mig bare gammeldags/nationalsindet :-) Kollega-snakken ryger lidt ved at spille mod Rosenborg og AIK fremfor OB og FCM.

  17. #177
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Slutspil tilbage i Superligaen ??

    Citat Oprindeligt indsendt af zeez Se meddelelser
    Slutspil er efter min mening en fin ide! men eksekveringen er forkert!

    vi får intet ud af at spille mod top 6 i danmark. i stedet bør man gå tilbage til 12 hold i ligaen.
    2 kampe mod hvert (22 kampe)
    hvor efter de 3 bedste hold går videre til en scandinavisk liga og spiller om det nordiske mesterskab og europæiske pladser.
    9 hold 2 kampe mod hver igen (16 kampe)

    der vil være europæisk bold til de 5 eller 6 bedste hold.

    alle ligaer spiller fra sommer til sommer... men altså det burde kunne lade sig gøre. og samtidig vil det kunne give flere tv penge da man nu bliver eksponeret til 15mill +
    Ligaen kan på sigt blive en smule mere attraktiv for bedre spillere da konkurrencen er større.

    • De nordiske lande har 12 europæiske pladser (4 hver) og de 3 af pladserne går til pokalvinderne. Men der skal 9 hold med i slutspillet. Hvor skal de sidste 3-4 pladser så fordeles henne?
    • Hvad skal de resterende 9 hold lave i det halvår, hvor NM afgøres?
    • Hvordan skal det håndteres i praksis, at ét hold sidder over hver uge i både NM-slutspil og den resterende liga?
    • Hvordan vil kampe mellem norske og svenske hold samt interne kampe i Norge og Sverige være attraktive for danskere? (og danske kampe for de andre?)
    • Hvilket sportsligt indhold skal turnering for de resterende hold sælges på, ud over at nogen er nødt til at rykke ned – en sidste EL-plads?
    • Hvis der skal spilles en turnering om resterende europæiske pladser, er det så fair over for de bedre hold der er i NM-slutspillet?
    • Danmark spiller sommer->sommer nu, men de to andre lande kører vinter->vinter. Vil det ikke snarere være os, der skal gå tilbage til det gamle format, så?


    Af nysgerrighed :-)

  18. De følgende 5 brugere er enige:

  19. #178
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    615

    Re: Slutspil tilbage i Superligaen ??

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    • De nordiske lande har 12 europæiske pladser (4 hver) og de 3 af pladserne går til pokalvinderne. Men der skal 9 hold med i slutspillet. Hvor skal de sidste 3-4 pladser så fordeles henne?
    • Hvad skal de resterende 9 hold lave i det halvår, hvor NM afgøres?
    • Hvordan skal det håndteres i praksis, at ét hold sidder over hver uge i både NM-slutspil og den resterende liga?
    • Hvordan vil kampe mellem norske og svenske hold samt interne kampe i Norge og Sverige være attraktive for danskere? (og danske kampe for de andre?)
    • Hvilket sportsligt indhold skal turnering for de resterende hold sælges på, ud over at nogen er nødt til at rykke ned – en sidste EL-plads?
    • Hvis der skal spilles en turnering om resterende europæiske pladser, er det så fair over for de bedre hold der er i NM-slutspillet?
    • Danmark spiller sommer->sommer nu, men de to andre lande kører vinter->vinter. Vil det ikke snarere være os, der skal gå tilbage til det gamle format, så?


    Af nysgerrighed :-)

    Jeg er jo ikke blevet betalt for at komme med den endelige løsning.
    Det var altså bare et tanke eksperiment.

    Men hvis man skal tænke en smule længere kunne man jo sige 3 pladser til CL og 3 pladser til EL i det skandinaviske slutspil
    så kunne der yderligerer være en plads til hvert af de 3 landes pokal vinder. og 1 plads at kæmpe om for de hold der ikke kvalificere sig til til slutspil og istedet skal kæmpe om nedrykning.

    Jeg er sikker på det heller ikke er den optimale løsning, Men personligt synes jeg det kunne være mere interessant end af møde sønderjydske 4 gange på et år.
    og så synes jeg også der er noget perspektiv i pludselig at have en liga med et opland på 15.000.000 mennesker. Og set på verdensplan er der altså ikke langt fra ålborg eller københavn til oslo eller stockholm...

    at nogle mener det ikke er det samme på jobbet tror jeg afhænger helt af hvad man laver. på mit job er der flere svenskere og normænd end der er sønderjyder...
    written by Zeez

  20. De følgende 3 brugere er enige:

  21. #179
    Tilmeldingsdato
    Jun 2006
    Indlæg
    143

    Re: Slutspil tilbage i Superligaen ??

    Citat Oprindeligt indsendt af zeez Se meddelelser
    Jeg er jo ikke blevet betalt for at komme med den endelige løsning.
    Det var altså bare et tanke eksperiment.

    Men hvis man skal tænke en smule længere kunne man jo sige 3 pladser til CL og 3 pladser til EL i det skandinaviske slutspil
    så kunne der yderligerer være en plads til hvert af de 3 landes pokal vinder. og 1 plads at kæmpe om for de hold der ikke kvalificere sig til til slutspil og istedet skal kæmpe om nedrykning.
    Jeg er temmelig sikker på at UEFA ikke blot ville give 3 CL-pladser til en sådan fusionsliga. I udgangspunktet vil det være svært at få UEFA til at tillade nogen som helst fusionsliga, men selv hvis de gjorde så ville det nok være en af følgende veje de vil gå:
    1) Enten genberegnes de seneste fem års koefficenter på baggrund af en "ny nævner". Dvs. i stedet for at dividere med fx 4 hold, så summeres antallet af hold i alt og der divideres fx med 12 hold. Og i dette tilfælde ville det give en CL-kvalifikationsplads.
    2) Antallet af hold i CL og Europa League fordeles efter antallet det bedste af de tre lande har. Igen en CL-kvalifikationsplads.

    Der er mig bekendt ikke meget historik for hvordan UEFA gør dette, men så vidt jeg ved valgte man pkt 2 af ovenstående den gang Tyskland blev genforenet.

  22. #180
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Slutspil tilbage i Superligaen ??

    Tv-selskaberne der er med til at finansiere Superligaen, MTG og Discovery Networks, er ude med et nødråb. De vil hurtigst muligt have en 10-holds liga, for at vende en meget kedelig udvikling. Sød musik i mine ører. Dog bliver det nok vanskeligt at få alle klubberne med på den vogn. På den anden side, så kommer de nok også til at mærke et solidt pres fra tv-folkene, da de er meget afhængige af de penge som de lægger.

    http://www.bt.dk/superligaen/tv-boss...de-superligaen

  23. De følgende 3 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Superligaen på TV2
    By Perec in forum De lange linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 08.06.11, 17:16
  2. Superligaen og efteråret
    By +Christoffer+ in forum De korte linier
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 27.11.06, 07:41
  3. BILLIG BUSTUR TIL SVENDBORG! (slutspil)
    By FCKHFC in forum Diverse
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 03.05.06, 12:10
  4. guide til superligaen
    By yunus in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 09.03.04, 16:03

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •